Älyttömin auton hajoaminen?

Retkuilija

Kertokaapa krapulapäivän piristykseksi kalmivia tositapauksia?

Omia kokemuksia:

Jarrupääsylinteri ruuttasi nesteet kenkään punaisiin valoihin jarruttaessa. (Skoda 120)

Alapallonivel irtosi kuoppaan ajaessa jolloin etupyörä lensi helvettiin. (Kadett C)

Ajovalot katosivat pimeällä metsätiellä. (Suzuki Swift)

Etuistuin rysähti läpi lattian kuopassa. (Kadett C)

Etupenkin selkänoja repesi kun kaasuläppä irtosi ja kaasu jäi täysille! (Datsun Finn)

Silloin vitutti ankarasti mutta nykyään huvittaa! Suuri varjelus ollut mukana.

32

3554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ollut kivaa ei

      Oltiin hieman tavallista tärkeämmällä matkalla rautatieasemalle, josta piti lähteä junalla valintakokeisiin. Puolan Fiatista irtosi kiertokangen pultti satasen vauhdissa ja matka katkesi siihen. Kiire, varhainen aamu ja vähän liikennettä, jolloin meinasi tulla paniikki. Onneksi ensimmäinen tulija otti kyytiin, ennätin asemalle eikä tullut sapattivuotta. Fiatilla oli ajettu peräti 50000 km. Tämä ei ollut ainoa vastaava tapaus, ja pian perheen autot vaihtuivatkin länsituotteisiin.

    • bt50

      se mieleenpainuvin tilanne oli kun 80 vauhdista Pökö 504:sta katosi kaikki valot. Onneksi oli tuttu suora tie. Hätävilkkujen valossa ajettiin lähimmälle bussipysäkille. Sulakerasian piirilevyssä oli hieman kosketushäiriötä.

    • japsirautaa

      kanssa oli kaikenlaista pientä mukavaa tarjolla.
      Kaasuvaijeri poikki -> hetken aikaa ajeltiin käsikaasulla joka viriteltiin sähköjohdosta
      Kytkimen työntötankö, joka siis avaa kytkimen kun poljinta painetaan, holahti pari kertaa asetelmasta läpi -> kytkin pysyy kiinni. Kiva ylläri kun lähestyin valoristeystä.
      Vaihdekepin nivelöinti irtosi laatikon päästä -> pykälänvaihto tilapäisesti pois käytöstä.
      Eikä se ettupyörän laakerin lopullinen antautuminenkaan isommin hymyilyttänyt, oli melko metka ajaa.
      Viimeinen niitti oli sitten se kun kansiremontin jälkeen alakerta sanoi poks. Kiertokanki jakautui useampaan osaan. Se oli sitten heihei sille autolle.

    • autonimun

      - Simca 1100 Special -75, alapallonivelen tappi poikki n 60 km/h:n vauhdissa ja pyörä alle linkkuun. Onneksi soratie. Peruutusvaihde lakkasi kytketymästä.
      - Corona Mk II 1900 HT, sytytys ei pysynyt kohdillaan. Välillä pakosarja hehkui punaisena, kerran syttyi palo kaasuttimessa, kun potkaisi takaisin. Polttoainesäiliö niin laho, ettei voinut tankata täyteen. Muuten bensaa lillui tavaratilan varapyöräsyvennyksessä ja katku oli hirveä.
      - Dart -73, Risteykseen jarruttaessa takapyörän laho jarrukilpi lähti irti ja jarruputki katkesi. Manuaalivaihteiston nivel rattiakselilla niin väjä että vaihdestaagista täytyi pitää kädellä jotta pysyi vaihde päällä.
      - Lada 1200 -72, talvipakkasella ikkunan nostimen vaijerihässäkkä laukesi ja kuskin ikkuna jäi alas.
      - Morris Maileri, huonot renkaat ja takakelkka väljä, valtatiellä sadekelillä 80 km/h vauhdissa kylki edellä ja vastaan tulee rekka, meinas tulla hosupyykkiä.

      • Retkuilija

        tuli mieleen kun tuttu vei Volvo 145:n pikapesuun, siitä putosi takasivulasi alas! Tuli sisäpesu samalla tehtyä.


    • Retkuilija

      Loivassa asfalttiheitossa putosi koneen takapään kiinnitysputki irti! Mielenkiintoinen tilanne.

    • kiki.

      Olin ajelemassa automaattivaihteisella vitolla Loimaalta Turkuun, no en ollut piiiitkään aikaan ajanut automaattia, ja siinä Kyrön kohdalla vauhtia oli noin 90km/h kun aloin hidastamaan 60 alueelle, no vahingossa nostin kaasun nopeasti ylös, ja tottakai vaihdelaatikko heitti ykkösen sisään, no tuli törkeä rusahdus laatikosta ja takapyörät meni lukkoon, no aikani sitten autoa käynnistelin ja sammuttelin ja renkalasin vaihteita, niin sain perustusvaihteen päälle.

      No ei siinä mitään, siinä sitten peruteltiin peileistä kattomalla Kyröstä liedon veholle, ja yllättävän helposti tuo sujui, ainut oli että ne muutamat kännökset sai mennä niin pirun varovasti ettei mennyt katolle.

      Nykyjäöän on sitten työautoissa vain vaihderobotteja, niin jos nostaa kaasun vauhdissa niin ei "pamahda" ykkönen pesään

      • asiavirheitä liikaa

        oli keksittyä valhetta alusta loppuun.


      • ....
        asiavirheitä liikaa kirjoitti:

        oli keksittyä valhetta alusta loppuun.

        kävi coltissa muutama viikko sitte. http://www.aijaa.com/v.php?i=7050281.jpg Onneks oli hiljanen vauhti mutkassa joku 40km/h kaiken huipuks auto oli ostettu muutama viikko ennen tota tapausta ja kesäkuussa katsastettu. kysyn vaan miten on voinu mennä katasastuksesta läpi. täysin haperoa kaikki tuolla. tiiä mitä olis käyny jossain kovassa vauhdissa.


      • Retkuilija
        .... kirjoitti:

        kävi coltissa muutama viikko sitte. http://www.aijaa.com/v.php?i=7050281.jpg Onneks oli hiljanen vauhti mutkassa joku 40km/h kaiken huipuks auto oli ostettu muutama viikko ennen tota tapausta ja kesäkuussa katsastettu. kysyn vaan miten on voinu mennä katasastuksesta läpi. täysin haperoa kaikki tuolla. tiiä mitä olis käyny jossain kovassa vauhdissa.

        Hengenvaarallisia paskoja. Mutsin Masalemissa oli myös pitkittäinen tukivarsi ruostunut lähes poikki! Lehtijousisessa ei noita vaaroja ole.


      • kuullut juttua
        .... kirjoitti:

        kävi coltissa muutama viikko sitte. http://www.aijaa.com/v.php?i=7050281.jpg Onneks oli hiljanen vauhti mutkassa joku 40km/h kaiken huipuks auto oli ostettu muutama viikko ennen tota tapausta ja kesäkuussa katsastettu. kysyn vaan miten on voinu mennä katasastuksesta läpi. täysin haperoa kaikki tuolla. tiiä mitä olis käyny jossain kovassa vauhdissa.

        nomenklatuura eli ns. hyvä veli-verkosto rehottaa katsastuksessa. Toki paikkakunta- ja henkilösidonnaista.

        Mutta tiedät sitten olla jatkossa tarkempi. Puolueeton kuntotarkastus on satasen kieppeillä; teetä se, jos kiesi on hintava, mutta olet siitä erittäin kiinnostunut.


      • Anonyymi
        UUSI
        asiavirheitä liikaa kirjoitti:

        oli keksittyä valhetta alusta loppuun.

        Näin oli. Ei automaattilaatikko näin toimi vikaantuessaankaan.
        Kirjoitti automaattivaihteiston korjauskurssin käynyt asentaja.


    • Laatu kohdillaan...

      Kytkin tai vaijeri hajosi keskellä Helsingin keskustaa. Startilla liikkeelle ja takaisin autoliikkkeeseen mistä oli koeajolle otettu. Sieltä asentaja raivosi, että "kyllähän sen rikki saa, kun oikein yrittää!"

      Erikoisinta, että kyseessä oli tuliterä paku. Kyllähän se on saatana asiakkaan vika, että tuollaisen romun ottaa alleen. :D

      Ei varmaan yllätys, että Fiat jäi ostamatta. :)

      • Hurjimus -29-

        repesi lattiasta irti kardaanin tukiristikko 80 km/h vauhdissa.Silloinen muija kyydissä,säikähdin sen huutoa enemmän kuin itse paukahdusta :)

        94-Volvo 940,valot hävisivät marraskuun iltana moottoritiellä,syy viallinen virtalukko.

        99-Mb väyrynen,cdi 220 ohitettaessa rekkaa auto hyytyi mäessä rekan rinnalle,kulki siis reilua 90 km/h,syy viallinen kaasuanturi.

        94 Mitsun galant,kaamea vispaus ohjauspyörässä motarilta poistuttaessa,kohta kulku päättyi...,syy viallinen vetonivel.

        Bmw 525 12 v -89 Kovassa vesisateessa kuskin puolen pyyhkijä lopetti toimintansa,syy kulahtanut pallonivel tangossa,joka vartta heiluttaa.tyyppivika.Muuten viattomin auto,jonka olen tähän asti omistanut.Kesti todella ajoa.

        Mb 290 tdt -98 motarilla ajoa kesällä vakkari päällä n.150 km/h,kunnes moottori alkoi naputtamaan,syy vitospytyn männässä reikä.Auto ei oirehtinut millään tavalla aikaisemmin,ei kuluttanut öljyä,huollot tehtiin säännöllisesti.Eniten harmia autoista,jonka olen omistanut.

        C-Kadetti farmari,77-vaihdelaatikon kylkeen tuli reikä,joku ratas lenteli,ajelin kakkos vaihteella kotiin.Muistaakseni ei oirehtinut mitenkään.Tämä siis tapahtui neljän ruuhkassa.

        Gmc jimmy 4"korotussarjalla,35"kumit ja 6.2 d Aamun työmatkalla kesken ajon heitti jakolaatikon vapaalle ja rullasin pysäkille,vetelin kepistä taas takavetoa,kunnes aikani ajettua hyppäsi jälleen pois.Ei pysynyt hidas tai nopea neliveto,eikä takaveto asentokaan kuin hetken.Syy Jakoaski täysin paskana.Vieläpä pomminvarma np 208,varmaan huonosti huollettu aikaisemmin....Muistaakseni ei oirehtinut mitenkään aikaisemmin.Ehkä hieman takkuili.Hieno laite muuten.


      • Retkuilija
        Hurjimus -29- kirjoitti:

        repesi lattiasta irti kardaanin tukiristikko 80 km/h vauhdissa.Silloinen muija kyydissä,säikähdin sen huutoa enemmän kuin itse paukahdusta :)

        94-Volvo 940,valot hävisivät marraskuun iltana moottoritiellä,syy viallinen virtalukko.

        99-Mb väyrynen,cdi 220 ohitettaessa rekkaa auto hyytyi mäessä rekan rinnalle,kulki siis reilua 90 km/h,syy viallinen kaasuanturi.

        94 Mitsun galant,kaamea vispaus ohjauspyörässä motarilta poistuttaessa,kohta kulku päättyi...,syy viallinen vetonivel.

        Bmw 525 12 v -89 Kovassa vesisateessa kuskin puolen pyyhkijä lopetti toimintansa,syy kulahtanut pallonivel tangossa,joka vartta heiluttaa.tyyppivika.Muuten viattomin auto,jonka olen tähän asti omistanut.Kesti todella ajoa.

        Mb 290 tdt -98 motarilla ajoa kesällä vakkari päällä n.150 km/h,kunnes moottori alkoi naputtamaan,syy vitospytyn männässä reikä.Auto ei oirehtinut millään tavalla aikaisemmin,ei kuluttanut öljyä,huollot tehtiin säännöllisesti.Eniten harmia autoista,jonka olen omistanut.

        C-Kadetti farmari,77-vaihdelaatikon kylkeen tuli reikä,joku ratas lenteli,ajelin kakkos vaihteella kotiin.Muistaakseni ei oirehtinut mitenkään.Tämä siis tapahtui neljän ruuhkassa.

        Gmc jimmy 4"korotussarjalla,35"kumit ja 6.2 d Aamun työmatkalla kesken ajon heitti jakolaatikon vapaalle ja rullasin pysäkille,vetelin kepistä taas takavetoa,kunnes aikani ajettua hyppäsi jälleen pois.Ei pysynyt hidas tai nopea neliveto,eikä takaveto asentokaan kuin hetken.Syy Jakoaski täysin paskana.Vieläpä pomminvarma np 208,varmaan huonosti huollettu aikaisemmin....Muistaakseni ei oirehtinut mitenkään aikaisemmin.Ehkä hieman takkuili.Hieno laite muuten.

        tempun. Hajoitti jakolaatikon keskellä yötä 25 asteen pakkasessa. Revi siitä huumoria.


    • lancia dedra 2.0

      ... moottoritiellä, nopeutta 130 km/h.

      Hirveet savut! Kyllä muut ajelijat saivat katsottavaa.
      ja myöhemmin sitten moottoriremppa.

    • poipiupioupiou

      Lada 1200L:stä jäi ratti käteen kesken mutkapätkän. Apukuski katteli hitaasti, kun matka jatkui pelkästä keskiöstä käännellen.

    • 180B SSS

      Datsun 120Y pakoputki katkesi jostakin pakosarjan paikkeilta, karmea meteli. Kun en heti pysähtynyt, putken pää nappasi tiessä olleeseen töyssyyn ja heitti takapään ilmaan kuin seiväshyppääjän. Alasrysäyksessä molemmat takaiskarit hattuhyllyn pahvista läpi kun ruosteiset yläkiinnikkeet luovuttivat....

      Auto menikin melko pikaisesti romutukseen....

      • Retkuilija

        Yrjössä on bensatankki hattuhyllyn ja taka-akselin välissä. Vai oliko se 120A?


      • sdfghdsgsdfsdf
        Retkuilija kirjoitti:

        Yrjössä on bensatankki hattuhyllyn ja taka-akselin välissä. Vai oliko se 120A?

        Prkl etuvetohan se oli... 120A siis... On jo aikaa sen verran mennyt että ei muista noita malleja.


      • Retkuilija
        sdfghdsgsdfsdf kirjoitti:

        Prkl etuvetohan se oli... 120A siis... On jo aikaa sen verran mennyt että ei muista noita malleja.

        Kauheita paskoja!


    • Anonyymi

      Olin äidin ja tämän miesystävän auton kyydissä kesällä-21 ja ajettiin noin 10km päähän kauppaan ja kun lähdettiin ruudusta peruuttamaan auto muistaakseni ratisi, toinen puoli rojahti ehkä parisenkymmetä senttiä alas ja matka tyssäsi kirjaimellisesti keskelle parkkiruutuja. Syyksi selvisi kuskin puoleisen etualatukivarren katkeaminen, öljyä tjtn tummaa nestettä kertyi lätäköksi auton viereen ja minä ja äitini juostiin kaupan vessaan hakemaan kädet täyteen käsipaperia jolla yritimme lätäkköä pienentää ettei se pääsisi alle kahden metrin päässä olleeseen sadevesikaivoon, auto hinattiin korjattavaksi ja pelastuslaitos ymmärtääkseni kaupan vartijoiden toimesta soitettiin katsomaan tuota öljyvahinkoa.

      Järkyttävää tapauksessa oli se että päivää aiemmin meidän oli tarkoitus lähteä tällä autolla kylpylähotelliin noin 70km päähän ja jos olisimme lähteneet olisi tuo tukivarsi todennäköisesti hajonnut kesken matkan isolla tiellä 100-120kmh vauhdissa ja sitten ei olisi ollut kovin hauskaa

      Saab 9-5

    • Anonyymi

      Datsunissa kovat tehot jos penkin selkänoja repeytyy irti kaasupohjassa tai sitten vaan heikko penkki.

    • Anonyymi

      Ajoin hieman turhan reippaasti asfalttitiellä routakohtaan, vauhtia oli varmaankin 90-100km/h ja silloinen autoni niiasi aika syvästi ja puolet pakoputkesta tipahti maantielle.
      Ei muuta kuin pakoputki kyytiin jamatka jatkui ralliäänien kera.
      Mulla oli Ford Fiesta vm.1977 tuolloin.
      Oli lommoinen, ruosteinen jne, mutta tekniikka toimi kyllä muuten hyvin. Sen vuoksi pakoputki varmaan tipahtikin, kun kannakkeet olivat jo sen verran haperot, etteivät kestäneet noin kovaa täräystä.

      • Anonyymi

        Minulla oli pari vuotta Fiesta tuota ikäluokkaa. Siinähän ei ollut kuin pelkkä takavaimennin ja sen irtoaminen sai aikaan mukavan turvavälin joka suuntaan aamuruuhkassa, kun pakoäänet olivat melkoiset.


    • Anonyymi

      Yhtenä talvena polanteisia ajouria kadulla ylittäessä vasen takajousi katkesi juuri kun oli jännityksessä ylittämässä sitä korkeaa polannetta, vm. -90 Mazda 323, muistaakseni n. 11 vuotta vanhana. Ampui niin kovaa takaiskaritornin yläpäähän että värinät tuntui kuskin paikalla lattiassa asti :D
      Vaihdatin uudet iskarit ja jouset taakse, mutta sitten vuosia myöhemmin sitten ko. iskaritornin yläpää oli ruostunut rikki ja muidenkin vikojen myötä laitoin auton paaliin. Liekö ollut jousen katkeamisella osuutta ruostevaurioon, toisella puolella oli paljon paremmassa kunnossa.
      Tämän auton kanssa oli paljon muitakin ongelmia matkan varrella, jätti kerran tiellekin sytytysyksikön hajoamisen takia, ykköspytyn toinen pakoventtiili oli palanut, sai hylyn päästöistä katsastuksessa, ruostunut jarruputki katkesi katsastuksessa ja ajokieltoa sai palkinnoksi siitä, huonosti joskus vaihdetun tuulilasin yläreuna alkoi vuotaa vettä, kello ei tykännyt vedestä ja pimeni, 13 vuotiaana alkoi se jatkuva ruosteremontin teko, ensin mureni alustan pitkittäispalkkien takapäät käsiin, kynnyskoteloiden takapäät oli seuraavaksi, pohjalevyynkin piti hitsata paikka, automaattiryyppy (kaasarikone) ei oikein milloinkaan pelannut kunnolla, tuulilasinpesunesteen loppumisen varoitusvalo jäi palamaan ikuisiksi ajoikisi jossain vaiheessa anturin hajottua, moottoriöljyä sai lisäillä ja venttiiliremontin jälkeen öljy rupesi maistumaan entistä enemmän ja kaikkia ongelmia en varmaan enää edes muista.
      Alkoi tuntua että ko. auton pito on enemmän remontintekoa kuin ajoa :D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Alatukivarsin rupesi irti moottoripalkista syy ruostunut, makasi moottorisuojamuovin päälle kertyneen mutahiekkahauteessa joka oli ruostuttanut koko tuli arren, sen seurauksena vasen etupyörä kääntyi pyöräkotelossa poikittain ja onneksi vaihti oli alle 20km,/t

      • Anonyymi

        Itsellä katkesi alatukivarsi Fiat Unosta ja ihmettelin vaan motarilla kuinka ohjaus alkoi vedellä erikoisella tavalla. Alatukivarsi oli ruostunut pikkuisen pallonivelestä runkoon päin niin pahasti, että katkesi ihan ilman äkkijarrutusta tai kiihdystä, no eihän Uno tietenkään mikään huippukiihtyjä ollutkaan vaikka olikin vähän tehokkaampi versio 70sl. Erikoista tässä koko katkeamisessa oli se, että auto oli alle kuukautta aiemmin läpäissyt katsastuksen.
        Toinenkin erikoinen hajoaminen oli Italialaisessa...
        Tällä kertaa Alfa Romeo 156, josta hajosi akku ajossa. Vikavaloja vilkkui ja meno meni hieman nykiväksi. Kun sain auton ihmettelyä varten pysäytettyä linja-autopysäkille, ei siinä sen jälkeen ollut virtaa lainkaan. Edes keskuslukko ei toiminut. Luulin, että oli hajonnut jotain kovin kallista kun odotin hinurikuskauksen jäljiltä merkkihuollon kommenttia asiaan...mitään ei ollut hajonnut, muuta kuin akku ja se siis ilman mitään ennakkovaroituksia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä katkesi alatukivarsi Fiat Unosta ja ihmettelin vaan motarilla kuinka ohjaus alkoi vedellä erikoisella tavalla. Alatukivarsi oli ruostunut pikkuisen pallonivelestä runkoon päin niin pahasti, että katkesi ihan ilman äkkijarrutusta tai kiihdystä, no eihän Uno tietenkään mikään huippukiihtyjä ollutkaan vaikka olikin vähän tehokkaampi versio 70sl. Erikoista tässä koko katkeamisessa oli se, että auto oli alle kuukautta aiemmin läpäissyt katsastuksen.
        Toinenkin erikoinen hajoaminen oli Italialaisessa...
        Tällä kertaa Alfa Romeo 156, josta hajosi akku ajossa. Vikavaloja vilkkui ja meno meni hieman nykiväksi. Kun sain auton ihmettelyä varten pysäytettyä linja-autopysäkille, ei siinä sen jälkeen ollut virtaa lainkaan. Edes keskuslukko ei toiminut. Luulin, että oli hajonnut jotain kovin kallista kun odotin hinurikuskauksen jäljiltä merkkihuollon kommenttia asiaan...mitään ei ollut hajonnut, muuta kuin akku ja se siis ilman mitään ennakkovaroituksia.

        Tuli Fiat Unoon kutsu ilmaiseen tarkastukseen/korjaukseen. Minä suoraan yövuorosta 50 km päähän merkkiliikkeeseen ja sitten bussilla kotiin, viimeiset 5 km kävellen. Iltapäivällä muutaman tunnin nukuttuani sama toisin päin.
        Vapaapäivänä tarkastin, mitä oli tehty. Oli etupään alatukivarret ruiskutettu ruosteenestoaineella. Kaikkien kurakerrosten päälle. Jatkotarkastuksessa ilmani, että kummankin puolen peltiset alatukivarret oli ruostuneet niin pahoin, että niissä oli reiät. Oli kuitenkin kelvannut katsastuksessa.
        Tarvikeliikkeestä uudet alatukivarret, pallonivelistä suojakumit irti ja niitten ella olleet sorvinlastut pois sekä täyteen rasvaa ja kumit paikalleen. Siiten uudet tukivarret autoon.
        Paljon muutakin samassa autossa. Tulipahan sen verran Italian laatu tutuksi, että ei koskaan enää italialaista mahdollisia makarooneja lukuunottamatta. Se makaroonien reiän poraus ei ole niin väliä, vaikka olisi vähän pielessäkin.


    • Anonyymi

      Vaihdekeppi meni juuresta poikki junanrataa ylittäessä. Jäi ykkönen sisään, pääsin kyllä yli. Kevennyksenä: Yksi mies pesi itsepesulassa autoa. Ruuttasi ruiskulla pesuainevettä sivulasiin, ei muistanut, että ikkuna oli auki.

    • Anonyymi

      Eipä ole ihmeellisiä sattunut. Nissan Sunny hylättiin katsatuksessa kun tankki vuosi. Paikattiin jollain tatinalla ja piti lähteä konttorille takaisin. En päässyt pihaa pidemmälle kun painui jarrupoljin pohjaan. Jarruputki poikki, umpiruosteessa. En vienyt enää katsastuskonttorille vaan Stenalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      111
      2862
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2395
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      22
      2344
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1966
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1640
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      170
      1355
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      287
      1181
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1034
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1034
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      1003
    Aihe