"Saudiarabialaiset naiset vaativat alusvaateliikkeisiin naismyyjiä. Rintaliivit on ostettava yleensä miesmyyjien opastuksella, koska vanhoillisen kuningaskunnan säännöt estävät naisia työllistymästä.
- Olin järkyttynyt, kun miesmyyjä määritteli kokoni. Hän pystyi sanomaan heti oikean koon, vaikka olin pukeutunut abayaan (koko vartalon peittävään mustaan asuun). Se oli noloa, kuvailee Jeddan kaupungissa asuva Dalya, 26.
Hän oli kaikessa rauhassa hypistelemässä rintaliivejä, kun myyjä tuli auttamaan.
- Nuo rintaliivit eivät ole sinun kokoasi - tarvitset pari numeroa isommat, mies neuvoi.
Saudi-Arabiassa alan yrityksiä on painostettu pitkään ottamaan naisia työntekijöikseen, mutta kauppiaat pelkäävät lisäkustannuksia. Naisia palkanneiden liikkeiden pitäisi peittää näyteikkunansa, jotta miehet eivät näkisi sisään. Myös vartiointia tulisi lisätä.
Jeddalaiset naiset aloittivat viime kuussa kampanjan, jonka tavoitteena on helpottaa naisten palkkaamista.
- Ajattelepa, että joku mies katsoo alusvaatteitasi. Se on todella kiusallista. Olemme kasvaneet säädyllisyyteen ja uskonnollisuuteen, sanoo kampanjan avannut Fatima Qaroob."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010111712716495_ul.shtml
Miehet myyvät rintaliivejä Saudi-Arabiassa
1
80
Vastaukset
- §
Siellä päin on Paris Hilttonin putikkeja ja kyllä menee kaupaksi, Parisilla kiirettä riittäää kun pitkin saudeja hänen muoti menee kuin kuumille kiville. Hyvä Paris Hilton :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604783
- 653868
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2193370- 1143091
- 482924
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2542087- 381923
- 1081892