Apua akryylikynsien laitossa!!

Huono-kynsitaituri

Olen hommannu kaiki tarvittavat välineet akryylikynsien tekemiseen - lista

Jauheet - pinkki,valkoinen,kirkas
Neste
Tippejä
Muotteja
Dual muotteja
Buffer, shiner ja 4 puolinen viila ja blokkiviila
Kuppi
Sivellin
Liimaa

Mutta yritin aluksi tehdä normi tarramuoteilla, mutta massasta tuli kauhean juoksevaa ja muotti ei asettunut kunnolla kynnen alle vaan jätti pienen raon. Meni läskiks koko homma, harmi koska tämä olisi ollut mieuisin vaihtoehto ja youtubesta tutoriaalija katsoessa siitä sai sellaisen vaikutelman että olisi muka helppoa.. :(

Sitten yritin dual muottia, kun painoin muotin kynteen, jäi sinne väkisin ilmakuplia ja smile line meni pinkin kanssa sekaisin... Tämähän onnistuisi tekemällä pelkän kirkkaan tai pinkin kynnen dual muottiin ja painamalla kynnelle, ja lopuksi lakkaamalla ranskiksen päälle. Mutta haluan oppia oikean tekniikan.. :(

Lopuksi päädyin tippeihin ja onnistuivat, ainoa vaan että oma kynteni on niin lyhyt että tipin liimaamisen jälkeen oma kynsipeti näyttää omaan silmään liian pieneltä.. tajusitteko? ;)

apuva.. mitä teen väärin?

ps. Siveltimeen jäi inhottavia pakkuja, vaikka joka välissä pyörittelin sitä akryylinesteessä ja pyyhin paperiin :(

6

1700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faerieee

Ei tuossa kyllä ole läheskään kaikkia tarvittavia välineitä eikä edes aineita.

Oman kynnen reunat on pyöristettävä tarramuotteja käyttäessä ja muottia asettaessa tulee olla tarkkana, ettei muotin ja kynnen väliin jää rakoa. Muutoin tuloksena on kauheat massamöykyt myös kynnen alla.

Se, että massasta tuli liian löysää johtuu siitä ettet pitänyt kostutettua sivellintä tarpeeksi kauaa jauheessa eli massassa oli jauhetta ja nestettä väärässä suhteessa.

• shellac

Aloittelijan kannattaa aloittaa tipeillä harjoittelu. Muottien käyttö on ylipäänsä vaativaa, saati jos omiin kynsiin tekee. Ja tuossa dual systeemissä on ihan omat niksinsä, sen opettelu kannattaa jättää ihan viimeiseksi :) Ja joo, kyllähän akryylin käyttö näyttää helpolta kun sen osaa, kuten moni muukin asia :D Pulverin ja nesteen suhde on tarkka, harjoittelemalla ja kokeilemalla oppii.

Ylipäänsä akryylitekniikka on monessa mielessä haastavampi kuin geeli, etenkin jos itsekseen koittaa opetella, geeli antaa enemmän anteeksi.

• Huono-kynsitaituri
        shellac kirjoitti:

Aloittelijan kannattaa aloittaa tipeillä harjoittelu. Muottien käyttö on ylipäänsä vaativaa, saati jos omiin kynsiin tekee. Ja tuossa dual systeemissä on ihan omat niksinsä, sen opettelu kannattaa jättää ihan viimeiseksi :) Ja joo, kyllähän akryylin käyttö näyttää helpolta kun sen osaa, kuten moni muukin asia :D Pulverin ja nesteen suhde on tarkka, harjoittelemalla ja kokeilemalla oppii.

Ylipäänsä akryylitekniikka on monessa mielessä haastavampi kuin geeli, etenkin jos itsekseen koittaa opetella, geeli antaa enemmän anteeksi.

Miten tuo suhde oikeen hallitaan :(
        Ole yleensä kastanut sivellintä nesteessä ja sitten kuopannut puhveria, mutta massasta tulee _aina_ liian löysää? :(

Mitä muita tuotteita tarvitsen? :o

• näin minä opettelin
        Huono-kynsitaituri kirjoitti:

Miten tuo suhde oikeen hallitaan :(
        Ole yleensä kastanut sivellintä nesteessä ja sitten kuopannut puhveria, mutta massasta tulee _aina_ liian löysää? :(

Mitä muita tuotteita tarvitsen? :o

pyyhi sivellin kupin reunaa vasten pariin otteeseen melko kuivaksi, sit vedä siveltimen kärkeä akryylijauhepurkissa itseäsi kohti 1-2 kertaa, harjoittele esim. paperin päälle niitä palloja kunnes onnistuu sopivan löysä pallo

• faerieee
        näin minä opettelin kirjoitti:

pyyhi sivellin kupin reunaa vasten pariin otteeseen melko kuivaksi, sit vedä siveltimen kärkeä akryylijauhepurkissa itseäsi kohti 1-2 kertaa, harjoittele esim. paperin päälle niitä palloja kunnes onnistuu sopivan löysä pallo

Harjottelu tosiaan kannattaa. Parhaiten massan muotoiltavuutta voi testata vaikkapa tekemällä kynsiä suoraan tippien päälle, niin ei tarvitse omiin kynsiin harjoitella. Paketeissa on varmasti esim. liian suuria tippejä, jotka voi hyötykäyttää tossa harjottelussa.

• Kynnnetkö

Jos haluat että ne sun kyntes kanssa kestää niin ehdoton juttu sinne alle on Primer!! Cesarsshopissa myydään mm. laadukkaita akryyli-juttuja joten sieltä kannattaa kattoo. Laita myös ton Primerin alle Prep 2 (Myydään Cesarssilla), niin omat kyntesi eivät kuiva ton Primerin ansiosta.
      Kun otat siveltimeen akryyli-jauhetta niin älä paina sivellintä, vaan laita se kevyesti purkin toiseen päähän ja rupea hellästi painaen vetämään siveliä itseesi päin, jolloin siveltimen kärkeen muodostuu pallo. Samalla ylimääräinen neste häviää.
      Osta myös omaa sormiesi kokoa vastaavat muotit jos niitä käytät! Cesarssilla on ainakin monen kokoisia muotteja, samoin jos eBaysta katsot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe