Eli mulla on tulossa tatuointi kämmenselkään, tosta ranteesta pikkasen ylöspäin. Käyn käsityöalakoulua, jossa kerroin tästä luokkatovereilleni (jotka ovat n. 40v. naisia, itse 20v.), ja he alkoivat heti moittia minua siitä, että et voi saada töitä kun tatska on siinä... Onko toi nyt enää niin totta, että kämmenselässä oleva tatuointi estää töitten tekemisen? o_O
Itse ainakin ajattelen, että joissakin töissä tuo pätee, mutta eikö yhteiskunta ole jo niin edellä, että sellaiseen ei kiinnitetä huomiota? Onko teillä mitään kokemuksia siitä, että kämmenselkä tatuoinnin takia ei ole otettu teitä töihin...? Niin ja itselle ei siihen käteen oo tulossa mitään pääkalloa, vaan nuottiavain ja nuotteja:D
Ois kiva myös, jos kertoisitten minkälaisia kämmenselkä tatskoja teillä on...?:D
Kämmenselkään...
11
2138
Vastaukset
- Tatuoitu mies
Kämmenselkätatuointeja kannattaa harkita vakavasti, sillä luokkatoverisi ovat oikeassa - niistä saattaa olla haittaa työnhaussa, vaikka tämä tietysti riippuu siitä mitä töitä hakee. Ymmärrän että ajatus tatuoinnin ottamisesta noin näkyvään paikkaan tuntuu kiehtovalta, mutta mieti tarkkaan onko se sen arvoista. Vaikka Suomessa ollaan jo aika avomielisiä tatuointien suhteen, kämmenselkäkuvat ovat vielä vähän tabu. Lisäksi kämmeniin tehdyt tatuoinnit leviävät aika helposti ja saattavat aikaa myöten näyttää suttuisilta.
p.s. En ole mummo, vaan useita tatuointeja omistava mies, mutta kämmeniin en ole kuvia ottanut juuri yllämainitsemistani syistä.- mimio
Mites asia on niillä, joilla on tossa peukolon ja etusormen välissä tatuointi, ootteko kokenu työnhaussa syrjintää? Joidutteko peittämään meikillä?
Itsellä tulee siis tatska oikeaan käteen, vasempaan syrjään, ei täysin kämmenen päälle. Ja kämmenen päälle tulevassa osassa on pisteitä ja viivoja, nuottiavain tulee lähelle rannetta, samoin nuotit... Tatska on n. 9cm pitkä...
Mutta sen saa peitettyä jos työnantaja sitten jossain vaiheessa niin vaatii. Sitä paitsi, aika monellä näkee (siis naisillakin) tatskoja ranteesta kämmeneen päin. Ja itse luulen, että tulevassa työssäni ei tatuointi haittaa (käsityöala)... Mutta ajattelin siis kysyä kokemuksia/mielipiteitä, ja ois kiva lukea niitä lisää:D - 15
mimio kirjoitti:
Mites asia on niillä, joilla on tossa peukolon ja etusormen välissä tatuointi, ootteko kokenu työnhaussa syrjintää? Joidutteko peittämään meikillä?
Itsellä tulee siis tatska oikeaan käteen, vasempaan syrjään, ei täysin kämmenen päälle. Ja kämmenen päälle tulevassa osassa on pisteitä ja viivoja, nuottiavain tulee lähelle rannetta, samoin nuotit... Tatska on n. 9cm pitkä...
Mutta sen saa peitettyä jos työnantaja sitten jossain vaiheessa niin vaatii. Sitä paitsi, aika monellä näkee (siis naisillakin) tatskoja ranteesta kämmeneen päin. Ja itse luulen, että tulevassa työssäni ei tatuointi haittaa (käsityöala)... Mutta ajattelin siis kysyä kokemuksia/mielipiteitä, ja ois kiva lukea niitä lisää:DOnko sinulla aikaisempia tatuointeja? Ihan vaan sillä että se eka tatuointi ei välttämättä ole aina se kaikkein onnistunein ja hienoin enää muutaman vuoden päästä, joten sitä ei välttämättä kannata ottaa kaikkein näkyvimmälle paikalle, kerkee sitä niitä sitten myöhemminkin...
Itse olin ottamassa ekaa ranteeseen, mutta tatuoija perusteli suunnilleen noin että välttämättä ei ekaa kuvaa kannata ottaa niin näkyvälle paikalle. Kuva tulikin sitten nilkkaan, mihin olen todella tyytyväinen, koska tatuoinnin laadussa on toivomisen varaa, joten erittäin hyvä että se ei ole ranteessa, missä se olisi paljon enemmän näkyvillä. Ja nyt saa käsiin isompaa kokonaisuutta kun ei ole pienenmpiä räpellyksiä tiellä :D Kämmeniin asti en ole kyllä välttämättä ikinä ajatellut itse ottaa.
Jos ei ole vielä kovin paljon tatuointeja, niin ainakin musta näyttää vähän hassulta jos on tavaraa esim. kämmenissä ja sormissa, mutta ei suunnilleen missään muualla.
Kannattaa miettiä sitäkin että jaksaisitko esim. joka päivä meikata piiloon tatuoinnin kämmenestä, jos työnantaja niin vaatisi? Vaikka tällä hetkellä olisikin luvassa työ, jossa ei ole varsinaisia ulkonäkövaatimuksia, et välttämättä tee samaa työtä koko lopun ikääsi.
Tulipa tylsää narinaa, mutta toivottavasti auttaa miettimään asiaa eri kanteilta, tatuointia kannattaa aina harkita kunnolla! - mimio
15 kirjoitti:
Onko sinulla aikaisempia tatuointeja? Ihan vaan sillä että se eka tatuointi ei välttämättä ole aina se kaikkein onnistunein ja hienoin enää muutaman vuoden päästä, joten sitä ei välttämättä kannata ottaa kaikkein näkyvimmälle paikalle, kerkee sitä niitä sitten myöhemminkin...
Itse olin ottamassa ekaa ranteeseen, mutta tatuoija perusteli suunnilleen noin että välttämättä ei ekaa kuvaa kannata ottaa niin näkyvälle paikalle. Kuva tulikin sitten nilkkaan, mihin olen todella tyytyväinen, koska tatuoinnin laadussa on toivomisen varaa, joten erittäin hyvä että se ei ole ranteessa, missä se olisi paljon enemmän näkyvillä. Ja nyt saa käsiin isompaa kokonaisuutta kun ei ole pienenmpiä räpellyksiä tiellä :D Kämmeniin asti en ole kyllä välttämättä ikinä ajatellut itse ottaa.
Jos ei ole vielä kovin paljon tatuointeja, niin ainakin musta näyttää vähän hassulta jos on tavaraa esim. kämmenissä ja sormissa, mutta ei suunnilleen missään muualla.
Kannattaa miettiä sitäkin että jaksaisitko esim. joka päivä meikata piiloon tatuoinnin kämmenestä, jos työnantaja niin vaatisi? Vaikka tällä hetkellä olisikin luvassa työ, jossa ei ole varsinaisia ulkonäkövaatimuksia, et välttämättä tee samaa työtä koko lopun ikääsi.
Tulipa tylsää narinaa, mutta toivottavasti auttaa miettimään asiaa eri kanteilta, tatuointia kannattaa aina harkita kunnolla!Joo, kyllä on tatuointeja 3kpl... selässä, olkapäässä ja kyynerpään alapuolella:) En oo koskaan hätiköiden tatskaa ottanu, vaan olen tätäkin suunnitellut n. puol vuotta:D Ite olen aina haaveilut, että saisin jonkun kauniin tatuoinnin ranteen/käteni ympärille:)
Mutta näin:) Tää nyt vaan tuli mieleen, kun mulle siitä mainittiin ja siksi halusinkin asiaa tiedustella:)
Ainiin, mun entisellä lukion äikän opella oli molemmissa ranteissa tatskat, että ei kait siinä näytä haittaavan...:D - SamiSetä
mimio kirjoitti:
Joo, kyllä on tatuointeja 3kpl... selässä, olkapäässä ja kyynerpään alapuolella:) En oo koskaan hätiköiden tatskaa ottanu, vaan olen tätäkin suunnitellut n. puol vuotta:D Ite olen aina haaveilut, että saisin jonkun kauniin tatuoinnin ranteen/käteni ympärille:)
Mutta näin:) Tää nyt vaan tuli mieleen, kun mulle siitä mainittiin ja siksi halusinkin asiaa tiedustella:)
Ainiin, mun entisellä lukion äikän opella oli molemmissa ranteissa tatskat, että ei kait siinä näytä haittaavan...:DIhan työnantajasta kiinni, haluaako sellaista työntekijää riveihinsä. Ei se työhönottamisen ongelma ole siinä, että tatuointi jotenkin häiritsisi työtä, vaan siinä, että minkälaisen kuvan kyseinen työntekijä antaa "linnakundimaisella" olemuksellaan muille, ja jos firmasta puhutaan niin koko firmalle.
- setämies minäkin
SamiSetä kirjoitti:
Ihan työnantajasta kiinni, haluaako sellaista työntekijää riveihinsä. Ei se työhönottamisen ongelma ole siinä, että tatuointi jotenkin häiritsisi työtä, vaan siinä, että minkälaisen kuvan kyseinen työntekijä antaa "linnakundimaisella" olemuksellaan muille, ja jos firmasta puhutaan niin koko firmalle.
Raksalla ei ole ongelma vaikka on tatuoitu kaulasta nilkkoihin. Siellä ratkaisee ammattitaito ja työmotivaatio. Sinne ei oteta mitään neitejä sipsuttelemaan ja keikistelemään.
- SamiSetä
setämies minäkin kirjoitti:
Raksalla ei ole ongelma vaikka on tatuoitu kaulasta nilkkoihin. Siellä ratkaisee ammattitaito ja työmotivaatio. Sinne ei oteta mitään neitejä sipsuttelemaan ja keikistelemään.
Totta tämä. Yleensä ne tatuoinnit muodostuu esteeks noissa vähä "sosiaalisemmissa" duuneissa. Eli missä ollaa ihmisten kans tekemisis ja pitäs olla vimpan päälle siistinä.
- mimio
SamiSetä kirjoitti:
Totta tämä. Yleensä ne tatuoinnit muodostuu esteeks noissa vähä "sosiaalisemmissa" duuneissa. Eli missä ollaa ihmisten kans tekemisis ja pitäs olla vimpan päälle siistinä.
..monista vastauksista, antaa kyllä aihetta miettiä vielä kerran uudelleen..:)
Mutta joo pe 3.12. mustetta sitten iholle, katotaan tuleeko ihan kämmenselän kohdalle:D - BENzAMIN
15 kirjoitti:
Onko sinulla aikaisempia tatuointeja? Ihan vaan sillä että se eka tatuointi ei välttämättä ole aina se kaikkein onnistunein ja hienoin enää muutaman vuoden päästä, joten sitä ei välttämättä kannata ottaa kaikkein näkyvimmälle paikalle, kerkee sitä niitä sitten myöhemminkin...
Tulipa tylsää narinaa, mutta toivottavasti auttaa miettimään asiaa eri kanteilta, tatuointia kannattaa aina harkita kunnolla!Eikös tuo tarkota v aan sitä, että tatskaaja ite on epävarma töistään. yhtä paskalta näyttää paska tatska oli se eka tai toka tai kuudes. Jos on Hyvä Artisti, on myös hyvää jälkeä, ei kolmannella vaan ekalla kerralla: PISTE
- Ulkonäkösyrjintää
Saahan lihavatkin töitä ja lyhyttukkaiset naiset.
- ytiktykoit
Ei aina. Idioottikin tajuaa, että miellyttävämpi ohittaa ei niin viehättävän, jos koulutus ym. asiat ovat samalla viivalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207