Miksi äiti hylkää lapsensa?

??

Mietin miksi lasten äiti haluaa että lapset ovat meillä mahdollisimman paljon? (uusioperhe)
Sinällään lapset eivät vaivaa , mutta ihmettelen lasten äidin käytöstä.

28

2642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrystä

      En tiedä taustaa mutta kuulostaa aika hurjalta että käytät sanaa "hylkää".
      en usko että ns normaali nainen haluaa koskaan hylätä lapsiaan. Äidillä voi olla haastava elämäntilanne
      josta et välttämättä tiedä. Taustalla voi olla oma jaksaminen, suhde ongelmaa jne.
      Näissä tilanteissa voi oma aika tuntua tarpeelliselta, eikä kysymyksessä ole suinkaan lasten hylkääminen.
      Hienoa, jos lapset voivat olla tällaisessa tilantessa teillä. Ehkä se on ohimenevä vaihe.

      • Heti äiti hoitoon.

        Jos oman äidin kaaottinen tilanne on se, että lasten pitää olla muualla. Eikö tämä äiti millään voi ajatella, että hakauruisi mahdollisimman pian hoitooon, sillä lapset ovat kyllä ihan rikki, ihan heidän vuokseen pitäisi hoitaa itsensä tasapainoon. Kuulostaa hirvittävältä, että kaikki muu ajaa edelle omien pienten lasten.
        HOITOON; HOITOON ja PIAN . Lapset rakstavat aina äitiään, eivätkä nyt voi voida hyvin, kun äiti on repaleina.
        Jos äiti on jo niin pahasti hajalla, pitäisi saada vaikka pakolla, kyllä hän luultavasti kunnon ihminen on, mutta ei nyt ymmärrä omaa tilaansa, vaan toimii itseään ja muita vastaan.


      • kaikenlaisia...
        Heti äiti hoitoon. kirjoitti:

        Jos oman äidin kaaottinen tilanne on se, että lasten pitää olla muualla. Eikö tämä äiti millään voi ajatella, että hakauruisi mahdollisimman pian hoitooon, sillä lapset ovat kyllä ihan rikki, ihan heidän vuokseen pitäisi hoitaa itsensä tasapainoon. Kuulostaa hirvittävältä, että kaikki muu ajaa edelle omien pienten lasten.
        HOITOON; HOITOON ja PIAN . Lapset rakstavat aina äitiään, eivätkä nyt voi voida hyvin, kun äiti on repaleina.
        Jos äiti on jo niin pahasti hajalla, pitäisi saada vaikka pakolla, kyllä hän luultavasti kunnon ihminen on, mutta ei nyt ymmärrä omaa tilaansa, vaan toimii itseään ja muita vastaan.

        Pöh!
        Joku nuori bimbo siinä on ottanut miehen, jolla läheiset välit lapsiinsa, mihin pitäisikin erossa aina pyrkiä ja sä oot passittamassa lasten äitiä hoitoon?
        Haloo!!!
        Tämän nuoren naisen tässä pitäisi miettiä, mihin on ryhtynyt ja onko hänestä jakamaan isää lasten kanssa?
        Isällä voisi olla eri mielipide tähänkin nykyisensä itsekkyyteen..


      • ygluygl
        Heti äiti hoitoon. kirjoitti:

        Jos oman äidin kaaottinen tilanne on se, että lasten pitää olla muualla. Eikö tämä äiti millään voi ajatella, että hakauruisi mahdollisimman pian hoitooon, sillä lapset ovat kyllä ihan rikki, ihan heidän vuokseen pitäisi hoitaa itsensä tasapainoon. Kuulostaa hirvittävältä, että kaikki muu ajaa edelle omien pienten lasten.
        HOITOON; HOITOON ja PIAN . Lapset rakstavat aina äitiään, eivätkä nyt voi voida hyvin, kun äiti on repaleina.
        Jos äiti on jo niin pahasti hajalla, pitäisi saada vaikka pakolla, kyllä hän luultavasti kunnon ihminen on, mutta ei nyt ymmärrä omaa tilaansa, vaan toimii itseään ja muita vastaan.

        Jaahas, jos isä haluaa että lapset ovat enemmän äidillä niin ihan ok, mutta kun juttu on toisinpäin niin äiti hoitoon? Ei äidit ole mitään täydellisiä olentoja, hekin ovat vain ihmisiä joilla on myös oma elämä ja tunteet. Hekin voivat vaikka väsyä ja tarvita jonkun tukemaan, heilläkin voi olla negatiivisia tunteita, se on ihan sallittua. Se on inhimillistä.

        Aloittajalle on vaikea mitään vastata kun ei tilanteesta mitään tiedä. Vastaus voi olla ihan mikä tahansa. Voi olla että äiti on välinpitämätön ja haluaa aikaa itselleen ja elämällee, mutta voi myös olla että hän on psyykkisesti väsynyt ja pelkää että lapsilla ei ole hyvä olla hänen kanssaan juuri nyt.


      • Anonyymi

        On paljon sellasia äitejä jotka hylkää lapsensa sellanen äiti ei ole minkään arvoinen sellasen äidin ei ikinä olis pitäny saada lapsia tuotti vaan lapsilleen hirveetä tuskaa


    • et ole oikea äiti.

      Eiköhän se ukkos, eli äitin ex oo tehnyt kaikkensa, ettei lapset olisi äitin kanssa tekemisissä, niinkuin olet voinut täälläkin näiden narsu-ukkojen teksteistä päätellä..
      Tuulettele nyt sinäkin ja totu tilanteeseen, lapset varmaan muuttaa joku päivä teille ja saat leikkiä äitiä oikein isolle joukolle, kun se ukko sinut varatakseen panee sutkin kohta paksuksi.
      Siinä se teidänkin rakkaus sitten loppuu, kun huomaat että se mieskin alkaa leikkiin lasta passauttamisillaan..
      Niinkuin olet jo huomannutkin, on alkanut sua jo "vaivata" tilanteenne. Siitä se vaan yltyy.

    • hohhoijaa!

      Ja selvää, kenen kirjoittamakin TAAS!

    • oletkohan kypsä?

      Kai se nyt oli sulle selvää, että lapsilla on isäkin?
      Eikö mielestäsi isä saa olla lastensa kanssa?
      Kun otit perheellisen miehen, etkö ajatellut ollenkaan, ettet siinä voi koko aikaa "prinsessana" olla?
      Lapset tulee aina ensimmäisenä, sinä vasta kakkosena.
      Minä ainakin haluan, että lapseni saavat olla isällään niin paljon, kuin itse haluavat!
      Lasten isällä tuskin mitään sitä vastaan, eikä sinullakaan saisi olla.
      Minä ainakin olen asiasta sopinut ex-mieheni kanssa, niinkuin varmaan lasten isäkin exänsä kanssa teillä.
      Meillä juoksevat sovitusti kahden kodin väliä aina tarpeen mukaan, lähekkäin kun asutaan.
      Sopeudu, tai lähde.

      • sanna kiis

        Itse en haluaisi että omat lapseni olisi jonkun muun naisen hoidossa, kyllä minä itse ensisijaisesti lapseni hoidan. Ehkä niin tekee naiset ja miehet jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan antavat ne mieluummin vieraalle.


      • mara lipponen
        sanna kiis kirjoitti:

        Itse en haluaisi että omat lapseni olisi jonkun muun naisen hoidossa, kyllä minä itse ensisijaisesti lapseni hoidan. Ehkä niin tekee naiset ja miehet jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan antavat ne mieluummin vieraalle.

        Minulla uusi vaimo tulee kyllä ensimmäisenä, jopa ennen lapsia. Vanha vaimon rotko sitten viimeisenä.
        Kyllä se uusi suhde on se, minkä mukaan mennään.


      • :O
        sanna kiis kirjoitti:

        Itse en haluaisi että omat lapseni olisi jonkun muun naisen hoidossa, kyllä minä itse ensisijaisesti lapseni hoidan. Ehkä niin tekee naiset ja miehet jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan antavat ne mieluummin vieraalle.

        "vieraat naiset hoitaa...?"
        Eiköhän ne ole siellä sen isän hoidossa, ainakin lasten äidin mielestä.
        Sinä sanna olet tieten niitä naisia, jotka ei soisi lasten olevan isänsä kanssa eron jälkeen lainkaan tekemisissä...?


      • uusvaimo mut ei sun!
        mara lipponen kirjoitti:

        Minulla uusi vaimo tulee kyllä ensimmäisenä, jopa ennen lapsia. Vanha vaimon rotko sitten viimeisenä.
        Kyllä se uusi suhde on se, minkä mukaan mennään.

        Eiköhän se ole niin "mara" ettei sulla ole sen kummemmin uutta kuin vanhaakaan vaimoa! hohoho!


      • ;D höhhöö!
        :O kirjoitti:

        "vieraat naiset hoitaa...?"
        Eiköhän ne ole siellä sen isän hoidossa, ainakin lasten äidin mielestä.
        Sinä sanna olet tieten niitä naisia, jotka ei soisi lasten olevan isänsä kanssa eron jälkeen lainkaan tekemisissä...?

        ja onhan niitä miehiä pilvinpimein, jotka ei jälkikasvustaan välitä, niinkuin toi "marakin"...
        taitaa ollakkin tuo "sannamara" sama tyyppi, eli ap...?


      • 22
        mara lipponen kirjoitti:

        Minulla uusi vaimo tulee kyllä ensimmäisenä, jopa ennen lapsia. Vanha vaimon rotko sitten viimeisenä.
        Kyllä se uusi suhde on se, minkä mukaan mennään.

        mikä minulla tulee tärkeysjärjestyksessä. Ensiksi tulevat lapset, aina ja iankaikkisesti. Niin hyvää uutta vaimoa ei voi koskaan tullakaan, että sillä olisi jotain jakoa lapsiin verrattaessa. Sen verran on elämä opettanut, että lapsiin käytetty aika ja voimavarat on kun laittaisi rahaa pankkiin. Patahaukoille annettu aika ja raha on kuin nuotiolla poltetut setelit.


      • aikuisuutta, kiitos!
        22 kirjoitti:

        mikä minulla tulee tärkeysjärjestyksessä. Ensiksi tulevat lapset, aina ja iankaikkisesti. Niin hyvää uutta vaimoa ei voi koskaan tullakaan, että sillä olisi jotain jakoa lapsiin verrattaessa. Sen verran on elämä opettanut, että lapsiin käytetty aika ja voimavarat on kun laittaisi rahaa pankkiin. Patahaukoille annettu aika ja raha on kuin nuotiolla poltetut setelit.

        Kyllä niitä on kuule ihan mukaviakin naisia, niinkuin teissä miehissäkin on mukavia miehiä!
        En minäkään kaikkia miehiä inhoa, vaikka kohdalle itselleni oikea paska osuikin! Pääsinhän siitä kuitenkin eroon ja nyt on mukava mies tilalla.
        Tuossa asiassa olet kuitenkin oikeassa, että ne lapset on aina ykkösenä! AINA!
        Tuollainen naisviha kääntyy kuitenkin aikaa myöten lapsiasi vastaan, kun täällä maan pinnalla pitäisi kuitenkin pystyä tulemaan kummankin sukupuolen kanssa toimeen.
        Ei kannata haukkua kaikkia naisia maanrakoon, jos itselle onkin sen patahaukka aikanaan osunut.
        Oli kait sulla ihan hyvä äitikin? Ei mikään patahaukka, vai?


      • höllää vähän
        sanna kiis kirjoitti:

        Itse en haluaisi että omat lapseni olisi jonkun muun naisen hoidossa, kyllä minä itse ensisijaisesti lapseni hoidan. Ehkä niin tekee naiset ja miehet jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan antavat ne mieluummin vieraalle.

        se toinen nainen lapsesi, jos niistä huolehtisi? Saattaisivat vaikka oppia tykkäämään siitä isänsä uudesta. Sekös sinua harmittaisi? Tottakai jokainen haluaa huolehtia omista lapsistaan mahdollisimman paljon. Muista kuitenkin, että lapsilla on oikeus myös isään. Että ottaa päähän kaltaisesi naiset, jotka ovat katkeroituneet erossa niin paljon, että kostavat entiselle puolisolleen lasten kautta. Maailman pahin virhe.


      • nyt meni kyllä ohi..
        höllää vähän kirjoitti:

        se toinen nainen lapsesi, jos niistä huolehtisi? Saattaisivat vaikka oppia tykkäämään siitä isänsä uudesta. Sekös sinua harmittaisi? Tottakai jokainen haluaa huolehtia omista lapsistaan mahdollisimman paljon. Muista kuitenkin, että lapsilla on oikeus myös isään. Että ottaa päähän kaltaisesi naiset, jotka ovat katkeroituneet erossa niin paljon, että kostavat entiselle puolisolleen lasten kautta. Maailman pahin virhe.

        Siis...? Oletko niitä, jotka eivät halua lukea oikein? Vai etkö kykene siihen?
        Siis kuka ex täällä valitteli?
        Siis isin uusi ihastushan siinä tuntui kärsivän, kun isukilla on lapsia, joita pitäisi huomioida?
        Lueppas jutut kuule ensin oikein ja pistä se uhkupuhku-ilmeesi vähäksi aikaa tauolle.....
        Kylläpä tuntuu tässäkin tapauksessa olevan "kamala kosto" exältä, kun lapset "saavat" olla isänsä kanssa NIIIIIN paljon, että uutta pimua kyrsii??. heh heh!


      • Anonyymi
        sanna kiis kirjoitti:

        Itse en haluaisi että omat lapseni olisi jonkun muun naisen hoidossa, kyllä minä itse ensisijaisesti lapseni hoidan. Ehkä niin tekee naiset ja miehet jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan antavat ne mieluummin vieraalle.

        Käytännössä kun puhutaan perheestä. Mikä se on? Perhe on se joukko joka elää,asuu saman katon alla,ja toimii porukkana.
        Lasten äiti voi ajatella noin,ja vetäytyä häiritsemästä perheen elämää.
        Sekin on valinta,antaa uudelle eksän kumppanille tilaa ottaa se aikuisen vastuu lasten kasvattamisesta.
        Eihän hänen tarvitse siihen asiaan omia rahojaan laittaa,juridisen puolen hoitavat biovanhemmat.


    • eronnut äiti

      Paljonko se on? Jos äiti tapaa lapsiaan joka toinen viikonloppu, niin sehän on ihan normaalia. Useimmissa eroperheissä suomessa on edelleen tämä tilanne. Jos äidillä ei ole uutta kumppania, niin hänkin haluaa välillä vapaata ja mahdollisuuden etsiä uuden.. ainakin minä haluaisin, lapset tosin ovat jo niin isoja, että eivät taas halua asua isänsä kanssa kuin korkeintaan sen joka toisen viikonlopun ja aiemmin taas ei isälle kelvannut enempi, olisin päässyt ilmeisesti liian helpolla ja isän omat menot olisivat häiriintyneet, samoin kuin lomamatkat ym menot uuden kanssa. Miksi tasapuolisuus olisi hylkäämistä. Isällä on ihan yhtä suuri velvollisuus huolehtia lapsistaan ilman valitusta kuin äidillä.

    • narsunainen

      ja mukavuudenhaluinen lortto. Tiedän yhdenkin tapauksen, jolla on viisi lasta kahdesta avioliitosta, ja vain yksi lapsi asuu äidin (ja kolmannen miehen) luona. Ainoa, mikä tuntuu kiinnostavan ovat hevoset ja juopottelu. Lapsia ei viedä koskaan lomillakaan minnekään, itse juostaan juopottelureissuilla pitkin Suomea, kun lapset ovat isänsä luona. No helppoahan se on elämä tuolla tavalla, jätetään lapset isänsä hoidettaviksi ja ainoat lomamatkat, mitkä nämä lapset saavat ovat isiensä järjestämiä.

      Suoraan sanottuna etoo katsella sivusta tuollaista itsekästä paskiaista.

      • nurinaako vain?

        Jos jommallakummalla vanhemmista on viina ongelma, niin ilman muuta silloin lapset sillä selväpäisellä vanhemmalla!! Meinaatko, että tasapuolisuuden nimissä lasten pitäisi oleilla joidenkin kännikalojen parissa!??
        HALOO!! Minkälainen ihminen paiskaisi lapset johonkin juopporinkiin??
        Isällä on tasan tarkkaan samat velvollisuudet lastansa kohtaan kuin äidilläkin ja jos isä on parempi huoltaja, niin ilman muuta isälle sitten!! Milläs vuosisadalla elelet?
        Lapset kasvaa ja kohta isäkin pääsee helpommalla.
        Kyllä ne lapset pärjää ilman niitä hienoja lomamatkojakin, pääasia, että eivät tuuliajolla ole!
        Itse nostan mainitsemallesi isälle hattua! Varmaan isäkin haluaa pitää lapset turvassa luonaan.
        Sulla ei vissiin ole itsellä lapsia?
        Kannattaisko katella joku lapseton mies siihen itsellesi?


    • YZYZZXX

      Oletko kysynyt asiaa lasten isältä?

      • heh heh!

        Joo, oikea mahtisuhde AP.llä, täällä kyselee, vaikka ongelman avain nai sitä öisin! ;))))


    • äidin ajatuksia

      Laitahan muutama perustelu, miksi lapset eivät saisi olla isänsä luona mahdollisimman paljon? Miksi se tuntuu sinusta siltä, että äiti on heidät hylännyt? Äitiä varmasti väsyttää välillä olla äiti 24/7. Äidilläkin voi ja pitää olla myös oma elämä. Onhan teilläkin silloin kun lapset ovat äitinsä luona. Tarkemmin taustoja tietämättä voisin kuvitella, ettei miehesi ole joutunut (tai saanut) lapsistaan huolehtimaan edellisessä parisuhteessa. Äiti on hoitanut kaiken. Huolehtinut koko ajan lasten ja miehen hyvinvoinnista. Joten äiti voi ajatella että nyt on miehen vuoro kokeilla, millaista on olla se huolehtija ympäri vuorokauden. Tasapuolista, eikö vaan?
      Sinun on vaan hyväksyttävä, että lapset ovat teillä. Et voi sille mitään. Vai meinasitko hankalaksi heittäytyä, kieltää miestä ottamasta lapsia luokseen? Kokeilehan kerran. Voi olla ettei kohta ole miestä sinulla.

    • Oma oli valintasi

      Lapset on tullut tehtyä ja niiltä ei ole kysytty lupaa siihen.
      Nyt sitten on varmaan vähintä, mitä voi tehdä, huolehtiakkin niistä.
      Lasten hoito ei nykyään todellakaan ole enää pelkästään äitien asia, vaan kuuluu samanmoisesti myös sille isälle, siittäjälle. Ei siinä AP lasketa tunteja , eikä ajatella, että fifty-fifty.
      Lapset on vanhemmillaan, se miltä sinusta tuntuu, on aika vähäpätöistä.
      Olet ottanut miehen, jolla on lapsia, tiesit, että miehellä on isän velvollisuudet niin kauan, kuin lapset täyttävät 18 vuotta.
      Muutu aikuiseksi itsekkin, tai ota lapseton mies itellesi.

      • hei hei exä

        Me olemme puolisoni kanssa päättäneet että lapset jäävät meille asumaan lopullisesti. Lapset ovat paljon meidän taloudessamme, joten tervetuloa vaan. Olkoot äiti missä vain .


      • tarmo lähikauppias
        hei hei exä kirjoitti:

        Me olemme puolisoni kanssa päättäneet että lapset jäävät meille asumaan lopullisesti. Lapset ovat paljon meidän taloudessamme, joten tervetuloa vaan. Olkoot äiti missä vain .

        Kirjoittaja tuskin sanoi ettei katsoisi lapsia vaan ihmetteli sitä miksi äidit hylkää lapsensa.


    • ................

      "Mietin miksi lasten äiti haluaa että lapset ovat meillä mahdollisimman paljon?"

      Tähän on nyt todella vaikea vastata siksikin, että en tiedä mikä tämä "mahdollisimman paljon" on? Muutenkin kuin joka toinen vkonloppu? Yli puolet ajasta? Kokonaan? Tuota kannattaa kysyä lasten äidiltä itseltään. Siinä voi olla syitä vaikka mitä. Yleisin syy varmaankin on se, että lasten äiti haluaa lapselleen kiinteän suhteen myös lapsen toiseen vanhempaan. Kuka ei haluaisi tarjota lapselleen suhdetta molempiin vanhempiin? Jos teillä olisi/on lapsia, niin varmasti sinäkään et halua, että lapsi menettää isänsä vain eronne vuoksi. Sitten voi olla toki extreme-syitä, kuten, että äiti on uupunut, eikä hänellä ole resursseja ja voimia olla lapsen kanssa. Sitten on niitä pahojakin vaihtoehtoja, että yksinkertaisesti kiinnostaa muut asiat enemmän (onhan näitä vanhempia, isejä ja äitejä, jotka oikeasti eron myötä kokevat saaneensa vastuuvapauden lapsestakin eikä se ole enää NIIIIN ennenkuulumatonta naistenkaan osalta). Sitten toki jos miehesi ja exäsi ovat todella perseilleet ja päättäneet tehdä eronkin jälkeisestä elämästä kaunaista ja riitaista, niin se voi olla tämänhetkinen "kostotoimenpide".

      "Sinällään lapset eivät vaivaa , mutta ihmettelen lasten äidin käytöstä. "

      Jos lapset eivät vaivaa eivätkä lapset koe mitenkään itseään hylätyksi (jolloin tuskin on kyse hylkäämisestä, eihän esimerkiksi etä-isätkään ole HYLJÄNNEET lapsiaan), niin ihan sinun osassa elävänä neuvoisin, että älä vaivaa asialla päätäsi, turhaan aiheutat itsellesi päänvaivaa ja pahimmillaan jopa lietsot itseäsi vihaan exää kohtaan, joka vain pahentaa tilannetta eikä ainakaan edesauta rauhaisaa eloa. Jos teillä on niin tulehtuneet välit (jolloin vois sanoa, että lopeta siinä mukana oleminen! Oli ne syyt kenen tahansa), niin juuri sitähän ex halunnut, rauhattomuutta. Jos taas hänestä ei ole lapsen kanssa olemaan, niin hyvä että on juuri teillä. Ja jos taas haluaa lapselleen isänsäkin elämään (onhan näitäkin, joissa lapsen ja toisen vanhemman välejä yritetään sabotoida), niin ole iloinen miehesi puolesta. :) Ja jos et ikinä saisikaan tietää mistä johtuu, niin älä stressaa tollasella, tärkeintä että lapset voivat hyvin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2352
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      176
      1782
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe