Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

fibromyalgia ja lääkkeet

fibromyaltikko

Hei! Onko kellään kokemuksia fibrokivuista ja siihen käytettävistä "hyvistä" lääkkeistä, siis mitkä olisivat auttaneet kipuiluun?
Olen kärsinyt kivuista useita vuosia, ja olen terveyspalvelujen suurkuluttaja, jatkuvasti kipujen takia olen juossut lääkäreillä. Niveliä kolottaa, särkee, vihloo, juilii ja selkäkivuista olen kärsinyt myös kauan. Reumat, kilppariarvot, cerpit ja röntgenit on katottu, mitään ei löytynyt, joten sain diagnoosin fibromyalgia. Siihenhän kuuluu ahistukset, univaikeudet ynnämuut vaivat mukaan ja niitäkin olen jo viitisen vuotta kestänyt. Useita lääkkeitä sekä mielialaan että kipuihin on kokeiltu. Nyt syön tällä hetkellä pelkästään jo kipuihin Lyricaa 600mg päivässä(2 2 150mg) Panacodia 3 x pvä iltaisin Sirdalud 2mg, päälle usein vielä tulehduskipulääkkeitä. Tiedän kyllä että tulehduskipulääkkeistä ei ole mulle hyötyä, mutta toivossa niitäkin joskus otan. Selkä vaivaa silti ja ranteita pakottaa. Olen hoitoalalla mikä myös puolestaan lisää selkäkipuja helposti. Harrastan myös monimuotoista liikuntaa ja olen koittanut vahvistaa selkääni.
Jokatapauksessa, kauhistuttaa tuo lääkkeiden määrä ja tuntuu että ne eivät auta. Päälle vielä syön tällähetkellä Sertralinia, Alproxia ja joskus Imovanea ahdistukseen, uniongelmiin..
Kipuihin on kokeiltu aluksi kaikki mahdolliset eri tulehduskipulääkkeet, Motifene Dual, Arcroxia, Diapam, Dolan, Triptyl, Cymbalta - ei tehoa. Kipu on jatkuvaa ja elämää häiritsevää. Onko teillä kokemuksia joistakin lääkkeistä jotka ovat auttaneet? Tietenkin lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä, mut kuitenkin.. Lääkäri puhui tramaleista, mutta en haluaisi kovin nuita opiaatteja ja muitakaan lääkkeitä syödä.Muutenkin jo kovat lääkkeet menossa. Korkea kynnys jo mennä lääkäriin ko nekin jo varmaan minuun kyllästyneet..Kipupiikitkin auttavat vain hetkellisesti. Että hyvää loppuelämää minulle työkyvyttömyyseläkkeelle varmaan!

Jos jollain on kokemuksia niin olisi kiva kuulla niistä,, en tunne ketään kellä olisikipuja ainakaan tällasia joten olisi kiva kuulla...

25

5240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkikin toimii

      Moi vaan kipuileva.
      Mulla oli myös aikoinaan melko suuri lääkearsenaali, joista ei ollu muuta kun haittaa.
      Omaaloitteisesti vähensin lääkitystä ja huomasin kipujen pysyvän samanlaisena, joten, turhaan söin-
      Pää ja sisäkalut niistä hajoaa.
      Yöksi otan Tramalia ja yhtähyvin pärjään kuin suurella sekalaisella lääkearsenaalilla.
      Muutos vaatii SISUA ja vie aikansa ennenkuin tilanne tasaantuu.

    • fibrotar45

      opioidia, Panacodia.
      Miksi alpratsolamia, Alproxia?
      Fobrosta ei eläkkeelle pääse/joudu, dg. on silloin vallan muuta.

      Oletko reumatologin, fysiatrin vai minkä erikoislääkärin hoidossa?

      • A Tsehov

        Leuka pystyyn! Unohda fm., ei se ole tauti.


      • Anonyymi
        A Tsehov kirjoitti:

        Leuka pystyyn! Unohda fm., ei se ole tauti.

        Kyllä on pitkäaikainen sairaus dumb.


    • itse ollut jo 2,5vv sairaslomalla,molemmat olkapäät leikattu
      tullut myös s välilevyn pullistumaa ,ja hermojuuripuristus tms..puol vuot sit
      todettu paha fibro siihen syön triptylia ja venlafaxinia.Venlafaxi auttanu mulla.
      mut sit on paljon kipulääkkeit...norspan 5mf kipulaastari nyt uutena,panacod 2tabl kertaa 4/pv,
      tms sirdaludia silloin tällöin.lyricaa söin mut ne lihotti mua 20kg ei kiitos,eikä siitä hyötyäkää ollu.
      olen 26v ja tällä hetkella ammatinvaihdos edessä saan tällä hetkellä kansaneläkettä ja kuntoutustukea..

    • on se helvetti

      Vaikkei lääkäri sitä jaksakkaan paperille saattaa.

      Pointti on siinä, että tää nyt on tämmöstä helvettiä ollut viimoisen 6 vuotta ja tiedän millilles
      mitä tarveen. Nyt oon säästäny 2000 €, et pääsen oikeelle lääkärille.
      Tällä hetkellä arvauskeskus on saanut papereihin diagnoosin: fibromyalgia?

      Seuraavat lääkeet saa setä kirjoittaa minulle, mutta onneksi en juo viinaa.
      Opioidi helvetin läpikäyneenä valitsen mielumin elämän lähes normaalina opioidien kanssa,
      kuin ilman!

      Tällä hetkellä en ota edes buranaa ennen, kuin saan sen hemmetin diagnoosin
      perästä ton kysymysmerkin pois. Cymbaltaa, Lyrigaa, Efexori... Siin on semmoset mielialalääke
      myrkyt et paskemmaks vetää enään Remeroni ja noi lääkkeiten vaikutukset ei oo mitenkään selvästi erillaisia joka ihmisellä kyllä sillä nyt vaan on eroa vedätkö kännit vedellä vai viinalla...
      Jos opioidit pelottaa niin älä ulise.
      Käy jossain oikealla lääkärillä hakemassa seuraava setti kuten tulen itse tekemään:

      Alimmaisista viivoista jompikumpi stil ja stel on sama lääke,ja tarvit molemmat opparit eli panan ja traman koska joudut niit veteleen vuorokausin ja muista maksakokeet kans säännölisesti.

      -prednisolon 5 mg
      -tramal 100 mg
      -tramal 50 mg
      -panacod
      -diabam x mg
      -norflex 100 mg
      -ketipinor 100 mg
      -stilnot tai stella 15 mg

      Noilla pystyt taas liusumaan takasin oravanpyörään eli menemään töihin
      joo tiedän, ettei se kivaa oo mut täsä alkaa oleen vaihtoehdot pirun vähis...
      Ai niin opiaattien kylkeen tarveet

      levolackin ja movicolin!

      JOS NYT ihan kauhee toppi noi opiaatit on niin ota seuraava setti:

      -prednisolon 5 mg
      -panadol 1000 mg
      -burana 800 mg
      -diabam x mg
      -norflex 100 mg
      -ketipinor 100 mg
      -stilnot tai stella 15 mg

      Ja huomaa, et oon aika pitkäl tän miettiny koska lääkäri ottaa vastaan
      300 km päässä suomen kokoses maas... Ja asun sentään etelä-rannikol.

      • fibrodg.vuod-98

        Stilnoct, Diapam....Lyrica....Efexor

        Erikoislääkärin palkkio on siinä 100-150 euron paikkeilla, ilman kokeita....

        Toistaiseksi se on kyllä lääkäri joka päättää mitä kirjoittaa, toki asiakas voi ehdotella lääkityksiä muttei lääk.vastaanotto ole mikään markettikäynti.


        ",,,on niin ota seuraava setti: " Ota?!


      • opit kyllä
        fibrodg.vuod-98 kirjoitti:

        Stilnoct, Diapam....Lyrica....Efexor

        Erikoislääkärin palkkio on siinä 100-150 euron paikkeilla, ilman kokeita....

        Toistaiseksi se on kyllä lääkäri joka päättää mitä kirjoittaa, toki asiakas voi ehdotella lääkityksiä muttei lääk.vastaanotto ole mikään markettikäynti.


        ",,,on niin ota seuraava setti: " Ota?!

        Kyllä se on meikäläinen joka päättää mitä kirjoitetaan.

        Joko olet idiootti tai et osaa pitää puoliasi. Kun noi lääkärit täällä ottaa 200 € laaki,
        niin voin kertoa ettei ne intä eivätkä ole koskaan inttäneet mitä kirjoitetaan ja kuinka paljon.

        Eri asia on jos pidät lääkäriä jumalana tai siitä seuraavana, mutta
        kyllä sillä täällä etelässä on kumileimasimen virka.
        Ja kyllä se on apteekki käy marketista kun siellä käyn.

        Joo joo näät sen tänään kun käyn sitä leimasinta käyttämässä.

        Toki oli sellainen aika, että olin pää perseessä, että kyllä herra lääkäri ...Mutta
        jos ruudin keksiminen olisi jäänyt niiden harteille niin hirviä ammuttais jousilla.


      • hoh,hoijaaa
        opit kyllä kirjoitti:

        Kyllä se on meikäläinen joka päättää mitä kirjoitetaan.

        Joko olet idiootti tai et osaa pitää puoliasi. Kun noi lääkärit täällä ottaa 200 € laaki,
        niin voin kertoa ettei ne intä eivätkä ole koskaan inttäneet mitä kirjoitetaan ja kuinka paljon.

        Eri asia on jos pidät lääkäriä jumalana tai siitä seuraavana, mutta
        kyllä sillä täällä etelässä on kumileimasimen virka.
        Ja kyllä se on apteekki käy marketista kun siellä käyn.

        Joo joo näät sen tänään kun käyn sitä leimasinta käyttämässä.

        Toki oli sellainen aika, että olin pää perseessä, että kyllä herra lääkäri ...Mutta
        jos ruudin keksiminen olisi jäänyt niiden harteille niin hirviä ammuttais jousilla.

        kaksituhatta euroa jos lääk.palkkio on kaksisataa euroa? Ja samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, oikeinkirjoitus auttaa lukijoitakin, on helpompi esim. googlata infoa lääkkeistä jos niiden kauppanimet on kirjoitettu oikein.

        Ja kyllä se on lääkäri joka ihan itse päättää mitä siihen reseptiin kirjoittaa, ei potilaan sanelun mukaisesti. Eli ed.kirjoittaja tarkoitti varmastikin ettei se lääk.vastaanotto ole mikään markettikäynti jossa kerätään koriin mitä itse halutaan.

        Etkös sinä ole vasta menossa sinne erikoislääkärille?"Käy jossain oikealla lääkärillä hakemassa seuraava setti kuten tulen itse tekemään: " Tulen tekemään...

        "Nyt oon säästäny 2000 €, et pääsen oikeelle lääkärille.
        Tällä hetkellä arvauskeskus on saanut papereihin diagnoosin: fibromyalgia?
        " Pääsen...

        "Kyllä se on meikäläinen joka päättää mitä kirjoitetaan. " Aha....


        Eli et ole käynyt vielä siellä erikoislääkärillä hakemassa noita settejäsi.

        Asun itse Porvoossa ja Helsingissä oli lähin erikoislääkäri joka diagnosoi fibroni, tästä on nyt aikaa liki 5 v.

        Miksi olet odotellut noin kauan, 6 v?


    • fibro myös
      • Mimoska

        Lähti melkein ilmat, kun luin noita lääkemääriä, joita käytät.
        Mulla on ollut fibro yli parikymmäntä vuotta. On tutkittu ristiin rastiin ja joka solu - suunnilleen, ja moneen kertaan. Ja kaikki arvot vaan hyviä. Olo senkuin paheni vuosien myötä, koska työpisteeni oli vedossa. Jaksoin juuri ja juuri raahautua töihin, kun viimein joku lääkäri älysi ehdottaa fibroa. Reumatologi vahvisti v. 2002 sairauden.
        Pian kolme vuotta sitten, luin näiltä samoilta 24 palstoilta, kuinka 3 fibroihmistä oli saanut apua rikkijauheesta. Tilasin Jyväskylästä, nykyisin nimeltään FinnMSM -jauhe, koska sieltä saa puhdasta tavaraa. Meni viitisen viikkoa, kun huomasin, että olen OIREETON - ei kipuja. Ne olivat hiljalleen vähentyneet ja nyt olin kivuton! Tämä FinnMSM -jauhe ei aiheuta mitään sivuoireita. Oikeesti mitäpä tästä enempää kirjoitan - hakekaa tietoa netistä, tolla nimellä - ja kokeilkaa. Kaikille se ei ehkä tuo apua, mutta on kokeilemisen arvoinen, jos vaikka satut olemaan se, jota se auttaa ja sisäkalusi ja pääsi pysyvät terveempinä jatkossa.
        Tsemppiä - ja kerro jatkossa kuinka sinulla menee. jos jaksat.


      • googlesta löytyy
        Mimoska kirjoitti:

        Lähti melkein ilmat, kun luin noita lääkemääriä, joita käytät.
        Mulla on ollut fibro yli parikymmäntä vuotta. On tutkittu ristiin rastiin ja joka solu - suunnilleen, ja moneen kertaan. Ja kaikki arvot vaan hyviä. Olo senkuin paheni vuosien myötä, koska työpisteeni oli vedossa. Jaksoin juuri ja juuri raahautua töihin, kun viimein joku lääkäri älysi ehdottaa fibroa. Reumatologi vahvisti v. 2002 sairauden.
        Pian kolme vuotta sitten, luin näiltä samoilta 24 palstoilta, kuinka 3 fibroihmistä oli saanut apua rikkijauheesta. Tilasin Jyväskylästä, nykyisin nimeltään FinnMSM -jauhe, koska sieltä saa puhdasta tavaraa. Meni viitisen viikkoa, kun huomasin, että olen OIREETON - ei kipuja. Ne olivat hiljalleen vähentyneet ja nyt olin kivuton! Tämä FinnMSM -jauhe ei aiheuta mitään sivuoireita. Oikeesti mitäpä tästä enempää kirjoitan - hakekaa tietoa netistä, tolla nimellä - ja kokeilkaa. Kaikille se ei ehkä tuo apua, mutta on kokeilemisen arvoinen, jos vaikka satut olemaan se, jota se auttaa ja sisäkalusi ja pääsi pysyvät terveempinä jatkossa.
        Tsemppiä - ja kerro jatkossa kuinka sinulla menee. jos jaksat.

        eikö kukaan ole käynyt mukamas mynämäellä manuaaliterapeutilla hoitamassa asiaa pois päiväjärjestyksestä. ai niin eihän enää terveitä kiinnosta täällä roikkua kun ovat päässeet vaivoistaan.
        lukekaa muutakin kuin lännenlehtiä. kaikilla on samanlainen mahdollisuus parantua kuin niilläkin jotka ovat saaneet avun.


      • fibris
        Mimoska kirjoitti:

        Lähti melkein ilmat, kun luin noita lääkemääriä, joita käytät.
        Mulla on ollut fibro yli parikymmäntä vuotta. On tutkittu ristiin rastiin ja joka solu - suunnilleen, ja moneen kertaan. Ja kaikki arvot vaan hyviä. Olo senkuin paheni vuosien myötä, koska työpisteeni oli vedossa. Jaksoin juuri ja juuri raahautua töihin, kun viimein joku lääkäri älysi ehdottaa fibroa. Reumatologi vahvisti v. 2002 sairauden.
        Pian kolme vuotta sitten, luin näiltä samoilta 24 palstoilta, kuinka 3 fibroihmistä oli saanut apua rikkijauheesta. Tilasin Jyväskylästä, nykyisin nimeltään FinnMSM -jauhe, koska sieltä saa puhdasta tavaraa. Meni viitisen viikkoa, kun huomasin, että olen OIREETON - ei kipuja. Ne olivat hiljalleen vähentyneet ja nyt olin kivuton! Tämä FinnMSM -jauhe ei aiheuta mitään sivuoireita. Oikeesti mitäpä tästä enempää kirjoitan - hakekaa tietoa netistä, tolla nimellä - ja kokeilkaa. Kaikille se ei ehkä tuo apua, mutta on kokeilemisen arvoinen, jos vaikka satut olemaan se, jota se auttaa ja sisäkalusi ja pääsi pysyvät terveempinä jatkossa.
        Tsemppiä - ja kerro jatkossa kuinka sinulla menee. jos jaksat.

        Minäkin kärsin fibrosta. olen syönyt kans msm:ää ja se on auttanut särkyihin. Halusin vaan sanoa, että nyt sitä saa myös tavarataloista. Ennen hain hevosurheiluliikkeestä. purkki n. 22 e. Jos ei tiedä aineesta, kannattaa googlettaa.


      • Kokeilija
        Mimoska kirjoitti:

        Lähti melkein ilmat, kun luin noita lääkemääriä, joita käytät.
        Mulla on ollut fibro yli parikymmäntä vuotta. On tutkittu ristiin rastiin ja joka solu - suunnilleen, ja moneen kertaan. Ja kaikki arvot vaan hyviä. Olo senkuin paheni vuosien myötä, koska työpisteeni oli vedossa. Jaksoin juuri ja juuri raahautua töihin, kun viimein joku lääkäri älysi ehdottaa fibroa. Reumatologi vahvisti v. 2002 sairauden.
        Pian kolme vuotta sitten, luin näiltä samoilta 24 palstoilta, kuinka 3 fibroihmistä oli saanut apua rikkijauheesta. Tilasin Jyväskylästä, nykyisin nimeltään FinnMSM -jauhe, koska sieltä saa puhdasta tavaraa. Meni viitisen viikkoa, kun huomasin, että olen OIREETON - ei kipuja. Ne olivat hiljalleen vähentyneet ja nyt olin kivuton! Tämä FinnMSM -jauhe ei aiheuta mitään sivuoireita. Oikeesti mitäpä tästä enempää kirjoitan - hakekaa tietoa netistä, tolla nimellä - ja kokeilkaa. Kaikille se ei ehkä tuo apua, mutta on kokeilemisen arvoinen, jos vaikka satut olemaan se, jota se auttaa ja sisäkalusi ja pääsi pysyvät terveempinä jatkossa.
        Tsemppiä - ja kerro jatkossa kuinka sinulla menee. jos jaksat.

        Hei! Minä olen syönyt MSM.ää jo 2 vuotta. Olen syönyt sen kapseleina. Ostan apteekista. On siellä halvinta. Olen päässyt muista lääkkeistä eroon.


    • Ardinex-tonttu

      Mulla on fibro, selässä kulumat ja 2 pullistumaa. Sairastan myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Lääkkeet joita käytän:
      -Cipralex:pelkoihin
      -Opamox:esiintymisiin ja erikoisesti jännittäviin tilanteisiin
      -Stella:nukahtamiseen ja myös hyvän olon saamiseen
      -Klotriptyl:tasaiseen uneen
      -Nexium:vatsasuoja
      -Ardinex:kipuihin ja viihdekäyttöön
      -Sirdalud:nukahtamiseen
      -Rivatril:sosiaaliseen pelkoon

      Ardinexiä menee niin paljon, että kierrän kaupungin kaikki lääkärit. Viikossa menee 200-300 tabua. Maksa,-haima- ja munuaisarvot ovat normaalit. Jäin ardinexiin koukkuun joskus 2002-2003. En pääse millään irti, viekkarit on aivan kauheita. Myös mieheni hakee minulle, jos omat reseptit ei riitä.

    • fibroilija

      Käytän fibroon cipralex 5mg, ketipinor 25mg, d-vit. 20 mikrog. mangnesium 350mg ja yöksi tenoxia. ja kun kivut ovat kovat olen huomannu että burana 600mg panadol 1mg auttaa, vie kivuilta pahimman terän. niin ja sitte on vielä omega. kohtuullisesti pärjään näillä.

    • fibroilija

      niin ja sitten olen kokenut hyväksi pitää ikkunaa auki että makuuhuone on mahdollisimman viileä ja kaksi peittoa päälle. muutenkaan lämmin ei ole hyväksi ainakaan minulle. ei siis saunaan menoa ollenkaan.

    • toimii mulla.

      LDN 6mg
      D-vitamiini 100µg/vrk
      Magnesium sitraatti 300mg
      Viljaton ruokavalio
      Melatoniini uneen

      Riittävä lepo ja uni

      • mievaan3

        Mistä saa LDN lääkettä? Ehdotin omalle lääkäärilleni ja sanoi että ei tiedä koko lääkkeestä mitään. Mulla diagnooisna fibro. Triptyl ja Lyrica on kokeiltu, eivät auta ollenkaan jatkuviin kipuihin.Seuraavaksi lääkäri ehdotti kokeiltavaksi Cymbaltaa. En ole vielä pyytänyt reseptiä.


    • toimii mulla.

      Yliopiston apteekki valmistaa sen.

      Eli Reviaa laimennetaan ja siinä se.

    • Fibro, en laiska

      Hei!
      Olen 53-vuotias ja fibro ollut jo lapsesta asti, mutta todettu virallisesti vasta 39-vuotiaana. En pystynyt heittämään koulussa palloa pitkälle, en roikkumaan tangoissa tai silppaamaan köysissä. Nyt tavarat tippuvat käsistä ja varsinkin niska-hartia seutu välillä käsittömättömän kipeä. Samoin jalkojen lihakset.
      Aluksi sain passituksen psykologille, seuraavaksi todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja vihdoin viimein aivan selvä firomyalgia - minun onnekseni.

      Mulle säännöllinen liikunta muutamana päivänä viikossa ja hyvä tasainen sosiaalinen elämä suovat hyvinkin lääkkeettömän elämän.
      Tuuli, kylmyys veto, sauna,stressi pahimmat kiputilojen aiheuttajat ja silloin Ibusal 200mg 2xpvä noin 7-10pvää. Normaalisti thyroxin, valkosipulikapseli, monivitamiinitabletti, ei muuta.

      MUTTA: älä rehki, muista levätä, jotta elimistö saa lepoa. Voit saada kyllä laiskan maineen, mutta mieluimmin laiska kuin purkkikaupalla tabletteja.
      Minulla on vakituinen työ, jossa sekä ruumiillinen että henkinen kuormitus. Olen yksinhuoltaja, 2 teiniä kotona.

      Liikuntamuodoista tanssi, reipas kävely ja uinti ovat osoittautuneet parhaimmiksi.

      Tsemppiä kaikille!

    • Fibro ruotsissa

      Varhaiseläkkeellä Fibron takia. MSM, Omega3 on auttanut. Myös vakituinen liikunta ja sopiva huilaaminen. Särky ei ole pahin este töihin vaan paljon muita oireita esim. väsyminen, vessassa juokseminen, turvotus, närästys, pahoinvointi ynm. Fibro ei ole pelkästään särkytauti. MSM on kuitenkin ainoa mistä olen saannut selvästi apua. Lopetin sen lomalla ja kaikki tuli takaisin kun kirje postissa.

    • kipukainalo

      Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla psykiatria joka erikoistunut fibromyalgialääkkeisiin, siis tietää psyykenlääkkeistä, jotka käyvät fibroon? Ei viitsis hakuammunnalla lähteä etsimään.

      • Anonyymi

        Fysiatri.


    • Anonyymi

      Minulla alkoi viime vuoden alussa olin 17vuotias, kaikkia lääkkeitä on kokeiltu, sain viime elokuussa silloin fysiatrille ajan kokeiltiin duloxetinea mutta se ei käynyt sitten aloitettiin sertalin krka 50mg se on lieventänyt oireitani ja kysyin vielä että käytetäänkö sitä fibromyalgian hoidossa fysiatria sanoi että käytetään suosittelen sitä lääkettä ja mirtzapin 15mg käytän unessa 4osa joka ilta senjälkeen en ole fysiatrillä käynyt ja olen soittanut jos oireet ovat pahentuneita. Lämpö myös auttaa, olen ostanut lämpöpeiton se toimii ja käyn saunassa välillä. Kesällä oireeni oli lievemmät se vuodenaika kai vaikuttaa ja kun olin kreikassa viime lokakuussa, minulla ei ollut oireita siellä ja tutullani on fibromyalgia hän on käynyt kanssa kreikassa, hänellä ei ollut myöskään kipuoireita siellä. viime palverissä kehotettiin että menisin työpajaan että se piristäisi minun mieltä ajattelin kokeilla kuhan saan aikaiseksi soittaa sinne. Eilen kävin ottamassa kortisoonipiikin lonkan lähelle ja sain uudelleen norflex 100mg käyttöön koska, moneen päivään en ole pystynyt kävellä ylensä se vain saattaa kestää 1 päivän mutta nyt kesti kauemmin. Kortisoonipiikki nyt vaikuttaa enemmän pystyn kävellä. Liikunta rasittaa minua mutta haluan silti liikkua tykkään kävellä koiran kanssa ja portaat myös rasittaa siellä on diagnoosissa fibromyalgian lisäksi minulla kanssa lihasheikkous, toiminnallisuushäiriö. Kipuoireeni tulee aaltoina ja välillä pysyy kauemmin. Välillä tuntuu että en jaksa tätä enään mutta silti menen eteenpäin ja olen hyväksynyt että joudun elämään tämän sairauden kanssa ystäväni kanssa piristävät minua ja kun olen heidän kanssaan se auttaa paljon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe