Mulla on kamala ongelma silmien kanssa: ne vuotaa ulkokulmasta joka aamu! Sillon rajaukset aina siis leviää, ja sehän ei kauniin näköistä ole. Mitä voisin tehdä niille? Vuoto loppuu itestään muutaman tunnin päästä heräämisestä, mutta niin kauaahan ei arkena voi ootella. Onko olemassa mitään keinoa estää vuoto?
Vuotavat silmät
5
2670
Vastaukset
- silmät kuntoon
olisiko tulehdusta ? tai sitten olet mahdollisesti allerginen? käytätkö allergialääkkeitä? tai sinulla voi olla kuivat silmät...kannattaisi käydä lääkärissä ja välttää kajalin käyttöä (vanhat meikkikynät ja ripsarit voi tehdä tulehdusta)
- samma här
Millaisia rajausvärejä olet kokeillut? Minulla pysyvät parhaiten geelirajaukset, vaikka en aina jaksa tuhertaa erillisen siveltimen kanssa. Myös kajaalin laitto ja sen "kiinnittäminen" luomivärillä toimii suht hyvin - tosin en vedä rajauksia kovin pitkiksi/alas ulkokulmasta, varmistaakseni ettei leviä.
Sekin voi muuten aiheuttaa valumista, jos silmänympärysvoiteessasi on kemiallinen aurinkosuoja. - nw
Osta silmätipat. Optikko näki herkkyyttä silmäni pinnassa ja antoi näyte putelin.
- simmut vuotaa
Hmm, en usko että on tulehdusta, koska ilman meikkiä ei vuoda ollenkaan, eikä muutenkaan ole mitään muita tulehdusoireita. Silloinhan tuo allergisuus sopisi hyvin, tosin se vuoto lakkaa itestään parin tunnin kuluessa, ja silloinhan meikit edelleen olisivat ärsyttämässä. Minkäänlaisia allergialääkkeitä en käytä.
Rajauksena olen kokeillut kaikenlaista ihan peruskynistä nestemäisiin. Luomivärillä kiinnittämistä olen kokeillut, tuloksetta. Kestää ehkä pari tuntia pitempään, mutta lopputulos on sama. Nestemäiset parhaiten tuntuu toimivan, rajaus kestää yläluomella koko päivän. Alhaalta se taas lähtee ulkokulmasta, siitä vuotokohdasta..
Sisärajauksiahan en siis tee ollenkaan, ne ei kestäisi yhtään.
Mutta tuo geelirajaus kuulastaa lupaavalta, mistä niitä voisi lähteä etsiskelemään?
Niin, ja sitä silmänympärysvoidetta en käytä ollenkaan, ikää on se 17. Vai ei kai vielä ole aiheellista? - samma här
simmut vuotaa kirjoitti:
Hmm, en usko että on tulehdusta, koska ilman meikkiä ei vuoda ollenkaan, eikä muutenkaan ole mitään muita tulehdusoireita. Silloinhan tuo allergisuus sopisi hyvin, tosin se vuoto lakkaa itestään parin tunnin kuluessa, ja silloinhan meikit edelleen olisivat ärsyttämässä. Minkäänlaisia allergialääkkeitä en käytä.
Rajauksena olen kokeillut kaikenlaista ihan peruskynistä nestemäisiin. Luomivärillä kiinnittämistä olen kokeillut, tuloksetta. Kestää ehkä pari tuntia pitempään, mutta lopputulos on sama. Nestemäiset parhaiten tuntuu toimivan, rajaus kestää yläluomella koko päivän. Alhaalta se taas lähtee ulkokulmasta, siitä vuotokohdasta..
Sisärajauksiahan en siis tee ollenkaan, ne ei kestäisi yhtään.
Mutta tuo geelirajaus kuulastaa lupaavalta, mistä niitä voisi lähteä etsiskelemään?
Niin, ja sitä silmänympärysvoidetta en käytä ollenkaan, ikää on se 17. Vai ei kai vielä ole aiheellista?Jos olisin itse nyt 17, alkaisin jo ehkäistä ryppyjä käyttämällä ainakin suojakertoimellista päivävoidetta aurinkoisina päivinä, mutta saatan olla poikkeuksellisen friikki näissä asioissa. Erillinen silmänympärysvoide ei ole niinkään välttämätön, kunhan voide ei ärsytä silmiä :)
Minulla on Mad Mineralsilta tilattuja Indelible geelirajausvärejä, mutta jos et halua tilata kaukaa niin niitä voi metsästää mm. Inglotista (Sellossa, Jumbossa ja jossain päin Turkua on myymälä), Stockalta MACin tiskiltä (fluidline), ja Mschicin myymälästä tai nettikaupasta (eye stain). Sisärajaukset teen kuitenkin Isadoran inliner-kajalilla, joka on tarkoitettu vesirajalle, mutta käytän vain vaaleaa sävyä.
Herää toisaalta kysymys, aiheuttaako sinulla meikki kuitenkin tuon vuotamisen, sillä omat silmäni vuotavat usein aamuisin riippumatta siitä laitanko meikkiä vai en, ja ne kemialliset aurinkosuoja-aineet saattavat myös ärsyttää juuri sillä tavalla, että aluksi silmät valuvat, mutta se menee ohi tunnissa parissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802