SUKLAAA !!!!

SUKLAANHIMO !

Voiko suklaata syödä kaksi kertaa viikossa, lihoamatta? Ja näitä fazerin suklaalevyjä tarkoitan.. Esim jos syön suklaalevyn jätänkö iltapalan pois etten lihoisi? Vai lihonko kuitenkin? Haluaisin laihduttaa mutta en pysty elämään ilman suklaata!!!!!

27

6043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddddodododo

Yks 200g suklaalevy (fazerin) sisältää yli 1000 kalorii, eli kyl voit laihtuu jos jätät enemmän ku yhen aterian pois tai liikut paljo (::

• Anonyymi

Huhhuh en ole tullut ajatelleeksi että nuin paljon yhdessä suklaalevyssä viime viikon loppuna söin noin kilon edestä suklaata ihmettelinkin että painoa tullut lisää en ole mikään laihimmasta päästä painoa semmoset 98,6kg

• Anonyymi

Siis söit kilon suklaata ja ihmettelit kuinka olit lihonut? Mitä tuloksia sitten oikein odotit?

• HSDATEAFAETSDSETDFET

Älä ainakaan korvaa aterioita tuolla. Ja lihoaminen on yksilöllistä, jotkut lihovat tuosta ja jotkut eivät. Tietenkin esim. kerran viikossa voit syödä vähän vähemmän ja kevyemmin, jotta voit nauttia tuosta lihoamatta. Alat harrastamaan paljon liikuntaa, niin voit syödä ehkä useamminkin.

Tee mitä lystäät, mutta järkeä saa käyttää.

• lihot, varmasti.

Levyssä on muistaakseni 1200 kcal.

Lihot, jos syöt päivän aikana jotain muutakin.

Kyllä siitä suklaasta eroon pääsee. Minä söin ennen levyn päivässä. Mulla oli tosin fyysisesti pirun rankka työ, ja harrastin vielä reipasta urheilua päälle. Eli jos kulutat jotain 3000 kcal päivässä etkä yritä laihduttaa, niin mahtuu siihen yksi suklaalevykin. Lopetin raskaan duunin ja kulutus tippui 1000 kcal. Siispä lopetin suklaan syömisen.

Suklaan syöminen on helppo lopettaa, kun ei osta sitä kotiin.

Ihan kiusallani laitan sulle tän: kulutat suklaalevyn kalorit, kun kävelet erittäin reippaasti 4 tuntia ja sinä aikana lähes 30 kilometriä. ;)

• lihot, varmasti.

Ja kun syöt kuusi levyä suklaata, olet lihonut kilon ;)

• sympatiat sulle

Mitä jos ostaisit levyn sijaan patukan tai edes sen pienemmän 100g:n suklaalevyn? Siitä voisi olla hyvä aloittaa. Pienemmästä määrästä saa samana nautinnon ja isoa levyä on hankala jättää kesken.

• onneasinulle

Toivottavasti tarkoitat fazerin suklaalevyllä tummasuklaalevyä, etkä esim. punaista maitosuklaata...
      Väristä huolimatta, KAKSI levyä viikossa on minusta aika hurja määrä... Ja syöt KOKONAISEN suklaalevyn kerralla, ILLALLA? Minun hälytyskellot ainakin soivat.. Olet ilmeisesti todella riippuvainen suklaasta, ja jokainen riippuvaisuus on pahasta. Annan nyt sinulle vähän vertausta.. Olen 77kg nainen 30v, ja PYSTYN syömään levystä kerralla max. 2 riviä, jolloin olen ihan ähky. Enkä tosiaan ole mikään tikku. Olet ilmeisesti venyttänyt vatsalaukkusi kauheeseen kokoon mitä ilmeisemmin.
      Annan sinulle haasteen: ole kokonainen kuukausi syömättä suklaata. Jos et tähän pysty, et tule laihtumaan.
      Laihduttamiseen nimittäin tarvitaan rutkasti itsekuria. Pienennä samalla kaikkia ruoka-annoksiasi. (käytä esim. pienempiä lautasia, äläkä ota ruokaa lisää, pureskele vähintään 30 kertaa ennen nielaisemista).
      Kuukauden kuluttua osta itsellesi lempisuklaalevy. (Muista 30krt pureskelua). Nauti suklaasta, älä ahmi.
      Lupaan, ettet edes pysty syömään kokonaista levyä. Yksi suklaapatukkakin olisi riittänyt.

Olet varmasti laihtunut ja paljon energisempi.
      Toivottavasti onnistut vähentämään makean ahmimista.

• lenkillesalille

Hei!

Olen 55 kiloinen (165 cm), ja pystyn syömään Fazerin sinisen levyn (200 g) vartissa. Viimeiset palat voivat tehdä tiukkaa, joskus jäävät seuraavaan päivään. :) Meillä ainakin koko suku on suklaalevyn syöjiä, mutta myös kovin urheilullisia. Kuluttavat sen myös. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka syönkin tuon levyn, niin en sitten paljoa muuta päivän aikana syökään. Nykyään en enää osta suklaalevyjä kuin muutaman kerran vuodessa. Se kokonaiskalorimäärähän ratkaisee. Kovakuntoiset saavat myös vähän kulutettua liikunnalla.

Mulla ei ole ongelmaa olla syömättä tuota levyä (enää). Yksi tooosi hyvä vinkki on ostaa vain pieni patukka. Esim. susu tai dacapo. Ja ennen sen pienen patukan syömistä voi keittää itselleen ihka oikeaa kaakaota kupillisen, ei siis mitään valmiiksi makeutettuja jauheita.

Ihan totta: jollei itsekuria löydy, ei voi laihtua.

• SUKLAANHIMO !!
        lenkillesalille kirjoitti:

Hei!

Olen 55 kiloinen (165 cm), ja pystyn syömään Fazerin sinisen levyn (200 g) vartissa. Viimeiset palat voivat tehdä tiukkaa, joskus jäävät seuraavaan päivään. :) Meillä ainakin koko suku on suklaalevyn syöjiä, mutta myös kovin urheilullisia. Kuluttavat sen myös. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka syönkin tuon levyn, niin en sitten paljoa muuta päivän aikana syökään. Nykyään en enää osta suklaalevyjä kuin muutaman kerran vuodessa. Se kokonaiskalorimäärähän ratkaisee. Kovakuntoiset saavat myös vähän kulutettua liikunnalla.

Mulla ei ole ongelmaa olla syömättä tuota levyä (enää). Yksi tooosi hyvä vinkki on ostaa vain pieni patukka. Esim. susu tai dacapo. Ja ennen sen pienen patukan syömistä voi keittää itselleen ihka oikeaa kaakaota kupillisen, ei siis mitään valmiiksi makeutettuja jauheita.

Ihan totta: jollei itsekuria löydy, ei voi laihtua.

Kiitos vastauksille (: Taidan sitten vaihtaa suklaalevyt patukoihin nyt näin alkajaisiks. Ilman suklaata en kuitenkaan pysty olemaan :D Kyllä menee toi fazerin suklaalevy multa kerralla, tekee nytkin kovasti mieli! :(

• Anonyymi

Hyvinkin voi, esimerkiksi yksi pala kummallakikn kerralla. Jos on 200g levy ja siinä 32 palaa niin yksi pala on 34.4 kCal (joka on yhtä paljon kuin vaikkapa 151 g tomaattia).

Jos olet hereillä 16h/vrk ja syöt yhden 34.4 kCal palan kukin tunti (eikä mitään muuta energia) niin siitä tulee vain 550 kCal.

Jos olet päättänyt että päivittäinen energiansaantisi on rajoitettu esim 800 kCal:iin niin silloin voit syödä 23 palaa suklaata paivässä (eikä mitään muuta energia).

• Anonyymi

Voi syödä 2 levyä viikossa jos vastaavasti pitää yhden päivän paaston jonka aikana ei syö mitään. Ei mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi syödä 2 levyä viikossa jos vastaavasti pitää yhden päivän paaston jonka aikana ei syö mitään. Ei mitään.

Onko sitä suklaata syötävä koko levyllinen kerralla? Jospa söisi vain muutaman palan päivässä, niin voisi syödä ruokaakin samana päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sitä suklaata syötävä koko levyllinen kerralla? Jospa söisi vain muutaman palan päivässä, niin voisi syödä ruokaakin samana päivänä.

Se ei onnistu jos ihmisellä on ongelma päässä. Lähinnä endorfinien puute, kun vetää levyn tai kaksi suklaata tulee euforinen olotila.

• Anonyymi

Voin syödä joka viikko sinisen fazerin muutakin jätskin ym ruuan lisäksi . Ei tunnu vaikuttavan painoon vähenevästä eik lihottavasti. ok. Mut ehkä naisilla on erilainen rakenne . Ja toisilla ikävä kyllä taipumusta. Ei ne mee tasan

• Anonyymi

Tuohon äskeiseen viel, et syön muutaman palan vain viikos, mut koko levyn.

• Anonyymi

Olen 65-vuotias nainen, en ylipainoinen enkä lihava, ollut koskaan, enkä laihduta.
      Syön kerran viikossa yhden Fazerin metsäpähkinäsuklaalevyn, 200 g. Ei vaikuta painoon mitenkään, ja muutenkin olen lääkärin mielestä liian laiha. (Osteoporoosin vaara). En skippaa tuon takia yhtäkään ateriaa enkä stressaa muutenkaan.
      Olen kasvissyöjä enkä koske lihaan enkä eläinperäisiin tuotteisiin. Olen terve ja liikunnallinen, luuston takia otan kalkkia. Verikokeet (laajat) otettu 27.6.19 ja kaikki arvot hyvät. Yksilöllistähän se tietysti on. Joku voi syödä enemmän, joku ei.

• Anonyymi

"Syön kerran viikossa yhden Fazerin metsäpähkinäsuklaalevyn, 200 g. Ei vaikuta painoon mitenkään"

Järjetön väite. Kaikki mitä ihminen syö vaikuttaa hänen painoonsa jotenkin.

• Anonyymi

Minä en syö periaatteesta Fazerin suklaata.
      Kauhee mainoskampanja päällä!
      Joku oli jopa säveltänyt kappaleen sille ja sillä kaupitellaan jotain unelmaa.

• Anonyymi

Lisäys edelliseen:
      Jos haluan suklaata niin teen sitä itse kuppiin kermaa, kaakaojauhetta ja sokeria (ruokosokeria) ja siinä on pikasuklaa ja ei oo lisäaineita.
      Näin tehtiin ennen kotona joskus 50-luvulla, hyvä keino vieläkin.

• Anonyymi

Toinen lisäys vielä:

Vaihda suklaa tuoreisiin taateleihin, ovat makeita mutta terveellisiä.

• Anonyymi

Roskaruokaa voi normaalisti syödä jos EI LAIHDUTA 1000-1500 kaloria joka päivä
      koska kalorinkulutus on yleensä n2700 kal päivässä,itse syön monesti kokonaisen täytekakunkin,ja se ei vaikuta mitenkään painoon lihottavasti

200g suklaalevy sisältää vain 1000 kal

• Anonyymi

Niin siis kenen kalorinkulutus on 2700? Normaalisti liikkuvalla naisella se on noin 1800-2000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin siis kenen kalorinkulutus on 2700? Normaalisti liikkuvalla naisella se on noin 1800-2000.

Tämän Basal Metabolic Rate (BMR) , The Mifflin St Jeor Equation, mukaan esimerkki:

Paino (kg): 70
        Pituus (cm): 165
        Ikä (v): 60
        BMR, nainen (kCal/vrk) ==1270

BMR on energiantarve kun istuu tai lepää, siis ei uurrasta, uurrastamisesta tulee vähän lisää, varsin rankasti saa uurrastaa jotta yltää 1800 ... 2000 kCal/vrk kulutukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän Basal Metabolic Rate (BMR) , The Mifflin St Jeor Equation, mukaan esimerkki:

Paino (kg): 70
        Pituus (cm): 165
        Ikä (v): 60
        BMR, nainen (kCal/vrk) ==1270

BMR on energiantarve kun istuu tai lepää, siis ei uurrasta, uurrastamisesta tulee vähän lisää, varsin rankasti saa uurrastaa jotta yltää 1800 ... 2000 kCal/vrk kulutukseen.

Kyllä se 1800 kulutusta päivässä tulee ihan arkisella "uurrastuksella" eli vaikka touhuaa keittiössä, kävelee portaat, vie roskat, kävelee autolle/bussipysäkille, kävelee toimistotalon toiseen päähän lounaalle, käy kaupassa, käyttää koiran ulkona jne. Ja jos haluaa päästä siihen reilu 2000, niin voi pidentää koiralenkkiä/käydä muuten vaan kävelemässä 30-60min, tekee telkkaria katsoessa kuntoliikkeitä, jättää auton kauemmas niin joutuu kävelemään vähän enemmän jne. ja tuon lisäksi pari-kolme kertaa viikossa hölkkälenkki/salitreeni/jumppa/muu liikuntaharrastus, koska se mikä ratkaisee on se keskimääräinen kalorinkulutus. Eli jos jonain päivinä kulutat vähän yli 2000 ja jonain päivinä vähän alle, niin voit huoletta syödä joka päivä 2000 kaloria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se 1800 kulutusta päivässä tulee ihan arkisella "uurrastuksella" eli vaikka touhuaa keittiössä, kävelee portaat, vie roskat, kävelee autolle/bussipysäkille, kävelee toimistotalon toiseen päähän lounaalle, käy kaupassa, käyttää koiran ulkona jne. Ja jos haluaa päästä siihen reilu 2000, niin voi pidentää koiralenkkiä/käydä muuten vaan kävelemässä 30-60min, tekee telkkaria katsoessa kuntoliikkeitä, jättää auton kauemmas niin joutuu kävelemään vähän enemmän jne. ja tuon lisäksi pari-kolme kertaa viikossa hölkkälenkki/salitreeni/jumppa/muu liikuntaharrastus, koska se mikä ratkaisee on se keskimääräinen kalorinkulutus. Eli jos jonain päivinä kulutat vähän yli 2000 ja jonain päivinä vähän alle, niin voit huoletta syödä joka päivä 2000 kaloria.

Laskurini.fi kertoo asiasta seuraavaa:
        - nainen, kuten yllä
        - täysi lepo 1270 kcal/vrk
        - kevyt työ, ei vapaa-ajan aktiivisuutta 1651 kcal/vrk
        - kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta 1905 kcal/vrk
        - kevyt työ, kuntoliikuntaa (esim. tunnin juoksulenkki) 2413 kcal/vrk

Normaali päivittäinen liikehtiminen nostaa kulutuksen 1800 kcal tienoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laskurini.fi kertoo asiasta seuraavaa:
        - nainen, kuten yllä
        - täysi lepo 1270 kcal/vrk
        - kevyt työ, ei vapaa-ajan aktiivisuutta 1651 kcal/vrk
        - kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta 1905 kcal/vrk
        - kevyt työ, kuntoliikuntaa (esim. tunnin juoksulenkki) 2413 kcal/vrk

Normaali päivittäinen liikehtiminen nostaa kulutuksen 1800 kcal tienoille.

Tuo 1270 kCal/vrk on BMR ja se lienee nykyisin tarkin kaava energian perustarpeen laskemiseen.

Kaikki muut tuon laskurini ilmoittavat arvot ovat suuresti subjektiivisia.

Esimerkiksi "kevyt työ" on jollekin A4 papereiden siirtelyä pöydällä jonka ääressä istuu, ja sille joka yleensä lastaa 50 kg sementtisäkkejä on 10 kg säkkien lastaaminen kevyttä työtä.

"Jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta" on jollekin vaikkapa toisinaan elokuvatetterissa istumista, ja toiselle se on toisinaan tapahtuva 10 km:n hölkkä.

Oikein on sanoa: Päivittäinen liikehtiminen SAATTAA nostaa kulutuksen 1800 kcal tienoille (tai monelle muulle tienoolle).

Varmaa on se, että mikäli kaloreista tietoinen ihminen lihoaa niin hänen energianlulutuksensa on vähäisempi kuin se mitä hän luulee energiankulutuksensa olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3808
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3123
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      281
      2982
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      1990
    5. 240
      1707
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1510
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1301
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      1295
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      35
      1096
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1081
    Aihe