Hei Voisitteko kertoa mitä ruokaa pystyy syömään hampaan poiston jälkeen hyviä vinkkejä kaivataan. Käykö esim: kauravelli. Kiitos vastauksista
Hampaan poisto ja ruokavalio
6
4573
Vastaukset
- saman kokenut
Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta.
- the_road
" Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta. "
Olipas taas harvinaisen fiksu vastaus. :o
Kovia, karkeita ja paljon pureskelua vaativia ruokia kannattaa välttää pari ensimmäistä päivää. Sosekeitot, pinaattikeitto(jos tykkää), puurot, vellit, mehukeitto, jugurtit, jne on hyviä vaihtoehtoja. Jäätelö auttaa kipuun hetkellisesti särkylääkkeiden lisänä.
Kahvia ei kannata kofeiinin takia juoda heti hammaslääkäristä päästyään (olen juonut myöhemmin samana päivänä, vaikka virallinen suositus on että vasta seuraavana päivänä saa juoda).
Muutenkin on hyvä välttää kuumia ruokia ja juomia. Teen, kahvin tai ruoan voi antaa jäähtyä ennen, kuin juo/syö.
Tupakointia olisi vältettävä vuorokauden verran. Samaten alkoholia ei kannata käyttää kipulääkkeenä tai lohdutuksena poiston jälkeen.
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa. - saman kokenut
the_road kirjoitti:
" Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta. "
Kovia, karkeita ja paljon pureskelua vaativia ruokia kannattaa välttää pari ensimmäistä päivää. Sosekeitot, pinaattikeitto(jos tykkää), puurot, vellit, mehukeitto, jugurtit, jne on hyviä vaihtoehtoja. Jäätelö auttaa kipuun hetkellisesti särkylääkkeiden lisänä.
Kahvia ei kannata kofeiinin takia juoda heti hammaslääkäristä päästyään (olen juonut myöhemmin samana päivänä, vaikka virallinen suositus on että vasta seuraavana päivänä saa juoda).
Muutenkin on hyvä välttää kuumia ruokia ja juomia. Teen, kahvin tai ruoan voi antaa jäähtyä ennen, kuin juo/syö.
Tupakointia olisi vältettävä vuorokauden verran. Samaten alkoholia ei kannata käyttää kipulääkkeenä tai lohdutuksena poiston jälkeen.
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa.Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi.
Tosiaan kuumia ruokia tulisi välttää, unohdin. - ap
the_road kirjoitti:
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa.Kiitoksia sinulle vastauksista enköhän mä näillä pääse eteenpäin. oon kuullut juttuja siitä kun hyytymä irtoaa ja kivut on kuulemma hirveät. sen takia halusin tietää mitä saa syödä ja mitä en.
- ap
ap kirjoitti:
Kiitoksia sinulle vastauksista enköhän mä näillä pääse eteenpäin. oon kuullut juttuja siitä kun hyytymä irtoaa ja kivut on kuulemma hirveät. sen takia halusin tietää mitä saa syödä ja mitä en.
siis tämän vastauksen piti mennä the_roadille
- the_road
saman kokenut kirjoitti:
Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi.
Tosiaan kuumia ruokia tulisi välttää, unohdin." Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi. "
Kovia ruokia vältetään siksi, että verihyytymä ei irtoaisi poistokuopasta. Siihen irtoamiseen voi riittää alkuvaiheessa ihan sekin, että pureskelee voimakkaasti toisella leuan puoliskolla.
Kipu, joka tulee, kun verihyytymä lähtee irti on sietämätöntä! Sitä kannattaa välttää.
Kipu on jopa hammaskohtaista, itselläni kaikista vaikein poisto oli jälkikivuiltaan kaikista lievin. Yksi burana 600 kun puudutus alkoi häviämään ja sen jälkeen en tarvinnut mitään.
Toisen poiston kohdalla tarvitsin muutaman 600mg eikä muuta. kolmannessa oli sietämättömät kivut vaikka oli helpoin kaikista poistoista, burana 600 ja panacod yhdessäkään eivät vieneet kipua täysin. Verihyytymä ei täyttänyt poistokuoppaa kunnolla, vaan leukaluuta oli paljaana.
Neljännessä oli hiukan kipua poiston aikana tulehduksen takia, mutta ei muuta. Särkylääkkeitä en silloin tarvinnut ollenkaan.
" Kiitoksia sinulle vastauksista "
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759