Meikkivoide joka ei tuki ihohuokosia, aknesta taipuvainen iho?

kkkkkkkkkkkggkg

Olen käyttänyt nyt monta vuotta loreal true match meikkivoidetta, pakko sanoa, että paras mitä olen kokeillut. Olen kuitenkin sen tajunnut nyt tässä tukkivan ihohuokoseni entistä herkemmin. Ja katsoimpa sitten sen inciä kun sen löysin. Silikoni, silikoni, ainakin 4 silikonia ja methylparaben ja propylparaben. Eli todellinen akne ystävällinen tuote ! Aluksi (ekana vuonna) en huomannut mitään erityistä. Mutta nyt jos satunkin nukahtamaan meikit naamassa (aamulla on vähintään yksi näppy) ja myös ihan normaalin päivän mittaan saattaa aiheuttaa tukkeutumia.
Olin kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen meikittä ja naamani oli todella hyvässä kunnossa, muttakun meikkivoiteen käyttö taas jatkui niin huononi. Syön samalla roaccutan kuuria ja pesen meikit kunnolla pois.

Mutta nyt olisi hakusessa sekaiholle sopiva MEIKKIVOIDE joka ei sisältäisi silikonia tai noita öljyjä.
Puuterimaisia olen kokeillut, en tykkää käyttää puuterimaisia tuotteita. Luonnon tuotteita saa olla, mutta ei jauheita ym vaan meikkivoide.
Onko marketeissa ollenkaan silikonittomia, ei taida olla?

Olen miettinyt kokeilevani maybellinen mineraalimeikkivoidetta, joka käsittääkseni sisältää silikonia muttei öljyjä.

Ehdotelkaa ja kertokaa parhaimmaksi havaitut! :)

18

5721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkggkg

olisi kiva kuulla vastauksia! niinkään silikoni ei olisi pahasta, mutta mineraaliöljytön olisi hakusessa. Kellään tietoa?

• ssssssssssssssssssss

Katoin äsken Niva Ideal Finishin tuoteselostuksesta, enkä huomannut sieltä mielestäni yhtään parabeenia. Mielestäni tämä on ihan ok tuote, mutta mulla on liian vaalea sävy. :/

• ...
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

Katoin äsken Niva Ideal Finishin tuoteselostuksesta, enkä huomannut sieltä mielestäni yhtään parabeenia. Mielestäni tämä on ihan ok tuote, mutta mulla on liian vaalea sävy. :/

Rimmelin Stay Matte- meikkivoiteessa ei ole silikoneja tai mineraaliöljyjä kuten ei myöskään Dr Hauschkan meikkivoiteessa.

• stbyt

Miten parabeenit liittyvät akneen? True Matchissa ei ole mineraaliöljyä tietääkseni, tosin se on kosteuttava, mutta talvella varmaan hyvä kun iho on kuivempi.

Jos haluat jotain hoitavampaa, niin Cliniquella on akneiholle meikkivoide Anti-Blemish Solutions foundation, jossa on salisyylihappoa ym.

• :::::::

Lumenen mineraalimeikkivoide Double Stay. Minulla tukkeumat vähentyneet huomattavasti kun vaihdoin tähän.
      Yleensäkin nuo mineraalimeikit taitaa olla juuri niitä, jotka antaa ihon hengittää.

• BareFaced Beauty

Mulla oli ihan ennen samalla tavalla, et jos jätin meikit naamaan ni heti tuli finnejä ja naama meni hirveeseen kuntoon. Mun sisko ehdotti et koittaisin barefaced beautyn mineraalimeikkivoidetta ja oon nyt jonki aikaa käyttäny ja tuntuu ainaki et iho hengittää tosi paljon paremmin. Mul oli ennen just finnejä t-alueella mut nyt ei oo enää. Toi on siitäki hyvä ku se on luontaiskosmettiikkaa eli ei tunge myrkkyjä iholle. :)

Se löytyy http://www.greenlips.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=323&OpenGroups=323

Itse kaannatan! :)

• pfdvbjä

käyttäytyvät elimistössä hormonien kaltaisesti, siitä kaiketi finnit.

• huulipuna2
        pfdvbjä kirjoitti:

Mitä olen ottanut selvää, kaikissa tuotteissa lähes on parabeenejä, mutta niitäkin on eriasteisia, on parempia parapeenejä ja näistä syntyy tuotteiden erot.

• huulipuna2

erikoinen ajatus sinulla, luonnon kosmetiikassa paljon onkin säilöntäaineita, joilel itse olen yliherkkä. luonnonkosmetiikka aiheuttaa paljon allergioita ja yliherkkyyttä, varovaisesti kokeilisin.

• kaisa.raahesta
        pfdvbjä kirjoitti:

Kyllä finnit tulee epäpuhtaasta ihosta

• jjjjjjjjjjjjjjjjj1

uppp

• sdfsdf

Olen kokeillut erilaisia mineraalimeikkejä ja kymmeniä meikkivoiteita, mutta ei niillä ole sanottavaa vaikutusta ihooni. Voi kyllä olla yksilöllistäkin.

• herkka sekaiho

Mulla auttoi Baremineralsin meikkivoide. Se ei kyllakaan peittanyt tarpeeksi joten etsiskelen tassa hieman peittavampaa aitoa mineraalimeikkivoidetta.

• mustikkapullanen

Meikkivoiteessa pitäisi lukea non-comedogenic (saatoin kirjoittaa vähän väärin sillä en jaksa lähteä tarkistamaan) mutta siis toi tarkoittaa juuri sitä ettei se tuki ihohuokosia... en tiedä siitä sitten sillä mä käytin joskus lorealin true match minerals sitä jauheista meikkivoidetta, joka oli juuri 'ei tuki huokosia', mut eipä se mitään auttanut finnejä vain tuli.. Ja mulle joskus joku kosmetiikkamyyjä sanoi kun se auttoi meikkivoiteen valinnassa, että mikään meikkivoide ei tuki huoksia jos muistaa puhdistaa päivänpäätteeksi meikit pois huolellisesti ja hyvin.

• infoa sinulle

Lumene natural code skin profector ei tuki ihohuokosia ihanan kevyt kontrolloi punaisuuttaa peittää sopivasti ei kuivata ihoa ja mikä parasta tekee ihosta mattaisen
      ja mattapinta pysyy koko päivän sellainen 8,70€

• huulipuna2

Kokeilin, ei pysynyt kasvoillani, vaikka hoidan ihoani hyvin, tuntui kuivahkolta iholla Lumene.

• infoa sinulle

No itselläni on sen verran rasvainen iho,että sopii mullle täydellisesti

• huulipuna2

Itse käytän Mary Kayn foundatiota ja ei tuki ihohuokosia, hyvin luonnollinen ja sopivan peittävä aikuiselle naisellekin, pidän todella paljon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe