Rakennekynsipakkaus

RIO UV NAILS

Onko kellään kokemuksia Elloksen RIO UV NAILS -RAKENNEKYSIPAKKAUKSESTA? Kannattaako maksaa satasen? Kuvastossa on siihen liittyvät lisätarvikkeet, maksaa viidenkympin luokkaa. Oletteko tilanneet ne myös vai pärjääkö pelkällä peruspaketilla? Kyseessä teinityttö (15 v), jolle paketti tulisi. Kannattaako hankkia?

23

2315

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ellos

      et saa uuniin uutta lamppua mistään, ihan lelu. Katso huutonetistä paremmat tuotteet, tilasin just

      • -----

        siihen uuniin käy ihan samat lamput kun muihinkin uuneihin... ei ole kovin laadukkaita ne geelit, mutta jos 15 v. tytölle harjotteluun, ni ihan ok. ainut iso- on että kun geeli loppuu joudut tilaamaan setin jossa kaikkia tarvittavia aineita, eli pelkkää geelipurkkia ei uutta saa...


      • tuohon...
        ----- kirjoitti:

        siihen uuniin käy ihan samat lamput kun muihinkin uuneihin... ei ole kovin laadukkaita ne geelit, mutta jos 15 v. tytölle harjotteluun, ni ihan ok. ainut iso- on että kun geeli loppuu joudut tilaamaan setin jossa kaikkia tarvittavia aineita, eli pelkkää geelipurkkia ei uutta saa...

        käyttöön sovi mikä tahansa geeli tai ainakin primerin ja alusgeelin kanssa. Eikös niitä voi ostaa mistä tahansa, ei niitä Ellokselta tarvitse ostaa.


      • 10+12 ;)
        ----- kirjoitti:

        siihen uuniin käy ihan samat lamput kun muihinkin uuneihin... ei ole kovin laadukkaita ne geelit, mutta jos 15 v. tytölle harjotteluun, ni ihan ok. ainut iso- on että kun geeli loppuu joudut tilaamaan setin jossa kaikkia tarvittavia aineita, eli pelkkää geelipurkkia ei uutta saa...

        Köhöm... geelejä todellakin saa tilattua netistä yksittäin. Mikä tahansa geeli käy. Eikä niiden tarvitse olla jotain tiettyä merkkiä.


    • RIO UV NAILS

      Sen verran vielä, että mikä Elloksella myytävän uuni teho mahtaa olla, kun ei ole kuvastossa mainittu? Kuvan perusteella ei kuitenkaan ole sama kuin Hobby Hallissa myytävä 36 W lamppu. Siellä aloituspakkaus 139 e eli lienee parempi. Hinta kuitenkin 50 e enemmän kuin tämänhetkinen Elloksen tarjous...

    • Kynsikäs06

      esim anttilassa näkyi olevan sama pakkaus 99€, huomasin eilen siellä ostoksilla ollessa. Kohta niitä saa varmaan jo citymarketeistakin. Taitaa olla joulun hittituote...

      Pelkään vain että näitä ostetaan nuorille lahjaksi jotka sitten pilaavat kyntensä "harjoitellessaan". Oikeasti geelikynsien teko ei ole vaikeaa mutta senkin voi tehdä vakavasti pieleen mikäli ei ole käsitystä desinfioinnista tai siitä, kuinka paljon sitä omaa kynttä voi ohentaa yms.

      Sukulaistyttö 14-v sai tällaisen kesällä kaveriltaan lahjaksi ja siinä ei käynyt hyvin. Tunnen olevani asiasta osavastuussa koska itse olen koulutukset käynyt ammattilainen ja tyttö aina ihaili tekemiäni kynsiä. En halunnut vielä niin nuorelle tytölle laittaa geelejä ja kerroinkin sttä mistä syystä (nuori tyttö ei tarvitse kotkankynsiä vaikka sellaiset on rihannalla ja lady gaagalla yms ketäniitä nyt on...huollot on kalliita ja muutenkin pelkkä kynsilakkauskin on kiva kun oppii hoitamaan ensin käsiään hyvin eikä järsimään kynsiä... jne)

      ...huokaa....

      Mutta kun nuoret on itsepäisiä niin sitten kaikki päättyy kyyneliin. Toivoisin myyjäliikkeiltä enemmän vastuuta siitä minkä ikäisille näitä tuotteita luovutetaan ettei näitä surullisia tapauksia sitten tulisi, mutta se taitaa olla mahdotonta.

      • Alkuperäinen kysyjä

        ... miten tämän tytön kynsille sitten kävi? Onko ongelma jo hoidettu ja jäikö geelikynsien laitto hänellä sen jälkeen?


      • Kynsikäs06
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        ... miten tämän tytön kynsille sitten kävi? Onko ongelma jo hoidettu ja jäikö geelikynsien laitto hänellä sen jälkeen?

        No hän oli lyhentänyt ja ohentanut omat kynnet ihan juurtamyöten... sanoisinko verinahkaan asti. Eikä tietenkään mitään desinfiointeja. Sitten tipit oli liimattu siihen vaan ja geelit päälle. Kuulemma kipeää oli jonkun verran ottanut niitä sormia uunitella mutta 3 kerrosta oli kuitenkin saatu laitettua ystävän avustamana.

        Tietenkin pieni polte sormenpäissä on ihan normaalia joskus paksuja geelikerroksia laitettaessa, mutta kun se polte vaan pahenee seuraavana päivänä ja kädet on kipeät, ei enää burana auta. Ja tietenkään niitä kynsiä ei saa pois äkkiä eikä helposti. Sitten otetaan käyttöön voimakeinot kun asetonillinen kynsilakka kirvelee eikä viilata pysty.

        Ymmärtäähän sen ettei vanhemmille kerrota tässä vaiheessa että jotain on mennyt pieleen.

        Ja siinävaiheessa kun on pakko kysyä vanhemmilta apua niin sormet olikin jo niin pahasti tulehtuneet että sairaalaan piti lähteä. Kädet olivat kyllä aika pahassa kunnossa pitkään, joku ma kyni oli irronnut kokonaan ja tulehdukseen sitten antibioottia ja jotain voiteita.

        Onhan tämä aika ääripäästä eikä kaikille noin pahasti satu mutta mitä 14-vuotiaskaan tällaisita asioista tietää. Aivan sama kuin kokeilee kotihiusvärejä ja kulmienvärjäystä ja sitten huomaakin että on allerginen vetyperoksidille....


      • shellac
        Kynsikäs06 kirjoitti:

        No hän oli lyhentänyt ja ohentanut omat kynnet ihan juurtamyöten... sanoisinko verinahkaan asti. Eikä tietenkään mitään desinfiointeja. Sitten tipit oli liimattu siihen vaan ja geelit päälle. Kuulemma kipeää oli jonkun verran ottanut niitä sormia uunitella mutta 3 kerrosta oli kuitenkin saatu laitettua ystävän avustamana.

        Tietenkin pieni polte sormenpäissä on ihan normaalia joskus paksuja geelikerroksia laitettaessa, mutta kun se polte vaan pahenee seuraavana päivänä ja kädet on kipeät, ei enää burana auta. Ja tietenkään niitä kynsiä ei saa pois äkkiä eikä helposti. Sitten otetaan käyttöön voimakeinot kun asetonillinen kynsilakka kirvelee eikä viilata pysty.

        Ymmärtäähän sen ettei vanhemmille kerrota tässä vaiheessa että jotain on mennyt pieleen.

        Ja siinävaiheessa kun on pakko kysyä vanhemmilta apua niin sormet olikin jo niin pahasti tulehtuneet että sairaalaan piti lähteä. Kädet olivat kyllä aika pahassa kunnossa pitkään, joku ma kyni oli irronnut kokonaan ja tulehdukseen sitten antibioottia ja jotain voiteita.

        Onhan tämä aika ääripäästä eikä kaikille noin pahasti satu mutta mitä 14-vuotiaskaan tällaisita asioista tietää. Aivan sama kuin kokeilee kotihiusvärejä ja kulmienvärjäystä ja sitten huomaakin että on allerginen vetyperoksidille....

        Kovat/väärät otteet voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita kynnen kasvuun. Varmasti myöhemmällä iällä harmittaa jos kynnen kärki kasvaa esim. auki koko vapaalta kärjeltään (eikä mitkään "perus muhkuratkaan" ole kivoja, etenkään jos ne on tietämättömyyttään itse aiheutettuja). Mielestäni tuollaiset halpiskynsisetitkään eivät ole mitään lasten/nuorten leluja, ehtii sitä myöhemminkin.


      • RIO UV NAILS
        Kynsikäs06 kirjoitti:

        No hän oli lyhentänyt ja ohentanut omat kynnet ihan juurtamyöten... sanoisinko verinahkaan asti. Eikä tietenkään mitään desinfiointeja. Sitten tipit oli liimattu siihen vaan ja geelit päälle. Kuulemma kipeää oli jonkun verran ottanut niitä sormia uunitella mutta 3 kerrosta oli kuitenkin saatu laitettua ystävän avustamana.

        Tietenkin pieni polte sormenpäissä on ihan normaalia joskus paksuja geelikerroksia laitettaessa, mutta kun se polte vaan pahenee seuraavana päivänä ja kädet on kipeät, ei enää burana auta. Ja tietenkään niitä kynsiä ei saa pois äkkiä eikä helposti. Sitten otetaan käyttöön voimakeinot kun asetonillinen kynsilakka kirvelee eikä viilata pysty.

        Ymmärtäähän sen ettei vanhemmille kerrota tässä vaiheessa että jotain on mennyt pieleen.

        Ja siinävaiheessa kun on pakko kysyä vanhemmilta apua niin sormet olikin jo niin pahasti tulehtuneet että sairaalaan piti lähteä. Kädet olivat kyllä aika pahassa kunnossa pitkään, joku ma kyni oli irronnut kokonaan ja tulehdukseen sitten antibioottia ja jotain voiteita.

        Onhan tämä aika ääripäästä eikä kaikille noin pahasti satu mutta mitä 14-vuotiaskaan tällaisita asioista tietää. Aivan sama kuin kokeilee kotihiusvärejä ja kulmienvärjäystä ja sitten huomaakin että on allerginen vetyperoksidille....

        Hurja juttu, kiitos kun kerroit! Tyttöni toivoo kuitenkin kovasti omaa kynsistudiota. Tähän asti hoitanut ja lakannut kynsiään perinteisesti, kuitenkin koristeellisesti lakaten. Taidan hankkia hänelle parempilaatuisen kuin Elloksen versio ja perehtyä hommaan hänen kanssaan, valvoa ensimmäiset laitot ja teroittaa hygienian ja turvallisuuden merkitystä...


      • nimim.kokemust on!
        Kynsikäs06 kirjoitti:

        No hän oli lyhentänyt ja ohentanut omat kynnet ihan juurtamyöten... sanoisinko verinahkaan asti. Eikä tietenkään mitään desinfiointeja. Sitten tipit oli liimattu siihen vaan ja geelit päälle. Kuulemma kipeää oli jonkun verran ottanut niitä sormia uunitella mutta 3 kerrosta oli kuitenkin saatu laitettua ystävän avustamana.

        Tietenkin pieni polte sormenpäissä on ihan normaalia joskus paksuja geelikerroksia laitettaessa, mutta kun se polte vaan pahenee seuraavana päivänä ja kädet on kipeät, ei enää burana auta. Ja tietenkään niitä kynsiä ei saa pois äkkiä eikä helposti. Sitten otetaan käyttöön voimakeinot kun asetonillinen kynsilakka kirvelee eikä viilata pysty.

        Ymmärtäähän sen ettei vanhemmille kerrota tässä vaiheessa että jotain on mennyt pieleen.

        Ja siinävaiheessa kun on pakko kysyä vanhemmilta apua niin sormet olikin jo niin pahasti tulehtuneet että sairaalaan piti lähteä. Kädet olivat kyllä aika pahassa kunnossa pitkään, joku ma kyni oli irronnut kokonaan ja tulehdukseen sitten antibioottia ja jotain voiteita.

        Onhan tämä aika ääripäästä eikä kaikille noin pahasti satu mutta mitä 14-vuotiaskaan tällaisita asioista tietää. Aivan sama kuin kokeilee kotihiusvärejä ja kulmienvärjäystä ja sitten huomaakin että on allerginen vetyperoksidille....

        VAI että mitä 14-vuotiskaan näistä tietää? sanompa vaan että itse olen 17-vuotias ja aloitin kynsien laiton 14-vuotiaana ja hyvin ne ovat onnistuneet ja olen tehnyt niitä muillekin ja tyytyväisiä ovat olleet.Ei tarvitse tuomita kaikkia 14-vuotiata sen takia mitä oma typerä sukulaistyttösi oli mennyt tekemään eivät kaikki ole yhtä tyhmiä etteivät kerää ensin tietoa miten kynsi laitetaan:) ja tulehdutta sillä kyntensä!


      • ........
        nimim.kokemust on! kirjoitti:

        VAI että mitä 14-vuotiskaan näistä tietää? sanompa vaan että itse olen 17-vuotias ja aloitin kynsien laiton 14-vuotiaana ja hyvin ne ovat onnistuneet ja olen tehnyt niitä muillekin ja tyytyväisiä ovat olleet.Ei tarvitse tuomita kaikkia 14-vuotiata sen takia mitä oma typerä sukulaistyttösi oli mennyt tekemään eivät kaikki ole yhtä tyhmiä etteivät kerää ensin tietoa miten kynsi laitetaan:) ja tulehdutta sillä kyntensä!

        äläpäs nyt pillastu, hyvällähän tuo kirjoittaja vain tarkoitti. Kaikki eivät ehkä tiedä vaaroja ja riskejä.... minusta on hyvä että ihmiset jakaa kokemuksiaan ja ehkä auttaa muita välttämään samat virheet.
        Tuo sinun kirjoituksesi osoittaa edelleenkin nuoren ikäsi ;)


      • cinderellaaaa
        ........ kirjoitti:

        äläpäs nyt pillastu, hyvällähän tuo kirjoittaja vain tarkoitti. Kaikki eivät ehkä tiedä vaaroja ja riskejä.... minusta on hyvä että ihmiset jakaa kokemuksiaan ja ehkä auttaa muita välttämään samat virheet.
        Tuo sinun kirjoituksesi osoittaa edelleenkin nuoren ikäsi ;)

        Minä ostin kyseisen setin joka maksoi 159,- ja hyvä on ollut. Ennen kuin itse aloin tekemään kynsiä katsoin monia monia opetus videoita ja luin tietoa netistä. Kunhan vain perehtyy asiaan niin ei käy pahasti. Kynnet ovat olleet kestäviä kunhan vain muistaa huoltaa ajoissa ettei kasva liikaa ja irtoa. Olen ollut tyytyväinen antaisin numeroksi 9 :)


      • maik+++
        cinderellaaaa kirjoitti:

        Minä ostin kyseisen setin joka maksoi 159,- ja hyvä on ollut. Ennen kuin itse aloin tekemään kynsiä katsoin monia monia opetus videoita ja luin tietoa netistä. Kunhan vain perehtyy asiaan niin ei käy pahasti. Kynnet ovat olleet kestäviä kunhan vain muistaa huoltaa ajoissa ettei kasva liikaa ja irtoa. Olen ollut tyytyväinen antaisin numeroksi 9 :)

        Kyllähän 14-v on ihan penska vielä. Ei takuulla tiedä esim. aseptiikasta mitään. Itsekin pidän kyseistä settiä ihan leluna, kun vertaa omaan ammattitason settiini. Tietysti huonostikin laitetut kynnet näyttävät omaan silmään hyviltä, jos ei ole vertailukohdetta tai estetiikan tajua.


      • Seitikki06
        maik+++ kirjoitti:

        Kyllähän 14-v on ihan penska vielä. Ei takuulla tiedä esim. aseptiikasta mitään. Itsekin pidän kyseistä settiä ihan leluna, kun vertaa omaan ammattitason settiini. Tietysti huonostikin laitetut kynnet näyttävät omaan silmään hyviltä, jos ei ole vertailukohdetta tai estetiikan tajua.

        joo ja itse en kyllä ottaisi koskaan kynsiä alaikäiseltä vaikka kuinka on tehnyt niitä kotona itselleen tai kavereille.


      • älytöntä
        Seitikki06 kirjoitti:

        joo ja itse en kyllä ottaisi koskaan kynsiä alaikäiseltä vaikka kuinka on tehnyt niitä kotona itselleen tai kavereille.

        lopettakaa te "ammattilaiset" tuo turhanpäiväinen paapominen! Se on aivan jokaisen oma asia minkä ikäisenä alkaa kynsiään laittelemaan! kestäkää vaan se karu totuus että kaikki jotka vain haluavat oppivat ilman mitään koulutusta!


    • DreamHair.fi

      dreamhair.fi siellä hyvänlaatuista ja paljon halvemmalla, 60e aloituspakkaus 30e UV-lamppu, sieltää saa myös geelit, lakat, koristeet ja valmiiksi kuvoidut tipit halvalla. Ja kokemuksesta voin sanoa että on hyvänlaatuista.

      Vaikka ensimmäinen "kynsistudio" on kyseessä, en lähtisi suosittelemaan Ellosta tai Hobby Hallia. Asiantuntevista liikkeistä, ja vielä kun tuolta saa halvemmalla. Mukana tulee myös ohje dvd.

      Itse ostin tuollaisen ja tyytyväinen olen, ja tästedeskin ostan tarvitsemani rakennekynsituotteet tuolta.

      Dvd:n avulla oli helppo aloittelijankin tehdä kynsiä!

      Sieltä saa myös melko halvalla hiustenpidennyksiä (ei pysyviä). Laitetaan pinnintapaisilla kiinni, jotka mukana hiuksissa. Ei näy päältäpäin että on pidennykset ja on myös aitoa hiusta, pidennykset saa helposti pois ja takaisin. :)

      • varoituskolmio

        Se nyt vaan on niin, että välillä myös ammattilaisista löytyy niitä, jotka eivät hommaansa osaa. En pidä todellakaan turhana varotella aloittelijoita, koska lopputulos voi olla jotain aivan karmeaa, kun ei tiedetä kynnen anatomiasta ja aineiden vaikutuksesta. Laitan linkin yhteen blogiin, jossa kahdessa eri tapauksessa lopputulos ei ollut kovinkaan kiva, kun tekijä ei tiennyt mitä teki:
        http://blogs.nailsmag.com/fingernailfixer/archive/2011/08/19/Do-You-Read-the-Directions.aspx


      • Kynsikäs

        Mikäs asiantuntijaliike se tuollainen nettikauppa on? Asiantuntijoita taitaa olla pelkästään ammattilaiset, jotka haluavat ottaa sen 40-70€/ kk laittaessaan itse sulle ne kynnet. Itse kävin ihan liikkeessä ottamassa geelauksen kynsiin, se maksoi 48€ ja pysyi viikon. Mieluummin teen sitten kotona samanlaiset lakkaukset itselle pelkillä materiaali kustannuksilla.


    • petetttyyy

      Rio-geelit ovat aivan vitsi. Kynsilakkakin pysyy kauemmin. Olen tosi pettynyt ja käyttänyt geelejä jo useamman viikon. Eivät pysy edes viikkoa kerrallaan ja oma kynsi heikentyy.

    • En tykännyt

      En tykännyt Rion paketista.

      Ostin Sokokselta joskus alennettuun hintaan (taisi olla viidenkympin luokkaa). Uuni meni heti rikki - no onneks sain toisen tilalle kun valitin asiasta moneen otteeseen. Sitten tein ekat kynnet - uuni oli täysin tehoton ja kävi ilmi että se lamppu on jotenkin rikki. Noh tilasin uuden lampun ja sitten se toimi vähän aikaa. Nyt on pölyttymässä tuolla kaapissa...

      Ainoa hyvä asia paketissa olivat tipit, jotka olivat yllättävän hyvälaatuisia (mutta joita saa Ebaysta tyyliin vitosella...).

    • yks,kaks,kol

      MiMaxin aloituspakettikin taitaa olla parempi kuin Rion....

    • Kannanotto

      Heips!

      Mielestäni palstalla aliarvioidaan alaikäisiä ja aloittelevia. Kynsikäs06 on kommentoinut asiallisesti, mutta erittäin loukkaavasti. Nykynuoret haluavat oppia uutta, ja jos tyttöjä kiinnostaa ( miksei poikiakin :D ) kynsien tekeminen, miksi niin jyrkästi kielletään ja aliarvioidaan nuorten osaamista.
      Sitten toiseen asiaan: Itse ostin UV-geelikynsipaketin Sanna Tara Nail Artista, ja erittäin hyvä ja laadukas on :) Olen itse todella tyytyväinen ja laatu on hyvää ( selkeät ohjeet ) Sanna Tara Nail Artita saa kaikenlaisia koristeita ja uv-geelejä A:sta - Ö:hön.
      Annetaan meidän nuorten oppia, ja harjoitella. Se voi olla vielä jonkun meidän tälle palstalle kirjoittaneen ammatti. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe