Mummi kuoli hetki sitten ja pian on hautajaiset. Hän ehti sairastaa montakymmentä vuotta, enkä koskaan ehtinyt oppia tuntemaan häntä kunnolla. Haluaisin kuitenkin muistaa häntä jollain yhteislaululla. Haluan että laulu tulee tavallaan minulta, joten en halua että se on mikään virsi. Sanoilla on suuri merkitys, eikä sen välttämättä tarvitsisi olla mikään korni nyyhkylaulu. Ja laulun pitäisi mielellään olla suomenkielinen. Minulla ei riitä mielikuvitus, että jos joku teistä voisi auttaa. Tällä hetkellä Timo Rautiaisen sovitus: lintu on paras vaihtoehto. Chisun yksinäisen keijun tarinakin olisi ollut hyvä, mutta keiju tappoi itsensä, joten sekään ei sovi.
Biisejä jotka EIVÄT käy:
- Kaikki Petri Laaksoset ym gospel luritukset
- niin kaunis on maa yms
- tapani Kansat/ Rautavaarat (ellei kappaleesta löydy nykyaikaistettua versiota)
- eikä oikeastaan mitkään laulut
- Kaija K :jos sua ei ois ollut tms.
- Ja huumorilinjallakaan ei voi mennä, joten Ei elämästä selviä hengistä- kappale ei käy myöskään! :D
Minulle tämä on liian paha pähkinä. Olkaa joku viisaampia!
Kiitti!
Laulu hautajaisiin? (EI virsiä)
8
14333
Vastaukset
- VierailijaAnna
Ei ollut tarkoitus kirjoittaa että mitkään laulut eivät käy :D Kaikki muut ehdotukset käy, paitsi nuo "mustallalistalla" olevat. Kiitos vielä!
- 2ehdotusta
Hectorin kappaletta Yhtenä iltana. Muistelen että hän sanoi jossain haastattelussa laulun syntyneen vähän äitinsä kuoleman jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM
Itse olisin halunnut pikkusiskoni muistotilaisuuteen Kim Lönnholmin Minä olen muistanut-laulun
http://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENA - VierailijaAnna
2ehdotusta kirjoitti:
Hectorin kappaletta Yhtenä iltana. Muistelen että hän sanoi jossain haastattelussa laulun syntyneen vähän äitinsä kuoleman jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM
Itse olisin halunnut pikkusiskoni muistotilaisuuteen Kim Lönnholmin Minä olen muistanut-laulun
http://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENAKiitos ehdotuksistasi. Tuo Hector on aika hyväkin ehdotus, joskin kappale ei ole vielä oikein avautunut minulle.
Vielä ei kuitenkaan ole tullut vastaan sellaista kappaletta, joka tuntuisi täysin tilanteeseen sopivalta.
Tällä hetkellä olen pohtinut Loirin esittämää Höyhensaaret kappaletta. Pitää vielä senkin lyriikkaan vain uppotua paremmin.
Mutta kiitos avustasi
- Kuusaan likka
Joel Hallikaisen: On niin monta syytä jatkaa
- fioon
Samuli Edelmannin Sininen sointu?
- 6546
antti tuisku-valovuodet (varjosi jäi)
siitä vois tehä semmosen tietynlaisen rauhallisen sovituksen, sanat mun mielestä sopii läheisen kuolemaan.(jotkut tykkää jotkut ei en tiedä tykkäätkö itse vai et)
en tosin tiedä miten haluat isoäidille laulun, että sopiiko sen olla tollaista "Nuorisomusaa", kauniit sanat kuitenkin niin minusta olisi aika sopiva. - revontultenrepijä
Ko.kappale on soitettu muutamissa hautajaisissa. Tiedän. Hyvä valinta.
- AlmaSam
Jos kyseessä on kristillinen hautaus, eli pappi tulee siunaamaan vainajan, ainoastaan hengelliset laulut sopivat toimituksen luonteeseen. Muistotilaisuudessa voidaankin sitten laulaa mitä vaan koska sehän on omaisten oma tilaisuus. Kirkossa tai kappelissa suoritettava hautaus on seurakunnan oma hengellinen tilaisuus. Tämän pitäisi jokaisen sivistyneen ihmisen tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3077032Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992