Mustako tulossa punkkari?!

Anni

mulle väitetään, että oon pikku hiljaa muuttumassa punkkariksi. mä en kuitenkaan kuuntele punkkia, enkä ole perehtynyt asiaan muutenkaan mitenkään erityisemmin. ne vain...pukeutuu mahtavasti. on se sitten alkanut näkymään ulkonäössä. musta muutenkin punkkarit oli mahtavia, koska ne oli kapinallisia... sellainen mä omalla tavallani oon koko ikäni ollut.

49

7426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pappa

      Moi!

      Punk oli 70 ja 80-lukujen taitteessa alkanut ilmiö. Nykypunk on kaupallista paskaa. Pukeutuminen ei tee ihmisestä punkkaria. Asenne tekee!

      • kakara

        "Nykypunk on kaupallista paskaa." Höpöhöpö, ei oo mitään nykypunk-yläkäsitettä, jonka alle vois lyyä kaiken tän päivän räimeen...punkki on punkkia, ei sitä tartte tulla kenenkään erikseen lyömään lokeroihin-:)


      • Seve

        kato toi http://akupunktio.info
        Niin näet, että onko nyky punk kaupallista paskaa!!!
        ns. "Kalifornia-punk" on sitten eri asia!


    • Sandy

      Mua henk. koht. vituttaa kaikkein eniten nämä ihmiset joilla ei ole hajuakaan siitä, mistä punkissa on kysymys, mutta koettavat kuitenkin näyttää punkkareilla, koska se on jotenki hienoo. Sori nyt vaan..

      • Anni

        sepä, kun mä en tee tätä "muuttumista" tietoisesti... se on tullu pikku hiljaa. enkä mä oikeastaan haluaisi, voinhan mä sanoa, että se on mun mielestä hienoa, miten ne silloin pukeutu mutta eihän se tarkota että mä HALUAN muuttua. koska mä oon aina siitä valistanu jotta mitäpä sitä nyt tyyliään muuttamaan, jos ei tajua/tiedä sen todellista ideaa... se tyyli on vain liian "raju" mulle.... joten miksi tämä tiedostamaton muutos?


      • wendy
        Anni kirjoitti:

        sepä, kun mä en tee tätä "muuttumista" tietoisesti... se on tullu pikku hiljaa. enkä mä oikeastaan haluaisi, voinhan mä sanoa, että se on mun mielestä hienoa, miten ne silloin pukeutu mutta eihän se tarkota että mä HALUAN muuttua. koska mä oon aina siitä valistanu jotta mitäpä sitä nyt tyyliään muuttamaan, jos ei tajua/tiedä sen todellista ideaa... se tyyli on vain liian "raju" mulle.... joten miksi tämä tiedostamaton muutos?

        No ei susta mitään punkkaria ainakaan tule. Pelkkä punk-tyylinen pukeutuminen ei tee kenestäkään punkkaria.


      • Mink
        wendy kirjoitti:

        No ei susta mitään punkkaria ainakaan tule. Pelkkä punk-tyylinen pukeutuminen ei tee kenestäkään punkkaria.

        Nyt mä tiedän ainakin yhden jutun punkkareista. Niitten kanssa ei voi puhua. Jos joku haluukin olla punkkari, niin se ei saa mistään tietoa punkista, kun kaikki haukkuu sen maan rakoon siitä ettei se tiedä punkista.
        Vähän vaikee niinku päästä mukaan, puolustan nyt perjaatteessa jutun alottajaa ja itteäni.


      • Anni
        Mink kirjoitti:

        Nyt mä tiedän ainakin yhden jutun punkkareista. Niitten kanssa ei voi puhua. Jos joku haluukin olla punkkari, niin se ei saa mistään tietoa punkista, kun kaikki haukkuu sen maan rakoon siitä ettei se tiedä punkista.
        Vähän vaikee niinku päästä mukaan, puolustan nyt perjaatteessa jutun alottajaa ja itteäni.

        aivan, sä huomasit kyllä asian, mitä mä en olis huomannu... on se hassua... todellakin...


      • Misunderstood?
        Anni kirjoitti:

        aivan, sä huomasit kyllä asian, mitä mä en olis huomannu... on se hassua... todellakin...

        Oikeat punkkarit eivät määritä itseään punkkareiksi. Se on ulkopuolisen yhteiskunnan määrittämä nimi heille. He edustavat sitä, mikä on heille tärkeää; punkin aatetta (ja musiikkia). Ei "punkkariksi tulla", jos käytät ainoastaan jotain tiettyä vaatetta tai näytät ulkoisesti siltä, se ratkaisee, mitä sisälläsi on ja mitä arvostat/kannatat/et kannata/edustat. Lähinnä ainakin itse koen "pilkkaavaksi" tai "alentavaksi" (jos noin rumasti voi sanoa), että jostakin on tulossa punkkari esim. pukeutumisen takia. Ja siinä sitä vielä ihmetellään, miksei osata puhua.


      • totta
        Misunderstood? kirjoitti:

        Oikeat punkkarit eivät määritä itseään punkkareiksi. Se on ulkopuolisen yhteiskunnan määrittämä nimi heille. He edustavat sitä, mikä on heille tärkeää; punkin aatetta (ja musiikkia). Ei "punkkariksi tulla", jos käytät ainoastaan jotain tiettyä vaatetta tai näytät ulkoisesti siltä, se ratkaisee, mitä sisälläsi on ja mitä arvostat/kannatat/et kannata/edustat. Lähinnä ainakin itse koen "pilkkaavaksi" tai "alentavaksi" (jos noin rumasti voi sanoa), että jostakin on tulossa punkkari esim. pukeutumisen takia. Ja siinä sitä vielä ihmetellään, miksei osata puhua.

        sen sanoit.


      • jjr
        totta kirjoitti:

        sen sanoit.

        se mua vituttaa, että jos joku nuori kiinnostuu punkista (oli se sitten aatteet, vaattet tai musiikki) niin toiset on lyttäämässä sitä maan rakoon, tyyliin "etsä mitään punkista tiedä" " aatteet ratkaisee" "tosipunkit ei sano itseään punkeiksi", tai jotain. Ja tuntuu että nää kytät on ite sellasia jotka sitten lopettaa punk-touhut muutaman vuoden päästä, tai jotain. KIVITTÄKÄÄ!!!


      • JEPjep
        jjr kirjoitti:

        se mua vituttaa, että jos joku nuori kiinnostuu punkista (oli se sitten aatteet, vaattet tai musiikki) niin toiset on lyttäämässä sitä maan rakoon, tyyliin "etsä mitään punkista tiedä" " aatteet ratkaisee" "tosipunkit ei sano itseään punkeiksi", tai jotain. Ja tuntuu että nää kytät on ite sellasia jotka sitten lopettaa punk-touhut muutaman vuoden päästä, tai jotain. KIVITTÄKÄÄ!!!

        On totta, ettei punkkarit kutsu itseään punkiksi, paitsi minä, koska olen erittäin ylpeä siitä vaikka hieman siitä saa kärsiä... mutta osa näistä vastauksia on kusipäismaisia!! Punkkarit ovat ystävällisiä ja mukavia ihmisiä, mutta tietysti poikkeuksia löytyy. Ei ketään saa alkaa haukkumaan "wannabe-punkiksi" jos hän kysyy jotain tyhmää (anteeksi). Esimerkiksi minulla kesti kauan, ennen kuin tunnistin omat aatteeni punkiksi, kaikki alkoi alettuani vahingossa kuuntelemaan punkkia.

        Punkkarit jaotellaan 4 rymään:
        Aatepunkkarit
        Ryhmäpunkkarit
        Kilju-eli päihdepunkkarit sekä
        tyylipunkkarit....

        Eri ryhmäläisillä on omat perusteensa punk-ryhmään kuulumiseen. se selviää helposti noista nimityksistä...

        Olet itse mahdollisesti tyylipunkkari, tai sitten sulla on vain joku teini vaihe (anteeksi taas)...voi myös olla, että olet punkki vaikket tiedä sitä...mutta kenties aikanaan saat sen selville...myös iän myötä näitä asioita alkaa ymmärtämään. Punkissa erilaisuus on valttia.
        jos joku jäi epäselväksi, nii kysy vain´...vaikka sähköpostilla (kts.yllä)


      • Misunderstood
        JEPjep kirjoitti:

        On totta, ettei punkkarit kutsu itseään punkiksi, paitsi minä, koska olen erittäin ylpeä siitä vaikka hieman siitä saa kärsiä... mutta osa näistä vastauksia on kusipäismaisia!! Punkkarit ovat ystävällisiä ja mukavia ihmisiä, mutta tietysti poikkeuksia löytyy. Ei ketään saa alkaa haukkumaan "wannabe-punkiksi" jos hän kysyy jotain tyhmää (anteeksi). Esimerkiksi minulla kesti kauan, ennen kuin tunnistin omat aatteeni punkiksi, kaikki alkoi alettuani vahingossa kuuntelemaan punkkia.

        Punkkarit jaotellaan 4 rymään:
        Aatepunkkarit
        Ryhmäpunkkarit
        Kilju-eli päihdepunkkarit sekä
        tyylipunkkarit....

        Eri ryhmäläisillä on omat perusteensa punk-ryhmään kuulumiseen. se selviää helposti noista nimityksistä...

        Olet itse mahdollisesti tyylipunkkari, tai sitten sulla on vain joku teini vaihe (anteeksi taas)...voi myös olla, että olet punkki vaikket tiedä sitä...mutta kenties aikanaan saat sen selville...myös iän myötä näitä asioita alkaa ymmärtämään. Punkissa erilaisuus on valttia.
        jos joku jäi epäselväksi, nii kysy vain´...vaikka sähköpostilla (kts.yllä)

        Niin, kyllä voisi asiallisemmin vastata niille, jotka haluavat tietää.

        Se on vaan siinä jos kysyy, että "onko minusta tulossa punkkari, kun tykkään sellaisista ja sellaisista vaatteista". Onko tuo edes kunnollisen vastauksen arvoinen kysymys? Tässä kohdassa ymmärrän ihmisten vitutuksen.

        Yksi kysymys tuosta punkkareiden lokeroimisesta. Miksi pitää jaotella niin moniin alalajeihin? Mielestäni jos olet "punkkari", otat punk -asenteesta/aatteesta vastaan kaiken tai et mitään.


      • JEPjep
        Misunderstood kirjoitti:

        Niin, kyllä voisi asiallisemmin vastata niille, jotka haluavat tietää.

        Se on vaan siinä jos kysyy, että "onko minusta tulossa punkkari, kun tykkään sellaisista ja sellaisista vaatteista". Onko tuo edes kunnollisen vastauksen arvoinen kysymys? Tässä kohdassa ymmärrän ihmisten vitutuksen.

        Yksi kysymys tuosta punkkareiden lokeroimisesta. Miksi pitää jaotella niin moniin alalajeihin? Mielestäni jos olet "punkkari", otat punk -asenteesta/aatteesta vastaan kaiken tai et mitään.

        Tuo jaottelu oli yhteiskunnan antama määritelmä...löytyy Ritva Raipan väitöskirjasta "tee-se-itse oma elämä"

        Punk ei ole muuten välttämättä aate, vaan elämäntapa...aivan kuin muutkin nuorisokulttuurit, hopparit, rockarit tms. Heillä ei ole varsinaisia aatteita vaan se on lähinnä tuo elämäntapa...tällaisia ihmisiä mahtuu punk-sceneenkin.

        Eikä punkissa alunperin edes ollut mitään aatetta...ideologiaksi punk on muotoutunut vasta myöhemmin

        Mitä tarkoitit tuolla "kaikki tai ei mitään" jutulla?


      • Misunderstood
        JEPjep kirjoitti:

        Tuo jaottelu oli yhteiskunnan antama määritelmä...löytyy Ritva Raipan väitöskirjasta "tee-se-itse oma elämä"

        Punk ei ole muuten välttämättä aate, vaan elämäntapa...aivan kuin muutkin nuorisokulttuurit, hopparit, rockarit tms. Heillä ei ole varsinaisia aatteita vaan se on lähinnä tuo elämäntapa...tällaisia ihmisiä mahtuu punk-sceneenkin.

        Eikä punkissa alunperin edes ollut mitään aatetta...ideologiaksi punk on muotoutunut vasta myöhemmin

        Mitä tarkoitit tuolla "kaikki tai ei mitään" jutulla?

        Tarkoitin sitä, että "trueimmat" punkkarit eivät ole mitään muotipellejä, vaan heille on henkilökohtaisesti kolahtanut punkin aatteet. Ja sitä, ettei punkkariksi tulla käyttämällä joitakin tiettyjä vaatteita. Jos sen perusteella itseään kutsuu punkkariksi, on se mielestäni suuri häpeä.

        Punkin aatteet vs. elämäntapa. Miten henkilökohtaisesti määrittelisit punkin elämäntavaksesi?


      • JEPjep
        Misunderstood kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että "trueimmat" punkkarit eivät ole mitään muotipellejä, vaan heille on henkilökohtaisesti kolahtanut punkin aatteet. Ja sitä, ettei punkkariksi tulla käyttämällä joitakin tiettyjä vaatteita. Jos sen perusteella itseään kutsuu punkkariksi, on se mielestäni suuri häpeä.

        Punkin aatteet vs. elämäntapa. Miten henkilökohtaisesti määrittelisit punkin elämäntavaksesi?

        noh...minulle punk merkitsee mielipiteitä, elämän filosofiaa ja vastakulttuuria valtakulttuurille...erilaisuutta ja hyväksymistä asiat ja ihmiset sellaisina kuin ne ovat... joskus se merkitsee myös hauskanpitoa!!

        Jokaisella on punkkarilla on omat mielipitensä siitä mitä punk on...ja omallatavallaan jokainen on oikeassa...jos joku pukeutuu punkmaisesti ja erilaisesti koska tykkää pukeutua niin, niin se on punk-piireissä hyväksyttyä...mutta jos pukeutuu punkiksi koska tahtoo olla "punk",eikä kuitenkaan välttämättä arvosta tätä, niin se ei ole oikein hyväksyttyä...ja muistakaa: UNITY!!


      • olmator
        JEPjep kirjoitti:

        Tuo jaottelu oli yhteiskunnan antama määritelmä...löytyy Ritva Raipan väitöskirjasta "tee-se-itse oma elämä"

        Punk ei ole muuten välttämättä aate, vaan elämäntapa...aivan kuin muutkin nuorisokulttuurit, hopparit, rockarit tms. Heillä ei ole varsinaisia aatteita vaan se on lähinnä tuo elämäntapa...tällaisia ihmisiä mahtuu punk-sceneenkin.

        Eikä punkissa alunperin edes ollut mitään aatetta...ideologiaksi punk on muotoutunut vasta myöhemmin

        Mitä tarkoitit tuolla "kaikki tai ei mitään" jutulla?

        "Eikä punkissa alunperin edes ollut mitään aatetta...ideologiaksi punk on muotoutunut vasta myöhemmin"

        Alunperin? Siis milloin? Olihan siinä jo Sex Pistolsin aikana (rottenin levittämänä, luonnollisesti) ideana kaikille vittuileminen ja nihilismi.
        Ja mitä ylipäänsä voidaan tarkottaa puhumalla "punkin ideologiasta"?


      • JEPjep
        olmator kirjoitti:

        "Eikä punkissa alunperin edes ollut mitään aatetta...ideologiaksi punk on muotoutunut vasta myöhemmin"

        Alunperin? Siis milloin? Olihan siinä jo Sex Pistolsin aikana (rottenin levittämänä, luonnollisesti) ideana kaikille vittuileminen ja nihilismi.
        Ja mitä ylipäänsä voidaan tarkottaa puhumalla "punkin ideologiasta"?

        tarkoitin lähinnä suomalaisia punkkareita. Silloin 70-luvulla suurimmalla osalla pää tarkoituksena oli hauskanpito ja ryyppääminen. Nihilisminen ja anarkistinen aatemaailma tuli vasta myöhemmin ja on vasta nykyään vallassa punkkien keskuudessa. Ideologialla tarkoitin noita kahta aatesuuntausta. Nykyään (80-luvun lopussa, 90-luvulla) yritään tehdä jotakin, ajatellaan asioita, eikä vain huudeta kaikille "haista vittu" ja ryypätä! vaikka sekin on kyllä hyyyyvin tärkeää, mutta ei ole se pää asia. aitsi että poikkeuksiakin löytyy.

        Tämä on oma mielipiteeni, joten voin olla väärässäkin. Minulle punk on jonkinlainen filosofian ja uskonnon sekoitus. Ryyppääminen tietenkin kuuluu vahvasti elämääni, silloin kun on helppo pohtia syvällisiä! =)


      • Jjebajee
        Misunderstood? kirjoitti:

        Oikeat punkkarit eivät määritä itseään punkkareiksi. Se on ulkopuolisen yhteiskunnan määrittämä nimi heille. He edustavat sitä, mikä on heille tärkeää; punkin aatetta (ja musiikkia). Ei "punkkariksi tulla", jos käytät ainoastaan jotain tiettyä vaatetta tai näytät ulkoisesti siltä, se ratkaisee, mitä sisälläsi on ja mitä arvostat/kannatat/et kannata/edustat. Lähinnä ainakin itse koen "pilkkaavaksi" tai "alentavaksi" (jos noin rumasti voi sanoa), että jostakin on tulossa punkkari esim. pukeutumisen takia. Ja siinä sitä vielä ihmetellään, miksei osata puhua.

        TOTISTA TOTTA


    • punkkari 83-04

      jatka valitsemallasi tiellä,niin saadaan yx kapinallinen lisää.

      • Riku

        Aivan kuin edellä mainittiin!! JATKA SAMAA RATAA!!...älä välitä noista muista...ne luulee tietävänsä mitä punk on...vaikka eihän sitä voi kukaan tietää...


      • Misunderstood
        Riku kirjoitti:

        Aivan kuin edellä mainittiin!! JATKA SAMAA RATAA!!...älä välitä noista muista...ne luulee tietävänsä mitä punk on...vaikka eihän sitä voi kukaan tietää...

        "Älä välitä noista muista?"

        Ja sit jauhetaan että unity unity. Eikös tässä kaikki olla samalla viivalla? Minun tarkoitukseni ei ollut pilkata "tulevaa punkkaria".


      • Anni
        Misunderstood kirjoitti:

        "Älä välitä noista muista?"

        Ja sit jauhetaan että unity unity. Eikös tässä kaikki olla samalla viivalla? Minun tarkoitukseni ei ollut pilkata "tulevaa punkkaria".

        olenko mä sanonut, että mä olisin "tuleva punkkari"? mä tässä vain oon ihmetellyt sitä, miks mä oon pikku hiljaa alkanut pukeutumaan kuin ne. ja sekään huomio ei ollut mun, vaan mun perheen. isäpuoli naureskeli yhtenä päivänä, että "hei, sähän pukeudut nykyään aivan niin kuin punkkarit..." miksi, ei tietoa. en mä ole edes pahemmin perehtynyt punk-tyyliin, enkä sen aatteeseenkaan....


      • Riku
        Misunderstood kirjoitti:

        "Älä välitä noista muista?"

        Ja sit jauhetaan että unity unity. Eikös tässä kaikki olla samalla viivalla? Minun tarkoitukseni ei ollut pilkata "tulevaa punkkaria".

        Tuota, en tarkoittanut sinua tuolla kommentilla...sinulla oli hyvää juttua! Mutta joittenkin kommentit ovat jotenkin ylimielisiä....


      • Riku
        Anni kirjoitti:

        olenko mä sanonut, että mä olisin "tuleva punkkari"? mä tässä vain oon ihmetellyt sitä, miks mä oon pikku hiljaa alkanut pukeutumaan kuin ne. ja sekään huomio ei ollut mun, vaan mun perheen. isäpuoli naureskeli yhtenä päivänä, että "hei, sähän pukeudut nykyään aivan niin kuin punkkarit..." miksi, ei tietoa. en mä ole edes pahemmin perehtynyt punk-tyyliin, enkä sen aatteeseenkaan....

        Ehkäpä vaan tykkäät yksinkertaisesta ja huolettomasta pukeutumisesta...en minäkään punkkariksi varta vasten pukeudu, mutta ku tämmössissä risoissa, haalistyneen mustissa farkuissa ei paska pahemmin näy, helppoa, eikö totta?!
        Niin ja eipä kyllä ole rahaa uusiakaan ostaa...kaikki kun menee kaljaan, viinaan tupakkaan ja kiljuun... niin ja cd-levyihin...


      • lonely
        Riku kirjoitti:

        Tuota, en tarkoittanut sinua tuolla kommentilla...sinulla oli hyvää juttua! Mutta joittenkin kommentit ovat jotenkin ylimielisiä....

        Mä oon kiinnostunu punkista vasta äskettäin, on tosiaan jotenkin hankalaa, päässä pyörii kaikkia kysymyksiä. Oon ettiny tästä aatteesta paljon tietoo ja jotenki kaikki vaan tuntuu niin sopivalta mulle! Mun ajatuksia! Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole ainuttakaan punkkaria tai sinne päinkään, jotenkin orpo olo, niinku ei oo ketään sieluntoveria. Olin viikonloppuna hesassa ja näin siellä pienen porukan punkkeja menin juttelemaan heille ja kaikki oli mulle tosi ystävällisiä. Mä haluan oman punk perheen! Tutustua toisiin samalla tavalla ajatteleviin! Pitäs varmaan lähteä kesällä Puntalaan. En oo ikinä käyny. Voitteko kertoa mulle myös hyviä suomalaisia punk bändejä? Tällähetkellä Ramones pyörii koko ajan soittimessa. Hanoi Rocks on kans kolahtanu täysillä, se ei oo kyllä punkkia mutta maailman parhaimpia bändejä! Sex Pistols löytyy myös levyhyllystä, se oli ensimmäinen punk ostos=) Mulla on kamala kaipuu toisten punkkareitten luo!!!


      • DrunkPunk
        lonely kirjoitti:

        Mä oon kiinnostunu punkista vasta äskettäin, on tosiaan jotenkin hankalaa, päässä pyörii kaikkia kysymyksiä. Oon ettiny tästä aatteesta paljon tietoo ja jotenki kaikki vaan tuntuu niin sopivalta mulle! Mun ajatuksia! Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole ainuttakaan punkkaria tai sinne päinkään, jotenkin orpo olo, niinku ei oo ketään sieluntoveria. Olin viikonloppuna hesassa ja näin siellä pienen porukan punkkeja menin juttelemaan heille ja kaikki oli mulle tosi ystävällisiä. Mä haluan oman punk perheen! Tutustua toisiin samalla tavalla ajatteleviin! Pitäs varmaan lähteä kesällä Puntalaan. En oo ikinä käyny. Voitteko kertoa mulle myös hyviä suomalaisia punk bändejä? Tällähetkellä Ramones pyörii koko ajan soittimessa. Hanoi Rocks on kans kolahtanu täysillä, se ei oo kyllä punkkia mutta maailman parhaimpia bändejä! Sex Pistols löytyy myös levyhyllystä, se oli ensimmäinen punk ostos=) Mulla on kamala kaipuu toisten punkkareitten luo!!!

        HIANOA!! mulla kesti kaks vuotta "valaistumisen" jälkee ennen ku aloin tuntemaa punkkeja ja aloin pyörimään niitten kanssa. Asun itse myös pikku kylässä eikä täällä oo oikein ketää. Toi kyllä kannattaa, että menee juttelemaa punkkien kanssa, myö ku ollaa niin kamalan mukavia (onhan tietenkin joitakin, jotka alkaa huutaa vitun wannabe, jos ei oo keesii) Mut sit ku menee juttelemaa, kannattaa myös vähän ajatella mitä puhuu, etenkin jos ei oo niitten käyttäytymisestä ja ajatuksista ihan perillä. Eikä pidä yrittää liikaa!

        Suomalaisia punk bändejä on esim Wasted, hero dishonest, pax americana, pelle miljoona, kaaos, lama (jos muuten löydät jostain levyn alle 30€, ni ilmota) shitter limited (hehee) ja ihan helvetin paljon muita...

        Mistä päin muuten oot, ja minkä ikänen?

        Puntala on kyl yks paikka missä tapaa punkkeja. Toinen on monttu bileet ja sit niit löytyy viel aika paljon ilosaarirockin tuntumasta...kyylä niitä löytyy eri tilaisuuksista, eti kaikkia kivoja netistä...


      • lonely
        DrunkPunk kirjoitti:

        HIANOA!! mulla kesti kaks vuotta "valaistumisen" jälkee ennen ku aloin tuntemaa punkkeja ja aloin pyörimään niitten kanssa. Asun itse myös pikku kylässä eikä täällä oo oikein ketää. Toi kyllä kannattaa, että menee juttelemaa punkkien kanssa, myö ku ollaa niin kamalan mukavia (onhan tietenkin joitakin, jotka alkaa huutaa vitun wannabe, jos ei oo keesii) Mut sit ku menee juttelemaa, kannattaa myös vähän ajatella mitä puhuu, etenkin jos ei oo niitten käyttäytymisestä ja ajatuksista ihan perillä. Eikä pidä yrittää liikaa!

        Suomalaisia punk bändejä on esim Wasted, hero dishonest, pax americana, pelle miljoona, kaaos, lama (jos muuten löydät jostain levyn alle 30€, ni ilmota) shitter limited (hehee) ja ihan helvetin paljon muita...

        Mistä päin muuten oot, ja minkä ikänen?

        Puntala on kyl yks paikka missä tapaa punkkeja. Toinen on monttu bileet ja sit niit löytyy viel aika paljon ilosaarirockin tuntumasta...kyylä niitä löytyy eri tilaisuuksista, eti kaikkia kivoja netistä...

        Kivaa DrunkPunk kun vastasit!=) Niin mä oon 19 v. ja asun oulun seutuvilla.


      • DrunkPunk
        lonely kirjoitti:

        Kivaa DrunkPunk kun vastasit!=) Niin mä oon 19 v. ja asun oulun seutuvilla.

        no eipä mitään. Mie oon viel vajaa 18v ja asun täällä aika etelässä...lähetteleppä vaikka sähköpostia jos on kysyttävää!! =)


      • Minna
        DrunkPunk kirjoitti:

        no eipä mitään. Mie oon viel vajaa 18v ja asun täällä aika etelässä...lähetteleppä vaikka sähköpostia jos on kysyttävää!! =)

        Oletko anni ajatellut että sinulla voisi olla vain murrosikä??

        Minäkin olin "punk" teininä. Minunkin oli vaikea löytää samalla tavalla ajattelevia ihmisiä, ja muuenkin saada tietoa siitä kaikesta, mutta sitten se vaan loksahti kohdalleen sillä, että mähän ajattelin jo:) ei niitä ajatuksia tarvii sen takia muuttaa, että luetaan kirjasta, jaahas, punkkarit ajattelee noin.

        Mutta, se oli mulla vain sellainen teini-iän juttu, ammattikoulussa alkoi hiipumaan, ja ajatukset on kutakuinkin samallaisia mutta nyt aikuisena ajattelee tietysti jo vähän laajemmin asioita, ja ehkä se rääsyissä kulkeminen ei kuitenkaan ole mun juttuni sitten loppupelissä..

        Mutta tsemppiä teille kaikille! :) Ja tietääkö joku mistä saisin tuomiopäivän lapsien levyä??

        mieleni tekisi kuunneella:) muistella aikoja, mutta olen hävittänyt kaiken..


      • -Punksnotdead-
        Riku kirjoitti:

        Ehkäpä vaan tykkäät yksinkertaisesta ja huolettomasta pukeutumisesta...en minäkään punkkariksi varta vasten pukeudu, mutta ku tämmössissä risoissa, haalistyneen mustissa farkuissa ei paska pahemmin näy, helppoa, eikö totta?!
        Niin ja eipä kyllä ole rahaa uusiakaan ostaa...kaikki kun menee kaljaan, viinaan tupakkaan ja kiljuun... niin ja cd-levyihin...

        kaiki raha melkein juomiseen O.o onhan sekin joku elämän tapa. mut itse olen juomista vastaan ja poltamistakin vastaan :| Ei muhun vaan kolaha semmonen. Oon niin sekasi aina ilman mitään päihteitä :) syntymähumala :) Nyrkikäsi hellässä muuteskin :DD


      • -Punksnotdead-
        lonely kirjoitti:

        Mä oon kiinnostunu punkista vasta äskettäin, on tosiaan jotenkin hankalaa, päässä pyörii kaikkia kysymyksiä. Oon ettiny tästä aatteesta paljon tietoo ja jotenki kaikki vaan tuntuu niin sopivalta mulle! Mun ajatuksia! Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole ainuttakaan punkkaria tai sinne päinkään, jotenkin orpo olo, niinku ei oo ketään sieluntoveria. Olin viikonloppuna hesassa ja näin siellä pienen porukan punkkeja menin juttelemaan heille ja kaikki oli mulle tosi ystävällisiä. Mä haluan oman punk perheen! Tutustua toisiin samalla tavalla ajatteleviin! Pitäs varmaan lähteä kesällä Puntalaan. En oo ikinä käyny. Voitteko kertoa mulle myös hyviä suomalaisia punk bändejä? Tällähetkellä Ramones pyörii koko ajan soittimessa. Hanoi Rocks on kans kolahtanu täysillä, se ei oo kyllä punkkia mutta maailman parhaimpia bändejä! Sex Pistols löytyy myös levyhyllystä, se oli ensimmäinen punk ostos=) Mulla on kamala kaipuu toisten punkkareitten luo!!!

        Hei kannataa mennä semmoseen paikaan kun www.punkinfinland.net :) sieltä varmasti löydät jotain kivaa porukaa paljon käytäjii ja niin :) Itse olen vähän varuillani muiten pukareiten ja muiten ihmisten kanssa /: on pari kertaa tullu otetuu tyylin takii turpaan ja muuteskin heti aika moni haukkumassa lyttyyn mut sillon vaan siihen kaunis tokaisu "vedäpä vittu päähäs!" ja jatka matkuu keski sormi ylhäällä :) Ottaa kohtalaisesti päähän semmoseset hiekaa vagiinassa tyypit :|


      • Tommi88
        DrunkPunk kirjoitti:

        no eipä mitään. Mie oon viel vajaa 18v ja asun täällä aika etelässä...lähetteleppä vaikka sähköpostia jos on kysyttävää!! =)

        Kyllä se näin on että punk on muuttunnut valtavasti vuosien saatossa. Eli kyllä on olemassa "nykypunk" ja "oldschoolpunk" -käsite niinkuin joku tossa jo väitti vastaan. Uskoisin että tuo aatemaailma kylläkin punkissa on pysynyt samana koko olemassaoloaikansa, mutta mm. soundillisesti alkuaikojen
        punk oli paljon rosoisempaa ja äänenlaatu oli ei niin tuotetun kuuloinen, joka mielestäni korosti vaan punkin parhaita piirteitä. Nykyajan punk kuulostaa liian tuotetulta ja kaupalliselta paskalta, niin kuin joku green day, good charlotte tai joku bling 182 puhumattakaan jostain vitun suomileijona juntti räkälä bändi klamydiasta jota ei kyllä voi enään punkkina pitää ollenkaan. Tuntuu että se punkin vanha koulukunta on jo kokonaan kuollut, eikä missään ole enään sitä aitoa & rosoista asennetta, vaikka tosin nykyaikana on jtn. "oldschool" -skeneäkin, mutta ei sekään kyllä vastaa sitä aitoa ja alkuperäistä punkkia.


      • tp3Rys
        -Punksnotdead- kirjoitti:

        Hei kannataa mennä semmoseen paikaan kun www.punkinfinland.net :) sieltä varmasti löydät jotain kivaa porukaa paljon käytäjii ja niin :) Itse olen vähän varuillani muiten pukareiten ja muiten ihmisten kanssa /: on pari kertaa tullu otetuu tyylin takii turpaan ja muuteskin heti aika moni haukkumassa lyttyyn mut sillon vaan siihen kaunis tokaisu "vedäpä vittu päähäs!" ja jatka matkuu keski sormi ylhäällä :) Ottaa kohtalaisesti päähän semmoseset hiekaa vagiinassa tyypit :|

        Pidän punkkareista, punk-tyylistä ja minulle punk on elämäntapa ja arvostan sitä todella paljon.
        Mutta voiko olla punkkari jos ei juo eikä polta? Älkää ymmärtäkö väärin, en ole semmonen wannabe-punkkari.


      • whatsgoingon
        -Punksnotdead- kirjoitti:

        Hei kannataa mennä semmoseen paikaan kun www.punkinfinland.net :) sieltä varmasti löydät jotain kivaa porukaa paljon käytäjii ja niin :) Itse olen vähän varuillani muiten pukareiten ja muiten ihmisten kanssa /: on pari kertaa tullu otetuu tyylin takii turpaan ja muuteskin heti aika moni haukkumassa lyttyyn mut sillon vaan siihen kaunis tokaisu "vedäpä vittu päähäs!" ja jatka matkuu keski sormi ylhäällä :) Ottaa kohtalaisesti päähän semmoseset hiekaa vagiinassa tyypit :|

        punkinfinland on täynnä natseja ja aito punkkari sanoo nazi punk fuck off.


      • S SP
        whatsgoingon kirjoitti:

        punkinfinland on täynnä natseja ja aito punkkari sanoo nazi punk fuck off.

        Heil hitler!!!!


      • niin.
        tp3Rys kirjoitti:

        Pidän punkkareista, punk-tyylistä ja minulle punk on elämäntapa ja arvostan sitä todella paljon.
        Mutta voiko olla punkkari jos ei juo eikä polta? Älkää ymmärtäkö väärin, en ole semmonen wannabe-punkkari.

        periaatteessa kyllä, mutta juominen ja polttaminen vähä niinku kuuluu siihen.


      • sxdtfghjkl
        niin. kirjoitti:

        periaatteessa kyllä, mutta juominen ja polttaminen vähä niinku kuuluu siihen.

        'polttaminen ja juominen kuuluu punkkiin?' osa punkkareistahan on\oli täysin absolutisteja.. sitä paitsi jos joku ei pidä tupakan mausta ni eikai se nyt sit sen takia ala polttamaa et se olis punXXXxxXXXxxXXX


    • punkka_ri2

      okey. punkkariksi synnytään. en tarkoita että vanhempien täytyis olla jotain himo punkkareita vaan
      että itse olet sen luonteinen.että olet punk. susta ei tule vaan hetke huumassa punkkaria.
      Sun täytyy tajuta mikä punkissa on kyse. ton sun tekstin perusteella sä vaan pidät punkkareista
      mutta et itse välttämättä ole sellainen. jos et kuuntele punkkiä miten voit olla punkkari?
      mutta toisaalta, olet saattanut olla punkkari ole vaan tajunnu sitä, tai sit olet vaan tyhmä.
      Ymmärätkö mitä tarkoitan?

    • fghh

      LAITA ASENNETTA PELIIN NIIN SUSTA TULEE PUNKKARI!
      et tervetuloa joukkoon vaan.
      jos joku urppii sulle sen takii et oot punkkari niin anna turpaan!

      • S SP

        Turpakii! Anni, ryhy mieluummin hipiks!


      • S SP
        S SP kirjoitti:

        Turpakii! Anni, ryhy mieluummin hipiks!

        Anni vois nyt kertoa tänne mikä vitun runkkari siitä on nyt tullut.


    • Flemarin Bäxteri

      homo susta on tulossa

      • kirde.

        verbaalinen "money shot"


    • Anssi Kortisto

      HOMO!

    • huohxxx

      Mä väitän ettei punkiksi synnytä, siihen tietysti vaikuttaa ympäristö missä kasvaa. Ei lapsi pienenä osaa kyseenalaistaa mitään, vaan kaikki mitä vanhemmat sanoo on automaattisesti totuus! Menee aika pitkä aika ennenkun tajuaa edes tykkääkö siitä porkkanasoseesta vai ei, sitä vaan tyytyväisenä vetelee. Eli tietenkin vanhempien aatteet, tyylit, musiikkimaku jne vaikuttaa lapseenkin. Sitten on taas ihan eri asia miten omat ajatukset murrosiässä muuttuvat. Olisi huolestuttavaa ellet etsisi itseäsi ja miettisi näitä asioita. On todella rohkeaa tulla kysymään toisten mielipiteitä, muut ihmiset kun harvoin jaksavat ajatella mikä toiselle on hyväksi, kunhan vain pönkittävät omaa egoaan ja tekevät itsestään coolin näköisiä. Pitää muistaa että teininä ajatukset ja mielipiteet ovat TODELLA mustavalkoisia! Jos joku tulee argumentoimaan omaa ideologiaas vastaan, on hän automaattisesti väärässä ja tietenkin myös totaalinen urpo. Onneksi vuosien vieriessä pystyy ajattelemaan jo laatikon ulkopuolellekkin ja harmaan sävyt sen kuin lisääntyvät lisääntymistään elämänkokemuksen ja suvaitsevaisuuden myötä.
      Tää mustavalkoisuus on just se syy minkä takia esim punk-aate jaksaa innostaa nuorisoo vuosikymmenestä toiseen. Se on kaikilla tavoin yhteiskunnan normeja vastaan, vaatteet on rikkinäisiä ja haisevia, musiikki hirveetä räimettä ja kolinaa ja poliisi tyhmä! Välillä tuntuu et pitää olla vaan ihan kaikkea vastaan vaikkei edes pystyisi perusteleen miksi näin on. Teini-ikäisenä on upeeta kun saa tuntea itsensä vallankumoukselliseksi ja kapinalliseksi

      • huohxxx

        Punkista itsestään jonkin verran. Punk on täysin median luoma käsite. 60-70-luvuilla kun nuorilla alkoi olla varallisuutta enempäänkin kun selviytymiseen oli keksittävä jokin keino nyhtää rahat näiltä ahdistuneilta pikkusieluilta. Punk oli nimenomaan trendi! Muoti-ilmiökin uskallan sanoa! Jenkeissä alettiin tehtailla valtavirrasta mahdollismman paljon poikkeevia bändejä, lehtiä, etc. Mainonnan ja median kautta punk levisi äkkiä siellä, nuoret ottivat sen helposti omakseen, koska se oli niin erilaista että sillä pystyi järkyttämään vanhempia kanssaeläjiä. Kaikki oheissälä oli tietysti tärkeää että saatiin raha liikkeelle. Englantiin punk rantautui juurikin nuorison muotia myyvän kaupan kautta. Kaupalle perustettiin jopa nimikköbändi, sex pistols. Punk oli tyylinä helppo ja kiva omaksua koska kenenkään omat vanhemmat ei varmasti olleet pukeutuneet sillain ennen tai kuunnelleet samaa musiikkia yms. Siihen liitettiin myös anarkistinen aatemaailma, mikä myös kyseenalaistaa normit ja auktoriteetit ja sopi näin erinomaisesti kylkeen! Miten punk on kehittynyt on mielestäni hienoa, on tullut tietysti paljon eri alalajeja ja punkin alakulttuureja mitkä saattavat olla kaukanakin toisistaan ja voivat jopa halveksua toinen toistaan. Toiset ovat erittäin aatteellisia anarko-punkkareita, toiset muoti-punkkareita. Eikä muotipunkkari mielestäni ole halveksunnan arvoinen sana. Se on muoti muodin joukossa. Kyllähän monilla muillakin tyyleillä pyritään shokeeraamaan ja irtautumaan yhteiskunnan normeista. Esim gootit ja tälläset japanipukeutujat pukeutuvat mielestäni hyvinkin anarkistisesti.


      • huohxxx
        huohxxx kirjoitti:

        Punkista itsestään jonkin verran. Punk on täysin median luoma käsite. 60-70-luvuilla kun nuorilla alkoi olla varallisuutta enempäänkin kun selviytymiseen oli keksittävä jokin keino nyhtää rahat näiltä ahdistuneilta pikkusieluilta. Punk oli nimenomaan trendi! Muoti-ilmiökin uskallan sanoa! Jenkeissä alettiin tehtailla valtavirrasta mahdollismman paljon poikkeevia bändejä, lehtiä, etc. Mainonnan ja median kautta punk levisi äkkiä siellä, nuoret ottivat sen helposti omakseen, koska se oli niin erilaista että sillä pystyi järkyttämään vanhempia kanssaeläjiä. Kaikki oheissälä oli tietysti tärkeää että saatiin raha liikkeelle. Englantiin punk rantautui juurikin nuorison muotia myyvän kaupan kautta. Kaupalle perustettiin jopa nimikköbändi, sex pistols. Punk oli tyylinä helppo ja kiva omaksua koska kenenkään omat vanhemmat ei varmasti olleet pukeutuneet sillain ennen tai kuunnelleet samaa musiikkia yms. Siihen liitettiin myös anarkistinen aatemaailma, mikä myös kyseenalaistaa normit ja auktoriteetit ja sopi näin erinomaisesti kylkeen! Miten punk on kehittynyt on mielestäni hienoa, on tullut tietysti paljon eri alalajeja ja punkin alakulttuureja mitkä saattavat olla kaukanakin toisistaan ja voivat jopa halveksua toinen toistaan. Toiset ovat erittäin aatteellisia anarko-punkkareita, toiset muoti-punkkareita. Eikä muotipunkkari mielestäni ole halveksunnan arvoinen sana. Se on muoti muodin joukossa. Kyllähän monilla muillakin tyyleillä pyritään shokeeraamaan ja irtautumaan yhteiskunnan normeista. Esim gootit ja tälläset japanipukeutujat pukeutuvat mielestäni hyvinkin anarkistisesti.

        Punkkarin, varsinkin aatteellisen sellaisen, pitäisi olla hyvin suvaitsevainen ja hyväksyvä. Harmittavan usein käy punk-yhteisöissä että ollaan niin eristäytyneitä ja vastaan muuta maailmaa että aletaan katsomaan kaikkea ja kaikkia muita nenäänsä pitkin. Tätä en osaa itse arvostaa ollenkaan, mutta todistanut olen useampaanki otteeseen. Kaikista porukoista löytyy kumminkin niitä hyviä tyyppejäkin joihin kannattaa tutustua! Musiikki on kaikille genreille helposti yhdistävä tekijä, eli kannattaa käydä keikoilla ja festareilla ja lähtee vaan jutulle! Tampereen vastavirta-klubi on hyvä mesta, helsingin lepakkomiehessä on kans välillä jotain punk-iltamia. Puntala-rock taas on maailman paras festari meiningin puolesta! Punkinfinland.net foorumilta löytyy kans vertaistukea :)


      • huohhxxx
        huohxxx kirjoitti:

        Punkkarin, varsinkin aatteellisen sellaisen, pitäisi olla hyvin suvaitsevainen ja hyväksyvä. Harmittavan usein käy punk-yhteisöissä että ollaan niin eristäytyneitä ja vastaan muuta maailmaa että aletaan katsomaan kaikkea ja kaikkia muita nenäänsä pitkin. Tätä en osaa itse arvostaa ollenkaan, mutta todistanut olen useampaanki otteeseen. Kaikista porukoista löytyy kumminkin niitä hyviä tyyppejäkin joihin kannattaa tutustua! Musiikki on kaikille genreille helposti yhdistävä tekijä, eli kannattaa käydä keikoilla ja festareilla ja lähtee vaan jutulle! Tampereen vastavirta-klubi on hyvä mesta, helsingin lepakkomiehessä on kans välillä jotain punk-iltamia. Puntala-rock taas on maailman paras festari meiningin puolesta! Punkinfinland.net foorumilta löytyy kans vertaistukea :)

        Mun mielestä punkkari on sitten kun on löytäny ittensä ja omat mielipiteensä minkä takana uskaltaa seistä vaikka kaikkia muita vastaan! Teininä punk merkkas mulle kaikkee, pukeutumista, musaa, kiljun juontia, yletöntä hölmöilyä ja lakien rikkomista aina kun mahdollista. Nykyään voin jo sanoa aatteitteni hieman jalostuneen :D Mun mielestä on hassua miten joskus punkkareina itteensä pitävät ei kyseenalaista mitään oman laatikkonsa sisäpuoleisesta elämästä ja punk-aatteista, vaikka kaikelle muulle täytyy saada selitys! Eli kyllä niitäkin aatteita kannattaa lähtee katteleen siltä kantilta, et mikä tuntuu ittelle hyvältä. Tänäpäivänä voisin lokeroita itteni jonkinlaiseks eko-streittari-anarko-punkkariks, oon siis löytäny ittelleni sopivat jutut minkä takana voin seistä ylpeenä. En kuuntele hirveesti punk musiikkia, mutta esim sanoitksiltaan anarkistista folkkia, räppiä, soulia, mitä vaan. Tykkään pukeutua nätisti, vaikkakin anarkisti & feminismi & punk on tehnyt siitä ehkä huolettomampaa. Punk voi elämäntapana olla maailman ihanin asia, jos löytää hyvän paikan ja hyviä ihmisiä joiden kanssa olla ja kasvaa! Vallatulla talolla asuminen voi olla suuri elämys, metallijätteiden kierrättäminen hiljaista kapinointia ja vallankumousta! Varmasti sinäkin löydät vielä sen oman juttusi, vaikka tyyli saattaa muuttua vielä kymmeniä kymmeniä kertoja! Tsemppia! Ja jollei kysymällä meinaa saada järkeviä vastauksia niin sitten vaan vastuu omaan kauniiseen käteen ja googlettamaan ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe