Moottorinlämmöt nousevat kyllä lähelle 100 astetta ja auton lämmityslaite puhaltaa kyllä tulikuumaa, mutta edes tunnin moottoritie ajon jälkeen sisällä ei ole lämmin. Olen myös koittanut lämmittää autoa sisätilanlämmittimellä 6 tuntia 1850w teholla -2 asteen pakkasessa, sisällä ehkä 5. Ajaessa tuuli ei suhise joten en usko että kyse on ovien tai ikkunoiden tiivisteistä. Koko auton sisustus on halpaa ohutta muovia eikä äänieristeitä luultavasti ole ollenkaan..
Auttaisikohan jos kaikki luukut ja lattiat vuoraisi esim. bitumimatolla? Nyt lämpö karkaa harakoille jostakin... Tuo ei ainakaan keräisi kosteutta kuten nuo useimmat vaahtomuovieristeet..
Auton lämpöeristys?
5
740
Vastaukset
- Tojo-Köle
....henkiloauto sulla ei tosiaan voi olla.
Esim. Allekirjoittaeen Avensis lämpiää noin asuinhuoneenlämpötilaan maitsemasi 2 asteen pakkasessa varmaan jo tunnissa ja ihan vaan noin 1000W sisälämppärillä.
-nyt on käytössä 700W sisälämppäri ja kyllä tuolla liikkeelle tarkenee lähteä sillä noin 2h lämmityksellä vaikka pakkasta on yli 10 astetta....... - frangröbbä
laita se sisälämppärin termostaatti täysille tai sitten siinä on jotain vikaa ettei puhalla lämmintä,jospa kertoisit mistä biilistä on kysymys
- sdfgsdfsdfsdf
kannattaako noita oikeasti alkaa eristämään.... hirveä homma eikä takeita lopputuloksesta
auto vaihtoon eli vahinko kiertämään - riittää
Jos kerran moottorin lämpö nousee normaaliksi (jopa vähän ylikin!) ja lämmityslaite puhaltaa tulikuumaa, niin lämmitys on kunnossa.
Suuntaa siis se puhallus ainakin jalkatilaan, niin sekin jo auttaa. Sitten etsit sen reiän siitä ritapellistä, josta kylmä ilma puhaltaa voimalla sisään, kumoten tuon lämmityslaitteen vaikutuksen. Tuollainen reikä syntyy helposti esim. johtojen läpivietireikin kumireunuksen lipsahdettua pois paikaltaan tms.
Aukko siellä joka tapauksessa on, muuten tuollainen ei ole mahdollista. Ei auton lämpöeristyksellä ole merkitystä ajettaessa kun lämpöä tulee koko ajan lisää, jos vain auto on edestä tiivis ja takaa ilma pääsee (pääseehän ??) poistumaan. Läpivirtauslämmitys toimii kyllä hienosti.- ja vielä
voihan olla, että sulla on erilliset raitisilmaventtiilit, jotka eivät kierrätä lämppärin kautta ilmaa. Sulje tai säädä niitä jos ovat auki, vaikka luulisi tuon kyllä helposti huomaavan !! Älä kuitenkaan laita sisäilmankiertoa päälle, sitten huurtuu ikkunatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265