mikä käyttöjärjestelmäksi?

dwdwwd

meinaan kasata uuden koneen ja en halua windowsia enkä linuxia, ehdotuksia hyvälle käyttikselle?

15

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka Solaris.

    • Jos et halua taistella hackintoshin kanssa, niin toinen Unixiin perustuva olisi vaikka FreeBSD, http://www.freebsd.org/

      Turvallisuus ainakin on kohdillaan, mutta ajureiden kanssa voi olla melkoinen taisto, etenkin jos aivan uutta rautaa olet kasaamassa. ; )

    • =pöjnpjunpiu

      Ja mitäs sovelluksia aiot sitten koneella ajaa? Vissiinkin dukenukemia ja wordiä?

      • Tekee vaikka itse.


      • ................

        BSD varianteille (FreeBSD, OpenBSD, NetBSD) löytyy hyvin sovelluksia samoin Solarikselle. Lähinnä peleistä on pulaa mutta niitävarten on pelikonsolit. BSD varianteille ja Solarikselle löytyy kutakuinkin vastaava sovellusvalikoima kuin linuxeille eli käytännössä kaikki mitä keskivertokäyttäjä tarvitsee. Noista normaalikäyttöön lähinnä FreeBSD tai Solaris.

        Tietysti jos on joku Windowspuudeli ja haluaa juuri _tietynnimisen_ sovelluksen eikä ominaisuuksiltaan vastaava eri niminen kelpaa niin silloin kannattaa pysyä Windowsissa (ja tarkistaa lääkitys).


    • kuin.

      wanha kunnon Dos kehiin, toimii ainakin ja ohjelmiakin saa..

      • asian tuntija

        MS-DOSin toimivuus 64-bittisellä moniydinprosessorilla voi kyllä olla vähän niin ja näin.


    • huoh__

      Ei mitään ja vaikka mitä. Vaikka freedos tai jos haluut olla oikein seksikäs, niin osta kaksi konetta ja asenna infernot.

      • Paljonpa jää vaihtoehtoja kun ei windows eikä linux pohjainen :D Osta vanha kunnon commandore 64 ja ole hiljaa ja tyytyväinen.

        Vanha kunnon Dos:kin on windowsin omistama ollut jo pitkään. Vaikkakin sen keksi aivan toinen tyyppi, joka myi sen pilkkahintaan.


      • miten..
        sfinski80 kirjoitti:

        Paljonpa jää vaihtoehtoja kun ei windows eikä linux pohjainen :D Osta vanha kunnon commandore 64 ja ole hiljaa ja tyytyväinen.

        Vanha kunnon Dos:kin on windowsin omistama ollut jo pitkään. Vaikkakin sen keksi aivan toinen tyyppi, joka myi sen pilkkahintaan.

        ikkuna voi omistaa mitään kuten kirjoitit "Vanha kunnon Dos:kin on windowsin omistama ollut jo pitkään" Tarkoitit varmaan Microsoft Corporation nimistä puljua.


      • sfinski80 kirjoitti:

        Paljonpa jää vaihtoehtoja kun ei windows eikä linux pohjainen :D Osta vanha kunnon commandore 64 ja ole hiljaa ja tyytyväinen.

        Vanha kunnon Dos:kin on windowsin omistama ollut jo pitkään. Vaikkakin sen keksi aivan toinen tyyppi, joka myi sen pilkkahintaan.

        http://www.freedos.org/
        Jos on joku todella antiikkikone niin voisi olla hauska kokeilu.


      • oma pilkka oma nilkk
        miten.. kirjoitti:

        ikkuna voi omistaa mitään kuten kirjoitit "Vanha kunnon Dos:kin on windowsin omistama ollut jo pitkään" Tarkoitit varmaan Microsoft Corporation nimistä puljua.

        Miten Microsoft Corporation voisi muka omistaa jonkin käyttöjärjestelmäperheen? Tarkoitit varmaankin MS-DOS -nimistä käyttöjärjestelmää.


      • Free man
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        http://www.freedos.org/
        Jos on joku todella antiikkikone niin voisi olla hauska kokeilu.

        HP myös toimittaa uusia kannettavia koneita FreeDOSsilla.


    • paskaa...

      Jaahas, täällä on näköjään aloitettu taas uusi pitkäkestoinen "paskanjauhaaminen".

    • asian tuntija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe