Heissan!
Olen ollut nykyisen työnatajani palkoilla reilun vuoden ja solminut määräaikaisen työsopimuksen toukokuulle 2012, määräaikaisuuden syy on hanketyö. Nyt kuitenkin taloudellisista syistä työantaja osa-aikaisti minut loka-marras- ja joulukuuksi, tästä tehtiin uusi työsopimus joka on voimassa vuoden loppuun. Nyt olen hakenut koulutustani vastaavaa työtä toisaalta ja jos paikan saan, niin työsuhde alkaisi ensi vuoden alusta. Kysymykseni kuuluu siis, että sitooko tuo vanha määräaikainen työsopimus minua vielä, vai elelenkö tämän viimeksi allekirjoittamani sopimuksen ehdoilla ja miten on määräaikaisen työsopimuksen purun kanssa?
Vastauksia odotellen
Määräaikaisista työsopimuksista ja niiden voimassa oloista
Kiva olisi minunkin
1
457
Vastaukset
- --
Kun olet allekirjoittanut uuden työsopimuksen, niin se korvaa entisen, joka siis ei enää ole voimassa, ellei uudessa ole sovittu, että vanha palaa voimaan ensi vuoden alussa. Vanhalla voi siis vaikka pyyhkiä ...
Sitäpaitsi määräaikaisestakin työsuhteesta pääsee ennenaikaisesti eroon sopimalla työnantajan kanssa. Ja jos ei saa sovittua, niin sitten vaan lähtee jonain päivänä viimeisen kerran töistä ja ilmoittaa lähtiessään, ettei enää palaa. Lisätietoja http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyosopimuksen-paattyminen/213-maaraaikaisen-tyosopimuksen-paattyminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078