Sallisitteko puolisonne käydä lounaalla entisen esimiehensä kanssa, jos kyseessä parikymppinen nainen ja nelikymppinen ukkomies? Työskentelevät eri firmassa samalla teollisuusalueella ja tämä ukkomies on pyytänyt puolisoani hakemaan samaan yritykseen(paremman palkan perässä) töihin jossa itse on.
Sallisitteko puolisonne pitää aktiivisesti yhteyttä(soittelua, tekstareita) entiseen panokaveriinsa, kun he ovat nykyään vain erittäin hyviä ystäviä? Itsekin tunnen kyseisen kaverin hyvinkin, mutta silti tilanteet ahdistavat joka kerta kun kuulen että lähtevät kahville tms. ja en ole itse paikalla...
Olenko vain vainoharhainen ja sairaalloisen mustasukkainen?
Mikä on suhteessa sallittua?
132
11492
Vastaukset
- mies30vee
No minä en ainakaan pitkään katselisi.
- ärsyyntynyt
Sun akkas pettää sua alta aikayksikön. On nää nyky systeemit täysin perseestä, jos halutaan tapailla entisiä pomoja tai ukkoja/akkoja.
Ei mitään tapaamisia, jos se on loppu, niin sen myös pitää olla loppu. Ootte te nykynössyt kölinaltavedettäviä, kun kaikki selitykset uskotte! Muka parempi palkka! Kai sen paremman palkan olisi saanut silloin, kun oli kyseisessä lafkassa töissä jos se olisi ollut ansaittua. Ei enää työsuhteen loputtua. - Et kai oo...
ärsyyntynyt kirjoitti:
Sun akkas pettää sua alta aikayksikön. On nää nyky systeemit täysin perseestä, jos halutaan tapailla entisiä pomoja tai ukkoja/akkoja.
Ei mitään tapaamisia, jos se on loppu, niin sen myös pitää olla loppu. Ootte te nykynössyt kölinaltavedettäviä, kun kaikki selitykset uskotte! Muka parempi palkka! Kai sen paremman palkan olisi saanut silloin, kun oli kyseisessä lafkassa töissä jos se olisi ollut ansaittua. Ei enää työsuhteen loputtua.Sulla ei taida olla pahemmin kokemusta työelämästä? Kyllä siinä usein käy niin, että palkankorotusta lupaillaan siinä vaiheessa kun on joko lähtemässä firmasta tai lähtenyt firmasta. Ei pomo tule yleensä palkankorotusta tarjoamaan, sitä pitää pyytää. Vaikka olisi miten hyvä työntekijä. Ainakin mulle palkankorotukset on tulleet firmaa vaihtamalla tai sitä pyytämällä vaikka olen kaikkien mahdollisten määritelmien mukaan hyvä työntekijä kaikin puolin.
Plus että aloittajan tekstistä kyllä käy ilmi että pomo on vaihtanut firmaa ja houkuttelee (ainakin yhtä) entistä työntekijää peräänsä. Tämäkin on tavallista, olen itsekin lähtenyt pomon perässä pariin otteeseen. Ja yksi duunipaikan vaihdon houkutin ON parempi palkka, ei kukaan huonommalla liksalla vaihda ja harvoin edes samalla ellei muita etuja tule. Sopeutuminen uuteen yhteisöön kuitenkin ottaa aikansa.
- .
"Sallisitteko puolisonne käydä lounaalla entisen esimiehensä kanssa, jos kyseessä parikymppinen nainen ja nelikymppinen ukkomies? Työskentelevät eri firmassa samalla teollisuusalueella ja tämä ukkomies on pyytänyt puolisoani hakemaan samaan yritykseen(paremman palkan perässä) töihin jossa itse on."
Tottakai sallisin, kyseessähän on ilmiselvä liikeasia.
"Sallisitteko puolisonne pitää aktiivisesti yhteyttä(soittelua, tekstareita) entiseen panokaveriinsa, kun he ovat nykyään vain erittäin hyviä ystäviä? Itsekin tunnen kyseisen kaverin hyvinkin, mutta silti tilanteet ahdistavat joka kerta kun kuulen että lähtevät kahville tms. ja en ole itse paikalla..."
En tietenkään sallisi, entisellä panokaverilla on vain pillu mielessä.- Epävarma.....
Entäs jos tuota lounastamista on ollut useampaan otteeseen? Viimeisellä kerralla tapahtuneessa viestien vaihdossa miehen lähettämät viimeiset viestit oli tyyliin "Olen työpaikkasi edessä" ja "Laita jotain pikkumustaa päälle" tms...
- Hornalainen
Epävarma..... kirjoitti:
Entäs jos tuota lounastamista on ollut useampaan otteeseen? Viimeisellä kerralla tapahtuneessa viestien vaihdossa miehen lähettämät viimeiset viestit oli tyyliin "Olen työpaikkasi edessä" ja "Laita jotain pikkumustaa päälle" tms...
Itse en sallisi.
Puolisoni ei varmasti sallisi.
Muijasi taitaa vaan ottaa kaiken ilon muiden miesten huomiosta, kun ei ilmeisesti sinun huomiosi pelkästään riitä. Noita kaksinaamaisia maailmannapoja nykyään näköjän riittää, joille ei riitä sitten mikään.
Löytyy parempiakin akkoja, kuin tuollaisia mustia-aukkoja. - 6+1
Epävarma..... kirjoitti:
Ilman muuta työlounas yhtäkkiä muuttuikin tuollaiseksi ja puolisosi luki sinulle kyseisen tekstarin ääneen.
Olet huono trolli. - normaali yes
6+1 kirjoitti:
Ilman muuta työlounas yhtäkkiä muuttuikin tuollaiseksi ja puolisosi luki sinulle kyseisen tekstarin ääneen.
Olet huono trolli.Mustasukkaisuus on sairautta. Totta hemmetissä pitää sallia käydä syömässä tai muutekin tapaamassa. Älä nyt rupee nirsoileen kun olet ottanut toiselta akan. Itse olen oikein tarjonnut akalleni, että mene vaan kun haluttaa.
- lklflkjglj
normaali yes kirjoitti:
Mustasukkaisuus on sairautta. Totta hemmetissä pitää sallia käydä syömässä tai muutekin tapaamassa. Älä nyt rupee nirsoileen kun olet ottanut toiselta akan. Itse olen oikein tarjonnut akalleni, että mene vaan kun haluttaa.
"Itse olen oikein tarjonnut akalleni, että mene vaan kun haluttaa."
Noin sanoo puolisolleen ihminen joka haluaa itsekin mennä vieraisiin tai sitten jo käy vieraissa. - kannata aisaa vaan
Epävarma..... kirjoitti:
jätkä on aisankannattaja, ei perkele...sun muijas käy selkeesti vieraissa eikä sulla ole mitään hajua edes asiasta. Läheppä seuraamaan joskus tilanteen kehittymistä niin huomaat millaisia "entisiä työkavereita" ja "pelkkiä ystäviä" nuo jätkät ovat.
Haluisinko että muijani deittailee entistä panoaan ja pitää yhteyttä häneen ja tapailee häntä. No mieti kannattaako moista edes kysyä kumipää. - 1+1...
Epävarma..... kirjoitti:
joo...EI! ei ole ihan vain lounas ukolla mielessä. nauttiii siinä sivussa nuoren naisen katselemisesta? eihän hänen kuuluisi ehdottaa mitä tyttöystäväsi tai puolisosi päälleen pistää.Onko tämä puolisosi ehkä hiukan lapsellinen tai naivi? Normaalisti liikelounaat olisi ihan ok, yhteydenpito entisiinkin ok , mutta tuo vaatejuttu haiskahtaa nyt vähän.
- Noin minäkin
1+1... kirjoitti:
joo...EI! ei ole ihan vain lounas ukolla mielessä. nauttiii siinä sivussa nuoren naisen katselemisesta? eihän hänen kuuluisi ehdottaa mitä tyttöystäväsi tai puolisosi päälleen pistää.Onko tämä puolisosi ehkä hiukan lapsellinen tai naivi? Normaalisti liikelounaat olisi ihan ok, yhteydenpito entisiinkin ok , mutta tuo vaatejuttu haiskahtaa nyt vähän.
Kyllä tuo viittaa enempään kuin vain naiskauneudesta nauttimiseen. Eimeisesti pomo on häntämiehiä.
Jos vaimosi pukeutuu myös toiveen mukaan, on kyseessä n.s. pitkä lounas jälkiruokineen ja ruokalepoineen. - gfgfhghfgf
normaali yes kirjoitti:
Mustasukkaisuus on sairautta. Totta hemmetissä pitää sallia käydä syömässä tai muutekin tapaamassa. Älä nyt rupee nirsoileen kun olet ottanut toiselta akan. Itse olen oikein tarjonnut akalleni, että mene vaan kun haluttaa.
"haluttaa", että kun panettaa?
- mies 34v
Älä anna naisen huijata itseäsi.
- oppeliini
Yleensä hyvin paljon tyoasioita ratkotaan tyolounailla ja tyopaivallisillä (ainakin omassa firmassani jossa koskaan ei ole kellään tarpeeksi aikaa). Mutta kuvailemasi "lounas" ei kuulu minunlaisteni sarjaan. Tuo "lounas" viittaa aivan johonkin liian ykityiseen ja en ajattelisi että se on rehellisen suoraviivaista.
Heidän tapansakin kommunikoida on ainvan liian yksityistä, tuollaista peliä ei pidetä rehellisten ja avointen tyotapaamisten merkeissä.
Kaikki merkit esittävät kieroutta ja tyton (yksinkertainen)typykkä tulee myohemmin katkerasti kärsimään typeryydestään. Kuten menetetty tyopaikka, menetetty maine, menetetty palkka, menetetty- sinä. - yx vaimo*
Mielestäni olet mustasukkainen ihan aiheesta. Eihän tuollanen oikein sovi. Minun mielestä ainakaan entiseen sänkykumppaniin ei pitäisi olla yhteydessä eikä käydä kahvittelemassa...paitsi jos voitte mennä yhdessä sinne kahville.
Tyttöystäväsi pitäisi myös vähän jarrutella sitä entistä esimiestään...vaikka nuoren naisen itsetuntoa varmaan hiveleekin kun vanhempi mies (tai mies yleensäkin) osoittaa kovasti kiinostusta.
Puhu tyttöystäväsi kanssa asiasta ja kerrro oikeesti miltä susta tuntuu nämä tilanteet. Älä peitä tunteitasi.
Oletko sanonut että olet mustasukkainen?? Koska joskus naiset voi tehdä noin saadakseen kaverin mustasukkaiseksi ja kaivaa kunnollisia tunteen ilmauksia.
Tyttöystävälläsi on jokin pielessä suhteessa sinuun jos hänellä on tarve mennä entisen sänkykumppanin kanssa ulos. Puhu asiasta rehellisesti ja reilusti. JOs hän on fiksu niin hän ymmärtää ja jos rakastaa sua tarpeeksi niin lopettaa tuollasen. Tsemppiä teille- yksi monista
Ihan oikeasti, lopeta nyt. Ylläolevat ovat jo sanoneet mikä on jutun kuvio. Tajua se viimein ja ole vihdoinkin mies. Lopeta turha suhteensi nyt sillä on turha kiusata itseään enempää petturin puuhilla. Jos annat olla, naisesi tulee pettämään aina sinua. Sellaistahan et halua, ethän?
- älä usko
naista "vittu vie"!
- A
Kysyjän tulisi kasvaa aikuiseksi ja lakata miettimästä tuollaisia asioita. Omistushalu on turvattomuudentuntoa, jota kysyjä yhä tuntee, koska hän ei ole vielä ehtinyt aikuiseksi kasvaa.
Toivotan kysyjälle iloisia syyspäiviä ja ahkeraa itseopiskelua. - KESKUSTELE MUUALLA
ONKO TÄMÄ OIKEA PAIKKA KESKUSTELLA ASIASTASI? KESKUSTELE PUOLISOSI KANSSA ONGELMASTANNE, ÄLÄ TÄLLÄ PALSTALLA. ASIA RATKEAA, KUN PUHUT PUOLISOSI KANSSA JA KERROT, ETTÄ ET HYVÄKSY EX:N JA HÄNEN TAPAAMISIA.
- penaska
Lopeta se huutaminen ääliö ja mene nukkumaan! Ei sulta kukaan ole mitään kysynyt!
- kuka tietää__
Tänne se tuli vaan jotta muut vois haukkua sen tyttöystävää, meitsi ei tulis ikinä tänne marmattaa. Nää vastaajat on yhtii kumipäitä, leimataan pettäjänaiset huoriks heti, ei ees tiiä mitä se huora tarkottaa, miehii vaa riivaa ku ne ei riitä kaikille mimmeille.
Oma mokas vitun homo, eti semmone mimmi kelle riität. Antaa playermimmien olla, jos se ees sellane on. Mistäs vitusta vois ees tietää? Vakoile?
- TanjaM
tuhoaa yleensä suhteen kuin suhteen.
Ja kyllä sallisin puolisoni käyvän lounaalla entisen esimiehensä kanssa ja kyllä sallisin puolison pitävän yhteyttä exiinsä tai entisiin panokavereihinsa.
Kyse on siitä luottaako puolisoonsa vai ei.- Ninni 82
Kumma juttu että puolisonsa päiväkahvittelua vanhojen hoitojen kanssa kyseenalaistavia pidetään omistushaluisina ja sairaaloisen mustasukkaisina. Minusta se on tervettä välittämistä jos kokee tuollaisen provon kuin ap heittti loukkaavana ja ei parisuhteeseen kuuluvana. Onko suomenkielen tarkoitus muuttunut vai mistä on kyse mutta ennen entinen oli entinen ja mennyttä.
Ettei vaan Tanjan ajatusmalli pohjaa siihen että sillä annetaan oikeutus omille toimille puolison selän takana josko sattuu jäämään kiinni? Miten parisuhde toimii silloin kun siihen tulevat mukaan kaikki entiset panot, jotka usein osoittautuvat nykyisiksikin? Luottamusta kasvattava lisä suhteeseen? - ???????
Ninni 82 kirjoitti:
Kumma juttu että puolisonsa päiväkahvittelua vanhojen hoitojen kanssa kyseenalaistavia pidetään omistushaluisina ja sairaaloisen mustasukkaisina. Minusta se on tervettä välittämistä jos kokee tuollaisen provon kuin ap heittti loukkaavana ja ei parisuhteeseen kuuluvana. Onko suomenkielen tarkoitus muuttunut vai mistä on kyse mutta ennen entinen oli entinen ja mennyttä.
Ettei vaan Tanjan ajatusmalli pohjaa siihen että sillä annetaan oikeutus omille toimille puolison selän takana josko sattuu jäämään kiinni? Miten parisuhde toimii silloin kun siihen tulevat mukaan kaikki entiset panot, jotka usein osoittautuvat nykyisiksikin? Luottamusta kasvattava lisä suhteeseen?ninni82 ainoa jolla on järkevä kommentti..
- TanjaM
Ninni 82 kirjoitti:
Ettei vaan Tanjan ajatusmalli pohjaa siihen että sillä annetaan oikeutus omille toimille puolison selän takana josko sattuu jäämään kiinni? Miten parisuhde toimii silloin kun siihen tulevat mukaan kaikki entiset panot, jotka usein osoittautuvat nykyisiksikin? Luottamusta kasvattava lisä suhteeseen?Kyse on siitä että joko luotan tai sitten en luota. Ei mistään muusta oikeutuksesta. Jos mies on pettääkseen, hän tekee sen joka tapauksessa. Se on ihan vain silkkaa realismia. En koe omistavani toista ihmistä, vaikka hänen kanssaan parisuhteessa olenkin.
Miten parisuhde toimii, jos sinä päätät siitä kenen kanssa miehesi kaveeraa? - Hapokasta
TanjaM kirjoitti:
Kyse on siitä että joko luotan tai sitten en luota. Ei mistään muusta oikeutuksesta. Jos mies on pettääkseen, hän tekee sen joka tapauksessa. Se on ihan vain silkkaa realismia. En koe omistavani toista ihmistä, vaikka hänen kanssaan parisuhteessa olenkin.
Miten parisuhde toimii, jos sinä päätät siitä kenen kanssa miehesi kaveeraa?TanjaM. Luin edelliset ja sinun kommenttisi, enkä voinut välttyä ajatukselta, että muilla parisuhde on kahden kauppa, sinulla joukkuelaji. Pettäähän se ihminen jos sen itselleen sallii, mutta en näe terveenä tuota että sallit miehesi menevän entisten panojensa kanssa. Onko kyse heikosta itsetunnosta "kilpailuttaa itsensä" noiden panojen kanssa? Kävisikö niin että miehesi valitsisi ne entiset ja nykyiset panonsa sinun sijaasi ja sen vuoksi sallit sumppijutut?
Parisuhde toimii kun toista kunnioittaa, eikä vanhojen panojen nurkissa pyöriminen edusta sitä, simulla ehkä toisin. Onnea teille, sinulle ja miehellesi panoineen. - ###
ei tarvitse hyväksyä vaikka luottoo oliskin. Jos se tavara on ennen maittanut salaa, niin maittaa se edelleen, muuten ei ole tarvetta hengailla yhdessä.
- TanjaM
Hapokasta kirjoitti:
TanjaM. Luin edelliset ja sinun kommenttisi, enkä voinut välttyä ajatukselta, että muilla parisuhde on kahden kauppa, sinulla joukkuelaji. Pettäähän se ihminen jos sen itselleen sallii, mutta en näe terveenä tuota että sallit miehesi menevän entisten panojensa kanssa. Onko kyse heikosta itsetunnosta "kilpailuttaa itsensä" noiden panojen kanssa? Kävisikö niin että miehesi valitsisi ne entiset ja nykyiset panonsa sinun sijaasi ja sen vuoksi sallit sumppijutut?
Parisuhde toimii kun toista kunnioittaa, eikä vanhojen panojen nurkissa pyöriminen edusta sitä, simulla ehkä toisin. Onnea teille, sinulle ja miehellesi panoineen.Kyllä mies valitsee minut entisten panojensa sijaan, mieheni entisistä panoista on tullut jopa minun ystäviäni. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo 10 vuotta.
Parisuhde on kahden kauppa, mutta ei tarkoita sitä että minä määrään kenen seurassa mieheni on milloinkin on tai mies määrää kenen seurassa minä saan olla. Minulla ei entiset panot pyöri nurkissa, mutta suurin osa ystävistäni on miehiä.
Kuten sanoin kyse on luottamuksesta. Kun luottamus on, niin on kunnioituskin. Mutta tuohan on hankala joillekin ymmärtää. - Voi voi voi...
TanjaM kirjoitti:
Kyllä mies valitsee minut entisten panojensa sijaan, mieheni entisistä panoista on tullut jopa minun ystäviäni. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo 10 vuotta.
Parisuhde on kahden kauppa, mutta ei tarkoita sitä että minä määrään kenen seurassa mieheni on milloinkin on tai mies määrää kenen seurassa minä saan olla. Minulla ei entiset panot pyöri nurkissa, mutta suurin osa ystävistäni on miehiä.
Kuten sanoin kyse on luottamuksesta. Kun luottamus on, niin on kunnioituskin. Mutta tuohan on hankala joillekin ymmärtää.juuri näin. Hyvä Tanja! Kummallista että jotkut pähkäilevät "sallisitko puolisosi tekevän sitä ja tätä" Kukaan ei voi omistaa ketään,se pitäisi jokaisen tajuta mutta kun ei niin ei.....
- hehehieno
Voi voi voi... kirjoitti:
juuri näin. Hyvä Tanja! Kummallista että jotkut pähkäilevät "sallisitko puolisosi tekevän sitä ja tätä" Kukaan ei voi omistaa ketään,se pitäisi jokaisen tajuta mutta kun ei niin ei.....
ja luotin,juuri Tanjan argumentein...mies kävi vieraissa koko suhteen ajan. Kyllä on hienoa luottaa ihmisiin!
- Kyllä olet oikeassa
Voi voi voi... kirjoitti:
juuri näin. Hyvä Tanja! Kummallista että jotkut pähkäilevät "sallisitko puolisosi tekevän sitä ja tätä" Kukaan ei voi omistaa ketään,se pitäisi jokaisen tajuta mutta kun ei niin ei.....
pähkäilystä sen suhteen mitä puoliso touhuaa vaan itsensä arvostamisesta. Jos sinua ei häiritse se että puolisosi vieraalle haisee niin sekin on ok:), eikö vaan, sehän pitää tajuta jokaisen.
- TanjaM
Kyllä olet oikeassa kirjoitti:
pähkäilystä sen suhteen mitä puoliso touhuaa vaan itsensä arvostamisesta. Jos sinua ei häiritse se että puolisosi vieraalle haisee niin sekin on ok:), eikö vaan, sehän pitää tajuta jokaisen.
Lähtee suhteeseen niiltä lähtökohdilta, että puolisoa tietenkin vanha suola janottaa joten exät ja expanot ja etenkin vastakkaista sukupuolta olevat ystävät, tuttavat ja työkaverit pitää jättää niille sijoilleen. Koska tokihan puoliso käyttää tilaisuuden hyväkseen, kun siihen annetaan mahdollisuus.
Siltä pohjalta on todella auvoista lähteä suhdetta rakentamaan :) - ERÄSKIN NAINEN
TanjaM kirjoitti:
Lähtee suhteeseen niiltä lähtökohdilta, että puolisoa tietenkin vanha suola janottaa joten exät ja expanot ja etenkin vastakkaista sukupuolta olevat ystävät, tuttavat ja työkaverit pitää jättää niille sijoilleen. Koska tokihan puoliso käyttää tilaisuuden hyväkseen, kun siihen annetaan mahdollisuus.
Siltä pohjalta on todella auvoista lähteä suhdetta rakentamaan :)ei niitä pidä jättää eikä unohtaa, mutta ei ne uuteenkaan suhteeseen kuulu. Ettei vaan sallittas puolison janoisuus oman nestehukan nimissä:), kun noin puolustellaan vanhojen panojen merkityksellisyyttä nykysuhteeseen:)))))))))))))))))))))))))))))))
- TanjaM
ERÄSKIN NAINEN kirjoitti:
ei niitä pidä jättää eikä unohtaa, mutta ei ne uuteenkaan suhteeseen kuulu. Ettei vaan sallittas puolison janoisuus oman nestehukan nimissä:), kun noin puolustellaan vanhojen panojen merkityksellisyyttä nykysuhteeseen:)))))))))))))))))))))))))))))))
Oma nestehukan nimissä. Koska eihän tuo puolustelu käy alkuunkaan päihinsä muuten :)
Tokihan kyse on epäterveestä suhteesta, jos ei halua kieltää yhteydenpitoa, ei halua pitää parisuhdetta vankilana ja yritä tukahduttaa toista. Jos sitä ei tee, niin kyseessä ei ole parisuhde lainkaan :) Parisuhteessa toisen omistaminen lienee tärkeintä? No ilmankos nykyaikana niitä eroja tapahtuu niin paljon...
Hah. - ois kiva tietää
oletko koskaan/ikinä pettänyt yhtäkään tyyppiä?
- TanjaM
ois kiva tietää kirjoitti:
oletko koskaan/ikinä pettänyt yhtäkään tyyppiä?
pettää, enkä kyllä ole joutunut petetyksikään.
- H
TanjaM kirjoitti:
Oma nestehukan nimissä. Koska eihän tuo puolustelu käy alkuunkaan päihinsä muuten :)
Tokihan kyse on epäterveestä suhteesta, jos ei halua kieltää yhteydenpitoa, ei halua pitää parisuhdetta vankilana ja yritä tukahduttaa toista. Jos sitä ei tee, niin kyseessä ei ole parisuhde lainkaan :) Parisuhteessa toisen omistaminen lienee tärkeintä? No ilmankos nykyaikana niitä eroja tapahtuu niin paljon...
Hah.TanjaM!
Pidän sun argumentoinnista ja olen täysin samoilla linjoilla onnistuneiden parisuhteiden suhteen. Terveessä parisuhteessa puolisoa ei tarvitse määräillä, eikä rajoja toisen toimille tarvitse asettaa. Yhteinen luottamus ja halu olla yhdessä riittää. Jos ajaudutaan siihen, että aletaan kyylätä toisen tekstareita ja riitelemään siitä mitä saa tehdä ja mitä ei, suhde on jo todennäköisesti osittain pilalla.
- H - hande-56
TanjaM kirjoitti:
Kyllä mies valitsee minut entisten panojensa sijaan, mieheni entisistä panoista on tullut jopa minun ystäviäni. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo 10 vuotta.
Kuten sanoin kyse on luottamuksesta. Kun luottamus on, niin on kunnioituskin. Mutta tuohan on hankala joillekin ymmärtää.Sitä kun pyrkii luotamaan toiseen,ei kaiketi sitä jaksa elämäänsä toisen kyttäämiseen käyttää. Toiset on mennäkseen niin menköön. Kaiketi sitä jossain vaiheessa luotettava kumpani eteen tulee.Niin kuin tulikin,mutta mistäs tiedät.Täytyy vain luottaa.Jotta sillälailla täälläpäin.
- Vaimoke
TanjaM kirjoitti:
pettää, enkä kyllä ole joutunut petetyksikään.
...että sinua ei ole petetty? Minunkaan mieheni ei tiedä, että häntä on petetty. Onko suhteenne niin avoin, että sinulle kerrotaan, kun niin on käynyt?
- TanjaM
Vaimoke kirjoitti:
...että sinua ei ole petetty? Minunkaan mieheni ei tiedä, että häntä on petetty. Onko suhteenne niin avoin, että sinulle kerrotaan, kun niin on käynyt?
tavalla tai toisella. Siitä sen tietää. Onnea vain uuden suhteen etsintään sinulle :)
- minä vaan
TanjaM kirjoitti:
Kuten sanoin kyse on luottamuksesta. Kun luottamus on, niin on kunnioituskin. Mutta tuohan on hankala joillekin ymmärtää.Vain tyhmä ja vietävissä oleva uskoo noin. Ei se luotto miehestä/naisesta uskollista tee. Se on hyvä, että tämä TanjaM uskoo noin, koska se helpottaa näiden ystävien paneskelua miehen kanssa, ei oo ainakaan pelkoo jäädä kiinni TanjaM.lle. =D Ja vielä ovat ystäviä tai niin TanjaM kuvittelee. Minäkin aikoinaan luotin silloiseen mieheeni. "ystäväni " huomasi luottamukseni miestä kohtaan ja kuinka ollakkaa, alkoi vietellä miestäni. Niin siinä sitten kävi, ettei se minun luottamukseni mitään estänyt. Sitten seliteltiin kaveruuteen ja kahvitteluun. Uskoo ken tahtoo ja kun vielä tuli julki että tämä "ystäväni" oli pussaillut ukkooni, vilautellut reisiään ja vehjettään ja lopuksi vonkasi menemään yksin tän "ystävän"luo. Mulle kun kumppanuuteen/seurusteluun ei riitä luottamus ja halua olla yhdessä. Siinä pitää olla mukana uskollisuus ja rehellisyys. Pistin miehen vaihtoon ja tänä päivänä on mies joka on uskollinen ja rehellinen. Nykyisellekkään ei riitä halua olla yhdessä ja kuviteltu luottamus.
- totta vai tarua
minä vaan kirjoitti:
Vain tyhmä ja vietävissä oleva uskoo noin. Ei se luotto miehestä/naisesta uskollista tee. Se on hyvä, että tämä TanjaM uskoo noin, koska se helpottaa näiden ystävien paneskelua miehen kanssa, ei oo ainakaan pelkoo jäädä kiinni TanjaM.lle. =D Ja vielä ovat ystäviä tai niin TanjaM kuvittelee. Minäkin aikoinaan luotin silloiseen mieheeni. "ystäväni " huomasi luottamukseni miestä kohtaan ja kuinka ollakkaa, alkoi vietellä miestäni. Niin siinä sitten kävi, ettei se minun luottamukseni mitään estänyt. Sitten seliteltiin kaveruuteen ja kahvitteluun. Uskoo ken tahtoo ja kun vielä tuli julki että tämä "ystäväni" oli pussaillut ukkooni, vilautellut reisiään ja vehjettään ja lopuksi vonkasi menemään yksin tän "ystävän"luo. Mulle kun kumppanuuteen/seurusteluun ei riitä luottamus ja halua olla yhdessä. Siinä pitää olla mukana uskollisuus ja rehellisyys. Pistin miehen vaihtoon ja tänä päivänä on mies joka on uskollinen ja rehellinen. Nykyisellekkään ei riitä halua olla yhdessä ja kuviteltu luottamus.
eikä se kyl enää mikään parisuhde ole vaan kolmen kimppa. mutta aloittajalle sanoisin etten kyl kauaa kattelis. eihän sitä toisen menoja rajoittaa tarvitsekkaan, niin kuin tuo "minä vaan" ei rajoittanut, petturuus vaan tapahtui ystävän toimesta. Itsekkin oon mieltä, että teot totuuden näyttää, ei sanotut sanat. joku tuolla sanoi, että lähde seuraamaan joskus, niin näet itse, mikä on totuus.
- Lounastelija
Sano terveisiä
- Löytyykö luottoa
jos käännät asetelman toisinpäin? Ole sinä se joka kahvittelee entisiä panoja ja etsit kevyitä töitä naisvaltaiselta alalta.
- Isä ja äiti Turusta
Et ole mitenkään sairaalloisen mustasukkainen,Mun kaveri 30 vuoden takaa Vei vaimoni 21 aviovuoden jälkeen siihen mennessä hän oli tehnyt pojan vaimolleni joka tietenkin tämän fiksun aviosäännön takia tuli mun nimiin.tämä on jo toinen turkulainen luotto autoilija kun kuulen tai tiedän.Kolme lasta jäi ilman äitiä
- Igoria
Voi olla mut ota lunkisti vai
ei se tavara käytös kulu
jos anta asulle vies ettei
pihtaa - näin hyvä....
Haluan ehdottomasti olla viereisessä pöydässä ja kuvata videolla. Lisäksi vaimon pitää nauhoittaa koko keskustelu. Nauraa ei saa ja mielellään pitää olla puettuna epäseksikkäästi esim. tuulipukuun ja kukkopipoon sekä työkintaisiin. Aurinkolasit on myös suositeltavia.
- körökörö...
Olet vainoharhainen. Voit luottaa täysin vaimoosi vaikka hän olisi öitä vanhan panokaverin luona tai käyvät yhdessä esim. viikon etelmämatkalla. Se on ihan normaalia. Varmaan vaimosi haluaa vain keskutella henkevästi vanhan panokaverin kanssa.
- Älä täällä
Tällasilla palstoilla menee pää enemmän sekasin kun kuuntelee näitä juupas eipäs keskusteluja. Kaikkein tärkeintä on että asioista puhutaan rehellisesti ja asioiden oikeilla nimillä.
Jos asia painaa kovasti niin puolisonkin on pystyttävä kompromisseihin. Muuten parisuhde ei ole terve.
Asiat on tuotava esille. Muuten elät elämäsi valheessa ja onnettomana. - ken-wood
"" Olenko vain vainoharhainen ja sairaalloisen mustasukkainen? """
HALOO! Mee vaan ittees ja ajattele aikuisesti!. Niin se on yksinkertaista.. Jos rahhoo tarjotaan, se kantsii ottaa vastaan nieleksimättä. Ja kyllä se wanha suola herkeää janottamasta iliman, että itte vainoharhaisesti kyttäät ja kyyläät.
Jos taas olet aina kyylimässä ja naputtamassa, käy äkin niin, että friidu nostaa kytkintä. Sit on turha selitellä.... Niin että mee vaan ittees. - Hullupaskaidiootti
Mieheni viestittelee exänsä kanssa. Mieheni haukkuu minua lapselliseksi ja sairaaloisen mustasukkaiseksi ja kehuu kuinka fiksu ja viaton tuo exä on! Hänen exältään tulee vuoronperään kaipailevia tai sitten haukkuvia viestejä, vaikka suhteesta on kulunut jo useita vuosia. Tai sitten pitäisi mennä korjaamaan kylpyhuonetta tai tietokonetta tms.. Hehän ovat kuulemma vain ystäviä!!!!
Tuo exä syyttää miestäni myös siitä, että mieheni on pettänyt häntä minun kanssani. Tuo syytös tuli siinä vaiheessa kun olimme olleet naimisissakin jo puoli vuotta! Minä olen siis se hullu ja sairas??????? Pitäisikö vaan sokeasti luottaa noihin molempiin? Vai olisiko miehelläni aihetta miettiä uudestaan asetelmiaan ja ajatuksiaan?
En salli entisten panokavereiden yhteydenpitoa, vaikka minua kuinka haukuttaisiin, enkä varsinkaan siksi. Asia olisi ihan erilainen, jos kyseessä olis entinen perhe jossa on yhteisiä lapsia. Mutta tuommoinen vuodesta toiseen toisissaan roikkuminen on syvältä ja koen itseni nyt tunkeilijaksi vaikka olen tullut kuvioihin silloin kun heillä oli homma muka ollut ohi jo vuosia sitten. Mitä nyt vaan ovat tavanneet vähän "päiväkahvien" merkeissä. Tuommoinen "olemme vain ystäviä" skeida on sairasta ja nimen omaan naiset sitä harrastavat ja miehet menevät touhuun mukaan. Onhan se niin mahtavaa kun naiset kaipailevat ja kotona on vaimo jota sitten haukkua! Sillähän se kolkuttava omatunto vaiennetaan. Että semmoista.- tii-ke
mun exmies jäi kiinni kun kävi ekspanokaverilla kylässä, en tiedä kuinka usein kävi oikeasti, mä kerran lähdin hänen luota omaan kotiin alkuillasta lauantaina ja soitin kotoa jolloin hän olikin sen naisen luona, kännissä kuin käki, myönsi sen, laitto sit vielä txt kun se xxx on "vain" ystävä, asiasta puhuttiin seuraavana päivänä sano heil ollu ensin suhde ja sitten panosuhde, ei ollu mulle asiasta maininnut kun me aloimme seurustella, se nainen asuu parin minuutin kävelymatkan päässä. minä automatkan päässä.
epäilin jo aiemmin, kun oli hakenu yskänlääkettä jostain ja äänensävy oli outo, silloin mun olis jo pitäny kysyä keneltä, myönsi myöhemmin juur siltä naiselta hakeneensa. miksei voinut itse sanoa? sanoin epäilleeni häntä ja kuulleeni äänestä ei ihan tavalliselta kaverilta sitä lääkettä hakenut. jos olis ollu viatonta ei puheesta olis huomannut.
en luottanut kuitenkaan, aamulla oli puhelin pitkään kiinni, oli puheissaan sitten erilainen muutaman päivän, ja epäilen koska mies oli erittäin seksuaalinen ja tavallinenkaan seksi ei riittänyt sekä vihas kumin käyttöä, vaati ja halusi asioita joita minä en, ehkä tuo nainen sitten teki niitä hänen kanssaan.
mies ei suhteemme aikana koskaan tullut mun kotiin, jäi aina omaansa, ja tiedän hänellä muitakin eksiä lähellä, kävelymatkan päässä, oli kertonut mutta ei tästä yhdestä.
en yleensäkään hyväksy yhteyttä eksiin, loppu on loppu, jos lapsia niiden asioista joutuu pitämään yhteyttä. kuinkahan monta naista mun eksällä onkaan? olimme facebookissa ja sieläkin kerto niitä eksiä olevan että piti niihin yhteyttä sielläkin. sekä mesessä. minä pyysin merkataan fbhen ollaan pari, ei käynyt, miksi? ei kai halunnut näyttää niille vakiintuneensa.
eron lähestyessä yritii kovasti muakin jäämään kaveriksi, en halunnut, keräileekö tällaset tyypit naisia? se yksi joka pyyteettä rakasti, ei riittänyt vaan muita lisäksi. tarvitsevat todistetta miehuudestaan? - Ruuffus&Eukko
Ne molemmat on sairaita, eikä niiden suhde ole ohi! Heitä haukkuva ukkos pellolle! Kyllä tuommoisia ämmiä on ollut maailman sivu jotka eivät kunnioita muiden avioliittoa, uutta perisuhdetta tms. Niillä on joku persoonallisuushäiriö tai kotikasvatus on ollut kehno noissa asioissa, kun kaikki tuntuu olevan heille sallittua. Fiksu ja viaton se akka ei ainakaan ole. Noita ämmiä riittää, eikä ukkosi ole yhtään fiksumpi tai viattomampi. Mutta se että ukkos haukkuu sua ja kehuu entistänsä, kertoo siitä että sinä olet se kolmas pyörä. Älä suostu ihan mihin vaan, vaikka kuinka sinua haukkuu.
Kaipailevat ja haukkuvat viestit todistavat kaikkein eniten siitä että heillä on suhde edelleen eikä ole kyse mistään "pelkästä ystävyydestä".
Kokemusta on! - johannatar45
tii-ke kirjoitti:
mun exmies jäi kiinni kun kävi ekspanokaverilla kylässä, en tiedä kuinka usein kävi oikeasti, mä kerran lähdin hänen luota omaan kotiin alkuillasta lauantaina ja soitin kotoa jolloin hän olikin sen naisen luona, kännissä kuin käki, myönsi sen, laitto sit vielä txt kun se xxx on "vain" ystävä, asiasta puhuttiin seuraavana päivänä sano heil ollu ensin suhde ja sitten panosuhde, ei ollu mulle asiasta maininnut kun me aloimme seurustella, se nainen asuu parin minuutin kävelymatkan päässä. minä automatkan päässä.
epäilin jo aiemmin, kun oli hakenu yskänlääkettä jostain ja äänensävy oli outo, silloin mun olis jo pitäny kysyä keneltä, myönsi myöhemmin juur siltä naiselta hakeneensa. miksei voinut itse sanoa? sanoin epäilleeni häntä ja kuulleeni äänestä ei ihan tavalliselta kaverilta sitä lääkettä hakenut. jos olis ollu viatonta ei puheesta olis huomannut.
en luottanut kuitenkaan, aamulla oli puhelin pitkään kiinni, oli puheissaan sitten erilainen muutaman päivän, ja epäilen koska mies oli erittäin seksuaalinen ja tavallinenkaan seksi ei riittänyt sekä vihas kumin käyttöä, vaati ja halusi asioita joita minä en, ehkä tuo nainen sitten teki niitä hänen kanssaan.
mies ei suhteemme aikana koskaan tullut mun kotiin, jäi aina omaansa, ja tiedän hänellä muitakin eksiä lähellä, kävelymatkan päässä, oli kertonut mutta ei tästä yhdestä.
en yleensäkään hyväksy yhteyttä eksiin, loppu on loppu, jos lapsia niiden asioista joutuu pitämään yhteyttä. kuinkahan monta naista mun eksällä onkaan? olimme facebookissa ja sieläkin kerto niitä eksiä olevan että piti niihin yhteyttä sielläkin. sekä mesessä. minä pyysin merkataan fbhen ollaan pari, ei käynyt, miksi? ei kai halunnut näyttää niille vakiintuneensa.
eron lähestyessä yritii kovasti muakin jäämään kaveriksi, en halunnut, keräileekö tällaset tyypit naisia? se yksi joka pyyteettä rakasti, ei riittänyt vaan muita lisäksi. tarvitsevat todistetta miehuudestaan?salataan mielellään entisiltä. Niin tekee minun aviomieheni! Miksiköhän?????????????
- Noin meillä
johannatar45 kirjoitti:
salataan mielellään entisiltä. Niin tekee minun aviomieheni! Miksiköhän?????????????
että se reppana varmistaa pimpansaantinsa jos sinä pistät polvet ristiin ja osoitat ovea. Säälittäviä noi vanhoissa roikkujat
- Ei se kulu
ensi kerralla täytyy siirtyä suoraan jälkiruokaan nam..
- dfgdfgfd
Miksi ihmeessä mies ja nainen ei saisi olla vain kavereita? Mulla on ystävä piirissä useampikin ihminen, jotka ovat vastakkaisen sukupuolen kanssa hyviä kavereita mutta eivät koskaan ole sänkyyn asti menneet.
Samoin yksi kaveri on lähes kaikkien entinstensä kanssa hyvissä väleissä. Tapaavat baareissa, soittelevat, jne... Mutta kun juttu on ohi niin ei kaveri enää niitten kanssa sänkyyn ole mennyt.
Kuullostaa aikalailla mustasukkaiselta jos rupiaa päättämään kenen kanssa puoliso saa olla kaveria ja kenen kanssa ei. Sänkytouhut on sitten asia erikseen - Sumusiipi*
dfgdfgfd kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies ja nainen ei saisi olla vain kavereita? Mulla on ystävä piirissä useampikin ihminen, jotka ovat vastakkaisen sukupuolen kanssa hyviä kavereita mutta eivät koskaan ole sänkyyn asti menneet.
Samoin yksi kaveri on lähes kaikkien entinstensä kanssa hyvissä väleissä. Tapaavat baareissa, soittelevat, jne... Mutta kun juttu on ohi niin ei kaveri enää niitten kanssa sänkyyn ole mennyt.
Kuullostaa aikalailla mustasukkaiselta jos rupiaa päättämään kenen kanssa puoliso saa olla kaveria ja kenen kanssa ei. Sänkytouhut on sitten asia erikseenMinulla oli 11 vuoden ystävyysrakkaus-ystävyys erääseen mieheen,mutta se repi kovasti psyykettäni.Vaikka hän on vapaana ja minä olen vapaana.Mutta koska tiesin että meistä ei koskaan tulisi paria,niin miksi pitää yllä ei-mitään-suhdetta.Viime viikolla laitoin välit poikki tai ilmoitin että jos minusta joskus tuntuu siltä niin minä otan yhteyttä-nämä 11 vuotta on tämä mies ottanut aina minuun päin yhteyttä ja nyt on minunvuoroni seuraavat 11 vuotta:))).Näin se menee.Olen huomannut että en jaksa riippakiviä elämässäni,kaikki ylimääräinen vain vie energiaa,antamatta mitään.Mutta opeimpahan tästä,tyhjän saa pyytämättäkin.Kaikella on aikansa,on aika rakastaa ja aika unohtaa.jne.
- Minä ainakin nain
dfgdfgfd kirjoitti:
Kuullostaa aikalailla mustasukkaiselta jos rupiaa päättämään kenen kanssa puoliso saa olla kaveria ja kenen kanssa ei. Sänkytouhut on sitten asia erikseenJos se seksi on ennen sujunut niin mikä siinä sitten myöhemmin jarruttelee? Kyllähän pettäjä pettää kun saumaa siihen tarjotaan. Käyn jatkossakin päiväkahveilla, mitä naiset miehilleen ystävyytenä selittelevät. Aika siniset on silmälasit monen päässä.
- fiksu nainen
dfgdfgfd kirjoitti:
Kuullostaa aikalailla mustasukkaiselta jos rupiaa päättämään kenen kanssa puoliso saa olla kaveria ja kenen kanssa ei. Sänkytouhut on sitten asia erikseenItselläni suurin osa ystävistäni on miespuoleisia, mutta en silti IKINÄ sekoita rakkautta ystävän ja rakkaan kanssa!! Voin heittää jopa seksuaalista läppää miespuolisten ystävieni kanssa, esim kuka on imenyt ja ketä yms juttua vaikka yhenyön hoidoista. sehän on vaan hauskaa. Mutta vakaata parisuhdetta arvostan, ja sellaisessa pysyn myös oman rakkaan mieheni kanssa!! Ikinä en häntä pettäisi, enkä myöskään eksiäni tapaa (jotka ovat erojen jälkeen pysyneet ystävinäni), koska tiedän että se pahoittaisi rakkaani mielen.
Ketjun aloittajlle sanoisin että tuolla menolla suhteenne ei tule toimimaan, toinen todellakin pettää (ex)pomonsa kanssa. Jos toinen valitsee mielummin työn kuin panostamisen parisuhteeseen, niin siinä ei ole rakkautta nimeksikään. - nykypäivää tää on
Sumusiipi* kirjoitti:
Minulla oli 11 vuoden ystävyysrakkaus-ystävyys erääseen mieheen,mutta se repi kovasti psyykettäni.Vaikka hän on vapaana ja minä olen vapaana.Mutta koska tiesin että meistä ei koskaan tulisi paria,niin miksi pitää yllä ei-mitään-suhdetta.Viime viikolla laitoin välit poikki tai ilmoitin että jos minusta joskus tuntuu siltä niin minä otan yhteyttä-nämä 11 vuotta on tämä mies ottanut aina minuun päin yhteyttä ja nyt on minunvuoroni seuraavat 11 vuotta:))).Näin se menee.Olen huomannut että en jaksa riippakiviä elämässäni,kaikki ylimääräinen vain vie energiaa,antamatta mitään.Mutta opeimpahan tästä,tyhjän saa pyytämättäkin.Kaikella on aikansa,on aika rakastaa ja aika unohtaa.jne.
höpö höpö! Tällaista tämä elää vaan nykyään on! Ei siinä mitään entisiä painolasteja tarvita. Ihmiset vaan kun ovat niin flirttailevia ja nauttivat imartelusta. Ja naiset jopa harrastavat sitä itse nykyyän enemmän ja nauttivat siitä kun saavat toisen miehen pyöritettyä sormensa ympärille!
- Luulin kanssa noin.
yhteisesti sovitut asiat. Herääppäs nyt unestas. Elät omaa elämääsi ja koet ahdistavana sen että puolisosi käy "kahveilla" entisten panojensa ja pomojensa kanssa. Miksi hyväksyt moisen? Vastaavassa tilanteessa olleena voin taata että se viaton kahvihetki "entisen" panon tai pomon kanssa on kaikkea muuta. Kiusaat itseäsi suotta elämällä tuollaisen ihmisen kanssa. Jos hän sinusta oikeasti välittää eikä "kahvitarjoilut" lopu kun sanot sen sinua loukkaavan, niin ei hän ole sinua varten.
Kyse ei ole muusta kuin luottamuspulasta vaimosi suhteen tämän historian puitteissa. Ilman luotamusta se teidänkään juttu ei toimi. Vaimosi kurkistelee vieraisiin, eikä se muuksi muutu. Et ole sen enempää sairas kuin kukaan muukaan. Herkullinen aihe provoksi. - 2169
Ei muuta, mauton.
- yks monista
Entinen vaimoni on kamalan mustasukkainen ja tunkee meille aina riitelemään. Hän syyttää minua ja nykyistä vaimoani lasten ongelmista.
- yksin on paras
omistaa toista ihmistä ja vahtia jatkuvasti. Joko luotat tai sitten et. Mielestäni tuollaisesta tyypistä kannattaa hankkiutua eroon. Kokemuksesta voin sanoa, että yksin eläminen on parasta !
- Oskari 40 vee
on turvauduttava kun ei uskalla kehenkään luottaa. Kokemuksesta voin sanoa, että sinäkin kaipaat sitä ihmistä lähellesi, tuo huutomerkillä sinkkuuden ihanuuden korostaminen on paskapuhetta.
Kaksin kannettavat surut on yksikköa kohden kevyemmät ja ilot isommat. - yksin on paras
Oskari 40 vee kirjoitti:
on turvauduttava kun ei uskalla kehenkään luottaa. Kokemuksesta voin sanoa, että sinäkin kaipaat sitä ihmistä lähellesi, tuo huutomerkillä sinkkuuden ihanuuden korostaminen on paskapuhetta.
Kaksin kannettavat surut on yksikköa kohden kevyemmät ja ilot isommat.että kaipaisin jotakuta lähelleni??? Meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja usko tai älä, joskus on vaan paljon parempi olla yksin. Ehkä olen vaan niin itsekäs, etten jaksa kuunnella ja katsella kenekään toisen vaatimuksia. Miehet kokemukseni mukaan juoksevat suruja karkuun ja ilon jakavat mielummin kavereidensa kuin naisensa kanssa, joten revi siitä. En aio enää koko elämäni aikana tuhlata aikaani yhteenkään mieheen ja olen helpottunut päätöksestäni.
- Pauliina 67
yksin on paras kirjoitti:
että kaipaisin jotakuta lähelleni??? Meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja usko tai älä, joskus on vaan paljon parempi olla yksin. Ehkä olen vaan niin itsekäs, etten jaksa kuunnella ja katsella kenekään toisen vaatimuksia. Miehet kokemukseni mukaan juoksevat suruja karkuun ja ilon jakavat mielummin kavereidensa kuin naisensa kanssa, joten revi siitä. En aio enää koko elämäni aikana tuhlata aikaani yhteenkään mieheen ja olen helpottunut päätöksestäni.
ja ohjeistat muita samaan, ettet vaan olis hieman katkera kyvyttömyydessäs luottaa ihmisiin. Kokemukses on saattaneet tehdä susta vaan katkeran, joten peili kätöseen ja siitä repimään:). Jos on useamman kerran juossut mies karkuun ja jakanu iloja miden kanssa, niin kyllähän sille joku syy on ja se voi olla likempänä kun luulet. Kertakarkauksen vielä tajuaa mutta useempi pistää jo miettiin:) Elämä on
- mikä luulet olevas?
Pauliina 67 kirjoitti:
ja ohjeistat muita samaan, ettet vaan olis hieman katkera kyvyttömyydessäs luottaa ihmisiin. Kokemukses on saattaneet tehdä susta vaan katkeran, joten peili kätöseen ja siitä repimään:). Jos on useamman kerran juossut mies karkuun ja jakanu iloja miden kanssa, niin kyllähän sille joku syy on ja se voi olla likempänä kun luulet. Kertakarkauksen vielä tajuaa mutta useempi pistää jo miettiin:) Elämä on
kun et oikeesti tiedä mistä on kyse!
- revi sinä siitä
Pauliina 67 kirjoitti:
pitää yhtä - heti miehen puolella tuomitsemassa naista ja sanomassa että sun vika kun mies kohtelee sua huonosti... mistä näitä blondeja oikein tulee???
- triohaohidfas
> Olenko vain vainoharhainen ja sairaalloisen mustasukkainen?
Et ole. Sinähän epäilet ihan päivän selvää asiaa. Et etsimällä etsi merkkejä jostain mitä ei olekaan.
Vanha mies yrittää houkutella naista töihin palkan varjolla. Onko palkka niin paljon suurempi, että sinne kannattaa mennä? Oletettavaa on, että entisellä panokaverilla on muitakin ehdotuksia.
Miksi piti laittaa pikkumustaa päälle? Tämä on epäsoveliasta tulevalta pomolta.
Laittoiko nainen silloin hänen toiveidensa mukaisen asun päälleen? Se olisi erittäin hälyttävää.
Jos palkkaero ei ole suuri, kannattaisiko ehdottaa, että nainen ei vaihda työpaikkaa ja lopettaa yhteydenpidon kokonaan entiseen heilaansa?
Jos nainen olisi reilu, hän tekisi tuon kaiken pyytämättäkin. - tuppaudu
No, ihan ok kai että välillä tapaavat, mutta jo tapailu on jatkuvaa, niin ei ihme että ahistaa...
Kyllä mustasukkaisuus tuossa tilanteessa on ihan ymmärrettävää.
Etkö voisi änkeä mukaan tapaamisille. Kutsutte yhdessä miestä kylään ja käytte syömässä. Jos tämä ei käy heille/ naisellesi, tiedätkin jo laittaa laukun valmiiksi, että tämä voi jatkaa matkaa.... - KOKEMUSTAN ON
Eihän ole epäselvyyttä, pettäjät yhdessä.
Ei 20.v. katsele 40.v. varattua muuten kun ..paremman toivossa......virikkeellisyyttä, hyötyä. - päiväpanolle
erittäin hyvä ystävä on nykyinen panokaveri ja hyvä ystävä saattaa olla entinen panokaveri. näin ainakin naaraspuolisilla. oo varovainen !!!!
- manihe
Heippa! Ymmärrän tosi hyvin tunteesi, miltä tuntuu. Itselläni suhde kestänyt noin vuoden ja koko ajan miesystäväni exä kulkenut mukana. Mennään kiusallakin eteenpäin. Terv. Tuittuli
- jkoi_2005
no ei ole normaalia .. egon pönkkittämistä ,, onko nämä jutut keksittyjä taas vai totta tiedä häntä
- potkua elämään
käy sinäkin panemassa jotain entistä kaverias ja väität sit kumppanillesi et olemme vaan kavereita.
sit tunnustat sille et mulla on toinen niin se kyl nostaa kissan pöydälle ja tulee ero.
tai kysy ihan suoraan et panesteletteko te niillä lounailla. - Pelisäännöt
Aikuista ihmistä ei voi käskeä olla tapaamatta jotakuta. Voit kertoa että olet mustasukkainen ja kysyä mikä on tosiasiassa suhteen muoto. Luota puolisosi kertomisiin niin kauan kunnes on toisin todistettu. Jos ollaaan parisuhteessa, se ei ole vankila. Lupaa ei kysytä puolisolta. Ainoastaan alaikäiset lapset kysyvät. Aikuinen ihminen vain kertoo menonsa - ei siis kysy lupaa. Vai pitäsikö palata jonkin maan tapoihin että vaimo on miehen omaisuutta ja määrää kaiken? Annahan puolisosi käydä kahvilla, voiha nsilti ystävyys säilyä vaikka ei enää olisi panosuhdettakaan. Se kai pitää varmistaa puhumalla.
Sano vain että panosuhdetta ja uskottomuutta et hyväksy, koska olet mustasukkkainen, mutta ystävyys on hyvä asia. Ellei puoliso ole samaa mieltä, voit samantien hänet heittää pellolle.
Kertomasi perusteelle on vaike päätellä suhteen laatua. Jokaisen pitää tietää itse mitä voi liitossa tehdä. Toisilla on vapaampi litto kuin toisilla. Pelisäännöt sovitaan yhdessä. - fasfsfsafafafa
No en kyllä todellakaan sallisi. Mutta tää tuntuu olevan ihan vallallaan oleva trendi että naiset pettää miehiä ja uskollisuudesta ei ole tietoakaan. Mun ja mun ihanan tyttöystävän suhde kaatu ja yksi syy oli se että meidän kahden käsitykset uskollisuudesta olivat aivan erilaiset. Minä olen sitä mieltä että naisen pitää omistautua miehelleen eikä todellakaan kahvitella entisen panokaverinsa kanssa, sehän on ihan silkkaa vittuilua naiselta omaa miestään kohtaan.
Tai tee testi. Mene baariin ja tanssita muita naisia, tapaile heitä avoimesti jne. Katso hyväksyykö muijasi tämän.
Ei hyväksy saatana, niiden mielestä miehen pitää pysyä kotona ja odottaa kiltisti että akkakin tulee joskus sitten kotiin pillunjakoreissultaan. - VainystäviäPAH!
Entiset on entisiä ja niitä ei uuteen suhteeseen tuoda millään verukkeella! Kun suhde on ohi, pitää kaikki käytännön asiat hoitaa heti siihen kuntoon ettei enää tarvita tekosyitä kahvitella ja kyläillä. Uusi suhde aloitetaan vasta sitten kun on varmasti vapaa entisestään, ei yhtään ennemmin jos on tosissaan uutensa kanssa.
Olkoon nykyajan trendit mitä tykkäävät, mutta ihmisten väliset tunteet ovat edelleen samat. Mikään ei ole loukkaavampaa kuin entisten panojen kanssa kaveeraaminen, varsinkin kun se tapahtuu kahden kesken ilman sinun läsnäoloasi!
Ei entisten heilojen kanssa tarvitse riidassa olla, mutta ei niitten kanssa kaveratakkaan.
Maailmassa on muitakin ihmisiä, miksi jäädä roikkumaan jonkun jo katkaistun suhteen kanssa. Olis naises sit pysynyt sen jätkän kanssa!
Näin mietin minä ja olen asian puolisollenikin selväksi tehnyt!- tii-ke
mä kysyin siltä jos olisin tehnyt hälle saman miltä se olis tuntunut, sano ei miltään että jos luottaa voi kännissä mennä entisen panokaverin luo (ja päättää yhteinen päivä siten). Mulle ei olis tullu mieleenkään. juur niin ettei riidassa tarvi olla muttei juopotellaka yhdessä. tää mies ei oo vapaa kuin siitä joka hänet 5 vuotta sitten jätti, miksiköhän?? hän kerää akikki naiset, ei saa mua. olin sittenkin vain hyvä pano joka liikku selvinpäin omalla autolla ja kun en ollu paikalla hän silpas jonkun lähellä olevan luo kännissä kävellen. (juo 7pv viikossa olen nähnyt) no ilmotin on kylmä tunteeton juoppo ja ero. yrittää viel tekstailla joka päivä ei sille mee jakeluun en aio kuulua haaremiinsa ja egonpönkitykseen. sillä tais olla tosi huono itsetunto yhden asian takia luulen siks kerää naisia ja kun tulee tosi usein torjutuksi sen yhen asian takia. sen vaikee saada p..a luulen. mä rakastin sitä ja en välittäny siit asiasta mut ei se tajunnu, entisten kanssa päivittäin facebookia, joka päivä ja viikonloppusin kävi niide luona. hyi saatana. onneks jäi kiinni. se ihminen ei tajua rakkaudesta mitään. ei mitään.
- jope3000
trollin sukkamehu haisee muttajoo, itse pistäsin emännän ulos jos tuommonen tapaus tulis eteen.Siis jos olisi tämmöistä jatkuvaa "liikelounasta" pomon luona tai viikottain kävisi exien kanssa jossain.Joillakin meillä on hankala uskoa edes siihen naisen ja miehen ystävyyteen, saati sitten tapauksessa jossa lakanoita on jo paukuteltu, kynnys uusintaan melko olematon.
- kghfudysdfffs
Seurustelen miehen kanssa, joka on juuri muuuttanut pois kotoa. Heillä on ero haettu, mutta se ei vielä ole astunut voimaan. Miesystäväni pitää yhteyttä päivittäin "exäänsä" ja joka päivä käy siellä viettämässä aikaa. Muuton jälkeen ei ole ollut päivääkään, jonka hän ei olisi käynyt siellä vanhassa kodissa, missä asuu "exä" ja lapset. Lapset ovat jo teinejä. Kun puhun asiasta ja sanon, että se vaivaa mua, hän vastaa, että hänen täytyy mennä tekemään ruokaa lapsile, siivota ja tehdä tätä ja tuota. Kun siellä on vieraita, "exä" pyytää mieheltä apua ruoan tekemisessä, siivouksessa ja viettämässä aikaa vieraiden kanssa. (josta on eroamassa ja muuttanut pois kotoa). Olen mustasukkainen, mutta se ei tarkoita, ettei hän saisi viettää aikaa lasten kanssa ja jopa lasten takia joskus heidän äitinsä takia. Mutta liikaa on liikaa. Vielä mies käyttää "exästä" nimitystä vaimoa ja, entistä kotia "kotia" ja he tekevät paljon asioita yhdessä. "Exä joka päivä keksii jotain, jotta mies menisi sinne ja olisi siellä. Olen tosi väsynyt, kyllästynyt ja masentunut. Minua ei häritse, että hän viettäisi juhlapäiviä kuten lasten synttäreitä, joulua, uutta vuotta siellä, vaan hän on päivittäin siellä vaikak hänellä on oma asunto. Kun otan asian puheeksi, hän syyttää mua siitä, etten ymmärrä häntä ja että mun pitäisi olla kärsivällinen.
Rakastan häntä tosi paljon, mutten halua jakaa häntä toisen kanssa. Olen kertonut hänelle, jos hän rakastaa exäänsä, miksei jatkaa hänen kanssa. Hän sanoo, että suhde on loppunut ja että rakastaa minua. Hän ei vieläkään ole esitellyt mua lapsilleen eikä kenellekään sukulaisilleen ja tuttavilleen. Hän selittää senkin sillä, että sen aikaakin tulee, mutat minun täytyy olla kärsivälinen. Olen kärsivällinen. Syön itseäni sisältä, enkä tiedä mitä tehdä. En tiedä, tietääkö edes exä minusta. En halua enkä aio pitää yhteyttä häneen, sillä en halua aiheuttaa hänelle pahaa oloa.
Ööisin mies nukkuu omassa asunnossa tai täällä, mutta usein päivällä on entisessä kodissa "exänsä" luona tekemässä ruokaa, siivomassa ja niin edelleen...............
Tarvitsen asiallisia mielipiteitä! Kiitos! - Sylvianna61
kghfudysdfffs kirjoitti:
Seurustelen miehen kanssa, joka on juuri muuuttanut pois kotoa. Heillä on ero haettu, mutta se ei vielä ole astunut voimaan. Miesystäväni pitää yhteyttä päivittäin "exäänsä" ja joka päivä käy siellä viettämässä aikaa. Muuton jälkeen ei ole ollut päivääkään, jonka hän ei olisi käynyt siellä vanhassa kodissa, missä asuu "exä" ja lapset. Lapset ovat jo teinejä. Kun puhun asiasta ja sanon, että se vaivaa mua, hän vastaa, että hänen täytyy mennä tekemään ruokaa lapsile, siivota ja tehdä tätä ja tuota. Kun siellä on vieraita, "exä" pyytää mieheltä apua ruoan tekemisessä, siivouksessa ja viettämässä aikaa vieraiden kanssa. (josta on eroamassa ja muuttanut pois kotoa). Olen mustasukkainen, mutta se ei tarkoita, ettei hän saisi viettää aikaa lasten kanssa ja jopa lasten takia joskus heidän äitinsä takia. Mutta liikaa on liikaa. Vielä mies käyttää "exästä" nimitystä vaimoa ja, entistä kotia "kotia" ja he tekevät paljon asioita yhdessä. "Exä joka päivä keksii jotain, jotta mies menisi sinne ja olisi siellä. Olen tosi väsynyt, kyllästynyt ja masentunut. Minua ei häritse, että hän viettäisi juhlapäiviä kuten lasten synttäreitä, joulua, uutta vuotta siellä, vaan hän on päivittäin siellä vaikak hänellä on oma asunto. Kun otan asian puheeksi, hän syyttää mua siitä, etten ymmärrä häntä ja että mun pitäisi olla kärsivällinen.
Rakastan häntä tosi paljon, mutten halua jakaa häntä toisen kanssa. Olen kertonut hänelle, jos hän rakastaa exäänsä, miksei jatkaa hänen kanssa. Hän sanoo, että suhde on loppunut ja että rakastaa minua. Hän ei vieläkään ole esitellyt mua lapsilleen eikä kenellekään sukulaisilleen ja tuttavilleen. Hän selittää senkin sillä, että sen aikaakin tulee, mutat minun täytyy olla kärsivälinen. Olen kärsivällinen. Syön itseäni sisältä, enkä tiedä mitä tehdä. En tiedä, tietääkö edes exä minusta. En halua enkä aio pitää yhteyttä häneen, sillä en halua aiheuttaa hänelle pahaa oloa.
Ööisin mies nukkuu omassa asunnossa tai täällä, mutta usein päivällä on entisessä kodissa "exänsä" luona tekemässä ruokaa, siivomassa ja niin edelleen...............
Tarvitsen asiallisia mielipiteitä! Kiitos!seurustelemaan hänen kanssaan? Tai oikeammin miksi hitossa se mies rupesi sun kanssas, kun on noin kiinni vielä entisessään? Ei hyvä!
Ensin pitää saada menneisyys jätettyä taakseen, ennen kuin on uuden aika. Meillä jokaisella on menneisyytemme, mutta jos niitä exiä raahaa perässään ei homma todellakaan ole menneisyyttä!
- mies olen
Jos kumppani on seksuaalisesti vapaamielinen ja on esim. irtopanojakin joskus harrastanut, niin silloin se on kumppanin ominaisuus, joka on vain tiedostettava ja hyväksyttävä (tai vaihdettava kumppania). Ei silloin paina missään jotkut kumppanin aamu- tai iltapäiväpanot siellä taikka täällä - vapaan seksin harrastajalle seksi on todellakin vapaata.
Asia on eri, jos kumppani ei ole seksuaalisesti vapaamielinen, ei esim. ole koskaan harrastanut ns. irtoseksiä. Silloin tämä kumppanin ominaisuus lienee yksi tärkeimpiä syitä siihen, että kumppanuus on syntynyt ja seksillä on erityismerkitys. Tällöin uskottomuus murentaisi suhteen peruspilarin ja tämä on tehtävä kumppanille myös selväksi.
Pitäisikö entisen panokaverin tapaaminen sallia, on väärä kysymys. Oikea kysymys on, miksi kumppanisi tapaisi entisen panokaverinsa. - 19
mulla on paljon naispuolisia kavereita enkä ikinä panis heidän kanssaan, sen jälkeen ei voisi olla enää pelkkä kaveri. Oletko varma että toimisit itse samoin kuin minä? Jos olisit samanlainen niin tajuaisit että miehellä ja naisella voi olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita. Miehellä pitää olla sen verran itseluottamusta ja itsetunto kohdillaan että ajattelee että mua parempaa ei ole! Jos (aikuinen) nainen on onnellisessa suhteessa niin ei se 99% varmuudella petä miestään, kakarat on erikseen. Kukaan ei ole niin hullu että pilaa hyvän suhteen yhden vitun paskapanon takia. Sulla ei taida itsellä olla naispuolisia kavereita? Yleinen ongelma suomi-juntturoilla. No, mun kavereista 90% on naisia niin onhan siinä omalla muijalla aina ollut kestämistä varsinkin kun eron jälkeenkin jään melkein kaikkien kanssa kavereiksi. Mut mä oonkin mä
- tapmaamisiin
En ole sillä kannalla, että vielä tapaillaan. Jos se ei käy, että yhdessä häntä tapaatte, sitten on sopimatonta yksin tapailla. Kaikki, mitä et voi tehdä puolisosi läsnäollessa, et voi tehdä sitä hänen selkänsä takanakaan. Siinä hyvä nyrkkisääntö. Minä en katselisi tuollaista "ystävyyttä".
- ollikolli
sairaaloisen mustasukkainen tai vainoharhainen! Muista se!
Naises on kakaramainen ämmä, jos ei välitä sinun tunteistasi. Hän on narsisti tai jotenkin muuten vinksahtanut/tunteeton. Kasvakoon aikuiseksi. Nyt ei olla enää missään leikkikoulussa! Ja ne miehet jotka pelaavat varatun naisen kanssa ovat ihan samanlaisia ämmiä! Niin, jos edes tietävät sinusta mitään.- Mitähän vielä?
urputatte?
Mun muijan entinen mies tulee välillä taloomme,ilman että mitään ilmoittelee ainakan mulle.
Siis talo on mun.
Hän menee poikansa huoneeseen,siis muijallani on tuon miehen kanssa lapsi ja siis hän menee sinne ja kas kun minä meen aamulla keittiöön, tuo ukkeli on siellä,mun jääkaapilla.
Tätä on jatkunut jo vuosia.
Olenko täys aasi kun tuollaista sallin vai onko niin ,niinkuin muijani sanoo että:"sulla(minulla) on vahva itsetunto".
- Voi ei...
"Sallisitteko puolisonne käydä lounaalla entisen esimiehensä kanssa, jos kyseessä parikymppinen nainen ja nelikymppinen ukkomies? Työskentelevät eri firmassa samalla teollisuusalueella ja tämä ukkomies on pyytänyt puolisoani hakemaan samaan yritykseen(paremman palkan perässä) töihin jossa itse on."
Kyllä sallisin. Minä en saa torpata omilla vainoharhoillani kumppanin etenemismahdollisuuksia uralla.
Eri asia sitten, jos näitä lounastamisia alkaa olla harva se päivä ja ne eivät tunnu konkretisoituvan uran etenemisenä. Mutta jos et tosiaan salli kumppanillesi minkäänlaista verkostoitumista, hän jumittaa eläkeikään asti samalla palkalla samassa työssä. Se on itsekästä.
Tuskinpa parikymppinen pimu mistään nelikymppisestä ukkomiehestä on kiinnostunut, ja sillehän et mitään voi jos entiset tai nykyiset iäkkäät duunikaverit katselevat naistasi sillä silmällä.
"Sallisitteko puolisonne pitää aktiivisesti yhteyttä(soittelua, tekstareita) entiseen panokaveriinsa, kun he ovat nykyään vain erittäin hyviä ystäviä? Itsekin tunnen kyseisen kaverin hyvinkin, mutta silti tilanteet ahdistavat joka kerta kun kuulen että lähtevät kahville tms. ja en ole itse paikalla..."
Eli kyseessä on yhteinen ystävänne? No, pakko kai se yhteydenpito on silloin sallia, eikö vain?
Noi "voiko exän kanssa olla kaveri" riippuu aina vähän tilanteesta. Ilmeisestikin teillä tilanne on sellainen että myös sinä olet tuon exän kaveri, tapaat häntä ja olet tervetullut kahville tms. jos pääset. Silloin asia on ok, nuo tapaamiset eivät tapahdu selkäsi takana.- suuri illuusio
Jos olet yhtään mies,anna tennarii perseelle tommoselle akan retaleelle.
Toinen vaihtoehto on valitkoon oman miehen(sinut) tai ne hännystelijät,sanot sille suoraan,vaihtoehdot ovat nämä ja näistä ehdoista et sitten tingi pätkääkään.
Varmasti tulee mussutusta sun suvaitsemattomuudesta ja ties mistä,tiedätpähän missä mennään,teet siitä omat päätöksesi.Jos homma loppuu,kaikki hyvin.Kuitenkin jatkossa se voi jatkua sulta salassa,sittehä ootkin jo kaulaan asti lirissä ja paskassa akan valehteluissa.Tuskin se tulee paljoa muuttumaan tuosta. - suuri illuusio
Jos olet yhtään mies,anna tennarii perseelle tommoselle akan retaleelle.
Toinen vaihtoehto on valitkoon oman miehen(sinut) tai ne hännystelijät,sanot sille suoraan,vaihtoehdot ovat nämä ja näistä ehdoista et sitten tingi pätkääkään.
Varmasti tulee mussutusta sun suvaitsemattomuudesta ja ties mistä,tiedätpähän missä mennään,teet siitä omat päätöksesi.Jos homma loppuu,kaikki hyvin.Kuitenkin jatkossa se voi jatkua sulta salassa,sittehä ootkin jo kaulaan asti lirissä ja paskassa akan valehteluissa.Tuskin se tulee paljoa muuttumaan tuosta.
- Avaa silmäsi poju
Puolisosi parikymppinen. Oletteko aviossa? Epäilen että avossa ettäkä ehkä sitäkään kauaa.
Mutta kattos ny sääkin tää:
http://www.alkuperamme.blogspot.com/
Oon sitä täs ny taas vähä viljelly, kun alkaa näyttää siltä, että kohta se pamahtaa?
TV: Vihtori Pönttö- kymppinen.
On jo aikuinen ihminen,joka itse päättää tekemisistään. Jos sinua harmittaa ystävättäresi menot,niin keskustele siitä hänen kanssaan,siis ole aikuinen sinäkin.
- vapautta
Saa nussia ja lääppiä ketä huvittaa, jos pitävät huolen ehkäisystä ja hygieniasta varsinkin. En kaipaa kyrpääni mitään tautia toisen kumppanin jäljiltä. Itse ainakin olen huolellinen enkä pane paljaalla, jos naisella ei ole tuoretta lääkärintodistusta taudittomuudesta ja ehkäisy hoidettu. Useimmiten vain olemme kahdestaan, mutta silloin tällöin tekee mieli tehdä muidenkin kanssa.
- Santeri777
Jokainen on yksilö ja kukaan ei omista ketään, ei myöskään toisen yksilön aktiviteettejä voi määrätä tekemään/estää tekemästä, todella loukkaavaa määrittää kumppanille mitä saat tehdä ja mitä et (orjasuhde).
Terve järki on paras opas matkalla parisuhdemaailmassa, ei siinä kieltoa kaivat.
Kielloilla lähinnä karkoittaa kumppaninsa mahdollisimman nopeasti pois läheltään, parisuhteessa kaikki perustuu luottamukseen ja keskinäiseen kunnioitukseen. - dfgsj26
Minä olen joka viikko yhteyksissä entiseen avomieheeni. En seurustele tällä hetkellä, mutta seuraavalle elämääni astuvalle miehelle aion tehdä selväksi, että ex-poikaystäväni kuuluu elämääni ja jos sitä ei kestä, niin minun kanssa jutusta ei tule mitään. En ymmärrä mikä mustasukkaisuus tuollaisesta pitää vetää. EX-PUOLISO on syystä nimenomaan EX! Parisuhde ei toiminut, joten on jatkettu eteenpäin ystävinä. Mitä pahaa siinä on? Ei yhtään mitään. Tietysti on niitä, jotka jostain syystä käyvät myös kuksimassa entisiä heilojaan, mutta itse en lukeudu heihin. Sinun täytyy vain tunnustella onko miehesi tällainen ihminen vai luottamuksesi arvoinen.
- puuta urakalla
Ain siit` on silkkaa haittaa,jos kaik ei tule kotiin mikä tulee käteen.
- mikkoxx1c
...vaan sinulla on maalaisjrki vielä päässä. Oikeasti, miksi kumppanisi haluaa tapailla etisiä heilojaan?
Mitkä on ne todelliset motiivit taustalla? Sellainen on todella epäkunnioittavaa omaa kumppania kohtaan.
Sellaisessa todennäköisesti halutaan "lämmitellä" niissä tunteissa joita joskus ollut, saada, ja antaa senkaltaista huomiota joka kuuluu nykyiseen parisuhteeseen, ei minnekkään muualle. Henkilön, joka tuntee tarvetta tuollaiseen, olisi uudelleen arvioitava, onko valmis parisuhteeseen. Tunteesi asiaa kohtaan ovat vähintäinkin oikeutetut. Kerro kumppanillesi miltä tuo sinustta tuntuu. Sinun sijassasi joutuisin miettimään, seurustelenko oikean henkilön kanssa, toki asia tulee käsitellä ja katsoa onko potentiaalia kehittyä. - taatusti...
Ne panee! Se on varma. Älä jumalauta mee tuollaseen helppoon!
- katkeraako
Kyllähän asia on niin että kaikki yhteydenpito exiin , pomoihin yms kaikkeen menee nussimiseksi..no itsekin liitossa petetyksi ja tyhmäksi,lihavaksi ja kaikeksi osoitettu tietää...no kosto on suloista,visvasyylä laitetaa eteenpäin,siinähän 60-vuotias koulukodin johtaja saa kulliaan penslata...ei muuta kun nussikaa ja huoratkaa...
- maailmassa sattuu..
Minäkin käyn pomoni (ikäiseni nainen) kanssa lounailla sun muissa kemuissa. Matkoilla olemme usein samassa hotellihuoneessa. Aika usein on paneskeltukkin. Hyvin on hommat sujuneet niin sängyssä kuin töissäkin.
- Ullaleena
Tämä maailma on mennyt aivan älyttömäksi tämän sallivuuden takia. Miesystäväni kävi jo avioliitossa ollessaan toisten avioliitossaolevien naisten kanssa viikon lomilla ja akkojen ukot vain ihmettelivät" ettei millään voi toista kahlita". Hyi helvetti. Tuollaiset miehet ovat todella kölinaltavedettäviä nahjuksia.Tuollaiset naiset ja heidän uskottomat seuralaisensa pitäisi kahlita helvetin hyvin jonnekin yksinäiselle saarelle, jossa saisivat naida kuin kanit toinen toisiaan, eikä kukaan kyselisi perään! Sielläpähän saisivat olla poissa ihmisten silmistä ja tavallisten, kunnon ihmisten vaikutuspiirin ulkopuolella. Jos joku ei vedä rajattomalle käyttäytymiselle jotain rajaa, niin kohta torilla sekaannutaan eläimiin.
- mies olen
Oletko kuullut lausetta "mitä se kahden aikuisen seksi muille kuuluu"?
- ÄLÄ ESITÄ
sinisilmäistä.
Pari kertaa vedät jokasta turpaan, lähdet ja hommaat kunnon naisen.- sen esimiehenki kans
ihan tiedoksi vaan, sekä joka kahvi reissulla. Sen huoran vittu on löysä.
- suutari pesonen
sen esimiehenki kans kirjoitti:
ihan tiedoksi vaan, sekä joka kahvi reissulla. Sen huoran vittu on löysä.
hallelujaa synnistä pois minun rumpuni pelastusta sois
- sassiin78
suutari pesonen kirjoitti:
hallelujaa synnistä pois minun rumpuni pelastusta sois
Ihan okei sekin, palkkaa joka sekunti. Mielenterveysasioita unohtamatta. Työssäkäynti on elämänsuola. Ihan idearikasta touhua, työn saanti on jees.
- ei voi ymmärtää
Kyllähän sen tietää jokainen jo maalaisjärjelläkin mitä niis tapaamissa tapahtuu kun et ole paikalla..
En kyllä itse katselisi yhtään päivää tuollaista kohtelua!!Toivottavasti jaksat tuota jos niin itse haluut... - sinne mä en anna
Jos tuntuu, että toinen pettää, kannattaa jättää. Epävarmuutesi kiusaa teitä molempia. Eikä mies ja nainen koskaan ole liikkeellä pelkkinä ystävinä. Lähtisitkö itse naisen kanssa kahville ilman että tarkoituksena olisi panna?
- Rohkeasti eteenpäin
Ensimmäisessä liitossani vaimoni epäili minua kaikesta mahdollsisesta. Elämäni muodostui hyvin valvotuksi ja ahdistavaksi. Kun en voinut hänen kanssaan puhua ilman epäillyksi joutumista milloin mistäkin, purin tuntojani työkavereille. Se sitten johti taas vähitellen suhteeseen yhden ymmärtäjän kanssa.
Erosin sitten myöhemmin, kun en enää kestänyt.
Löysin muutaman vuoden päästä toisen pitkäaikais-suhteen. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä, puhumme kaikenlaisista asioista ja tulemme hyvin keskenämme toimeen. Mm edellisen liiton lasten asioista ja ongelmista saan häneltä hyviä ajatuksia.
Luottamus rakentaa suhdetta ja vähentää uskottomuutta yms. häiriöitä.
Kun olet itse rehellinen ja luotettava, se auttaa puolisoasikin olemaan rehellinen ja luotettava.
Hyvä rakentaa hyvää ja paha rakentaa pahaa.
Katso mitä elämä tuo tullessaan ja yritä parhaasi itse.
Jos pitää tehdä kipeitä ratkaisuja niin tee sitten.
Jos pystyt rakentamaan onnen, niin rakenna. - .............
Etsikää ihmiset tasapainoinen parisuhde, jossa luottamus on kunnossa. Jossa ei ole tarvetta kummankaan käydä vieraissa. Se on ainoa tapa olla onnellinen.
Ainakaa minua ei pettäminen ja toisten kanssa makaaminen tee onnelliseksi, vaikka niissä seikkailuissa oma viehätyksensä onkin. - bench9
Se on selvä että sinä et ahdistut sitä asiasta, sun pitäs kertoo vaimole siitä. os vaimos ei halus ymmärtää sun tunnetta ja halus jatkaa ahdistamaan sua. silloin sun kannattaa miettiä haluatko jatkaa edes tuon ahdistavan vaimon kanssa. Mä ainakin olisin eronnut siitä akkasta.
- Little woman
Olipa helpottava lukea, että joku muu painii saman ongelman kanssa. Olen seurustellut jonkin aikaa ihan fiksulta tuntuvan miehen kanssa ja keskenämme on mennyt hyvin. On esitellyt mut jo sisaruksiilleen yms. Sitt yhtenä vkl joku nainen soitti ja jutteli pitkät tovit. Kysyin,että kuka oli,no oli entinen pano suhde ja mies laittoi sen poikki, ovat vain ystäviä. Kysyi, että miks ei edes kertonut, että seurustelee. Olis soittanut ja kertonut, mutt sanoin, ett sano seuraavalla kerralla ja tee siitä soittelusta loppu. No, nyt sitt sai vkl tekstareita ja ei suostunut kertomaan keltä ne oli, muuttui kylmäksi ja viileäksi.Vihjaili,ett viikolla hänen luona käy vieraita ja löytyikin sellaisia tavaroita, jotka ei ole hänen tai mun. Ei pysty selittäään mistä ne on tulleet. Kysyin, ett kävikö entinen täällä ja haluaa viritellä heille uudelleen suhteen. Kielsi kaiken. Nyt olen aivan rikki ja ymmällä. Kertokaa miehet, mitä mieskaverini päässä liikku ja miten pitäis suhtautua?
- irroita otteesi pian
Tulet satavarmasti katumaan jos et jätä tätä miestä heti. Täydellinen kelmi hän on! Eikä siitä koskaan miksikään muutu. Siksi esitteli sinut perheelleen, että voi näyttää heille kuinka hyvin hänellä NYT on asiat. Oikeasti olet hänelle vain yksi STATUS muiden asioiden joukossa. Varmaan olet hyvin sieväkin ja ystävällinen ja postiivinen.
- to be
Ei voi omistaa sitä toista ihmistä. muista se!
- bibabbaluulaaa
niin sehän on ihan luottamuksesta kiinni. Itse olin aikoinani mustasukkainen jos vaan ukko puhuikin jonkun entisen heilan/hoidon kanssa. Mutta nyt on oikeestaan aivan sama mitä tekee...ei hetkauta kunhan ei vaan tule minulle aukomaan päättää jos näkee minut jossain juttusilla/ kahveella miespuolisen henkilön kanssa. Eli luottamusta ei ole pätkän vertaan ja oppinut elämään sen kanssa. Sit kysytty että miks yhdessä??? Vastaus on että helpottaa käytännön asioita.
- parempi loppua aikan
Se on ilmiselvää miksi he käyvät yhdessä lounaalla. Laita selkeä piste asiallesi. Kerro puolisollesi että et hyväksy tapaamisia kun hän ei ole enään edes samassa työpaikassa töissä. Anna puolisollesi vaihtoehto, sinä tai entinen pomo. Näin "suhde" päättyy. Tiedän kokemuksesta mitä tällainen pelaaminen on.
- -0-
Aisankannattaja on halveksiva ilmaus naimisissa tai muuten vakaassa liitossa olevasta miehestä, jonka vaimo on uskoton.[1][2] Aisankannattaja ei pysty estämään naisensa uskottomuutta, ei tiedä siitä tai ei pysty lopettamaan liittoa.
Aisankannattajan tilannetta pidetään häpeällisenä. Aisankannattajat nähdään usein kyvyttöminä, alistuneina ja avuttomina. Keskiajalla Jeesuksen maallinen isähahmo Joosef esitettiin hullunkurisena typeryksenä, koska hän oli aisankannattaja.
Ranskaksi aisankannattaja on "cocuald" ja englanniksi "cuckold". Sana on pejoratiivinen, pilkallinen muoto käkeä merkitsevästä sanasta "cuco" (ranskaksi) tai "cuckoo" (englanniksi). Merkitys tulee siitä, että käet munivat toisten lintujen pesiin, jolloin toisen linnun tehtäväksi tulee hautoa ja hoitaa poikanen.
Aisankannattajien kerrotaan joskus vertauskuvallisesti "kantavan sarvia". Tämä viittaa legendaan, jonka mukaan jossain eurooppalaisessa kylässä mies olisi häpäisty panemalla hänen päähänsä sarvet, jos hänen vaimonsa synnyttämä lapsi ei näytä häneltä. Legendan mukaan mies olisi pakotettu kulkemaan paraatissa sarvet päässään koko kyläyhteisön pilkatessa.
Italiassa, Portugalissa, Brasiliassa ja espanjankielisissä maissa "sarvet" ovat vertauskuva vaimon uskottomuudelle. Arvellaan, että käsitys sarvista palautuu jo Rooman valtakunnan aikaan, kun voittoisasta taistelusta palanneille legioonalaisille annettiin sarvet voitonmerkiksi. Samalla arveltiin, että monien vaimot olivat joka tapauksessa olleet uskottomia miesten ollessa kauan poissa, jolloin sarvet alkoivatkin merkitä uskottomuuden uhria.
Kiinalainen aisankannattajaa merkitsevä termi voidaan kääntää "kantaa vihreää hattua". Tämän vuoksi Kiinassa miehet eivät käytä vihreitä hattuja - Raxadus
Olen viisikymppinen mies. Minulla on kaksi naispuolista ystävää. Siis ystävää. Arvostan vaimoani suunnnattomasti siitä, että tämä ei ole hänelle onglema.
Nämä ystävät eivät ole entisiä heiloja; minulla ei ole eikä ole ollut intiimiä suhdetta kummankaan kanssa. En oikein osaa kuvitella että intiimi suhde konvertoituisi ongelmitta ystävyydeksi. Mutta en kyllä tällä elämäkokemuksella uskalla väittää että se olisi mahdotonta.
Uskon, että vain lähtökohtaiseen molemminpuoliseen luottamukseen perustuva suhde on jonkin arvoinen. Ja että sen luottamuksen pettäminen merkitsee game over.
Selvät, keskustellut pelisäännöt on syytä olla. Vaimoni sanoi minulle liittomme alussa, että "seikkailuja saa olla, suhteita ei." Minulle ei ole ollut vaikeaa suoda hänelle samaa liikkumavaraa. Emme kysele toisiltamme, että onko tätä liikkumavaraa käytetty. Minä muuten en ole käyttänyt, eikä minua vaivaa yhtään, että onko vaimoni käyttänyt. - 23
Hmm.. jos mietit onko takana jotain niin oletko ajatellut kysyväsi asiaa?
Suhteen perusta on luottamus, mikäli koet ettet pysty luottamaan puolisoosi niin mikä on tulevaisuutenne? Toisaalta, minullekkin on jäänyt entisistä työpaikoista hyviä kavereita/ystäviä joiden kanssa käyn kahvilla yms, mutta en toki viikottain, pikemminkin kerran kuukaudessa jos silloinkaan.
Entiset panokaverit taasen.. No, itse minulla on periaate etten tapaa entisiä panokavereita jotka miehenikin tuntee ilman miestäni. Ne joita hän ei tunne en tapaa ollenkaan. Entinen on entinen. Mikäli entisestä on tullut hyvä ystävä niin mikä estää ottamasta nykyistään mukaan? Minusta se on reilua ja kohtuullista nykyistään kohtaan mikäli kerran asiasa ei salattavaa ole.
Toisaalta taas Tanjan kommentti pettämisestä oli hyvin realistinen, emme voi omistaa toista ihmistä. Mikäli mieheni pettää minua niin sitten pettää, seurauksena tosin on se, että en jatkaisi sen jälkeen enää seurustelua kun sen saisin tietää. Ja yleensä aina ne asiat tulevat julki tavalla tai toisella.
Ja ääneen olen myös miehelleni sanonut että luotan häneen, mutta mikäli hän pettää luottamukseni tässä asiassa niin takaisin sitä ei saa. Joten en kontrolloi mieheni tekemisiä/menemisiä, kurki puhelinta tai muutakaan. Hän tietää mitä miletä minä olen asioista ja tietää myös mitä seuraa jos tekee toisin. Sama pätee minuunkin tietysti.
Kehottaisin sinua siis laittamaan asiat kuntoon ja keskustelemaan kumppanisi kanssa, asettamaan selvät pelisäännöt ja kysymään suostuuko toinen niillä pelaamaan. Jos ei suostu niin asiahan on silä selvä, silloin kannattaa jatkaa matkaa.- ayakti
Tietenkin lakanat rullalle ensin sen jälkeen on nälkä kovempi,20kymmppinen nainen ja 40 mies,mikä vois ollakkaan,parempi lounas hetki??? voi tarjota liksaa n,50cent enemmän tunnilta jos on samassaduuni paikassa.
- Se vanha kannattaja
Hankala sanoa. Mutta kyllähän sitä voi kaveri olla entisen kanssa. Ei sitä historiaa voi hävittää.
-
-
Itse sain kehiteltyä aikoinaan suhteen varattuun naiseen. kertoi olevansa kihloissa. Lupaili erolla ja meidän yhteiselämällä. Homma vaan venyi vaikka käytiin minua sukulaistensa luona. Eivät tienneet tytön olevan kihloissa.
Joten aavistelin hämärää. Epäilinkö aikooko tyttö kertoa kihlatulleen totuutta...
Harrasti pientä salakuuntelua ja yllätykseni oli melkoinen kun tajusin kihlatun tietävän minusta. Heidän suhteensa perustui vain seksille. Minussa olisi ilmeisesti taloudellista tulevaisuutta... - potki perseelle
Se reikä palautuu entiselleen seksin jälkeen.Sul on hyvä muija ku kelpaa muillekkin.
- keksiruhtinas
Vai kuinka.
Näin on. Muslimit valtaavat Suomen.
!!! Kopioi tämä viesti kymmenelle eri keskustelu sivustolle (esim. uusisuomi.fi) sekä kymmenelle eri palstalle osoitteessa keskustelu.eniro.fi, niin tapaat huomenna tulevan puolisosi!
!!!
Jos kopioit viestiä koko päivän, Thors eroaa viikon sisällä!!
http://www.halla-aho.com/scripta/
http://henkilot.eniro.fi/query?what=wp&search_word=astrid thors&geo_area=
THORS ASTRID EDUSKUNTA
0505121580 (Elisa)
MANNERHEIMINTIE 30 00102 EDUSKUNTA
0505252557 (Elisa)
EDUSKUNTA 00102 RIKSDAGEN
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hkx3000.sh?edustnro=770&kieli=su
Lindén-Linna Pia-Maria, kansanedustajan avustaja
Avustaa kansanedustajia: Thors Astrid /r
0400-87 1543
[email protected]
Ministerin avustajat:
Thomas Bergman
Mikaela Grönqvist
Maija Terävä-Kantoniemi
GRÖNQVIST MIKAELA SISÄASIAINMINISTERIÖ
050-456 0825 (Elisa)
PL 26 00023 VALTIONEUVOSTO
TERÄVÄ-KANTONIEMI MAIJA ORVOKKI
0405061811 (Sonera)
BERGMAN THOMAS
0408303241 (Sonera)
0505700631
Vanhemmat: professori Carl-Eric Thors, diplomiekonomi Kerstin Thors
Puoliso: alivaltiosihteeri Juhani Terho Antero Turunen
Vastaajaan voi aina jättää viestin, asiallisen tietenkin ja ilman mitään uhkailuja, niin eivät kytät kolkuta ovelle. Harmi vaan, että Astridin vastaaja on monesti täynnä, eli aika monet tuntuvat jättävän hänelle palautetta.
P.S. Jos omistat monta puhelinta, käytä luovuutta!
Näin on. Muslimit valtaavat Suomen.
-------------------
joo o.
- juki poju
Ämmäs jakaa toosaa minkä ehtii!! käyppä vetäsemäs turpaan sitä ukkelia, ja sit illal panet ämmääs perseeseen...
- lujnf
Pilluahan se kaverisi akaltas vinkuu!tolloko sä olet jos et tuota ymmärrä?turhaankait tommosia edes täällä kyselet luuseri.
Entiseksi luuserikerhon jäseneksi pääsee kun vetää turpaan sitä äijää joka sun muijaa piirittää ja sen jälkeen antaa lähöt sille petturiämmälle(me ollaan vain kavereita).Ja sen jälkeen baariin ja uutta huoraa ettimään.- oman elämänsä herra
Se että lähtökohtaisesti asia on viestiketjun aloittajalle (tai kenelle tahansa samassa tilanteessa olevalle) edes on ongelma kertoo sen että on olemassa jokin ongelma. Jos esimerkiksi pari on vasta tavannut, siitä huolimatta toinen osapuoli haluaa tapailla entisiä heilojaan on outoa koska luulisi että varsinkin suhteen alkuvaiheessa mielenkiintoa sellaiseen ei olisi. Ja jos toinen kertoo omasta epävarmuudestaan niin miksi kumppani ei voi joustaa ja asettaa parisuhdetta satunnaisen tuttavuuden edelle jos asia tuntuu toisesta pahalta. Tuntuu joidenkin viestien perusteella siltä niinkuin kaikkien ihmisten kuuluisi olla jotain superihmisiä ja he ovat huonoja ihmisiä jos entiset heilat tuottavat pahaa mieltä. Miksei ihmisillä saisi olla oikeutta olla heikko ja haavoittuva ja miksei kumppani voisi osoittaa arvostusta toista kohtaan laittamalla asioita tärkeysjärjestykseen. Hienoa olisi jos molemminpuolinen luottamus olisi heti, aina se vaan ei ole niin yksinkertaista. En voi ymmärtää sitä miksi pitäisi heittää bensaa liekkeihin sen sijaan että keskittyisi parisuhteen korjaamisen ja luottamuspulan syiden selvittämiseen sen sijaan että kahvittelee entisen heilojen kanssa. Aika yksinkertaisia juttuja mutta silti monelle niin monimutkaisia.
- tii-ke
oman elämänsä herra kirjoitti:
Se että lähtökohtaisesti asia on viestiketjun aloittajalle (tai kenelle tahansa samassa tilanteessa olevalle) edes on ongelma kertoo sen että on olemassa jokin ongelma. Jos esimerkiksi pari on vasta tavannut, siitä huolimatta toinen osapuoli haluaa tapailla entisiä heilojaan on outoa koska luulisi että varsinkin suhteen alkuvaiheessa mielenkiintoa sellaiseen ei olisi. Ja jos toinen kertoo omasta epävarmuudestaan niin miksi kumppani ei voi joustaa ja asettaa parisuhdetta satunnaisen tuttavuuden edelle jos asia tuntuu toisesta pahalta. Tuntuu joidenkin viestien perusteella siltä niinkuin kaikkien ihmisten kuuluisi olla jotain superihmisiä ja he ovat huonoja ihmisiä jos entiset heilat tuottavat pahaa mieltä. Miksei ihmisillä saisi olla oikeutta olla heikko ja haavoittuva ja miksei kumppani voisi osoittaa arvostusta toista kohtaan laittamalla asioita tärkeysjärjestykseen. Hienoa olisi jos molemminpuolinen luottamus olisi heti, aina se vaan ei ole niin yksinkertaista. En voi ymmärtää sitä miksi pitäisi heittää bensaa liekkeihin sen sijaan että keskittyisi parisuhteen korjaamisen ja luottamuspulan syiden selvittämiseen sen sijaan että kahvittelee entisen heilojen kanssa. Aika yksinkertaisia juttuja mutta silti monelle niin monimutkaisia.
oman elämänsä herra, sanasta sanaan olen sun kanssa samaa mieltä. juuri niin. en kommentoi enempää koska voisin kopioida tekstisi sanasta sanaan. ei lisättävää. KIITOS
- Anonyymi
Toki rajansa toisen menojen ja tapaamisten kontrolloinnissa, mutta jos olet ottanut sen puheeksi, että moinen ahdistaa sinua, niin hyvä ja välittävä puoliso huomioi sen, kertoo mistä on kyse ja vähentää yhteydenpitoa ko. miehiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703149
- 622495
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562136Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942045- 551952
- 421594
- 401560
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141253EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61083