Onko hyvännäköinen ja kaunis mielestänne sama asia? Kuulen usein olevani hyvännäköinen mutta harvemmin kuulen olevani kaunis. Jos koskaan kuulen sitä, edes omalta mieheltä. Onko noilla termeillä mielestäsi eroa?
Hyvännäköinen/kaunis ?
38
4967
Vastaukset
- jos joku
Sanoisi minua hyvännäköiseksi =) Minusta ei välttämättä ole eroa noilla termeillä.
- se ero.
Kaunis on yleensä myös hyvännäköinen, mutta hyvännäköinen ei ole aina kaunis. Siisti, hyvin puettu ja ehostettu ihminen on yleensä hyvännäköinen. Kaunis taas on kaunis jo sinällään, sitomatta olemusta mihinkään tiettyyn tyyliin, aikakauteen tai tilaisuuteen.
Tässä esimerkki hyvännäköisestä naisesta:
http://blogs.timeslive.co.za/minor/files/2009/11/kate.jpg
Ja tässä taas kauniista naisesta:
http://www3.pictures.gi.zimbio.com/2009 Cannes Film Festival Spring Fever Premiere BvN6VR8BcL8l.jpg- minä---
Tässä ero on lähinnä meikin määrässä. Kate on oikeasti lähempänä kaunista kuin tämä toinen "kauniina" esitelty tapaus.
- 476rd rdty
minä--- kirjoitti:
Tässä ero on lähinnä meikin määrässä. Kate on oikeasti lähempänä kaunista kuin tämä toinen "kauniina" esitelty tapaus.
Niinpä, eli ap:lle vaan lisää meikkiä naamariin, niin sieltä se kauneus löytyy.
- fgflghöf
Kauneudenaste on usein myös valaistus-, meikkaus- ja kauneusleikkaussidonnaista. Tässä kaunis Aishwarya ilman isompaa meikkiä luonnollisessa valaistuksessa:
http://www.moviegupshup.net/details.php?image_id=24983&sessionid=9431b98fb7bcd2a8e271b09cc5cfedfb
Minusta kaunis ja hyvännäköinen tuossakin, mutta ei suuren luokan kaunotar, kuten aiemmassa glamourkuvassa. - Aishwarya on kaunein
fgflghöf kirjoitti:
Kauneudenaste on usein myös valaistus-, meikkaus- ja kauneusleikkaussidonnaista. Tässä kaunis Aishwarya ilman isompaa meikkiä luonnollisessa valaistuksessa:
http://www.moviegupshup.net/details.php?image_id=24983&sessionid=9431b98fb7bcd2a8e271b09cc5cfedfb
Minusta kaunis ja hyvännäköinen tuossakin, mutta ei suuren luokan kaunotar, kuten aiemmassa glamourkuvassa.Aishwarya on taivaallisen kaunis ilman meikkiäkin. Varmasti yksi maailman kauneimmista naisista.
Ei Kate häntä ainakaan voita.
http://www.hollywoodgrind.com/images/2008/11/kate-moss-without-makeup.jpg
Toisaalta aika moni maailmankaunotar on varsin mitäänsanon ilman loisteliasta meikkiä, ja kenestä tahansa saadaan ruma valokuviin, jos sellaista vaikutelmaa välttämättä haetaan. - Lisäksi
fgflghöf kirjoitti:
Minusta kaunis ja hyvännäköinen tuossakin, mutta ei suuren luokan kaunotar, kuten aiemmassa glamourkuvassa.mainostarkoituksiin menevät punainen matto- ja muut kuvat yleensä kuvakäsitellään, puhumattakaan mainoskuvista. Paparazzit onnistuu sitten ottamaan ne surkeat otokset, joita ruoditaan julkkislehdissä ym.
- fgflghöf
Aishwarya on kaunein kirjoitti:
Aishwarya on taivaallisen kaunis ilman meikkiäkin. Varmasti yksi maailman kauneimmista naisista.
Ei Kate häntä ainakaan voita.
http://www.hollywoodgrind.com/images/2008/11/kate-moss-without-makeup.jpg
Toisaalta aika moni maailmankaunotar on varsin mitäänsanon ilman loisteliasta meikkiä, ja kenestä tahansa saadaan ruma valokuviin, jos sellaista vaikutelmaa välttämättä haetaan.Olen kyllä sama mieltä. Kaunottaristakin saa vähemmän mairittelevia kuvia. Luulisi olevan stressaavaa aina kulkea naama pakkelissa ja varuillaan siltä varalta, että joku saa napattua huonon kuvan. Siksi kai yllättävän usein kauneusleikkauksiin turvautuvat myös ne kauniit ihmiset kuten Aishwarya ja Angelina Jolie. Jotenkin surullista toisaalta.
- Mies_40v
Tuo meikattu nainen näyttää hyvältä, kauneutta ei meikin alta näe. Ensimmäinen nainen taas on kaunis, vaikkei tuossa kuvassa hyvältä näytäkään.
- Aishwaryaa
fgflghöf kirjoitti:
Minusta kaunis ja hyvännäköinen tuossakin, mutta ei suuren luokan kaunotar, kuten aiemmassa glamourkuvassa.Hopo hopo, tuo kuva Aishwaryasta mika muka paljastaa ettei han ole suuren luokan kaunotar on elokuvasta jossa han esitti hakattua ja vainottua kotivakivallan uhrinaista pakkoavioliitossa.
hanet nimenomaan _yritettiin_ saada surkean ja onnettoman, ja _karsineen_ nakoiseksi. hanesta on paljon meikittomia kuvia jotka paljastavat hanen taydellisen ihonsa ja uskomattoman natit kasvonpiirteet.
Tuossa kuvassa hanen ihoaan on esim tahallaan samennettu etta nayttaisi kulahtaneelta naiselta!
Aishwaryaa ei vain voi pitaa muuna kuin kauniina.
- Hyvänäköinen-kyllä
Mielestäni kaunis ihminen, on aina kaunis, meikillä tai ilman, hiukset laitettuna tai ei. Kaunis omaa klassiset kasvonpiirteet ja hyvät mittasuhteet vartalossa. Hyvännäköiseksi saa aika monesta, meikkaamalla ja pukemalla tyyliin ja vartalon malliin sopiviin vaatteisiin. Minua sanotaan usein hyvännäköiseksi, mutta välillä myös kauniiksi, eräs nainen tokaisi kerran keskellä katua, kun hän oli pysähtynyt juttelemaan kaverini kanssa minusta, " että ihminen sitten voikin olla kaunis" . Itse en koe itseäni kauniiksi, no ehkä joskus, mutta en täytä niitä kriteeretä mitä mielestäni kauniissa ihmisessä on. Hyvännäköinen tunnen kylläkin olevani.
- näinhän se on
Vähemmän kauniista voi saada hyvännäköisen meikkaamalla, mutta kaunis on aina kaunis! =)
- Taviskaunotar
Minusta ei. Kuten jo tullut esille, niin kauneus on ihailtavaa, silloinkin, kun näyttäytyy luonnollisessa tilassa. Hyvännäköiseksi voi tulla vaate-, hius- ja meikkivalinnoillaan.
Minusta sinun on turha murehtia itsesi kohdalla näitä eroja. Jos sinua kehutaan niin se on aina hyvä. Olet täydellinen valinnollasi, sinulla on hyvä maku ja se heijastuu myös ulospäin. Luultavasti huolehdit itsestäsi ja se on osa sinun kauneutta. Kyllä hyvännäköisyys on parempi, kuin kauneus. Kauneus on lopulta myös kirous.
Minua kutsutaan usein kauniiksi, muttei hyvännäköiseksi. Johtuu juuri noista valinnoista. Viihdyn verkkareissa ja tukka on aina ponnarilla, olen ns. laiska laittautumaan. Käytän uloslähtiessäkin äärimmäisen vähän meikkiä. En pohjusta ihoa koskaan ja laitan ainoastaan, rajauksen ripsarin ja huulikiiltoa. Syy johtuu osittain siitä, että olen kyllästynyt ihmisten tuijotteluun. Ylimeikattuna olen liian huomiotaherättävä. Se ei ihan oikeasti ole pidemmälle ajateltuna enää kivaa. Ihan kuin kulkisin ja olisin täällä maan päällä vain muiden iloksi. Minut esineellistetään ja minusta tulee helposti toisen riistaa. Minua on lupa arvostella ja liikkumistani seurataan. Olen lisäksi puhelias ja iloinen luonne. Hymyilen paljon ja olen sosiaalinen. Tämä lisää ihmisissä kateutta, ihan kuin heillä olisi lupa puhua minusta pahaa ja pitää tyhmänä. Heillä on etuoikeus olla kateellisia. Minulla ei, koska olen "etuoikeutettu" kauneuteen. Jos sanon, että kadehdin ihmisiä, joilla on mahdollisuus maastoutua ja sädehtiä niin tarkoitan sitä oikeasti. Minä en voi maastoutua ja olla omissa oloissa. Tai sitten minulla on vain vääristynyt kuva ihmisten aikeista. Sanokaa, jos on.
En väitä, etteikö minua kohteliaisuudet imartele. Tottakai, mutta liiallinen ihannointi, kun muitakin naisia on läsnä on minusta muita kohtaan epäkohteliasta. Sitä voi ilmaista huomionsa ihan pienellä katseella tai muulla pienellä eleellä, mutta suorien sanojen käyttöä välttäisin. Se ei enää imartele minua eikä ystäviä, se ennemmin nolostuttaa. Kivempi olisi, jos kohdeltaisiin tasavertaisina.- ritttttva
Jos pukeudut kuin tavikset etkä meikkaa niin en usko, että sinua tuijotellaan haitaksi asti, vai olenko väärässä? Itse katson meikittömiä ns kauniita tavisnaisia ihaillen ja meikattuna kauniita naisia joskus halveksien. En tiedä miksi mutta näin se vaan menee :D
- edellinen
ritttttva kirjoitti:
Jos pukeudut kuin tavikset etkä meikkaa niin en usko, että sinua tuijotellaan haitaksi asti, vai olenko väärässä? Itse katson meikittömiä ns kauniita tavisnaisia ihaillen ja meikattuna kauniita naisia joskus halveksien. En tiedä miksi mutta näin se vaan menee :D
Korjaus: siis meikattuJA kauniita naisia joskus halveksien.
- Arvottaja
Löytyy siis tälläisiäkin naisia!
"Jos sanon, että kadehdin ihmisiä, joilla on mahdollisuus maastoutua ja sädehtiä niin tarkoitan sitä oikeasti."
Jep, juuri näin. Itse olen huomaamaton, ja se on suunnaton etu. Elämä olisi varmaan mennyt haaskiolle, jos naiset olisivat kaatuneet kuin heinä edessäni ja olisin paistatellut muiden ja itseni ihailun kohteena. Häkkihän tuollainen olotila on.
- hyvännäköiset
Hyvännäköiset ovat mukavia katsella ilman, että he herättävät minkäänlaisia suurempia tunteita. Kaunis ihminen on häkellyttävä, helppo katsella, kauniseleinen ja raukeakatseinen. Ihminen voi olla myös näyttävä tai tyrmäävä olematta välttämättä varsinaisesti kaunis.
Esimerkkejä hyvännäköisistä ihmisistä:
http://suosikki.fi/s/mediagallery/6478107b-cd41-4e2b-906e-67a36f6b2b7b.jpg
http://www.apu.fi/mediabank/images/248985.jpg
http://americas-next-top-model.download-tvshows.com/wp-content/uploads/2009/03/tyra_banks1.jpg
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/henkilot_ja_yhtyeet/suomalaiset/594014.jpg
http://celebritysurgery.net/wp-content/uploads/2010/05/Jennifer-Aniston.jpg
http://www.lollywood.org/wp-content/uploads/2008/08/julia-roberts.jpg
Ja esimerkkejä kauniista ihmisistä:
http://livinggallery.oneindia.in/d/41659-2/aishwarya-launch-longines-admiral-collection09.jpg
Eipä juuri muita mieleen tulekaan. Hyvännäköisiä on siis maailman sivu täynnä, mutta aidosti kauniit ovat harvinaisia!- hjhjchgcg
Esimerkkejä kauniista ihmisistä? Ja sitten löysit yhden eli Aishwaryan :))
Olet kyllä varsinainen faninsa, ei voi muuta sanoa ;)
Minusta kaunis on hätkähdyttävä. Hyvännäköinen on astetta valjumpi, mutta ei suuria tunteita tosiaan nostata. Poikkekusena sitten ne, jotka onnistuvat olemaan yhtäaikaa sekä kauniita että hyvännäköisiä olematta varsinaisesti kauniita, kuten Leigh Arnold. Piirteet eivät ole sopusuhtaisia, eivätkä klassisia, silti onnistuu näyttämään hätkähdyttävän kauniilta. http://www.leigharnold.ie/ - vbvzcvvc
hjhjchgcg kirjoitti:
Esimerkkejä kauniista ihmisistä? Ja sitten löysit yhden eli Aishwaryan :))
Olet kyllä varsinainen faninsa, ei voi muuta sanoa ;)
Minusta kaunis on hätkähdyttävä. Hyvännäköinen on astetta valjumpi, mutta ei suuria tunteita tosiaan nostata. Poikkekusena sitten ne, jotka onnistuvat olemaan yhtäaikaa sekä kauniita että hyvännäköisiä olematta varsinaisesti kauniita, kuten Leigh Arnold. Piirteet eivät ole sopusuhtaisia, eivätkä klassisia, silti onnistuu näyttämään hätkähdyttävän kauniilta. http://www.leigharnold.ie/Ja toinen, joka minusta antaa hätkähdyttävän kauniin vaikutelman olematta varsinaisesti kaunis on Meredith Greytä esittävä näyttelijä Greyn anatomiassa. Säteilevä persoona ja nauravat silmät saa hehkumaan kauniina, vaikka monen mielestä varmaan ihan arkisen oloinen kuvissa. Jotkut ei vaan onnistu kuvissa, mutta liikkeessä näyttävät aivan erinäkösiltä.
- no jaa'''
vbvzcvvc kirjoitti:
Ja toinen, joka minusta antaa hätkähdyttävän kauniin vaikutelman olematta varsinaisesti kaunis on Meredith Greytä esittävä näyttelijä Greyn anatomiassa. Säteilevä persoona ja nauravat silmät saa hehkumaan kauniina, vaikka monen mielestä varmaan ihan arkisen oloinen kuvissa. Jotkut ei vaan onnistu kuvissa, mutta liikkeessä näyttävät aivan erinäkösiltä.
Mun mielestä taas tuossa Greyn anatomia -näyttelijässä ei ole yhtään mitään erikoista. Todella mitäänsanomaton pienisilmäinen harmaavarpunen. No, makunsa kullakin.
- cameron90
Mitäs mieltä, onko Cameron Diaz kaunis vai vain hyvännäköinen? :)
Oma mielipiteeni on, ettei hän näytä oikein miltään, aika harmaa hiirulainen.
- Mies22vkl
Kyllähän noita eroja voi halutessaan vääntää ja perustella kuvilla, mutta kuinka moni oikeasti osaisi oman luokittelunsa perusteella sanoa, että kumpaan kategoriaan satunnainen nainen kuuluu?
Minusta nuo sanat ovat synonyymejä ja uskon näin olevan lähes poikkeuksetta. Voi olla, että kaunis on joidenkin suussa vahvempi sana kuin hyvännäköinen, mutta periaatteessa ihan sama merkitys.
Ja ehdottomasti täysin yhdentekevää alkaa analysoimaan tällaisia sanavalintoja ihmisten puheista. - hauskannäköinen
semantiikkaa...
itse tykkään sanasta hauskannäköinen! Kaunis on minun mielestäni antiikin oppien mukaista kauneutta, silkoista, symmetristä, jotenkin synteettista mikä mun mielestä ei ole loppujen lopuksi niin kovin kaunista tai seksikästä... kaunis on aika tylsää (siis silkoiset mallit on "kauniita" kultaisine leikkauksineen ja ideaaliruumiineen, mutta eivät minun päätäni käännä, ennemmin joku "epätäydellinen" persoonallisen näköinen tyyppi!)
Hauskannäköinen (hyvännäkoinen) taasen voi olla yhtäaikaa sekä kaunis, mielenkiintoinen, seksikäs yms. mutta kaunis ihminen on vain... kaunis.- Mielenkiintoinen..
näkemys. Terveydenhoitajani sanoi minua yläasteella hauskannäköiseksi. Täytyy myöntää, en ollut imarreltu, todellakaan, enkä ole vieläkään. Muita kavereitani sanottiin näteiksi tms., ja minua tuoksi. Mietin sitä ja surin pitkään että mikä mussa on vikana, mutta näemmä olin tähän mennessä (5v) ehtinyt jo päästä asiasta yli, hyvä niin
- hui!!!!!!!!!!!!!
Hirveä sana! Ihan kuin sirkuspelleksi nimitettäisiin. Toivottavasti kukaan ei nimitä ketään naista tuolla adjektiivilla!
- 14+17
hui!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Hirveä sana! Ihan kuin sirkuspelleksi nimitettäisiin. Toivottavasti kukaan ei nimitä ketään naista tuolla adjektiivilla!
hauskannäköinen vs. naurettavannäköinen
- 56835fh
Tavallaan on mun mielestä eroa. Pidän esim. useimpia malleja, missejä ja sun muita kauniina, mutta en silti ihastu heihin. Sen sijaan useimmat naiset, joihin ihastun, eivät välttämättä ole sellaisia "missikisa kauniita" mutta omalla tvallaan hyvännäköisiä.
- ,.hjjh
Ja Mitä valitat? Minua ei ole koskaan kukaan sanonut hyvännäköiseksi, on vaan haukuttu ja arvosteltu ulkonäköä aina! Arvaa vaan tuntuuko hyvältä ja uskallanko enää edes tutustua muihiN!? prkle. Ne idiootit elämän pilaajat toivottavasti kuolevat kaikki ne paskiaiset mahdollisimman tuskaisaan syöpään.
- Kauneutta janoten
Minulla on selkeä mielikuva kauniista ihmisestä.
Hänellä on hymyilevä suu, nauravat, kujeelliset ja eloisat silmät, ja suussaan merkitykselliset sanat. Hän tuntee syvästi ja rohkeasti, ja ajattelee. Rakastaa. Elää. - metsä vastaa...
Asenteesi paljastaa, että lähellesi ei ole mukava tulla. Korjaa asennettasi, niin ehkä joku vielä huomaa sinunkin kauneutesi.
- tynnyri
Hyvännäköinen ja kaunis ovat usein samassa paketissa. Todelliseen syttymiseen vaaditaan kuitenkin aina hyvännäköisyys, joka siis tulee tässä mielessä ennen varsinaista kauneutta. Toisaalta voidaan sanoa, että aivojen luokitellessa naisen hyvännäköiseksi tarkoittaa se aina myös silmiä hivelevää kauneutta ainakin ko. aivojen näkökulmasta.
Kaiken kaikkiaan siis yksinkertainen juttu: jos siis olet minusta sytyttävän hyvännäköinen, olet takuuvarmasti myös mielestäni kaunis.
Asiasta on näin ollen turha kantaa huolta... - pään ylitsesi nään
Minua sanotaan usein tyrmäävän näköiseksi tai seksikkääksi ja kauniiksi...ja ihmettelen tätä kovasti...pituus 180cm ja aina päätä pidempi muita...meikkaan aina ja juhliin sitten enemmän mutten mitenkään hutsahtavasti...usein mihet kehuvat mantelinmuotoisia silmiäni mutten pidä niitä mitenkään ihmeelisinä..kaikki naiset voivat meikata itseään sievemmäksi...niinpä..mikä minun olemuksessa sitten vetää...en osaa sanoa...
- Joukaäijjä
Minun termistössäni kaunis viittaa enemmän kasvoihin ja hyvännäköinen kroppaan.
- analyyyyyyysi
Hyvännäköisiä mm. Lauren Conrad, Kristin Cavallari, Mandy Moore, Ashley Tisdale ja monet muut, lähinnä amerikkalaiset teinit, jotka suoristaa hiuksensa raudalla ja meikkaa silmänsä eyelinerillä mustiksi. Kasvonpirteet sellaiset mitäänsanomattomat, sirot. Ilman meikkiä eivät erottuisi ladon seinästä. Kasvoista yleensä paistaa jonkinasteinen ylimielisyys ja cooleus. Hyvännäköiset on nuorekkaan näköisiä.
Kauniita voi olla minkä ikäiset tahansa. Kauniita naisia mm. Cate Blanchet, Vanessa Hudgens ja Jessica Biel. Kauneus on kasvonpiirteissä, poskipäissä, silmissä, leukalinjassa, kulmissa, huulissa... Meikkiä ei välttämättä tarvita. Jotain "suurta" (ja hyvin muodostunutta) pitää kasvoissa olla. Cate Blanchetilla se on poskipäät, Vanessa Hudgensilla silmät ja Jessica Bielillä huulet (myös poskipäät).- analyyyyysi
Hieman jatkoa;
Hyvännäköiset on yleensä seksikkäitä ja eka tunne tuleekin sinne niin kun katsoo hyvännäköisiä ihmisiä. Tunne on syntinen, rietas.
Kauniit naiset aiheuttaa lähinnä ihailua ja tuijotuksen pakkoa, hämmästystä. Tunne on jotenkin raikas, ilmava. - no joo...
Mun mielestä tuo Kate Blanchet on taas loistoesimerkki naisesta, joka on ihan hyvännäköinen, mutta jota en kuuna päivänä kutsuisi kauniiksi. Kasvojen kauneus syntyy kultaisesta leikkauksesta, joka tarkoittaa etäisyyksiä silmien, suun ja nenän välillä ja näiden suhdetta kasvojen kokonaispituuteen ja -leveyteen. Se on ihan tutkittu juttu. Toki huomiota herättävät silmät, täyteläiset huulet, aistikas nenä, korkeat poskipäät ja siro leukalinja ovat kauniita piirteitä, mutta ne eivät yksistään tee kenestäkään kaunista, koska niiden tulee sopia myös toisiinsa.
- Ehkä näin
Olen huomannut paikkakunnallani useimpien sanovan jopa yleisesti kauniina pidettyjä tunnettuja julkkiskaunottaria ja paikallisia kaunottariakin ihan vain hyvännäköisiksi ja komeiksi. Saattaa monesti johtua ihan paikkakunta kohtaisesti murteestakin. Monelle miehelle ei oikein taivu sana kaunis niin luonnollisesti joten sanovat muilla nimikkeillä kaunista naista. Ehkä sana kaunis on liian romanttinen tai jotain.
Jotenkin naisilta luonnistuu kauniiksi sanominen silti helpommin. - kauniita naisia
Tässä sekä kauniita että hyvännäköisiä: http://www.youtube.com/watch?v=SnJpsdHpe4g
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702874SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662314Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781969Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis731628- 1401552
- 691169
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li10956- 39831