näppäimet puhtaana.
Puhdistelin näitä kostealla pölyrätillä ja tuskaisen hitaasti kävi, pölyä kertyy noiden näppäinten väliin, sitten "pinttyvät".
Hankalaa ja aikaa vievää oli puuhani.
Miten te palstan fiksut tämän homman teette.
Tiedän, voin mennä liikkeeseen kysymään neuvoa, tai googlettaa, mutta minäpä haluan kysyä neuvoa teiltä;)
Katselin maalipensseleitä, pieniä sellaisia, mutta liian pehmeitä ovat, sopivat pölyjen harjaamiseen, mutta kun on päässeet likaantumaan, tummumaan.
Löytyisikö konsteja;)
Miten pidät
8
210
Vastaukset
- 15
Kädet pese edellä,saippualla vedellä-
Ettet ole,kuin porsas nassut,
joiden tavat on niin hassut.mutta kun se pöly menee silti tuonne näppäinten reunamiin.
Yritän tuota käsien pesua noudattaa, apuna sekin;)
Pieni porsas on muuten suloinen ja melko puhdas, pitivät ennen piiat vieressään kylmissä nukkumapaikoissa.
- Katleija neljä
Puhtain, kuivin (ei rasvatuin) käsin koneelle. Imurointi silloin tällöin ja nihkeällä mikrokuituliinalla pyyhkiminen. Läppärin kansi mahdollisimman pitkään kiinni tai suojus näppäimistölle.
Näin olen pärjännyt.- nörttimummo*
Ylösalas ja ravistus poistaa irtoroskat
Sitten on olemassa imuriin pieniä suuttimia MicroSet, joilla pääsee helpommin
kapeisiin ja ahtaisiin paikkoihin. Jos kovasti kostealla pyyhkii. kirjaimet kuluvat.
En tykkää mustista näppiksistä, valkoisella pohjalla ovat mustat kirjaimet
parhaiten luettavissa.
Pöly kertyy joka paikkaan, jopa koneen sisään. Nuoriso, joka ei muuten
siivoamisesta paljoa perusta, aukaisee tietsikan kannen, irrottelee siellä sisällä
ruuveja ja imaisee imurilla pölyt pois.
Koko systeemin suojaus olisi paras esto - tҖt
nörttimummo* kirjoitti:
Ylösalas ja ravistus poistaa irtoroskat
Sitten on olemassa imuriin pieniä suuttimia MicroSet, joilla pääsee helpommin
kapeisiin ja ahtaisiin paikkoihin. Jos kovasti kostealla pyyhkii. kirjaimet kuluvat.
En tykkää mustista näppiksistä, valkoisella pohjalla ovat mustat kirjaimet
parhaiten luettavissa.
Pöly kertyy joka paikkaan, jopa koneen sisään. Nuoriso, joka ei muuten
siivoamisesta paljoa perusta, aukaisee tietsikan kannen, irrottelee siellä sisällä
ruuveja ja imaisee imurilla pölyt pois.
Koko systeemin suojaus olisi paras esto...sitähän kertyy koneen sisälle uskomattoman paljon. Se pöly saattaa aiheuttaa joitain ongelmia, oikosulkuja, kuumenemista,tms.
Tietokoneliikkeistä ja tavarataloista voi ostaa spraypulloissa kuivaa puhdasta ilmaa.
Pullossa on pitkä ohut suutin, sopii pienistäkin rakosista.
Koneen toiseen päähän tuulettimen viereen imurin suulake ja rakosista suihkauttelee paineilmaa sisälle, lähtee enimmät pölyt.
Se pullo maksaa 10-15 euroa, mutta on melko riittoisaa. - SkillaN*
tҖt kirjoitti:
...sitähän kertyy koneen sisälle uskomattoman paljon. Se pöly saattaa aiheuttaa joitain ongelmia, oikosulkuja, kuumenemista,tms.
Tietokoneliikkeistä ja tavarataloista voi ostaa spraypulloissa kuivaa puhdasta ilmaa.
Pullossa on pitkä ohut suutin, sopii pienistäkin rakosista.
Koneen toiseen päähän tuulettimen viereen imurin suulake ja rakosista suihkauttelee paineilmaa sisälle, lähtee enimmät pölyt.
Se pullo maksaa 10-15 euroa, mutta on melko riittoisaa.hyviä neuvoja nuo kaikki.
Unohdin tietysti kertoa, että minulla pöytäkone ja irtonainen näppäimiostö.
Nappulat ovat valkoisia, päältä ihan helppo puhdistaa, mutta nuo välit, pitääkin kokeilla tuota ilma juttua.
Varmasti komne sisälleenkin pölyä kiskoo, samoin kuin telkkarikin, mutta enpä uskalla itse mennä aukomaan.
Tulipalovaara ainakin telkkarissa on melkonen, jos kauan on pölyt sisällä. SkillaN* kirjoitti:
hyviä neuvoja nuo kaikki.
Nappulat ovat valkoisia, päältä ihan helppo puhdistaa, mutta nuo välit, pitääkin kokeilla tuota ilma juttua.
Varmasti komne sisälleenkin pölyä kiskoo, samoin kuin telkkarikin, mutta enpä uskalla itse mennä aukomaan.
Tulipalovaara ainakin telkkarissa on melkonen, jos kauan on pölyt sisällä.on pärjäilty ihan imurin kanssa, tositehokas imuri, jossa semmoinen lyhyt harjainen suutin. Sillä kun imaisee, meinaa näppäimet lähteä mukaan. Joskus vielä lisäksi kostealla rievulla pyyhin päältä.
Mutta eihän sitä tiedä milloin tulee Tenkkapoo.........
Koneen sisälle en uskalla mennä ropeltamaan.
Niin ja pidän läppärin kannen kiinni AINA kun ei käytetä ! Siis ei mitään uutta apua näistä .- tҖt
SkillaN* kirjoitti:
hyviä neuvoja nuo kaikki.
Tulipalovaara ainakin telkkarissa on melkonen, jos kauan on pölyt sisällä.Kyllä koneen voi huoletta avata kunhan irroittaa verkkovirtakaapelin ensin.
Kun sitä ilmaa ei ihan millin etäisyydeltä suihkuttele, ei tule vaurioita.
Telkkarin sisälle ei kannata mennä räpläämään ikinä. Saattaa mennä hiukset todella kiharalle;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147354
- 594722
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434674- 753398
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995- 311799
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271786Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441647- 361547
- 1431307