Avioeroni on nyt saanut lainvoiman. Puoliso ei kyennyt sovinto-ositukseen vaan otti asianajajan. Asianajaja haluaa tiliotteeni pankista ja tiedot kuolinpesistä, osakkeista ym.
Kuinka pitkältä ajalta minun pitää tiliotteet toimittaa? Meinaan toimittaa reilun vuoden ajalta, eli sen kuukauden alusta, jolloin harkinta-aika alkoi. Voiko asianajaja ja pesänselvittäjä vaatia ne tiliotteet vaikka 5 ... 10 voden ajalta? Tuplasti minua paremmin ansaitseva ex-puoliso saattaa asianajajansa välityksellä haluta korvauksia minulta siitä, että hän on liiton aikana pannut rahaa palamaan paljon enemmän kuin minä, hänen rahankäyttönsä on ollut suoraan sanoen holtitonta, erityisesti lasten suhteen ja hänellä olisi normaalikuluttajana säästössä paljon enemmän kuin minulla. Mutta ei ole vaan minä tulen maksamaan tasinkoa ja hän saattta vielä vaatia jotain ylimääräistä kuten edellä vihjaisin.
Osituksen selvittely ja tiliotteet
5
1034
Vastaukset
- repeteeraaja
Tilitiedot on toimitettava vain sen päivän osalta, jolloin teillä se ensimmäinen avioerohakemus otettiin käräjäoikeuden käsittelyyn. Ei tarvitse olla yhtään sen kummempaa. Eli sen päivän tilisaldo, jolloin teidän ekan hakemuksen harkinta-aika lähti virallisesti liikkelle.
Mitään syitä taannehtiviin tilititetoihin ei tarvita.
Ota kunnallinen oikeusavustaja, jos vain saat. Usein nuo kajahtaneet exät heittäytyvät ihan vielä entistäkin kahjommiksi (ja ilmeisesti lakimiehet vielä naruttavat heitä aina vain hullumpiin ja pitkäaikaisempiin prosesseihin ja vaateisiin, koska se kasvattaa lakimiesten omaa tilipussia), jolloin mukaan revitään vielä pesänjakajakin, jonka palkkio taas menee puoliksi kummallekin osapuolelle.- repeteeraaja
...ja siis yhtälailla kummaltakin on oltava tuo samainen pankin todistus tilin saldosta kyseiseltä päivältä. Sitten kummaltakin omaisuus, eli osuudet kuolinpesiin, kiinteistöt ja autot yms. Ei siis koske yksin sinua, vaan myös exääsi.
- Miltä ajalta?
repeteeraaja kirjoitti:
...ja siis yhtälailla kummaltakin on oltava tuo samainen pankin todistus tilin saldosta kyseiseltä päivältä. Sitten kummaltakin omaisuus, eli osuudet kuolinpesiin, kiinteistöt ja autot yms. Ei siis koske yksin sinua, vaan myös exääsi.
Kiitokset vastauksesta! Yllätyin äskettäin kun tuli pyytämättä pankilta kotiin monen vuoden tapahtumalistaus pankkitilistä, joka oli kauan meidän yhteisessä omistuksessa - viime vuosituhannella siltä lähti asuntolyhennykset kuukausittain mutta 2000-luvulla se on ollut pelkästään oma palkkatilini ja minun käytössä, tänä vuonna se siirrettiin myös virallisesti pelkästään minun omistukseeni, puolisolla oli koko ajan myös oma tili samassa pankissa. Puoliso ei tätä tiliä ole käyttänyt mutta lieneekö "joku" sitten pyytänyt pankkia lähettämään tiliotteet mulle, jotta toimittaisin koko nipun asianajajalle! Mitään peiteltävää niissä ei ole mutta ei tarvetta myöskään levitellä muualle. Sovinto-ositusta ehdotin, katsotaan miten asianajaja ja pesänjakaja käyttävät puolison hyväuskoisuutta hyväkseen. Kuten sanoin joa aiemmin, rahan hallintaan hän ei ole ennenkään kyennyt ja on siksi juristeille ihannesaalis.
- mk
Perikunta ja on jakamaton niin siihen ei ole avio-oikeutta koska jakamatonta kuolipesää ei voi jakaa.
Tässä hyvä esimerkki että kannattaisi pysyä avoliitossa niin omaisuus olisi sen kenen nimissä se on.>>Jos perinnön omistaa Perikunta ja on jakamaton niin siihen ei ole avio-oikeutta koska jakamatonta kuolipesää ei voi jakaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774