Terve
Saisiko täältä hyviä vinkkejä levyistä/artisteista?
Jazzista en tiedä vielä mitään, mutta se on nyt alkanut kolahtamaan. Mieleeni on erityisesti musiikki, jossa on paljon rumpu ja puhallin sooloja. Kunnon "jammailu" levyt olisi siis hakusessa.
Kiitos!
Vinkkejä aloittelijalle
3
867
Vastaukset 3
- mini-erkki
Jazziakin on niin monenlaista, mutta klassikoita kannattaa ainakin kokeilla. Oma jazz-innostus lähti Miles Davisin Kind of Blue -levystä.
- Kosminen nauraja
John Coltranesta ja Miles Davisista.
Hyviä Coltrane levyjä on 60 luvun puolivälin levyt kuten:A love supreme,Transition,Meditations,Interstellar space,Olatunji concert jne...
Hyviä Miles Davis levyjä:The complete live at the plugged nickel 1965 (7 cd:n boksi),Miles smiles,nefertiti jne..
Myöhemmin voit laajentaa nimiin kuten esim:Peter Brötzmann,Cecil Taylor jne....
Älä missään nimessä lankea mainstream paskaan kuten:Antti Sarpila;Iiro Rantala;Benny Goodman,Dave Brubeck jne...
Hyviä kuunteluhetkiä !
- Konsanaan Milloinkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3251424Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061132
- 1111025
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22807- 111802
- 102692
- 77673