Pomo valehtelee?

miten toimia?

Pomoni väittää, että minun täytyisi tehdä 35 tuntinen työviikko, jos haluan yhden päivän vapaaksi, vaikka työsopimuksessa lukee työajakseni 11-30 tuntia viikossa. Eli eikö tuolloin pitäisi riittää että teen sen 30t/viikko ja silti voisin pitää vaikka seuraavalla viikolla yhden vapaapäivän ilman saikkutodistusta kun työaikaa ei ole tarkkaan määritelty? Auttakaa, tarvitsen sen yhden päivän tosiaan vapaaksi :(

6

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten toimia?

      ja työajat sovitaan siis aina viikoksi kerrallaan.

    • 28

      Kyllä sinulle vapaapäivät kuuluvat, laista ne löytyvät termillä "viikottainen vapaa.aika". Joissain yhteyksissä puhutaan myös viikkolevosta. Pomo on ymmärtänyt väärin, sillä lain mukaan viikossa on oltava yhtäjaksoisesti tuo 35 tuntia vapaata.

      http://www.finlex.fi/fi/
      Työaikalaki 9.8.1996/605
      6 luku
      Lepoajat ja sunnuntaityö
      31 §
      Viikoittainen vapaa-aika
      Työaika on järjestettävä niin, että työntekijä saa kerran viikossa vähintään 35 tuntia kestävän keskeytymättömän vapaa-ajan, joka on mikäli mahdollista sijoitettava sunnuntain yhteyteen. Viikoittainen vapaa-aika voidaan järjestää keskimäärin 35 tunniksi 14 vuorokauden ajanjakson aikana. Vapaa-ajan tulee olla kuitenkin vähintään 24 tuntia viikossa.

      • miten toimia?

        kiitos vastauksesta. Mutta siis jos tarvitsisin kolmannen vapaapäivän viikolle. Eli siis pomo sanoo että jos haluan kolme vapaapäivää, minun täytyisi korvata ne tunnit mitkä olen poissa, vaikka työsopimuksessa ei ole tarkkaan määritelty kuinka monta tuntia pitäisi olla töissä viikossa. Anteeksi että ilmaisin asian epäselvästi, olen vain todella huono selittämään.. :(


      • ?
        miten toimia? kirjoitti:

        kiitos vastauksesta. Mutta siis jos tarvitsisin kolmannen vapaapäivän viikolle. Eli siis pomo sanoo että jos haluan kolme vapaapäivää, minun täytyisi korvata ne tunnit mitkä olen poissa, vaikka työsopimuksessa ei ole tarkkaan määritelty kuinka monta tuntia pitäisi olla töissä viikossa. Anteeksi että ilmaisin asian epäselvästi, olen vain todella huono selittämään.. :(

        Helpoimmalla pääsisit, kun suostuisit tekemään sen vapaan sisään edellisellä viikolla. Vai onko sulla joku muu este kuin laiskuus siihen, että et voi olla edelllisellä viikolla töissä yhden päivän enemmän.


      • ...
        ? kirjoitti:

        Helpoimmalla pääsisit, kun suostuisit tekemään sen vapaan sisään edellisellä viikolla. Vai onko sulla joku muu este kuin laiskuus siihen, että et voi olla edelllisellä viikolla töissä yhden päivän enemmän.

        Lauantaisin on lätkätreenit, joita en millään haluaisi missata jos nyt välttämättä haluat tietää. Ja sunnuntaisintoimisto on kiinni.


      • joustoa
        ... kirjoitti:

        Lauantaisin on lätkätreenit, joita en millään haluaisi missata jos nyt välttämättä haluat tietää. Ja sunnuntaisintoimisto on kiinni.

        Jos työaika on noin epämääräinen, niin saat taatusti tuntipalkkaa, joten eikö se nyt ole sinunkin etusi että korvaat ne ylimääräisen vapaapäivän tunnit ja saat näin enemmän palkkaa?!?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe