kahvi lihoittaa

eekariviikari

Hei, laitoin tässä reilu kuukausi sitten ruokavalioni remonttiin..Pyrin syömään terveellisesti ja tasaisin väliajoin. Ennen laihdutus yrityksissäni olin sortunut liian niukkaan ruokavalioonn josta seurasi vain sortumisia.
Kuitenkin kiloja on nyt ihmetyksekseni tullut lisää! herkkuja olen syönyt suht samalla tavalla kuin ennen, ehkä hieman vähemmän. Mietin voiko kahvi lihottaa? Aloitin samoihin aikoihin kahvin juonnin kun muutin ruokavaliotani. Kahvin avulla tosin olen pystynyt jättämään epäterveelliset napostelut pois, aina kunon tehnyt mieli pullaatms olen juonut kupillisen mustaa kahvia ja mieliteko on poissa :)
En keksi mitään muuta syytä tähän painon nousuun..hmm

23

2721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sddudd

      Ei se kyl lihota.

    • kuntoilija.

      kai laitat sokeria kahvin joukkoon?

    • Ei saa hosua

      En tiedä, miten teillä ylipainoisilla paino heittelee, mutta minulla saattaa olla parinkin kilon heittoja jopa vuorokauden sisällä. Aamulla 53, illalla 55. Myös kuukautiskierto vaikuttaa paljon painoon. Olen tyytyväinen, kun paino pysyy muutaman kilon sisällä. Kuukausi on tosi lyhyt aika painonpudotukseen, joten älä ihmeessä vielä huolestu. Katso nyt muutama kuukausi, kyllä paino laskee jos kalorimääräkin laskee.

      • teenlipittäjä

        Siis kahvihan on diureetti, eli sen pitäisi poistaa nestettä. Ei se todellakaan voi lihottaa, niinkuin ei teekään. Mutta sokeri, se on toinen juttu.


      • eekariviikari
        teenlipittäjä kirjoitti:

        Siis kahvihan on diureetti, eli sen pitäisi poistaa nestettä. Ei se todellakaan voi lihottaa, niinkuin ei teekään. Mutta sokeri, se on toinen juttu.

        kahvini juon ihan mustana enkää todellakaan tarvitse mitään kahvipullia tms vaan ennemminkin tuo kahvi auttaa pääsemään eroon kaikenmaailman naposteluista.


      • :) (:

        Se parin kilon heitto johtuu vain syödystä ravinnosta, jo kaksi litraa vettä painaa tuon kaksi kiloa, siihen vielä ruoat päälle. :)

        Joskus olen lukenut, että 8 tunnin yöunien aikana ihmisestä haihtuu puoli litraa vettä. Siihen vielä lisäksi se, miten paljon kroppa tuottaa omaa lämpöä pitääkseen sisäelimet toiminnassa. 8 tunnin yöunien aikana voi hyvinkin polttaa noin 500 kaloria. :)

        Kannattaa käydä vaa'alla aamuisin vessareissun jälkeen, saa positiivisimmat tulokset. ;)


    • sgsgeg

      Itse juon kahvini ( n2,5dl = MINUN muki) näin.
      Se mukillinen kahvia = ~10kcal ylöspäin pyöristetty
      Puolidesiä rasvatonta maitoa = 14kcal
      1 pulmu palasokeri = 10kcal

      Ylöspäinpyöristettynä 40kcal. Kolme tuollaista päivässä tekee 120 kcal. Ei juurikaan lihota

    • Äly hoi! Älä jätä!

      Siitä se johtuu. Et näköjään ymmärrä asioita. Itse juon kahvia ja silti paino putoaa. Kahvissa ei ole pahemmin kaloreita, et lihoisi kahvilla vaikka kuinka yrittäisit. Sokeri on erikseen mutta sitähän sinä et käyttänyt eli vika on jossain ihan muualla ;)

    • Ehheh

      Joo aika hassulta kuulostaa se että kahvin juonti lihottaisi,itsekkin juon päivittäin melko runsaasti kahvia ja siltikin on paino tippunut! :)

    • KahviLihottaa

      Samanlaiset kokemukset, minulla ainakin alkoi laihtuminen oikein hyvää vauhtia heti kun lopetin kahvinjuomisen. Kahvi lihottaa ja rankasti. Tämä on kyllä käsittääkseni tutkimuksissakin todettu fakta.

      • ei lihota

        No sitten sulla ei varmaan ole ongelmia linkittää tänne luettavaksi jotein materiaalia kahvin lihottavuudesta?

        Lueskelkaa tästä sillä aikaa, kun lihotustutkimuksen etsimiessä voi mennä aikaa.
        http://kiloklubi.fi/artikkelit/Onko-kahvi-terveysjuomaa/952/
        "Painonhallintaan kahvinjuonnilla ei näytä olevan merkittäviä vaikutuksia. Ahkera kahvittelu ei juurikaan vaikuta kehon koostumukseen tai painoon pitkällä aikavälillä"


      • Seuraukset ! ! !
        ei lihota kirjoitti:

        No sitten sulla ei varmaan ole ongelmia linkittää tänne luettavaksi jotein materiaalia kahvin lihottavuudesta?

        Lueskelkaa tästä sillä aikaa, kun lihotustutkimuksen etsimiessä voi mennä aikaa.
        http://kiloklubi.fi/artikkelit/Onko-kahvi-terveysjuomaa/952/
        "Painonhallintaan kahvinjuonnilla ei näytä olevan merkittäviä vaikutuksia. Ahkera kahvittelu ei juurikaan vaikuta kehon koostumukseen tai painoon pitkällä aikavälillä"

        Kahvi aiheuttaa masennuksen ja väsymyksen. -> Johtaa järjettömään makean ahmimiseen ja liikunnan loppumiseen. -> Lihottaa.

        Ei opiaattiyliannostuskaan tapa. Vaan hengityksen lamaantumisesta johtuja hapenpuute.


    • väärä havainto

      No mää painaisin 200kg jos kahvi lihottiaisi...

      Mustaa kahvia voi vetää melko estotta, se ei todellakaan lihota.

      Kokeileppa jättää niitä herkkuja vähemmäksi ja syö terveellisesti ja monopuolisesti.

    • ewy4yydggd

      Olen lukenut sen suuntaista että kahvi voi kohottaa verensokeria. Kuitenkin itse juon noin 5 kuppia päivässä ja olen onnistunut pudottamaan painoa.

    • Rasvatonmaito

      Minusta tuntuu, että ongelma on tässä: "Pyrin syömään terveellisesti ja tasaisin väliajoin". Minulle kävi sama juttu, aloin syömään tosi terveellisesti: täysjyväleipää ja -pastaa, salaatteja, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, rahkaa, kanaa - ja lihoin nopeasti. Kaloreita on niissä terveellisissäkin aineksissa, ja jos on tottunut syömään paljon, niin terveellistäkin vetää suuria määriä. Jos haluat laihtua, jatka terveellistä syömistä mutta pienennä annoskokoja. Totuttele alkuun kärsimään pientä nälkää, niin vähän ajan kuluttua elimistö tottuu pienempään kalorimäärään ja pienemmät annoskoot riittävät.

      Toinen tärkeä asia on, että tiedät varmaksi, mikä on terveellistä. Ihmisillä saattaa olla hassuja käsityksiä siitä, mikä on terveellistä. Esimerkiksi äitini lisää uunivuokaruokaan runsaalla kädellä sekä ruokaöljyä, kuohukermaa että voita ja väittää, että hän syö terveellisesti. Ystäväni korvaa kevyiden ruokareseptien rasvattoman maidon kevytmaidolla, naudanpaistijauhelihan sika-naudalla ja kevytjuuston täysrasvaisella ja uskoo, että kalorimäärä pysyy suht samana. Molemmat ihmettelevät, miksi eivät laihdu, vaikka syövät niin terveellisesti... :)

      • vhh ratkaisu

        Tässä se nähdään, että hiilihydraatit lihottaa eivätkä pidä nälkää hyvin loitolla. Kannattaa jättää hiilihydraatit vähiin ja syödä sen sijaan hyvää rasvaa(esim. voita, kuohukermaa, kulutusmaitoa, oliiviöljyä, lihaa, kalaa, pähkinöitä) ja jättää kevyttuotteet kaupan hyllylle. Elimistö hylkii lisäainepitoisia synteettisiä kevytrasvoja, mutta rakastaa käyttää hyödyksi luonnollisia lisäaineettomia rasvoja, kuten voita. Proteiineilla ja rasvalla olo pysyy pitkään kylläisenä, eikä tule syötyä liikaa.


      • vhh ratkaisu

    • Anonyymi

      Kahvi tai tarkemmin kahvin sisältämä kofeiini happamoittaa kehoa. Sama homma teen kanssa.

      Elimistö kerää keskivartaloon rasvaan, jota se happamoittaa. Lihavuusleikkauksissa on todettu, että läski on todella hapanta. Läski ja esim. Selluliitti on siis elimistön suojaus happamuutta vastaan.

      Hoito tähän on nauttia emäksisiä tuotteita ja vähentää happamoittavia tuotteita.

    • Anonyymi

      Olen alle kouluikäisestä juonut kahvia ja paljon! Lapsena maidon ja sokerin kanssa, sitten jätin ne pois ja juon pelkkää mustaa kahvia.
      Sitä kuluu parikymmentä kuppia päivässä, ja painan 53 kg ja olen 166 cm pitkä. Paljonko sitten painaisin jos kahvi lihottaa?

    • Anonyymi

      "Kuitenkin kiloja on nyt ihmetyksekseni tullut lisää! herkkuja olen syönyt suht samalla tavalla kuin ennen, ehkä hieman vähemmän"

      ja mitä muuta hiilihydraattirikasta?

      Lopeta uunoilu-kahvi ei lihota.

      • Anonyymi

        Muuten hyvä, mut sun vastaus on yli kymmenen vuotta vanhaan kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä, mut sun vastaus on yli kymmenen vuotta vanhaan kysymykseen.

        "Muuten hyvä, mut sun vastaus on yli kymmenen vuotta vanhaan kysymykseen."

        pitää paikkansa tänäänkin


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe