Mummi kuoli hetki sitten ja pian on hautajaiset. Hän ehti sairastaa montakymmentä vuotta, enkä koskaan ehtinyt oppia tuntemaan häntä kunnolla. Haluaisin kuitenkin muistaa häntä jollain yhteislaululla. Haluan että laulu tulee tavallaan minulta, joten en halua että se on mikään virsi. Sanoilla on suuri merkitys, eikä sen välttämättä tarvitsisi olla mikään korni nyyhkylaulu. Ja laulun pitäisi mielellään olla suomenkielinen. Minulla ei riitä mielikuvitus, että jos joku teistä voisi auttaa. Tällä hetkellä Timo Rautiaisen sovitus: lintu on paras vaihtoehto. Chisun yksinäisen keijun tarinakin olisi ollut hyvä, mutta keiju tappoi itsensä, joten sekään ei sovi.
Biisejä jotka EIVÄT käy:
- Kaikki Petri Laaksoset ym gospel luritukset
- niin kaunis on maa yms
- tapani Kansat/ Rautavaarat (ellei kappaleesta löydy nykyaikaistettua versiota)
- eikä oikeastaan mitkään laulut
- Kaija K :jos sua ei ois ollut tms.
- Ja huumorilinjallakaan ei voi mennä, joten Ei elämästä selviä hengistä- kappale ei käy myöskään! :D
Minulle tämä on liian paha pähkinä. Olkaa joku viisaampia!
Kiitti!
Laulu hautajaisiin? (EI virsiä)
8
14105
Vastaukset
- VierailijaAnna
Ei ollut tarkoitus kirjoittaa että mitkään laulut eivät käy :D Kaikki muut ehdotukset käy, paitsi nuo "mustallalistalla" olevat. Kiitos vielä!
- 2ehdotusta
Hectorin kappaletta Yhtenä iltana. Muistelen että hän sanoi jossain haastattelussa laulun syntyneen vähän äitinsä kuoleman jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM
Itse olisin halunnut pikkusiskoni muistotilaisuuteen Kim Lönnholmin Minä olen muistanut-laulun
http://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENA - VierailijaAnna
2ehdotusta kirjoitti:
Hectorin kappaletta Yhtenä iltana. Muistelen että hän sanoi jossain haastattelussa laulun syntyneen vähän äitinsä kuoleman jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM
Itse olisin halunnut pikkusiskoni muistotilaisuuteen Kim Lönnholmin Minä olen muistanut-laulun
http://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENAKiitos ehdotuksistasi. Tuo Hector on aika hyväkin ehdotus, joskin kappale ei ole vielä oikein avautunut minulle.
Vielä ei kuitenkaan ole tullut vastaan sellaista kappaletta, joka tuntuisi täysin tilanteeseen sopivalta.
Tällä hetkellä olen pohtinut Loirin esittämää Höyhensaaret kappaletta. Pitää vielä senkin lyriikkaan vain uppotua paremmin.
Mutta kiitos avustasi
- Kuusaan likka
Joel Hallikaisen: On niin monta syytä jatkaa
- fioon
Samuli Edelmannin Sininen sointu?
- 6546
antti tuisku-valovuodet (varjosi jäi)
siitä vois tehä semmosen tietynlaisen rauhallisen sovituksen, sanat mun mielestä sopii läheisen kuolemaan.(jotkut tykkää jotkut ei en tiedä tykkäätkö itse vai et)
en tosin tiedä miten haluat isoäidille laulun, että sopiiko sen olla tollaista "Nuorisomusaa", kauniit sanat kuitenkin niin minusta olisi aika sopiva. - revontultenrepijä
Ko.kappale on soitettu muutamissa hautajaisissa. Tiedän. Hyvä valinta.
- AlmaSam
Jos kyseessä on kristillinen hautaus, eli pappi tulee siunaamaan vainajan, ainoastaan hengelliset laulut sopivat toimituksen luonteeseen. Muistotilaisuudessa voidaankin sitten laulaa mitä vaan koska sehän on omaisten oma tilaisuus. Kirkossa tai kappelissa suoritettava hautaus on seurakunnan oma hengellinen tilaisuus. Tämän pitäisi jokaisen sivistyneen ihmisen tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984