Kokemukset Ducato,Jumper,Boxer 07-

patonkivagen

Minkäslaisia kokemuksia on noista uusikorisista? Olen seuraavaa pakua miettimässä ja silmääni osui nimenomaan nuo uusikoriset Ducatot sun muut vastaavat.Mitenkä kulkee maantiellä(mukavuus,melu yms)?Kestävyys kiinnostaa myös tietysti.Joojoo Hiace on paras tiedetään:)edellinen oli Hiace, ihan ok mutta maantie ajossa aika masokisti hommaa ellei ole kuuro jo ennestään!

36

15497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lervo läskimaha

      autoja olla,kuin dukato ,boxerit,vittu mitä paskoja

      • kiki.

        Eipä tule mieleen kuin yksi paku joka on kauniimpi kuin Ducato IV(2006->) ja se on VW Crafter, tosin se on vähän eri hintainenkin...


      • uusikeulaisessa

        hiacessa rumin keula mitä ikinä on nähty.


    • Samara-mies

      Olen ajanut firman Ducatoa ja ihan kiva.

      • huh,huh

        kaksi oikeata autoa samara ja ducato,jokos sait liput Kellokoskelle?


    • mbihitkk

      Mulla on tollanen uusikorinen Jumper-07,olen ajanut sillä nyt 225tkm,ainoa ja iso remontti oli moottorin vaihto 216tkm kohdalla,eli puristukset katosi 4 pytystä,epäilivät männässä reikää..onneksi Ruotsista löytyi yks kolarimoottori..mutta mutta maahantuojalla oli kunnostettuja koneita 3kpl Suomessa hyllyssä,paikallinen merkkikorjaamo ihmetteli moista ja ja totesi että ilmeisesti moottoreilla on kysyntää..Konehan on sama Transetissa,sisäosissahan lukeekin Ford..Iskarit alkuperäiset,etujarrut alkuperäiset,taakse kerran vaihdettu palat,iskarin yläpään laakerit alkuperäiset,alapallot vaihdettu kerran.Korissa korjattu takaoven saranointi,ovet irtoaa rungosta,kun pelti väsyy..selkee rakennevika.eli kun saisivat moottorin kestämään enemmän kun 200tkm niin olis ihan hyvä peli..ja sitten vielä mystinen kylmäkäyntivika,eli kylmänä moottorin käynti aaltoilee..että sellaisia..

      • RH

        PSAn vehkeet ovat olleet paalissa jo kymmenen vuotta ennenkuin Hiace-mies saattaa pohtia ennaltaehkäisevää etupään ripustusten huoltoa.

        Moni käyttää PSAn vehkeiden huoltoon enemmän rahaa kuukaudessa kuin haisumies naftaan.


      • niggaboys
        RH kirjoitti:

        PSAn vehkeet ovat olleet paalissa jo kymmenen vuotta ennenkuin Hiace-mies saattaa pohtia ennaltaehkäisevää etupään ripustusten huoltoa.

        Moni käyttää PSAn vehkeiden huoltoon enemmän rahaa kuukaudessa kuin haisumies naftaan.

        Siinä vaiheessa kun PSA:n vehkeeseen tehdään ensimmäinen ruostepaikka on haisu ollut n**kereillä 15 vuotta paskahyysinä. Sillä rahalla mitä haisumies laittaa vuodessa naftaan Vokkarilla ajaa kolme kertaa enemmän. Onnettomia kapistuksia nuo haisut. Myykää äkkiä haisunne n**kereille.


      • patonkivagen
        niggaboys kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun PSA:n vehkeeseen tehdään ensimmäinen ruostepaikka on haisu ollut n**kereillä 15 vuotta paskahyysinä. Sillä rahalla mitä haisumies laittaa vuodessa naftaan Vokkarilla ajaa kolme kertaa enemmän. Onnettomia kapistuksia nuo haisut. Myykää äkkiä haisunne n**kereille.

        Miten yleisiä mahtaa olla? Tosin tuollaiset saattaa olla yksittäistapauksia niin kuin kaikissa muissakin merkeissä.Hajoaa niistä Hiaceistakin joskus noita moottoreita.


      • mbhitkk
        patonkivagen kirjoitti:

        Miten yleisiä mahtaa olla? Tosin tuollaiset saattaa olla yksittäistapauksia niin kuin kaikissa muissakin merkeissä.Hajoaa niistä Hiaceistakin joskus noita moottoreita.

        Niin tuo mun Jumpperihan mihin moottorin vaihdoin on jo paljon ajettu,valtaosa noin uusista ei ole vielä 200tkm ajettu..en tiedä onko miten yleinen ongelma,mutta jos maahantuojan varastossa Suomessa on vaihtomoottoreita,niin kyllä kysyntää ilmeisesti on..Yleensä varastoissahan ei juurikaan
        ylimääräistä pidetä.Jouduin myös tekemään remontin edelliseen Jumpperiin -05,mutta siinähän vika oli tuo huohottimen jäätyminen,mikä nyt on lähes kaikilla jo tiedossa..Muuten kyllä hyvä auto ajaa,ja kulutus kohtuullista.Niin ja sellainen ongelma on muös että varapyörä putoaa itsestään tielle kaikkine telineineen,on kanssa yleinen ongelma.Että kannattaa katsoa joskus sinne auton alle onko pyörä siellä,itsellä ainakin oli hävinnyt,uusi teline oli jotain 400e luokkaa,eli ei ihan ilmainen.


      • patonkivagen
        mbhitkk kirjoitti:

        Niin tuo mun Jumpperihan mihin moottorin vaihdoin on jo paljon ajettu,valtaosa noin uusista ei ole vielä 200tkm ajettu..en tiedä onko miten yleinen ongelma,mutta jos maahantuojan varastossa Suomessa on vaihtomoottoreita,niin kyllä kysyntää ilmeisesti on..Yleensä varastoissahan ei juurikaan
        ylimääräistä pidetä.Jouduin myös tekemään remontin edelliseen Jumpperiin -05,mutta siinähän vika oli tuo huohottimen jäätyminen,mikä nyt on lähes kaikilla jo tiedossa..Muuten kyllä hyvä auto ajaa,ja kulutus kohtuullista.Niin ja sellainen ongelma on muös että varapyörä putoaa itsestään tielle kaikkine telineineen,on kanssa yleinen ongelma.Että kannattaa katsoa joskus sinne auton alle onko pyörä siellä,itsellä ainakin oli hävinnyt,uusi teline oli jotain 400e luokkaa,eli ei ihan ilmainen.

        Ketjulla vai hihnalla?


      • mbhitkk
        patonkivagen kirjoitti:

        Ketjulla vai hihnalla?

        Jakopää on ketjulla,tässä uusikorisessa..Mulla olisi myytävänä pitkä ja korkea Jumper -07 paku sopivasti ja siis moottori vaihdettu kertaalleen,verollisena..


      • patonkivagen
        mbhitkk kirjoitti:

        Jakopää on ketjulla,tässä uusikorisessa..Mulla olisi myytävänä pitkä ja korkea Jumper -07 paku sopivasti ja siis moottori vaihdettu kertaalleen,verollisena..

        Matala versio normaalipituisena...pitänee käydä kokeilemassa jossain liikkeessä, sen verran alkanut kyseiset menopelit kiinnostamaan.


      • pokserimoottori
        patonkivagen kirjoitti:

        Ketjulla vai hihnalla?

        se sit riippuu mikä auto niistä tarkkaan ottaen on kyseessä
        Jumper ja Boxer 2,3 litrainen 120hv on ketjulla. Se on Fordin kone, sama jota Transitissa on 110 ja 140 heppaisena versioina.
        Ducato 120 hv on hihnalla, Sofimin kone
        157 heppanen kone kaikissa kolmessa on ketjulla, Sofimin kone


      • patinkivagen
        pokserimoottori kirjoitti:

        se sit riippuu mikä auto niistä tarkkaan ottaen on kyseessä
        Jumper ja Boxer 2,3 litrainen 120hv on ketjulla. Se on Fordin kone, sama jota Transitissa on 110 ja 140 heppaisena versioina.
        Ducato 120 hv on hihnalla, Sofimin kone
        157 heppanen kone kaikissa kolmessa on ketjulla, Sofimin kone

        Nuo 2.2 100 heppaiset joita näyttäs olevan myös?


      • ghghhh
        patinkivagen kirjoitti:

        Nuo 2.2 100 heppaiset joita näyttäs olevan myös?

        eli toi 2.2 on psaan valmistama kone mitä laitetaan myös foortteihin ja jossa on ainakin naftapumpussa foortin logo. (2.3 120hv on fiatin omamotti) transitilla on 2.2psa kone eri viritys asteilla saatavana alkaen 85hv ylöspäin. sevelin valmistamilla (jumper,boxer,ducato) autoilla 100hv alkaen. sata heppasessa on 5-vaihteinen laatikko ja vakiotehoinen ohjaustehostin. 2.2 120hv on 6-vaihteinen loota ja muuttuvatehoinen ohjaustehostin kuin myös 2.2 140hv missä on ainakin viellä kaksois vauhtipyörä vääntöä lisäämässä. toi 2.2 100hv 5-speed on ehkä paras vaihtoehto koska kuudennella vaihteella ei oikeestaan tee mitään, koska syö yli litran satasella enemmän 100km vauhdissa kuin jos ajaa vitosella. kokemus 140hv transit vm-09.


    • &&&&&&&&&&

      Osta Mersu Sprinter uusi korimallinen! Saat joka aamu aamukahvit Vehon korjaamolla ja hyvässä lykyssä myös iltakahvit jos eivät saa Mersusi kuntoon!

      Fiat on siitä huono että joudut joka päivä menemään työpaikalle kun siinä ei ole Mersun vikoja!

      • fiat rulaa

      • Fortiin vaihdan
        fiat rulaa kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=67Rvn38lACM&NR=1
        ps. En suosittele toyo tai vw miehille

        Tää mun 130hv on oikein korjaamon riemu...Auto 1v vanha,ajeltu 45000km.. Pikkuvikoja niin perkuleesti. Viimeinen makarooni tää on ainakin mulle!!!!!!!!!


      • Fiat,Alfa,Lancia...
        Fortiin vaihdan kirjoitti:

        Tää mun 130hv on oikein korjaamon riemu...Auto 1v vanha,ajeltu 45000km.. Pikkuvikoja niin perkuleesti. Viimeinen makarooni tää on ainakin mulle!!!!!!!!!

        Ihan asiallisesti,montako ajopeliä/ vehjettä teillä on tai ollut Italiasta jotka ovat toimineet kunnolla tai edes jotenkuten tyydyttävästi Suomen olosuhteissa?Rehellisesti ainakaan minä en ole törmännyt vielä yhteenkään!Pientä ja isompaa vikaa alituiseen,sähkö ykkösmurheena ja heppoiset muoviosat sekä yleinen heiveröisyys, joka ehkä jotenkuten hyväksyttävissä etelä euroopan normaalioloissa ja vähillä km...


      • Laura Pausini esim
        Fiat,Alfa,Lancia... kirjoitti:

        Ihan asiallisesti,montako ajopeliä/ vehjettä teillä on tai ollut Italiasta jotka ovat toimineet kunnolla tai edes jotenkuten tyydyttävästi Suomen olosuhteissa?Rehellisesti ainakaan minä en ole törmännyt vielä yhteenkään!Pientä ja isompaa vikaa alituiseen,sähkö ykkösmurheena ja heppoiset muoviosat sekä yleinen heiveröisyys, joka ehkä jotenkuten hyväksyttävissä etelä euroopan normaalioloissa ja vähillä km...

        Pisti miettimään oikein.Moottoripyörä(Benelli) oli aikoinaan ja uudenkarheakin.Ei toiminut!kaasuttimia ei ikinä saatu säätöihin ja sähkövehkeet toimi tai ei,yleensä sateella ei.3 italo- autoa ollut ja merkeiltään Fiat Uno ja Alfa 164..noh unohdetaan heti,tulee vain pahalle tuulelle ja sitten parhain noista eli Fiat Ducato,jolla sentään pääsi kohtuu luotettavasti,vaan senverta paljon sähkömurheita,pakkasessa putoilevia muoviosia,jakopäähuolia(hihna hyppäsi pakkasaamuna..) ja väärään ilmastoon soveltuvuutta että tuli mitta täyteen,laadunparannusta ei siis ollut tapahtunut 80-lopusta/90-luvulla ja siitä 2005 mallistoon nähden, vaikka kuinka mainoksissa luvattiin puutaheinää.Musiikki ja pizzat taitavat jäädä kulkuneuvojen ja laaduttomien kodinkoneiden tilalle ainoiksi kelvollisiksi vientituotteiksi.


    • Sami2

      Kolme vuotta on ollut alla vuoden 2008 mallin Jumper 2,2 litraisella Fordin pannulla. Autolla mittarissa on 157 tkm ja tänä keväänä ensimmäiset viat tulleet autoon. Ensin hajosi EGR-venttiili, tai ei varmuutta onko kaput, mutta teki vikailmoituksen ja vaihdoin uuden tarvikeventtiilin 260 euroa. Tämän jälkeen ykkös pytyn suutin alkoi nakuttamaan ja vuotamaan löpöä venttiilikopan päälle. Uusi suutin 470 euroa eli hieman tyyristä, tosin helppo vaihtaa itse. Muuten auton sähköt ym. varusteet toimineet moitteettomasti ja 6-pykäläinen vaidelaatikko on erinomainen. En tiedä onko tuo suutin vika poikinut moottorin ohjelmoinnista 120hp -> n. 140hp. Tällöinhän railipaine nousee ja suuttimet on kovemmilla.
      Eli yhteenvetona voi sanoa että kohtuu kestävä auto nykypakuksi, mutta nuo moottori ongelmat hieman harmittaa.
      Kaikki vetarit, nivelet, jouset todella jämerää tavaraa, joten alusta on silmämääräisesti tehty kestämään. Mielestäni auto on kokonaisuudessaa
      mainettaan parempi ja ostohinta käytettynä huomattavasti edullisempi kuin
      vastaavassa transitissa. Auto on muuten 10 cm leveämpi kuin trasnsit, eli
      tilaa on paljon.

      • 12e2e2e

        Eikö EGR venttiiliä voi vain ottaa pois toiminnasta? Turha osa.


      • turhat-korjaukset-pois

        Firman Fiat:tteihin on vaidettu kahdesti ERG-venttiili ja tyhjäkäynti on ollut aina huojuvaa. Viimein vaihdettiin anturi dieselpumppuun ja käynti korjaantui tasaiseksi. Kilometrejä on molemmissa yli 100.00 takana.


      • Suhari-77

        Siis äijä puhuu että auto on "kohtuukestävä" kun mittariin on saatu ajettua peräti 157000 kilometriä, ilman isompia remppoja! Nyt puhutaan kumminkin vielä suht uudesta autosta ja niin pienestä kilometrimäärästä, joka monesti saavutetaan jo ennen auton 3 ikävuotta! Onko vika yleensäkkin teissä käyttäjissä vai onko se taivahan tosi ettei auto tuon enempää kestä... Ajan itse 50-60 tuhatta kilometriä vuosittain ja tämän hetkisessä autossa tuli ensimmäinen korjauskohde vastaan elikkäs jarrupalat ja mittari kerkesi pyörähtään 195000 kilometrin paremmalle puolelle! Autona toimii etelän talttahampaiden kovasti haukkuma mercedes vito -12 joka on ollut uudesta asti.


      • hauskaaaa

        Vai oikein Vito.

        Älä pelkää, kyllä se om651 porsii muutaman kilometrin päästä:)


    • PidäPalleistaKiinni

      Että minulla oli hauskaa -07 Ducaton kanssa ! Ajoin 280 tkm.... IVECON moottori , tekniikalle ei koskaan tehty mitään, EI kuluttanut öljyä (40tkm vaihtoväli) ei lisätty koskaan ! Mutta ne Sähköt !!! Jatkuva riesa. Hyvä oli ajaa ja kohtuu hiljainen jne.. HAuskaa oli että TEHOT lisääntyivät itsestään kokoajan ;) loppupeleissä ei pienemmät henkilöautot pärjänneet kiihdytyksissä ollenkaan, huippunopeudet alkoivat pyöriä 160 paikkeilla navin mukaan !! Polttoaineen kulutus nousi 9 lit > 11 litraan reippaassa ajossa. Jarrut laitettiin, Iskarit laitettiin , takaovien saranat laitettiin, kokonaisuutena kuitenkin välttävä peli.
      Tielle jäi kaksi kertaa mutta syy oli remminvaihdon jälkeiset huonot letkukiinnitykset. Saatanan Ylöjärveläis korjaamot.... Enää en osta kuin puoleen hintaan..... Iwecon moottori on hyvä !

    • suhari-77

      Joo eipä silti, etteikö vitokin kohta vaihtoon mene! Saas nyt nähä tiedä vaikka laitan fiiutin seuraavaksi, on se vaan niin hyvän näköinen tämä uudempi korimalli... Hyvin se ainakin näkyy menevän kaupaksi täällä Lapin suunnalla retkeilymallinakin...

    • Peku109

      Aika uskomattomia, Ducatolla ajettu 49000km, auto alle kolme vuotta vanha.. Mutta ensiviikolla lisää.

      • Ducatollapärjää

        Itse tein valinnan kolmen mallin välillä. Vito, Jumpy ja Ducato. Ducato oli hiljaisin ja tilavin, joten siihen päädyin. Pidin myös varustetasosta ja 130hp moottorista, varsinkin vrt. Vito.
        Nyt ajettu reilu 80tkm ilman vikoja. Olen ollut tyytyväinen. Mielenkiintoinen seikka: kaverin grafterissa sama sisäkorkeus, mutta 10 cm isompi nousukynnys. Arvaa kumpaan kulku on helpompaa.


    • Ducato100hv

      Mulla Ducato 2.2 100 hv ford moottorinen. Ei yhtään vikaa. Egr levyn laiton pienellä reiällä. Ei sotke niin paikkoja. Tässä ei ole kaksoismassavauhtipyörää. 5.vaihde liian lyhyt. Laitoin 215/75-16 renkaat. Kulutus tietokoneen mukaan 8.0l/100km.

    • Eppua

      No ihan paskakasa tää boxer 2.2 2007 on jarrulevyt 180tkm 200 € kampiakselin siivapyörä 185tkm 150€
      Umpion säätömoottori 220tkm 25€ liukuoven kahva 50€ ja vasta ohjurit 2x9.90 myös toi perkeleen akku sippas 2016 180€ vebasto vesipumppu 120€ ja kaikki tehnyt itse. Ai joo olihan toi vasen alapallonivelkin jo mennyt paskaksi18€ kertaalleen vaihdettu käyttöremminjarullat, lamppuja ym. Pikkuosaa nyt on ajeltu 255tkm öljyt vaihdettu 10tkm välein

    • mtt64

      Mikä on paras moottori; 2.2-, 2.3-, vai 3-litrainen?

      • Anonyymi

        3-litrainen.


    • Anonyymi

      mulla on ollut kaikenlaisia kulkimia, lähinnä noita isoja ja umpikorisia, kokemusta n. 50v. Nyky laite on citroen "jolly" jumper, ja koira on tieteski rantaplan. V. 2005, kevyt k.a, eli eka joka vaatii rajoittimen, rajoitettu85km:n, eli motarilla rekatkin pyyhkii ohi. Laite on ollut mulla 10v, ja mittarissa nyt 364580 km, koneelle ei ole tarvinnut tehdä mitään, mutta alusta: kaikki iskarit, lehtijouset, jarrut ja tietysti joka katsastukseen hitsailtu ruostevaurioita. Hintoja: helmapellit 15€/kpl, ei paha, iskarit asennuksineen 360E 4kpl, lehtijousi a 750€ ainut osa, joka oli musta arvokas( ei siis kallis). Renkaat, jarruosat ,valaisimien pohjat, polttimot yms. lasken kulutusosiin, ai niin vasen iskarin yläpäänlaakeri ( luulin että katsastusmies laskee leikkiä, kun tehtiin papereita) makso töineen n.150€. Kaikki hitsaukset olen tehnyt aivan itse, mutta muita remontteja rupeaa vaikeuttamaan jo ikä!!

      Ford transit, oli aika hyvä ajokki niinkauan kun siinä oli oikea moottori, eli perkinsin kone, ajoin niilläkin aikaspaljon, mutta lucas saattoi olla hyvä apostoli, mut ei se ymmärtänyt mitään autosähköistä. Heikkous oli myös huonosti suojattu kiristäjälaakeri, kaikki myi sitä 25mk, mutta se ei ollut roisketiivis, ja jos oli vesikeli, niitä piti olla kourallinen, et voit ajaa 300km. Myös jakohihna oli heikkokohta, venttiiliremontti aina tiedossa kun se petti, firman autolla ajoin n. 4v, ja joka vuosi se hihna petti, vaikka vaihdettiin ajoissa( säätö)

      Mercedes-benz, sillon ku haisu ym miehet miettii et kannattaako korjata, niin mese on vasta sisään ajettu, eli n.500000 koskee ainaski 508, ja 608 kuorma-autoja.

      Eipäs morkata toyotaa, mulla oli Dyane joskus v. 1990-1994, kovassa ajossa, ja huonolla huollolla, mutta kesti, suurin vika oli vaihteensiirtäjävivustossa, joka vanyi ajan mittaan, ja 1,3, ja 5 vaihde ei meinannu toimia, mutta ei muuta ku alle ja vähän väänteli solmulle vipuja, ja taas toimi. Ajoja n. 100000, ja suurin osa kuormalla, ku se oli mun firman auto.

    • Anonyymi

      2004 2,3 Ducato 435000. Vain huoltoa ja helvetisti hitsaamista. Maailman halvin auto ollut 10 vuotta meikäläiselle. Pääomatkulut 35 e/kk ja huoltokulut todella alhaiset. Uudemmista en tiedä, kun ajanut vasta 2007 Citikkaa tonnin 2.2 koneella, hiukan väännöttömältä tuntuu...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe