Olen ollut koko ikäni, tai ainakin niin kauan kuin muistan, suun kautta hengittäjä. Haluaisin alkaa hengittämään nenän kautta, mutta olen hieman epävarma oikeasta tekniikasta, ja pystynkö loppujen lopuksi oikeasti hengittämään pääosin nenän kautta, jos haluan.
Ensinnäkin, mun nenä tuntuu melko usein aika tukkoiselta. Olen kuitenkin kokeillut hengittää joskus pitkänkin aikaa nenän kautta, useita tunteja. Se tuntuu kuitenkin hieman raskaammalta, kuin suun kautta hengittäminen.
Millä tavalla nenähengittäjät hengittää, kun ne puhuu? Jos avaan oman suuni, niin mulla on suuria vaikeuksia hengittää nenän kautta. Alkaa tuntumaan nopeasti, että en saa tarpeeksi happea.
Entä kuntoillessa? Hengittääkö nenähengittäjät suun vai nenän kautta?
Hengittääkö nenähengittäjät suu täysin kiinni, vaiko suu hieman raollansa, mutta ilma kuitenkin kulkee nenän kautta?
Entä flunssassa, kun räkää nenä täynnä?
Hammaslääkärissä itselläni on ongelma, että suun auki ollessa, joudun hengittämään suun kautta, mikä aiheuttaa helposti yskimistä ja tukehtumisen tunteen veden roiskuessa hengitysteihin. Silloin todellakin toivoisi pystyvänsä nenähengitykseen.
Nenähengittäjäksi haluaisin, kun varsinkin kylmällä säällä ilma tuntuu pahalta hengittää suun kautta. Ja mulla esiintyy aika usein kuivaa/kylmää oloa suussa/hengityselimissä, johtuen ilmeisesti juuri suun kautta hengittämisestä.
Pelottaa hieman, että pyörryn tai vastaavaa, jos pakotan itseni hengittämään nenän kautta, saaden liian vähän happea, varsinkin jos on hieman tukkoinen olo nenässä.
Käytännön neuvoja/omia kokemuksia tms kiitos! :)
Suun / Nenän kautta hengittäminen?
19+11
0
1030
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2568568IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2865817- 1761925
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761800- 1901372
- 781334
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61217Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?551114Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2191053- 1091041