ruokagallup

.........

Kertokaapas mitä olette syöneet tänään? Mainitkaa tarkasti kaikki välipalat ja napostelutkin.

22

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerronvaa

      Aamu : 1,25dl pikapuurohiutaleita veteen tehtynä
      Iltapäivä : 35g elovena pikapuuro ja yks ruisleipä pelkästään ( ei voita tai lisukkeita)
      Päivä : 2 banaania, omena ja saarioisen 300g lihakeitto
      4 mandariinia
      2kuppia kahvia, yht 4 dl kahvia, yht 1 dl maito, 2 sokeria

    • painon vahtija

      Tähän eivät vastaa kuin painoaan tarkkailevat hoikat tai laihdutuskuureilevat ylipainoiset.

      No tässä normaalipainoisen syömiset:
      Aamu: neljänviljan puuro maidolla, kananmuna.
      Välipala: satsuma
      Lounas: Yli puolilautasellista salaattia ja kasviksia, kaksi pientä perunaa, vajaa kauhallinen kalkkunakastiketta, lasi piimää, pieni siivu sekaleipää
      Välipala: 1 desi pakastemarjoja vaniljavaahdolla, banaani, 7 amerikanpastillia
      Päivällinen: 5 pientä lihapullaa, vähän spaghettia ketsupilla ja nokareella voita, piimää
      Iltapala: vesimeloonilohko, lasillinen kaakaota

      Siinä oli arviolta yli 2000 kaloria. Liikaa tälle päivälle, koska en käynyt kuntoilemassa vaikka olin niin suunnitellut.
      Kaakao ja karkit olivat liikaa. Se on niin vähästä kiinni tuo lihominen... Huomenna täytyy ottaa takaisin joko lenkillä tai ruokapöydässä :)

      • aloittajaa

        "Tähän eivät vastaa kuin painoaan tarkkailevat hoikat tai laihdutuskuureilevat ylipainoiset." Niin voi olla. Toivottavasti tulis myös vastauksia ylipainoisilta, jotka ei olis laihdutuskuurilla niin kuulis vähän et mitä ne normaalisti syö. Mua vaan kiinnostaa ku ite oon hoikka (52kg) ja oon aina pysyny näissä lukemissa. Ei oo tarvinu koskaan olla laihiksilla tai tarkkailla syömisiäni. Aloinkin tässä miettimään että syönkö vaan automaattisesti sopivasti ettei paino pääse nousemaan vai onko mulla nopea aineenvaihdunta vai mitä.

        Tässä mun tämän päivän syömiset:
        aamulla: 1 ruispala, puolikas cheddarjuustoviipale (sellanen aamupala-juuston kokonen), 1,5 lihapullaa, kurkkua muutama siipale. lasi maitoa
        päivällä: kinkkukiusausta, salaattia. lasi maitoa. mandariini. vaalea leipä ja margariinia.
        - 9 palaa fazerin sininen suklaata
        - 2 ruisviipaletta. samat täytteet kuin aamulla. kurkun tilalla tomaattia. banaani

        Juu. tässäpä nämä tän päivän syömiset. illalla varmaan vielä jotain pientä tulee otettua. Leipää tai rahkaa tai puuroa kera marjojen.


      • Painon vahtija
        aloittajaa kirjoitti:

        "Tähän eivät vastaa kuin painoaan tarkkailevat hoikat tai laihdutuskuureilevat ylipainoiset." Niin voi olla. Toivottavasti tulis myös vastauksia ylipainoisilta, jotka ei olis laihdutuskuurilla niin kuulis vähän et mitä ne normaalisti syö. Mua vaan kiinnostaa ku ite oon hoikka (52kg) ja oon aina pysyny näissä lukemissa. Ei oo tarvinu koskaan olla laihiksilla tai tarkkailla syömisiäni. Aloinkin tässä miettimään että syönkö vaan automaattisesti sopivasti ettei paino pääse nousemaan vai onko mulla nopea aineenvaihdunta vai mitä.

        Tässä mun tämän päivän syömiset:
        aamulla: 1 ruispala, puolikas cheddarjuustoviipale (sellanen aamupala-juuston kokonen), 1,5 lihapullaa, kurkkua muutama siipale. lasi maitoa
        päivällä: kinkkukiusausta, salaattia. lasi maitoa. mandariini. vaalea leipä ja margariinia.
        - 9 palaa fazerin sininen suklaata
        - 2 ruisviipaletta. samat täytteet kuin aamulla. kurkun tilalla tomaattia. banaani

        Juu. tässäpä nämä tän päivän syömiset. illalla varmaan vielä jotain pientä tulee otettua. Leipää tai rahkaa tai puuroa kera marjojen.

        Ihan mielenkiinnosta... Miten voi mennä vain 9 palaa Fazerin sinistä??? Minä syön koko levyn kerralla, jos erehdyn ostamaan :)

        Mun selitys noille 7 amerikanpastillille... Söin eilen ne muut siitä pussista, noi unohtuivat laukun pohjalle. ;)

        Mun täytyy kyllä tarkkailla syömisiäni. Muuten painaisin 100 kiloa, ruoka maistuu niin hyvälle, etenkin kaikki epäterveellinen... Nuorena minäkin painoin 50 kg ja alle, nykyään lähemmäs nelikymppisenä 55 kg. Liikun paljon, siksi voin syödä herkkuja välillä.


      • aloittajaa
        Painon vahtija kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta... Miten voi mennä vain 9 palaa Fazerin sinistä??? Minä syön koko levyn kerralla, jos erehdyn ostamaan :)

        Mun selitys noille 7 amerikanpastillille... Söin eilen ne muut siitä pussista, noi unohtuivat laukun pohjalle. ;)

        Mun täytyy kyllä tarkkailla syömisiäni. Muuten painaisin 100 kiloa, ruoka maistuu niin hyvälle, etenkin kaikki epäterveellinen... Nuorena minäkin painoin 50 kg ja alle, nykyään lähemmäs nelikymppisenä 55 kg. Liikun paljon, siksi voin syödä herkkuja välillä.

        Itse asiassa määkin söin eilen sen muun osan siitä levystä ja nuo 9 palaa jäi eilisestä :D Eilen ku oli hirvee suklaanhimo niin piti ostaa, harvemmin kuitenkaan etes ostan kokonaista suklaalevyä itelleni. Enkä yleensä sitte syökään ihan koko levyä kerralla, mitta tulee vaan täyteen jo aikasemmin, eikä tee mieli enempää. Pullia ja leivoksia sun muita mulla tulee syötyä tosi harvoin. Luulen et varmaan johtuu osaksi siitäki et kahvista en tykkää enkä siis juo sitä eikä tuu sitte pullaakaan otettua, jonka monet syö tuon kahvin kanssa.


    • d**

      aamupala: 1,5 dl kreikkalaista jogurttia, 100 g puolukoita
      lounas: feta-kasvispataa n. 300 g
      välipala: 200 g maitorahkaa, 1 dl mustaherukoita, 5 g soijalesitiiniä
      päivällinen: fetasalaatti (yleensä tulee syötyä vähän harvemmin fetaa :))
      Lisäksi päivän mittaan on mennyt kolme kupillista kahvia maitolorauksella ja pari piparia. Iltapalaksi syön varmaankin porkkanan ja puoli purkkia raejuustoa.

    • ss

      Aamiainen
      - Kuppi kahvia
      - 3 Tuc-keksiä

      Välipalat/napostelut
      - 4 Tuc-keksiä
      - 7 Fanipalaa

      Olen huono syömään aamulla... mutta nyt menen tekemään ihan oikeaa ruokaa.

    • rohumhirviö

      Kello on vasta yhden aika, mutta tällä hetkellä:

      aamupala: 2 moniviljapaahtoleipää, päällä sipaus Beceliä ja kurkkua, 4 miniluumutomaattia, 3 lasia vettä
      lounas: kaksi palaa ruisleipää, välissä kaksi kevytnakkia, ketsuppia, sinappia, kaksi salaatinlehteä, teelusikallinen kurkkusalaattia

      ja sitten varmaan käyn syömässä Hesellä päivällä (eli se normiannos eli lohisalaattia) ja sitten iltapalaksi syön varmaan leipää ja jonkun hedelmän

      Aika paljo syön leipää, mutta minusta leivän moittiminen on aika turhaa, koska se täyttää tosi hyvin ja mulla ainakin ruoansulatus pelaa täysillä kiitos ruisleivän :)

    • painon vahtija

      Aivan järkky mässypäivä, taitaa olla vuoden pahin. Ketuttaa aivan kympillä.

      Aamu alkoi hyvin: puuroa (200 kcal)
      .. ja jatkui voisarvella! (300 kcal)
      Lounaaksi: 200 g mustaamakkaraa, 3 susupatukkaa (n. 400 300)
      Välipalaksi 150 g Fazerin joulukonvehteja, ruislihapiirakka (n. 900 200)

      Tähän mennessä, vaikka päivää on jäljellä vaikka kuinka, olen mässännyt jo 2300 kcal. Että pitikin! En yhtään ihmettele, ettei ylipainoiset halua kirjoitella tänne ylös syömisiään toisten haukuttaviksi, jos lista on tuollainen. "No ei ihme että olet lihava..." - niin, kohta olen.

      Illaksi mulla on vesimeloonia ja itse tehtyä sämpylää pakkasesta. Valitettavasti noita konvehteja on vielä jäljellä toiset 150 g...

      • duunddan

        3 ruisleipää, kaurapuuroo ja 2 tl sokerii, 100g raejuustoo, mandariinin, 12 sellast 5 cm pitust lakukarkkii :P


      • painon vahtija

        Joku voisi vastata...

        Kävin kauppareissulla Hesessä vetämässä vielä juustoaterian! Hormoonihäiriö? Kylmä ilma? Vai aloinko juuri muuten vaan lihomaan?

        2300 1000 (?) = 3300 kcal. Tuolla pärjäisi kaksi päivää. :(

        Toivottavasti pääsen huomenna normaaliin liikunta- ja syömisrytmiini. Huh...


      • Delailah,

        Noin kahtena-kolmena päivänä ruokavalioni muistuttaa seuraavaa:

        Aamulla lautasellinen puuroa, kahvia, leipää, hedelmiä

        Päivällä normaali lounas

        Iltapäivällä/ illalla alkaa mässäily. hyvin voi mennä päivässä 1 iso pussi karkkia pussi sipsejä pakastepizza

        Tähän vielä mahdollisesti päälle normaalit iltapalat.

        Tällä hetkellä paino 70 kg ja pituutta 175 cm. Taidan olla vaan läpipasko, terveellisesti syömällä olisin varmaan todella hoikka.

        Olen aloittanut ruokaremontin vähän aikaa sitten terveydellisistä syistä. Eihän tolla tavalla voi ikuisesti syödä tuhoamatta terveyttään, vaikka normaalipainoisena pysyisikin :/


    • Starchild^

      Aamupala: 2 dl täysjyvämuroja rasvatonta maitoa, kuppi kahvia maidolla, 1 kiivi, 1 ruispala sulatejuustolla ja kinkulla

      Lounas: neljä perunaa, kaksi isoa kauhallista lihakastiketta, 2 dl rasvatonta maitoa, kauhallinen perunasalaattia, paljon salaattia

      Päivällinen: Kolme kauhallista kevytkermaan tehtyä broilerikiusausta, porkkanaraastetta

      iltapäivällä puoli litraa kaakaota rasvattomaan maitoon

      Iltapala: kaksi sämpylää juustolla, purkillinen maustamatonta jogurttia

      Suurinpiirtein tämäntyylisellä dieetillä on paino tippunut nyt 8 kiloa kolmessa kuukaudessa. Nyt painoindeksi 20,5 :)

      • Aamiainen: kaksi kananmunaa paistettuna ja päälle emmental juustoraastetta. kolme siivua siankylkeä paistettuna. Salaattia tomaatista ja kiinankaalista, lusikallinen smetanaa joukkon. Lasi täysmaitoa ja lopuksi kuppi kahvia kuohukermatilkalla.

        Lounaaksi on kaalikeittoa joka on valmistettu porsaan kasslerista. Lautaselle lisään lusikallisen smetanaa.

        Ei muroja, ei leipää, ei perunaa. Niillä aikanaan lihoin mutta nyt kun jätin ne pois niin olen pysynyt 20 kiloa kevyempänä.


      • Starchild^
        kj.mattila kirjoitti:

        Aamiainen: kaksi kananmunaa paistettuna ja päälle emmental juustoraastetta. kolme siivua siankylkeä paistettuna. Salaattia tomaatista ja kiinankaalista, lusikallinen smetanaa joukkon. Lasi täysmaitoa ja lopuksi kuppi kahvia kuohukermatilkalla.

        Lounaaksi on kaalikeittoa joka on valmistettu porsaan kasslerista. Lautaselle lisään lusikallisen smetanaa.

        Ei muroja, ei leipää, ei perunaa. Niillä aikanaan lihoin mutta nyt kun jätin ne pois niin olen pysynyt 20 kiloa kevyempänä.

        Mä taas en usko tohon vähähiilaridieettiin. Mä olen ainakin vaan laihtunu sillä, että olen liikkkunut ja jättänyt herkut vähemmälle. Pastaa syön vähemmän ja perunoita enemmän kuin ennen, koska perunat on kevyttä ruokaa pastaan verrattuna. Sitäpaitsi liika proteiini rasittaa maksaa ei opiskelijalla ole varaa ostaa hirveitä määriä lihaa.


      • Starchild^
        Starchild^ kirjoitti:

        Mä taas en usko tohon vähähiilaridieettiin. Mä olen ainakin vaan laihtunu sillä, että olen liikkkunut ja jättänyt herkut vähemmälle. Pastaa syön vähemmän ja perunoita enemmän kuin ennen, koska perunat on kevyttä ruokaa pastaan verrattuna. Sitäpaitsi liika proteiini rasittaa maksaa ei opiskelijalla ole varaa ostaa hirveitä määriä lihaa.

        Eiku siis munuaisia


    • laihduttaja...

      Laitanpa tähän eiliset syömiset ruokapäiväkirjasta:

      1 keitetty muna
      teetä ykkösnmaidolla
      kaurapuuro mustikoilla

      ruisleipä, juustosiivu, kurkkua, tee maidolla

      valmisruoka lihapullat muusilla 300 kcal
      tomaattia ja kurkkua
      zero colaa

      Rainbow mango-ananasrahka 120 kcal

      klementiini


      ------ tossa siis kaloreita n. 1000 tai vähän alle... olo tuntuu jo mukavasti kevyemmältä, kun olen muutaman päivän laihdutellut.

      • zincu

        Eli aamupalaksi:
        puuroa, sekaan pakastevadelmia

        lounas:
        pieni lautasellinen tonnikalasalaattia (tonnikalaa kolmasosa purkki, kananmunanvalkuainen, salaattia, tomaattia ja kurkkua) päälle hieman salaatinkastiketta (30kcal/100g), ruisleipä, päällä Beceliä ja pala kalkkunaleikettä

        välipala:
        pieni lautasellinen kreikkalaista salaattia (salaattia, kurkkua, tomaattia, fetajuustoa), viipale ruisleipää, Beceliä ja pala kalkkunaleikettä

        iltapala:
        iso omena, pala ruisleipää, Beceliä, pala kalkkunaleikettä, tomaattia ja salaattia


      • sghdehjde
        zincu kirjoitti:

        Eli aamupalaksi:
        puuroa, sekaan pakastevadelmia

        lounas:
        pieni lautasellinen tonnikalasalaattia (tonnikalaa kolmasosa purkki, kananmunanvalkuainen, salaattia, tomaattia ja kurkkua) päälle hieman salaatinkastiketta (30kcal/100g), ruisleipä, päällä Beceliä ja pala kalkkunaleikettä

        välipala:
        pieni lautasellinen kreikkalaista salaattia (salaattia, kurkkua, tomaattia, fetajuustoa), viipale ruisleipää, Beceliä ja pala kalkkunaleikettä

        iltapala:
        iso omena, pala ruisleipää, Beceliä, pala kalkkunaleikettä, tomaattia ja salaattia

        Aamu : Valio laktoositon maitorahka, 100 g vadelmia, 1dl vadelmakeittoa ( Valio sokeroimaton)
        kuppi kahvia (½dl laktoositon rasvaton maito sekä 1 sokeripala)

        "Lounas" : 1,25dl pikakaurahiutaleita veteen tehtynä, 1 dl vadelmakeittoa ( Valio sokeroimaton)
        omena
        kuppi kahvia ( ½dl laktoositon rasvaton maito sekä 1 sokeripala)

        Ruoka : 300 g kruunuvihannessekoitus pussi, 150 grammaa kalkkunan lihaa ( tuote sisältää 100g/100kcal )
        omena

        Iltapalaksi söin juuri omenan, mutta syön vielä 3 appelsiinia ja 90 kcal vähärasvaisen viilin


    • painon vahtija

      Nyt on ollut parempaa syömistä jo jonkin aikaa.

      Aamu: neljän viljan puuro hylamaidolla

      Välipala: kananmuna ja banaani

      Lounas: Paljon salaattia, yksi peruna, kalkkunakastiketta, piimää, sämpylä, vesimeloonia

      Välipala: ruisleipä, banaani, piimää

      Päivällinen: alle 100 g broilerin rintaa, vähän spaghettia, piimää

      Iltapala: pieni suklaapatukka, kuivattuja aprikooseja

      Kävin tänään salilla puntilla, hyvä treeni.

      Noista tulee noin 2000 kcal, eli oikein hyvä kun vielä vähentää 300 kcal liikunnasta. :)
      En muuten napostele mitään.

      Ai niin, ja luvut: 162 cm ja 55 kg, ihannepainoni ;)

      • jep.

        to
        aamu 10.00: 4dl kahvia mustana, sämpylä (metukka juusto)
        lounas 15.00: 2dl kahvia, sämpylä
        iltapala 21.30: riisimuroja ja rasvatonta jugurttia n.3dl vettä ja funlight-mehua päivän mittaan..

        pe
        aamu 10.30: 4dl kahvia mustana
        lounas 12.00: lasagnette n. 5dl
        päivällinen 20.00: sämpylä ja vettä
        iltapala 23.00: puolitoista sämpylää meetvurstilla ja juustolla

        la
        aamu: kahvia ja sämpylä..... Ylläripylläri?!? :D

        ja vettä ja lisää kahvia työnteon lomassa.. kulutus keskiraskas työ ja perjantainaki 9tuntia töitä.
        miks en laihdu??? onko kaloreita liikaa vai liian vähän? mitähän jossain sämpyläs on, margariini 40%, meetvursti hmmh ja oltermannia.. rasvaa ilmeisesti liikaa??? normaalisti syön ruista mut nyt tuli ostettua sämpyläpussi...kurkku olis kaapissa mätänemässä, muita rehuja ei...

        kieltämättä ei kyl oikein terveelliseltä kuulosta, mis kaikki rehut on?! :D ja oon siis 26v, 168cm ja 72kg..


    • Anonyymi

      Tulipa eilen sattumalta luettua tarkemmin Ässän Rainbow-klementiinien tuoteselostetta...
      Ja tulipa sitten sisäistettyä muutama aiempaa käsitystä korjannut asia. Tietona on kyllä ollut, että klementiineissä ja muissa ulkomaisissa hedelmissä on torjunta-ainejäämiä (joista suurin osa kuoressa), mutta luulo on ollut, että ne ovat päätyneet hedelmiin viljelytoimenpiteiden aikana.
      Tuoteselosteesta selviää, että viljeyn aikana tehtyjen kasvitauti-, tuholais- yms. ainekäsittelyiden lisäksi sadonkorjuun JÄLKEEN klementiinejä käsitellään muun muassa aineilla:
      Tiabendatsoli TBZ: Yhdiste, jota käytetään eläinlääketieteessä ja lääketieteessä loismatojen häätöön ja maataloudessa sienitautien torjunta-aineena. Haittavaikutuksina ruuansulatuskanavan oireet, allergiset oireet ja neurologiset haittavaikutukset
      Fosetyyli-alumiini: Sienitautien torjunta-aine, jota myydään Suomessa muun muassa mansikan tyvi- ja punamädän torjuntaan kauppanimella Alliette.
      Imatsaliili: Yhdistettä käytetään maataloudessa sienitautien torjunta-aineena (esim siemenperunan peittaukseen) ja lisäksi eläinlääketieteessä sieni-infektioiden hoitoon. Tuoteselosteesta löytyy varoitukset:
      Vaurioittaa vakavasti silmiä.
      Epäillään aiheuttavan syöpää.
      Erittäin myrkyllistä vesieliöille, pitkäaikaisia haittavaikutuksia.
      Propikonatsoli: Sienitautien torjunta-aine, jota on myyty Suomessa muun muuassa viljojen sienitautien torjuntaan kauppanimellä Tilt. EU on lokakuussa 2018 kieltänyt propikonatsolin siirtymäajan jälkeen, koska se on luokiteltu lisääntymiselle vaaralliseksi aineeksi.
      Joopa... Kaikki nuo aineet (vaarattomampien pintakäsittelyaineiden lisäksi) on ruiskutettu suoraan hedelmien pintaan, josta ne ovat suorassa kontaktissa hedelmän kuorijan käsiin - aina ei tule hedelmiä pestyä ennen kuorimista, vaikka se on suositus...
      Pisteet Ässälle siitä, että tuoteselosteessa on kerrottu klementiinien saamat (vai vaatimat - eikö klementiinit säily kauppakelpoisina myyntihyllyyn asti ilman kaikkea tuota myrkkyä?) käsittelyt, mutta tieto lisää tuskaa siinä määrin, että taitaa saada klementiinit (ja kaikki muutkin ulkomaiset hedelmät, paitsi luomut) jäädä tästä edespäin ihan rauhassa kaupan hyllyyn 😞.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      73
      3350
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3170
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2682
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2052
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1845
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1775
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      129
      1424
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe