Miss päättyy pitkäsilta ja alkaa sörnäinen. siel ostan trokarilta mä pienen varpusen. En koskaan sitä ylksin juo, myös toverille ryypyt suon. Mä olen söran ruusu, ruusuista kaunehin.
Vanha kieltolain aikainen laulu, jonk aloppuja sanoja haen. Kuka osaisi.
Kiittäen
sörkan ruusu ?
6
4508
Vastaukset
- Valkan tulppaani
Googleta, hyvä veli, googleta ja siehä löyvät vaik mitä ;)
Slangi.netissä on sanat. - kerroin kaverille
SÖRKAN RUUSU
Miss' päättyy Pitkäsilta ja alkaa Söörnäinen
kas, sieltä mä trokarilta sain pienen "varpusen".
Mut yksiksein sit' en mä juo, se saaliin mulle varman tuo,
kun oon mä Sörkan ruusu, kukista kuuluisin.
Miss' jauhaa jazzirumpu ja harmonikka soi,
ruusuksi aukes umpu, se mulle maineen loi.
Mä milloinkaan en yksin jää, mun "kentelsmannit" piirittää,
kun oon mä Sörkan ruusu, kukista kiehtovin.
On onduloitu tukka ja vyöllä spänninki,
siloinen silkkisukka, kretonkiklänninki.
Sen henkselit on de-kol-tee, poveni runsas aaltoilee,
kas, oonhan Sörkan ruusu, kukista hurmaavin.
Kuin kukka nurmikolla min tuoksun kaikki saa,
niin kaikille altis olla, ah, onhan hurmaavaa.
Siks tshalien kanssa karkeloin ja nokkani mä puuderoin,
kun oon mä Sörkan ruusu, oon kukka asfaltin.
Mua jentat kaikki siellä kateina katselee
ja tshaikkarit kiihkomiellä joraamaan riuhtaisee.
Mä miksi surra huolisin, teen "varpusesta" flitsharin,
kun oonhan Sörkan ruusu, kukista kuumeisin.
Käy tänne, poika armas, käy Sörkan ruusun luo,
on minulla pehmyt parmas, mi sulle lohdun suo.
Jää mielees ain' tää pörröpää, jos muistot hiukan - kirveltää
mä oonhan Sörkan ruusu, ruusuista pistävin.
Sanat Palle (Reino Hirviseppä) 1928,
sävel "Villiruusu" ja M. Turma- KERROIN KAVERILLE
Löytyy myös spotify jonkin verran eri sanoituksella,Annikki Tähti esittää.
Vuosikirja 1978 - outolintu*
KERROIN KAVERILLE kirjoitti:
Löytyy myös spotify jonkin verran eri sanoituksella,Annikki Tähti esittää.
Vuosikirja 1978Juuri tätä tarkoitin.
Ja sinulle joka kirjoitit googlettamisesta. Ei löytynyt Wikistä eikä googlesta kun äsken etsin sanaa- cointus sen tarkoitusta. Tiedän kyllä mitä se tarkoittaa... halusin varmistaa, sillä luen kirjaa joka kertoo kartanolaisuudesta =lahko.
- Anonyymi
Annikki kyllä laulaa Sörkän ruususta🤔
- Anonyymi00006
Sörkan Ruusu
Huomaan nyt, että puhutaan "Ravintolasta"
"Laulusta" vuodelta 1926 väsätty ajattelin kertoa Esan kerran muuten stadilainen sörkasta käytti sanaa Esa ekan sijaan jutun 1960 luvun ajasta jep olisipa minulla ollut videokamera jo silloin käytössä olisi tullut järisyttävä bokumentointia. Minun aikakautena tässä kertomuksessa ikä oli 11-13 vuotta siis oikea Sörkan Ruusu arvioni mukaan 60-70 vuotias nainen oli Kalliossa asuvien ihmisten yleisesti käyttämä nimitys vaatteet värikkäät tyylisuunta 1900 luvun alku ja pää ympärille tehty tuurpaanityyppinen päähine hän ei puhunut ei hymyillyt aina liikkui kävellen Kallion kirjastolta karhupuiston editse pallokunnan ja aleksis kiven kansakoulua kohden. Meillä oli kavereitten kanssa aina aina hetki ihmetellä tämän naisen olemusta PS Tärkeää emme koskaan tirskuneet tehneet mitään tahditonta vaan ihmeteltiin kuka tämä nainen on jep me tiesimme vain nimen Sörkan Ruusu ja mene ja tiedä tiesikö 1926 laulun tekijä tämän naisen?
1970 luku vaihtui mentiin eteenpäin, ajatella "Rälläkästä" pelastusarmeija toimitalosta palokunnan takaa lähti marssi rivistö kersantti Puustisenen pasuunatorvineen kohti keikalle "Karhupuistoon" hyvin soi kitara ja naiset lauloivat kauniisti hengellisiä lauluja ja musiikki jatkui Rauli Päding Somerjoki veti meille ilmais maistiaiset aloitellessaan uraansa ei todella ollut kovasti yleisöä 10=15 henkilöä ja sitten tuli porukkaa lisää noin 50 henkilöä yhteensä Jukka Tolonen oliko alussaTasavallanpresidentti näin arvelen aivan eturivistä kitara soi Huomio rumpalia en muista nimeä, mutta hyvää osaamista asuin siinä viides linjalla ja monta monta konserttia ilmaiseksi, kun kaverit kasvoivat kuuluisiksi. Yt Markku 72 vuottta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2414703Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4543374Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt152358Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa222002Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja91263Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat281139- 741083
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691045- 771016
- 54956