Hei Voisitteko kertoa mitä ruokaa pystyy syömään hampaan poiston jälkeen hyviä vinkkejä kaivataan. Käykö esim: kauravelli. Kiitos vastauksista
Hampaan poisto ja ruokavalio
6
4612
Vastaukset
- saman kokenut
Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta.
- the_road
" Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta. "
Olipas taas harvinaisen fiksu vastaus. :o
Kovia, karkeita ja paljon pureskelua vaativia ruokia kannattaa välttää pari ensimmäistä päivää. Sosekeitot, pinaattikeitto(jos tykkää), puurot, vellit, mehukeitto, jugurtit, jne on hyviä vaihtoehtoja. Jäätelö auttaa kipuun hetkellisesti särkylääkkeiden lisänä.
Kahvia ei kannata kofeiinin takia juoda heti hammaslääkäristä päästyään (olen juonut myöhemmin samana päivänä, vaikka virallinen suositus on että vasta seuraavana päivänä saa juoda).
Muutenkin on hyvä välttää kuumia ruokia ja juomia. Teen, kahvin tai ruoan voi antaa jäähtyä ennen, kuin juo/syö.
Tupakointia olisi vältettävä vuorokauden verran. Samaten alkoholia ei kannata käyttää kipulääkkeenä tai lohdutuksena poiston jälkeen.
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa. - saman kokenut
the_road kirjoitti:
" Yksi hammas? Mitä väliä onhan ihmisellä aivot ja voi syödä toisellakin posken puolella, kunhan varoo sitä hampaanpoisto aluetta. "
Kovia, karkeita ja paljon pureskelua vaativia ruokia kannattaa välttää pari ensimmäistä päivää. Sosekeitot, pinaattikeitto(jos tykkää), puurot, vellit, mehukeitto, jugurtit, jne on hyviä vaihtoehtoja. Jäätelö auttaa kipuun hetkellisesti särkylääkkeiden lisänä.
Kahvia ei kannata kofeiinin takia juoda heti hammaslääkäristä päästyään (olen juonut myöhemmin samana päivänä, vaikka virallinen suositus on että vasta seuraavana päivänä saa juoda).
Muutenkin on hyvä välttää kuumia ruokia ja juomia. Teen, kahvin tai ruoan voi antaa jäähtyä ennen, kuin juo/syö.
Tupakointia olisi vältettävä vuorokauden verran. Samaten alkoholia ei kannata käyttää kipulääkkeenä tai lohdutuksena poiston jälkeen.
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa.Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi.
Tosiaan kuumia ruokia tulisi välttää, unohdin. - ap
the_road kirjoitti:
Kannattaa noudattaa ohjeita, ette todellakaan halua kokea sitä tilannetta, että verihyytymä ei muodostu kunnolla tai se irtoaa.Kiitoksia sinulle vastauksista enköhän mä näillä pääse eteenpäin. oon kuullut juttuja siitä kun hyytymä irtoaa ja kivut on kuulemma hirveät. sen takia halusin tietää mitä saa syödä ja mitä en.
- ap
ap kirjoitti:
Kiitoksia sinulle vastauksista enköhän mä näillä pääse eteenpäin. oon kuullut juttuja siitä kun hyytymä irtoaa ja kivut on kuulemma hirveät. sen takia halusin tietää mitä saa syödä ja mitä en.
siis tämän vastauksen piti mennä the_roadille
- the_road
saman kokenut kirjoitti:
Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi.
Tosiaan kuumia ruokia tulisi välttää, unohdin." Kipukin on niin yksilöllistä. Itse en puudutuksen jälkeen tarvinnut mitään kipulääkkeitä, en siis edes buranaa. Että ihan pystyin syömään koviakin ruokia kun puudutus oli ohi. "
Kovia ruokia vältetään siksi, että verihyytymä ei irtoaisi poistokuopasta. Siihen irtoamiseen voi riittää alkuvaiheessa ihan sekin, että pureskelee voimakkaasti toisella leuan puoliskolla.
Kipu, joka tulee, kun verihyytymä lähtee irti on sietämätöntä! Sitä kannattaa välttää.
Kipu on jopa hammaskohtaista, itselläni kaikista vaikein poisto oli jälkikivuiltaan kaikista lievin. Yksi burana 600 kun puudutus alkoi häviämään ja sen jälkeen en tarvinnut mitään.
Toisen poiston kohdalla tarvitsin muutaman 600mg eikä muuta. kolmannessa oli sietämättömät kivut vaikka oli helpoin kaikista poistoista, burana 600 ja panacod yhdessäkään eivät vieneet kipua täysin. Verihyytymä ei täyttänyt poistokuoppaa kunnolla, vaan leukaluuta oli paljaana.
Neljännessä oli hiukan kipua poiston aikana tulehduksen takia, mutta ei muuta. Särkylääkkeitä en silloin tarvinnut ollenkaan.
" Kiitoksia sinulle vastauksista "
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982