en itte juurikaan muista et mua olis kannustettu, lähinnä lytätty vaan.
kuinka tärkeää on lastenkasvatuksessa vanhempien kannustus on.
kannustivatko vanhempanne teitä lapsuudessa?
32
244
Vastaukset
- tango d'amore.
Sain kuulla olevani helvetin kakara, vittupää, uuno jolla on vain sahajauhoja päänupissa, idiootti, vaivainen ja kaikki on minun syytäni jne. Että en osaa mitään eikä minusta koskaan tule mitään, koska olen niin tyhmä.
Mutta harvinaisen tasapainoinen ja suhteellisen selväjärkinen ihminen minusta on tullut kaikesta huolimatta.
Äitiäni en rakasta, enkä häntä edes kunnioita tai arvosta. Kyllä väleissä olen hyvinkin (lapsen kyky antaa kaikki anteeksi?) .
Isäni taas piti minua ihan normaalina muksuna.
Kuinka tärkeää lapsen kasvatuksessa on äidin ja isän lapselle osoittama hellyys, esim. halaukset, suukotukset, kutittelut?
En muista että kumpikaan olisi minua koskaan halannut.- frost-free
en muista että kumpikaan vanhemmistani olisi pitänyt minua sylissä. Isovanhemmat kyllä pitivät.
periaatteella "teet aina väärin", tai "paremmin voi tehdä".
- 30
Toisissa lapsissa vanhempien kannustamattomuus ja lyttääminen saa aikaan näyttämisen halua ja voitontahtoa ja toiset lapset lannistuvat tällaisesta.
On mielestäni todella väärin kasvattaa lapsia lyttäämällä. Aiheesta kehuminen kannustaa.
Tuttujeni perheessä oli lyttääjä isä. Perheen pojista tuli toisesta kovinkin menestyvä ja eteenpäin pyrkivä, kun taas toinen hakee vielä aikuisena itseään ja on epävarma vaikka rahkeita olisi kuinka menestyä monessakin asiassa.- Rakastettu ihminen.
Vanhempanne olivat täysin oikeassa! Teistä tuli pelkkiä joutavia kirjoittajia miesten logiikalle, ei yhtään enempää.
Rakastettu ihminen. kirjoitti:
Vanhempanne olivat täysin oikeassa! Teistä tuli pelkkiä joutavia kirjoittajia miesten logiikalle, ei yhtään enempää.
hyvää päivänjatkoa sulle
- ~cissi~
Omalla vajavaisella tavallaan kai saattoivat kannustaa. Molemmat työssäkäyviä ja lapsia 5, ajastakin saattoi olla kyse. Suoraa kannustusta tarvitaan, vaikka oppiihan lapsi esimerkistä.
Vanhemmat ei taida aina muistaa, miten tärkeää kannustaminen ja täysillä rakastaminen on, joka päivä. Kaikki haluaa lapsensa parasta, mutta yksinkertaiset asiat on vaikeimpia.
Kannustamista on lapsen näkemisesta ja kuulemisesta ilahtuminen. Se taas painaa lapsen matalaksi, jos käsketään olla hiljaa tai mennä pois tieltä. Onko lapsi riesa vai suurin ilo elämässä? - ariella.a
Ei oikealla tavalla minua kannustettu.
Minua kannustettiin olemaan vaan tyttö ja vielä sellainen tyttömäinen.
En ikinä unohda niitä reissuja kun jouduin seisomaan ykstyisompelijalla, ja neulat pistivät ihoani ja piti seistä ihan paikallaan...kun erilaisia mekkoja soviteltiin. Ja hiusteni piti olla aina letillä ja erilaisia solkia pää täynnä.
Omaan itseeni minua ei kannustettu koskaan.
Häpesin niitä mekkoja ja vaatteitani.
Positiivinen kannustus on tosi tärkeetä lapselle ja just se mihin lapsi itse haluaa.- 2@
tyttömäisyys. Minä puolestani en antanut edes hiuksiani kammata eikä minulla ole koskaan ollut yhden yhtä solkea päässä.
- Olet nyt
poistanut ikäsi...
- ariella.a
2@ kirjoitti:
tyttömäisyys. Minä puolestani en antanut edes hiuksiani kammata eikä minulla ole koskaan ollut yhden yhtä solkea päässä.
Olin yksinäinen lettipää...13 pojan laumassa, kasvoin serkkujeni ja veljieni kanssa, ei ollut yhtään tyttökaveria mulla. ja monesti minut uitettiin kuralätäköissä.
Mutta mä opin siinä poikien metkut myös. - ariella.a
Olet nyt kirjoitti:
poistanut ikäsi...
Niin suljin profiilini siten että ystäväni näkevät sen vain, ei puskat.
- Harmi.
ariella.a kirjoitti:
Niin suljin profiilini siten että ystäväni näkevät sen vain, ei puskat.
Mutta kyllä se ikä pelkästä kuvastakin yleensä näkyy. Näytät kyllä nuorelta ikäiseksesi (ja se ikä oli se 45)
- ariella.a
Harmi. kirjoitti:
Mutta kyllä se ikä pelkästä kuvastakin yleensä näkyy. Näytät kyllä nuorelta ikäiseksesi (ja se ikä oli se 45)
Onko sulla jokin ikäfetissi, vai mikä on vaivana? Jos on 30 se on ok, jos on 40 sekin on ok, jos on 90 vielä parempi!
Mikä sua vaivaa mun iässäni? Onko 39 paha vai mikä sulla on? - Niin no
ariella.a kirjoitti:
Onko sulla jokin ikäfetissi, vai mikä on vaivana? Jos on 30 se on ok, jos on 40 sekin on ok, jos on 90 vielä parempi!
Mikä sua vaivaa mun iässäni? Onko 39 paha vai mikä sulla on?Sun iässäsi vaivaa varmaan monet vaivat kun siihen pääsen, mut voihan kuuskymppinen olla kuitenkin terve :)
- ariella.a
Niin no kirjoitti:
Sun iässäsi vaivaa varmaan monet vaivat kun siihen pääsen, mut voihan kuuskymppinen olla kuitenkin terve :)
Niin ja katkerat juonteet ovat pahimpia mitä nainen voi kantaa:)
- What!
ariella.a kirjoitti:
Niin ja katkerat juonteet ovat pahimpia mitä nainen voi kantaa:)
Ooksä nainen?? Joo, mun näössä taitaa olla vikaa, kuten viimeksi kun pläjäytin ikääsi 10 vuotta lisää ;)
What! kirjoitti:
Ooksä nainen?? Joo, mun näössä taitaa olla vikaa, kuten viimeksi kun pläjäytin ikääsi 10 vuotta lisää ;)
vai onko sun tarkoitus vain käydä provoillen rekattujen kimppuun.
- etpä näin.
monte24 kirjoitti:
vai onko sun tarkoitus vain käydä provoillen rekattujen kimppuun.
..
...en ole oikein asiaa ajatellut koskaan.... mutta olen tiennyt lapsesta asti mistä pidän ja mistä en ....
..luulisin että liika paapominenkin on pahasta.... =))- :<
koiraansa liikaa ja paikalle saapuu eläintenpelastustiimi. Koiravanhus Blackie ei selviä kävelylenkeistään. Nelonen 19.30.
:< kirjoitti:
koiraansa liikaa ja paikalle saapuu eläintenpelastustiimi. Koiravanhus Blackie ei selviä kävelylenkeistään. Nelonen 19.30.
....ja niin juuri.... =)
- JohnnyNoCash
ja on lytätty. Enempi ehkä jälkimmäistä, mutta oleellista että positiivistakin palautetta sai edes joskus.
"kuinka tärkeää on lastenkasvatuksessa vanhempien kannustus on "
Mun mielestä vielä arvokkaampaa kuin kannustus on se, että on lapsena saanut olla lapsi. Osaa sitten aikuisena paremin leikkiä aikuista, silloin kun se on tarpeen. Enemmän äidin taholta, koska hän oli arjessa enemmän läsnä. Isäni oli paljon työn takia poissa. Kun oli vuosia koulukiusaamista, niin onneksi kotona oli kannustava ja hyväksyvä ilmapiiri, muuten en olisi jaksanut. He eivät tosin tienneet kiusaamisesta, mutta kuitenkin.
Sitten jossain vaiheessa oli koulussa alisuoritumista muuten ja jotkut opettajat ottivat keskusteluunkin minut ja äitini, koska en noin vuoteen lukenut läksyjä. Kokeet silti menivät ihan hyvin. Silloinkin äitini kannusti, että teet mitä teet, lopetat vaikka koulut kesken, niin kyllä sinä aina pärjäät, olethan MUN tytär :) Muistan sen hetken, miten se kannustus jotenkin sai taas tsemppaamaan ja yrittämään..
Vanhempien kannustus on hemmetin tärkeää. Se luo ihmiselle sen kuvan, joka itsestä on. Ja se kuva muuttuu todeksi, jos siihen uskoo.ku täytyy jatkuvasti vakuuttaa vanhemmat et kykenee johonkin, ku vois suoraa keskittää sekin energia toimimiseen.
- y.b. uloskirj.
monte24 kirjoitti:
ku täytyy jatkuvasti vakuuttaa vanhemmat et kykenee johonkin, ku vois suoraa keskittää sekin energia toimimiseen.
kannatella niin pitkään, että omat siivet kantaa, ei kiskoa alas..
- y.b. uloskirj.
y.b. uloskirj. kirjoitti:
kannatella niin pitkään, että omat siivet kantaa, ei kiskoa alas..
Arvatkaa muuten minne olen kohta lähdössä. Thai-hieromaan miehiä! :)
y.b. uloskirj. kirjoitti:
Arvatkaa muuten minne olen kohta lähdössä. Thai-hieromaan miehiä! :)
hieno taito joka kuuluis jokaisen osata.
- frost-free
kannustaneet. Olin sen luonteinen että se olisi voinut johtaa huonoihin lopputuloksiin...?
Kai se jollain tasolla tärkeää on, mutta en alkaisi 4-vuotiasta kehumaan koska eihän se osaa vielä mitään...kehuisin lasta kun se tekee hyvin jonkun asian kuten keittää minulle hyvät kahvit aamulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449071
- 785552
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384024- 543513
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543352Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme283218- 442430
- 342002
- 2111774