Vuotavat silmät

simmut vuotaa

Mulla on kamala ongelma silmien kanssa: ne vuotaa ulkokulmasta joka aamu! Sillon rajaukset aina siis leviää, ja sehän ei kauniin näköistä ole. Mitä voisin tehdä niille? Vuoto loppuu itestään muutaman tunnin päästä heräämisestä, mutta niin kauaahan ei arkena voi ootella. Onko olemassa mitään keinoa estää vuoto?

5

2674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmät kuntoon

olisiko tulehdusta ? tai sitten olet mahdollisesti allerginen? käytätkö allergialääkkeitä? tai sinulla voi olla kuivat silmät...kannattaisi käydä lääkärissä ja välttää kajalin käyttöä (vanhat meikkikynät ja ripsarit voi tehdä tulehdusta)

• samma här

Millaisia rajausvärejä olet kokeillut? Minulla pysyvät parhaiten geelirajaukset, vaikka en aina jaksa tuhertaa erillisen siveltimen kanssa. Myös kajaalin laitto ja sen "kiinnittäminen" luomivärillä toimii suht hyvin - tosin en vedä rajauksia kovin pitkiksi/alas ulkokulmasta, varmistaakseni ettei leviä.

Sekin voi muuten aiheuttaa valumista, jos silmänympärysvoiteessasi on kemiallinen aurinkosuoja.

• nw

Osta silmätipat. Optikko näki herkkyyttä silmäni pinnassa ja antoi näyte putelin.

• simmut vuotaa

Hmm, en usko että on tulehdusta, koska ilman meikkiä ei vuoda ollenkaan, eikä muutenkaan ole mitään muita tulehdusoireita. Silloinhan tuo allergisuus sopisi hyvin, tosin se vuoto lakkaa itestään parin tunnin kuluessa, ja silloinhan meikit edelleen olisivat ärsyttämässä. Minkäänlaisia allergialääkkeitä en käytä.
        Rajauksena olen kokeillut kaikenlaista ihan peruskynistä nestemäisiin. Luomivärillä kiinnittämistä olen kokeillut, tuloksetta. Kestää ehkä pari tuntia pitempään, mutta lopputulos on sama. Nestemäiset parhaiten tuntuu toimivan, rajaus kestää yläluomella koko päivän. Alhaalta se taas lähtee ulkokulmasta, siitä vuotokohdasta..
        Sisärajauksiahan en siis tee ollenkaan, ne ei kestäisi yhtään.

Mutta tuo geelirajaus kuulastaa lupaavalta, mistä niitä voisi lähteä etsiskelemään?

Niin, ja sitä silmänympärysvoidetta en käytä ollenkaan, ikää on se 17. Vai ei kai vielä ole aiheellista?

• samma här
        simmut vuotaa kirjoitti:

Hmm, en usko että on tulehdusta, koska ilman meikkiä ei vuoda ollenkaan, eikä muutenkaan ole mitään muita tulehdusoireita. Silloinhan tuo allergisuus sopisi hyvin, tosin se vuoto lakkaa itestään parin tunnin kuluessa, ja silloinhan meikit edelleen olisivat ärsyttämässä. Minkäänlaisia allergialääkkeitä en käytä.
        Rajauksena olen kokeillut kaikenlaista ihan peruskynistä nestemäisiin. Luomivärillä kiinnittämistä olen kokeillut, tuloksetta. Kestää ehkä pari tuntia pitempään, mutta lopputulos on sama. Nestemäiset parhaiten tuntuu toimivan, rajaus kestää yläluomella koko päivän. Alhaalta se taas lähtee ulkokulmasta, siitä vuotokohdasta..
        Sisärajauksiahan en siis tee ollenkaan, ne ei kestäisi yhtään.

Mutta tuo geelirajaus kuulastaa lupaavalta, mistä niitä voisi lähteä etsiskelemään?

Niin, ja sitä silmänympärysvoidetta en käytä ollenkaan, ikää on se 17. Vai ei kai vielä ole aiheellista?

Jos olisin itse nyt 17, alkaisin jo ehkäistä ryppyjä käyttämällä ainakin suojakertoimellista päivävoidetta aurinkoisina päivinä, mutta saatan olla poikkeuksellisen friikki näissä asioissa. Erillinen silmänympärysvoide ei ole niinkään välttämätön, kunhan voide ei ärsytä silmiä :)

Minulla on Mad Mineralsilta tilattuja Indelible geelirajausvärejä, mutta jos et halua tilata kaukaa niin niitä voi metsästää mm. Inglotista (Sellossa, Jumbossa ja jossain päin Turkua on myymälä), Stockalta MACin tiskiltä (fluidline), ja Mschicin myymälästä tai nettikaupasta (eye stain). Sisärajaukset teen kuitenkin Isadoran inliner-kajalilla, joka on tarkoitettu vesirajalle, mutta käytän vain vaaleaa sävyä.

Herää toisaalta kysymys, aiheuttaako sinulla meikki kuitenkin tuon vuotamisen, sillä omat silmäni vuotavat usein aamuisin riippumatta siitä laitanko meikkiä vai en, ja ne kemialliset aurinkosuoja-aineet saattavat myös ärsyttää juuri sillä tavalla, että aluksi silmät valuvat, mutta se menee ohi tunnissa parissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe