naisten riidanhalu

kertokaa?

Mikä siinä on, että naiset jatkuvasti haastavat riitaa? Jatkuvasti pitää oikein hakemalla hakea jotain negatiivista ja sitten syyttää miestä ja tämän sukulaisia? Onko leppoisa elämä tylsää vai onko kyse huomionhausta?

33

2321

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrs Robinsson

      minä en ainakaan tarvitse kenenkään huomiota ja leppoisa elämä on mukavaa. Riidellyt olen viimeksi joskus 1900-luvulla.

      • kertokaa?

        Esimerkiksi vaimoni, siskoni, äitini, molemmat isoäitini, vaimoni sisko hänen äitinsä ja isoäitinsä. Riitelävät jatkuvasti, näkevät kaikessa jotain negatiivista. Tulkitsevat kaiken negatiivisesti.


      • kertokaa?
        kertokaa? kirjoitti:

        Esimerkiksi vaimoni, siskoni, äitini, molemmat isoäitini, vaimoni sisko hänen äitinsä ja isoäitinsä. Riitelävät jatkuvasti, näkevät kaikessa jotain negatiivista. Tulkitsevat kaiken negatiivisesti.

        Julkisissa tiloissa kuten kulkuvälineissä ja kaupoissa kun joku arvostelee tuntemattomia kovaan ääneen, niin se on lähes poikkeuksetta nainen tai jos se on mies niin sitten se on pultsari tai selvästi mieleltään häiriintynyt mies.


      • Positiivinen tapaus
        kertokaa? kirjoitti:

        Esimerkiksi vaimoni, siskoni, äitini, molemmat isoäitini, vaimoni sisko hänen äitinsä ja isoäitinsä. Riitelävät jatkuvasti, näkevät kaikessa jotain negatiivista. Tulkitsevat kaiken negatiivisesti.

        aika monta kiukkuista ja kiukuttelevaa ämmää olet saanut ympärillesi. Ihmiset, jotka tulkitsevat kaiken negatiivisesti ovat yleensä heikolla itsetunnolla varustettuja ja näin ollen kateellisia ja katkeria. Toisilla on aina muka paremmin ja mikään ei ole koskaan tarpeeksi hyvä. Ja jos olisikin, niin ei sitä voi ainakaan myöntää. Äitini on tuollainen, eikä se ainakaan geeneissä ole.


      • käsitteet selkeiksi
        kertokaa? kirjoitti:

        Julkisissa tiloissa kuten kulkuvälineissä ja kaupoissa kun joku arvostelee tuntemattomia kovaan ääneen, niin se on lähes poikkeuksetta nainen tai jos se on mies niin sitten se on pultsari tai selvästi mieleltään häiriintynyt mies.

        Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että myös jatkuvasti riidanhaluinen nainen on mieleltään häiriintynyt. Ei riidanhaluisuus ole mikään tyypillisesi naiseuteen liittyvä piirre.


      • 0987t
        kertokaa? kirjoitti:

        Esimerkiksi vaimoni, siskoni, äitini, molemmat isoäitini, vaimoni sisko hänen äitinsä ja isoäitinsä. Riitelävät jatkuvasti, näkevät kaikessa jotain negatiivista. Tulkitsevat kaiken negatiivisesti.

        Ja mitä heillä kaikilla on yhteistä muuta, paitsi sukupuoli? Tai kuka paremminkin... Sinä. Hmm...
        Itse et tietty ole voinut valita isoäitiäsi tai äitiäsi (paitsi tietty joittenkin uskonnon mukaan) mutta vaimosi olet ihan itse valinnut, vaikka olet varmaan tuntenut hänen siskonsa ja äitinsäkin. Joten ihan ittelles olet ottanut sen minkä parhaaksi koet.


      • nuppi sekaisin
        kertokaa? kirjoitti:

        Esimerkiksi vaimoni, siskoni, äitini, molemmat isoäitini, vaimoni sisko hänen äitinsä ja isoäitinsä. Riitelävät jatkuvasti, näkevät kaikessa jotain negatiivista. Tulkitsevat kaiken negatiivisesti.

        Ne on ne hormonit, jotka saa naisesta kun naisesta psykopaatin. Ole onnellinen että olet saanut syntyä mieheksi.


      • Anonyymi
        käsitteet selkeiksi kirjoitti:

        Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että myös jatkuvasti riidanhaluinen nainen on mieleltään häiriintynyt. Ei riidanhaluisuus ole mikään tyypillisesi naiseuteen liittyvä piirre.

        Ihan niin Ei voi yleistää tätäkään asiaa, ihminen joka haastaa riita oli se sitten mies tai nainen on tyytymätön elämäänsä .
        Joten syyt on haettava joka tilanteesta yksilöllisesti , eikä yleistää.
        Se ei ole mikään naisellisuuden todiste että riidellään ,vaan yksilöllinen asia


      • Anonyymi

        Oho, tääl on tosi vanhojakin vielä. Mun isoäiti eli tuolloin, kuoli kans 1980- luvulla, olisko ollut 84- vuotias kuollessaan. Eli hyvän elämän, näin sen halunnut itselleni mieltää.


    • linnunlaulua *

      Kultaseni, älä viitsi haastaa riitaa :)

    • Mörrö

      Tuo on kyllä aivan totta. Naisille ilmeisesti riitely on erilaista tunteiden ilmaisua, kuin suurimalle osalle meistä miehistä. Minusta tuntuu, että nainen riitelee itselleen läheisten ihmisten kanssa, ei niinkään vieraiden. Naiselle pieni riitely ja arvostelu on, ilmeisesti, jonkinlainen merkki läheisyydestä ja luooyamuksesta. Mies ei tietenkään saa naisen tekoja arvostella tai riitaa haastaa.

      Miehet haastavat riitaa nakkikioskin jonossa tuikituntemattomien kanssa. Kun käännät katseesi liikennevaloissa naapuriautoon, näet siellä jonkun itsellesi täysin tuntemattoman miehen vihan vääristämät kasvot keskisormi ojossa. Ilmeisesti vaihdoit kaistaa hänen mielestään väärällä tavalla. Jos hänellä olisi ase, hän ampuisi sinut.

      Nainen arvostelee miehensä pukeutumista, käytöstapoja, heräämisaikoja, huumorintajua ja tapaa harjata hampaansa siksi, että mies on hänelle läheinen. Nainen ei, pääsääntöisesti, täräytä tuntematonta tauluun tai vittuile liikenteessä isomman auton omistajalle.

      Näistä asioista voi jutella. Itse kerroin vaimolleni, että en pidä jatkuvasta arvostelusta ja kitinästä. Hän hämmästyi pyynnöstäni, mutta muutti tapansa. Hän puolestaan toivoi, että mnä lopettaisin väsyneenä ja krapuloissani ärisemisen. Minun on ollut todella vaikeaa muuttaa tapojani

      • nainen23

        Totuuden sanoja puhut Mörrö, itsekin olen saman huomannut. Joillekin naisille kyse on siitä, ettei kotona ole opittu mitään muuta kommunikointimallia, josta voi tulla vaikutelma että koko suvun naiset on kauheita kiukkupusseja. Toisaalta jotkut naisista mollaavat toista omassa epävarmuudessaa eli testaavat miestä, että paljonko mies kestää ennen kuin suuttuu/lähtee menemään mikä on tietysti suoraan verrannollinen siihen kuinka paljon mies naista rakastaa ;)

        Tämä ei nyt ole mikään puolustus tuollaiselle käyttäytymiselle, vain pieni selvitys sen mahdollisista syistä. Perimmältään johtuu yleensä itsetuntemuksen puutteesta. Jos on sinut itsensä kanssa ei tarvii mollata muita. Edellisen kirjoittajam vaimolla on saattanut olla vaan päälle jäänyt tapa jos oli helppo lopettaa mollaaminen.

        Mielestäni kenenkään ei pitäisi kumppaniltaan hyväksyä tuollaista käytöstä sillä ajan kanssa se tuhoaa parisuhteen takuuvarmasti. Aloittaa voi ihan pyytämällä toista lopettamaan, jos ei riitä niin kannattaa ottaa suunta kohti parisuhdeterapeuttia. Jos ei vieläkään riitä, niin kannattaa lopettaa suhde. Omaa itsetuntoa ei kannata uhrata toisen huonon käytöksen edessä, siitä ei tuu onnea kellekään. Ja jos kumppani ei sen vertaa välitä sinun hyvinvoinnistasi, niin tuskin hän on sinun arvoisesikaan.


    • väsynyt ukko

      Kovasti koitan olla niin ettei tarttis aina rutista, ja tilanne on pikkuhiljaa helpottanut.

      Rutina ja kitinä tosin ei ole vähentynyt vaan ajan myötä se on siirtynyt koskemaan muita ihmisiä. En puutu eukon ja sen ystävättärien juoruamiseen mutta sivukorvalla kuullen puheenaiheet ovat vuosien saatossa siirtyneet kaikkien muiden ihmisten, työtoverien ja muiden tuttujen mollaamiseen kun minusta ei enää saa aihetta valittamiselle.

      Pelkään tulevia eläkepäiviä, mistä ja kenelle akka sitten valittaa kun kumpikaan ei ole enää töissä ja ns. tuttava piirikin harvenee? Ja joskus tulee etene pienempään asuntoonkin muutto, sitten ei pääse enää edes liiteriin karkuun. Täytynee hommata uusi harrastus joka edellyttää paljon pitkäaikaista matkustamista paikoissa jonne akat ei tahdo. Josko lähtis vaikka Islantiin onkimaan turskaa tai harjaamaan lampaita?

      • Ä

        Niin ja kun sinun oli pakko ottaa se vaimo, ja nyt ihan pelottaa tulevat eläkepäivät, kun olet joutunut pakkoliittoon noin kamalan ihmisen kanssa. Sinähän et sitä itse valinnut etkä asioille mitään ole mahtanut. On se kauheeta.
        Ja ajatella, kun ei pääse edes liiteriin karkuun.
        Täytynee varmaan lähteä islantiin.


      • väsynyt ukko
        Ä kirjoitti:

        Niin ja kun sinun oli pakko ottaa se vaimo, ja nyt ihan pelottaa tulevat eläkepäivät, kun olet joutunut pakkoliittoon noin kamalan ihmisen kanssa. Sinähän et sitä itse valinnut etkä asioille mitään ole mahtanut. On se kauheeta.
        Ja ajatella, kun ei pääse edes liiteriin karkuun.
        Täytynee varmaan lähteä islantiin.

        Nuorena mennään naimisiin ja vanhaksi eletään. Kun alttarilla luvataan että tuetaan toista ylä ja alamäet niin se myös tarkoittaa sitä. Ei se eukko nyt niin kamala ole, totesinpahan vaan jos on valittaja luonteeltaan niin valituksen kohde ja luonne voi vaihtua mutta ei se lopu. Kyllä mää silti eukostani tykkään.

        Nykyajan pennut sitävastoin pistää lautaset jakoon heti kun kaikki ei menekään niinku ite halutaan tai jos toinen ei olekaan nihan semmoinen kuin toivottiin. Parempi ettet sinä ikinä joudu "pakkoliittoon". Pysy vaan sinkkuna, se on turvallisempaa. Silloin ei ole pelkoa että löytäisit vahingossa jostain semmoisen ihmisen joka sietäisi sinua niin nyt kuin sitten kun olet dementinen mäkättäjä - siinähän voisi käydä niin että joku ventovieras alkaisi kampeemaan teitä erilleen ihan vaan siks että hänen mielestään te ette sopis yhteen.


    • njsagusi

      On,niitä miehiäkin jotka ei osaa kun riitaa hastaa..
      Kokemuksia on.Jos ei jurissa niin selvin päin.
      Joten en yleistäs,sitä pelkästään naisiin

    • dkfnenidkfjdk

      Ovatko naispuoliset sukulaiset liikaa elämässänne? Tietty välimatka ja hajurako tekevät hyvää, silloin ei tarvitse riidelläkään niin paljon. Naisille tulee helposti riittaa jos toinen tunkee liiaksi toisen reviirille. Vähän sama juttu miehilläkin, mutta ilmenee eri tavoin. Erityisesti koti on naiselle pyhä paikka, jonne ei muilla (erityisesti sukulaisnaisilla: anoppi, sisarukset, mummot yms.) ole asiaa tulla asioita sotkemaan. Miten teillä?

      • Mörrö

        No nyt kyllä totta turiset. Olisiko tässä kahdensuuntainen ongelma:
        - nainen hermostuu vähimmästäkin oman kotinsa arvostelemisesta.
        - nainen aistii herkästi, kuinka loukata ystävätärtään viittamalla tämän kotipesän kuntoon.

        Sukulaisten kesken vuosien puhumattomuutta on saatu aikaiseksi arvostelemalla jonkun rouvan verhovalintoja tai uuden sohvan sopivuutta maton väreihin.

        Miehenä aistin, mutta en voi koskaan ymmärtää, että pahimmat loukkaukset koetaan sukupolvien ja sukujen välillä. Anopilta miniälle. Tähän täytyy olla evoluutiobiologinen syy. Muuten se ei olisi niin yleistä.


    • gurgur

      - Huomionhalu
      - Huono kotikasvatus tai läheisten esimerkki => puutteelliset kommunikointitaidot
      - Epävarmuus, defensiivisyys, hyökkäys on paras puolustus
      - Jäänyt tavaksi kun ei ole läheisten taholta puututtu, jatkuva tyytymättömyyden ilmaiseminen liian ok ympäristössä
      - Jokin muu, oikeasti iso asia kaivaa mieltä ja sitä ei osata tai uskalleta sanoa => purkautuu demoralisoivana valittamisena ja riidan haastamisena

      • "puhdistaa ilmaa"

        Kyllä se nainen tekee sen riidan vaikka mistä, jos ei olisi aihettakaan. "puhdistaa ilmaa", niin typerältä kuulostaa tolla verukkeella riidellä. Kaipa siitä sitten saa jotain kiksejä kun saa kiukutella turhista asioista. Ja perättömien väitteiden sanominen on kaikkein pahinta, syytetään sellaisista asioista joilla ei ole mitään perää edes. En ollut koskaan sanonut exääni h_oraksi, mutta eroamisen keskellä tätä väitettä hän kiven kovaa huusi että olen jossain vaiheessa vahingossa niin sanonut hänelle. Ja koskaan en ollut niin tehnyt, ja tämä asia olisi minun pitänyt hänelle myöntään, minussa ei ollut miestä myöntää hänelle sitä, Miksi helvetissä sellaista myönnän kun en ole koskaan niin sanonut. JA sitten perään tulee nämä jatkumot että sinä aina haluat olla oikeassa, sinä aina sanot viimeisen sanan, sä olet niin kaikki tietävä. Luojan kiitos että en ole tekemisissä sen ihmisen kanssa.


    • vähän naurattaa

      Ei meillä parisuhde ainakaan tylsää ole, mutta nainen sekoaa vähintää joka toinen päivä ilman mitään järkevää syytä. Mitään syytäkään hän ei pysty sanomaan. Joten olen päätynyt siihen että sekoaminen on naisilla geeneissä ja yhdistettävissä huomionhakuisuuteen.

      • Riivatar

        Vähän naurattaa; akallasi saattaa olla adhd/add, olen epäillyt itselläni. Tee suuntaa-antava testi netissä, googlettamalla löytyy. Pahenee pms aikaan oireet ainakin minulla.


      • vähän naurattaa
        Riivatar kirjoitti:

        Vähän naurattaa; akallasi saattaa olla adhd/add, olen epäillyt itselläni. Tee suuntaa-antava testi netissä, googlettamalla löytyy. Pahenee pms aikaan oireet ainakin minulla.

        Juu netistähän ne vastaukset löytyy ja jos ei löydy niin naistenlehdestä. Tarvittaessa vaikka horoskoopista. Itsessä ei ole ikinä vikaa :)


    • Olen aloittanut riidan vissiin joskus 2000-luvulla, mutta en muista mistä ja koska ja olenko vai en. Rauhallista on kuin huopatossutehtaassa, mutta se on kivaa ja rentoa.

      • been_there_done_that

        En pidä yleistyksestä, mutta täytyy myöntää, että monesti meillä naisilla on kyllä peiliin katsomisen paikka tässä asiassa.


    • Anonyymi

      Ne on Oulusta kotoisin ne riidanhaluiset ämmät jotka rikkoo kaikkien välit ja lopulta jättää ukkonsakin katkaistuaan välit kaikkien kera

    • Anonyymi

      Iänkaikkisen vanha ketju mutta vastaanpa silti koska aihe on edelleen ajankohtainen ja tuskin koskaan edes vanhaksi menee 😁, vai mitä arvon leidit? Aiheesta kärsineitä miesparkoja voin lohduttaa sanomalla että vaihdevuosien jälkeen helpottaa, olkaa kärsivällisiä. Eikä tuossakaan rähjäilyssä mikä on itsellekin välillä tutuksi tullut ole oikeastaan kyse kuin perinteestä milloin tytär käy kulkemaan äitinsä viitoittamaa tietä 😁. Kun ukon vikojen käsittelyn aiheet käyvät vähiin niin siirrytään sukulaisiin, luonnollista eikö totta. Sitten kun heidätkin on läpikäyty niin siirrytään kuvitteellisiin ominaisuuksiin ja tapahtumiin, eli näin olisi käynyt varmasti jos ja jos...jne. Tuttua huttua? No mitäs tuosta, pääasia on että jos kompastuu niin ei siihen ole pakko jäädä maata röhnöttämään vaan jatkaa matkaa. Kaunista vähemmän "salamoivaa" kesäpäivää teille kaikille leideille.🌹

      • Anonyymi

        Minun muijani natkuttaa melkeen joka päivä minun tupakoinnistani, ja minun terveydestäni, mulla on apnea, mutta ei vielä ahtautumaa, olen tupakoinut 45 v ja se ei hänelle kuulu, vit..aa , kun melkeen joka päivä siitä sanoo.
        Toinen asia on mun vaatteeni, jätän sukat ja muutkin vaatteeni lattialle, siitä hän saa myös raivarit, kaljaa otan myös melkeen joka viikonloppu, sekään ei hänelle kuulu, omiani juon ja poltan.
        Muuten mukava muija, kun ei natkuta.


    • Anonyymi

      Vai niin. Meillä on juurikin toisinpäin. Äijälle ei ole ikinä mikään hyvä ja kaikki on vaimon syytä.

    • Anonyymi

      Ehkä miehet ei vaan tajua naisten tarpeita tai osaa huomioida naista tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Jaa, määräilevä, tiuskiva ja huonotuulinen/käytöksinen jouti pihalle ja uutta ei tule…huoh!

    • Anonyymi

      Jaa-a ... joskus se mikä on toisen mielestä leppoista ja mukavaa on toisen mielestä täysin perceestä. Silloin voi aina kysyä, että miksi on yhteen ylipäänsä menty.

      • Anonyymi

        Noinhan se joskus menee. Muistan kun eksäni kerran kertoi ennen muuttoa kuinka pari yhteistä vuottamme eräässä asunnossa olivat olleet hänen elämänsä parhaita. En sanonut sitä ääneen, mutta itse olin vilpittömästi kokenut ne paskoimmiksi vuoksiksi omassa elämässäni. Että noin kaukana toisistaan ne kokemukset voivat joskus olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe