Frank Marino

reima

Eli oisko ketään Marino diggareita,jotka tietäisi kyseisestä hemmosta enemmin historiaa/nykypäivää? Itse sain käsiini levyn juggernaut on perkeleen asiallisen tanakkaa vääntöö,mutta en hemmosta oikee muuta tiedä.ps ei googlea.

9

2493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

      Itse diggailin 80-luvulla lujasti kyseistä hemmoa. Kanadalainen kovan luokan kitarasankari, soitti aikoinaan bändissä nimeltä Mahogany Rush. Muita soololevyjä ainakin The Power of Rock n Roll ja The Full Circle. Netistä löytynee useita fanisivuja. Nykyhetken liikkeistä ei havaintoa.

    • Frank

      Itselläni taitaa olla jok´ikinen miehen plätty ja historiastakin tiedän. Kanadalainen hemmo vääntää sitä Gibson SG:tä upeasti.
      Zakk Wylde(Ozzyn kitaristi)mainitsee Frankin yhdeksi suurimmista.
      Mieheltä tuli n.pari vuotta sitten levy ja varsin psykedeelinen sellainen nimeltään "eye of the storm". Sai hyvät arvostelut alan piireissä ja myyntiä on hoidettu pääasiallisesti netistä käsin.
      Pitää jokseenkin matalaa profiilia mutta tiedän että häneltä on tulossa pian live-tupla.
      Itse olen nähnyt miehen kerran livenä Provinssirockissa ja hieno keikka.

      • reima

        jep aivan muistan kun Zakk Wylde on Frankkia kehunut ,ja Zakk on helvetin kova ukko myös.Täytyy etsiä lisää Marinon matskua ,koska Juggernaut jyrää!


      • Frank
        reima kirjoitti:

        jep aivan muistan kun Zakk Wylde on Frankkia kehunut ,ja Zakk on helvetin kova ukko myös.Täytyy etsiä lisää Marinon matskua ,koska Juggernaut jyrää!

        Hanki "The power of Rock and roll". Hiukan samanlainen kuin Juggernaut.
        We ain´t dead yet-biisin kitarasooloja ei sitten kykene vetämään kukaan muu kuin herra itse. Kuuntele......koko biisi on jatkuvaa tykitystä.


    • Uncle Gonzo

      Frank Marino.Syntynyt 1954 Montreal Canada.14:sta vuotiaana Frank makasi sairaalassa LSD:n yli annostuksen seuraksesta jolloin itse Jimi Hendrix opetti hänelle ilmestyksen kautta kitaran soiton.Harhojen hävittyä perustettiin Mahogany Rush.Bandissä soittavat Frank Marino kitaraa,Paul Harwood bassoa ja Jim Ayoub rumpuja.Esikois albumin ilmestyy Frankin ollessa 17 vuotias.Maxoon-73,Child Of The Novelty-74 ja Strange Universe-75 osoittaa sen että bändillä on ollut vanhat Hendrix kasetit ahkerassa käytössä.IV-76 on jo tutuksi tulevaa Marinoa.Keikkaa tehdään Japania myöten.World Anthem-77 jatkaa samaa linjaa.Live-78 jytää kunnolla ja levyn päättää Henrixin Purple Haze.Tales Of The Unexpected-79 sisältää yllättäen 4 studio raitaa ja 4 live raitaa.What Next-80 on Hard Rock/Power Rock/Power Blues albumi.Helvetin moista kitaran soittoa ja Doors classikko "Roadhouse Blues" sopii mainiosti joukkoon.Levy ilmestyy Frank Marinon nimellä.The Power Of Rock And Roll-81 ja Juggernaut-82 on uran ehdotonta huippua.Full Circle-86 ja From The Hip-90 edustavat kaupallisempaa tuotantoa.Suurille areenoille tarkoitettu musiikki ei ottanut tuulta alleen.Dragon Fly:The Best Of-96 on mainio tapa tutustua Frank Marino & Mahogany Rushin 70 luvun loppun ja varhaisen 80 luvun menoon.Double Live-92 svengaa kuin veritulppa omituisesta tuotannosta huolimatta.Lähes 10 vuoden tauon jälkeen 2001 ilmestyy mahtava comeback Eye Of The Storm,parasta Frank Marino & Mahogany Rushia sitten Juggernatin.Oman tuotannon ollessa jäissä Frank on vieraillut mm.Bryan Leen The Old Absinthe House Bar...Friday ja ...Saturday albumeilla Kenny Wayne Shepherdin kanssa.Bootlegit The Visions Of Big One-74 ja Live In Salinas CA.Juggernaut Tour-83.Lisäksi tuttuja biisejä muutamilla metalli kokoelmilla.Jäämme odottamaan tulevaa 2 cd:n live pläjäystä. Uncle Gonzo suosittelee kaikille kitaroinnista pitäville.

      • Frank

        Hienoa huomata että moisia faneja ja Frankista tietäjiä löytyy. Frank on äänestetty monissa kyselyissä maailman aliarvostetuimmaksi kitaristiksi.Mies viljelee soittoonsa heviä,jazzia,bluesia jne. Jeff Beckin ohella suurimmista vaikuttajista minun soittooni.
        Olen muuten saanut Frankilta itseltään pari meiliä. Lupasi ilmoittavansa jos saapuu suomeen.


    • Anonyymi

      Perusti mahogany rustin. Kitarassa vahva Hendrix vaikutelma mutta mun mielestä parempi kuin Hendrix.
      Aliarvostettu niin vitusti. Loistava muusikko kaiken kaikkiaan.

    • Anonyymi

      Näköjään on nyt kesällä ilmoittanut lopettavansa uransa terveyssyistä.

    • Anonyymi

      Hei Marino maailman paras kitaristi olen nähnyt kuusrokissa oulussa 80 luvulla ja ei tietoa mikä lihasrappeuma iski ms vai ALS. Huono tuuri alan miehelle kun iskee tuommonen tauti. 70luvulla mahtava video keikkaa vissiin muistaakseni Montrealista käykää katto you tube.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe