Mulla olllut jo nii kauan kuin muistan maha kipuja. Kerran kävin lääkärillä joka koitti mahaa ja ei tuntenut mitään. Menin toisen kerran lääkäriin, koitti vatsaa- ei tuntenut mitään. Noh, multa otettiin ties mitä verikokeita ym, kaikki kunnossa paitsi että toinen kilpirauhanen(arvo?) oli hieman koholla, no 6kk päästä uudestaan labraan. En tiedä, ajattelenko vai mitä, mutta tuntuu kun istun että oikealla puolella kyljessä tai jossain siinä kohtaan tuntuu kuin siinä olisi jokin patti, tai kasvain ? Ja tietenkin tuli maksasyöpä mieleeni. Lääkäri koitti maksaa( koputti siihen kädellä ) ja ei aristanut. Maksa-arvot olivat myös kunnossa.
Välillä maha sillai pistelee, kipua tuntuu koko mahassa. Muutaman kerran tossa " ylämahassa " , muuten siis kipu keskellä tai alhaalla. Välillä tuntuu kuin mahassa jokin liikkuisi, selin maaten olen huomannut, miten vasemmanpuoleinen alavatsa nousee koholle ja kun sitä painoi niin se sattui. Joka ilta painelen ja koitan mahaa, tuntuuko siellä mitään. Pelkään kuolemaa, sitä että mulla olis jotain vakavempaa. Tää tressaa elämää enkä tiedä mitä tehdä..
Jos varaan yksityiselle ajan tähystykseen, näkyykö siinä samalla maksa ja haima ? Jos taas varaan ultraan, niin näkyisikö ultrassa sitä, jos mahassa olisi jotain ( syöpää ym ) =
Apuja tarvitsisi, pelkään.
4
291
Vastaukset
- Kanssaihminen täällä
En tiedä tähystyksestä kauhean tarkkaan mutta ultraäänen pitäisi olla aika perusteellinen tutkimusväline, silä pitäisi näkyä poikkeavuudet. Onko tullut tsekattua esim. gynekologisten propleemojen mahdollisuus? Itselläni on sellanen kuin munasarjojen monirakkulaoireyhtymä ja kerran heräsin keskellä yötä mielettömään kipukohtaukseen alavatsan alueella. Luulin että henki saattaa olla lähdössä ja säikähdin aivan pohjattomasti. Siitä suoraan sairaalaan ja ultraäänessä sitten kävi ilmi homman nimi.
Tsemppiä ja onnea vaivan selvittämiseen&mielenrauhan palautumiseen! - mielikuvitustako?
kuin kuvailisit minua! Itse vaan en ole uskaltautunut edes lääkäriin.
- kerros
Onko ruokailutottumuksesi kunnossa? Syötkö terveellisesti, monipuolisesti ja säännöllisesti? Miten terveys muuten? Liikutko tarpeeksi? Poltatko? Juotko? Jos, niin miten paljon?
Ultraäänellä selviää jos sisäelimissä on jotain, tähystyksissä mahan ja suoliston tilanne. Kannattaa tutkituttaa, niin selviää asia. Itse olen käynyt ultraäänessä, sekä vatsalaukun ja paksunsuolen tähystyksissä. Gastriitti ja refluksitauti oli, ja sain lääkityksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818