Naisen suorapuheisuus

Piikkisuora

Törmäsin aiheeseen naisen suorapuheisuus. Kävimme töissä keskustelua naisen vihjailevasta tavasta puhua miehelle, sitten se liukui naisen suorapuheisuuteen. Mies toivoo järjestäen, että nainen olisi puheissaan hieman suorapuheisempi, ettei arvailuille jäisi tilaa.

Noh Miten on miehet!?!?!?! Miten kokisitte, jos nainen olisi suorapuheinen ja sanoisi asiansa suoraan mutkistelematta? Heti treffien alussa.

"Hei olet ulkonäöltäsi keskinkertainan ja minua häiritsee sinun haiseva hengitys. Muuten ammattisi olisi napakymppi, mutta stylistillä voisit käydä, kun rahaa luultavasti on. Olisit voinut ostaa kukkia suklaan sijaan, sillä olen laihiksella. Sitäpaitsi kukilla voi rassailla kavereille. Et puhu itsestäsi mitään, mutta utelet minulta kaikki. Eikö sinulla ole elämää? Mihin edellinen suhteesi päättyi... ai seksielämä tyrehtyi. Oisit hellinyt sitä enemmän sen sijaan, että vaadit lisää seksiä. Miten sinusta saisi enemmän tietoa irti? Avaudutko koskaan naiselle. Millaiset vanhemmat sinulla on? Luin, että miehet matkivat parisuhteessa vanhempiaan. Ostin tämän paidan tänään juuri sinua varten. Pidätkö vai et? ... no okei, ostan seuraavalla kerralla vähän pidemmän paidan, jenkat on kyllä aika tursuavia. Millaisia periaatteita sinulla on? Mä pidän kiinni siitä, että mies joutuu tarjoamaan ainakin 3 treffit, ennenkuin pääsee peiton alle. Kato mä en mikään helppo nakki ole..."

Jatkaisitko sellaisen naisen kanssa deittailua?

Ainakaan ei tarttis miettiä mitä nainen ajattelee. ja jos mies kaikkiin vastaa niin ainakaan naisen ei tartte jäädä spekuloimaan onko miehellä mielipiteitä.

17

1888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "0"

      Vähässä uskollinen on paljossakin uskollinen JÄTÄ HETI

      • ""0 ""

        sano että osaat ostaa kahvisi itse kuin maksat kahvisi itse Jätä se heti.


    • No, suorapuheisuudellasi ainakin tuolla tavalla tulisit kertoneeksi miten sisäisesti havaitset maailmaa ja antaisit vastapuolelle erittäin hyvät eväät arvioida omaa maailmankuvaasi ja mielenkiintoisi kohteita. Tällöin sinun olisi itsesi kannalta paljon helpompi onkia esiin se todellinen reaktio todelliseen itseesi.

      Arvostan suorapuheisuutta koska se kertoo kenen kanssa kannattaa toimia ja kenen ei. Suorapuheisuus ei määrää aiheita joita ihminen kantaa sisällään - vaan sen että varmasti puhutaan niistä aiheista mitä kenelläkin on. Jos sinun aiheesi olisivat mielestäni paskaa on hyvä jos se käy ilmi nopeasti ja siinä suorapuheisuus on loistava väline :)

      Mikäli sisäiset teemasi tulisivat julki hiljalleen ja tipoittain olisi se kummankin osapuolen ajan haaskaamista. Oletko ihan varma siitä että välttelet suorapuheisuutta siksi että sisäinen olemuksesi on sellainen ettei sitä oikeastaan kannatakaan tuoda julki?

      • xo

        hyvää yötä.


      • Piikkisuora

        Mutta mieti Kukkomies, että näin nainen todellisuudessa ajattelee treffien aikana miehestä... Kaikki muu puheesta on sanahelinää.


      • Piikkisuora kirjoitti:

        Mutta mieti Kukkomies, että näin nainen todellisuudessa ajattelee treffien aikana miehestä... Kaikki muu puheesta on sanahelinää.

        Mua ei yllättä että tuollainen nainen on sinkku ja treffailee.


      • Piikkisuora
        Kukkomies kirjoitti:

        Mua ei yllättä että tuollainen nainen on sinkku ja treffailee.

        Siinäpä se vitsi piileekin. Kannattaa olla vähän kainompi, sillä ikinä ei tiedä, jos naisen mieli muuttuu. Kirjoittamani otos oli fiktiota, mutta tavallaan karua totta. Karrikoiden kirjoitin, että miehet tajuaa, mitä naisen päässä treffeillä oikeasti liikkuu. Todellisuudessa nainen on epävarma ja keksii ja huomaa kaikki epäkohdat, rakentaa siitä suojamuurin. Naista on helpompi loukata sanoilla kuin miestä.

        Itse olen työni puolesta joutunut harjoittelemaan palautteen antamista ja työyhteisössänikin pohditaan samoja asioita yksilö- ja ryhmätasolla. Kahvitauolla tämä keskustelu ajautui aiheeseen ja naisten vessassa sitten ruodimme mitä oikeasti ajattelemme. Palautteen antamisessa tärkeintä on, että vaikka asia olisi negatiivista niin silti se pitää esittää ymmärtäväisesti ja kohteliaasti ja sanoa ne ainoat hyvätkin piirteet, joita löytää, jotta palaute ei olisi pelkästään negaa. Pääasia, että molemmat tulevat ymmärretyksi.

        En usko, että miehet todella haluavat suoraa puhetta, vaikka sitä mainostavatkin. Miehiä kiehtoo naisen arvoituksellisuus ja saavuttamattomuus, mutta silti eivät kestä lytätyksi tulemista ekoilla treffeillä. Se kolahtaa itsetuntoon. Siinä olet oikeassa, että turhaa liekkiä pitää yllä, jos tosissaan ei nappaa. Siinä kannattaa naisen olla suora.

        Reilu kolmekymppisenä naisena olen luopunut jo liian hienostelevasta palautteesta. Elämä opettaa ja hyvin lausutulla suoralla puheella on tehoa, joskin se ei naisen mielestä aina ole niin kohteliasta. Mies taas siitä ei välitä.


    • Naisessa tärkeintä on tissit - ei mitä SE sanoo. Eikä suorapuheisuus lisää pähkäilyä siitä mitä nainen ajattelee, sillä tärkeämpää on miettiä et menetänkö näihin tisseihin sitoutumalla paremmat tissit.

      • ~cissi~

        miehillä on onnellisempi elämä. Tahdon elää! Taas kuljen hymyillen.. uusia tissejä..peppuja..yhä kuljen hymyillen..


      • "oooo"
        ~cissi~ kirjoitti:

        miehillä on onnellisempi elämä. Tahdon elää! Taas kuljen hymyillen.. uusia tissejä..peppuja..yhä kuljen hymyillen..

        täälläkö tekin valveunta näätte mersuista vai persuista pihalla kuinka pankinjohtaja antoi anteeksi ja pyysi teiltä viellä vippiä yms. Aamulla kun totuus valkeni vanha vaimo vierellä hiase pihassa ja laskupino pöydällä :) sitä sanotaan ELÄMÄKSI. mukavaa illan jatkoa kaikille :)


    • marqiz

      ...ja alkaa vitsailla radikaalista rehellisyydestä. Mutta faktaa on, että harva asia vituttaa niin paljon kuin paskan jauhaminen eli asioiden pehmentely, puolitotuudet, valehtelu. Mieluummin kuulisi asiat suoraan. Helpompi tosiaan aloittaa ihan treffien alussa, niin ei mene aikaa sitten siihen totuuden puhumiseen sopeutumiseen.

    • frost-free

      osaa antaa mitään uutaa muuta kuin että jotkut ihmiset ovat ehkä niin tiedottomia itsestään että aiheuttavat hämmännystä joskaan ei siis kumma ettei miehelle liian vaikeaselkoista.

      -nainen leikkii kissahiirileikkiä, moodswingssejä jne.
      -nainen piikittelee ja sanat osuvat ja niiden on ilmeisesti tarkoituskin osua aina strategisiin paikkoihin
      -nainen on on niin ujo ja hiljainen vaikka ilmeileekin paljon ettei hänestä ota selvää.

      Kukkomiehen kommenteissa hyötyä jos vastapuoli rehellinen.Kuitenkin monesti on niin että toinen mukauttaa käytöstään toiseen ja jos se käytös meneekin yli antaa huonon/epävarman/katkeran/liian epävarman/agressiivisen kuvan itsestä.

      Miten on oletko kiinnostunut miehestä "sillä tavalla". Joskus me naiset lähetetään epäselviä viestejä vaikka lopulta halutaan vain huomiota mielityltä. Kuitenkin samoin käyttäytyvä mies on nösväke mun mielest. Tai voihan olla että se on mies joka tahtoo sun huomiota ja tekee kriittisiäkin havaintoja susta koska et tunnu vastaavan miehen persoonan antiin kuten hän toivoisi. Osaa ne miehetkin...

    • yn-janhunen

      Jos nainen olisi noin yksinkertainen kysymyksissään, niin en jaksaisi kiinnostua.

      t. Toinen Nainen

    • tavis mies

      En jatkaisi tämänlaisen naisen kanssa deittaulua. Suorasta puhumisesta kyllä pidän, mutta esimerkiksi sinä olisti jo failannut deittailumme:

      "Mä pidän kiinni siitä, että mies joutuu tarjoamaan ainakin 3 treffit, ennenkuin pääsee peiton alle. Kato mä en mikään helppo nakki ole..."

      Ei kiinnosta siivellä eläjät joilla ei ole omaa rahaa tai edes motivaatiota sijoittaa penniäkään treffeihin kanssani. Kaikki muut kysymykset ja toteamiset olisin kyllä kestänyt hyvin.

    • Anonyymi

      Olen sortiltani suorapuheinen, pitää sanoa, muuten tilanne ohittuu eikä tule sanotuksi...mulle sattui näin: talomme asukas oli valittanut, että hänen on niin vaijea ajaa parkkiinsa, ja syy tähän meidän auto, liian iso...muut kyllä saivat ajettua autonsa meidän ohi mut tämä yksi persoona joutuu ajamaan mattotelinettä päin...no, minä sitten hänen juttusilleen, sanoin että joku on puhunut tämmösiä...myönsi että hän on puhunut...autoa meillä ei ole ollut vuosiin mutta edelleenkään hän ei pidä autoaan omalla paikallaan...toinen tapaus kun taloyhtiö yritti saada taloon lisää rahaa, niin hallitus nosti saunamaksua, saunojina vain meidän sakki...lopetin saunan käytön, mutta tälle ehdotuksen tekijälle kävi köpelösti:hän kaatui kännissä rollaattorin kanssa ja silmä meni..lasisilmä nyt...

    • Anonyymi

      Ei suorapuheisuus tarkoita tuota...se tarkoittaa, että sanot asian, se ei loukkaa kun se liittyy akuuttiin aiheeseen, johon kuuluu reagoida sanomalla mitä mieltä olet, tai jollet sano, tilanne lipuu ohi, ja myöhemmin on vaikeampi alkaa ns paikkailemaan tyyliin olisin halunnut mutta...minä ainakin pääsen näin toimimalla pälkähistä paljon paremmin kuin jos jättäisin sanomatta...räpättäminen on asia erikseen, räpättämisestä ei ole kyse suorapuhumisessa...räpättäjä tyhjentää arkkuaan ilman että kyseessä olisi asia toisen taholta johon pitää reagoida...ymmärrättekö eron

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe