sörkan ruusu ?

outolintu*

Miss päättyy pitkäsilta ja alkaa sörnäinen. siel ostan trokarilta mä pienen varpusen. En koskaan sitä ylksin juo, myös toverille ryypyt suon. Mä olen söran ruusu, ruusuista kaunehin.

Vanha kieltolain aikainen laulu, jonk aloppuja sanoja haen. Kuka osaisi.
Kiittäen

6

4738

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkan tulppaani

Googleta, hyvä veli, googleta ja siehä löyvät vaik mitä ;)

Slangi.netissä on sanat.

• kerroin kaverille

SÖRKAN RUUSU
      Miss' päättyy Pitkäsilta ja alkaa Söörnäinen
      kas, sieltä mä trokarilta sain pienen "varpusen".
      Mut yksiksein sit' en mä juo, se saaliin mulle varman tuo,
      kun oon mä Sörkan ruusu, kukista kuuluisin.

Miss' jauhaa jazzirumpu ja harmonikka soi,
      ruusuksi aukes umpu, se mulle maineen loi.
      Mä milloinkaan en yksin jää, mun "kentelsmannit" piirittää,
      kun oon mä Sörkan ruusu, kukista kiehtovin.

On onduloitu tukka ja vyöllä spänninki,
      siloinen silkkisukka, kretonkiklänninki.
      Sen henkselit on de-kol-tee, poveni runsas aaltoilee,
      kas, oonhan Sörkan ruusu, kukista hurmaavin.

Kuin kukka nurmikolla min tuoksun kaikki saa,
      niin kaikille altis olla, ah, onhan hurmaavaa.
      Siks tshalien kanssa karkeloin ja nokkani mä puuderoin,
      kun oon mä Sörkan ruusu, oon kukka asfaltin.

Mua jentat kaikki siellä kateina katselee
      ja tshaikkarit kiihkomiellä joraamaan riuhtaisee.
      Mä miksi surra huolisin, teen "varpusesta" flitsharin,
      kun oonhan Sörkan ruusu, kukista kuumeisin.

Käy tänne, poika armas, käy Sörkan ruusun luo,
      on minulla pehmyt parmas, mi sulle lohdun suo.
      Jää mielees ain' tää pörröpää, jos muistot hiukan - kirveltää
      mä oonhan Sörkan ruusu, ruusuista pistävin.

Sanat Palle (Reino Hirviseppä) 1928,
      sävel "Villiruusu" ja M. Turma

• KERROIN KAVERILLE

Löytyy myös spotify jonkin verran eri sanoituksella,Annikki Tähti esittää.
        Vuosikirja 1978

• outolintu*
        KERROIN KAVERILLE kirjoitti:

Löytyy myös spotify jonkin verran eri sanoituksella,Annikki Tähti esittää.
        Vuosikirja 1978

Juuri tätä tarkoitin.
        Ja sinulle joka kirjoitit googlettamisesta. Ei löytynyt Wikistä eikä googlesta kun äsken etsin sanaa- cointus sen tarkoitusta. Tiedän kyllä mitä se tarkoittaa... halusin varmistaa, sillä luen kirjaa joka kertoo kartanolaisuudesta =lahko.

• Anonyymi

Annikki kyllä laulaa Sörkän ruususta🤔

• Anonyymi00006

Sörkan Ruusu
      Huomaan nyt, että puhutaan "Ravintolasta"
      "Laulusta" vuodelta 1926 väsätty ajattelin kertoa Esan kerran muuten stadilainen sörkasta käytti sanaa Esa ekan sijaan jutun 1960 luvun ajasta jep olisipa minulla ollut videokamera jo silloin käytössä olisi tullut järisyttävä bokumentointia. Minun aikakautena tässä kertomuksessa ikä oli 11-13 vuotta siis oikea Sörkan Ruusu arvioni mukaan 60-70 vuotias nainen oli Kalliossa asuvien ihmisten yleisesti käyttämä nimitys vaatteet värikkäät tyylisuunta 1900 luvun alku ja pää ympärille tehty tuurpaanityyppinen päähine hän ei puhunut ei hymyillyt aina liikkui kävellen Kallion kirjastolta karhupuiston editse pallokunnan ja aleksis kiven kansakoulua kohden. Meillä oli kavereitten kanssa aina aina hetki ihmetellä tämän naisen olemusta PS Tärkeää emme koskaan tirskuneet tehneet mitään tahditonta vaan ihmeteltiin kuka tämä nainen on jep me tiesimme vain nimen Sörkan Ruusu ja mene ja tiedä tiesikö 1926 laulun tekijä tämän naisen?
      1970 luku vaihtui mentiin eteenpäin, ajatella "Rälläkästä" pelastusarmeija toimitalosta palokunnan takaa lähti marssi rivistö kersantti Puustisenen pasuunatorvineen kohti keikalle "Karhupuistoon" hyvin soi kitara ja naiset lauloivat kauniisti hengellisiä lauluja ja musiikki jatkui Rauli Päding Somerjoki veti meille ilmais maistiaiset aloitellessaan uraansa ei todella ollut kovasti yleisöä 10=15 henkilöä ja sitten tuli porukkaa lisää noin 50 henkilöä yhteensä Jukka Tolonen oliko alussaTasavallanpresidentti näin arvelen aivan eturivistä kitara soi Huomio rumpalia en muista nimeä, mutta hyvää osaamista asuin siinä viides linjalla ja monta monta konserttia ilmaiseksi, kun kaverit kasvoivat kuuluisiksi. Yt Markku 72 vuottta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2290
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1554
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1104
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1058
    5. 103
      1048
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      876
    7. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      48
      844
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      81
      791
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      777
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      764
    11. 54
      741
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      739
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      40
      686
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      658
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      30
      573
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      527
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      38
      522
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      500
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      482
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      25
      463
    Aihe