Olen tapaillut miestä muutaman kuukauden ajan ja olemme viettäneet tiiviisti aikaa yhdessä, niin minun kuin hänen luonaan. Olemme siis nähneet toisiamme joka päivä ja nukumme joka yö vieretysten.
Ongelma on siinä että hän on alkanut puhua yhteen muuttamisesta, ei ole kuitenkaan painostanut vaan sanonut ohi mennen sanonut että sitten kun olet valmis muuttamaan yhteen jne... Perustelee asiaa mm. taloudellisilla syillä ja sillä ettei mikään aikaisempi suhde ole ollut yhtä hyvä. Pelottaa se että mies haluaa sitoutua niin nopeasti. Hänellä on takana kuitenkin kaksi avoliittoa. Vuoden ja kaksi vuotta kestäneet, joista viimeinen päätyi kuulemma pettämiseen naisen puolelta puoli vuotta sitten. Olenko minä siis jonkinlainen tuleva laastariavovaimon tai tyhjiön täyttäjä?
Yhteenmuutto?
11
1181
Vastaukset
- *-*-*
Varo, ettet luiskahda suhdeputkeen, jossa kaikki tapahtuu vain automaattisesti. Ensin muutetaan yhteen, sitten mennään kihloihin, sitten ehkä naimisiin tai aletaan yrittää lasta jo ennen naimisiinmenoa. Ikävää havahtua joskus huomaamaan, että suhdeputkessa on menty eteenpäin vain koska ne asiat on käteviä, taloudellisia ja järkeviä, toiseen on totuttu, ja kyllähän jo vuosien seurustelun jälkeen suhteessa "kuuluu" kihloja, naimisiinmenoa ja lapsia miettiä. Jokainen askel tuntuu pienemmältä edellisen jälkeen ja asioihin vaan liukuu: "no kyllähän sitä vois kun ollaan oltu jo tän aikaa yhdessä ja tehty jo sitä ja tätä". Yleiseen malliin on helppo mennä miettimättä mukaan.
Itse jälkiviisaana kadun, ettei seurusteltu omista kämpistä käsin kauemmin eikä mietitty kihlauslupausta oikein kunnolla. Nyt vuosien yhdessä olon jälkeen on raskasta, kun pitäisi tehdä niitä lopullisia ja vakavia päätöksiä ja aikaisemmat päätökset tuntuvat lähinnä liukumiselta ja ajelehtelulta, tottumiselta.- rakkauutta riittää
me tunsimme mieheni kanssa 3 kk ennenkuin muutimme yhteen.. syynä oli nopeaan toimintaa se että miehen asunto lähti alta.. ja hänen piti valita joko minun luokseni asumaan tai isänsä luokse.. hän valitsi minut.. olemme parisen vuotta nyt olleet saman katon alla ja en näe mitenkään suhteemme muuttuneen huonommaksi.. kihloissa olemme olleet vuoden päivät ja naimisiin meinaamme mennä sitten kun siltä tuntuu.. lapsia ei meille koskaan tule.. joten sekään ei tule pilaamaan suhdettamme..
etenimme nopeasti mutta eipä se meitä ole haitannut missään vaiheessa.. olemme onnellisia ja tiedämme että kuulumme yhteen!
Kyllä muutama kuukausi kuulostaa aika lyhyeltä ajalta, tietysti ihmisiä on erilaisia. Ei yhteenmuuton perusteena pitäis suhteessa olla pelkästään taloudelliset syyt. Näköjään edellisetkin avoliitot ovat loppuneet lyhyeen. Jos hän on niissä avoliitoissa panostanut täysillä ja ero ei ole johtunut hänestä, niin luulisi että näistä pettymyksistä olisi tullut varovaiseksi. Näin ollen hänen ei pitäisi hätiköidä nyt yhteenmuuton suhteen. Mielestäni jokin mättää tässä nyt, toivottavasti olen väärässä. Sinuna nyt en silti harkitsisi yhteenmuuttoa vielä pitkään aikaan, sen ehtii sitten myöhemmin jos suhde näyttää toimivan.
- avovaimo
Luota omaan vaistoosi, joka ilmeisesti tässä tapauksessa kertoo että aika ei ole vielä kypsä yhteenmuutolle. Ehkä voisit yrittää keskustella hänen kanssaan siitä, miksi yhteenmuutto on hänelle niin kovin tärkeä asia (aiemmista epäonnistuneista avoliitoista huolimatta), ettei voisi odotella vähän kauemmin ja tutustua rauhassa ennen kuin aloittaa yhteisen arjen samassa taloudessa.
Tuntuu myös, että avoliittoon ei suhtauduta (sen vaatimalla) vakavuudella. Itse avoliittoon ryhtyessäni mietin jo, onko miehessä avioliittoainesta, enkä ryhtyisi avoliittoon, ellen näkisi yhteistä tulevaisuutta tai olisi varma tunteistani. Joillekin muutama kuukausi riittää, mutta ei varmaankaan lähimainkaan kaikille.
Minkä ikäisi olette?- jklölkjkl
sellainenkin seikka, että haluaako mies vain kotihengettären? Selvitä nyt ainakin ensin, että omistaako se edes pölynimuria ja osaako käyttää pesukonetta?
Me muutimme 10kk seurustelun jälkeen saman katon alle, vaikka asuimme vajaan 1 minuutin kävelymatkan päässä. Siis lähes naapureina. Tätä oli edeltänyt 3-4 kuukauden ajanjakso, jolloin kävin vain kerran viikossa omassa asunnossa hakemassa tavaroita tms. Tuon 3-4 kk aikana sain selville, että mies osaa käydä itse kaupassa, osaa laittaa ruokaa eikä tykkää asua sikolätissä. Oli helppo muuttaa.
Sanoisin että katso vielä vähän eteenpäin. Sano, että haluat katsoa ja kuullostella asioita ainakin ensi kesään asti. - ..............
jklölkjkl kirjoitti:
sellainenkin seikka, että haluaako mies vain kotihengettären? Selvitä nyt ainakin ensin, että omistaako se edes pölynimuria ja osaako käyttää pesukonetta?
Me muutimme 10kk seurustelun jälkeen saman katon alle, vaikka asuimme vajaan 1 minuutin kävelymatkan päässä. Siis lähes naapureina. Tätä oli edeltänyt 3-4 kuukauden ajanjakso, jolloin kävin vain kerran viikossa omassa asunnossa hakemassa tavaroita tms. Tuon 3-4 kk aikana sain selville, että mies osaa käydä itse kaupassa, osaa laittaa ruokaa eikä tykkää asua sikolätissä. Oli helppo muuttaa.
Sanoisin että katso vielä vähän eteenpäin. Sano, että haluat katsoa ja kuullostella asioita ainakin ensi kesään asti.Osaa se pestäpyykkiä ja imuroida ja jotain alkeellistä ruokaa laittaa.
Mut tuo suhteestaan toiseen hyppinen vähän mietityttää että tarviiko se mies aina jonkun, ihan sama kenet, kunhan joku on.
Tosiaan, mulla ei ole kiire. - avoliiton kokenut
.............. kirjoitti:
Osaa se pestäpyykkiä ja imuroida ja jotain alkeellistä ruokaa laittaa.
Mut tuo suhteestaan toiseen hyppinen vähän mietityttää että tarviiko se mies aina jonkun, ihan sama kenet, kunhan joku on.
Tosiaan, mulla ei ole kiire.Hyvä, älä pidäkään mitään kiirettä. Oletko kysynyt mieheltä, että miksi hän haluaa muutaman kuukauden seurustelun jälkeen muuttaa yhteen? Se on iso päätös muuttaa saman katon alle. Esim. vuosi seurustelua ennen yhteenmuuttoa on hyvä aika ennenkuin edes mainitaan sana yhteenmuutto. Taloudelliset syyt on todella huono syy muuttaa yhteen, parisuhteeseen kuuluu niin paljon muutakin kuin raha-asioiden jakaminen. Jos hän haluaa jonkun jonka kanssa jakaa vuokran, niin ottakoon kämppiksen. Jutelkaa asiasta...
- ...............
avoliiton kokenut kirjoitti:
Hyvä, älä pidäkään mitään kiirettä. Oletko kysynyt mieheltä, että miksi hän haluaa muutaman kuukauden seurustelun jälkeen muuttaa yhteen? Se on iso päätös muuttaa saman katon alle. Esim. vuosi seurustelua ennen yhteenmuuttoa on hyvä aika ennenkuin edes mainitaan sana yhteenmuutto. Taloudelliset syyt on todella huono syy muuttaa yhteen, parisuhteeseen kuuluu niin paljon muutakin kuin raha-asioiden jakaminen. Jos hän haluaa jonkun jonka kanssa jakaa vuokran, niin ottakoon kämppiksen. Jutelkaa asiasta...
siis hänellä on kyllä omistusasunto ja olemme puhuneet ettei minun tarvitse kustantaa asumismenoja.
............... kirjoitti:
siis hänellä on kyllä omistusasunto ja olemme puhuneet ettei minun tarvitse kustantaa asumismenoja.
Nyt en ihan ymmärrä, perustelee muuttoa taloudellisilla syillä, mutta sinun ei tarvitse kustantaa asumismenoja? Yrittääkö hän jotenkin hyötyä sinusta kuitenkin rahallisesti, vai ajatteleeko sinun tilannettasi? Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että älä muuta pitkään aikaan.
- ....................
muumi007 kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärrä, perustelee muuttoa taloudellisilla syillä, mutta sinun ei tarvitse kustantaa asumismenoja? Yrittääkö hän jotenkin hyötyä sinusta kuitenkin rahallisesti, vai ajatteleeko sinun tilannettasi? Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että älä muuta pitkään aikaan.
Oma talouden tilanne on tosi huono.
On hyvä palkka, mutta tuhlaan rahani meikkeihin, vaatteisiin, shoppailuu, sisustukseen ym. - påntus
.................... kirjoitti:
Oma talouden tilanne on tosi huono.
On hyvä palkka, mutta tuhlaan rahani meikkeihin, vaatteisiin, shoppailuu, sisustukseen ym."Oma talouden tilanne on tosi huono.
On hyvä palkka, mutta tuhlaan rahani meikkeihin, vaatteisiin, shoppailuu, sisustukseen ym. "
Minkä ikäinen olet. Itse elän kyllä avoliitossa, mutta meillä menee rahat autolainaan ym muihin laskuihin. Säästän rahaa aina niin paljonkun pystyn. Ja voi kuinka tekisi mieli ostaa uusia vaatteita jne. mutta niitä pystyy todella harvoin ostamaan..
Ei millään pahalla mutta miksi miehesi hyväksyy sen, että sinä et maksa mitään vaan käytät kaikki rahasi itseesi, etkä yhteiseen asumiseen, ruokaan, laskuihin ym.
Luuletko, että miehesi jaksaa edes kauaa katsella tuollaista ihmistä joka laittaa kaikki rahansa vaan itseensä. Vai haluaako mies itselleen kotiin nätin, aina uusissa muotivaatetissa ja kampaamolla värjätyt/laitetut hiuksest omaavan "panonuken" kotiinsa.
En tosiaan tiedä miltä näytät ym., mutta tuon tekstin perusteella... Joko olet 18 vuotias kakara tai sitten pinnallinen ihminen, joka ei osaa käyttää rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594