Onko kellään muulla sattunut sellaista vikaa Transitissa, että kesken ajon hyytyy. Siis kierrokset häviää ja veto loppuu. Hehkun merkkivalo vilkkuu. Auto (siis Transit) ei ota kierroksia ja kulkee aivan tyhjäkäynti kierroksilla.
Kun sammutat auton ja käynnistät uudelleen, niin meno on taas normaalia.
Foordille en viitsisi korjattavaksi viedä, sillä -04:n arvo tuplaantuisi.
Transit 260 T
10
7565
Vastaukset
Arvuuttelen vaikka sähköistä kulunutta kaasupoljinta.Liekö edes Transitissa sellaista.
- pääsett
huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .
- Vika vai vaihto
pääsett kirjoitti:
huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .
valaisevasta tiedosta.
Kaiketi vika on siinä kaasupolkimessa, kun tehot todella häviävät, eikä ota kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäynnillä jaksaa käydä.
Tällaista se on, kun pitää survoa olevinaan hienoa tekniikkaa autoihin.
Eipähän tuossa muuta niin suurta ole, kuin se häpeä, kun auto pysähtyy kesken ajon. Mitä ajattelevat muut autoilijat, kun toinen "örvelö" pysähtyy ja käynnistää sitten auton uudelleen ja jatkaa matkaa.
Eihän se mikään suuri synti ole, mutta suuri häpeä kuitenkin.
Kiitos neuvoista kuitenkin, täytyy tutkia tilannetta. - lukemaan
Vika vai vaihto kirjoitti:
valaisevasta tiedosta.
Kaiketi vika on siinä kaasupolkimessa, kun tehot todella häviävät, eikä ota kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäynnillä jaksaa käydä.
Tällaista se on, kun pitää survoa olevinaan hienoa tekniikkaa autoihin.
Eipähän tuossa muuta niin suurta ole, kuin se häpeä, kun auto pysähtyy kesken ajon. Mitä ajattelevat muut autoilijat, kun toinen "örvelö" pysähtyy ja käynnistää sitten auton uudelleen ja jatkaa matkaa.
Eihän se mikään suuri synti ole, mutta suuri häpeä kuitenkin.
Kiitos neuvoista kuitenkin, täytyy tutkia tilannetta.Mitä jos lukisit vikakoodi(t), joista tuo vilkkuva hehkun merkkivalo kertoo, niin ei tarvis arvuutella.
- ml213.
pääsett kirjoitti:
huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .
Tuo sähköinen kaasupoljin aikoinaan teki saman suuntaisia oireita Hiacessa 02/aj. yli 400tkm. Määrätyssä ajossa,- lievä alamäki ja nop. n 80km/h, niin veto loppui yks kaks ja kaasuun ei moottori reagoinut merkittävästi. Kaasaun ollessa pohjassa nopetus nousi ennalleen. Vika aiheutti "hätäjärjestelmän" aktivoitumisen. Kun moottorin käytti tyhjäkäynnillä, niin vika poistui ja veto oli täysin normaali. Vika esiintyi parin vuoden aikana ja kerran kuukaudessa.
Vikaa etsittiin merkkiliikkeessä/kin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Edes testeri ei löytänyt/paikallistanut vikaa. Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti.
Niin, määrätyssä kohdassa nämä kaksi vastusarvoa yks kaks poikkesivat toisistaan ja tämä johtui pintojen kuluneisuudesta.Vaurioitunut kohta oli juuri sillä kohdalla kun nopeus oli 80kmh.Vain narraamalla ja etsimällä tämä kohta löytyi.
Tuo kaasupolkimen kuluneisuus ei aiheuta edes nykimistä tms, vaan aktivoi hätäjärjestelmän päälle.
No, tuossa Transitissa taas voi olla vika missä tahansa, mutta tuli vain mieleeni oma tapaukseni. - muuttumista
ml213. kirjoitti:
Tuo sähköinen kaasupoljin aikoinaan teki saman suuntaisia oireita Hiacessa 02/aj. yli 400tkm. Määrätyssä ajossa,- lievä alamäki ja nop. n 80km/h, niin veto loppui yks kaks ja kaasuun ei moottori reagoinut merkittävästi. Kaasaun ollessa pohjassa nopetus nousi ennalleen. Vika aiheutti "hätäjärjestelmän" aktivoitumisen. Kun moottorin käytti tyhjäkäynnillä, niin vika poistui ja veto oli täysin normaali. Vika esiintyi parin vuoden aikana ja kerran kuukaudessa.
Vikaa etsittiin merkkiliikkeessä/kin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Edes testeri ei löytänyt/paikallistanut vikaa. Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti.
Niin, määrätyssä kohdassa nämä kaksi vastusarvoa yks kaks poikkesivat toisistaan ja tämä johtui pintojen kuluneisuudesta.Vaurioitunut kohta oli juuri sillä kohdalla kun nopeus oli 80kmh.Vain narraamalla ja etsimällä tämä kohta löytyi.
Tuo kaasupolkimen kuluneisuus ei aiheuta edes nykimistä tms, vaan aktivoi hätäjärjestelmän päälle.
No, tuossa Transitissa taas voi olla vika missä tahansa, mutta tuli vain mieleeni oma tapaukseni."Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti".
Molempien vastuksien muuttuminen tasaisesti.
- ransujätkä
Mulla 07 transitti on muutaman kerran tehnyt semmosta, että jos pääsee sammumaan, niin ei tahdo jaksaa käydä kunnolla kuin hetken, kaasua antamalla sammuu uudelleen. Pari kolme kertaa starttaa, ni sit käy taas normaalisti. Pajalla sanottiin, että vika pitää olla silloin päällä, kun pajalle tulee, ei voi ees tutkia kunnolla muuten. Että semmosia.
- peltsi54
fort trasit 150 tuli ensinmäinen vika starttimoottori harasi vastaan käynistettäessä välillä kosteila ilmoilla sitten virtalukko sartataan avain ylös samuttaminen avain alas sitten ylös sammuu ja virtaavain alas valot samuu ajoin kaksisataa kilometriä edellisenäpäivänä kaikkinormaalia seuraavana päivänä kaupaan kun lähdin kaupasta syttyi moottorin vikavalo auto käynistyy hyvin käy tasaisesti liikelle lähdetäessä ei nyi kaikkinormaalia mutta kahdessa tuhanessa kieroksessa lopuu veto autolla pystyy ajamaan kaupungissa moottoritiellä kävin kokeilemassa pääsee 90 kympiä ja vitosella veti pitkän ylämäen ylös auto ei nyi eikä pompi vaihdoin ilman suodattimen ei auttanut tutut päättelevät viaksi polttoaineen suodatinta ja siltä väliltä turbon hajoamiseen olisiko keneläkään suuntaa antavaa tietoa viasta auto 150 l 2.5 turbo
- juh4
Tuohon transit 260T:hen vastaillen vaikka vanha kysymys onkin.Niin itellä 350L:ssä EGR-venttiili oli karstottunu.Toimi lämpösenä parhaiten,putsaamalla selvis.
- Anonyymi
Miten putsasit sen Ventiilin, käytitkö Forte suihketta vai irroititko sen, ja puhdistit,minulla samanlainen -05 350L TDCSI ja sammui tasaisesta ajosta noin 50Km vaudissa, alkoi Hehkun merkkivalo vilkkuun, käynnistin uudeleen niin ei mitään vikaa, ajattelin josko se alkaa enemmälti värkkäileen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875