TE JOILLA SEPTUM?

superherocake

Moi!

Olen 14 vuotas tyttö joka tahtoisi septum(nenän keskirustoon) lävistyksen. Olen jutellut asiasta vanhempieni kanssa, mutta he tahtoisivat tietää mitä riskejä/ongelmia septumin kanssa on? (tietenkin on tulehdusriski jne.) Joten jos jollain on kokemuksia septumista niin VASTATKAA :D myös kaikkea muuta septumiin liittyvää olisi kiva kuulla!

7

5379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minn.

      Ensiksi pitää sanoa, että normaalisti se ei tule siihen rustoon.:)

      Näin talvisaikaan en kyllä suosittele otettavaksi. Kuitenkin kun hengität kylmää ilmaa sisään, niin ei se mukavalta tunnu. Ja herkemmin tulee flunssat tähän aikaan vuodesta, sen kanssa on aika hankala niistää, tai siis se sattuu ainakin niin kauan ennen kuin on parantunut. Ihan omasta kokemuksesta sanon..:D Tosin jos sitten keväällä iskee kaikki siitepölyallergiat, niin niistämistä silloinkin. Lävistäjä kyllä sanoo, että siitä ei ole haittaa jos saa jonkun räkätaudin kun on tuore septum. Ei siitä olekkaan, kunhan muistaa putsailla. Räkä vaan siihen tarttuu mukavasti.

      Septum on siitä kiva, että sen saa piiloon helposti. Itse käytin koruna hevosenkengän mallista, sopivan kokoisena sen saa käännettyä nenän sisälle jos tarve vaatii. Tämä saattaa hieman helpottaa, jos vanhempasi ei niin kovasti innostu ko. lävistyksestä..:)

      Voisitte käydä vanhempasi kanssa lävistysliikkeessä, siellä lävistäjä kyllä kertoo kaikki tarvittavan septumista vanhemmillesi. Ehkä parempi niin, ihan hyvinhän me voidaan täällä keskustelussa kertoa puuta heinää septumista ja sitten kerrot sen vanhemmillesi, ei ehkä luotettavin tietolähde..;P

      • bb

        mitä helvettiä sä hopotat, ei tule rustoon? no mihinköhän se sitten tulee, luuhun vai? voi luoja.


      • Minn.
        bb kirjoitti:

        mitä helvettiä sä hopotat, ei tule rustoon? no mihinköhän se sitten tulee, luuhun vai? voi luoja.

        Huoh. Se ei tule yleensä rustoon, ei. Se tulee siihen ihokohtaan sen ruston alla. Helvetin vaikea selittää, mutta kokeileppa huvikses nenääs siitä kohtaa: sormet sieraimiin, purista sormet yhteen ja sitten vedä sitä sieraimien "väliosaa" alas. Tadaa, siihen se tulee. Ei rustoon.

        "Septum-lävistys eli nenän väliseinän lävistys on sierainlävistystä harvinaisempi. Nenän väliseinä eli septum on sierainten välissä oleva rustoseinämä, joka erottaa nenäontelot toisistaan. Yleensä itse ruston sijasta lävistetään ruston ja nenänpohjan välissä oleva osa." http://fi.wikipedia.org/wiki/Nenälävistys

        Ole hyvä, siinä esimerkkinä quote ja linkki.


      • Korjailua
        bb kirjoitti:

        mitä helvettiä sä hopotat, ei tule rustoon? no mihinköhän se sitten tulee, luuhun vai? voi luoja.

        Voi elämä, ei kannattais tulla aukomaan päätä jos ei asiasta mitään tiiä. Lävistyshän tulee siis ruston alapuolella olevaan pehmeään kudokseen... Joka on käytännössä samantapaista kun korvannipukka, johon korvis noin yleensä tulee


    • Refi

      Ei kai siinä mitään riskejä ole mitä ei olisi kaikissa muissakin lävistyksissä. Perus tulehdukset yms.
      Joku perus 1.6mm ei edes tuota ongelmia, niin pieni ja vaivaton.

      Omasta septumista kokemuksina että koru kerää viileillä/kosteilla keleillä hirveästi kosteutta ja on ulkona ollessa jatkuvasti märkä. Enpä ole tässä huomannut eroa titaanisten, kirurginteräksisten ja akryylisten korujen välillä. Eli vessapaprua kulkee aina pala mukana että saa kuivailtua välillä.
      Flunssasta sen verran että tuli räkätauti heti kun olin saanut septumin, mutta eipä se pahemmin haitannut. Puhdistelu pumpulipuikolla vaan ei ollu niin miellyttävää ja niistäminen sai nenän jyskyttämään kivusta. Ei mitään ylitsepääsemätöntä.
      Otin septumin 1.6mm kokona, eikä se edes alkanut haisemaan ennenkuin venytystä oli jo 2.5mm. Tänäpäivänä tää on 6mm, vielä pari milliä lisää olis tavoitteena sitten alkuvuodesta.

      Kipu on tietysti yksilöllistä, mutta itelläni septum oli kivuttomin lävistys minkä oon hommannu.
      Kokemuksia korvalehdistä, rustosta, huulesta ja septumista.

      Tulipa hirveä tekstimuuri, en jaksa oikolukea.

    • 67ytutu

      Mulla septum on ollu ainoo läväri joka on nostattanu kyyneleet silmiin :D Joo talvella tuntuu aika kylmältä (4mm) ja vettä siitä tippuu koko ajan...lempparilävärini kuitenkin.

      • superherocake

        kiitos vastauksista :) laittakaa toki lisää, heh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe