OIKEAKIELISYYS

Urpun ynnä muita sen kaltaisia ilmaisuja.
Siis nyt on oikeakielisyysongelma, joka estää kaiken reaalisen toiminnan ko. kohteen suhteen, eli onko kaikkein oikein sana autonkohotusesineestä tunkka vai tunkki?

(kahdella migreenisellä on juuri nyt valtava ja maata järisyttävä ongelma tästä asiasta)

14

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIELITOIMISTO

      TUNKKA EI OLE SANA.

      • alv-liskot

        on yritetty selittää !111

        me johdetaan pisteellä


    • alv-liskot

      korjataanko sitä autoa vai ei, mutsi ei vaan alle puolessa minuutissa kykene käsittämään mikä se vitun tunkka on, kun sillä on migreeni eikä se muista sanoja

    • Helena.

      .

    • Eikä mikään muu. Tunnka on sellaista joka tekee huoneeseen pahan hajun.

      • Tunkka on tosiaan tunkkaisen hajuinen jos sitä ei pestä ja aiheuttaa juuri huoneiden tunkkaisuutta huoneissa säilytettynä.


    • Papu.Sparrow

      Tunkka sanasta ei tule muuta mieleen kuin tunkkainen haju. Auto taas nostetaan tiätysti tunkilla eli vastaus on tunkki.

      • alv-liskot

        autorassi Papukin sanoo että tunkki, vaikka asuu tampereella !111

        Me johdetaan kolmella pisteellä plus nykysuomen sanakirjalla ja vikipedofialla


      • alv-liskot kirjoitti:

        autorassi Papukin sanoo että tunkki, vaikka asuu tampereella !111

        Me johdetaan kolmella pisteellä plus nykysuomen sanakirjalla ja vikipedofialla

        En mä muuta ole sille kuullutkaan..

        Buddy häviää tän kisan 100-0 :D


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        En mä muuta ole sille kuullutkaan..

        Buddy häviää tän kisan 100-0 :D

        Kaikki muut ovat ihan väärässä.

        Laadin juuri uutta sanakirjaa todistamaan oikeellisuuttani.


      • suomilisko
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        En mä muuta ole sille kuullutkaan..

        Buddy häviää tän kisan 100-0 :D

        annoin peukun

        hehheh


    • Palaan tässä puolustamaan asemiani antamalla vastaansanomattoman lausunnon, eli minä olen kuitenkin oikeakielisin kaikista joten te kaikki muut olette ihan väärässä.

      (lisäksi Nykysuomen sanakirja on ihan vääräkielisten laatima)

    • Tunkki on

      oikea vastaus, mutta enemmänkin haluasin painottaa sitä asiaa, että inhoan teitä buddy-love ja suomilisko ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe