Kun ihmettelin täällä joitakin päiviä sitten eräiden kirjoittajien tapaa kohdella toisia kirjoittajia ja tapaa esitää arvelujaan näistä, ja pyysin perusteluja esitetyille asioille, jouduin itsekin jonkinasteisen hyökkäyksen kohteeksi ja syytetyksi harhaoppisuudesta.
Pahin virheeni oli ilmeisesti se, että näin Sanan saattajan ja Aameneksi sanotun kirjoittajan sanomissa jotakin oikeampaa kuin Semperin, jolle pääasiassa siis kysymykseni esitin, ja menin sen rehellisesti ilmaisemaan. Semper tuomitsi keskustelussa jyrkin sanakääntein nämä em. kirjoittajat, mutta kohta jo kritisoi toista oman oppinsa tuomitsemisesta, vaikka vastapuolen kirjoituksesta ei edes ollut (ainakaan minun mielestäni) luettavissa muuta kuin oman tietonsa esille tuominen - ei siis tuomitsemista.
Lisäkysymyksiini sain Semperiltä mm. puheita Jumalani heiveröisyydestä ja muuta ilkeilyä, sekä syyttelyä harhaoppisuudesta. Semper myös varoitti minua Jumalan Sanalle vieraista henkioppaista ja vääristä
opettajista. Siinä vaiheessa ilmoitin hänelle, että jos uskovaisuus on tuota (tuomitsemista, harhaoppiseksi nimittelyä yms.), en haluakaan sisälle porteistanne.
Jukka.finland tuli mukaan keskusteluun ja ilmoitti yhtyvänsä Semperin opetuksiin ja jatkoi Semperin aloittamaa vääristä opettajista ja eksyttäjistä kirjoittamista. Hän sanoi, että on ollut raskasta nähdä kuinka Jumalan seurakunta on suurelta osin vastaanottanut harhaopit, valheen ja vieraan evankeliumin.
Kysyin näiltä kahdelta, miksi heiltä saa pyydettyjen asiaperustelujen sijasta vain syytöstä, tuomiota ja tuomitsevia Raamatun jakeita? Kun he kerran ovat niin varmoja siitä, että juuri he taistelevat oikean asian puolesta, miksi he eivät perustelleet minullekaan oppiaan Raamatulla, vaikka sitä useammankin kerran pyysin, vaan ainoat (syttelyn ja tuomitsemisen lomassa annetut) perustelut olivat kirjoittajien omia MIELIPITEITÄ ja NÄKEMYKSIÄ!
Raamatusta Semper antoi kyllä joitakin jakeita, mutta ne eivät todista näiden kirjoittajien oppia oikeaksi. Sen lisäksi hän liitti teksteihinsä jakeita, joissa puhutaan harhaoppisista, vääristelystä, vilppiä ja kavaluutta täynnä olevasta perkeleen sikiöstä, kaiken vanhurskauden vihollisesta...
Edelleen on vailla vastausta kysymys:
Mitä virkaa on tuomitsevilla Raamatun jakeilla, KUN ei ole perusteita tuomitsemiselle, eli ei ole osoitettu Raamatun sanalla vastapuolen olevan väärässä?!!
Jotta noilla Raamatun tuomitsevilla jakeilla olisi merkitystä, pitäisi olla ensin selkeä todiste sille, että on itse oikealla asialla ja toinen tekee Jumalan silmissä väärin! Eikö?
Keskustelun perusteella minulle jäi hyvin ahdistava kuva uskosta ja uskovaisuudesta.
Kysyin itseltäni, että jos uudestisyntynyt ihminen todellakin kohtelee jopa asioista kysyvää noin, ja elää noin ahdistavassa totuudessa, haluanko samanlaiseksi, uudestisyntyneeksi? Jos uskovaisuus on toisten ihmisten kyräilyä, syyttelyä ja tuomitsemista, haluanko olla uskossa? Jos jonkin Raamatun kohdan väärin ymmärtänyt (kuka sitten on?) on samantien harhaoppinen ja tuomittu, haluanko olla uskossa?
Vastausta ei varmasti ole vaikea arvata.
Jäin kuitenkin miettimään Semperin varoitusta Jumalan Sanalle vieraista henkioppaista ja vääristä
opettajista, joiden toiminnan johdosta voi joutua harhaan. Samalla mietin opetusta, joka on jäänyt jo kauan sitten Raamatusta mieleeni: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Mietin, mikä olisi pahin eksytys, joka minulle voisi käydä tällä palstalla, ja ymmärsin, että se on juuri tämä, johon päädyin: en edes halua sisälle portista, en halua olla uskossa!
Uskoakseni pahinta Jumalan silmissä ei varmasti ole se, että joku on ymmärtänyt jonkin Raamatun opetuksen eri tavalla, vaan se, että johdetaan ihminen kokonaan harhaan, kavahtamaan koko uskoa ja uskovaisuutta!
Pahin eksytys
20
352
Vastaukset
- greeeeen
Ennen kuin joku ehtii älähtää, sanon itse, että käytän kysymysmerkkejä tässä myös epäsuorissa kysymyksissä, koska haluan korostaa sitä, miten paljon kysymyksiä käyty keskustelu on herättänyt ja jättänyt ilmaan.
- sivusta seurannut
NÄin on moni varmasti poistunut täältä kirjoittelemasta, koska ei ole jaksanut ymärtää heitä, jotka panettelevat mennen tullen.
Vielä esintyvät Raamatun asian tuntioina ja siinä välissä tuomion lausuvat ja nosten itsensä Jumalan valtakunnan periäsi.
Heillä ei ole Jumalan pelkoa Jumala katsoo heitä, kuin saastaista vaatetta.
Heidän ylleen ei ole lausuttu vanhurkauden sanoja, eivätkä he voi ahtaasta portista sisään kulkea koska Jeesus itse vartioi porttia.
- Itketty on.
paljon nuo mainitsemasi henkilöt ovat antaneet tuomioita. Joku kertoi toisen heidän haukkuneen itseään homoksi, kun ei ole ottanut vastaan opetusta siten miten tuo haukkuja on käskenyt. Moni on itkenyt tuollaisten ihmisten pahuuden edessä.
- greeeeen
Täytyy sanoa, että sen verran ahdistava olo jäi minullekin noista saamistani vastauksista, etten ihmettele yhtään vaikka joku olisi itkenytkin.
Noinko ihmisessä näkyy se uudestisyntyminen? Noinko toimii uudestisyntynyt ihminen? - kirjoittaja.
greeeeen kirjoitti:
Täytyy sanoa, että sen verran ahdistava olo jäi minullekin noista saamistani vastauksista, etten ihmettele yhtään vaikka joku olisi itkenytkin.
Noinko ihmisessä näkyy se uudestisyntyminen? Noinko toimii uudestisyntynyt ihminen?Yritätkö sinä täälläkin näytellä viatonta uskon tien etsijää? Älä viitsi jatkaa rumaa peliäsi.
Olet viekas ja paljon kokenut uskonnollinen peluri. Sinä olet palstalla vain hämmentääksesi uskovia ja saattaaksesi totuudelle kuuliaiset ihmiset huonoon valoon. Tee parannus ja rukoile, että voisit ottaa vastaan todellisen evankeliumin Kristuksessa. - greeeeen
kirjoittaja. kirjoitti:
Yritätkö sinä täälläkin näytellä viatonta uskon tien etsijää? Älä viitsi jatkaa rumaa peliäsi.
Olet viekas ja paljon kokenut uskonnollinen peluri. Sinä olet palstalla vain hämmentääksesi uskovia ja saattaaksesi totuudelle kuuliaiset ihmiset huonoon valoon. Tee parannus ja rukoile, että voisit ottaa vastaan todellisen evankeliumin Kristuksessa.Sitä teiltä näköjään tulee. Perusteettomia kaikki.
"Täälläkin"? Ihan mielenkiinnosta: missä muualla olen mielestäsi kirjoittanut?
- Etsi, niin löydät
Aloituksessasi 9.11 käsittelit uudestisyntymisen ajankohtaa ja esitit oletuksena, että jotkut kirjoittajat niputtavaisivat toisia kirjoittajia sen perusteella, miten nämä ymmärtävät uudestisyntymisen ajankohdan. Osoitit avauksesi "Semperille" ja hänen vastauksensa löytyy alla olevan linkin takaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9452513/46666037
Eli, panit avauksessa toisen kirjoittajan niskaan oman keksityn oletuksesi, josta teit kohta jo väitteen. Saman tien ehdit jo omassa avauksessasi päättämään, että "Tiedät itsekin, että väitteesi ampuu ohi". Veit tilannetta omalla päättelylläsi jo avauksessa hyvin pitkälle ja ajoit toisen kirjoittajan, Semperin, valmiiksi syntipukin rooliin.
Yllä olevaa Semperin vastausta sinulle voi tuossa tilanteessa pitää erittäinkin sävyisänä. Oma tapasi toimia sen sijaan herättää vakavia kysymyksiä sinun todellisista vaikuttimistasi.- greeeeen
Tämä Semperhän tuki Jonahin väitteitä muiden kirjoittajien henkilöydestä, keskustelussa, jonka Jonah näyttäisi poistaneen nyt kokonaan.
Semper perusteli väitteensä kirjoittajien 'samuudesta' ja Jonahille antamansa tuen sillä, että näiden samaksi kirjoittajaksi väitettyjen kirjoittajien opit ovat kovin yhteneväiset. Hänen mukaansa näiden kirjoittajien virhe on se, että he sanovat, että uskovan uudestisyntyminen voi tapahtua vasta, kun pyhitys on edennyt riittävän pitkälle.
Vaikka hän oli siis niin varma oman oppinsa oikeudesta, että oli jopa valmis niputtamaan toisen opin omaavat kirjoittajat samaksi henkilöksi, en saanut hänen väitteilleen koko tämän keskustelun aikana mitään tukea Raamatusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9452513
Kyse oli todellakin Semperin omasta sanomasta, ei minun oletuksestani! - miksi teet niin?
greeeeen kirjoitti:
Tämä Semperhän tuki Jonahin väitteitä muiden kirjoittajien henkilöydestä, keskustelussa, jonka Jonah näyttäisi poistaneen nyt kokonaan.
Semper perusteli väitteensä kirjoittajien 'samuudesta' ja Jonahille antamansa tuen sillä, että näiden samaksi kirjoittajaksi väitettyjen kirjoittajien opit ovat kovin yhteneväiset. Hänen mukaansa näiden kirjoittajien virhe on se, että he sanovat, että uskovan uudestisyntyminen voi tapahtua vasta, kun pyhitys on edennyt riittävän pitkälle.
Vaikka hän oli siis niin varma oman oppinsa oikeudesta, että oli jopa valmis niputtamaan toisen opin omaavat kirjoittajat samaksi henkilöksi, en saanut hänen väitteilleen koko tämän keskustelun aikana mitään tukea Raamatusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9452513
Kyse oli todellakin Semperin omasta sanomasta, ei minun oletuksestani!olisikohan sinun hyvä kertoa omin sanoin miksi olet tuohon omituiseen jahtiin liikkeelle lähtenyt. Juonittelemalla et pitkälle pötki, huomaat sen itsekin.
- greeeeen
miksi teet niin? kirjoitti:
olisikohan sinun hyvä kertoa omin sanoin miksi olet tuohon omituiseen jahtiin liikkeelle lähtenyt. Juonittelemalla et pitkälle pötki, huomaat sen itsekin.
En myöskään jahtaa ketään. Ihmettelen vain sitä syytösten määrää, joka täällä kaadetaan ihmisten niskaan.
Nythän todistatte sen tässäkin ihan itse. - greeeeen
olisikohan sinun hyvä kertoa omin sanoin miksi olet tuohon omituiseen jahtiin liikkeelle lähtenyt. Juonittelemalla et pitkälle pötki, huomaat sen itsekin.
Tässäkin Jonah väittää täysin suoraan Aamenen esiintyvän Sanan saattajana:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781
...ja Semper myötäilee väitettä näin:
"Tosiasiahan on, että vakiokirjoittajien tyyli on tunnistettavissa aika hyvin
riippumatta siitä, millä nimimerkillä he kirjoittavat.
Reilua asiaa kirjoitit, Jonah, ja noudatit pohdiskelussasi sinulle ominaista
'asiallisen tutkivaa journalismia'. Hyvä, että tällä palstalla on sinunlaisiasi
itsenäisesti ajattelevia kirjoittajia. Johtakoon hyvä Jumala sinua kaikkeen
totuuteen Kristuksessa Jeesuksessa!"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9446781/46631565
Tämä on siis Semperistä REILUA ASIAA ja 'ASIALLISEN TUTKIVAA JOURNALISMIA'! - Kysyväinen
käsialalta. Oletko hän?
- Katso Jeesukseen.
ihmisiin, vaan lue raamattua. Syyttäjiä löytyy, eikä heidän kanssaan kannata antautua keskusteluun. Kokemukseni mukaan se on aivan turhaa. Siunausta etsinnälle.
- paljastuu
Sanottakoon sinulle, että olet itse eksyttäjä pahimmasta päästä. Sen verran taitava olet että läheskään kaikki eivät huomaa miten suunnitelmallisesti ajat eksytystä eteenpäin. Mutta tästä voit olla varma, kyllä monet ja yhä useammat tunnistavat sinun hankkeesi.
- greeeeen
Kerrohan, minne suuntaan olen eksyttämässä? Onko eksyttämistä sanoa, ettei tuomitseminen ole Raamatun mukaan oikein? Onko eksyttämistä sanoa, että raju tuomitseminen ja syyttely saa kavahtamaan koko uskontoa ja uskovaisia?
Mutta, miten ihminen voi olla eksyttäjä tms, jos hän haluaa/tukee vapaata keskustelua ja avoimuutta. Eikö valkeudessa vaeltaminen ole juuri avoimuutta ja asioiden vapaata tarkastelua.
Ihminen,- jolla ei ole puhtaat jauhot pussissa, niin salaa ja ,- jopa estelee vapaata/avointa keskustelua. Rikolliset on tästä käytätymisestä hyvä esimerkki ja samoin uskonnolliset ihmiset.
Se ei ole synti tai häppee , jos kaksi ihmistä ymmärtää jonkuin asian erilailla. Jumalan tahto on, että he etsisivät totuutta salatuimpaan saakka ja tämä ei ole muutoin mahdollista kuin toisiaan kunnioittaen.
Parisuhde on hyvä esimerkki, miten kaksi vierasta/tuntematonta ihistä toisilleen voi kasvaa laajastikkin ymmärtämään asioita samalla tavalla ja tämän mahdollistaa vain toisen kunnioittaminen ja siten asioiden pohdiskelu/etsiminen yhdessä.
Seuratkaapa todella, miten psykopaattisuus ihmisessä/lihjallisessa mielessä estää tämän avoimen asioiden pohdiskelun/etsimisen. Nämä ihmiset pyrkivät junttaamalla saamaan vastapuolen samalla tavalla ajattelijaksi.Pyhä Henki taas ohjaa ihmisen ymmärrystä näkemään asiat totuudessa.
Niin, vaikka ihminen tietäisi jostyaoin asiasta Jumalan tahdon, niin hän voi väärällä lihallisella mielellä estää toiselta sen totuuden näkemisen ja juuri tällä junttaamisella/tuomitsemisella.
ja asiallista analyysiä tuomitsevista kirjoituksista. Hyvää opastusta kaikille meille keskustelupalstalle kirjoittajille. Kiitos!
'- Ved.2
olet väärässä keskusteluyhteydessä; syyttäjähenkisten, rakkaudettomien, itsensä korottavien narsistien kanssa. Mutta yksi teoria siitä keroo, että olet itse samanlaisessa riippuvuussuhteessa noihin egoteologeihin. Jos? Et kykene lähtemään heidän keskuudestaan ja "pitämään sen mikä sinulla jo on? Tai! Sekin otetaan sinulta pois. Jos et ymmärrä, niin ole ymmärtämättä. Valistettu on!
- Antaa yrittää
Green kertoo olevansa etsijä, joka on järkyttynyt muutamien kirjoittajien pahuuteen. Hän vaikuttaa puolueettomalta ja yrittää saada vastauksia. Ei taida saada, mutta yritys on hyvä.
- Ved.2
Antaa yrittää kirjoitti:
Green kertoo olevansa etsijä, joka on järkyttynyt muutamien kirjoittajien pahuuteen. Hän vaikuttaa puolueettomalta ja yrittää saada vastauksia. Ei taida saada, mutta yritys on hyvä.
lähteestä. Mutta lopputulos voi johtaa ihan päivastaiseen tulokseen. Sinä näytät kannattavan näitä hyödyttömiä väittelyitä. Ettet vaan ole yksi heistä? Tuollaiset pimeydestä kirjoittelevat kätkeytyvät sinne pimeyden veljeskuntaan. Greeniä pitää kannustaa etsimään oikeasta suunnasta. Mutta jos ei hänellä ole Taivaallisen Isän kutsumusta ja sydämen kuuliaisuutta oikean evankeliumin suhteen, niin se on hänen oma asiansa. G. päättäköön itse, mihin, kehen uskoo. Olen vaan valmis valistamaan terveen opin suunnan, ja ottamaan vastuun siitä. Koska en epäile lähettäjäni tahtoa ja vilpittömyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751