##Raamatun ensimmäinen perustotuushan ja ainoa oikea lähtökohta on se, että ihmisellä on kuolematon sielu - niinkuin Jumalakin kuolematon on.##
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ei kuule pidä paikkaansa ollenkaan tuo sinun totuutesi.
Kun Jumala loi ihmisen, niin HÄN puhalsi häneen elämän hengen, niin IHMISESTÄ tuli elävä sielu.
Siinä ei sanota, että "niin IHMISEEN tuli elävä sielu," vaan "NIIN IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU:" Ihminen on kokonaisuus.
Kun ihminen kuolee, niin hän lakkaa olemasta, sillä ruumis tulee maaksi jälleen ja HENKI palajaa takaisin Jumalaan, mistä se tulikin. Sillä ainoastaan Jumala voi antaa elämän takaisin.
On olemassa ylösnousemus, sekä oikeain että vääräin. Siinä on tuhat vuotta väliä. Ne jotka ovat syntyneet kahdesti, kuolevat vain yhdesti, mutta jotka ovat syntyneet yhdesti,kuolevat kahdesti, eli heitä kohtaa TOINEN KUOLEMA. Kun taas heitä, jotka saivat uudesti syntyä Krstuksessa, kohtaa iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Vapahtajassamme.
Antti Kantolan Raamatun väärenöstä:
79
409
Vastaukset
- Ope.
että uskoo mielummin saatanan lupaukseen "ei,ette te kuole" kuin Jumalan lupaukseen..
Jumala lähetti Poikansa jotta kaikilla olisi mahdollisuus iankaikkiseen elämään hänen kauttaan, nyt monet jotka jo kehuvat olevansa kuolemattomia eivät he katso tarvitsevansa Jeesusta iankaikkisen elämän saamiseen. Toista on meidän jotka tiedämme olevamme kuolevia jos ei Jumala meitä armossaan pelasta. Meille on Jeesus ainoa tie iankaikkiseen elämään - muuten olemme kuoleman omia..
Kiitos Jumalalle että antoi meille syntisille tien mitä kulkea iankaikkiseen elämään..[][][] Niin, Antti on tunnustanut yleisesti
Ope. 7.4.2010
että uskoo mielummin saatanan lupaukseen "ei,ette te kuole" kuin Jumalan lupaukseen.. [][][]
Kyllä minä tunnustan aivan HENKILÖKOHTAISESTI, että armollinen JEESUS sanoi minulle "et kuole vaan elät".- eremith
Sielu on juuri tuo Jumalan Poika jonka Hän lähetti maailmaan? Ottakaa hänet vastaan, Jeesuksessahan tuo Jumalan Poika/Sielu täydellisesti hallitsi, eli se Jumalallinen Rakkaus täydellistyi Jeesuksessa - hänen sielussaan. Kristuksen persoona Jeesus ristillä kuoli, mutta hänen sielunsa/henkensä palasi Isän Jumalan yhteyteen, eli siis elämän Henkeen takaisin, josta se oli tullun aineen maailmaan personoitumaan, ja siten ilmaisi itseään fyysisessä muodossa, - toisinsanoen Jumalallista tahtoa ikuista rakkauden hyvää voimaa ja tahtoa.
Näin Jeesus Kristus jätti työnsä perinnön seuraajilleen jota edelleen tulee jatkaa. Ja opetuslapset ja Paavalihan sitä työtä sielussaan rakastivat, ja myös tekivät, nyt kun he ovat ruumiistaan siirtyneet elämän henkeen takaisin, mutta saattavat kuitenkin seurata fyysisen maailman tapahtumia ja toimintaa, tai sitten ovat jo auttamassa jälleen yhteisen onnemme kehitystä täällä aineen alhossa sen yhteisen tavoitteemme ykseyden - kuolemattoman Jumalallisen rakkauden päämäärän tavoittelua, tai sitten he lepäävät ikuisessa taivaallisessa ilossa. - 2345
se kätkeytyy nimimerkin taakse? aijai jai.
- eremith32
eremith kirjoitti:
Sielu on juuri tuo Jumalan Poika jonka Hän lähetti maailmaan? Ottakaa hänet vastaan, Jeesuksessahan tuo Jumalan Poika/Sielu täydellisesti hallitsi, eli se Jumalallinen Rakkaus täydellistyi Jeesuksessa - hänen sielussaan. Kristuksen persoona Jeesus ristillä kuoli, mutta hänen sielunsa/henkensä palasi Isän Jumalan yhteyteen, eli siis elämän Henkeen takaisin, josta se oli tullun aineen maailmaan personoitumaan, ja siten ilmaisi itseään fyysisessä muodossa, - toisinsanoen Jumalallista tahtoa ikuista rakkauden hyvää voimaa ja tahtoa.
Näin Jeesus Kristus jätti työnsä perinnön seuraajilleen jota edelleen tulee jatkaa. Ja opetuslapset ja Paavalihan sitä työtä sielussaan rakastivat, ja myös tekivät, nyt kun he ovat ruumiistaan siirtyneet elämän henkeen takaisin, mutta saattavat kuitenkin seurata fyysisen maailman tapahtumia ja toimintaa, tai sitten ovat jo auttamassa jälleen yhteisen onnemme kehitystä täällä aineen alhossa sen yhteisen tavoitteemme ykseyden - kuolemattoman Jumalallisen rakkauden päämäärän tavoittelua, tai sitten he lepäävät ikuisessa taivaallisessa ilossa.Eivät elävät olennot milloinkaan olekotoisin aineellisesta maailmasta ("Luonnosta"). Sitä ei aineellinen tiedekkään koskaan pysty luomaan elävää olentoa, se pysyy meille mysteerona. Mutta elävät olennot eivät kuitenkaan kuulu aineen ympäristöön, tai sen piiriin. Aine eli fyysinen muoto on se jonka Jumala täyttää elämällä eli, muodosta ruumiista tulee elävä kun Jumala/elämän henki ingarnoituu tuohon aineeseen, tehden siitä käyttövälineen itselleen Herran hengelle, joksikin aikaa. Mutta kun tuo kuluva ruumis on loppuun käytetty, niin sielu/henki palajaa täydellisesti henkisen nelämän tasolle, vain siellä Hän voi olla onnellinen.
Siellä hän viettää, unohtaen aineellisen maailman harhapoluilla viettämänsä, ja tuhlaamansa ajan tarpeettomiin seikkailuihin, joissa hän yritti tulla onnelliseksi aineellisessa maailmassa. Mutta olennaista on vain se, että hän sai kerätä kokemuksia, joiden kautta hän sai lisättyä henkistä tietoa ja näin kohota taivaalliseen korkeuteen. - eremith32
Ei meitä todellakaan Jeesus pelasta, vaan hänen opetuksensa omaksuminen sielullisen elämämme asenteeksi siten että elämme hänen opettamansa elämänymmärryksen omassa elämässämme. Ei meitä kukaan ulkopuolinen ihminen teoillaan tai elämällään voi pelastaa, vaan, että elämme omassa elämässämme niiden Jumalallisten ohjeiden mukaan jotka hän Jeesus Kristus eli elämän käytännössä meidän esimerkiksemme, elämämme ohjeiksi. Vain siten meille hän avasi/näytti tien jota meidänkin tulee kulkea, jotta siunaus lepäisi elämämme yllä ja toivo ikuisesta sielumme pelastuksesta säilyisi loppuun asti.
" tiedämme olevamme kuolevia jos ei Jumala meitä armossaan pelasta.
Meille on Jeesus ainoa tie iankaikkiseen elämään - muuten olemme kuoleman omia..
Kiitos Jumalalle että antoi meille syntisille tien mitä kulkea iankaikkiseen elämään.. "- tööt!
eremith32 kirjoitti:
Eivät elävät olennot milloinkaan olekotoisin aineellisesta maailmasta ("Luonnosta"). Sitä ei aineellinen tiedekkään koskaan pysty luomaan elävää olentoa, se pysyy meille mysteerona. Mutta elävät olennot eivät kuitenkaan kuulu aineen ympäristöön, tai sen piiriin. Aine eli fyysinen muoto on se jonka Jumala täyttää elämällä eli, muodosta ruumiista tulee elävä kun Jumala/elämän henki ingarnoituu tuohon aineeseen, tehden siitä käyttövälineen itselleen Herran hengelle, joksikin aikaa. Mutta kun tuo kuluva ruumis on loppuun käytetty, niin sielu/henki palajaa täydellisesti henkisen nelämän tasolle, vain siellä Hän voi olla onnellinen.
Siellä hän viettää, unohtaen aineellisen maailman harhapoluilla viettämänsä, ja tuhlaamansa ajan tarpeettomiin seikkailuihin, joissa hän yritti tulla onnelliseksi aineellisessa maailmassa. Mutta olennaista on vain se, että hän sai kerätä kokemuksia, joiden kautta hän sai lisättyä henkistä tietoa ja näin kohota taivaalliseen korkeuteen.jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa. Olet puhtaasti gnostilainen harhaoppinen eksyttäjä.
- piip!
eremith32 kirjoitti:
Ei meitä todellakaan Jeesus pelasta, vaan hänen opetuksensa omaksuminen sielullisen elämämme asenteeksi siten että elämme hänen opettamansa elämänymmärryksen omassa elämässämme. Ei meitä kukaan ulkopuolinen ihminen teoillaan tai elämällään voi pelastaa, vaan, että elämme omassa elämässämme niiden Jumalallisten ohjeiden mukaan jotka hän Jeesus Kristus eli elämän käytännössä meidän esimerkiksemme, elämämme ohjeiksi. Vain siten meille hän avasi/näytti tien jota meidänkin tulee kulkea, jotta siunaus lepäisi elämämme yllä ja toivo ikuisesta sielumme pelastuksesta säilyisi loppuun asti.
saatanallista harhaa... vai ei Jeesus pelasta.... kyllä kuule pelastaa eikä kukaan muu voi pelastaa..
Senkun yrität pelastaa itsesi, niin päädyt helvettiin. eremith kirjoitti:
Näin Jeesus Kristus jätti työnsä perinnön seuraajilleen jota edelleen tulee jatkaa. Ja opetuslapset ja Paavalihan sitä työtä sielussaan rakastivat, ja myös tekivät, nyt kun he ovat ruumiistaan siirtyneet elämän henkeen takaisin, mutta saattavat kuitenkin seurata fyysisen maailman tapahtumia ja toimintaa, tai sitten ovat jo auttamassa jälleen yhteisen onnemme kehitystä täällä aineen alhossa sen yhteisen tavoitteemme ykseyden - kuolemattoman Jumalallisen rakkauden päämäärän tavoittelua, tai sitten he lepäävät ikuisessa taivaallisessa ilossa.Eremith:
"Sielu on juuri tuo Jumalan Poika jonka Hän lähetti maailmaan?"
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Filem. 1:25
Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.
Jeesus on lihaan tullut Jumala - Ihmisen Poika / Jumalan Poika, on elävä Jumalan Sana. On Alku ja Loppu.
Jes.9:5 (9:4) ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
- kuolleet sielut
joka minussa on palaa Jumalalle ja Jumala antaa tämän hengen taas jollekin toiselle, uudelle ihmiselle.Henki joka on minussa, on ollut aiemmin jollakin toisella ja tästä syystä jokainen ihminen kokee ajoittain deja vu kokemuksia.Väittämäsi pelastuvasta ihmisestä jättää sielun ja hengen iankaikkisessa elämässä Jumalan ulkopuolelle,vain henki palaa Jumalalle.
- X-hirvas
maallinen lihallinen ruumiimme, joka muuttuu tomuksi, sekä uusi hengellinen ruumiimme Kristuksessa.
Sanoohan Paavali näin:
Apt.2.
24 Hänet (Jeesuksen) Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös MINUN RUUMIINI on lepäävä toivossa;
27 sillä sinä ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
Vaikka lihallinen maallinen ruumiimme katoaa, niin ne jotka ovat Jumalan muistissa, heidän hengellinen ruumis on tallessa samoin kuin Jeesuksenkin. He eivät ole hyljättyinä tuonelassakaan, vaan he elävät Jeesuksen lupauksen mukaan.
. 11:25
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. - piip!
X-hirvas kirjoitti:
maallinen lihallinen ruumiimme, joka muuttuu tomuksi, sekä uusi hengellinen ruumiimme Kristuksessa.
Sanoohan Paavali näin:
Apt.2.
24 Hänet (Jeesuksen) Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös MINUN RUUMIINI on lepäävä toivossa;
27 sillä sinä ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
Vaikka lihallinen maallinen ruumiimme katoaa, niin ne jotka ovat Jumalan muistissa, heidän hengellinen ruumis on tallessa samoin kuin Jeesuksenkin. He eivät ole hyljättyinä tuonelassakaan, vaan he elävät Jeesuksen lupauksen mukaan.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."minun sieluni" = "minä"
- karlpaul
X-hirvas kirjoitti:
Sanoohan Paavali näin:
Apt.2.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.Niin se on, että se "sielullinen minä on. se ylösnousemus ja elämä", sillä tottakai ei aineellinen nouse ylöps, se on maatunut ja maatuvaa ainetta materiaa. Samoinha Jeesus sanoi sille rikkaalle nuorukaiselle, opettaakseen häntäkin ymmärtämään, että ei lihassa ja veressä ole pelastusta, vaan henki ja sielu ovat ne jotka iankaikkisen autuuden ikuisuudessa perivät. Kun rikas nuorukainen sanoi Jeesukselle, "että hyvä opettja ja Mestari, mitä minun on tehtävä, että minä iankaikkisen elämän saisin". Nyt Jeesus ennenkuin hän luetteli nuorukaiselle ehdot, niin Jeesus sanoi hänelle, että älä sano ketään hyväksi, sillä ei minun lihassani ole mitään hyvää; yksi on vain Isä taivaassa! (Joka käyttää tätä persoonallisuuttani hyvän toteuttamiseen), eli Jumalan/elämän itsensä tarkoittaman hyvän toteuttamiseen.
- Epätieto Sirkasta
Näyttää siltä että et halua uskoa jumalattoman siirtyvän aikarajallisesta
katoavaisuudesta pysyväisen iankaikkisen todellisuuden puolelle.
Sillä tahdot uskotella jumalattomille että kuollessa tulee tili- ja vastuuvapaus.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8976312
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.- skreivi
ylösnousemukseen. Toiset nousevat iankaikkiseen elämään ja toiset iankaikkiseen kuolemaan.
Siinä on 1000 v väliä.
Sillä kun Jeesus tulee noutamaan omansa, niin ensin nousevat ylös Jeesuksessa kuolleet ja heidät temmataan Jeesusta vastaan yläilmoihin yhdessä niiden Jeesukseen uskovien kanssa jotka vielä elävät.
Sitten tuhannen vuoden kuluttua herätetään jumalattomat kuolleet tuomion ylösnousemukseen ja he saavat palkan teoistansa, sillä heidät heitetään tuliseen järveen ja Jumala rankaisee heitä oikeudenmukaisesti, eli tekojensa mukaan.
Helvetti on raamatunmukaan TOINEN KUOLEMA. joten kaikki, jotka sinne joutuvat kuolevat lopöullisesti ja pysyvät kuolleina, ilman mitään elämää, IANKAIKKISESTI.
Eli kuolema on yhtä iankaikkinen jumalttomille, kuin elämä niille, jotka Kristuksessa ovat.
Tämä on minun uskoni tähän asiaan. skreivi kirjoitti:
ylösnousemukseen. Toiset nousevat iankaikkiseen elämään ja toiset iankaikkiseen kuolemaan.
Siinä on 1000 v väliä.
Sillä kun Jeesus tulee noutamaan omansa, niin ensin nousevat ylös Jeesuksessa kuolleet ja heidät temmataan Jeesusta vastaan yläilmoihin yhdessä niiden Jeesukseen uskovien kanssa jotka vielä elävät.
Sitten tuhannen vuoden kuluttua herätetään jumalattomat kuolleet tuomion ylösnousemukseen ja he saavat palkan teoistansa, sillä heidät heitetään tuliseen järveen ja Jumala rankaisee heitä oikeudenmukaisesti, eli tekojensa mukaan.
Helvetti on raamatunmukaan TOINEN KUOLEMA. joten kaikki, jotka sinne joutuvat kuolevat lopöullisesti ja pysyvät kuolleina, ilman mitään elämää, IANKAIKKISESTI.
Eli kuolema on yhtä iankaikkinen jumalttomille, kuin elämä niille, jotka Kristuksessa ovat.
Tämä on minun uskoni tähän asiaan.Skreivin näkemykseen voin ihan ilolla yhtyä. Silti tahtoisin hieman polemiikkia asiaan liittyen harrastaa ...
En minäkään siihen "ikuisesti"-sanaan tahdo takertua, että ikuisesti ikäänkuin säilyisivät elossa tulijärvessä.
Sitäpaitsi, kun Jeesus sanoi että "jokainen ihminen on tulella suolattava", niin voipi olla Hänellä tarkoitus
ilmaista, että uskovan täytyy kuolla itselleen ja jumalaton kuolee tulikivijärvessä.
TUIKI TUNTEMATON KIRJOITTI:
Antti Kantolan Raamatun väärennöstä:
ELÄVÄ SIELU 7.4.2010 00:29
##Raamatun ensimmäinen perustotuushan ja ainoa oikea lähtökohta on se,
että ihmisellä on kuolematon sielu - niinkuin Jumalakin kuolematon on.##
Jollekulle nimeään häpeävälle tekisi mieli vastata, että kaikki Raamattu on väärennöstä,
sillä originaaleja ja aivan ensimmäisiä kopioita ei ole olemassakaan enää. Raamattu on
väsätty kopion kopion ... kopioista. Olemme uskon varassa Raamatun tekstinkin suhteen.
Onhan "elävä sielu"-sanonta Raamatussa, jo alkusivuilla. Tähän asiaan liittyen minulle on
yhdentekevää, millaiseksi ajatellaan kokonaisuus ihmisestä. Koko ihminen kuitenkin pelastuu.
Eikä siihen vaikuta mitä on mieltä opeista ja tulkinnoista. Tärkeämpää on se, ettei paholainen
pääsisi meistä voitolle käsitteistä riitelemisen kautta.
Olen vain tahtonut silloin tällöin
heittää mukaan keskusteluun erään poikkeavan ja tavallaan täydentävänkin,
jos niin tahdotaan,
sanankohdan, jota ei ole kielletty ottamasta huomioon:
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne
ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
antti
- eremith32
Kaiken elämän alkulähde on elämän-henki/Jumala, eli Hänestä jota me henkitämmekitämme. Hänessä me liikumme elämme ja olemme, siis Hän on elämän alkulähde. Niin erlaisia olioita kuin olemmekin, niin kaikki olemme samasta elämän hengestä, - Jumalasta lähtöisin. Mutta kun meitä hallitsee tietämättömyys, ja se saa aikaan silloin täysin vääreistyneen minä tunteen, ja väärän tulkinnan - tottakai.
Puhdas Jumalallinen elämän henki toimii aineellisen materian ja sen olemassaolon välillä siten, että hengen yhdistyessä aineeseen syntyy elävää toimintaa, ja siten kaikki elämään herätetyt olennon ovat tuon Hengen eli sielu monadin ingarnoitumisen jälkeen "Persoonallisen Jumalan erillisiä osasia. Mutta tämä elävä olento, eli ihminen joka on persoonassaan, - luulee olevansa tuo aineellinen puoli, ja siksi väittää, että se nautinto jota tämä persoonallinen puoli antaa hänelle on aitoa luonnollista mitä elämä tarjoaa.
Vaikka hän onkin Jumaluuden korkeimman-ylimmän "persoonallisuuden" sielun olennaisia osasia, ja tämä vääristynyt minätajunta sitoo hänet aineelliseen olemassaoloon, ja vääristyneseen käsitykseen totuudesta. Mutta ihmisellä on mahdollisuus päästä tuosta vääristyneestä luulosta/uskosta, koska Herra Jumala antaa hänelle kerta toisensa jälkeen vapautua väärästä minä tunteesta. Sillä se perus-ihminen on sielu joka on verhoutunut aineen, eli lihan aineelliseen "verhoon", mutta vain siksi aikaa kunnes se on tullut käyttökelvottomaksi, ja palaa korkeimman olemisensa ylimpään tietoisuuteen, kunnes.... - anti-kristitty
Niinhän se on, että se ajatus, että ihmisen kuolematon sielu on Raamatun lähtökohta, on puhdasta fiktiota.
Niin kuin suuri osa kirkon muistakin opeista tuokin löytyy Raamatusta vain kehäpäätelmän kautta. Jos lähtökohta Raamatun tulkinnalle on, että sieltä löytyy kirkon opit, niin helppohan sitä on tekstit "tulkita" tavoitteen mukaiseksi, jos terve järki ei merkitse mitään eikä sydämestä löydy halua kunnioittaa ja kuunnella Raamatun tekstien kirjoittajia tekstien kautta.
Ei tulisi Antin lukea kirkkoperinteen loitsuja ääneen, jos ei edes ymmärrä niitä niin hyvin, että osaisi niiden sisällön muotoilla selkeästi ja yksiselitteisesti arkisuomeksi.
En jaksa nyt kirjoittaa tässä yksityiskohdista, koska tuon Antin väitteen osoittaminen sekä epäraamatulliseksi ja järjettömäksi on niin alkeellisen yksinkertaista, että melkein kuka tahansa siihen kykenee, jos vähänkin käyttää päätään. Lähtökohdaksi riittää Antin sanat ja niiden merkityks(i)en selvittäminen ja analyysin lopputulos on ainakin minun mielestä väistämätön... Antti ei edes itse ymmärrä, mitä sanoo. Niin kuin ei muutkaan kirkkokristityt.- alex-kasi
Hämmästyttää että tuo lapsena ihmiseen iskostettu piinan pelko sokaisee ihmisen niin paljon että hän ei edes halua puhua asiasta normaaliiin keskustelu tapaan, tuodaan esiin kerta kerran jälkeen niitä samoja Raamatun jakeita mutta kieltäydytään ajattelemasta, tyyliin "Ei meidän tarvitse ajatella" ... :( - meille riittää Raamatun sana.
Olettamus että ihmisen ei tarvitse ajatella sotii jopa heidän omaa uskontoaan vastaan, niin paljon epäraamatullista seli-seliä siinä on mukana. Valitettavasti antaa ku-olemattomuus oppiin uskova kirkkokin niin vääristyneen kuvan Luojastamme, että koko Raamatun sisältö muuttuu toiseksi, eräänlaiseksi sekavaksi selityksien sarjaksi johon monet "leipä-papit" eivät itsekään oikein voi uskoa - vaan spekuloivat sinne ja tänne - mutta johon kuitenkin kehoittavat ihmisiä asiaa ajattelematta uskomaan.
Mielestäni näistä perinne opeista pitäisi puhua kovalla äänellä kirkon sisälläkin.
alex - karlpaul
alex-kasi kirjoitti:
Hämmästyttää että tuo lapsena ihmiseen iskostettu piinan pelko sokaisee ihmisen niin paljon että hän ei edes halua puhua asiasta normaaliiin keskustelu tapaan, tuodaan esiin kerta kerran jälkeen niitä samoja Raamatun jakeita mutta kieltäydytään ajattelemasta, tyyliin "Ei meidän tarvitse ajatella" ... :( - meille riittää Raamatun sana.
Olettamus että ihmisen ei tarvitse ajatella sotii jopa heidän omaa uskontoaan vastaan, niin paljon epäraamatullista seli-seliä siinä on mukana. Valitettavasti antaa ku-olemattomuus oppiin uskova kirkkokin niin vääristyneen kuvan Luojastamme, että koko Raamatun sisältö muuttuu toiseksi, eräänlaiseksi sekavaksi selityksien sarjaksi johon monet "leipä-papit" eivät itsekään oikein voi uskoa - vaan spekuloivat sinne ja tänne - mutta johon kuitenkin kehoittavat ihmisiä asiaa ajattelematta uskomaan.
Mielestäni näistä perinne opeista pitäisi puhua kovalla äänellä kirkon sisälläkin.
alexMutta onhan se täällä nähty, että ei ainakaan Alex suinkaan paljon ajattele, vaan lukee raamattua kuin jukola Jussi, joten ei se raamatun teksti sano sen enempää Alexille kuin mitä kirjain on? Näin minä olen tulkinnut Alexin raamatun tuntemuksen. Mutta toivotaan, että täällä keskusteluissa saisit jotain jossa ymmärryksesi raamatun sisältöön jotenkin syvenisi.
- anti-kristitty
alex-kasi kirjoitti:
alexMutta alex, jos kirkko selvittäisi ne sotkut, jotka se on opeillaan saanut aikaiseksi parantelemalla Raamattua ja apostolista opetusta, niin mihin sitten uskovat enää kirkkoa tai kirkon sotkuja sanaleikeillään piilottelevia leipäpappeja tarvitsisivat? Ei kai kirkko sentään vallastaan ja papit elannostaan halua luopua? :p
Aloittajan teemahan oli tämä ja se on siellä aloituksen lopussa näin suoraan tiivistettynä:
"" Kun ihminen kuolee, niin hän lakkaa olemasta, sillä ruumis tulee maaksi jälleen ja HENKI palajaa takaisin Jumalaan, mistä se tulikin. Sillä ainoastaan Jumala voi antaa elämän takaisin. ""
Tuommoista ajatusrakennelmaa e löydy Raamatusta. Ei siellä sanota, että ihminen muuttuu olemattomaksi,
kun kuolee pois maan päältä. En ole adventistien kokouksissakaan kuullut sellaista, enkä nettisivustoissaan
havainnut. Mutta ateistit sanovat, että ihmistä ei sitten enää ole, kun hänen sydämensä pysähtyy.
antti- anti-kristitty
Raamattu sanoo ihmisen luomisesta, elämästä ja kuolemasta muun muassa seuraavaa...
(Genesis 2:7) Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
(Ecclesiastes 12:7) Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut.
(Ecclesiastes 3:18-21) Ja minä ajattelin: Näin tapahtuu ihmisten vuoksi. Jumala koettelee heitä, jotta he ymmärtäisivät olevansa pelkkiä luontokappaleita. Sillä ihmisten ja eläinten kohtalo on yhtäläinen: samalla tavoin kuolevat molemmat, yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole etusijaa eläimiin nähden, kaikki on turhuutta. Kaikki menee samaan paikkaan: kaikki on tullut tomusta ja kaikki palaa tomuun. Kuka tietää, kohoaako ihmisen henki ylös ja vajoaako eläinten henki alas maahan?
(Ps.90)
... Jo ennen kuin vuoret syntyivät, ennen kuin maa ja maanpiiri saivat alkunsa, sinä olit. Jumala, ajasta aikaan sinä olet. Sinä annat ihmisten tulla maaksi jälleen ja sanot: "Palatkaa tomuun, Aadamin lapset." Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä, mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki. Me katoamme kuin uni aamun tullen, kuin ruoho, joka hetken kukoistaa, joka vielä aamulla viheriöi mutta illaksi kuivuu ja kuihtuu pois. ... Vihasi alla meidän päivämme vaipuvat, vuotemme haihtuvat kuin henkäys. Seitsemänkymmentä on vuosiemme määrä, tai kahdeksankymmentä, jos voimamme kestää. Ja kaikki niiden meno on vain turhuutta ja vaivaa, ne kiitävät ohitse, ja me lennämme pois. ... Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen. ...
Eli tiivistäen... tomusta ihmiseksi ja hengen kautta eläväksi sellaiseksi, kunnes tuo elämä ihmisestä lähtee ja hän muuttuu takaisin tomuksi. Parhaiten nämä jakeet selittää juuri tuo "ateistinen" näkemys, jossa itsessään ei kyllä mitään erityisen ateistista ole. Se vain välttää sellaisten "yliluonnollisten" asioiden olemassaolon olettamisen, jotka ovat täysin tarpeettomia Raamatun kirjoittajien ajatusmaailman ymmärtämiseen, ja joihin uskomisessa ei ole mitään luonnollista eikä liioin järkeäkään.
Jos ihminen tai siis se kuolematon sielu, joka se ihminen oikeasti kirkkokristittyjen mukaan näyttää olevan ruumiista riippumatta, on kuolematon ja siksi luonnollisesti myös ikuinen, niin miksi tuo psalmi puhuu siitä, kuinka lyhyt ihmisen aika on, ja siitä, miten me katoamme kuin uni aamun tullen?
- revitään tästä lisää
on kuolematon. Me olemme kuolevaisia, koska olemme syntisiä.
Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava! ja jokainen teemme syntiä
halusimmepa tai emme.
Ihminen voi olla kuolematon vasta sitten, kun Jeesus tulee ja herättä
hänet ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Silloin on voitto kuolemasta varma asia.
Silloin alkaa toinen elämä, iankaikkinen elämä Jeesuksen ja kaikkien taivaallisten olentojen
yhteydessä.
He ovat synnittömiä, eivätkä ole kokeneet meidän taisteluitamme pahaa vastaan.- karlpaul
Tämä on näiden puupäiden sahajauho ajatuksia joissa ei tietenkään ole mitään järkeä puhumattakaan ymmärryksestä. Harmitta, että näin typeriä nykyajan ihminen suoltaa tulemaan lue.....
Juuri Derek Prince opettaa TV7:ssa, että ihminen on kolminaisuus kuten Jumalakin.
Media7 myös ehkä eräänä päivänä alkaa niin opettaa, sillä kun adventistit uskovat
kolminaiseen Jumalaan, jonka kuva ihminen on, niin täytyyhän ihmisenkin olla sitten
kolminaisuus, henki, sielu, ruumis. Joku on jossain sanonut kauan sitten näin:
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän
henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.- anti-kristitty
Tosi hienoa... ei kun lisää vain sanaleikkejä, kun ei vielä edelliset riittäneet.
Mikset samantien sanonut asioita, niin kuin ne ovat, eli että maailma on täynnä kolminaisuuksia? Melkein missä tahansa asiassa voidaan nähdä kolminaisuus, kunhan sitä vain katsotaan "oikeasta" näkökulmasta, eli nähdään vain se, mitä halutaan nähdä. Samalla tavalla maailmanhan voisi nähdä koostuvan kaksinaisuuksista tai nelinäisyyksistä...
(23) Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
Joka johtaa sitten siihen kysymykseen, että tarkoittiko Paavali tuolla nyt sitä, että nuo ovat ihmisen rakennuspalikat, niin kuin kirkkokristityt näyttävän uskovan, vai sitä, että ihmisen voi nähdä eri näkökulmista? Raamatun oman kielenkäytön perusteella olen itse taipuvainen jälkimmäiseen ja vaikuttaahan sitten tuohon päätökseeni vielä sekin, että tuo jälkimmäinen on myös terveen maalaisjärjen kanssa sopusoinnussa.
- alex-kasi
Jumala todella loi ihmisen ja ihmisestä TULI elävä sielu.
Ei ole niin että ihmisessä olisi monta elämää, ikäänkuin yksi maallinen ja sitten toinen jonkinlainen henki joka ei voisi koskaan kuolla.
Kuolemattomuus uskoon ei uskottu Israelissa - se oli jopa kiellettyä, kansat Israelin ympärillä sitä vastoin uskoivat kuolemattomuuteensa, mutta Israelissa sellaiseen uskomisesta sai jopa kuoleman rangaistuksen. Myöhemmin lankesivat israelilaisetkin kaikenlaisiin pakanallisiin perinteisiin (suunnilleen kuin kristikunta nyt). Polttelivat jopa lapsiaan Hinnomin laaksossa ... (Gehennassa josta Jeesuskin puhui) ... josta Jumala sanoi että "sellaista ei ole Hänen mieleensä tullut") .
Wikipedia:
Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi גהינום, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi.
Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).
---
Tuo jälkimäisen katsotaan ku-olemattomien taholta tukevan ikuisen piinan olemassa oloa. Mikä luonnollisesti ei ole totta.
alexAlex: " ... ku-olemattomien taholta tukevan ikuisen piinan olemassa oloa... "
Tulihan se sieltä, alexin käsitteet, joita ei Raamatusta löydy, vaan ainoastaan alexin päästä!
Mutta minä sitoudun Jumalan koko Raamattuun, enkä välitä mennä pidemmälle, tehdä turhia johtopäätöksiä.
Ilm.14:9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä:
"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa,
eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
12
Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Kauheita nuo 7 viimeistä, vitsauksien vuotta. Silloin ei kukaan jaksa jahkailla ku-olemattomuuden tai
piinaopin tai kaatopaikkaopin kanssa. Mm. adventistit korostavat tätä kolmannen enkelin varoitusta.
antti- benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
Alex: " ... ku-olemattomien taholta tukevan ikuisen piinan olemassa oloa... "
Tulihan se sieltä, alexin käsitteet, joita ei Raamatusta löydy, vaan ainoastaan alexin päästä!
Mutta minä sitoudun Jumalan koko Raamattuun, enkä välitä mennä pidemmälle, tehdä turhia johtopäätöksiä.
"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa,
12
Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Kauheita nuo 7 viimeistä, vitsauksien vuotta. Silloin ei kukaan jaksa jahkailla ku-olemattomuuden tai
piinaopin tai kaatopaikkaopin kanssa. Mm. adventistit korostavat tätä kolmannen enkelin varoitusta.
anttiMutta en minä siitä saa edes kiitosta!
Tuli jotka pahat helvetissä polttaa, on iankaikkinen, mutta ihminen tulessa
katoaa muutamassa minuutissa!
Tukesta kyllä nousee savu, aina ja iankaikkisesti, sen me toki tiedämme " Ei savua ilmaN TULTA"
" Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset ovat kuin
niittyjen koreus, ne katoavat, katoavat kuin savu" Ps 37: 20
No, Antti, minä se sain Herran viholliset katoamaan kuin savu! Nolottaako?
" Sillä vaikka he olisivat yhteenkietoutuneita kuin orjantappurat
ja yhtä märkiä viinistä kuin heidän viininsä,
heidät syö tuli niinkuin kuivat oljet KOKONANSA Naahum 1: 10
No, hävettäkö Anttia nyt!
Palaa takaisin koulunpenkille, äläkä opeta kuin harhaoppinen! - alex-kasi
benedi kirjoitti:
Mutta en minä siitä saa edes kiitosta!
Tuli jotka pahat helvetissä polttaa, on iankaikkinen, mutta ihminen tulessa
katoaa muutamassa minuutissa!
Tukesta kyllä nousee savu, aina ja iankaikkisesti, sen me toki tiedämme " Ei savua ilmaN TULTA"
" Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset ovat kuin
niittyjen koreus, ne katoavat, katoavat kuin savu" Ps 37: 20
No, Antti, minä se sain Herran viholliset katoamaan kuin savu! Nolottaako?
" Sillä vaikka he olisivat yhteenkietoutuneita kuin orjantappurat
ja yhtä märkiä viinistä kuin heidän viininsä,
heidät syö tuli niinkuin kuivat oljet KOKONANSA Naahum 1: 10
No, hävettäkö Anttia nyt!
Palaa takaisin koulunpenkille, äläkä opeta kuin harhaoppinen!Mutta ei silti kannata lopetta totuuden puhumista tässäkään asiassa..
Antti viäntää ja kiäntää asiaa mutta ei se siitään muutu - EI Raamattu tunne omakseen ikuista kuolematonta sielua kuin Jumalan tahdossa eläville. Se on tuo kuolemattomuus oppi joka vie nämä Antit harhaan, uskovat olevansa kuolemattomia .. kuin Jumala ..
alex - alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Alex: " ... ku-olemattomien taholta tukevan ikuisen piinan olemassa oloa... "
10
12
anttiOikein sanoit - EI RAAMATUSSA OLE KUOLEMATTOMUUTTA KUIN JUMALAN YHTEYDESSÄ ELETTÄESSÄ... ja hän joka johdattaa meidät oikealle tielle on Kristus .. joka eli Jumalan tahdossa ja jonka pahat ihmiset murhasivat.. niinhän Raamattu sen kertoo..Tappoivat SYYTTÖMÄN.. ja nyt Jumala laskee sen kuoleman meidän hyväksemme ---- Kiitos Herran Jumalan .. Luojan joka on kaiken elämän luoja ja ylläpitäjä..
Kaikki muut puheet että ollaan ikuisuusolentoja on vain luuloa ... joka melkein aina johtuu helvetin ikuisen piinan pelosta... pelätään niin paljon että ei enää edes uskalleta ajatella.. ei kuulemma TARVI ajatella..
Muuten Antti jos aiot adventistiksi .. sinu tulisi lopettaa tahallinen valehteleminen.. se on tärkeää Adbenttikirkossa.. :)
alex - benedi
alex-kasi kirjoitti:
Mutta ei silti kannata lopetta totuuden puhumista tässäkään asiassa..
Antti viäntää ja kiäntää asiaa mutta ei se siitään muutu - EI Raamattu tunne omakseen ikuista kuolematonta sielua kuin Jumalan tahdossa eläville. Se on tuo kuolemattomuus oppi joka vie nämä Antit harhaan, uskovat olevansa kuolemattomia .. kuin Jumala ..
alexkarttaa? ..vai onko kyse " tietämättömyyden ajoista joita Jumala on kärsinyt"?
Kumman puolelle Antin kohdalla Alex kallistuu?
Onhan Antin kohdalla tehty jo tämä: " Varoitettuasi häntä kahdesti tahi kolmasti...
Olethan sinäkin todistettavasti Anttia jo varoittanut
tämän harhaopeista ainakin sen 2 kertaa, ja mie kerran :)..joten
eikös siitä tule ojalan laskuopin mukaan 3 kertaa?
Antti on ollut jo 3 päivää pimeässä haudassa, luuletko että Antti
nousee sieltä ylös vielä, ilman apua?
Mitä arvelet Alex? - karlpaul
alex-kasi kirjoitti:
Oikein sanoit - EI RAAMATUSSA OLE KUOLEMATTOMUUTTA KUIN JUMALAN YHTEYDESSÄ ELETTÄESSÄ... ja hän joka johdattaa meidät oikealle tielle on Kristus .. joka eli Jumalan tahdossa ja jonka pahat ihmiset murhasivat.. niinhän Raamattu sen kertoo..Tappoivat SYYTTÖMÄN.. ja nyt Jumala laskee sen kuoleman meidän hyväksemme ---- Kiitos Herran Jumalan .. Luojan joka on kaiken elämän luoja ja ylläpitäjä..
Kaikki muut puheet että ollaan ikuisuusolentoja on vain luuloa ... joka melkein aina johtuu helvetin ikuisen piinan pelosta... pelätään niin paljon että ei enää edes uskalleta ajatella.. ei kuulemma TARVI ajatella..
Muuten Antti jos aiot adventistiksi .. sinu tulisi lopettaa tahallinen valehteleminen.. se on tärkeää Adbenttikirkossa.. :)
alexTää alex on todella oikea perus-juntti se on kuin aasi joka jurnuttaa omaa tietään eikä kuuntele ohjeita jotka johadattelisivat hänet oikeaan suuntaan, mutta kun hän haluaa kulkea omaa petoksen pettävää tietä, niin eihän ketään saa pakottaa jokaisella tätuyy olla oikeus viedä itsen lopullisesti harhaan.
karlpaul kirjoitti:
Tää alex on todella oikea perus-juntti se on kuin aasi joka jurnuttaa omaa tietään eikä kuuntele ohjeita jotka johadattelisivat hänet oikeaan suuntaan, mutta kun hän haluaa kulkea omaa petoksen pettävää tietä, niin eihän ketään saa pakottaa jokaisella tätuyy olla oikeus viedä itsen lopullisesti harhaan.
Tuo ku-olemattomuus sana, johon hänelle yksinoikeus suotakoon, on tiettävästi hänelle tullut alunperin
rivintaittovirheenä, vääränä tavutuksena. On naurussa pitelemistä. Jos alex sanoisi muitten ihmisten tavoin,
että ihminen on kuolevainen, jota hän kuitenkin tarkoittaa (!), niin ei hän saisi ansaittua huomiota osakseen.
Mutta tällä menolla hän on pian Wikipediassa uuden idean keksijänä. Oletettu vihollinen on kuolemattomuus.
Alex-kasin vakiohokema Raamatun ulkopuolelta putkahti taas tähänkin ketjuun kuin simpanssin eilinen pläjäys:
"" Tuo jälkimmäisen katsotaan ku-olemattomien taholta tukevan ikuisen piinan ...""
Adventistit ei enää viitsi kinastella alexin kanssa tuosta kaatopaikka-opista - että helvetti olisikin menneisyyttä;
kaatopaikka muinaisessa Palestiinassa. Timo on kerran jyrähtänyt ja se pätee vaikkei hän alati siitä mainitse:
* Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21) *
Raamattu, Adventtikirkon virallinen sivusto ja uutuusteos Kolmen Enkelin Sanoma muistuttaa varoituksesta:
Ilm.14:10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä,
heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Jumalan kirjoituttamaa ikuisesti-sanaa siis eivät adventistit häpeä esillä pitää, niinkuin ei Jumalakaan kadu
kirjoittamaansa. Se miten pitkäksi itsekukin ihminen sitten ajattelee ikuisuuden, se on aivan eri keskusteluaihe.
Siinähän on sitten jo kyse tulkinnoista, mutta tällainen on Jumalan sana tulikivijärvestä ja se kertakaikkiaan
muistuttaa enemmän purkautuvan tulivuoren juurella oloa kuin kaatopaikalla lepäilemistä kuolleena raatona.
antti- Antille juomautus
Aleksi kirjoittaa että ikuinen piina on mahdottomuus muulla kuin Jumalassa, miksi väität jotain muuta. Etkö usko että Timolla on sama tieto kuin Aleksilla? Ei yksikään adventisti ole tässä asiassa toista mieltä Aleksin kanssa.
Sinä se olet joka olet väärässä, miksi sinua piinaa totuuden sanominen? - benedi
Jos se ei kumise tyhjyttään, niin ota vastaan tieto!
Helvetti, siis se oikea, jossa Hän, jota pitää peljätä sekä sielun että ruumiin
hävittämistä, ei ole kaatopaikka!
Etkö jakasa käsittää että tulijärvi muodostuu siitä, kun tämä koko planeetta on tulimerenä!
" Itsehän opetat: " Katso uudeksi minä teen kaikki...eikä merta enää ole"!!
Merta eikä kaatopaikkoja ole, koska TULI SYÖ ne kuin oljet..ja meren vesi höyrystyy...
Ensimmäinen maa tuhottiin vedellä, nyt toisen kerran tulella!
Sie ajattelet ihan pölhösti, luulet että on joku yksittäinen rajattu paikka, ikuisesti palava
tuli, jossa jumalattomia Grillataan aina ja iankaikkisesti!
Lopeta tuollainen,..ei kukaan raamatun asiantuntija, selitä Raamattua vaikeilla teksteillä....vaan selvillä
teksteillä tulkitaan vaikeat tekstit!..Ja vertauskuvat.
Etkö tajunnut jo, että sinun on tulkittava vaikeat tekstit Mooseksen ja Profeettain kirjoituksilla,
kuten Jeesus sanoi!
Niistä löytyy selvitys, sinun esittämiisi teksteihin, joita et käsitä...sinä vaan kirjoitat ne aina
uudelleen ja uudelleen esiin, ajatellen että me ymmärrämme ne samoin kuin sinä!
Eihän Sodoma ja Gomorra enää pala, vaikka ne tuhottiin iankaikkisella tulella!
Tuli on iankaikkinen, mitä siitä kiistämään, mutta Sodoman ja Gomorran kaupunkit' eivät
olleet, eivätkä kaupunkien asukkaat iankaikkisia!!
Ne kaikki tulivat tuhkaksi!
Etkö tosiaan käsitä, että ne on annettu esimerkiksi ikuisesta ja sammumattomasta tulesta!??
Kun Eedom hävitettiin Jes 34 luku, ja sieltä nousee "iäti savu" " ei sammu se yöllä, eikä
päivällä" jae 10...niin eikö tosiaan kaalisi mene, ettei sieltä nouse enää savua, ja tuli on jo
sammunut, vaikka Raamattu kertoo ettei se sammu!
Alkaa vähitellen tosiaan sinun aivojesi rakennetta ihmetellä,...selvisitkö tosiaan
koulusta ees jollain tavalla?
Koita käsittää että tuli ja vesi ovat iankaikkisia, niitä molempia tarvitaan, sekä taivaassa, että maan päällä!
- Ruu-ben
>>Ne jotka ovat syntyneet kahdesti, kuolevat vain yhdesti, mutta jotka ovat syntyneet yhdesti,kuolevat kahdesti, >>
Yhdesti syntyneiden kahdesti kuoleminen edellyttää kuolleen kuolemaa ja miten voi kuollut enää kuolla? Jos joku voisi syntyä kaksi kertaa niin silloin kai olisi mahdollista myös kuolla kahdesti mutta yhden kerran syntyneen toinen kuolema on kuin yrittäisi tyhjästä nyhjäistä eli väjentää nollasta ykkösen. Miten sellainen on mahdollista?Minua ei lainkaan haittaa se, että jotkut takertuvat, kuten aloittaja, sielun kuolevaisuus tai kuolemattomuus asiaan.
Mutta henk.koht. omalla kohdallani lähden siitä, että olen luotu Jumalan kuvaksi ja niinmuodoin huonoinkin
ihminen on arvokas Jumalan silmissä sen vuoksi, että on lähtöisin Jumalan luota. Oppikysymyksenä asia ei kiinnosta.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Sanotaan sitä sitten sieluksi, hengeksi, hengitykseksi, möykyksi tai hengelliseksi ruumiiksi - yhdentekevää minulle.
Mutta kyllä minäkin kummeksun tuollaista filosofiaa että yhdesti syntynyt kuolee kahdesti ja kahdesti syntynyt
kuolee yhdesti. Siinä ei ole mitään logiikkaa.
Jos on niin että ihmisestä tulee Jumalan kuva vasta kun uudestisyntyy Jumalan lapseksi, silloin uudestisyntymätön
ihminen ei olisikaan Jumalalle arvokas, vaan simpanssiin tai gorillaan verrattava luontokappale, muistomerkki vain. Miksi Jumala sellaisen puolesta olisi ristillä kuollut ja evankeliumillla houkuttelisi luokseen? Mutta ...
Jaak. 4:5
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo:
"Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
Antti- näin ymmärrän
tarkoittaisi sitä kahdesti syntynyt,kerran kuollut, kun ensin syntyy äitistä ja sitten syntyy uudesti kun ottaa vastaan pelastuksen, on kahdesti silloin syntynyt, eikä tarvitse kuolla kuin yhdesti koska Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.
Ne ihmiset taas jotka hylkäävät armo tarjouksen, syntyvät kerran siis äitistä, mutta koska eivät halua uudesti syntymistä Jeesuksen kautta tulevat kuolemaan lopullisesti helvetin tulijärvessä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa. - benedi
näin ymmärrän kirjoitti:
tarkoittaisi sitä kahdesti syntynyt,kerran kuollut, kun ensin syntyy äitistä ja sitten syntyy uudesti kun ottaa vastaan pelastuksen, on kahdesti silloin syntynyt, eikä tarvitse kuolla kuin yhdesti koska Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.
Ne ihmiset taas jotka hylkäävät armo tarjouksen, syntyvät kerran siis äitistä, mutta koska eivät halua uudesti syntymistä Jeesuksen kautta tulevat kuolemaan lopullisesti helvetin tulijärvessä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa.Sulla näkyy aivotoiminta olevan kotona!!
Sitäpä, juuri tarkoitin!
" Se, joka ei synny uudesti vedestä ja Henkestä, ei voi nähdä
Jumalan valtakuntaa!" Jeesus.
Jokainen on syntynyt,...ja Jumala synnyttää syntisen uudesti
Ylhäätä, Henkensä kautta,...ja kun tämä kuolee, niin Hän , ei ikinä kuole, kun
Jeesus milloin tulee ja herättää hänet kuolleista!
Se, nääs, joka ylhäältä tulee, se ei katoa...ja vaikka ruumis katoaa niin uudesti syntynyt mutta kuollut
uskova ei koskaan katoa, sillä Jumala on voimallinen hänet kuolleista herättämään!
Jumalaton on jo eläessään kuollut, joten hän kuolee toisen kerran tuomionluvun jälkeen ,
kun tämä maa poltetaan,niin ettei merta enää ole, ...mutta tulimeri silloin tietenkin on!
Mutta tulimeressä ryhävalas,ja lohikäärme, joka elää meressä, niitä ei enää ole...joten kun tuli syttyy kuivalla maalla, niin ihminen ei pelasta sieluaan tulesta, jos vaikka juoksisi turvaan esim.Leviatanin
luo, joka on siis lohikäärme, ja elää meressä!
Meri haihtuu pois, ja ihminen sen mukana, jos menisikin tulta pakoon mereen, josta on mukamas
kömpinyt maalle evoluution aikana.
Siihen loppuu tarina evoluutiosta ja merestä! hih - karlpaul
näin ymmärrän kirjoitti:
Ne ihmiset taas jotka hylkäävät armo tarjouksen, syntyvät kerran siis äitistä, mutta koska eivät halua uudesti syntymistä Jeesuksen kautta tulevat kuolemaan lopullisesti helvetin tulijärvessä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa.Sieltäkö haudan uumenista, se sama kuollutko ruumis lootaan eläväksi olennoksi maan päälle Jeesuksen tullessa hänet herättämään, vai mitä tarkoitat? - Jos sitä tarkoitat, niin jo on moista huu haa juttua, johon jokainen terve maalais järkikin nauraa pitkän naurun...
Mutta se viimeinen päivä voi tulla sulle vaikka minä elossaolo päivänä, jolloin voi saada hengen herätyksen, jolloin otat Kristuksen elämäsi johtajaksi, toisin sanoen " uudesti¨synnyt" hänessä. Ja se voi tapahtua vaikka kuolin vuteella. karlpaul kirjoitti:
Sieltäkö haudan uumenista, se sama kuollutko ruumis lootaan eläväksi olennoksi maan päälle Jeesuksen tullessa hänet herättämään, vai mitä tarkoitat? - Jos sitä tarkoitat, niin jo on moista huu haa juttua, johon jokainen terve maalais järkikin nauraa pitkän naurun...
Mutta se viimeinen päivä voi tulla sulle vaikka minä elossaolo päivänä, jolloin voi saada hengen herätyksen, jolloin otat Kristuksen elämäsi johtajaksi, toisin sanoen " uudesti¨synnyt" hänessä. Ja se voi tapahtua vaikka kuolin vuteella.Juttelin kerran jehovalaisten kanssa seuraavista raamatunjakeista ja he nauroivat, että joo, kuolleiden jalkoja
näkyi, kun maanjäristys sekoitti maan pinnan. Että sellainen on jehovalaisten ylösnousemus.
Matt. 27.
50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta,
näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat:
"Totisesti tämä oli Jumalan Poika".näin ymmärrän kirjoitti:
Ne ihmiset taas jotka hylkäävät armo tarjouksen, syntyvät kerran siis äitistä, mutta koska eivät halua uudesti syntymistä Jeesuksen kautta tulevat kuolemaan lopullisesti helvetin tulijärvessä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa." niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa. "
Muun muassa Daanin suvusta ei jää juurta eikä oksaa. On juutalaissuvut Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Daan,
Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joossef ja Benjamin. Mutta Raamattu sanoo että Daanin suku hävitetään
maasta (itsevalittu jumalanpalvelus) ja kertakaikkiaan Jeesus muistaa asian ilmestyksessään Johannekselle.
Sillä Ilmestyskirjassa on Daanin tilalla Manasse, aivan niinkuin Jumala Raamatussa ennusti, että Manasse saa
Daanin paikan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27718429Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110580Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877563Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4317165Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424678Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414271Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853484"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit342392