Luottamus ja raha

kaktusssss

Miten nämä kulkee yhdessä?

Seurustelun alussa kyselin kaikki ns. oikeat kysymykset poikaystävältäni. Myöhemmin sain tietää, että pikavippejä ja velkaa kertynyt. Luottotiedot paloivat. Taloudellisesti veloista ei ole vaikeaa selvitä, pari vuotta tienaamista ja luottotiedotkin palaavat aikanaan. Mutta juuri pidempiaikainen valehtelu... Moniin, suoriin kysymyksiin vastauksena valheita.. piilottelua.. Muutoin aviomiesmateriaalia, mutta tulevaisuus pelottaa... Tarvitsisin ajatuksia?

5

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivind

      ..ja mieti mitä vastaisit jos joku kysyisi sinulta vastaavaa!

      • Komppaan

        Hyvä neuvo!
        Joka valehtelee kerran, valehtelee varmasti toisenkin kerran.


    • _L_

      Se mikä on totta juuri nyt ei välttämättä ole sitä enää vähän ajan päästä, eli sen sun mieheskin on mahdollista ottaa kerrasta opikseen ja muuttaa tapansa.
      Sitä hävetti ja se pelkäs menettävänsä sut jos olisi kertonut heti kättelyssä karun totuutensa. Jos susta ei löydy minkäänlaista anteeksiantoa sellaselle virheelle, ettekä te pysty käsittelemään pois tuota asiaa suhdettanne varjostamasta, niin varmaan te sitten erootte. Harva menee sentään naimisiin asti ihmisen kanssa johon ei halua luottaa...
      Keskustelkaa aikuisina ongelmasta joka vaikuttaa teihin molempiin. Siten ne asiat yleensä hoidetaan parisuhteessa.
      Tollasen asian läpikäyminen yhdessä myös valmistaa teitä elämän muihin tuleviin vastoinkäymisiin, joita aina tulee vaikka kuinka säntillisesti luulis elävänsä.
      Tärkeintä olis että on olemassa myös taito selvittää ongelmat. Parisuhteessa vastuuta ei voi juosta jatkuvasti karkuun.

      • katussssss

        Joskus kun olen kuullut muiden samankaltaisista ongelmista, olen ajatellut, että hulluja ovat, kun suostuvat olemaan suhteessa, jossa toinen hankkii velkaa ja pimittää asioita.. Mutta asian omalle kohdalle sattuessa, kai ne alkavat omat periaatteet joustamaan..

        Ymmärrän, että hävetti ja pelkäsi menettävänsä minut. Kun sain tietää asiasta, juuri tästä syystä halusin vain selvittää tilanteen. Muutama kuukausi jo kulunut, ja poikaystävälläni ei ole vieläkään mitään kokonaisvaltaista pitkänajan suunnitelmaa asian hoitamiseksi. Olen tarjonnut tukea ja apua, mutta en voi hänen puolestaan laskuja hoitaa ja velkoja yrittää järjestellä.

        Olen jotenkin hukassa, koska en uskonut valitsevani miestä, joka käyttäytyy raha-asioissa näin. Ja mietin, onko tämä raha-asioita laajempi ongelma... Jotenkin tämä tuntuu henkilökohtaukselta loukkaukselta kaikin puolin, valehtelu ja asioiden hoitamatta jättäminen.


      • katussssss kirjoitti:

        Joskus kun olen kuullut muiden samankaltaisista ongelmista, olen ajatellut, että hulluja ovat, kun suostuvat olemaan suhteessa, jossa toinen hankkii velkaa ja pimittää asioita.. Mutta asian omalle kohdalle sattuessa, kai ne alkavat omat periaatteet joustamaan..

        Ymmärrän, että hävetti ja pelkäsi menettävänsä minut. Kun sain tietää asiasta, juuri tästä syystä halusin vain selvittää tilanteen. Muutama kuukausi jo kulunut, ja poikaystävälläni ei ole vieläkään mitään kokonaisvaltaista pitkänajan suunnitelmaa asian hoitamiseksi. Olen tarjonnut tukea ja apua, mutta en voi hänen puolestaan laskuja hoitaa ja velkoja yrittää järjestellä.

        Olen jotenkin hukassa, koska en uskonut valitsevani miestä, joka käyttäytyy raha-asioissa näin. Ja mietin, onko tämä raha-asioita laajempi ongelma... Jotenkin tämä tuntuu henkilökohtaukselta loukkaukselta kaikin puolin, valehtelu ja asioiden hoitamatta jättäminen.

        Avioiitossa vaaditaan lähestulkoon täydellistä luottamusta, sillä avioliitossa itse asuvana tiedän, että kahdesta henkiöstä tulee ikään kuin yhden ihmisen kaksi puoliskoa. Ilman äärimmäistä luottamusta ei avioliittoa kannata perustaa. Itselläni on täysi luottamus mieheeni. Jos niinkin pienissä asioissa,kuten postissa ja kännykässä tai netissä on salattavaa, niin ei mitään avioliittoa ja täyttä luottamusta voi ola olemassa.

        Ymmärtäähän miehesi tilanteen; eletty yli varojen ja takaisinmaksu tullut "yllättäen", joten nyt ahdistaa jo muutenkin tarpeeksi, kun pitäisi lisäahdistusta hankkia kertomalla lähiomaisilleen. Silti on jollain ihmeen tavalla tilanteesta selvittävä.

        Tietysti rakastat miestäsi ja haluat olla hänen kanssaan, mutta pistäpä tunteet hetkeksi sivuun. Mieti, kestääkö riskinkantokykysi velkakuilua? Tilastojen mukaan moni kerran velkakuiluun syöksynyt käy sielä toisenkin ja useammankin kerran. Jos tässä vaiheessa ei vielä ole yhteistä omaisuutta ja lapsia, niin tulevaisuudessa teillä todennäköisesti tulee olemaan suurempia yhteisiä investointeja, kuten asunto ja auto, sekä lapsia. Mitä teet, jos miehesi taas sortuu velkakuiluun? Oletko taas kerran valmis käymään velkojen maksun hänen kanssaan yhdessä läpi? Avioliitossa myös sinun omaisuutesi, kuten jo mainitsin auto, yms.on uhattuna. Kestääkö riskinkantokykysi? Se on se tärkein kysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe