Löytyy kappale Anni Tannin kesälauluista,mut sanat puuttuu.
Tyttö ja poika lastenlaulun sanat??
4
4258
Vastaukset
- vientsu6a
käy osoitteessa www.sympaali.com
sieltä saat sanat- mamma1234
,,,
- 13+20
mamma1234 kirjoitti:
,,,
Sympaali.comista voi kuunnella tyttö ja poika laulun ääninäytteen.
Ääninäyte löytyy täältä:
http://www.sympaali.com/tuote/anni_tannin_kesalaulut_mp3/
www.sympaali.com > mp3-tuotteet > Anni tannin kesälaulut (mp3) > 19 Tyttö ja poika
Tyttö ja poika -laulu alkaa sanoilla:
Tyttö: Minne tie Osmon vie kerropas se mulle nyt
Poika: Lähden vaan katsomaan metsää avaraa.
Esim. alla olevasta linkistä löytyvät sanat. Linkissä on mainittu lähde mistä sanat lainattu eli Pesonen Olavi. 1938. Laulukirja.
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/19544/URN_NBN_fi_jyu-200902101061.pdf?sequence=1
Laulun sanat löytyvät sivuilta 36-37.
[PDF] Henkilönnimien ja nimitysten käytöstä suomalaisissa koulu- lauluissa
Minne tie, Osmon vie? Kerropas se mulle nyt!
Lähden vaan, katsomaan metsää avaraa.
Mitä siell’ metsän tiell’ Osmo nähdä tahtoopi?
Karhun vaan luolassaan, jänön, oravan.
Viethän mun kanssas myös sinne metsään avaraan?
Kyllä vain, kaksin ain’ varmempi on tie.
Lauloin ko. laulun 1956 Yleisradiossa Mirri-tädin Perheen pienimmille - ohjelmassa Hannele M:n kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1391697Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2891286Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3905Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875