Transit 260 T

Vika vai vaihto

Onko kellään muulla sattunut sellaista vikaa Transitissa, että kesken ajon hyytyy. Siis kierrokset häviää ja veto loppuu. Hehkun merkkivalo vilkkuu. Auto (siis Transit) ei ota kierroksia ja kulkee aivan tyhjäkäynti kierroksilla.
Kun sammutat auton ja käynnistät uudelleen, niin meno on taas normaalia.
Foordille en viitsisi korjattavaksi viedä, sillä -04:n arvo tuplaantuisi.

10

7451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvuuttelen vaikka sähköistä kulunutta kaasupoljinta.Liekö edes Transitissa sellaista.

      • pääsett

        huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .


      • Vika vai vaihto
        pääsett kirjoitti:

        huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .

        valaisevasta tiedosta.
        Kaiketi vika on siinä kaasupolkimessa, kun tehot todella häviävät, eikä ota kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäynnillä jaksaa käydä.
        Tällaista se on, kun pitää survoa olevinaan hienoa tekniikkaa autoihin.
        Eipähän tuossa muuta niin suurta ole, kuin se häpeä, kun auto pysähtyy kesken ajon. Mitä ajattelevat muut autoilijat, kun toinen "örvelö" pysähtyy ja käynnistää sitten auton uudelleen ja jatkaa matkaa.
        Eihän se mikään suuri synti ole, mutta suuri häpeä kuitenkin.
        Kiitos neuvoista kuitenkin, täytyy tutkia tilannetta.


      • lukemaan
        Vika vai vaihto kirjoitti:

        valaisevasta tiedosta.
        Kaiketi vika on siinä kaasupolkimessa, kun tehot todella häviävät, eikä ota kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäynnillä jaksaa käydä.
        Tällaista se on, kun pitää survoa olevinaan hienoa tekniikkaa autoihin.
        Eipähän tuossa muuta niin suurta ole, kuin se häpeä, kun auto pysähtyy kesken ajon. Mitä ajattelevat muut autoilijat, kun toinen "örvelö" pysähtyy ja käynnistää sitten auton uudelleen ja jatkaa matkaa.
        Eihän se mikään suuri synti ole, mutta suuri häpeä kuitenkin.
        Kiitos neuvoista kuitenkin, täytyy tutkia tilannetta.

        Mitä jos lukisit vikakoodi(t), joista tuo vilkkuva hehkun merkkivalo kertoo, niin ei tarvis arvuutella.


      • ml213.
        pääsett kirjoitti:

        huollossa,ransus on sähkoinen kaasupoljin taisi olla ensimmäisiä pakettiautoja aikanaan mihin se tuli?tai voi olla polttoaine tankin mittari anturi kun ransun pitäs käyttäytyä noin kun tankki on aivan tyhjä et tehot putoo puoleen mut kuluvin osa on tietysti toi kaasupoljin .

        Tuo sähköinen kaasupoljin aikoinaan teki saman suuntaisia oireita Hiacessa 02/aj. yli 400tkm. Määrätyssä ajossa,- lievä alamäki ja nop. n 80km/h, niin veto loppui yks kaks ja kaasuun ei moottori reagoinut merkittävästi. Kaasaun ollessa pohjassa nopetus nousi ennalleen. Vika aiheutti "hätäjärjestelmän" aktivoitumisen. Kun moottorin käytti tyhjäkäynnillä, niin vika poistui ja veto oli täysin normaali. Vika esiintyi parin vuoden aikana ja kerran kuukaudessa.

        Vikaa etsittiin merkkiliikkeessä/kin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Edes testeri ei löytänyt/paikallistanut vikaa. Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti.
        Niin, määrätyssä kohdassa nämä kaksi vastusarvoa yks kaks poikkesivat toisistaan ja tämä johtui pintojen kuluneisuudesta.Vaurioitunut kohta oli juuri sillä kohdalla kun nopeus oli 80kmh.Vain narraamalla ja etsimällä tämä kohta löytyi.
        Tuo kaasupolkimen kuluneisuus ei aiheuta edes nykimistä tms, vaan aktivoi hätäjärjestelmän päälle.

        No, tuossa Transitissa taas voi olla vika missä tahansa, mutta tuli vain mieleeni oma tapaukseni.


      • muuttumista
        ml213. kirjoitti:

        Tuo sähköinen kaasupoljin aikoinaan teki saman suuntaisia oireita Hiacessa 02/aj. yli 400tkm. Määrätyssä ajossa,- lievä alamäki ja nop. n 80km/h, niin veto loppui yks kaks ja kaasuun ei moottori reagoinut merkittävästi. Kaasaun ollessa pohjassa nopetus nousi ennalleen. Vika aiheutti "hätäjärjestelmän" aktivoitumisen. Kun moottorin käytti tyhjäkäynnillä, niin vika poistui ja veto oli täysin normaali. Vika esiintyi parin vuoden aikana ja kerran kuukaudessa.

        Vikaa etsittiin merkkiliikkeessä/kin kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löytynyt. Edes testeri ei löytänyt/paikallistanut vikaa. Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti.
        Niin, määrätyssä kohdassa nämä kaksi vastusarvoa yks kaks poikkesivat toisistaan ja tämä johtui pintojen kuluneisuudesta.Vaurioitunut kohta oli juuri sillä kohdalla kun nopeus oli 80kmh.Vain narraamalla ja etsimällä tämä kohta löytyi.
        Tuo kaasupolkimen kuluneisuus ei aiheuta edes nykimistä tms, vaan aktivoi hätäjärjestelmän päälle.

        No, tuossa Transitissa taas voi olla vika missä tahansa, mutta tuli vain mieleeni oma tapaukseni.

        "Päättelemällä testasin ihan käsimittarilla kaasun vastuksien muuttumista , joka tulee olla tasaista poljinta liikuteltaessa erittäin hitaasti".

        Molempien vastuksien muuttuminen tasaisesti.


    • ransujätkä

      Mulla 07 transitti on muutaman kerran tehnyt semmosta, että jos pääsee sammumaan, niin ei tahdo jaksaa käydä kunnolla kuin hetken, kaasua antamalla sammuu uudelleen. Pari kolme kertaa starttaa, ni sit käy taas normaalisti. Pajalla sanottiin, että vika pitää olla silloin päällä, kun pajalle tulee, ei voi ees tutkia kunnolla muuten. Että semmosia.

    • peltsi54

      fort trasit 150 tuli ensinmäinen vika starttimoottori harasi vastaan käynistettäessä välillä kosteila ilmoilla sitten virtalukko sartataan avain ylös samuttaminen avain alas sitten ylös sammuu ja virtaavain alas valot samuu ajoin kaksisataa kilometriä edellisenäpäivänä kaikkinormaalia seuraavana päivänä kaupaan kun lähdin kaupasta syttyi moottorin vikavalo auto käynistyy hyvin käy tasaisesti liikelle lähdetäessä ei nyi kaikkinormaalia mutta kahdessa tuhanessa kieroksessa lopuu veto autolla pystyy ajamaan kaupungissa moottoritiellä kävin kokeilemassa pääsee 90 kympiä ja vitosella veti pitkän ylämäen ylös auto ei nyi eikä pompi vaihdoin ilman suodattimen ei auttanut tutut päättelevät viaksi polttoaineen suodatinta ja siltä väliltä turbon hajoamiseen olisiko keneläkään suuntaa antavaa tietoa viasta auto 150 l 2.5 turbo

    • juh4

      Tuohon transit 260T:hen vastaillen vaikka vanha kysymys onkin.Niin itellä 350L:ssä EGR-venttiili oli karstottunu.Toimi lämpösenä parhaiten,putsaamalla selvis.

      • Anonyymi

        Miten putsasit sen Ventiilin, käytitkö Forte suihketta vai irroititko sen, ja puhdistit,minulla samanlainen -05 350L TDCSI ja sammui tasaisesta ajosta noin 50Km vaudissa, alkoi Hehkun merkkivalo vilkkuun, käynnistin uudeleen niin ei mitään vikaa, ajattelin josko se alkaa enemmälti värkkäileen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      125
      7513
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      93
      7224
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      28
      7149
    4. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      65
      6296
    5. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      6
      6040
    6. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      100
      5642
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      46
      5448
    8. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      66
      5285
    9. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      44
      5168
    10. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      30
      4943
    Aihe