Höh, olen pettynyt kun menkat jatkuu aina vaan, vaikka Mirena laitettiin jo vuosi sitten. Olisko ne pitänyt loppua tähän mennessä kierukan kanssa jos on loppuakseen?
hormonikierukka ja menkat
5
5869
Vastaukset
- multakaan
Mullakin oli nelisen vuotta Mirena käytössä, eikä menkat kokonaan loppuneet. Kestivät silloin jotain 2 - 3 päivää sen aikaisemman viikon sijaan ja kierukan kanssa vuoto oli tosi niukkaa.
- pettynyt..
Niukemmaksi muuttuivat kyllä onneksi, mutta kestää sen viikon verran kaikkinensa. Alkaa tuhrulla ja selkeästi vuotaa 2-3 päivää. Miksi lopetit Mirenan käytön?
- multakaan
pettynyt.. kirjoitti:
Niukemmaksi muuttuivat kyllä onneksi, mutta kestää sen viikon verran kaikkinensa. Alkaa tuhrulla ja selkeästi vuotaa 2-3 päivää. Miksi lopetit Mirenan käytön?
Siis kolme ekaa vuottahan meni ihan siedettävästi Mirenan kanssa, vaik oli tietysti pikkuisen turvottavaa oloa ja ajoittaista kiukkuilua, mikä näin jälkeenpäin johtui varmaan just hormonikierukasta.
Mut sitte neljäntenä vuotena alkoi olla yhdyntäkipuja ja sen seurauksena tietty halut alkoi oleen nollassa.
Tuli myös useita emätintulehduksia, tai oikeestaan alkoi emätintulehdusten kierre, niin lääkärin suosituksesta kierukka otettiin pois. No sehän auttoi. Yhdyntäkivut hävisi ja sitä kautta alkoi myös taas tehdä mieli. Tosin meillä mies on alkanut marista kortsujen kanssa räpläämisestä ja ehdottelee, et laitattaisin taas uuden kierukan, kun ehkäisy on nyt ollut kohta pari vuotta hänen vastuullaan.
- nipistys
Mulla ensimmäinen laitettiin ½ vuotta kuopuksen syntymän jälkeen -02 ja silloin vuotoa tuli epäsäännöllisesti eikä kierron mukaan, mutta olivat normaalia niukemmat. Vuoden aikana ne vain aina "kuihtui" ja huomasin jossain veiheessa, että loppuivat kokonaan. Eli vuosi meni. Sitten -08 vaihdettin uusi kierukka ja sama homma, mutta nyt puoli vuotta meni. Olen ollut tyytyväinen ehkäisyyn, joskin se aika tehokkaasti vie halut alussa. Loppua kohden ne kuitenkin hiljalleen palaa ja luulen, että hormonin määrän hiipuminen vaikuttaa asiaan. Minä käytän kierukkaa runsaisiin ja 8pv kestäviin kk vuotoihin ja siinä samalla ehkäisyyn. Sinuna vielä odottaisin vaikka puoli vuotta ja kysyä sitten gyneltä, että kannattaako poistaa vai ei.
Yksi mikä hämäsi alussa. Yksi gyne sanoi, että pitää vaihtaa 5 vuoden välein ja toinen sanoi, että vaihdetaan heti kun alkaa tuntumaan, että kierto alkaa. No mulla meni 6,5 vuotta, kun kierto palasi. Serkullani, joka asensi sen ihan samoihin aikoihin kesti 5v. Yksilöllistä sen hormonin eritys on.
Onko teistä kukaan tuntenut "lankoja" tai tuntenut kierukan olemassaoloa?
Minä en ole koskaan tuntenut lankoja, eikä mieskään. Yhdynnässä kierukka tuntuu joissain asennoissa pienenä nipistelynä ja silloin on luvassa todella pinetä tuhruttelua seuraavana päivänä. Välillä tosiaan tuntuu, että se liikkuu siellä ja pelkään, että pullahtaa vahingossa ulos. Kaverilleni kävi niin. Mies oli ihmetellyt, että mikä pöntössä oli vaimon käynnin jälkeen aamulla, muttei reagoinut enempää. Sitten kaverilla oli ollut pientä vuotoa ja luuli, että tuli siitä yhdynnästä, koska kierukkakin oli tuntunut nipistelynä. No ei sitten enempää huolestunut, kun vasta siinä vaiheessa, kun kaikki oksetti ja luuli lomamatkalla saaneen taudin. Se tauti on nyt vuoden vanha veijari :) - minde 78
mulle laitettiin mirena puoli vuotta sitten ja vuodot 2-3 viikkoa... tylsää... mutta apu tuli mulle kipeisiin ja paisuviin suoni kohjuihin... ja nyt ei tarvitsekkaan mennä leikkauttamaan suonikohjuja .... ja onpahan pitäny opetella kuukupin käyttö, että pääseeuimaankin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855