miksi,

ihmetten tätä

täällä kun osallistuu keskusteluun, joutuu riidan osalliseksi, vaikka kuinka nätisti mielipiteensä kertoo? Jokainenhan saa kertoa mielipiteensä, mutta kun mennään henkilökohtaisuuksiin, siinä on raja.
Kukaan ei halua tulla loukatuksi, ei näköjään ikäkään tuo solidaarisuutta.

39

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että aina on joukossa sellaisia, jotka haluavat
      - purkaa omaa pahaa oloaan ja jakaa sitä toisillekin
      - haluavat osallistua, vaikkeivät keksi mitään aiheeseen liittyvää sanottavaa
      - ilkeillä, koska uskaltavat tehdä sellaista vain salaa
      - kadehtivat kuvitellessaan kaikilla muilla asioiden olevan paremmin
      - eivät osaa mitään muuta.

Sellaiset kommentit kannattaa sivuuttaa huomiotta ja jatkaa omaa matkaansa. Hyvää alkanutta päivää ja mukavia keskusteluhetkiä Sinulle!

• Joukosta erottuu ne päällepäsmärit joitten mielipide on parempi ja viisaampi kuin muilla.
      Toisinaan ne ohitttaa olankohautuksella ,toisinaan tule laitettua hanttiin kuin isät sorassa.
      Aika pian sitä oppii erottamaan asialliset joitten juttuja tulee seurattua.
      Mäkin olen mahottoman mukava ja asiallinen ,ainakin omasta mielestäni.

• maukas,

"minäkin olen mauttoman mukava ja asiallinen".

• k/k
        maukas, kirjoitti:

"minäkin olen mauttoman mukava ja asiallinen".

puraista,palataan sitten makuun.

• on jokaisella ja myös oikeus sen kertomiseen.
      Sitä en ymmärrä jos mennään henkilökohtaisuuksiin ja jopa vihjaillaan tai kerrotaan jotain mitä
      toisesta tietää. Etenkään kun sen tekee ilkeilevällä tavalla.
      Se ei ole sopivaa, täällä on tullut vastaan kaikenlaista, sen olen oppinut, että ihmisiin ei kannata liian herkästi luottaa.

• kohteena

Viitisen vuotta olen seurannut tätä palstaa. Nykyään se on mielestäni aika siisti. Aika ajoin täällä on liikkunut pahoinvoivia henkilöitä jotka ovat heittäneet lokaa, vainonneet ja torpanneet kaikki keskustelut. Jossain vaiheessa minutkin haukuttiin niin, että itkin.
      Onneksi nämä pahanilmanlinnut häipyvät aina jossain vaiheessa, syystä tai toisesta.

• Pirre*

me ihmiset ollaan, meitä on moneksi, mutta sen neuvon antaisin ettei kannata provosoitua ilkeistäkään heitoista - se on kuin bensaa viskaisi palavaan nuotioon...pikku tulesta saa roihun...

Ohitetaan tyylikkäästi ja jos ei millään voi niin voi sanoa jotain malliin etten ole riitely tuulella..

• hiihuliiheihei

ei ole ollut koskaan pakko riidellä.
      Riitahan vaatii ainakin kaksi osallistujaa.

Jos ketuttaa, pidän suuni supussa, enkä moiti muita, kuin eräillä on tapan, vaikkeivät taida itse koskaan tarkastella omaa käytöstään.

• kristelanna

Kaikki teksti kulkee 1- tai 0-merkkeinä tietokonekielessä. Tuntuuko sinusta koskaan siltä että saat keskusteluissa tai lukemastasi tunteita, jotka tuntuu positiivisilta tai negatiivisilta?
        Joskus tuntuu kivalta, joskus ei.

• hiiluilihoi
        kristelanna kirjoitti:

Kaikki teksti kulkee 1- tai 0-merkkeinä tietokonekielessä. Tuntuuko sinusta koskaan siltä että saat keskusteluissa tai lukemastasi tunteita, jotka tuntuu positiivisilta tai negatiivisilta?
        Joskus tuntuu kivalta, joskus ei.

joidenkin kirjoituksia lukiessa tulee lähes poikkeuksetta "pahalle" tuulelle. Onneksi useimpien viestit ovat asiallisia ja aikuismaisia, toki iloa ja huumoria unohtamatta. Heillä ei ole tarvetta porautua vastapuolen henkilöön, vaan heille riittää asiallinen asia.

• jatkakaa ... ????

" miksi " " ihmettelen tätä " ----
      --- näin negatiivinen aihe tänänään ? ---- jo alotus aiheuttaa suurta negatiivista asennoitumista asiaan !

• haluaa vielä jatkaakin.

• kunhan kyselen
        hunksz kirjoitti:

haluaa vielä jatkaakin.

asialle vai henkilölle?
        Mistä pitää riidellä?
        Miksi koet loukkaamisen tärkeäksi?

• kunhan kyselen kirjoitti:

asialle vai henkilölle?
        Mistä pitää riidellä?
        Miksi koet loukkaamisen tärkeäksi?

mistä olet tuon saanut päähäsi?
        Tämä on keskustelupalsta, ja keskusteluihin saa olettaa kirpeitäkin vastauksia.

• Möksis
        hunksz kirjoitti:

mistä olet tuon saanut päähäsi?
        Tämä on keskustelupalsta, ja keskusteluihin saa olettaa kirpeitäkin vastauksia.

en tarkoittanut sinua.
        Monta kertaahan sitä tahtomattaan loukkaa toista jos itsellä eriävä tai suppea näkemys kulloisestakin asiasta.
        Tai loukkaantuu joskus itsekin, kunnes ymmärrys lisääntyy ja näkee eri näkökulmia asioihin.
        Mullakin joskus möksäytteleviä kannanottoja, johtuu suorasukaisuudesta ja liekö nettietiketissä vielä opettelua.
        Hymyillään kun tavataan..:) :)

• ?67?

ilmeisesti elämässään yksin jäänyt/jätetty kirjoittanee tänne saadakseen riidellä, kun ei ole liveriitakumppania??

• 12

narsisti kirjoittanee tänne saadakseen riidellä ja pysyäkseen otsikoissa!

• yxs vaan

Eipä tuollasetm arvailut ole mukavia ja jos pitäisikin paikkansa, niin sehän olisi osoitus, että melkosta fiktiota kirjoittajat sitte kirjoittaa. DDDD

• lällläällläää
        12 kirjoitti:

narsisti kirjoittanee tänne saadakseen riidellä ja pysyäkseen otsikoissa!

hunkzs joka matkii NikoN:ää? olemalla hunks

• kahdeksikko

En kirjoittele täällä omalla nimelläni. En myöskään anonyymina kirjoita mitään omasta elämästäni, joten kukaan ei pääse minua henkiläkohtaisesti loukkaamaan.

• viivatiina

kirjoitusta johon teki mieli sanoa oma mielipide mutta olkoon nyt ei ainakaan mua voi syyttää ;)))))

• 26

asioitasi, ei nämä palstat ole sitä varten.
      Huumori ja tapa kommunikoida on erilaista erialueilla, joku voi heittää huumorimielessä ja heiton kohteena oleva ottaa sen todesta ja loukkauksena.

Jos olisin asunut ja elänyt koko ikäni samalla paikkakunnalla ja tottunut vaan määrätynlaisiin ihmisiin, voisin loukkaantua, yhdestä sun toisesta asiasta.

• beessi

on se suurin merkitys tässäkin asiassa? Jos ajattelisi muiden riitelevän, niin silloinhan jo lähtee arvioimaan muiden henkilöä? Solidaarisia voinemme näin löyhästi rajatulla palstalla olla toisillemme vain ikään (tai ihmisyyteen) liittyvissä asioissa, mutta jos niin tekisimme, niin vähiinpä kävisivät keskustelun aiheet...

En itse ole kokenut joutuneeni osalliseksi riitaan, vaikka useinkin on aivan erilaiset mielipiteet, arvot, elämänasenteet, ym. jonkun toisen kanssa. En myöskään ajattele koskaan toisen haluavan riidellä, ajattelen hänen sanovan oman mielipiteensä, omalla tyylillään. En osaa ajatella kenenkään kirjoittavan tänne vain loukatakseen muita (kirjoittajia) tai LEVITTÄÄKSEEN omaa pahaa oloaan.
      Luulen kyllä monenkin joskus kirjoittavan purkaakseen ja LIEVITTÄÄKSEEN omaa pahaa oloaan, eikä siinä mielestäni ole mitään tuomittavaa, päinvastoin. Vastaankin sellaisiksi luulemiini kirjoituksiin joskus, mutta vain rehellisesti, tekstin minussa aiheuttaman luonnollisen reaktioni mukaisesti, en todellakaan pyri vastaamaan "vaikka kuinka nätisti". Ajattelen, että vastaus kuin vastaus on tervetullut ja ehkä odotettukin, vaikka eihän se tietenkään aina niin ole.
      Aina voi ohittaa- tai paras jättää omaan arvoonsa-ajattelu (etenkään kehotteluna) ei mielestäni ole kovinkaan suvaitsevaista ajattelua, siinä voi helposti myös olla syrjimisen ja kiusaamisen vivahteita. Dynaamisella ja virkeällä keskustelupalstalla siedetään erilaiset mielipiteet henkilöön menemättä, samaa mieltä ei tarvitse olla, eikä kaikkea hyväksyä.

• -tiina

mennä kattoo tuolta mun aloituksesta riidanhaastajat on liikkeellä :(((((

• ööpölö

äläkä ota nokkaasi, mutta.

Mitä vähemmän niitä huomioit ja niille vastaat, sen hiljaisemmiksi ne menee. Sinua ärsyttääkseenhän ne höpöttää.

• -tiina
        ööpölö kirjoitti:

äläkä ota nokkaasi, mutta.

Mitä vähemmän niitä huomioit ja niille vastaat, sen hiljaisemmiksi ne menee. Sinua ärsyttääkseenhän ne höpöttää.

tää oli nyt niinkun eka kerta tällä palstalla mää luulin että ne jäi sinne viiskyt plus palstalle mutta taitaa ne hyppiä palstalta toiselle =)))))

• ööpölö
        -tiina kirjoitti:

tää oli nyt niinkun eka kerta tällä palstalla mää luulin että ne jäi sinne viiskyt plus palstalle mutta taitaa ne hyppiä palstalta toiselle =)))))

näyttävät hyppelevän, kuin mekin. :))

• Vaatii taitoa.
      En nyt tässä halua mennä yksityiskohtiin, niitä voit lukea muinaisista kirjoituksistani.
      Mutta kun osallistuu keskusteluun, pitää se tehdä ihan törkeesti, niin törkeesti että kuittia tulee, yhtä törkeesti.
      Mut sit hap se, pitää muuttaa sillee pehmeämmäksi, ei enää suoraa vaan pikku kakkosta.
      Lopputuloksena on kivoja ystäviä, sellaisia jotka kihisevät tietämättömänä tykkäävätkö vai inhoavatko, mutta kuitenkin seuraavat osoittamaasi junarataa, kiemurrellen kyllä.

• vanhavitsi

Ottakaa opiksenne!

• yx- rontti .....

Alotus on hassu, siksipä kerron itsestäni, ottakaa tosissaan tai sitten ette,
      olen narsisti tyyppi, mua parempaa täällä ei ole, mä tiedän kaikesta kaiken, oon suurin ja kaunehin.Olen niin tyhmä etten osaa edes loukkaantua, saa vapaasti arvostella, kaikki menee täydestä kuin väärä raha, pidän suuresti ihmisten kierosta luonteesta kiemurrella ja mielistellä, olen hyvin otettu kaikesta mairittelusta, moitteetkin menee mairittelun piikkiin, kirjoitellaan .

• sitä niinku tykätään meitistäkin?
        SIllee ihkuna?

• ihmet-ellen
        hunksz kirjoitti:

sitä niinku tykätään meitistäkin?
        SIllee ihkuna?

ainut näiden palstojen puheenaihe ja sensori? Maailmassa asuu muitakin , uskotko?

• ihmet-ellen kirjoitti:

ainut näiden palstojen puheenaihe ja sensori? Maailmassa asuu muitakin , uskotko?

Kuiteski puhuvat.
        Ja totta on, Paavi aiheuttaa nälänhätää.
        Sen verran asuu porukkaa muuallakin.

• se rontti
        ihmet-ellen kirjoitti:

-- ei ku minä vaan, kato vaikka ------

• i_a*'

Riitelyyn tarvitaan vähintään kaksi... Viisain vaikenee... Tyhmäkään ei jatka yksin, ainakaan pitkään...

• meirikki

Pidimme sitä jo täyteen tullutta nimpparipalstaa siinä sai kuulla jos moistakin arvostelua, joskus pystyi ohittamaan...vaan joskus ei! Samoiten on musaketjuni olleet punainen vaate joillekin, ihan kuin se olisi minun palstani...? Minähän vain avasin sen ja todella toivoin et siinä keskusteltaisiinkin samalla miksi pitää tietystä kipaleesta, tai miksi se on jäänyt mieluisaksi tj.

Ei se niin toiminutkaan, menipä aikaspian linkitykseksi pelkästään. En sillain halua olla joka hetki läsnä avaamallani sivulla, vaan et se on vapaa jokasuuntaan. Muidenkin musamausta sain pyyhkeitä ja et jokainen osaa sitä sun tätä, ja et roskaa yms.

Nyt jo on kyselty mihin meirikin musasivu on kadonnut...ja kaikki nyt vaan ei osaa linkitellä tällä palstalla , joten ihana hakea heille heidän toivomansa kipaleen.:)
      Paitsi, yhen muistan...Reetta...missähän lienet? ...kysyit aina sellaisia jotka olivat maksullisia tai ei enää löytynyt youtubestakaan, siihenhän mun taidot sitten loppuivatkin :)) Halit Reetta jos luet!

• kiusattukiusa

Hänellä kenkä puristaa , osti tuollaiset piikkikorkoiset sexi saappaat . Nyt vaivasenluu vihottelee.
        Tuohivirsu olis ollut paree

• kiusattukiusa kirjoitti:

Hänellä kenkä puristaa , osti tuollaiset piikkikorkoiset sexi saappaat . Nyt vaivasenluu vihottelee.
        Tuohivirsu olis ollut paree

painija?
        Marko Acell?

• Riitaan vaaditaan vähintään kaksi osapuolta.

Herja kohditunee yleensä yhteen osapuoleen tai henkilöön.

Riitelyyn ei ole pakko osallistua.

Jos kokee olevansa herjan kohteena niin kysehän on vain herjaajan mielipiteistä.
      Herja peilannee herjaajan itsensä sen hetken olotilaa ja tuntoja?

Ymmärrän että tämä on helpompi sanoa kuin kokea.

Minusta ikävintä on joskus ilmaisuni täysin päinvastainen tulkinta.
      Tahallinen tai tahaton.
      Tilanne on tulkitsijaa ajatellen lukkiutunut joten turha yrittääkään selvittää.

Eräs heikkouksistani on oikoa mutkia ilmaisussani. Kuvittelen liikoja ilmaisematta sitä sanallisesti.
      Poikkeavat tulkinnat ovat siten ymmärrettäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1484
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      57
      1435
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      107
      1125
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1081
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      746
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      701
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      139
      653
    8. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      370
      568
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe