AVK - viikon 45 Persona non Grata

AVK:STA KOOTUT ALOITUS TEOKSET VIIKON SISÄLLÄ = AVK PERSONA NON GRATA - vko 45 v. 2010 ikimuistoinen.
( http://fi.wikipedia.org/wiki/Persona_non_grata ) AVK viikon 45 Persona non grata !

En tiedä osaako kukaan muu Jumalan lapsukainen olla näin ärsyttäväinen, että kaikki vihaa.
Ihan tulee mieleen video ... http://www.youtube.com/watch?v=gc_FXpMxjMM&feature=related

Ei-toivottu, ei-hyväksytty ... http://www.youtube.com/watch?v=NUkBOuFJgr4&feature=related
Lieneekö ketään koskaan tällä palstalla vihattu näin kovasti ja laidasta laitaan?

NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ ADVENTISTIT JA EI-ADVENTISTIT OVAT VIHDOINKIN LÖYTÄNEET TOISENSA - YHTEISEN UHRIN KAUTTA !!!

Joh.11:49 Silloin yksi heistä, Kaifas, joka oli sinä vuonna ylipappina, sanoi:
"Te ette ymmärrä yhtään mitään.
50 Ettekö te käsitä, että jos yksi mies kuolee kansan puolesta, se on teille parempi ...

Kuusi työpäivää, vko 45 - saldo: 7 vilkasta viestiketjua ei-toivotun persoonan kimpussa:


Mikä estää Kantolaa liittymästä Adventtikirkkoon - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9454693

Antista ei ota selvää - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9441104

Kantola, lopeta kristittyjen kiroaminen - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9459496

Kantola rikkoo sapattikäskyn - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9456861

Harhaoppinen SAPATTI - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9439564

Antista tulee adventisti? - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9443539

Antti Kantolan Raamatun väärennöstä - http://keskustelu.suomi24.fi/node/8982736


AVK on ei-toivottu lapsi, ei-toivottu Jumalan lapsi,
se typerys ei osaa mielistellä ollenkaan
sillä on köyhä mielikuvitus, se ei ymmärrä, että miehellä
voi olla monta erilaista mielipidettä yhdestä ja samasta
asiasta samalla kertaa, ihan samassa viestissäkin
Eikö se ymmärrä edes kokeilla sellaista, olla kaikille mieliksi?

avk:lla ei ole omia mielipiteitä, se varastaa niitä raamatusta
avk esittää vain omia mielipiteitä, ei käytä raamattua ollenkaan
avk viettää paavin keksimää pyhäpäivää, avk uskoo sapattiin
avk on kaikkea pahaa: jesuiitta, adventisti, vanhoillislestadiolainen
rooman kirkon kätyri, anti-adventisti, sunnuntain kiroaja, sapatin rikkoja
Ja mikä sitä AVK:ta vaivaa kun se ei enää, nii-in, ei enää ...

Ei suutu eikä mene henkilökohtaisuuksiin
niinkuin vielä ennen juhannusta!
Onko siitä tullut ihan heikko
itsessään ja vahva - niin
ei kai Herrassa, ei -
ehkä pirussa?

avk

39

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eka kesäpäivän 2007 surullinen viesti: ilmenee että Uskova_1:den galleria suljettiin asiattomuuden vuoksi.
      Mutta se oli luullakseni asiattomuutta vain adventisteja kohtaan.
      Nythän on niin että sekä adventistit että ei-adventistit pitävät minua asiattomana, joten hyvää joulua, jos
      en enää tämän synkän viikon 45 jälkeen pääse laittamaan viestejä palstalle. Onhan osoitettu että olen
      poikkeuksellisen ei-toivottu lähes yksimielisesti.
      Niitähän on vain 3, jotka hyväksyvät minut: minä, lisäksi minun lihallinen mieleni - ja minun Herrani.

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4475303/23666896

      • Koottuja AVK mielipiteitä. Siitä kovasti närkästyvät kaikki että olen koonnut yhtenäiseen ketjuun, mutta
        vihaisista katseista huolimatta pidän järkevänä, että on samoissa kansissa eikä siellä täällä kuin jokisen
        helisevät eväät.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9445105/thread


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Koottuja AVK mielipiteitä. Siitä kovasti närkästyvät kaikki että olen koonnut yhtenäiseen ketjuun, mutta
        vihaisista katseista huolimatta pidän järkevänä, että on samoissa kansissa eikä siellä täällä kuin jokisen
        helisevät eväät.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9445105/thread

        olisi täysin kuollut ilman Antti-veljen tekstejä.Hän on pitänyt tätä palstaa elävänä.

        Mutta onhan asia niinkin nähtävissä, että saattaahan Herra kutsua Antti-veljeä jo muihin tehtäviin?Mistä sitä tietää?

        Mutta jos Antti-veli lähtee tältä palstalta voi silloin sanoa että, tämä palsta näivettyy.
        Antti-veljen kirjoitukset ovat tervehenkisiä ja rohkaisevia,päinvastoin kuin "ääriellenistien omakehuhaisee kirjoitukset."
        Jos Antti täältä poistetaan,niin sitten saa poistaa minutkin.Antaa "ääriellenistien" jäädä tänne keskustelemaan keskenään.Se on sitä sananvapautta se.

        Kaikki mihin adventistit koskee,näivettyy ja kuolee,niinkuin heidän oma seurakuntansa.M.m. Suomessa 4700 jäsentä joista aktiivisia 700.Tai m.m. Lohjalla jäsenkirjoissa 140 jäsentä joista tilaisuuksissa käy keskim.25.
        Maailmassa nimellisesti 16 miljoonaa adventistia joista aktiivisia tuskin 2,5 miljoonaa.

        Sellaista se on kun kynttilä pannaan piiloon ja pidetään omaa "piirii pieni pyörii kivaa."


      • Valon Viesti

        Vihamielisyys uskovien keskuudessa on hälyttävän hallitsevassa osassa.
        Suvaitsemattomuus lähimmäisen "olemassaoloonkin" on uskovaisten piilevänä kykynä.

        Adventistit eivät tee suvaitsemattomuudessaan poikkeusta.
        Jos juot esim. kupposen mokkakahvia tai syöt viipaleen ylikypsää saunapalvia, niin johan karsaat katseet saat niskoillesi ja kadotustuomiota julistavat yhteen ääneen.
        Miksi niin?
        Onko Jumala käskenyt toimia niin?

        Jeesus joi viiniä ja söi lihaa syntisten kanssa ja kirjanoppineet vihasivat Häntä.
        Jeesus oli syömättä ja juomatta ja viha senkuin jatkui ja lisääntyi.

        Aiheuttavatko uskovat itse sen, että uskoa on yhä vaikeampi löytää?


      • Valon Viesti kirjoitti:

        Vihamielisyys uskovien keskuudessa on hälyttävän hallitsevassa osassa.
        Suvaitsemattomuus lähimmäisen "olemassaoloonkin" on uskovaisten piilevänä kykynä.

        Adventistit eivät tee suvaitsemattomuudessaan poikkeusta.
        Jos juot esim. kupposen mokkakahvia tai syöt viipaleen ylikypsää saunapalvia, niin johan karsaat katseet saat niskoillesi ja kadotustuomiota julistavat yhteen ääneen.
        Miksi niin?
        Onko Jumala käskenyt toimia niin?

        Jeesus joi viiniä ja söi lihaa syntisten kanssa ja kirjanoppineet vihasivat Häntä.
        Jeesus oli syömättä ja juomatta ja viha senkuin jatkui ja lisääntyi.

        Aiheuttavatko uskovat itse sen, että uskoa on yhä vaikeampi löytää?

        "" Adventistit eivät tee suvaitsemattomuudessaan poikkeusta.
        Jos juot esim. kupposen mokkakahvia tai syöt viipaleen ylikypsää saunapalvia,
        niin johan karsaat katseet saat niskoillesi ja kadotustuomiota julistavat yhteen ääneen. ""

        Minulle ei ole käynyt noin. Olen tehnyt tuota adventtipastoreiden silmien alla, enkä silti
        ole heiltä saanut osakseni kuin vain rakkautta. En käsitä mihin juttusi perustuu.
        Kirjassa Kolmen Enkelin Sanoma korostetaan että "Onnellinen se mies joka ei tuomitse
        itseään siitä mitä tekee". Kyllä tärkeintä on se, että omantunnon kanssa on sovussa.
        Sen huomaavat toisetkin, eivätkä sitten tuomitse vaan kunnioittavat.

        Jos sinä pälyilet adventistien suuntaan kun hörppäät teevadista kahvia ja vaivihkaa
        pistät suuhusi ylikypsää - niin toki adventisti huomaa että sinä itsekin tuomitset itsesi!


      • m.naat kirjoitti:

        olisi täysin kuollut ilman Antti-veljen tekstejä.Hän on pitänyt tätä palstaa elävänä.

        Mutta onhan asia niinkin nähtävissä, että saattaahan Herra kutsua Antti-veljeä jo muihin tehtäviin?Mistä sitä tietää?

        Mutta jos Antti-veli lähtee tältä palstalta voi silloin sanoa että, tämä palsta näivettyy.
        Antti-veljen kirjoitukset ovat tervehenkisiä ja rohkaisevia,päinvastoin kuin "ääriellenistien omakehuhaisee kirjoitukset."
        Jos Antti täältä poistetaan,niin sitten saa poistaa minutkin.Antaa "ääriellenistien" jäädä tänne keskustelemaan keskenään.Se on sitä sananvapautta se.

        Kaikki mihin adventistit koskee,näivettyy ja kuolee,niinkuin heidän oma seurakuntansa.M.m. Suomessa 4700 jäsentä joista aktiivisia 700.Tai m.m. Lohjalla jäsenkirjoissa 140 jäsentä joista tilaisuuksissa käy keskim.25.
        Maailmassa nimellisesti 16 miljoonaa adventistia joista aktiivisia tuskin 2,5 miljoonaa.

        Sellaista se on kun kynttilä pannaan piiloon ja pidetään omaa "piirii pieni pyörii kivaa."

        " Mutta onhan asia niinkin nähtävissä, että saattaahan Herra kutsua Antti-veljeä jo muihin tehtäviin?
        Mistä sitä tietää? "

        Siitähän yhteenvetonikin juontaa, menneellä viikolla 45 nimeni oli niin pohjanoteerattu, että mahtaneeko
        Herralla olla minun kauttani enää mitään annettavaa, sellaista mikä menisi perille. Pääasiahan olisi, että
        voisi rakentaa yhdessä lukijain ja muiden kirjoittajien kanssa. Herätellä vähällä tai paljolla ravistelulla.
        Kun katsotaan henkilöön eli sana ei kelpaa, kun se tulee väärän persoonan kautta, silloin ei voi muuta kuin
        nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa, tunnustaa, että turhaa on vaivannäkö ja ajankäyttö.

        Saarn. 3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.

        Mutta on se vaan jännää, kun Herra palkitsee aina sen, että on kokosydäminen, mitä sitten puuhaakin.
        Kun kirjoittelin adventismista sen käsityksen pohjalta mikä minulla oli, sain sitten tutustua Ystävien
        Yhteyteen, jossa kohtasin kokosydämisiä ihmisiä. Sittemmin aloin palstalla ihmetellä, että ei näiden
        palstan radikaaliadventistien (ellenkeskeisiä) käsitys voi olla koko totuus adventismista.
        Niin sain tutustua toisenlaisiinkin adventisteihin. Sain uuden näkökulman kirjoitteluunkin, eikä tuntunut enää raskaalta. Koetin avartumisellani saada aikaan avartumista änkyräadventisteissa - turhaan.
        Hassua mutta totta se, että kuitenkin änkyrät ei-adventistit ovat enemmän kiusaa tehneet kuin änkyräadvarit.

        2. Kor. 6:13 Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin!

        Sain mahdollisuuden osoittaa, että adventismi voi olla toisenlaistakin, Kristusta korostavaa.
        Halusin näyttää että adventismin arvostelussakin täytyy säilyttää vilpittömyys ja rehellisyys, mutta eivät tahtoneet sille polulle lähteä, vaan tyytyivät sensijaan minut leimaamaan mieheksi, jonka mielipiteillä ei ole arvoa.
        Sanokoot AVK mitä tahansa, se on potaskaa - tyyliin. Joten kyllä minä olen uumoillut itsekin semmoista,
        että Herra pian siirtää muihin tehtäviin. Hedelmällisiin puuhiin.

        Toivotan siunausta erityisesti sinulle, m.naat, ja perheellesi, missä sitten liikutkin ja toimit.
        Sanon taas minkä olen sanonut jo ennenkin, että sinä olet vankka opettaja Herran seurakunnassa.
        Niin, ja kovasti kaipaan saada nähdä myös sitä Hengen raikkautta, mitä Ankulla ja Sampilla on.

        Antti


      • m.naat.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Mutta onhan asia niinkin nähtävissä, että saattaahan Herra kutsua Antti-veljeä jo muihin tehtäviin?
        Mistä sitä tietää? "

        Siitähän yhteenvetonikin juontaa, menneellä viikolla 45 nimeni oli niin pohjanoteerattu, että mahtaneeko
        Herralla olla minun kauttani enää mitään annettavaa, sellaista mikä menisi perille. Pääasiahan olisi, että
        voisi rakentaa yhdessä lukijain ja muiden kirjoittajien kanssa. Herätellä vähällä tai paljolla ravistelulla.
        Kun katsotaan henkilöön eli sana ei kelpaa, kun se tulee väärän persoonan kautta, silloin ei voi muuta kuin
        nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa, tunnustaa, että turhaa on vaivannäkö ja ajankäyttö.

        Saarn. 3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.

        Mutta on se vaan jännää, kun Herra palkitsee aina sen, että on kokosydäminen, mitä sitten puuhaakin.
        Kun kirjoittelin adventismista sen käsityksen pohjalta mikä minulla oli, sain sitten tutustua Ystävien
        Yhteyteen, jossa kohtasin kokosydämisiä ihmisiä. Sittemmin aloin palstalla ihmetellä, että ei näiden
        palstan radikaaliadventistien (ellenkeskeisiä) käsitys voi olla koko totuus adventismista.
        Niin sain tutustua toisenlaisiinkin adventisteihin. Sain uuden näkökulman kirjoitteluunkin, eikä tuntunut enää raskaalta. Koetin avartumisellani saada aikaan avartumista änkyräadventisteissa - turhaan.
        Hassua mutta totta se, että kuitenkin änkyrät ei-adventistit ovat enemmän kiusaa tehneet kuin änkyräadvarit.

        2. Kor. 6:13 Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin!

        Sain mahdollisuuden osoittaa, että adventismi voi olla toisenlaistakin, Kristusta korostavaa.
        Halusin näyttää että adventismin arvostelussakin täytyy säilyttää vilpittömyys ja rehellisyys, mutta eivät tahtoneet sille polulle lähteä, vaan tyytyivät sensijaan minut leimaamaan mieheksi, jonka mielipiteillä ei ole arvoa.
        Sanokoot AVK mitä tahansa, se on potaskaa - tyyliin. Joten kyllä minä olen uumoillut itsekin semmoista,
        että Herra pian siirtää muihin tehtäviin. Hedelmällisiin puuhiin.

        Toivotan siunausta erityisesti sinulle, m.naat, ja perheellesi, missä sitten liikutkin ja toimit.
        Sanon taas minkä olen sanonut jo ennenkin, että sinä olet vankka opettaja Herran seurakunnassa.
        Niin, ja kovasti kaipaan saada nähdä myös sitä Hengen raikkautta, mitä Ankulla ja Sampilla on.

        Antti

        hyvä esimerkki.
        Jos kaikki kirjoittaisivat yhtä selkeästi ja helposti luettavasti kuin hän olisi suorastaan nautinto viettää lukuhetki tällä palstalla.Enkä nyt tarkoita sitä että hän ohimennen viittasi minuun.Ilman sitäkin asia olisi sama.
        Sinulla on selvästi kirjallisia lahjoja Herralta.

        On totta että adventistien joukossa on hyväsydämisiä ihmisiä.Olen huomannut saman.
        Olen huomannut sen m.m. vieraillessani Porissa.Itse olen huomannut kuitenkin että heistäkin usea vaihtaa kasvonilmettä kun kuulee kritiikkiä Ellenistä tai kuulee että olen myös entinen Jehovan todistaja.
        Mutta siitä huolimatta jäljelle jää ihmisiä joissa sydämellisyys pysyy.

        Minun kritiikkini on lyhyesti selvä:
        Mitä jää adventtikirkosta,jos he "lemppaisivat "Elleni "profetioineen" ulos.Ehkä siitä jäisi se mitä pitääkin jäädä.He olisivat silloin osa Kristuksen seurakuntaa,universaalia seurakuntaa.Ei vain yksi Kristuksesta jakaantunut ryhmä.
        Vastuu Ellenhegemoniasta kuuluu heidän uskonnollisille johtajilleen,ei yksilöille.
        Useat lempeät ja rakkaudelliset adventistit kärsivät yhtä paljon Ellenistä kuin minä.

        Ehkä tulee vielä aika jolloin voimme tavata.
        Naapurit käyvät ilmeisesti silloin tällöin m.m. "evästorpalla",jossa kokoontuu tervehenkinen kristittyjen ryhmä.Itse emme ole siellä käyneet,mutta joskohan ujuttaisimme luumme sinne joku kerta.Tervetuloa tutustumaan.
        Majapaikkaa löytyy vieraileville veljille.(Miksei sisarillekin)

        Siunausta sinullekin Antti-veli.
        Ja mukavaa Joulun ajan odottelua.
        T:m.n


    • alex-kasi

      oksentaa vastatuuleen..

      • Alex neuvoi kokemuksen syvällä rintaäänellä:
        Niin Antti - ei kannata oksentaa vastatuuleen.

        Ja tämä koira ei palaa oksennukselleen - en enää kirjoita viestejä, joissa on pelkkää pilkkaa ilman perusteita.

        Olen havainnut että "rakkaus peittää syntien paljouden". Pyrin antamaan toisille anteeksi yhtä monta kertaa
        kuin olen itse anteeksi saanut Herralta. Kun nostaa ihmistä alaspainamisen sijasta, saa tarvittaessa itse avun.

        Snl.4:20 Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki!
        21 Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi,
        22 sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa.

        Jaak.2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

        Tahdon nähdä uudestisyntyneen parhain päin niinkuin Paavalikin ...

        2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Alex neuvoi kokemuksen syvällä rintaäänellä:
        Niin Antti - ei kannata oksentaa vastatuuleen.

        Ja tämä koira ei palaa oksennukselleen - en enää kirjoita viestejä, joissa on pelkkää pilkkaa ilman perusteita.

        Olen havainnut että "rakkaus peittää syntien paljouden". Pyrin antamaan toisille anteeksi yhtä monta kertaa
        kuin olen itse anteeksi saanut Herralta. Kun nostaa ihmistä alaspainamisen sijasta, saa tarvittaessa itse avun.

        Snl.4:20 Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki!
        21 Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi,
        22 sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa.

        Jaak.2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

        Tahdon nähdä uudestisyntyneen parhain päin niinkuin Paavalikin ...

        2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        samalla linjalla. Ei mitään hampaankolossa ketään vastaan - ei edes tarvitse miettiä asiaa.

        Ei siihen tarvitse kuin vähän ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan.

        Heitämpä laulun Antille.
        Ei siinä nyt ihan totuudesta lauleta .. mutta eräällä tavalla .. ihmisiä ollaan kaikki.

        http://www.youtube.com/watch?v=HyiJ89O0jvc

        alex :)


      • 1_Uskova
        alex-kasi kirjoitti:

        samalla linjalla. Ei mitään hampaankolossa ketään vastaan - ei edes tarvitse miettiä asiaa.

        Ei siihen tarvitse kuin vähän ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan.

        Heitämpä laulun Antille.
        Ei siinä nyt ihan totuudesta lauleta .. mutta eräällä tavalla .. ihmisiä ollaan kaikki.

        http://www.youtube.com/watch?v=HyiJ89O0jvc

        alex :)

        Koskaan et suostu keskustelemaan asioista, henkilökohtaisuuksiin aina juutut sitäkin takiaisemmin.


    • adventisti

      Asiastahan sinua Antti moititaan, sinun nöyrtymättömyydestäsi sinun kastamattomuudestasi vääristyneestä asenteestasi ja epäraamatullisuudestasi, rukoilemattomuudestasi eikä siten Pyhä Henki pääse ohjaamaan ja auttamaan sinua....

      • anti-adventisti

        että sinä adventistihan kirjoitat ITSESTÄSI!!


      • adventisti
        anti-adventisti kirjoitti:

        että sinä adventistihan kirjoitat ITSESTÄSI!!

        Etkö kestä sitä, että myös sinuun kastamattomaan sopii nuo (Antille suunnatut sanat) sanat? Ei sinun tarvitse vastata, ymmärrän muutenkin kääntymättömyytesi/paatumuksesi, mutta miten olisi se että tekisit sen parannuksen/nöyrtymisen ja menisit kasteelle, onko se turhaa toiveajattelua meiltä, oletko jo puolesi valinnut …


      • anti-adventisti
        adventisti kirjoitti:

        Etkö kestä sitä, että myös sinuun kastamattomaan sopii nuo (Antille suunnatut sanat) sanat? Ei sinun tarvitse vastata, ymmärrän muutenkin kääntymättömyytesi/paatumuksesi, mutta miten olisi se että tekisit sen parannuksen/nöyrtymisen ja menisit kasteelle, onko se turhaa toiveajattelua meiltä, oletko jo puolesi valinnut …

        olen valinnut ihanan Jeesuksen.
        Minun uskoontulooni ei tarvittu adventtikirkkoa.
        Niin yksinkertaista se on.


      • adventisti
        anti-adventisti kirjoitti:

        olen valinnut ihanan Jeesuksen.
        Minun uskoontulooni ei tarvittu adventtikirkkoa.
        Niin yksinkertaista se on.

        Älä petä itseäsi itsepetoksella, tässä sinulle hieman miettimistä oletko oikeassa suhteessa Vapahtajaan; Raamatun kehotus on: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)

        Siis "Salli nyt (itsellesi kaste); sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus."
        Sillä; "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt.3:15; 7:21; 12:50)

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.'
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." (Matt.7:22-27)

        Siis ”Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.” (Jaak.2:14-26)

        ”Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille," (Room.6.)

        ”Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.” (3.Moos, 26:2)


      • anti-adventisti
        adventisti kirjoitti:

        Älä petä itseäsi itsepetoksella, tässä sinulle hieman miettimistä oletko oikeassa suhteessa Vapahtajaan; Raamatun kehotus on: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)

        Siis "Salli nyt (itsellesi kaste); sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus."
        Sillä; "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt.3:15; 7:21; 12:50)

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.'
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." (Matt.7:22-27)

        Siis ”Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.” (Jaak.2:14-26)

        ”Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille," (Room.6.)

        ”Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.” (3.Moos, 26:2)

        joku juutalainen kun Mooseksen kirjoja luet?
        Etkö tiedä että kristityn kirjat ovat uudentestamentin puolella.
        Niin yksinkertaista se on.


      • adventisti
        anti-adventisti kirjoitti:

        joku juutalainen kun Mooseksen kirjoja luet?
        Etkö tiedä että kristityn kirjat ovat uudentestamentin puolella.
        Niin yksinkertaista se on.

        Ei olisi UT ilman VT:a!

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ." (Joh.3:6,7)
        Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

        3.Mooseksen kirja:
        19:3 "Jokainen teistä peljätköön äitiänsä ja isäänsä, ja pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."


      • karlpaul
        adventisti kirjoitti:

        Ei olisi UT ilman VT:a!

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ." (Joh.3:6,7)
        Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

        3.Mooseksen kirja:
        19:3 "Jokainen teistä peljätköön äitiänsä ja isäänsä, ja pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        Tuon uskon totuus asian suhteen olet valitettavasti täysin ulkona! Et ymmärrä Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärrysopista mitään. Toisin sanoen sinulla täysin väärä käsitys käsitys todellisen uskonelämän sisäisestä merkityksestä eli elämän hengen ikuisuus kysymyksestä, joka on Jeesuksen kristuksen rakkauden palveleva oppi, eli oman persoonallisuuden kuovuttaminen palveluksen alttarille ja Kristuksen henkeen pukeutuminen.


      • adventisti kirjoitti:

        Älä petä itseäsi itsepetoksella, tässä sinulle hieman miettimistä oletko oikeassa suhteessa Vapahtajaan; Raamatun kehotus on: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)

        Siis "Salli nyt (itsellesi kaste); sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus."
        Sillä; "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt.3:15; 7:21; 12:50)

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.'
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." (Matt.7:22-27)

        Siis ”Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.” (Jaak.2:14-26)

        ”Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille," (Room.6.)

        ”Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.” (3.Moos, 26:2)

        Adventistit aina vetoavat Jaakobin kirjeeseen puhuttaessa Aabrahamin vanhurskauttamisesta. Eikö se kannattaisi lukea suoraan Mooseksen kirjoista, sillä siellä se lukee selkeästi, kuten se tapahtui.

        1 Moos 15:6. Siellä lukee näin:

        6 Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi.

        Sitten jatkamme lukemista eteenpäin ja tulemme kohtaan 1. moos 17:26.

        Siinä tapahtui ensimmäinen "uskon teko", eli ympärileikkaus. Rabbit ovat laskeneet, että välissä on n. 29 vuotta.

        Sitten luemme eteenpäin ja tulemme kohtaan 1 moos 22:10.

        Siinä on tapahtumassa Iisakin uhraaminen, eli toinen uskon teko.

        Mutta tämä on merkityksetöntä, sillä Jumala vanhurskautti Aabrahamin jo ennen tekoja. Pelkkä usko sai tämän aikaan, ei lain perässä kuolaaminen.

        Nyt katsomme tuota adventisteille rakasta pientä kohtaa Jaakobilta ( Jaak 2: 21-), joka kuuluu näin:

        21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

        Valistunut lukija huomaa, mitä on tapahtunut?

        Mitä Jaakob kirjoittaa: Hän sanoo, että Jumala vanhurskautti Aabrahamin SEN JÄLKEEN kun hän vei Iisakin uhrialttarille. Nyt täytyy palata kirjoitustani pari riviä ylöspäin, ja katsoa mitä Mooseksen kirjat sanovat: Ne sanovat, että asia on juuri päinvastoin. Ja valistunut lukija ottaa nyt raamatun omaan käteen ja lukee itse ja huomaa, että minä en valehtele.

        1 Moos 15:6 Jumala vanhurskautti
        1 moos 22:10. Iisak uhrialttarilla

        Mitä tästä pitää sanoa? Valehteleeko Jaakob? Ei hän valehtele, hän vain muisti väärin. Hän on ihminen. Jaakobin kirjeet ovat ihmisen kirjoittama kirje ihmisille. Mutta valehteleeko adventisti? No tavallaan ei. Kyllä hän sydämessään uskoo olevansa aidan vihreämmällä puolella, mutta valitettavasti tosiasiat ovat häntä vastaan.

        Hän taitavasti käyttää muutamia Raamatun epäloogisuuksia hyväkseen puolustaakseen adventtioppia. Mutta sinä, rakas valistunut lukija, ota Raamattu käteen ja lue sieltä mitä tapahtui!

        Paavali tunsi hyvin Mooseksen kirjat, sillä hänhän oli ollut fariseus. Tuo, että Jumala oli vanhurskauttanut Aabrahamin ennen tekoja, oli hänen suuri oivalluksensa jonka turvin hän uskalsi sanoa Galatalaiskirjeissä, että laki on jopa jälkikäteen lisätty, mikä oli sen ajan juutalaisille suuri ihmetys. Hehän uskoivat, että Jumala loi lain ennen mitään ja Jumala jopa mietti lakia 3 ensimmäistä tuntia joka päivä.

        Paavali väitti aivan oikeutetusti, että ei mitään lakia ole aluksi edes ollutkaan, vaan laki on jäljestä lisätty juutalaisuuteen ja sitten se laki kävi aivan mahdottomaksi kaikkine perinnäissäädöksineen ja se oli juutalaisille suuri kauhistus.

        Tosin nykyisen me tiedämme että Paavali oli oikeassa, sillä historiantutkimus on paljastanut, että juutalaisista tuli lakivouhkaajia sangen myöhään ja aluksi juutalaisuus oli hyvinkin vapaamielinen uskonto.


      • eepu*
        adventisti kirjoitti:

        Ei olisi UT ilman VT:a!

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ." (Joh.3:6,7)
        Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

        3.Mooseksen kirja:
        19:3 "Jokainen teistä peljätköön äitiänsä ja isäänsä, ja pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        Juuri näin, olet oikeassa, älä välitä muitten kuten; karlpaul, bushmanni yms. kastamattomien höpinöistä, jotka eivät nöyrry kastettaviksi ja siten Jumalan Lain noudattajiksi!


      • "Asiastahan sinua Antti moititaan, sinun kastamattomuudestasi"

        Ei ole adventistit moittineet minua edes kastamattomuudesta.
        Kehotettiin tosin uudistamaan aikoinaan helluntailaisten parissa
        ottamani kaste, mutta ei se ollut moite vaan rohkaiseva ehdotus.
        Ei minulla ollut mitään syytä loukkaantua rohkaisemisesta.

        Onko sinua itseäsi aina vain moitittu? Tai viety väkisten kasteelle?
        Eikö sinulle ole kukaan sanonut YSTÄVÄLLISESTI: on aika mennä kasteelle.

        Minut on kastettu ...

        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Olen antanut kastaa itseni ...

        Mark.16:15
        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he

        En tiedä onko minusta siihen kasteeseen, millä Jeesus kastettiin ...

        Mark. 10:38
        Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä mitä pyydätte.
        Onko teistä juomaan sitä maljaa, jonka minä juon?
        Voitteko te ottaa sen kasteen, jolla minut kastetaan?"


      • adventisti kirjoitti:

        Ei olisi UT ilman VT:a!

        "Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ UUDESTI, YLHÄÄLTÄ." (Joh.3:6,7)
        Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

        3.Mooseksen kirja:
        19:3 "Jokainen teistä peljätköön äitiänsä ja isäänsä, ja pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        ##: Ei olisi UT ilman VT:a!
        3.Mooseksen kirja: 19:3 "Jokainen teistä peljätköön äitiänsä ja isäänsä,
        ja pitäkää minun sapattini. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." _##

        Adventistit pitävät itse sapatin, mutta sinä pölötät sapatin pitämisestä.
        Toiset puhuu, toiset tekee. Eikä sapatin pitäminen riitä, että voisit
        sanoa itseäsi lainnoudattajaksi, lain alle alistuvaiseksi, sillä koko laki ...

        Joos. 1:8
        Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt,
        että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu,
        sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

        No niin, nyt tarvitset syntien sovituspaikkaa, tarkemmin sitä ei ole tarvis kuvata, sillä kovasti nyt
        kaipaat vain puhdistusta ...

        Hepr. 1:3
        Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle. [Viis. 7:25,26; Kol. 1:15-20]

        Hepr. 9:5
        Arkun päällä olivat kerubit, kirkkauden enkelit, jotka siivillään varjosivat syntien sovituspaikkaa.
        Kaikkea tätä ei nyt ole tarpeen selittää yksityiskohtaisesti.

        "Että tarkoin noudattaisit KAIKKEA"


      • bushmanni kirjoitti:

        Adventistit aina vetoavat Jaakobin kirjeeseen puhuttaessa Aabrahamin vanhurskauttamisesta. Eikö se kannattaisi lukea suoraan Mooseksen kirjoista, sillä siellä se lukee selkeästi, kuten se tapahtui.

        1 Moos 15:6. Siellä lukee näin:

        6 Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi.

        Sitten jatkamme lukemista eteenpäin ja tulemme kohtaan 1. moos 17:26.

        Siinä tapahtui ensimmäinen "uskon teko", eli ympärileikkaus. Rabbit ovat laskeneet, että välissä on n. 29 vuotta.

        Sitten luemme eteenpäin ja tulemme kohtaan 1 moos 22:10.

        Siinä on tapahtumassa Iisakin uhraaminen, eli toinen uskon teko.

        Mutta tämä on merkityksetöntä, sillä Jumala vanhurskautti Aabrahamin jo ennen tekoja. Pelkkä usko sai tämän aikaan, ei lain perässä kuolaaminen.

        Nyt katsomme tuota adventisteille rakasta pientä kohtaa Jaakobilta ( Jaak 2: 21-), joka kuuluu näin:

        21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

        Valistunut lukija huomaa, mitä on tapahtunut?

        Mitä Jaakob kirjoittaa: Hän sanoo, että Jumala vanhurskautti Aabrahamin SEN JÄLKEEN kun hän vei Iisakin uhrialttarille. Nyt täytyy palata kirjoitustani pari riviä ylöspäin, ja katsoa mitä Mooseksen kirjat sanovat: Ne sanovat, että asia on juuri päinvastoin. Ja valistunut lukija ottaa nyt raamatun omaan käteen ja lukee itse ja huomaa, että minä en valehtele.

        1 Moos 15:6 Jumala vanhurskautti
        1 moos 22:10. Iisak uhrialttarilla

        Mitä tästä pitää sanoa? Valehteleeko Jaakob? Ei hän valehtele, hän vain muisti väärin. Hän on ihminen. Jaakobin kirjeet ovat ihmisen kirjoittama kirje ihmisille. Mutta valehteleeko adventisti? No tavallaan ei. Kyllä hän sydämessään uskoo olevansa aidan vihreämmällä puolella, mutta valitettavasti tosiasiat ovat häntä vastaan.

        Hän taitavasti käyttää muutamia Raamatun epäloogisuuksia hyväkseen puolustaakseen adventtioppia. Mutta sinä, rakas valistunut lukija, ota Raamattu käteen ja lue sieltä mitä tapahtui!

        Paavali tunsi hyvin Mooseksen kirjat, sillä hänhän oli ollut fariseus. Tuo, että Jumala oli vanhurskauttanut Aabrahamin ennen tekoja, oli hänen suuri oivalluksensa jonka turvin hän uskalsi sanoa Galatalaiskirjeissä, että laki on jopa jälkikäteen lisätty, mikä oli sen ajan juutalaisille suuri ihmetys. Hehän uskoivat, että Jumala loi lain ennen mitään ja Jumala jopa mietti lakia 3 ensimmäistä tuntia joka päivä.

        Paavali väitti aivan oikeutetusti, että ei mitään lakia ole aluksi edes ollutkaan, vaan laki on jäljestä lisätty juutalaisuuteen ja sitten se laki kävi aivan mahdottomaksi kaikkine perinnäissäädöksineen ja se oli juutalaisille suuri kauhistus.

        Tosin nykyisen me tiedämme että Paavali oli oikeassa, sillä historiantutkimus on paljastanut, että juutalaisista tuli lakivouhkaajia sangen myöhään ja aluksi juutalaisuus oli hyvinkin vapaamielinen uskonto.

        Bushmanni esitti meille Jaakobin kysymyksen:

        Jaak.2:21
        Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella,
        kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

        Valistunut lukija huomaa, mitä on tapahtunut?

        Minun vastaukseni:

        Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus
        tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. Vastoin lakia Aabram vei poikansa uhrialttarille, sillä
        hän uskoi, että Jumala kykenee herättämään Iisakin eloon ja pitämään lupauksensa, että Iisakista paljon
        jälkeläisiä. Välillähän Aabrahamin usko ailahteli, niin että syntyi lain tekona Ismael, mutta kuitenkin:
        vanhurskaudeksi luettiin se uskon teko, että oli valmis uhraamaan poikansa, jonka piti aikuisena siittää
        paljon jälkeläisiä.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Bushmanni esitti meille Jaakobin kysymyksen:

        Jaak.2:21
        Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella,
        kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

        Valistunut lukija huomaa, mitä on tapahtunut?

        Minun vastaukseni:

        Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus
        tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. Vastoin lakia Aabram vei poikansa uhrialttarille, sillä
        hän uskoi, että Jumala kykenee herättämään Iisakin eloon ja pitämään lupauksensa, että Iisakista paljon
        jälkeläisiä. Välillähän Aabrahamin usko ailahteli, niin että syntyi lain tekona Ismael, mutta kuitenkin:
        vanhurskaudeksi luettiin se uskon teko, että oli valmis uhraamaan poikansa, jonka piti aikuisena siittää
        paljon jälkeläisiä.

        >>> Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. >>>

        No meillä on varmaan eri käsitys uskon teoista, mutta jos sinä pidät uskon tekona sellaista, että kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat. No tälle tarinalle on paikkansa, sillä sumerilaisilla on vastaava tarina omissa legendoissaan ja pitihän juutalaisillakin silloin olla, tietenkin.

        Mutta jos sinä unohdat tämän amerikkalaisen hapatuksen, jota olet innokkaana viime aikoina kuunnellut ja luet Raamattua ilman tämän järjestön vaikutusta, niin huomaisit, että Jumala vanhurskautti Abrahamin ensin, ilman yhtään mitään tekoja. Pelkästä uskosta.

        Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen.

        No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin.

        Jaakob oli tyystin väärässä, koska hän todellakin koetti todistaa, että vanhurskautus tuli uskon aikaansaamista teoista, mutta kun niitä tekoja ei ollut, vaan vanhurskautus oli ensin.

        Tämä selviää Raamatusta, jos lukee Mooseksen kirjat ensin ja sieltä tapahtumat kuvatussa järjestyksessä.

        Abrahamin usko todellakin heilahteli, kun hän ei uskonut, että hän on jo vanhursautettu, eikä niitä tekoja enää tarvittu, joilla hän koetti Jumalaa miellyttä ja myöskin koetti esittää/näytellä olevansa hyvä uskova.

        Se oli pelkkää teatteria, jolla ei ollut enää merkitystä. Samanlaista teatteria on tämän amerikkalaisen puljun sapatin ympärillä vouhkaus.


      • mystikko bushmanni?
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. >>>

        No meillä on varmaan eri käsitys uskon teoista, mutta jos sinä pidät uskon tekona sellaista, että kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat. No tälle tarinalle on paikkansa, sillä sumerilaisilla on vastaava tarina omissa legendoissaan ja pitihän juutalaisillakin silloin olla, tietenkin.

        Mutta jos sinä unohdat tämän amerikkalaisen hapatuksen, jota olet innokkaana viime aikoina kuunnellut ja luet Raamattua ilman tämän järjestön vaikutusta, niin huomaisit, että Jumala vanhurskautti Abrahamin ensin, ilman yhtään mitään tekoja. Pelkästä uskosta.

        Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen.

        No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin.

        Jaakob oli tyystin väärässä, koska hän todellakin koetti todistaa, että vanhurskautus tuli uskon aikaansaamista teoista, mutta kun niitä tekoja ei ollut, vaan vanhurskautus oli ensin.

        Tämä selviää Raamatusta, jos lukee Mooseksen kirjat ensin ja sieltä tapahtumat kuvatussa järjestyksessä.

        Abrahamin usko todellakin heilahteli, kun hän ei uskonut, että hän on jo vanhursautettu, eikä niitä tekoja enää tarvittu, joilla hän koetti Jumalaa miellyttä ja myöskin koetti esittää/näytellä olevansa hyvä uskova.

        Se oli pelkkää teatteria, jolla ei ollut enää merkitystä. Samanlaista teatteria on tämän amerikkalaisen puljun sapatin ympärillä vouhkaus.

        Joku kysäisi tekeekös kantola jarlaut. En tiedä mitä tarkoitti.
        > http://keskustelu.suomi24.fi/node/9466601/thread

        Mutta mieleni minun tekevi kehottaa: kysykää kantolalta kun haluatte tietää raamatullisia selityksiä.

        Nääs kun tuolla bushmannilla näyttää olevan aivan kummalliset selitykset jopa uuden testamentin
        vahvistamiin selityksiin.

        Tieteen jumalille ja humanismille itsensä pilkkahintaan myynyt bushmanni ei herkeä pilkkaamasta Jumalaa ..

        'kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat.'

        Uusi testamentti opettaa että Aabrahamin oltua valmis uhraamaan Iisakkinsa, oli Jumalakin sen vuoksi
        valmis uhraamaan Poikansa ihmiskunnan edestä.

        Aabrahamia sanotaan uudessa testamentissa uskomme isäksi juuri tästä syystä. Jos ihminen ei ole valmis
        uhraamaan tai uhrautumaan, ei hänellä taida uskoa olla?


      • mystikko bushmanni? kirjoitti:

        Joku kysäisi tekeekös kantola jarlaut. En tiedä mitä tarkoitti.
        > http://keskustelu.suomi24.fi/node/9466601/thread

        Mutta mieleni minun tekevi kehottaa: kysykää kantolalta kun haluatte tietää raamatullisia selityksiä.

        Nääs kun tuolla bushmannilla näyttää olevan aivan kummalliset selitykset jopa uuden testamentin
        vahvistamiin selityksiin.

        Tieteen jumalille ja humanismille itsensä pilkkahintaan myynyt bushmanni ei herkeä pilkkaamasta Jumalaa ..

        'kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat.'

        Uusi testamentti opettaa että Aabrahamin oltua valmis uhraamaan Iisakkinsa, oli Jumalakin sen vuoksi
        valmis uhraamaan Poikansa ihmiskunnan edestä.

        Aabrahamia sanotaan uudessa testamentissa uskomme isäksi juuri tästä syystä. Jos ihminen ei ole valmis
        uhraamaan tai uhrautumaan, ei hänellä taida uskoa olla?

        >>> Jos ihminen ei ole valmis uhraamaan tai uhrautumaan, ei hänellä taida uskoa olla? >>>>

        Aivan oikein. Tämän logiikan pohjalta kaikenlaiset joukkoitsemurhakultit syntyvät. Tämä hieno asia uhrautumisesta on niin Daavidin oksan kuin monen muunkin hörhölahkon tausta-ajatus.

        Monet ns. uskovat kuitenkin toteuttavat tämän ja ampuvat perheensä ja lopulta itsensä, jotta pääsisivät jumalansa luo etuajassa.

        Yleisesti sellaista ihmistä pidetään kuitenkin kajahtaneena, ei hyvänä uskovana, vai olenko väärässä?

        Ja kaikki ne lapsenmurhaajatkin, jotka ovat vedonneet Aabrahamin tapaukseen Iisakin uhratessa, ovat vapauttamisen sijasta päätyneet mielisairaalaan.


      • Ei-advari
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jos ihminen ei ole valmis uhraamaan tai uhrautumaan, ei hänellä taida uskoa olla? >>>>

        Aivan oikein. Tämän logiikan pohjalta kaikenlaiset joukkoitsemurhakultit syntyvät. Tämä hieno asia uhrautumisesta on niin Daavidin oksan kuin monen muunkin hörhölahkon tausta-ajatus.

        Monet ns. uskovat kuitenkin toteuttavat tämän ja ampuvat perheensä ja lopulta itsensä, jotta pääsisivät jumalansa luo etuajassa.

        Yleisesti sellaista ihmistä pidetään kuitenkin kajahtaneena, ei hyvänä uskovana, vai olenko väärässä?

        Ja kaikki ne lapsenmurhaajatkin, jotka ovat vedonneet Aabrahamin tapaukseen Iisakin uhratessa, ovat vapauttamisen sijasta päätyneet mielisairaalaan.

        Matteuksen evankeliumi 4. luku

        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
        11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.


      • Adventisti
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. >>>

        No meillä on varmaan eri käsitys uskon teoista, mutta jos sinä pidät uskon tekona sellaista, että kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat. No tälle tarinalle on paikkansa, sillä sumerilaisilla on vastaava tarina omissa legendoissaan ja pitihän juutalaisillakin silloin olla, tietenkin.

        Mutta jos sinä unohdat tämän amerikkalaisen hapatuksen, jota olet innokkaana viime aikoina kuunnellut ja luet Raamattua ilman tämän järjestön vaikutusta, niin huomaisit, että Jumala vanhurskautti Abrahamin ensin, ilman yhtään mitään tekoja. Pelkästä uskosta.

        Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen.

        No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin.

        Jaakob oli tyystin väärässä, koska hän todellakin koetti todistaa, että vanhurskautus tuli uskon aikaansaamista teoista, mutta kun niitä tekoja ei ollut, vaan vanhurskautus oli ensin.

        Tämä selviää Raamatusta, jos lukee Mooseksen kirjat ensin ja sieltä tapahtumat kuvatussa järjestyksessä.

        Abrahamin usko todellakin heilahteli, kun hän ei uskonut, että hän on jo vanhursautettu, eikä niitä tekoja enää tarvittu, joilla hän koetti Jumalaa miellyttä ja myöskin koetti esittää/näytellä olevansa hyvä uskova.

        Se oli pelkkää teatteria, jolla ei ollut enää merkitystä. Samanlaista teatteria on tämän amerikkalaisen puljun sapatin ympärillä vouhkaus.

        *brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui*

        Tuon suostumisen perusteella Jumala uhrasi oman Poikansa .. kaikkien muiden puolesta vaan ei busmanin

        1. Moos. 22:2

        Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon".

        1. Moos. 22:7

        Iisak puhui isällensä Aabrahamille sanoen: "Isäni!" Tämä vastasi: "Tässä olen, poikani". Ja hän sanoi: "Katso, tässä on tuli ja halot, mutta missä on lammas polttouhriksi?"

        8 Aabraham vastasi: "Jumala on katsova itselleen lampaan polttouhriksi, poikani". Ja he astuivat molemmat yhdessä.
        9 Ja kun he olivat tulleet siihen paikkaan, jonka Jumala oli hänelle sanonut, rakensi Aabraham siihen alttarin, latoi sille halot, sitoi poikansa Iisakin ja pani hänet alttarille halkojen päälle.

        Jesaja 53. Uhriluku

        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä.
        Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.


      • 1_Uskova
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Minä ainakin olen huomaavani tuosta, että apostoli Jaakob koetti todistaa, ettei Aabrahamin vanhurskaus tullut lain töistä vaan uskon aikaansaamista teoista. >>>

        No meillä on varmaan eri käsitys uskon teoista, mutta jos sinä pidät uskon tekona sellaista, että kun brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui, niin pidä sitä vain uskon tekona, jos haluat. No tälle tarinalle on paikkansa, sillä sumerilaisilla on vastaava tarina omissa legendoissaan ja pitihän juutalaisillakin silloin olla, tietenkin.

        Mutta jos sinä unohdat tämän amerikkalaisen hapatuksen, jota olet innokkaana viime aikoina kuunnellut ja luet Raamattua ilman tämän järjestön vaikutusta, niin huomaisit, että Jumala vanhurskautti Abrahamin ensin, ilman yhtään mitään tekoja. Pelkästä uskosta.

        Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen.

        No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin.

        Jaakob oli tyystin väärässä, koska hän todellakin koetti todistaa, että vanhurskautus tuli uskon aikaansaamista teoista, mutta kun niitä tekoja ei ollut, vaan vanhurskautus oli ensin.

        Tämä selviää Raamatusta, jos lukee Mooseksen kirjat ensin ja sieltä tapahtumat kuvatussa järjestyksessä.

        Abrahamin usko todellakin heilahteli, kun hän ei uskonut, että hän on jo vanhursautettu, eikä niitä tekoja enää tarvittu, joilla hän koetti Jumalaa miellyttä ja myöskin koetti esittää/näytellä olevansa hyvä uskova.

        Se oli pelkkää teatteria, jolla ei ollut enää merkitystä. Samanlaista teatteria on tämän amerikkalaisen puljun sapatin ympärillä vouhkaus.

        -brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui-

        -Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen-

        -No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin-

        Kaikki tiedämme että ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantamusta ja että sen seurauksena että
        Abram oli valmis uhraamaan rakkaimpansa, Jumala uhrasi rakkaimpansa, itsensä (Poikansa), ihmiskunnan
        edestä. Kun busman tämän räikeän vihan ja kiihkon vallassa kiistää, syyllistyy hän armon Hengen pilkkaan.
        Pohjattomasti säälin tuota epätieteellistä ja teologiaa ymmärtämätöntä pensastolaista!

        Luuk. 12:10

        Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

        Hepr. 10:29

        kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!


      • Adventisti
        karlpaul kirjoitti:

        Tuon uskon totuus asian suhteen olet valitettavasti täysin ulkona! Et ymmärrä Jeesuksen Kristuksen elämän ymmärrysopista mitään. Toisin sanoen sinulla täysin väärä käsitys käsitys todellisen uskonelämän sisäisestä merkityksestä eli elämän hengen ikuisuus kysymyksestä, joka on Jeesuksen kristuksen rakkauden palveleva oppi, eli oman persoonallisuuden kuovuttaminen palveluksen alttarille ja Kristuksen henkeen pukeutuminen.

        Kun sanotaan jottei olis uutta testamenttii ilman vanhaa, unohdetaan että uutta testamenttia ei olisi ellei
        Jeesus olisi Golgatalla kuollut ja noussut ylös. Vanha testamentti on ennustusta Jeesuksen päiviin asti
        Jeesuksen omien sanojen mukaan ja siitä eteenpäin meillä on elävä todistus Jumalasta .. Jeesus Kristus.
        Kun palvelemme kanssaihmisiä, niitä vähäisiä Herran nimessä, niin palvelemme Herraa. Emme voi rakastaa
        Häntä yhtään enempää kuin mitä rakastamme vähäisintä. On rakkauden kolmoiskäsky, että niinkuin itseäsi
        rakastat niin tuleepi rakastaa kanssaihmisiä ja heidän kauttaan Jumalaa. Kaikesta annettava kunnia Jumalalle.

        Me adventistit arvostamme juutalaista kirjallisuutta ja vanhaa testamenttia mutta sitoudumme uusimpaan
        testamenttiin, uuteen testamenttiin ja muistutamme että testamentin viimeistä vaihetta eletään kohta,
        nimittäin Ilmestyskirjan ilmoittama lopun aika on käsillä.


      • karlpaul
        1_Uskova kirjoitti:

        -brutaali Jumala käski Aabrahamia murhaamaan poikansa ja tämä vielä suostui-

        -Sitten seurasi se tyypillinen epäusko Aabrahamilta, että ei kai Jumala nyt pelkästä uskosta ketään vanhurskauta ja hän aloitti lakikiihkoilun ympärileikkauksineen ja oman pojan murhaamisineen-

        -No onneksi sieltä löytyi yksi selväpäinen enkeli, joka esti aikeet. Hyvä niin-

        Kaikki tiedämme että ilman verenvuodatusta ei ole anteeksiantamusta ja että sen seurauksena että
        Abram oli valmis uhraamaan rakkaimpansa, Jumala uhrasi rakkaimpansa, itsensä (Poikansa), ihmiskunnan
        edestä. Kun busman tämän räikeän vihan ja kiihkon vallassa kiistää, syyllistyy hän armon Hengen pilkkaan.
        Pohjattomasti säälin tuota epätieteellistä ja teologiaa ymmärtämätöntä pensastolaista!

        Luuk. 12:10

        Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

        Hepr. 10:29

        kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Nämä tallaiset adventistit, ja muutkin fanaatikot kiihko opin kannattajat, käyvät eräänlaisesta kirkkoyhteisöstä yhä vaarallisimmiksi! Täällä ei saisi sanoa kukaan ulkopuolinen itsenäisesti ajatteleva ihminen omaa näkemystään jonkun adventtikirkon teologisesti arveluttavasta tulkinnasta, joka ei sovi kenenkään terveeseen loogiseen ajatteluun, - järjelliseen ymmärrykseen! Kuten tuo Aabrahamin Iisakin uhraaminen?

        Hyvin monet, monet vastaavan laiset adventtikirkon päättömät opin kappaleet, jotka rikkovat terveen järjellisen ymmärryksen mahdollisuuden käytön, niillä kirkollisilla oppi-päätelmillään ja dokmeillaan jotka on annettu jäsenille terveen mahdollisen järjen ja ymmärryksen käytön sijaan. Ja nyt he käyttävät sitten aivan kuin uhka vaatimuksenaan noita hirmu jumalaksi muodostettuja raamatun tulkintojaan, joilla uhkailevat ulkopuolisia ihmisiä, kuten Bushmannia ja tietysti allekirjoittanuttakin, tiedä mitä he saavat kiihkossaan aikaan, tai funtamentalissaan. Eikö järjen ymmärrysw ole se korkein ja kallein lahja jota tulisi kehittää ja kasvattaa, se on Jumalan Pyhin ja korkein, arvokkain johon Paavalikin kehoittaa turvautumaan aivan samalla tavalla kuin Jeesuskin. Miksi ihmisen pitää alistaa itsensä jonkun toisen jonkun hassunkurisen järkeä vailla olevan oppipäätelmän sidonnaisuuteen, jossa hänen oman ymmärryksen/järjen käyttö tukahdutetaan varmasti ja tehokkaasti??


    • Rea A:n ketjusta koskien Herramme tulemusta - kun toinen otetaan ja toinen jätetään

      TEMMATAAN YLÖS http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9452726/46669555
      - kun petikaveri on poissa, se havaitaan

      KAIKKI HUOMAA SEN http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9452726/46793537
      - jos tuhoutuisivat sillä sekunnilla, eivät huomaisi mitään ylösottoa

      PEDONAJASSA VAI ENNEN http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9452726/46793740

      - Raamatusta ilmenee että peto ehkä ilmaantuu ensin, mutta pääsee valtaan vasta kristittyjen
      ja Pyhän Hengen poistuttua - päätelkää itse:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9452726/46793740

      • adventisti

        Se on pedon aika ja sitten tempaus!


      • Nyky-Adventisti
        adventisti kirjoitti:

        Se on pedon aika ja sitten tempaus!

        Vanhoillis-adventisti ennusti = Se on pedon aika ja sitten tempaus!

        Niin että v. 231 olisi alkanut pedonaika vai? Tai v. 1845. Vaiko 1948?

        Tarkotat varmaan tätä 13. opinkappaleemme kohtaa:
        'Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17) ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15). Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15).'

        Tässä on vaan se teologinen ongelma meillä adventisteilla, että Herralla ei ole ketään meitä elossa olevia,
        jotka temmataan yhdessä poisnukkuneiden kanssa, jos tapetaan nälkään (ei voi ostaa) tai miekkaan ne,
        jotka pitävät sapatin ja sapatin Herran.
        Sitten on vielä sekin ristiriita Sanan kanssa, että 144000 Jumalan sinetillä varustettua ovat niin enkeleiden
        suojaamia, että heitä ei uhkaa mikään, Ilm. 14:1-5 mukaan ja Ilm. 7. luvun mukaan.

        ' Se on pedon aika ja sitten tempaus!'

        Mutta vitsausten aikana jumalattomat suorastaan etsivät kuolemaa, mutta kuolema pakenee.
        Ei siinä ehdittäisi seurakuntaa vainoamaan ja kuolemaa kai seurakuntakin etsisi, vitsausten
        ja piinan keskellä. Kyllä minä olen alkanut uskomaan, että tempaus on pedonajan alkupuolella,
        ennen vitsausten aikaa.

        Ilm. 9:6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        Ei pedon merkin ajassa ole vaihtoehtoja kuin marttyyrius tai pedon kumartaminen, sillä merkki
        PAKOTETAAN ottamaan.

        Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

        Enhän mä mitään väitä, kunhan keskustelua kerjään asiasta, asiallista.


      • adventisti
        Nyky-Adventisti kirjoitti:

        Vanhoillis-adventisti ennusti = Se on pedon aika ja sitten tempaus!

        Niin että v. 231 olisi alkanut pedonaika vai? Tai v. 1845. Vaiko 1948?

        Tarkotat varmaan tätä 13. opinkappaleemme kohtaa:
        'Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17) ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15). Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15).'

        Tässä on vaan se teologinen ongelma meillä adventisteilla, että Herralla ei ole ketään meitä elossa olevia,
        jotka temmataan yhdessä poisnukkuneiden kanssa, jos tapetaan nälkään (ei voi ostaa) tai miekkaan ne,
        jotka pitävät sapatin ja sapatin Herran.
        Sitten on vielä sekin ristiriita Sanan kanssa, että 144000 Jumalan sinetillä varustettua ovat niin enkeleiden
        suojaamia, että heitä ei uhkaa mikään, Ilm. 14:1-5 mukaan ja Ilm. 7. luvun mukaan.

        ' Se on pedon aika ja sitten tempaus!'

        Mutta vitsausten aikana jumalattomat suorastaan etsivät kuolemaa, mutta kuolema pakenee.
        Ei siinä ehdittäisi seurakuntaa vainoamaan ja kuolemaa kai seurakuntakin etsisi, vitsausten
        ja piinan keskellä. Kyllä minä olen alkanut uskomaan, että tempaus on pedonajan alkupuolella,
        ennen vitsausten aikaa.

        Ilm. 9:6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        Ei pedon merkin ajassa ole vaihtoehtoja kuin marttyyrius tai pedon kumartaminen, sillä merkki
        PAKOTETAAN ottamaan.

        Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

        Enhän mä mitään väitä, kunhan keskustelua kerjään asiasta, asiallista.

        Tämä pedon aika se on vielä tulossa oleva asia, sen merkki on yleismaailmallinen sunnuntailaki!!


      • Fniss!
        Nyky-Adventisti kirjoitti:

        Vanhoillis-adventisti ennusti = Se on pedon aika ja sitten tempaus!

        Niin että v. 231 olisi alkanut pedonaika vai? Tai v. 1845. Vaiko 1948?

        Tarkotat varmaan tätä 13. opinkappaleemme kohtaa:
        'Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17) ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15). Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15).'

        Tässä on vaan se teologinen ongelma meillä adventisteilla, että Herralla ei ole ketään meitä elossa olevia,
        jotka temmataan yhdessä poisnukkuneiden kanssa, jos tapetaan nälkään (ei voi ostaa) tai miekkaan ne,
        jotka pitävät sapatin ja sapatin Herran.
        Sitten on vielä sekin ristiriita Sanan kanssa, että 144000 Jumalan sinetillä varustettua ovat niin enkeleiden
        suojaamia, että heitä ei uhkaa mikään, Ilm. 14:1-5 mukaan ja Ilm. 7. luvun mukaan.

        ' Se on pedon aika ja sitten tempaus!'

        Mutta vitsausten aikana jumalattomat suorastaan etsivät kuolemaa, mutta kuolema pakenee.
        Ei siinä ehdittäisi seurakuntaa vainoamaan ja kuolemaa kai seurakuntakin etsisi, vitsausten
        ja piinan keskellä. Kyllä minä olen alkanut uskomaan, että tempaus on pedonajan alkupuolella,
        ennen vitsausten aikaa.

        Ilm. 9:6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        Ei pedon merkin ajassa ole vaihtoehtoja kuin marttyyrius tai pedon kumartaminen, sillä merkki
        PAKOTETAAN ottamaan.

        Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

        Enhän mä mitään väitä, kunhan keskustelua kerjään asiasta, asiallista.

        Eipä ole olemassakaan sellaisia kuin Nyky-Adventistit. Vie siis omat nyky-adventisti sepustuksesi sinne minne ne kuuluvat; roskikseen.


    • Ei-advari

      Antti sekoitti pakan, meni sekaisin kuvio adventistit / ei-adventistit. Anttia syytetään sekä advariksi
      että ei-advariksi, niin sunnuntain pilkkaajaksi kuin sapatin pettäjäksi. Tässäpä lisää sekoitusta ..

      Joh.Ilm. 7:2 Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä.
      Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:
      3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan."

      Ainakin luontoa vastaan Jumalan sinetti otsassa on täysi turva, ei mikään uhkaa, kun enkelit suojelee.

      sitten Johannes näkee suuren joukon muitakin pelastettuja, semmoisia joilla ei ole sinettiä lainkaan

      9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, Ilm. 4:4, Ilm. 6:11]
      10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella,
      hän ja Karitsa!

      Jotta oiskohan niin että Jumalan sinetti suojaa maailmassa, mutta pelastuneita on paljon enemmän
      kuin nuo 144000 Jumalan sinetillä varustettua?

    • Helinä Jokinen - kunnon kuntalainen! -- http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html

      No joo, mutta näkisivätpä nuo palkitsijat ja takapuolelle taputtelijat tämänkaltaiset vastuun kantamisen ...
      Suomessa vastaa: Helinä Jokinen, Kuoppajärventie. 124, 21500 Piikkiö, Finland. ...
      www.endtime.net/Acrobat/suomi_okumene.pdf
      http://www.endtime.net/Acrobat/suomi_okumene.pdf

      On selvää että Helinä tahtoo olla yksimielinen toisille ja toisenmielinen toisille ja erottava väliseinä tarvitaan. Sillä ne kunnallispoliitikot jotka - aivan oikein tekivät - palkitsevat Helinän hengellisen
      musiikin kuuntelun harrastamisesta, EIVÄT TAATUSTI palkitsisi endtime.net sivustojen levittämisen
      harrastamisesta!!! Onneksi eivät saa koskaan tietää.

      Mutta minä AVK olen ei palkittu vaan parjattu tämän Helinän lukuisissa blogisivustoissa, mm. ...
      http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/alkaa-tuomitko.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1628
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1200
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      802
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      788
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe