Fiat Albea

Olen harkinnut Albeaa, sitä halpis-Sedania. Kertokaas omistajat kokemuksia. Näyttäis piisaavan maavaraa ainakin.
Ilmoita

Olen ajellut jonkinverran Albealla, on ihan hyvä käyttöauto. Sanoisin, että moninverroin parempi ja laadukkaampi kuin uusimmat Lada, joten suosittelen Albeaa, et pety.
2 VASTAUSTA:
Ladoista puhui myös 1 autolehti: http://www.kaleva.fi/index.cfm?m=alasivu&osio=auto&ka=95 Lainaus "Itse asiassa monen Lada-kuskin uskoisin pitävän autoa todella hyvän näköisenä. Ainakin itse voisin nimittäin kuvitella, että mikäli perusladaa olisi aikoinaan kehitetty normaalien, länsimaisten autojen tapaan, siitä olisi kehittynyt jossakin vaiheessa jotakuinkin tämän näköinen auto." Juuri maavara ja takakontti saavat minut harkitsemaan Albeaa. Olen jo löytänyt muutaman mielenkiintoisen.
auto hakusessa kirjoitti:
Ladoista puhui myös 1 autolehti: http://www.kaleva.fi/index.cfm?m=alasivu&osio=auto&ka=95 Lainaus "Itse asiassa monen Lada-kuskin uskoisin pitävän autoa todella hyvän näköisenä. Ainakin itse voisin nimittäin kuvitella, että mikäli perusladaa olisi aikoinaan kehitetty normaalien, länsimaisten autojen tapaan, siitä olisi kehittynyt jossakin vaiheessa jotakuinkin tämän näköinen auto." Juuri maavara ja takakontti saavat minut harkitsemaan Albeaa. Olen jo löytänyt muutaman mielenkiintoisen.
Juuri samaisista syistä päädyin Albeaan kun ostin sen 2007. Tavaratila on uskomattoman suuri ja maavaraa niin paljon ettei routaista mökkitietä tarvitse pelätä. Täällä Helsingissä parkkipaikkojen etsintä ei ole tuottanut ongelmia kun ei tarvitse pelätä pohjakosketuksia. Harmi ettei auto kelvannut kuluttajille.
+Lisää kommentti
Auto on vaikuttanut minun käytössäni luotettavalta. Olen ajanut sillä kohta 150.000 km, eikä suurempia ongelmia ole ollut.
1 VASTAUS:
Löysyn halvalla vähän ajetun Lada 111:n.
+Lisää kommentti
Vaikkakin nyt löysit jo auton, on pakko kommentoida tähän. Ostimme Albean 2007 joka on nyt ollut meillä kohta 4-vuotta. Hyvin palvelee, joka päivä, takakontti on iso ja muutenkin pirun hyvä perus auto, 3 lasta mahtuu takapenkille jne. MUTTA, on kyllä ihan pikkasen varaosat kivenalla.. Öljysuotimet ja jarrupalat olen saanut hankittua muualta kuin maahantuojalta, mutta muuten ei tunnu löytybän mitään osia mistään, eikä kukaan tai mikään manuaali tunne koko autoa. Maahantuojalla, suhteutettuna muihin saman kokoluokan autoihin varaosat maksavat hunajata. Tänä iltana olen etsinyt pakoputkea, jota ei vai yksinkertaisesti löydy miltää tarvike osien valmistajalta. Pitänee ajaa se ihan pakoputkikorjaamolle, jossa ne tekevät sen pakoputken omista osistaan, koska sekin tulee hirveästi halvemmaksi kuin maahantuojalla. Maahantuojalla pelkkä putken takaosa, siis pelkkä osa, ei työt, maksaa yli 300e tommoseen kinderiin.. Minusta se on kallista. Öljyn suodatin 20e (no ei paha, mutta muissa saman koko luokan autoissa halvempia), etujarrupalat 88e (löytyy muuten motonetistä 27e:llä stilon palat jotka sopivat täydellisesti), alatukivarren puslia ei ole saatavilla ollenkaan, että kun semmonen menee, niin 170e/puoli koko alatukivarren hinta. Toki fiksulle korjaajalle kun vie niin ottaa tukivarren irti mittaa ja katsoo, missä fiatissa on samanlainen(olikohan se nyt vanhassa puntossa sama, jos en väärin muista jolloin hinta oli 11e/kpl). Lopuksi tiivistettynä. Pirun hyvä käyttö auto jolla pääsee paikasta A - paikkaan B, jos vaan jaksaa etsiä jokaisen varaosan erikseen jostain muualta kuin maahantuojalta ja painaa mieleen mistä ne löytyy seuraavaa laukeamis kertaa varten.
1 VASTAUS:
Fiiun osia saa hyvin autonosat24.fi sivuilta ja ovat älyttömän edullisia,
+Lisää kommentti
se on hyvä
Ilmoita
5 vuotta meni että joku vastas?
1 VASTAUS:
Eikä tietoja ole paljon sittenkään. Autot maksaa mikä mitäkin, eikä kokaan tiedä mistä mitäkin maksaa. Meinaatko vaihtaa kurkkaa omasi hinta.
Ei se kurkkaus mitään maksa meneepähän kuitenkin rahaa. Silleen ovelasti.
Pitää muitten kin tienata
+Lisää kommentti
Yksi parhaista autoista mitä saa edullisesti, ajanut yli 80000 kilometriä ja ei ainuttakaan vikaa ja katsastuksesta aina heittämällä läpi.
Talvella samalta parkkipaikalta vietiin premiumautoja hinurilla kun pakkasta oli -30 astetta, hyppäsin albeaan ja avaimesta käyntiin, lasia skrabaamaan ja liikenteeseen, bemari ja volkkarikuskit oli ihmeissään kun niitten kotterot oli hyytynyt, pisti vähän enemmänkin hymyilyttämään.
2 VASTAUSTA:
Tiedän tunteen! Fiatilta löytyy kyllä mainioita automalleja nykyisin! Laatu parantunut monen mallin kohdalla.
Mistähän päin Albeaa löytyy tuulettimen moottori? Ihan pienellä etsimisellä ei kyllä löytynyt.
+Lisää kommentti
Punainen Albea vm 2007 ollut nyt 6 vuotta ja mittarissa 135 tkm. Muutaman kerran varoitusvaloja vilkutellut ja huollossa testerillä kuitattu pois. Akku meni pohjoisen kovissa pakkasissa pari talvea sitten. Muuten käypä soiva peli ja iso maavara harvinaista herkkua. Lämminkin se on kun paahtaa 50 km maantietä -30 asteen pakkasessa. Keulapeite on tietysti, tein pahvista. Hyvä peli ja eukko tykkää kanssa.
Ilmoita
Mistä noita enään saa?
Ilmoita
Kun hieman pohditaaan, tulee väkisinkin vastaan asioita jotka ovat olleet ensin Fiiatissa. 60 luvulla kusiainen veti jonoa, ei ollut nopeusrajoituksia kasipuolikas meni jo yli 110km/h Tipparellu ja mini oli samankokoisella moottorilla, mini pärjäsi rellu ei. Mosset oli 1200cc ja meni 140. kun tuli japsit, muistuu mieleen isuzu 1500cc koneella. 150kmh oli jo vauhtia, jenkit 4 litran pikku-kutosilla, ja 5.8 litran kaseilla, fiiut pärjäs kuitenkin. Nykyiset pumppusuutin dieselit tais olla Alfassa ensin, Opel siirtyi fiiatin diiseliin 2005, 1,3 on corsassa 1,9 oli jo vectrassa, chrysler käyttää fiiun koneita. Ducato on maailman maineessa, ja uusi toyota pro-aceon saasteettomalla maranellon sukuisella koneella, pösö ja citikka hdi on pitkälti samaa ideaa mm jaguar 2,7 ja uudempi 3,0 peugeot indenor moottori, samaa käyttää range-rover... Osta siis huoleti Fiiatti, se on oikeesti Ferrarin sukua, Wartburgia ja Audia yhdistää sukulaisuus DKV merkkiseen keksintöön. Ranskalaiset on hyviä lautasella, Nissan renaultin omistaa valtaosin mersu, jonka uusin pikkupaku tulee Dacian tehtaalta. Myös lada omistaa palan yhtiöstä. Fiiatti on italiasta, euroopasta. ei kiinasta niinku volvo.
Ilmoita
Olen harkinnut vaihtavan skodasta joko ladaan tai fiattiin. Jotenkin olen kyllästynyt skodaan ja siihen fiilikseen jota Kaalikärry tuo. Fiatti voisi olla hyvä vaihtoehto myös...kumpikohan on luotettavampi skoota vai fiude?
Ilmoita
Hyvä auto, oli parivuotta sitten sellainen. Nyt taas ko. peli alla 😀 pienen johtotähti hairahduksen jälkeen ... Albeassa ilmenneet viat 100000 km asti olivat oikea raidetangonpää ja pakoputken takapönttö.
1 VASTAUS:
ostin 1.11-17. 15 tkm ajanut. raidetangon pää katsastukseen uus. ostin katsomatta liikkeestä kotiin toimituksella. 122 tkm oli lukema. kulutus 5.5-7l. kaikissa olosuhteissa. kolmas fiiu ja tuntuu turkkilaiseksi "peltovankkuriksi toimivan entisiä paremmin. meluisa työauto. toisaalta hinta 1/3 mukamast hiiaanommist. tulos vissii vanhax, ku kelepaa tämmössii.. ajel. stadin huuhkaja 48.
+Lisää kommentti
mee töihi
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Fiat Albea

Olen harkinnut Albeaa, sitä halpis-Sedania. Kertokaas omistajat kokemuksia. Näyttäis piisaavan maavaraa ainakin.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta