Alkoholisti avopuoliso raivostui riidasta ja sanoi ettei aio enää olla minun kodinhoitaja ja elättäjä ja käski häipyä. Asun hänen omistusasunnossaan ja maksan vuokraa.
Seuraavana päivänä hän alkoi nakella minun tavaroita ja sanoi että minä nukun sohvalla. Ja sanoi nakkaavansa minun tavarat pihalle ja etten asu siellä enää. Raivostuin moisesta,kun muutimme yhteen hän itse sanoi ettei toista voi nakata pihalle,että pari kk pitää olla aikaa hommata uusi asunto. Hän alkoi hajottaa tavaroitani ja siitä syntyi yhteenotto heikompana minua nakeltiin.Hän nakkasi minut särkemiensä romujen päälle,niin että kylki on musta ja henki salpaantui. Seuraavaksi hän vei minun avaimet ja sanoi että minun on häivyttävä samana iltana. Raivostuin avainten viemisestä ja oltiin käsikähmässä ja minua nakeltiin.
Lemmikit sain turvaan, ja oonevakossa, mutta miten saan loput tavarat pois?
Pelkään että hän hajottaa kamat,eikä minulla ole edes paikkaa niille
Idioottina minulla ei ole kirjallista vuokrasopimusta hänen kanssaan.
Käynkö näyttämässä poliiseille mustelmia (mm.kuristusjäljet kaulassa) että voin vaatia jotain korvausta jos hän hajottaa tavarani?
En haluaisi hajottaa ikkunaa kun haen kamat koska se ilmeisesti sekin menisi minun korvattavaksi?
vaikea avoero
38
6332
Vastaukset
- nojokunimimerkki
Entä jos molemmat hetken rauhoitutte.. Otat kaverin mukaan kun menet hakemaan tavaroitasi ja pyri menemään ajankohtana jolloin hän ei ole juonut..? itse yrittäisin myös sopia ajankohdan, ja yrittäisin hakea ne mahdollisimman pian.. Yritä olla viisaampi ja rauhallinen osapuoli, äläkä lähde riitaan mukaan jos sellainen meinaa syntyä tavaroita haettaessa.. Luulisin että kun avokkisi raivari on laantunut ettei hän enempää tavaroitasi rikkoisi?.. mutta en toki voi tietää kun en tunne häntä
- X
Viisaasti ja rauhassa kannattaa toimia, kaikki todisteet kannattaa toimittaa eteenpain, etta on ainakin niin paljon nayttoa kuin se vain on mahdollista. Tavarat kannattaa ottaa talteen, jos vain turvallisesti pystyy. http://mattiviikate.newsvine.com/
- mk
Vuokraa ja sinulla sattuisi olemaan vuokrasopimus niin silloijn ei voi heittää pihalla vaan on normaali irtisanomisaika mutta jos ei ole sopimusta niin silloin voi mutta kannattaa sopia että saa asua kun saa asunnon.
- llaki
jos on kirjoilla, niin asuu siellä ja on 3kk aikaa asua, häätö pitää olla kirjallisena.
- laatuliitto
Jos avoliitto purkautuu, taloudellisesti heikommalle jäävä osapuoli voi vastaisuudessa saada hyvitystä. Toinen voi kuitenkin saada hyvitystä panoksestaan yhteistalouden hyväksi, jos hän on auttanut toista kartuttamaan tämän omaisuutta. Puolisoiden on pitänyt asua yhteistaloudessa vähintään viisi vuotta tai heillä pitää olla yhteinen lapsi.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2010112412756106_pr.shtml
TÄSTÄ VOI OLLA SINULLE JOTAIN HYÖTYÄ??- fgfsgs
Kuinka niin? Lähinnä toisinpäin että joutuu maksamaan alkoholistille jos itsellä on enemmän rahaa kuin spurgulla.
- mk
Tänään ja se auttaa uusia avioliittoja eikä laki tule voimaan takautuvasti.
- aviovaimo!:!
mk kirjoitti:
kyllä AVOliittoja.
Sitäkään mä en kyllä tajua,e ttä jos haluaa samat oikeudet kuin aviopareilla, niin miks ei mene naimisiin.
Jos ei mene, ei saa samoja oikeuksia ja se siitä. - AVO...
mk kirjoitti:
- Laki koskee myös niitä avoliittoja, jotka ovat alkaneet ennen lain voimaantuloa.
STT - böööööööööööö
mk kirjoitti:
Kyse on AVOLIITOSTA eroamisesta, ei avioliitosta. Käy optikolla, tai osta suurennuslasi!
- Pääsin irti
Avioliiton aikana selvisi vaimoni työn vieroksuminen. Hän oli töissä vielä kun mentiin naimisiin, mutta sanoutui sitten irti, "kun ei jaksanut käydä töissä".
Pesään hän toi kasillisen tavaraa.
Olin hölmö, enkä tehnyt avioehtosopimusta.
Tein tosi paljon töitä ja sain perintöäkin.
Kun mittani oli täynnä hänen alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttöään, erosimme.
Uusi hyvä omakotitalo myytiin ja muutkin tavarat tasattiin. Saimme molemmat ostettua hyvät kerrostaloasunnot tilalle.
Tuli siinä pimpalle hintaa. Ja kaikki harmitkin vielä päälle. Ilmeisesti hän oli narsisti. Ainakin hyväksikäytön taito sekä asioiden valehteleminen oli hyvin hallussa. Naapurit olivat ihmeissään, tunsivat minut asiallisena ihmisenä, hän puolestaan keksi ties mitä juttuja korostaakseen itseään ja mustatakseen minua.
- pehmo ponsi
Hmm,vaan milläs maksoit?
- olerationaalinen
Mene poliisilaitokselle ja tee rikosilmoitus. Kyseessä kuulostaa olevan pahoinpitely ja toisen omaisuuden tahallinen rikkominen. Sinulla on todisteetkin siitä. Hän saa sakot ja joutuu teostaan vastuuseen. Mahdollisesti saa lähestymiskiellon. Toivottavasti olet löytänyt paikan, jossa asua "evakossa". Kannattaa pyytää joku ystävä/perheen jäsen hakemaan tavaroitasi (teet vaikka etukäteen listan). On turha mennä enää haastamaan riitaa, vaikka ymmärrän täysin kiukkusi. Poliisilaitokselta voit myös kysellä, josko joku sieltä tietäisi/ voisi olla avuksi tavaroita hakiessasi.
- LÄÄÄÄÄKÄÄÄÄRIIIIIN
MENE LÄÄKÄRIIN!!!!!! jos kaulassasi on kuristusjälkiä ja muutenkin pahoinpitelystä johtuvia mustelmia tms niin lääkärin lausunto ja sanot siellä että johtuvat pahoinpitelystä!!!
jolloin lääkäri voi puolestasi myös ottaa poliisiin yhteyden.. - ....................
"Alkoholisti avopuoliso raivostui riidasta ja sanoi ettei aio enää olla minun kodinhoitaja ja elättäjä ja käski häipyä. Asun hänen omistusasunnossaan ja maksan vuokraa."
Siis kumpi teistä on se spurgu joka elää toisen rahoilla?- TT
Sinä lähdet koska asut hänen asunnossaan !
- Nainen puolellasi
Lääkäriin!
Jäljistä ja vammoista lääkärintodistus ja valokuvat!
Ilmoitus poliisille, sen tekee aikuinen itse. (Jos pahoinpidelty olisi lapsi, niin silloin menee automaattisesti ilmoitus poliisille.)
Väliaikaisen asunnon saisit varmaan esim. turvakodista tai sossun kautta?
Voimia sinulle! Onneksi sait lemmikit turvaan! Alkoholistin kanssa ei kannata asua! - Poliisille heti...
Jos olet kirjoilla siellä ja se on kotisi, niin lain mukaan sinua ei voi noin vain nakata pihalle, hän joutuu maksamaan vahingonkorvauksia, kuten myös rikkoneesta omaiseedestasi. Hae lääkärintodistus vammoista ja nosta syyte. Ota ensisijassa yhteyttä oikeusaputoimistoon tai lakimiehen.
Näkyykö tiliotteessasi todisteita vuokranmaksusta tai muualla. Oliko se nyt 3:n kuukauden aika joka sinulla on oikeus olla siellä, mutta hänen täytyy kirjallisesti häätää sinut, mutta koska on väkivaltainen niin periaatteessa voit hakea hänelle lähestymiskieltoa ja sat olla siellä sen 3kk rauhassa. Itse lähtisin heti jos on paikka minne mennä, mutta vaatisin vahingonkorvauksia, sekä nostaisin syytteen pahoinpitelystä välittömästi.
sinulla on oikeus hakea tavarasi, pyydä poliisi vaikka avuksi ja poliisin puoleen kääntyisinkin ensisijassa. - rakkaus hiipuu aina
Mitenkähän mitkään liitot enää syntyvät jos erotessa rikkaampi joutuu aina maksamaan tasinkoa avoerossakin. Tarkemin lakia vielä tuntematta tuntuu oudolta.
Kannaa siis mennä liittoon vain itseään rikkaamman kanssa ja sehän ei aina onnistu.
Voiko tehdä avioehdon kaltaisen avoehdon?
Kauanko on oltava samoissa leivissä jotta suhde on avoliitto? Nythän joku kaunis naisenketale voi rahastaa helposti muuttamalla rikkaan ja hölmön vanhanpojan luokse asumaan vaikka viikoksi. Sitten erotaan ja tuhat hehtaaria perämetsää jakoon. Kunnes taas sama homma...- diipadaippa
niinkun ylemmällä olevassa iltalehden linkissä lukee:
- Puolisoiden on pitänyt asua yhteistaloudessa vähintään viisi vuotta tai heillä pitää olla yhteinen lapsi.
- Avoeroissa puolisot pitävät yleensä edelleen oman omaisuuteensa.
- Toinen voi kuitenkin saada hyvitystä panoksestaan yhteistalouden hyväksi, jos hän on auttanut toista kartuttamaan tämän omaisuutta.
että eihän sitä nyt ihan niin vain voi toista nyhtää... - myös eronnut
minäkin asuin avoliitossa entisen mieheni kanssa ja vuokrasopimuksessa oli meidän molempien nimet. Eron sattuessa exäni otti asian niin kovin että heitti minut kirjaimellisesti ulos.
Tavaroista sain vain osan irtaimistoa. Painotan sanaa OSAN. Erosta on nyt parisen vuotta aikaa ja nuo tavarani ovat edelleen hänellä.
Toisaalta olen saanut rakennettua itselleni oman näköiseni kodin enkä edes kaipaa menetettyjä enää. Silloin eron sattuessa sain haetta nämä tavarani kaverin kanssa ja vanhempani myöskin auttoivat.
Siinä vanhempieni nurkissa asuessa tein kirjallisen irtisanomuksen vuokranantajalle omalta osaltani ja asia oli sillä hyvä.
Ajattelehan nyt omaa hyvinvointiasi. Sait sentään lemmikit turvaan. Muu on vain materiaalia jota saa uutta. Eiköhän olisi aika aloittaa puhtaalta pöydältä. Niin minäkin tein ja voin sanoa että voin hemmetin hyvin koska ympärilläni ei ole asioita jotka muistuttaisivat menneestä.
Voimia sinulle!!! - Näin Näin
Toinen voi kuitenkin saada hyvitystä panoksestaan yhteistalouden hyväksi, jos hän on auttanut toista kartuttamaan tämän omaisuutta.
- Puolisoiden on pitänyt asua yhteistaloudessa vähintään viisi vuotta tai heillä pitää olla yhteinen lapsi.
- Avoeroissa puolisot pitävät yleensä edelleen oman omaisuuteensa. - .....
myös eronnut kirjoitti:
minäkin asuin avoliitossa entisen mieheni kanssa ja vuokrasopimuksessa oli meidän molempien nimet. Eron sattuessa exäni otti asian niin kovin että heitti minut kirjaimellisesti ulos.
Tavaroista sain vain osan irtaimistoa. Painotan sanaa OSAN. Erosta on nyt parisen vuotta aikaa ja nuo tavarani ovat edelleen hänellä.
Toisaalta olen saanut rakennettua itselleni oman näköiseni kodin enkä edes kaipaa menetettyjä enää. Silloin eron sattuessa sain haetta nämä tavarani kaverin kanssa ja vanhempani myöskin auttoivat.
Siinä vanhempieni nurkissa asuessa tein kirjallisen irtisanomuksen vuokranantajalle omalta osaltani ja asia oli sillä hyvä.
Ajattelehan nyt omaa hyvinvointiasi. Sait sentään lemmikit turvaan. Muu on vain materiaalia jota saa uutta. Eiköhän olisi aika aloittaa puhtaalta pöydältä. Niin minäkin tein ja voin sanoa että voin hemmetin hyvin koska ympärilläni ei ole asioita jotka muistuttaisivat menneestä.
Voimia sinulle!!!Kaikki mitkä olet itse ostanut niin saat viedä, mutta avopuolison ostamat kaikki hän saa pitää, kaikki avoliitossa olevan omaisuus on sen jonka nimissä se on.
- Mies vastaanaa
Näin Näin kirjoitti:
Toinen voi kuitenkin saada hyvitystä panoksestaan yhteistalouden hyväksi, jos hän on auttanut toista kartuttamaan tämän omaisuutta.
- Avoeroissa puolisot pitävät yleensä edelleen oman omaisuuteensa."kartuttamaan"
Käytännössä olla yrittäjiä?
Vittu ne romut hae pois ja lakkaa kiusaamasta mmiestä, sehän kärsii ja ottaa tuikun murheeseen kun sille henkistä väkivaltaa teet.
Vioimia miehellesi!!! - Se ei anna romuja.
Mies vastaanaa kirjoitti:
"kartuttamaan"
Käytännössä olla yrittäjiä?
Vittu ne romut hae pois ja lakkaa kiusaamasta mmiestä, sehän kärsii ja ottaa tuikun murheeseen kun sille henkistä väkivaltaa teet.
Vioimia miehellesi!!!Yrittäjä, maanviljelijä tai osallistunut mittaviin remonttikustannuksiin ym. ym.
- 23
kannatiko jaella persettä, ihan normi reaktio miehellä kun akka huoraa. hyväksy huoraamisesi ja häivy vähin äänin.
- 3+10=13
Nykyisen lain mukaan voit hyötyä tilanteesta.
Siis ilman muuta poliisille mustelmat näyttämään ja asianajajaa hankkimaan.
Varmasti olet tuolle sialle joutunut kokkaamaan yms, josta sinun tilee saada täysi korvaus.
Koska ennakkotapauksia ei liene vielä älä tyydy liian vähään.
Verrokkina - avioliitossa ilman avioehtoa puolet äijän omaisudesta kuuluu sulle ilman mitään asiaajoja.
Siitä on hyvä lähteä.
Jos äijä alko vi...een eiku takas vaan samalla mitalla.- luinko oikein?
Tämä asunnon omistaja ole Nainen ja pois potkittu Mies??
- Ufo_poliisi
luinko oikein? kirjoitti:
Miehille ja naisille on sama laki tietääkseni.
- nolona nolona
luinko oikein? kirjoitti:
Mut hei Älä masennu laki o sama kaikille ... ;-)
- m
Heti vaan poliisille. Itse kadun sitä etten mennyt :'(
- taistoon...
Kannatta palkata ainakin 3 lakimiestä ja yksityisetsivä....
- amoooor..
Minusta teidän kannattaisi hakea riisiapua...
...entä jos ehdottaisit, että hän heittäisi tavarat ulos ikkunasta....?
Säästyis paljolta vaivalta...ei tarttis roudata tavaroita rapussa...
...toisaalta voisitte mennä naimisiin...romattiset kesähäät voi muuttaa kaiken... - pellejapalle
Teet rikosilmoituksen. Sinun tavarat on helppo todistaa. Ei siihen aina yarvita kuitteja ja nimiä. Tosiasiassa naapurit ja ystävät tietävät että olette asuneet ns. avoparina joten se homma on varmasti tiedossa. Nyt marssit poliisin luo ja teet rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja tapon yrityksestä.
- oma elämä
enää mihinkään parisuhteeseen, sen olen päättänyt. Mitään vanhuudenturvaa ei ole toisesta, jos huonot välit, päinvastoin.
Olen ollut avio ja avoliitossa, kummassakin tuli kaikenlaista nahistelua, ja aina oli omaisuus heti mukana riidassa.
Alkoholistia en enää ota enkä pettävää ja väkivaltaista, eli vaikeaa on löytää ns. normaalia puolisoa, jonka kanssa olis ikuista rakkautta.
Ei ole olemassa normaalia ikuista rakkautta, se on vaan mielikuvaa alussa kun ihastuu tai rakastuu, arki tulee aina.
Turha säälitellä yksineläjää, se on useimmin ihan oma valinta.
- -miekkonen-
Kävit siis kumppanisi päälle ja saitkin itse selkääsi?
Eikö tuonkin homman olisi voinut hoitaa vähän paremmin? koin tosi vaikean eron alkoholisti hänkin hän tuhosi tavarani ja ei siinnä kaikki otti suurimman osan itselleen tää oikein mamman poika äiti hoitaa kaiken ja saat uskoo et ilkee äiti hänel on nyt sain vihdoin asunnon mut tavarani kaikki piloilla mitä sain kaikki viskottu ulos ja kolme päivää kosteessa eli aloitan tyhjästä 53 vuotiaana oon menos käräjille poliisin vanha tuttu likeltä lahtea ja mä en eka siis jaksamista sulle anteeksi tää tulee pötkyyn mut mul luki häiriö jota minun aikana ei osattu hoitaa pyydän anteeksi eten muuten osaa kirjoittaa mut minne kadonnut rehelisyys oikeat reheliset uskoliset miehet onko niitä jol ei alko oo rohkasu ps ite en juo yhtään mut poltan mut kauheen vaikee kaikki tyhjästä joskus niin väsynyt ja kuin tää valehtelee jestus sentään jopa niin hyvin et kaikki uskoo kauheinta mitä ikinä mulle tapahtunut ei vaateita ees panna päälle voi mikä helvetti oonko tyhmä nähtävästi mut näil alkoholisteil kyl puhujan lahjat mahtavat jopa aikasa uskoo itekin
- TT
Tuntuuko tällä mun nykyisellä olevavan vaikea avoero. Voi herraisä sitä naista mitä kaikkea se yrittääkin. "Tule luokseni yöksi, lähde kanssani leville vai haluatko kanarialle. Lähdetkö kaljalle vai kahville (ei juo kumpaakaan). Tarjoan ruuaan, mihin haluat syömään ?, Tule saunaan ja ota vanhin poikasi mukaan ( ei koskaaan voinut sietää) Tunki itsensä meidän asuttamalle tontille ja vietti siellä ensin 3 tuntia, kävi vilkaisemassa savusaunalla (meni siis luvattomasti yksityistiloihin) ja tuli uudelleen takaisin kolmeksi tunniksi. Työntää itsensä jatkuvasti tilaisuuksin jossa tietää avomieheni olevan. En itse epäile avomiestäni , ärsyttää ja jotenkin myös nolottaa hänen puoleltaan tuo ruikutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922060- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110