Laulu hautajaisiin? (EI virsiä)

VierailijaAnna

Mummi kuoli hetki sitten ja pian on hautajaiset. Hän ehti sairastaa montakymmentä vuotta, enkä koskaan ehtinyt oppia tuntemaan häntä kunnolla. Haluaisin kuitenkin muistaa häntä jollain yhteislaululla. Haluan että laulu tulee tavallaan minulta, joten en halua että se on mikään virsi. Sanoilla on suuri merkitys, eikä sen välttämättä tarvitsisi olla mikään korni nyyhkylaulu. Ja laulun pitäisi mielellään olla suomenkielinen. Minulla ei riitä mielikuvitus, että jos joku teistä voisi auttaa. Tällä hetkellä Timo Rautiaisen sovitus: lintu on paras vaihtoehto. Chisun yksinäisen keijun tarinakin olisi ollut hyvä, mutta keiju tappoi itsensä, joten sekään ei sovi.
Biisejä jotka EIVÄT käy:
- Kaikki Petri Laaksoset ym gospel luritukset
- niin kaunis on maa yms
- tapani Kansat/ Rautavaarat (ellei kappaleesta löydy nykyaikaistettua versiota)
- eikä oikeastaan mitkään laulut
- Kaija K :jos sua ei ois ollut tms.
- Ja huumorilinjallakaan ei voi mennä, joten Ei elämästä selviä hengistä- kappale ei käy myöskään! :D

Minulle tämä on liian paha pähkinä. Olkaa joku viisaampia!

Kiitti!

8

13003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VierailijaAnna

      Ei ollut tarkoitus kirjoittaa että mitkään laulut eivät käy :D Kaikki muut ehdotukset käy, paitsi nuo "mustallalistalla" olevat. Kiitos vielä!

      • 2ehdotusta

      • VierailijaAnna
        2ehdotusta kirjoitti:

        Hectorin kappaletta Yhtenä iltana. Muistelen että hän sanoi jossain haastattelussa laulun syntyneen vähän äitinsä kuoleman jälkeen.
        http://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM

        Itse olisin halunnut pikkusiskoni muistotilaisuuteen Kim Lönnholmin Minä olen muistanut-laulun
        http://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENA

        Kiitos ehdotuksistasi. Tuo Hector on aika hyväkin ehdotus, joskin kappale ei ole vielä oikein avautunut minulle.

        Vielä ei kuitenkaan ole tullut vastaan sellaista kappaletta, joka tuntuisi täysin tilanteeseen sopivalta.

        Tällä hetkellä olen pohtinut Loirin esittämää Höyhensaaret kappaletta. Pitää vielä senkin lyriikkaan vain uppotua paremmin.

        Mutta kiitos avustasi


    • Kuusaan likka

      Joel Hallikaisen: On niin monta syytä jatkaa

    • fioon

      Samuli Edelmannin Sininen sointu?

    • 6546

      antti tuisku-valovuodet (varjosi jäi)
      siitä vois tehä semmosen tietynlaisen rauhallisen sovituksen, sanat mun mielestä sopii läheisen kuolemaan.(jotkut tykkää jotkut ei en tiedä tykkäätkö itse vai et)
      en tosin tiedä miten haluat isoäidille laulun, että sopiiko sen olla tollaista "Nuorisomusaa", kauniit sanat kuitenkin niin minusta olisi aika sopiva.

    • revontultenrepijä

      Ko.kappale on soitettu muutamissa hautajaisissa. Tiedän. Hyvä valinta.

      • AlmaSam

        Jos kyseessä on kristillinen hautaus, eli pappi tulee siunaamaan vainajan, ainoastaan hengelliset laulut sopivat toimituksen luonteeseen. Muistotilaisuudessa voidaankin sitten laulaa mitä vaan koska sehän on omaisten oma tilaisuus. Kirkossa tai kappelissa suoritettava hautaus on seurakunnan oma hengellinen tilaisuus. Tämän pitäisi jokaisen sivistyneen ihmisen tietää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe