Ramboll työpaikkana

PK

Osaako joku kertoa Ramboll Finlandista työpaikkana? Minkälainen palkkataso?

124

5186

    Vastaukset

    • ja millä toimialalla työskentelet.

      • Itsekin olen Rambollia miettinyt yhtenä vaihtoehtona jatkossa. Olen koulutukseltani ympäristöpuolelta ja omaan muutaman vuoden kokemuksen yksityispuolelta. Tietäisikö joku, onko esimerkiksi tämä viimevuosien taantuma vaikuttanut työntekoon Rambollilla, muilla konsulteilla on ainakin ollut lehtitietojenkin mukaan jopa tiukkaa.


    • se on ihmisestä kiinni miten viihtyy. Palkka nousee toki reilusti, kun työpaikkaa vaihtaa.

      • Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.


      • vielä töissä kirjoitti:

        Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.

        Pahempi se on kuin pörssiyhtiöt.


      • vielä töissä kirjoitti:

        Ramboll on samanlainen perus insinööritoimisto kuin muut, joka ei säätiötaustasta huolimatta poikkea pörssiyhtiöistä mitenkään. Nykyinen TJ Moilanen vetää tiukkaa talouspolitiikkaa, lomautukset ja leikkaukset koskevat samanlailla kuin muuallakin. Lisäksi henkilöstön etuja on alettu karsia hänen tultua puikkoihin.

        Rahaa kyllä löytyy yritysostoihin, mutta ei mihinkään muuhun.

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??


      • businessman thinking kirjoitti:

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??

        Eivät osallistu tarjouskilpailuihin jostain syystä. Millähän ne elävät. Onko tuo tärkeilyä tai oman hännän nostoa. Meinaan Elvistellä rekrytoijaa.


      • Kuu ukkeli kirjoitti:

        Eivät osallistu tarjouskilpailuihin jostain syystä. Millähän ne elävät. Onko tuo tärkeilyä tai oman hännän nostoa. Meinaan Elvistellä rekrytoijaa.

        Hienot arvot on kirjattu paperille, mutta käytäntö on juuri päinvastaista. Rambollin säätiö omisteinen pohja ei ole toimiva. Kannattaa harkita kaksi kertaa, ennen kuin menee sinne töihin ja silti kannattaa valita joku muu työnantaja.


      • businessman thinking kirjoitti:

        kovasti on haussa, vaikka samalla lomautetaan??

        Olin kaksi vuotta puljussa töissä, ei jäänyt MITÄÄN hyvää sanottavaa. Porukkaa lomautettiin sekä irtisanottiin ja yhtä aikaa haettiin uusia työntekijöitä.

        Tehtävien vaihoista tai koulutuksesta ei mitään puhetta missään vaiheessa, vaan kylmästi pihalle jos työkuormaa ei ollu tarpeeksi.


      • Paska firma kirjoitti:

        Olin kaksi vuotta puljussa töissä, ei jäänyt MITÄÄN hyvää sanottavaa. Porukkaa lomautettiin sekä irtisanottiin ja yhtä aikaa haettiin uusia työntekijöitä.

        Tehtävien vaihoista tai koulutuksesta ei mitään puhetta missään vaiheessa, vaan kylmästi pihalle jos työkuormaa ei ollu tarpeeksi.

        Mikä on riittämätön työkuorma ts. laskutusaste


      • Ei kannata mennä ko firmaan, piiri pieni pyörii ja loput ulos kun ei osaa mielistellä...


    • Millainen palkkasysteemi on käytössä? Ihan kuukausi-vai provikkapohjainen?

    • Kuukausipalkka taitaa olla kuule kyseessä, kun insinööritoimistosta puhutaan ;)

    • 3T kirjoitti, että on huutava insinööripula Rambolassa.

    • Eipä jää mitään hyvää sanottavaa, alle vuoden talossa ja potkut heitettiin niskaan.
      Paska paikka!

    • Mites tänä vuonna? Ei taida yt:t vaivata, jos ostaa pöyryltä neljänneksen työntekijöistä.

      • Maanantaina ilmoitus yt:n alkamisesta infra Oulussa. Väkeä vähennetään about 10 henkeä. Vanhoja ulos, jotta Pöyryn porukka mahtuu sisään!


    • Kouvolassa löytyy kaksi VR taustaista turvalaite insinööriä Rambollilla. Hakkaa 5-0 pöyryn vastaavan näpertelyn Itä-Suomessa. Kyllä siinä helposti yhden miehen työt säästyy.

    • Eipä siinä paljon kokemus ja pitkä työura firmassa auttanut, kun 2013 toukokuussa iskettiin irtisanomislappu eteen allekirjoitettavaksi. Olin juuri kieltäytynyt houkuttelusta vapaaehtoiseen ennenaikaiseen eläkkeelle siirtymiseen. Viime mainittu käytäntö olisi kaunistellut muuten rumaa tilastoa poispotkituista. Osa samassa tilanteessa olevista alistui vapaaehtoisuuteen. Käytännössä oma 6 kk irtisanomisaikani ja ns vapaaehtoinen "eläkkeellesiirtymisaika" olivat saman mittaisia.

      Paljon oli Rambollissakin puhuttu kokemuksen ja hiljaisen tiedon siirtämisestä työyhteisössä eteenpäin nuoremille työntekijöille. Samaan aikaan on yleisestikin hymistelty työurien jatkamisesta. Tosipaikan tullen väkeä kyllä irtisanotaan kylmästi ulos. Omalla kohdalla "virallisesta" 65 v eläkeiästä jäi uupumaan 1,5 vuotta.

      Onneksi sain kuitenkin töitä melko pian uudelleen. Vieläpä samalta alalta. Tietysti palkkatasosta tinkimällä, työtehtävien vaativuuden mukaan. Ei tässä iässä jaksa enää mahdottomia. Jääköön tukka putkella juokseminen nuoremmille.

      40 vuoden kokemuksen syvällä rintaäänellä.

      • Pitihän ne v 2011 ostetun Malmbergin 60 työntekijää saada mahtumaan organisaatioon.
        Pois tieltä risut ja männynkävyt.


      • Olisimpa tämän lukenut aikoinaan ennen taloon menoa olisin monelta murheelta säästynyt. Ajattelin vähättelyn ja työn&tiedon panttaamisen olevan henkilöitynyttä, mutta taitaakin olla enemmän tapa kuin poikkeus. Rekrytointipuhelu jo kuulosti siltä, että tule vaan mutta perehdytykseen ei kyllä aikaa ole ja itsenäistä työtä on. Ja sitten patsastellaan kärkisijoilla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi:) Täytyy tietysti sanoa, että toimintaa on monella allalla ja paikkakunnalla, että jollain voi käydä ihan hyväkin tuuri.


      • Sitähän Ramboll hehkuttaa, että ollaan kärkisijolla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi. No, kokeneet eivät halua eikä tule.


      • 2015_rambollissa kirjoitti:

        Olisimpa tämän lukenut aikoinaan ennen taloon menoa olisin monelta murheelta säästynyt. Ajattelin vähättelyn ja työn&tiedon panttaamisen olevan henkilöitynyttä, mutta taitaakin olla enemmän tapa kuin poikkeus. Rekrytointipuhelu jo kuulosti siltä, että tule vaan mutta perehdytykseen ei kyllä aikaa ole ja itsenäistä työtä on. Ja sitten patsastellaan kärkisijoilla opiskelijoiden haluamaksi työpaikaksi:) Täytyy tietysti sanoa, että toimintaa on monella allalla ja paikkakunnalla, että jollain voi käydä ihan hyväkin tuuri.

        Kuten myös, paha olo päivittäin meidän yksikössä projektipäälliköt huutavat. Voisi sen asian normaalillakin äänenpainolla ilmaista. Aikuisten ihmisten työpaikkaan ei voi kuulua jokapäiväinen alatyylinen kiroaminen. Jonkinlainen kuluttajansuoja pitäisi olla. Työnhakuilmoitus ja vieläpä haastattelukierrokset antoivat aivan eri kuvan. Nyt jumitetaan paskoissa työtehtävissä huonolla palkalla.


      • B.Eng kirjoitti:

        Kuten myös, paha olo päivittäin meidän yksikössä projektipäälliköt huutavat. Voisi sen asian normaalillakin äänenpainolla ilmaista. Aikuisten ihmisten työpaikkaan ei voi kuulua jokapäiväinen alatyylinen kiroaminen. Jonkinlainen kuluttajansuoja pitäisi olla. Työnhakuilmoitus ja vieläpä haastattelukierrokset antoivat aivan eri kuvan. Nyt jumitetaan paskoissa työtehtävissä huonolla palkalla.

        Tuskin ne pääliköt ilman mitään syytä huuda? Jos on niin kamalaa niin kannattaisiko miettiä jotain miellyttävämpää työtä. Kukaan ei teitä pakota töihin jos ette itse sitä halua.

        Jos palkka on mielestänne paskaa, miksi ette mene sellaiseen paikkaan töihin missä maksetaan palkkaa mielin määrin? Kukaan ei kultalusikkaa perseeseenne työnnä, ellei itse auta asiassa.

        Täällä on turha rutista jos kiroilu ottaa pannuun. Tästä tavasta ette pääse eroon edes seurakunnan hommissa. Kannattaisi varmasti kertoa asianomaiselle jos puhetyyli ei miellytä. Kuluttaja-asiamiestä ei myöskään kamalasti asia taitaisi hetkauttaa. Kannattaisi miettiä elämän tosiasioita uudestaan, jos kiroilu kuuluu ongelmien kärkipäähän.


      • Pieksämäellä ja Siilinjärvellä Ramboll asiantuntujat hoitaa lisäämällä vaseliiania lisää anukseen.


    • Pääsevat tasoiseensa firmaan jonon jatkoksi

    • Juu ei yhtiö kerro mistä tempaavat yleiskaavat. Kv hyväksyy heti , lainvoima samalla viikolla ja hups rantasi onkin vm lc rc käytössä, vaan ei omistuksessa.
      Ala-arvoista työtä mutta oikeusasteet eivät kaada. Mee sinne töihin 'kantamaan vastuuta'

    • Olen kolmena kesänä ollut Rambolilla.
      Ei tarvitse olla sosiaalipummi.
      On kuin kullervo metsäkankaalla.
      Yksin Jumalansa kanssa.
      Itse saa tehdä ja taivaltaa pitkin
      metsiä.
      Oppihan siinä jotain itsestään ja
      luonnosta.

      Siihen konttorirottien
      jyrsinnästä neuvoisin
      olemaan kaukana.
      Pidä kännykkä kiinni,
      jos sinulla on vallanhimoinen
      "pomo".
      Vittu sille sekopäälle kuulu
      sun henkilökohtaiset asiat.
      Saatana pitäkööt työasiat
      työasioina ja työaikana.

      Lisäksi neuvoisin aina
      ottamaan työohjeet
      kirjallisina.
      Pyydä ne sähköpostina.
      Koska on ihmeellistä,
      jos vihaa toista ihmistä,
      kuinka kaikki hyvät neuvot
      unohtuu, kun pitää
      arvioida sellaisen ihmisen
      työssämenestymistä,
      jota vihaa esimerkiksi
      hämmästyttävän ahkeruuden
      ja järkevän sähköposteihin
      vastailun vuoksi.

      Ei ole typeryksille
      mitään inhottavampaa,
      kuin että heidän kuvitelmansa
      järkevyydestä rikotaan.

    • Kolme kesää siellä kuitenkin ollut töissä. Miksi ihmeessä jos parempia paikkoja olisi tarjolla? Kertoisitko.

    • Jos haluat paska duunipaikan niin mene ihmeessä ko firmaan!!!

    • tl asiantuntijansa,

    • En suosittele!

    • Ramboll vedättää kuusi-nolla ... Miksikö? Ensin annetaan hyvä kuva ja jos jostain syystä kysyt lainmukaisuutta, niin kyyti on kylmää...

    • Ensimmäiseksi asia viedään linjaorganisaatiossa seuraavalle asteelle. Kun Livi kp päällikö puolustelee kantelun kohteena olevaa turvalaitesiantuntijaa, marssivat kunnossapitäjän asentajat ja pomot pääluottamusmiesten kanssa aluepäällikön puheille.

      Neuvottelussa sovitaan, että asianosaisia ei paljasteta. Muutekin palaveri sujuu lupaavasti.

      - Meitä kuunneltiin ja aluepäällikö is vaikutti aidosti hämmästyneeltä siitä, mitä kaikkea kunnossapidossa oikein oli ollut meneillään, ratatekninen työntekijä muistelee.

      Kun tieto salaisesta palaverista tavoittaa Ramboll turvalaiteasintuntijan ja livi is alue Mikkonen aluepäällikön, alkaa systemaattinen "syyllisten" etsintä: ketkä ovat röyhkeästi ohittaneet organisaatiossa Ahtiaisen ja menneet suoraan tilaajan M.Levosen pakeille?

      - Yhtäkkiä syyllisiä olimmekin me, jotka olimme lähteneet hakemaan asiaan parannusta kadonneista Vainikkalan 5 vuoden ajan mittausdokunteista .kp7 Destia aikaiset dokumentit edellisettä vuodelta on Ramboll asiantuntija kadottanut kuin tuhka tuuleen. KP IS aluepäällikkö vetäytyi taustalle Lemille ja kaikkein hulluimmassa vaiheessa perustettiin työyhteisön hengenkohotuselin, jonka johtoon asetettiin tämä Ramboll maaninen turvalaiteasiantuntija.

    • Ramboll työyhteisönä

      Yrityskulttuurimme perustuu vahvasti ihmislähtöisyyteen ja työssä viihtymiseen.

    • Kun Varkaudessa säiliövaunu nousi ylikäytävällä jäisestä leippaurasta omille teilleen. Lankutuksella olisi pitänyt olla sovittu 15 cm kovettunutta lunta ja jäätä. Estäs liikennevirasto kun olisi ollut täysi polttoainevaunu keskellä asutusaluetta.

      • Olisko kuitenkin ollu kunnossapitäjän vika. LiVi ei ehdi joka paikkaan.

        Ps se on laippaura


    • Tavarajuna ylitti juuri kahden veturin ja 22 vaunun letkassa Kivipurontien tasoristeystä, kun rata vaurioitui. Ilmeisesti tasoristeyksen kohdalla ratapölkyt pääsivät liikkumaan niin, että yksi vaunuista kiilautui sivuun.

    • RATA2016 tapahtuma sen paljasti. Narsulla turvalaiteasiantuntijalla ei ole kuin tehtyjä ruumiita ja ihmisen hyväksikäyttöä eri yhteistyötasoilla 10 vuoden työurallaan. Yhtään ystävää tai tuttua ei ole millään tasolla. Kaikki tuttavuudet on hyväksikäytetty ja useita kertoja luottamus petettty. Kuka tälläistä narsistista valehtelevaa asiantuntijaa haluaa lähipiiriinsä.

    • v. 2005 Parviaisen luomus Rautatieläisten liiton 73 osastosta levisi paskaa kuin varpusparvi sähköasentajien mukana RHK vaatimusten myötä kaikkiin mahdollisiin insinööriri toimistoihin meriiteillä jotka perustuivat valheellissiin työhakemuksiin. Uudet toimijat eivät ymmärtäneet tarkistaa väärennettyjä koulu ja työtodistuksia. Tavat opittu RL os Parviaisen luottamiekursseilla Kiljavalla..

    • Joensuun Uimaharjun ratapihalla työskennellyt mies loukkaantui kiskobussin törmättyä häneen keskiviikkoaamuna noin kello 08. Kolme henkilöä oli ollut etsimässä maakaapeleita kiskojen lähistöllä ratapihalla kun Nurmeksen suunnasta tullut kiskobussi törmäsi joensuulaiseen 55-vuotiaaseen mieheen osuen ilmeisesti tätä käteen.
      Mies toimitettiin hoitoon keskussairaalaan, poliisi jatkaa tapahtuman tutkintaa.

    • Kolme työntekijää oli ratapihalla paikantamassa maakaapeleita, kun Nurmeksen suunnasta tullut kiskobussi törmäsi joensuulaiseen 55-vuotiaaseen mieheen, ilmeisesti ensin käteen.
      Eikö isännönnöinti saa palkkansa että valvoo työtapoja rautatiealueella. Ei se siellä Joensuun ABC baarilla aamukahvilla onnistu.
      Mainoslauseiden liirum laarumeiden mukaan Uimaharjussa pitäisi olla pari linja-autolastia turvallisuus asiantuntijoita selvittämässä mitä tapahtuu. Menee kuten case Luikonlahti että työntekijän oma vika ja pomot selviää vastuustaan Timo Pino avustuksella.

      • Isännöitsijä ei voi olla joka työmaalla koko aikaa valvomassa. Valvonta kuuluu kunnossapitäjälle


      • Välitä tämä tieto Ramboll turvalaiteasiantuntijoille jotka ovat iholla koko ajan


      • Toivon_työrauhaa kirjoitti:

        Välitä tämä tieto Ramboll turvalaiteasiantuntijoille jotka ovat iholla koko ajan

        Turvalaiteasentaja voi toimia turvallisuuskoordinaattori. Kuten nyt on


      • Ajaa itsensä umpikujaan niin asiantutijana kuin myös palvelukoira yhdistyksessä. Kaverit häviää eikä "älä vastaa"merkityihin soittoihin vastata. Kun perhe ja työt ahdistaa aletaan katsella vahvoja oksia. Sääliksi käy miten hyvä asentaja pilaa oman perheensä elämän narsismilla ja pyrkyryydellä.
        Turvalaiteasentaja voi olla turvallisuuskoordinaattori mutta silloin pitää olla isot tissit ja hyvä perse. Toinen riittää.


    • Jätkät on kuin hampaattomia mummoja Kimmelin naistentansseissa.

    • Kukahan siellä Uimaharjussa jäi junan alle

    • 6.2.2006 esimiehen elämän tuhominen saa kymmenen vuoden jälkeen samanlaisen ihmisen elämän tuhoamisen. Viedään asia loppuun ja loppuun ja loppuun ja loppuun.

    • 494112

    • Nyt yritys vie kahvipaussinkin. Se juodaan työn ohessa ja omalla työpisteellä. Aamu, että iltapäiväkahvi. Toki voit juoda sen taukotilassakin ja rupatella työkavereitten kanssa, mutta se on omaa aikaa. Sitten ei saa häiritä työkavereita. Tämä on firman käsitys ihmisläheisestä työpaikasta ja yleensäkin johtamisesta. Ei kannata tulla töihin tähän firmaan, mutta jos ei saa töitä muualta niin pakko kai sitten.
      Aika paljon firma on siirtänyt töitä Intiaan.

    • Voiko Rambollissa käyttää virkasähköpostia henkilökohtaisiin riitaasioden hoitoon työaikana?

    • Pyörittää omia sähköurakointiliikettä, kenneliä,autokauppaa ja koirakouluja täysin työajalla, työpuhelimilla, tietokoneilla, sähköpostiosoitteella ja omien bisnesten kilometrirahat omalla autolla laskutetaan Rambollilta.

    • Joskus 5 v-sitten vaikutti olevan tosi kireä ilmapiiri Rambolilaisilla,esim:työpaikkaurheilussa sai tapella heidän kanssaan.

    • Jaellaan arvometallien värissä olevaa kypärää jos on osannut nuoleskella oikeaa pomoa. Paska paikka

    • Nyt jaetaan arvometallin kullan väristä kypärää, jos on osannut nuoleskella oikeaa pomomiestä. Paska paikka

    • Liikennevirasto Anterot Mikkon ja Kaukon on homokulttuurin kannattaja.

    • Jo lauantaina kaikki IS:n haastattelemat epäillyn koiramiehen tunteneet kuvailivat miestä oman tiensä kulkijaksi ja omalaatuiseksi narsistiseksi ihmiseksi. Hänellä oli peli rahahuolia ja ongelmia naapureidensa ja sukulaistensa kanssa. Epäillyllä oli myös naapurissa asuvaa sukulaistaan koskeva lähestymiskielto. Alapitkällä Pajujärvellä asunut veli oli tehnyt itsemurhan.

      Eräs epäillyn työelämästä tuntenut mies kuvailee hänen olleen persoonaltaan narsistinen epävakaa: käytös saattoi muuttua yhdessä hetkessä ilosta raivoon.

      – Hän käyttäytyi uhkaavasti, mies kuvaili.

      Paikallisten asukkaiden mukaan miehellä oli ollut ongelmia myös VR työssä. Kertomuksen mukaan hän olisi esittänyt entisille työtovereilleen ollessaan sellaisia fyysisiä uhkauksia, että paikalle piti kutsua turvalaitemiehet.

    • Ramboll infra rekrytoi maksavat 1500 eur palkkion jos joku henkilöstöstä vihjaa henkilöstä joka rekrytoituu taloon.

    • Paskamainen työpaikka, haetteenkin aivan toisensalaisiin suunnittelutehtäviin, mitä hakemusessa ja haastattelussa annettiin ymmärtää. Osastolla muutama yli-ikäinen (yli 65v) työnsankari. Vittumainen esimies. Projektipäälliköt vittuilevat päivittäin.

      • eikä tulosta tule. Miksiköhän?:D


    • Kouvolan ratapihalla tehdään 7.9. alkaen radantarkastusta. Junat kulkevat alennettua nopeutta. Myöhästymiset arviolta 10-30 minuuttia.
      VRTrack kunnossapito päättyy31.10.2016. Nyt laitateen rata ja turvalaitteet viideksi vuodeksi kuntoon Destialle niin kuin ennenkin kp7:lla kuusi vuotta sitten.

    • Korjaustyöt Kouvolan seudun rataverkolla ovat parhaillaan erittäin laajat. Niin sanotuilla läpimenoraiteilla korjauskohteiden määräksi on tarkentunut 17. Nämä korjaukset vaikuttavat merkittävästi junaliikenteeseen, koska nopeutta on jouduttu alentamaan huomattavasti. Liikenneviraston kunnossapitoyksikön päällikön Jukka P. Valjakan mukaan suuri osa korjauksista on nopeita, mutta joissakin tapauksissa korjausaika voi venyä viikkoon tai kahteen.

      Koko kunnossapitoalueella korjauskohteita on Valjakan mukaan jopa yli 200. Suuri osa kohteista sijaitsee hiljaisilla ratapihoilla. Valjakan mukaan kohteista on korjattu noin puolet. Puutteet alueen rataverkon kunnossapidossa havaittiin elokuun puolivälin tienoilla.

      Ramboll valvojat keskittyivät kunnossapitäjän tarjoiluun.
      Destian ammattiosaamistaso on sitä luokkaa ettei huoltamatonta infraa oteta vastaan.
      Nyt se takaisinotto voimaan , Manne ja Harro töihin Kouvolaan takaisin selittämään ketkä päälliköt ja työnjohtjat ymmarsvät kunnostapidosta mitäkin.
      Pääasia oli että aamulla oli pullaa kahvipöydässä ja valvojille piti tulostaa muovikassi papereita kerran kuukaudessa.

    • Palkankorotuksen aika- Pari vuotta miesten töitä kunnossapidon töitä. Kunnossapidon ammattitaito Jarin kanssa samaa luokkaa.

    • Kunnossapitäjällä VRT:llä on kymmenittäin Väylät ja liikenne tapahtumassa liikenne, inframalli, media, turvallisuus, laatu, IT, kunnossapito suunnittelijoita jotka hoitaa Kouvolan ongelmat muutamalla kommentilla twitterissä.

    • Ramboll VRTrack valvonta Itä_Suomessa on huippu esimerkki siitä miten istutaan Liikenneviraston ylitarkastajien perseillä tuleen. Keksitään ja keksitään juttuja kunnossapidosta ja syötetään pajunköyttä paskaa Liikenneviraston Valjakkalalle ja Kaukoiselle. Tarpeeksi kun paskapalloa pyöritetään herneestä tulee käpy jonka ylitarkastaja vetää varomattomasti nenäänsä. Siitä ei ole helppoa paluutietä. Ramboll mies on näin kostanut kunnossapitäjälle kun ruokaa ja viinaa ja perseennuolentaa ei tullut tarpeeksi. Tee minun mieleksi ei käynyt kunnossapitäjälle. Eikä nyrkillä kovistelu ja pitkän miehen uhkailu auttanut. Nämä ei ymmärrä mitään millainen rikka on vaihteen kielen välissä Kouvolassa kun menee valvontaan ja mikä kun ei mene. Liikenneviraston ammattitaito perustuu siihen sontaan mitä Ramboll näille syöttää.
      Toivottavasti nämä Liikennevirastus ratakunnossapidon ylitarkastajat tulevat useammin kunnossapitäjän työmaalle kuten loppukesästä ilman Ramboll esinahkaa.
      Ramboll on kuin esinahka, vetäytyy sivuun kun tosi hommat ja vastuu alkaa.

    • Kouvolan alueen rataverkolla on havaittu laaja kunnossapitotöiden laiminlyönti. Asian vahvistaa Liikenneviraston kunnossapitoyksikön päällikkö Jukka P. Valjakka. Laiminlyöntien takia raideliikenteen nopeutta on alennettu tuntuvasti noin kymmenessä kohteessa Kouvolan ratapihan lähistöllä.

      Valjakan mukaan korjauksia tehdään lähinnä kunnossapitoalue 6:lla, joka ulottuu Kotkasta Pieksämäelle ja Kouvolasta Lahteen. Tällä hetkellä alueen kunnossapidosta vastaa VR Track.

      Tämänhetkisen arvion mukaan korjaustöissä saattaa mennä useampi viikko. Lopullinen aikataulu riippuu esimerkiksi varaosien saatavuudesta. Korjaustöiden vaikutus junaliikenteeseen on merkittävä. Esimerkiksi henkilöjunaliikenteen arvioidaan myöhästelevän 10—30 minuuttia.

      Valjakan tämänhetkisten tietojen mukaan kunnossapitotöiden laiminlyönnistä ei ole aiheutunut vaaraa raideliikenteen turvallisuudelle. Liikennevirasto kuitenkin tutkii asiaa edelleen. Tilanteesta on ilmoitettu myös liikenteen turvallisuusvirasto Trafille.

    • Onko liikenteenohjausjärjestelmään tehty perinteisen ammattimaisesti mystinen vika. Siihen pitää olla huippu ammattimies ja asiantuntija narsisti.

    • Junat jäävät Parikkala-Joensuu välillä myöhään
      Liikenteenohjausjärjestelmässä olevan vian vuoksi junat jäävät Parikkala-Joensuu välillä noin 20-40 minuuttia myöhään. Liikennevirasto ei ole antanut korjausarviota vian kestosta.

    • Tyytyväisyyskyselyn ESES2016 vastausaikaa pidennettiin, jotta oltaisiin saatu parempi vastausprosentti. Alle jäi viimevuotisesta.

      • Tuohan vain kertoo siitä, että työntekijöitä ei kiinnosta vaikuttaa omaan työympäristöönsä. Aika vaikea on mitään muuttaa, jos ei edes sanota mielipidettä. Ei vastaamatta oleminen ole kannanotto vaan täyttä tyhmyyttä.


      • Ingenjör kirjoitti:

        Tuohan vain kertoo siitä, että työntekijöitä ei kiinnosta vaikuttaa omaan työympäristöönsä. Aika vaikea on mitään muuttaa, jos ei edes sanota mielipidettä. Ei vastaamatta oleminen ole kannanotto vaan täyttä tyhmyyttä.

        Tai talonjohto ei halua puuttua epäkohtiin sen vuoksi jätetään vastaamatta. Aika turhauttavaa on vastata kun mitään muutoksia ei aiempinakaan vuosina ole tapahtunut.


    • 8 kk Rambolilla Espoossa ja olen pettynyt paikkaan. Ei ollenkaan perehdytystä työtehtäviin vaan suoraan heti töihin kiinni. Rambolin orginisaatio ym. on jäänyt vieraaksi. Rambolilla on perehdyspäivä, jossa on pakko käydä. Työkiireiden vuoksi en ole vielä tähänkään ehtinyt ja enää ei edes tee mieli osallistua.

      Edellisessä työpaikoissa määräaikaisissa pyydettiin aina mukaan lounaalle sekä kahvitauoille ja ylipäätänsä toivotettiin tervetulleeksi taloon jollon itsekin oppi toimintamallin ja toivotti uuden työntekijän tervetulleeksi. Rambolilla ei näin tapahdu, huom tämä on ensimmäinen vakituinen työpaikkani.

      Yksikössäni on myös liikkeillä kultakypäröitä, joiden pitäisi kiertää työntekijältä toiselle. Nyt noin 3 kuukauden ajan kypärä on pysynyt yhden ja saman työntekijän pöydällä. Samoin ESES2016 kysely lähiesimiehet lähettivät sähköpostia ja patisitvat vastamaan sen jälkeen kun vastausaikaa oli pidennetty. Työilmapiiri on outo projektipäälliköt huutavat ja paiskovat ovia kun asia ei ole mennyt halutulla tavalla. Töitä on paljon ja niitä pitää tehdä kamalalla kiireellä.

      Työtehtävät eivät ole olleet niitä joita luvattiin. En ole päässyt kertaakaan näyttämään erikoisosaamista. Asiat täytyy tehdään aikaa vievästi vaikka samalla saarnataan tehokkuudesta. Suututtaa myös ns. tulipalojen sammuttelu, kun joku toinen on möhlinyt. Palkkaus on surkea luvattiin tarkistaa palkka koe-ajan jälkeen, kun otin asian puheeksi esimies sanoi, että palataan asiaan ensivuonna. Jälkikäteen esimies lipsautti sen, että oli rekrytoinnin aikana soittanut ex-kollegalleni, joka oli myös esimieheni ex-kollega ja kysellyt minusta vaikka olin antanut toiset henkilöt suosittelijoiksi cv:ssä.

      • Pahempaan suuntaan on näköjään menty. Kyllä se alkoi jo silloin kun itse jouduin lähtemään talosta v 2013 yt-neuvotteluiden jälkeen.

        Vielä v. 2004-2010 oli ihmismäisempi meno vallalla. Sitten yhtiöön iski ahneus ja osteltiin firmoja sieltä ja täältä. Silloiset johtajat lähtivät. Tilalle tulivat "tulos tai ulos" tyypit. Seuraukset ovat näkyvissä.


      • Kuulin kun esimies tuhahti sairaslomatodistusta tuonneelle kollegalle, että sinun sairaslomasi takia organisaatio kaatui kuin korttitalo. Kaveri lähti erittäin murtunein mielin sairaslomalle. Näin Rambolilla Espoossa


      • Sähköasentaja asiantuntujat savustaa oikeat insinöörit pihalle


      • Meidänkin officesta heitäkin sähköasentajia löytyy.


      • löytyy_ins_rouvalle_työ kirjoitti:

        Sähköasentaja asiantuntujat savustaa oikeat insinöörit pihalle

        Miksi? Tuskinpa. Eiköhän niille sähkömiehelle löydy töitä muutenkin omasta takaa, ei tarvitse muita kytätä ja savustaa kun itsellä on kaikki kunnossa. Ei sähkömiehen tarvitse kilpailla inssin töistä, sähkömiehille riittää ihan hyvin oman alan töitäkin.


      • höpöhöpö__ kirjoitti:

        Miksi? Tuskinpa. Eiköhän niille sähkömiehelle löydy töitä muutenkin omasta takaa, ei tarvitse muita kytätä ja savustaa kun itsellä on kaikki kunnossa. Ei sähkömiehen tarvitse kilpailla inssin töistä, sähkömiehille riittää ihan hyvin oman alan töitäkin.

        Viimeksi tulleista puolet sähköasentajia ja puolet insinöörejä


      • Ramboll_Espoo kirjoitti:

        Viimeksi tulleista puolet sähköasentajia ja puolet insinöörejä

        Joensuussa aloittaa vaalea nais projekti-insnööri 1.11.2016. Kun ei muita hakioita ole.


      • Insinöörihakuja hehkutetaan kaikilla leveleilla. Sähköasentajia hävetään firmassa. Siksi haku on julkinen vain Riihimäen asemaseudun keskikaljabaareissa.



    • http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lähellä/katso-video-tottelevaisuutta-testataan-tuomareiden-edessä-59541
      Isännöinnissä asiakkaalle laitetaan piikkipanta kaulaan komentojen tehostamiseksi. Jos et tee mitä käsketään niin näännyt nestehukkaan ja tai teet mitä käsketään.

    • Tapahtumat lähtivät siitä liikkeelle, kun koiranomistajan miesystävä ajoi henkilöautoa, ja poliisipartio pysäytti hänen ajonsa.

      Mies ei suostunut puhaltamaan alkometriin. Poliisit kehottivat miestä nousemaan useaan otteeseen autosta, että hänet vietäisiin verikokeeseen. Mies sanoi, että jos häneen kosketaan, hänen kyydissään ollut Remu-koira puree.

      Mies ei kuitenkaan edelleenkään noussut autosta, eikä suostunut ottamaan koiraa haltuunsa. Poliisit sumuttivat kaasua auton sisälle, jonka jälkeen mies nousi autosta. Samassa kuitenkin irrallaan ollut Remu-koira kävi ensimmäisen poliisimiehen lahkeeseen kiinni.

      Poliisi potkaisi koiran tiehensä, minkä jälkeen koira kävi toisen poliisimiehen kimppuun. Hän yritti ampua koiraa, mutta laukaus meni ohitse. Tämän jälkeen raivon vallassa ollut koira kävi uudelleen ensimmäisen poliisimiehen kimppuun, jolloin tämä onnistui ampumaan koiraa vasempaan etujalkaan.

    • Alkaa vähän vaikuttamaan että joku haluton ja kyvytön insinöörin ketku vaihtaa nimimerkkiä ja jauhaa samaa asiaa paikan huonoudesta:D Tuntuu että jotkut odottaa pääsevänsä valmiiseen pöytään ilman että työssä tarvitsee päätään käyttää. Tiedän vaan tapauksia jotka odottaa että esim.suunnittelutyö on pelkkää viivan piirtämistä ja pienikin paine (kiire)pakottaa kaverit saikulle kun ei haluta ottaa vastuuta muusta kuin tuntikortin täytöstä. "Teen vain sen mitä sanotaan" ei ole kovin hyvä asenne millään konsultti alalla. Mut eipä se multa ole pois, kyllä osaajista ja hyvistä tyypeistä pidetään kiinni. Mut hyvä että lounastauot on myös huolena, työt voi jäädä väliin, lounas ei ;) Asennetta sekin.

    • Liikennevirasto on määrännyt että Ramboll sähköasentajat on kastronoitava ettei suku jatku mieleltään sairailla geeneillä. Nämä narsistiset sähköasentaja turvalaiteasiantuntijat tuhoavat kaikki työyhteisöt. Viimeksi Mipro on ilmoittanut että näistä kusipäistä Ramboll asentajista on päästävä eroon. Soita make jokapaikkaan ja kysy onko sulla yhtään ystäävää. Akkakin muuttaa eri osoitteeseen.

    • Ohhoh,minä viihdyn Rambollissa. En ole Espoossa töissä.

    • Liikennevirasto on päässyt hyvään vauhtiin Kouvolan ratateknisen oppimiskeskuksen rakentamisessa.
      Hallituskatu 19:ssä on meneillään vanhan 1950-luvulla rakennetun huoltorakennuksen korjaus. Samaan aikaan on aloitettu myös niin turvalaitehallin kuin hitsaus- ja hiontahallin rakentaminen.
      Turvalaitehalli nousee Hallituskadun varteen. Hitsaushalli tulee lähemmäksi rataa. Hallien väliin jää vanha rakennus, joka saneerataan koulutustiloiksi.
      Projektipäällikkö Janne Tuovinen Liikennevirastosta kertoo, että oppimiskeskuksen kokonaiskustannusten kasvu pääsi yllättämään. Kun vielä viime vuoden elokuussa hankkeen hintalapuksi arvioitiin noin 6 miljoonaa euroa, on kokonaiskustannusarvio tällä hetkellä 13 miljoonaa euroa.
      — Yhdessä vaiheessa arvio oli myös 10 miljoonaa euroa. Kyllä kustannusten suuruus oli yllätys. Pääsyinä kustannusten nousulle olivat rakennuskustannusten kallistuminen ja alueella jo olleen rakennuksen huono kunto, Tuovinen sanoo.
      VR:n käytössä ollut huoltorakennus kärsi muun muassa vesivahingoista, joten kunnostamiseen uppoaa aiottua enemmän euroja.
      Hankkeen kustannusten reilu kasvu aiheutti sen, että alkuperäinen kilpailutus jouduttiin keskeyttämään.
      — Mietimme, että toteutetaanko hanke aiottua pienempänä. Nyt mennään kuitenkin alkuperäisen ajatuksen mukaan.
      Tuovinen sanoo, että oppimiskeskus on Liikennevirastolle erittäin iso investointi.
      Ratatekninen oppimiskeskus kouluttaa valmistuessaan rautatiealan ammattilaisia.
      — Liikenneviraston työpätevyyskoulutus on ollut tähän asti hyvin teoriapainotteista. Kun keskus valmistuu, käytännön opetuksen määrä kasvaa.
      Liikennevirasto julkisti alkuvuodesta 2015 aikeensa rakennuttaa oppimiskeskus Kouvolaan.
      Tavoitteena on, että toiminta käynnistyy lokakuussa 2017. Liikennevirasto ei toimi keskuksessa kouluttajana, vaan koulutuksesta vastaavat kilpailutuksella valitut koulutuslaitokset.

    • En pysty suosittelemaan. Olin muutaman vuoden siellä töissä ja käteen jäi lähinnä paha mieli. Palkkaa ei nostettu, vaikka lupailtiin. "Katsotaan tämän syksyn jälkeen" "Katsotaan kun tämä homma on tehty". Tuli sellainen olo, että jankkaan samaa asiaa, ja sitten ei enää kehdannut kysyäkään... Vastuu ja työt jakautuu tosi epätasaisesti. Toisilla hirveä kiire, toisilla töitä ei juuri ollenkaan. On kyllä rahaa ostella uusia firmoja sieltä täältä, mutta vanhat työntekijät unohdetaan ja etuja huononnetaan. YT:t ihan normijuttu. Niistä vaan ei kerrota ulospäin, koska ei ole pörssiyhtiö. Mitä enemmän teet vapaa-ajallasi töitä, sen enemmän sinua arvostetaan. Opiskelijoiden ykköstoivetyöpaikka (ja tätä kyllä hehkutetaan!), koska eivät todellista meininkiä vielä tiedä. Onneksi pääsin sieltä pois.

      • Jep! Tää on juuri kuin minun kokemukseni kyseisestä työpaikasta.
        '' Vastuu ja työt jakautuu tosi epätasaisesti. Toisilla hirveä kiire, toisilla töitä ei juuri ollenkaan''
        + ''Palkkaa ei nostettu, vaikka lupailtiin''

        Onneksi minäkin pääsin sieltä pois ;)


      • Samantyyppisiä kokemuksia. YT:n seurauksena tulleita irtisanomisia piiloteltiin talon sisälläkin. Ei mainintaa Intrassa jne. Ihmislähtöisyys on siitä puljusta kaukana. Liian iso alkaa olemaan. Persuksennuolijat siellä jyrää.


      • v2006 VR sähköasentajia siirtyi joukoittain Ramboll töihin insinööritason hommiin asiantuntijoiksi. Entisten RL osasto 73 sähköasentajien ensimmäinen vaade uudessa virassa oli entisille työkavereille että tarkastettiin omin käsin ABC vessassa onko pakoputki miehillä kunnossa.


    • En suosittele työpaikkana. Varmasti on parempiakin.
      Lahdessa on ainakin todella huono työilmapiiri. Pelkkää
      selän takana puhumista ja syrjintää. Aikuisten lastentarha.

    • Rautatieinfran ammattiosaaminen on romahtanut. Liikennevirastossa ei ole pitkään aikaan henkilöä joka ymmärtäisi sähköisten turvalaitteiden kunnossapitoohjeista-tai laitteista. Olisihan siellä kaikkien arvostamia sähköammattimiehiä. Samoin VRTracissa ei nimetty henkilöä sähköisten turvalaitteiden kunnossapidon sähkö asiantuntijaa kun Villen sakset alkoi heilua 2009. Liikenneviraston alueorganisaatiosta puuttuu turvalaite osaaminen.
      Nyt valvonta perustuu neljään entisen VR sähköasentajan ahdistavaan joka päivittäin toistuvaan raportointiin. Valvonta on muuttunut häiritseväksi jatkuvaksi sekaantumiseksi urakoitsijan toimintaan. Toteutus on vanhalla peukaloruuvi periaatteella joten tuska on valtava ja kunnossapito uupunut ja välinpitämättömyys valtaa alaa. Kun jossain tulee pahempi vika kukaan ei sitten osaakaan antaa mitään teknistä tukea ja turvalaite asiantuntijat soittelee yötäpaivää puolen tunnin välein. Kunnossapitäjän turvaverkko teknisistä ja turvalaiteasiantuntijoiden päällekäynnin suuntaan puuttuu ja työturvalisuus tyhjän tynnyrin kolinaa.
      Ennen niin ammattitaitoinen ja ahkera turvis porukkaa muistuttaa Syyriassa laahustavia ihmisrauniota.

    • Ei liikaa paineita kotirallista

      Puuppolan ralliparoni sanoo olevansa ihmisläheinen johtaja, joka ei turhista asioista nosta melua.

      - Minä haluan antaa ihmisille toiminnan vapauden. Mahdollisimman paljon vapaat kädet, mutta että kaikilla on kuitenkin vastuu omasta osa-alueesta. Kun ihminen kokee, että hänellä on vastuuta, niin hän tuntee itsensä tärkeäksi, Mäkinen toteaa.

      - Niin kauan kuin asiat ovat kunnossa, niin minä vain kannustan eteenpäin. Puutun toki, jos näen jonkun epäkohdan, Mäkinen jatkaa.

      Jyväskylän MM-rallia on mainostettu vahvasti Toyotan kotirallina, vaikka toki automerkki japanilainen onkin. Yleisö varmasti odottaa, että Latvala, Esapekka Lappi ja Juho Hänninen taistelevat tulevana viikonloppuna kirkkaimmista pokaaleista.

      - Olen yrittänyt korostaa porukalle, että turha tässä on liikaa paineita ottaa vaan tehdään hommia rennosti. Uskon, että jokainen jäsen tässä organisaatiossa tekee parhaansa, jotta menestys on mahdollisimman hyvä, Mäkinen summaa.

      - Tietenkin kuskit ottavat varmasti enemmän paineita. Se on aina henkilökohtainen juttu, että miten paljon. Sen tiedän omasta kokemuksesta.

    • Kaukoliikenteen junat ovat olleet tänä vuonna myöhässä aikaisempia vuosia enemmän. Junien täsmällisyyteen vaikuttavat ratainfran kunto, operaattorin toiminta ja ulkopuoliset syyt, kuten myrskyt ja tasoristeysonnettomuudet. Nyt syynä ovat olleet ratainfran ongelmat.

      – Kaukojunien täsmällisyys on tänä vuonna ollut keskimääräistä huonompaa. Siihen isoimpana syynä on ollut ratainfran kunto ja korjaus, kertoo VR:n viestintäasiantuntija Janna Viisterä.

      Liikenneviraston Rataliikennekeskuksen päivystävä liikennepäällikkö Reima Roisko kertoo, että ratainfran ongelmat johtuvat turvalaitevioista kauko-ohjausjärjestelmässä.

      – Koko vuoden osalta on aika hankalaa perata, mistä ongelmat johtuvat. Yleensä ne johtuvat turvalaitevioista kauko-ohjausjärjestelmässä.

      Roiskon mukaan nämä viat saavat aikaan yhteyskatkoja. Yhteys menee jostain syystä poikki ja sitten vika käydään tarkistamassa ja korjaamassa. Kun turvalaitoksissa on jotakin vikaa, junat joutuvat ajamaan normaalia hiljempaa.

      Ongelmana on ollut Roiskon mukaan myös sähköratavauriot. Erityisesti talviaikaan myös sää-olosuhteilla on vaikutusta junien aikatauluihin.

      – Kesällä on ratatöitä ja ne tekevät sitten omat vaikeutensa. Vikoja on ollut ympäri vuoden tasaisesti.

      Roiskon mukaan kaikki viat on saatu korjattua, mutta uusia vikoja on kuitenkin tullut.

      – On ollut myös komponentti- ja sähkövikoja. Kaikkea mahdollista mitä voi tullakaan.
      Junaraide
      Ratatyöt voivat viivästyttää junaliikennettä. Henrietta Hassinen / Yle
      Ongelmallisinta Etelä-Suomessa

      , että tänä vuonna myöhästymisiä on ollut aikaisempia vuosia enemmän. Vuonna 2013 tilanne oli samankaltainen.

      Rataliikennekeskuksen päivystävän liikennepäällikön Reima Roiskon mukaan vikoja on ollut ympäri Suomea. Jos vikoja tulee Etelä-Suomessa, ne vaikuttavat useimpiin juniin myös muualla. Myös Itä- ja Pohjois-Suomessa on ollut ongelmia, mutta siellä liikennettä on vähemmän.

      – Etelässä vaikutus on isompi. Vikoja on ympäri Suomea. Ei ole ollut sellaista aluetta, jossa vikoja ei olisi ollut.

      Helsingin seudulla esimerkiksi Pasilan Tripla-rakennusalueella on tehty ratatöitä ja osa on mennyt sulkuun. Ilmalassa on puolestaan ollut viime aikoina huolto- ja remonttitöiden takia poikkeusjärjestelyjä.

      – Äkillisissä vikatilanteissa on käynyt niin, että esimerkiksi Ilmalasta ei pystytä liikennöimään niiltä raiteilta, missä on laituri. Silloin matkustajapalvelua ei pystytä hoitamaan.

      Roiskon mukaan viat ovat korjaantuneet tyypillisesti tunnin aikana.

      Rataliikennekeskus raportoi viasta ja sen korjausarviosta VR:lle.

      – VR:n kanssa suunnittelemme ja priorisoimme sitä, mitkä junat ovat etusijalla. Jos junia joudutaan vähentämään, siitä sovimme yhdessä VR:n kanssa.

      VR:n viestintäasiantuntija Janna Viisterä toteaa, että tilannetta seurataan koko ajan.

      – Aikataulukausi vaihtuu 3–4 kertaa vuodessa. Täsmällisyys huomioidaan aina uusia aikatauluja suunniteltaessa.

    • Ramboll turvalaiteasiantuntijan mukaan LIVI vaatii kilpailukelvottoman VRTracin työyhteenliittymään Suomen parhaan rataurakoitsijan KOMSOR Oy Sonkajärveltä kanssa. Luottoluokitus AAA kuuluva yritys on hiissannut alimpaan kunnossapitoluokkaan pudonneen VRTracintyöyhteenliitymällä kp 4 jatkoneuvottelluun. KOMSOR huippuosaaminen miehet ja koneet on VRTrack pelastusrengas. Komsorilla on muuten ainut nainen töissä toimitusjohtajan rouva joka on toisen pääomistajan Komulaisen tytär. Käyppä VRTrack insinööripelle katsomassa Komsor netti sivuja. Aloita vaikka konekannsta jos niistä mitään ymmärrät.
      VRTrack organisaatiossa on aina käytöntö nykyisin kun pitäisi töitä tehdä otetaan uusi insinööripelle firmaan lisää. Näitä insinöörejä on neljällä kunnossapitoalueella kunnossapidossa enemmän kuin työmiehiä.

    • Kolme mielestään korvaamatonta sähköasentajaa samassa pöydässä. Liikenneviraston sas turvalaiteasiantuntija, Lappeenrannan sas kunnossapitotyönjohta ja Kouvolan sas kunnossapitotyönjohtaja. Eikö löydy ammattitaitoa ja ahkeruutta Thales huoltovapaan tietokonesetinlaitteen ja vanhojen releaseinlaitteiden vikojen korjaukseen. Viat jatkuu viikkokausia. Eikö se Livin Valjakka voi mennä potkimaan persuuksille näitä vätyksiä kuten vuosi sitten.
      Ei se taida Itäsuomen kunnossapitojohtokaan erottaa ratakiskoa sillankaiteesta.

      22.8. klo 8.15
      Viivästyksiä kaukoliikenteessä välillä Kouvola-Imatra!
      Kouvolan ja Imatran välillä 10-20 minuutin viivästyksiä junille ratajärjestelmävian vuoksi.
      Liikennevirasto ei ole antanut arviota vian kestosta.

    • Sähköasentajien marttakerhon seurapiiri. Jukka Valjakka miksi ammattitaito ei riitä näillä julleilla Itä-Suomen omasta mielestään viisaimmilla ja korvaamattomilla sähköasentajilla työntekoon. Koska ammattipätevyydet on menneet terveydellisistä syistä aika päivää sitten. Kun ei ole pätevyyksiä ei voi osallistua päivystyksiin eikä turvalaitetöihin. Jos ei pysty päivystämään ei edes saa olla työkaluja eikä turvaliiviä ettei erehdy radalle turvalaitetöihin. Pätevyys riittää ATUn ulkopuolella sepelin lapiointiin.
      Koiran koulutus ja Vaakunan naistentanssit ei vaadi ammattipätevyyksiä.

    • Tottakai paikanpäällä korjaamassa Luumäki-lappeenranta vikaa kunnossapitojohdon kanssa.

    • Huippuammattilainen yritys Welado valtaa Väylän rata isännöinnin. Nyt saa kunnossapitäjä tasavertaisen ja ammattimaisen kohtelun. Sanelu ja kiristäminen loppuu.
      Viisitoista vuotta Ramboll saamattomat, suurella suulla, tekaistuilla työtodistuksilla, yrityssalaisuuksia vieneet ja hävittäneet rataisännöitsijät ja turvalaiteasiantuntijat pääsevät ansaitsemalleen kilometritehtaalle töihin.

      • Melkoista kyynerpää-taktiikkaa ja selkäänpuukotusta se on meno myös Weladollakin, kun vielä osa työntekijöitäkin pääsi taannoin firman omistajiksi eli "kympeiksi" pätemään. Osa nousukkaista oli vielä näitä VR:ltä tulleita kaikesta kaiken tietäviä "suurjohtajia".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista kyynerpää-taktiikkaa ja selkäänpuukotusta se on meno myös Weladollakin, kun vielä osa työntekijöitäkin pääsi taannoin firman omistajiksi eli "kympeiksi" pätemään. Osa nousukkaista oli vielä näitä VR:ltä tulleita kaikesta kaiken tietäviä "suurjohtajia".

        Ramboll myyrä turvalaiteasiantuntija onneksi irtisanottu Oulusta Weladolta. Ei olisi yrmyltä ammattitaito riittänyt yhteistyöhön kunnossapitäjän kanssa. VR asentajina nämä turvalaiteasintuntijat lomalle lähtiessään teki källi vikoja jonka korjasi kun muut ei osannut lomalta tultuaan. Kääntölaite kykennöissä pitkän suojaputken korvasi vain pätkät juuri vain koneelta pöllin alapintaan.
        Työaika pääasiassa nukuttiin tai pelattiin korttia laitetiloissa. Sitten yöt tehtiin firabelitöitä vartijoina ja portsari hommissa.

        Projektinjohtopalvelut radan kunnossapitoalueille 9 ja 10
        Lyhyesti asiakkaasta
        Liikennevirasto vastaa Suomen teistä, rautateistä ja vesiväylistä sekä liikennejärjestelmän kokonaisvaltaisesta kehittämisestä ja ylläpidosta. Liikennevirasto edistää toiminnallaan koko liikennejärjestelmän toimivuutta, liikenteen turvallisuutta ja alueiden tasapainoista kehitystä.
        Haaste/ongelman kuvaus

        Liikennevirasto kokeilee rataverkon kunnossapitoon uutta projektinjohtopalvelu -mallia, jossa valittu asiantuntija vastaa sekä isännöinnistä että kunnossapidon projektinjohtotehtävistä. Aiemmin osa tehtävistä on kuulunut kunnossapitourakoiden kokonaisvastuuseen. Haasteena on optimoida kunnossapitotyöt radan elinkaaren ja käytettävissä olevan rahoituksen puitteissa samalla varmistaen rautatieliikenteen turvallisuus.
        Weladon ratkaisu

        Weladon asiantuntijat toimivat projektinjohtopalvelutoimijana vastaten kokonaisvaltaisesti rataosan isännöinnistä, osasta tarkastuksista, kunnossapitotöiden suunnittelusta ja ohjelmoinnista sekä kunnossapitotöiden päätoteuttajavelvollisuuksista. Kunnossapitotyöt ohjelmoidaan ja hankitaan puitesopimustoimijoilta kokonaistaloudellisesti järkevissä työpaketeissa. Weladon asiantuntijat ovat kehittämässä radan kunnossapidon tehtävämäärittelyjä ja menettelyitä sekä uusia taloudellisempia ja tehokkaampia toimintamalleja radan kunnossapitoon ja elinkaaren hallintaan. Weladon asiantuntijat ovat myös mukana kehittämässä Liikenneviraston työkaluja kunnossapitotöiden ohjelmointiin ja tarkastushavaintojen käsittelyyn.
        Tulokset

        Weladon asiantuntijoiden avulla kunnossapitotöiden toimintamalleja ja menettelyitä voidaan kehittää sekä parantaa kunnossapidon teknis-taloudellista tietoisuutta. Uuden palvelumallin avulla voidaan kunnossapitotyöt hankkia pienemmissä osakokonaisuuksissa vähentäen toimittajien riskejä, jolloin työkustannuksissa saavutetaan säästöjä. Palvelumallin avulla pystytään myös reakoimaan tarvittaessa entistä nopeammin muutoksiin ja kehittämään kunnossapidon hankintoja ketterämmin sekä kokeilemaan uusia työmenetelmiä. Projektinjohtopalvelumallissa ajantasainen tieto rataverkon kunnosta ja kunnossapidon tarpeesta on entistä paremmin tilaajalla, eikä kunnossapitotöitä suorittavilla tahoilla.


    • Ramboll rataisännöinti turvalaite asiantuntija sähköasentajat vie väylä virastoa kuin litran mittaa. Muut ei muka osaa turvis töitä. Nämä on vielä tarkeämpiä miehiä kuin Mikkelin Matti. Welado meni jo Oulussa halpaan korvaamattomassa sähköasentajassa. On hävittänyt aina kaikki tiedot siirtyessään yrityksestä toiseen. Jokainen turvistöissä ymmärtää kunnossapidon kun lukee kerran viraston ohjeet läpi. Kaikki muu on neiteily, turhan työn teettäminen ja kunnossapitäjän simputus on vain eurojen keräämistä verokirjalle ja kilometrikorvauksia.
      Parviaisen osaston luottomies sähköasentajat voittaa aina. Keinot ei kyllä aina kestä pivänvaloa.

      Tällä korjausilmoituksella hankintayksikkö tekee täsmennyksiä seuraaviin tarjouspyynnön liitteisiin: • Liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja vaatimukset • Liite 1.2 Asiantuntijoiden osaaminen ja kokemus • Liite 3 Sopimus Edellä mainitut tarjouspyynnön liitteet on korvattu täsmennetyillä versioilla. Täsmennetyt liitteet löytyvät Hanki-palvelusta ko. tarjouskilpailun välilehdeltä "Koko tarjouspyyntö ja liitteet". Tarjoajan tulee ottaa täsmennetyt liitteet huomioon tarjousta laatiessaan. Täsmennettyjen liitteiden nimen perään on lisätty selvyyden vuoksi merkintä "_TÄSMENNETTY". Tarjoajia pyydetään huomioimaan tarjousta laatiessaan hankintayksikön 2.9.2019 julkaisema yhteenveto tarjouskilpailuun liittyvistä kysymyksistä ja vastauksista.

    • Väyläviraston ympäristö teko. Kouvola- Pieksämäki väli on täynnä reilun metrin mittaisia 60-luvulla rakennetun turvalaitejärjestelmän opastinmastojen perustuksia polttoleikatuilla putkilla.
      Nehän on kymmenittäin romurautaa pystyssä ATUn vieressä. Ei ole Ramboll isännöin silmään käynyt viidentoista vuoden aikana. Joku taisi juoda senkin väyläviraston urakan rahat ja työt jäi tekemättä.

    • Ramboll valvoo minkä osaako. Tämän sillan urakoitsija floppaa ja valuvioista riidellään pitkään. Mäntyharjun miehellä yltää parta yltää napaan ennen kuin projekti on valmis.

      https://yle.fi/uutiset/3-10973097

    • Winco ja Welado kerää parhaat NRC Groupista. Ramboll heittää bussin alle kaikki VR taustaiset tyhmät.

    • Täytyy sanoa, että viidentoista vuoden Ramboll ura taustana en tunnista täältä lukemaani nillitystä. Omalla kohdallani palkka kohdallaan ja mitä tulee yt-neuvotteluihin, niin kovin monessa yksikössä sellaiset olisi tarpeen, sen verran monta nenänkaivajaa firmasta löytyy, mutta kun kyseessä ei ole pörssiyhtiö, niin yt-neuvotteluita ei ole.

    • Ramboll avusti Väylävirastoa kunnossapitoalue 1 kilpailutuksessa. Kaikki onnistui nappiin. Entinen VRTrack, nykyinen NRC hävisi Ramboll hyvillä ohjeilla ja WINco voitti. Tämä on on Ramboll toiminnan kuningasajatus juuri tuon 15 vuotta. Kostetaan entiselle VR työnantajalle joka mahdollisti huippu eläkekertymän.

      • Tampere- Seinäjoki turvalaiteurakka kuului Siemensille jo 30 vuotta sitten. Silloinen RHK ylijohtaja vasemmistoliiton valinta Ossi Niemi näpäytti Siemens osaamisen ylivoimaa ESTW ja antoi urakan kokemattomille ruotsalaisille jotka eivät ymmärtäneet liikenteen ohjausjärjestelmistä mitään. . Olivat enemmän puhelinkeskus vasemman käden rimputtajia.
        30 vuotta ja swedu pellejen frisk paskatlaaitteet puretaan Suomen lyhytikäisimpinä turvalaitteina


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tampere- Seinäjoki turvalaiteurakka kuului Siemensille jo 30 vuotta sitten. Silloinen RHK ylijohtaja vasemmistoliiton valinta Ossi Niemi näpäytti Siemens osaamisen ylivoimaa ESTW ja antoi urakan kokemattomille ruotsalaisille jotka eivät ymmärtäneet liikenteen ohjausjärjestelmistä mitään. . Olivat enemmän puhelinkeskus vasemman käden rimputtajia.
        30 vuotta ja swedu pellejen frisk paskatlaaitteet puretaan Suomen lyhytikäisimpinä turvalaitteina

        Rakennuspuolella ainakin firman homma tuntuu toimivan ja projektit menny ok hengellä.

        Noista junahommista en tiedä kun käytin junaa viimeksi 10-vuotiaana. Muutenkin hippien ja hampuusien kulkuväline.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuspuolella ainakin firman homma tuntuu toimivan ja projektit menny ok hengellä.

        Noista junahommista en tiedä kun käytin junaa viimeksi 10-vuotiaana. Muutenkin hippien ja hampuusien kulkuväline.

        JHL lakko kovenee. Kouvolassa ilkivaltaa. Sepilikiviä vaihteiden kielien väliin. Onneksi kameravalvonta paljasti tekijät.


    • Intoa puhkuen menin Rambolliin töihin ja vielä enemmän intoa täynnä vaihdoin firmaa

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Matkustaja ilmoitti omasta koronavirusepäilystään

      VR tehosiivosi junavaunuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2da2794-58ae-4dbe-807c-83622f985a4c
      Maailman menoa
      140
      7240
    2. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      243
      4911
    3. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

      Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      63
      3541
    4. Ymmärsinkö oikein tuon Jari Sillanpään jutun?

      Siis Jari Sillanpäälle oli tullut hieroja hieromaan Jari Sillanpäätä. Tällä hierojalla oli ollut 12 v lapsi mukanaan saapuessaan Jari Sillanpälle. Tä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1402
    5. Skotlanti lupaa ilmaiset tamppoonit naisille

      "Skotlannin parlamentti on hyväksynyt lakiesityksen, joka takaa ilmaiset kuukautissuojat kaikille maassa asuville naisille. Lain mukaan tamponeja ja s
      Maailman menoa
      51
      971