Urpun ynnä muita sen kaltaisia ilmaisuja.
Siis nyt on oikeakielisyysongelma, joka estää kaiken reaalisen toiminnan ko. kohteen suhteen, eli onko kaikkein oikein sana autonkohotusesineestä tunkka vai tunkki?
(kahdella migreenisellä on juuri nyt valtava ja maata järisyttävä ongelma tästä asiasta)
OIKEAKIELISYYS
14
172
Vastaukset
- KIELITOIMISTO
TUNKKA EI OLE SANA.
- alv-liskot
on yritetty selittää !111
me johdetaan pisteellä
- alv-liskot
korjataanko sitä autoa vai ei, mutsi ei vaan alle puolessa minuutissa kykene käsittämään mikä se vitun tunkka on, kun sillä on migreeni eikä se muista sanoja
- Helena.
.
Eikä mikään muu. Tunnka on sellaista joka tekee huoneeseen pahan hajun.
Tunkka on tosiaan tunkkaisen hajuinen jos sitä ei pestä ja aiheuttaa juuri huoneiden tunkkaisuutta huoneissa säilytettynä.
- alv-liskot
:lla pisteellä.
Kaiken lisäksi vikipedofia tuntee kyllä tunkin http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=tunkki&rlz=1W1SUNC_fi&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=2838a150565f155b
kun taas tunkan kanssa käy näin: http://www.google.fi/#hl=fi&rlz=1W1SUNC_fi&q=tunkka&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=2838a150565f155b Tunkka sanasta ei tule muuta mieleen kuin tunkkainen haju. Auto taas nostetaan tiätysti tunkilla eli vastaus on tunkki.
- alv-liskot
autorassi Papukin sanoo että tunkki, vaikka asuu tampereella !111
Me johdetaan kolmella pisteellä plus nykysuomen sanakirjalla ja vikipedofialla alv-liskot kirjoitti:
autorassi Papukin sanoo että tunkki, vaikka asuu tampereella !111
Me johdetaan kolmella pisteellä plus nykysuomen sanakirjalla ja vikipedofiallaEn mä muuta ole sille kuullutkaan..
Buddy häviää tän kisan 100-0 :DPapu.Sparrow kirjoitti:
En mä muuta ole sille kuullutkaan..
Buddy häviää tän kisan 100-0 :DKaikki muut ovat ihan väärässä.
Laadin juuri uutta sanakirjaa todistamaan oikeellisuuttani.- suomilisko
Papu.Sparrow kirjoitti:
En mä muuta ole sille kuullutkaan..
Buddy häviää tän kisan 100-0 :Dannoin peukun
hehheh
Palaan tässä puolustamaan asemiani antamalla vastaansanomattoman lausunnon, eli minä olen kuitenkin oikeakielisin kaikista joten te kaikki muut olette ihan väärässä.
(lisäksi Nykysuomen sanakirja on ihan vääräkielisten laatima)- Tunkki on
oikea vastaus, mutta enemmänkin haluasin painottaa sitä asiaa, että inhoan teitä buddy-love ja suomilisko ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522