Auto ei vastannut myynti-ilmoitusta

flames111

Mites menee sellanen tilanne kun myynti-ilmoituksessa autossa kerrottiin olevan lohkolämmitin ja ostin auton reilu kuukausi sitten, mutta nyt kylmien ilmojen tullessa huomasinkin että per*ele, eihän tässä mitää ole? Eli onko autoliike vastuussa virheellisestä ilmoituksesta ja korvaa jotenkin sen vai sanooko ne vaan että mun olis ostaessa pitänyt huomata se?

Eikä se itseasiassa ollut edes ainoa virhe ilmoituksessa vaan väitettiin myös olevan automaatti-ilmastointi vaikka olikin vain manuaalinen. Tämän kyllä huomasin ostaessa, mutta kuvastaa vain virheiden määrää ilmoituksessa.

Tilanne on sen puoleen hyvä, että mulla on koneelle tallennettuna varmuuden vuoksi silloinen myynti-ilmoitus, jolloin kyllä pystyn tarvittaessa todistaa virheellisen ilmoituksen. Olisko järkevää ensin soittaa liikkeeseen sovittelevalla äänensävyllä ja pyytää vaikka jälkiasennuksena lohkolämmitintä. Jos eivät siihen suostu, ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Vai miten kannattaisi edetä?

34

5540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+1=?

      ...ja sitten kuitenkin päätit ostaa vaikka ilmoitus on virheellinen...?

      Itse ainakin poistun paikalta jos YKSIKIN tuollainen virhe löytyy.
      Jos löytyy yksi niin löytyy toinenkin...

      Eikä aina ne jutut ole yksinkertaisia eikä halpoja.

      Enkä minä edes huolisi autoa jossa on manuaalinen ilmastointi!

      • flames111

        Joo kiitos vastauksesta! Tosta nyt ei vaa ollu kovin paljoa apua kun jälkiviisastelu lienee aika turhaa.. Mutta kiva että vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

        Muille tiedoksi vielä pieni pätkä kuluttajaviraston sivuilta:
        ƒ
        Autosta annetut tiedot
        Myyjän antamilla tiedoilla on suuri merkitys kuluttajan ostopäätökseen. Kuluttaja ei voi ve-
        dota virheenä sellaiseen havaitsemaansa vikaan tai puutteeseen, josta hänelle on kerrottu en-
        nen kaupasta päättämistä. Riitatilanteessa myyjän on osoitettava, että on kertonut tällaiset
        tiedot ostajalle. Viat ja puutteet onkin syytä merkitä kauppakirjaan.

        Ton perusteella autoliike olisi vastuussa virheellisestä ilmoituksesta. Mutta mitä kuluttaja-asiamies loppujen lopuksi pystyy tekemään jos siihen yhteydessä olen?


      • 11
        flames111 kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta! Tosta nyt ei vaa ollu kovin paljoa apua kun jälkiviisastelu lienee aika turhaa.. Mutta kiva että vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

        Muille tiedoksi vielä pieni pätkä kuluttajaviraston sivuilta:
        ƒ
        Autosta annetut tiedot
        Myyjän antamilla tiedoilla on suuri merkitys kuluttajan ostopäätökseen. Kuluttaja ei voi ve-
        dota virheenä sellaiseen havaitsemaansa vikaan tai puutteeseen, josta hänelle on kerrottu en-
        nen kaupasta päättämistä. Riitatilanteessa myyjän on osoitettava, että on kertonut tällaiset
        tiedot ostajalle. Viat ja puutteet onkin syytä merkitä kauppakirjaan.

        Ton perusteella autoliike olisi vastuussa virheellisestä ilmoituksesta. Mutta mitä kuluttaja-asiamies loppujen lopuksi pystyy tekemään jos siihen yhteydessä olen?

        antaa vain suosituksia.


      • Aulis23
        flames111 kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta! Tosta nyt ei vaa ollu kovin paljoa apua kun jälkiviisastelu lienee aika turhaa.. Mutta kiva että vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

        Muille tiedoksi vielä pieni pätkä kuluttajaviraston sivuilta:
        ƒ
        Autosta annetut tiedot
        Myyjän antamilla tiedoilla on suuri merkitys kuluttajan ostopäätökseen. Kuluttaja ei voi ve-
        dota virheenä sellaiseen havaitsemaansa vikaan tai puutteeseen, josta hänelle on kerrottu en-
        nen kaupasta päättämistä. Riitatilanteessa myyjän on osoitettava, että on kertonut tällaiset
        tiedot ostajalle. Viat ja puutteet onkin syytä merkitä kauppakirjaan.

        Ton perusteella autoliike olisi vastuussa virheellisestä ilmoituksesta. Mutta mitä kuluttaja-asiamies loppujen lopuksi pystyy tekemään jos siihen yhteydessä olen?

        Soita sinne mestaan ja kysy missä tässä kikottimessa on ilmoituksen mukainen lohkolämmitin. Pyydät sitten asennuttamaan sen tai hyvittämään lämmittimen hinnan. Jos eivät suostu, niin kuluttajavirasto perään.


      • oppia ikä kaikki¨¨¨¨
        flames111 kirjoitti:

        Joo kiitos vastauksesta! Tosta nyt ei vaa ollu kovin paljoa apua kun jälkiviisastelu lienee aika turhaa.. Mutta kiva että vaivauduit kuitenkin vastaamaan.

        Muille tiedoksi vielä pieni pätkä kuluttajaviraston sivuilta:
        ƒ
        Autosta annetut tiedot
        Myyjän antamilla tiedoilla on suuri merkitys kuluttajan ostopäätökseen. Kuluttaja ei voi ve-
        dota virheenä sellaiseen havaitsemaansa vikaan tai puutteeseen, josta hänelle on kerrottu en-
        nen kaupasta päättämistä. Riitatilanteessa myyjän on osoitettava, että on kertonut tällaiset
        tiedot ostajalle. Viat ja puutteet onkin syytä merkitä kauppakirjaan.

        Ton perusteella autoliike olisi vastuussa virheellisestä ilmoituksesta. Mutta mitä kuluttaja-asiamies loppujen lopuksi pystyy tekemään jos siihen yhteydessä olen?

        parasta. Jos ymmärtävät jälkimarkkinoinnin päälle, niin tajuavat asian ja hoitavat lohkolämmittimen autoon. Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että auto myyty siinä kunnossa niillä ja niilä varusteilla kuin oli ja ostat itse lohkolämmittimen autoon. Kuluttajasuojaviranomainen voi vain antaa suosituksena asiassa, jota kylläkin useimmat autokauppiaat noudattavat (ainakin osittain). Ts. miten homma menee, on lähes tuurista kiinni. Oikeusprosessia ei kannata aloittaa ja sen tietää myös autokauppias.


      • Lohkolämmittimetön,,
        Aulis23 kirjoitti:

        Soita sinne mestaan ja kysy missä tässä kikottimessa on ilmoituksen mukainen lohkolämmitin. Pyydät sitten asennuttamaan sen tai hyvittämään lämmittimen hinnan. Jos eivät suostu, niin kuluttajavirasto perään.

        On näillä palstoilla joskus järjissään oleviakin,,, minun lisäksi.


    • KUKAAN EI KORVAA

      "Ostajan on huolellisesti tututstuttava tarjolla olevaan autoon ennen ostopäätöstä" Sanoo kuluttajalaki, joten jos vaikka ovi puuttuu niin voi voi, mitäs sitten, mikset katsonut ja tutkinut mitä ostit, opit oleen!


      MITÄS OSTIT TUTKIMATTA, SE SIITÄ JA ITKE KESKENÄS..

      • flames111

        No mitäs itkemistä tässä on? Autossa ei ole lohkolämmitintä ja se siitä. Sehän on selvä että auto on todettava kunnossa olevaksi, mutta tässä on kyse siitä, jos myyjä on ilmoittanut autossa olevaksi sellaisen lisävarusteen jota siinä ei oikeasti ole. Tuskin säkään alat sitä jokaista osaa myöden tarkistaa, ehkä just sen oven puutteen sitten huomaat..


      • janimyyrrrä
        flames111 kirjoitti:

        No mitäs itkemistä tässä on? Autossa ei ole lohkolämmitintä ja se siitä. Sehän on selvä että auto on todettava kunnossa olevaksi, mutta tässä on kyse siitä, jos myyjä on ilmoittanut autossa olevaksi sellaisen lisävarusteen jota siinä ei oikeasti ole. Tuskin säkään alat sitä jokaista osaa myöden tarkistaa, ehkä just sen oven puutteen sitten huomaat..

        Taas noita idioottimaisia vastauksia

        Tosiaan ei sitä ainaa huomaa kaikkia yksityis sekkoja autosta tutkimaan

        Mutta otappa yhteyttä myyjään ka kerro että tuote ei täysin vastannu ilmoitusta että lohkolämmitin puuttu. luulen että pääsette yhteisymmärrykseen mikäli ette niin ei se paljoa tule maksamaan jotain 100€ päälle


    • tapaus.

      Soitat liikkeeseen ja selität tilanteen. Normaali autoliike laittaa mukisematta puuttuvan lämppärin. Ei siis kannata alkaa heti rähisemään. Jos taas ostit auton joltain pienemmältä koijarliikkeeltä, joudut todennäköisesti turvautumaan kuluttajaviranomaisten apuun tai viemään asian jopa lakiteitse eteenpäin.

    • usein noissa

      ilmoituksissa on maininta "tarkasta varusteet myyjältä" eli jos ei suullisesti maininnut myyjä lämppäristä, niin saattaa olla ... voi.. voii..

      • test6105

        Molempia käyttäneenä voin sanoa että käsikäyttöinen ilmastointi on parempi kun automaatti.


      • ny ei snaijaa?
        test6105 kirjoitti:

        Molempia käyttäneenä voin sanoa että käsikäyttöinen ilmastointi on parempi kun automaatti.

        Sitä automaatti-ilmastointiakin voi käyttää käsikäyttöisesti! Miten se voi olla huonompi jos käyttömahfollisuudet ovat samat mutta extrana vielä automaattiosio?


      • dgddsfg
        test6105 kirjoitti:

        Molempia käyttäneenä voin sanoa että käsikäyttöinen ilmastointi on parempi kun automaatti.

        Käsikäytttöisessä ilmastoinnissa ei ole kyllä mitään hyvää. Saa aina olla säätämässä kun automaatti hoitaa kaiken automaattisesti.


    • vastuuta elämään

      Milloin ihmiset oppii ottamman itse vastuuta teoistaan. Nykyauto edes tarvitse lohkolämmitintä. Ken sen haluaa, asennuttaa ihan omaan piikkiin. voi itse ostohetkellä tarkistaa tuotteesi, ihan itse..

      • alkaa myyjästä

        Jos tuolta pohjalta asiaa miettii niin kysehän on juuri siitä kantaako myyjä vastuun teoistaan. Jos myyjä kirjoittaa ilmoitukseen että autossa on lohkolämmitin niin myyjän on syytä myös varmistaa että autossa se oikeasti on. Inhimillisiä erehdyksiä voi tietysti tapahtua, mutta on myös vastuunkantoa hoitaa asia kuntoon ilman että omaa mokaa yritetään maksattaa asiakkaalla.

        Tuossa ongelmassa kannattaa ottaa asiallisesti yhteyttä liikkeeseen, normaali liike hoitaa tuon kyllä kuntoon. Pahimmassa tapauksessa jos liike ei ymmärrä jälkimarkkinoinnin päälle mitään lohkolämmitin jää itsesi ostettavaksi koska tuossa ei kuitenkaan puhuta kovin isoista summista ja liike luottaa siihen ettei kukaan lähde oikeusteitse hakemaan muutaman satasen kuluja.


      • fddss

        Nykyauto ei tarvitse lohkolämmitintä???? Et taida paljoa ajella uusilla autoilla sillä ne ovat varsinaisia jääkaappeja, varsinkin dieselit ja pikkuturbobensat, esim VAG:n 1.4TSI:t. Että silleen.f


    • frangröbbä

      voi vitsi mikä uuno olet miksi ihmeessä ostit sellaisen,kyllä ennen ostoa pitäisi tarkistaa joten siinäpä kärsit

      • joojoo_

        Laki kyllä sanoo, että ne varusteet mitä ilmoituksessa lukee, niin tulee myös siinä autossa olla.


      • +1v
        joojoo_ kirjoitti:

        Laki kyllä sanoo, että ne varusteet mitä ilmoituksessa lukee, niin tulee myös siinä autossa olla.

        Mikäköhän laki sillä tavalla sanoo?


      • joojoo_
        +1v kirjoitti:

        Mikäköhän laki sillä tavalla sanoo?

        Kuluttajansuojalakia


      • +2v
        joojoo_ kirjoitti:

        Kuluttajansuojalakia

        kuluttajansuojalain, enkä edelleenkään löydä sellaista kohtaa, jossa sanotaan "että ne varusteet mitä ilmoituksessa lukee, niin tulee myös siinä autossa olla. "


    • sdfasfd

      Kun itse ostan autoa, käy varustelistan kohta kohdalta läpi. Näin voin varmistua siitä, että autossa todellakin on ne varusteet jotka myynti-ilmoituksessa näkyvät.

    • hoitavat varmasti

      jos se on siinä ilmotuksessa ilmoitettu olevan,niin kyllä sä sen saat,sen nyt tietää jokainen autokauppias joka on päivänkin hommaa tehnyt.eikä sen asennusta voi vältellä millään selityksillä. kukaan normaali ei päivänselvää virhettä jätä hoitamatta,kun tietää että edessä on pitkä tappelu for nothing!
      eriasia on se jos olet tinkinyt hinnasta joka on tilariin merkitty,on asi mutkikkaampi.
      niinpaljoa se ei maksa etteikö sitä kannattais tehdä.eli soitto myyjälle ja kysy asiallisesti kuinka asiassa edetään!
      varmasti hoitavat jos ovat kauppiaita.ota aloite.

      • Jukkako

        Kyllä jotakin on jätettävä myös ostajan vastuulle, muutenhan käytetyt autot voisi ostaa puhelimessa ja ne olisivat aina täysin kunnossa ja ilmoituksen mukaisia. Toimiiko myös toisin päin, eli jos asiakas ostanut auton, jossa ilmoituksessa ei mainita lohkolämmitintä ja sellainen autosta sellainen löytyykin kaupateon jälkeen, niin kauppias saa repiä sen irti? Suhteellisuusperiaate...?


      • ddrjacccp.
        Jukkako kirjoitti:

        Kyllä jotakin on jätettävä myös ostajan vastuulle, muutenhan käytetyt autot voisi ostaa puhelimessa ja ne olisivat aina täysin kunnossa ja ilmoituksen mukaisia. Toimiiko myös toisin päin, eli jos asiakas ostanut auton, jossa ilmoituksessa ei mainita lohkolämmitintä ja sellainen autosta sellainen löytyykin kaupateon jälkeen, niin kauppias saa repiä sen irti? Suhteellisuusperiaate...?

        Näin on, jos Jukka on ostanut auton jonka ilmoituksessa mainittu vain hinta ja vuosimalli, niin myyjä saa kaupanteon jälkeen hakea itselleen: kesä ja talvirenkaat, ilmastointilaitteen, metallivärin, ratinsäädön, 5 ja 6 vaihteen, valaistun hansikaslokeron, kaikki sähköllä aukeavat ikkunat, levyjarrut, xenon ajovalot, peileihin integroidut sivuvilkut, ajotietokone, radio, tuulilasiin integroitu antenni ja paljon muuta.


      • mitä vielä
        ddrjacccp. kirjoitti:

        Näin on, jos Jukka on ostanut auton jonka ilmoituksessa mainittu vain hinta ja vuosimalli, niin myyjä saa kaupanteon jälkeen hakea itselleen: kesä ja talvirenkaat, ilmastointilaitteen, metallivärin, ratinsäädön, 5 ja 6 vaihteen, valaistun hansikaslokeron, kaikki sähköllä aukeavat ikkunat, levyjarrut, xenon ajovalot, peileihin integroidut sivuvilkut, ajotietokone, radio, tuulilasiin integroitu antenni ja paljon muuta.

        ilmoituksessa ei mainittu lämmittimestä mutta ei siinä ollutkaan sitä, manuaali-ilmastoinnista mainittiin mutta olikin automaattinen, vetokoukusta ei ilmoitettu mutta oli kuitenkin, peruutustutkasta ei ilmoitettu mutta oli kuitenkin, vararenkaan ilmatilanteesta ei ilmoitettu mutta oli kuitenkin, polttoaineen määrästä ei ilmoitettu mutta oli kuitenkin, ensimmäisestä huollosta ei ilmoitettu mutta tehtiin kuitenkin.


      • Kikeke

        Jos myyjä on vetänyt vahingossa nettiauton vetovalikosta auton väriksi punaisen ilmoitukseen ja auto on sininen, joka näkyy kuvasta, niin ostaja voi vaatia autokauppiasta maalaamaan auton punaiseksi? Eikö näissä joku raja nyt ole?


      • provoileva jannu
        Kikeke kirjoitti:

        Jos myyjä on vetänyt vahingossa nettiauton vetovalikosta auton väriksi punaisen ilmoitukseen ja auto on sininen, joka näkyy kuvasta, niin ostaja voi vaatia autokauppiasta maalaamaan auton punaiseksi? Eikö näissä joku raja nyt ole?

        mutta kun meitä on niin moneen eri junaan.Valitettavasti tuo ketjun aloittaja on täysin pimeä kaveri.Varusteet varmistetaan paikanpäällä.Luulen asian olevan selvä provo,näin hölmöä juttua en ole ennen lukenutkaan.


      • häh_
        provoileva jannu kirjoitti:

        mutta kun meitä on niin moneen eri junaan.Valitettavasti tuo ketjun aloittaja on täysin pimeä kaveri.Varusteet varmistetaan paikanpäällä.Luulen asian olevan selvä provo,näin hölmöä juttua en ole ennen lukenutkaan.

        Liike ei saisi kaupata mitään tavaraa sellaisilla varusteilla tai ominaisuuksilla mitä siinä "kikkareessa" ole... Se onkin sitten toinen juttu, jos haluaa välttämättä ostaa autonsa pikku koijjareilta, niin silloin voi varautua mihin vaan.


      • kekike
        häh_ kirjoitti:

        Liike ei saisi kaupata mitään tavaraa sellaisilla varusteilla tai ominaisuuksilla mitä siinä "kikkareessa" ole... Se onkin sitten toinen juttu, jos haluaa välttämättä ostaa autonsa pikku koijjareilta, niin silloin voi varautua mihin vaan.

        Ei varmasti yksikään liike tarkoituksenmukaisesti ilmoita vääriä tietoja. Inhimillisessä työssä kuitenkin sattuu virheitä, niiltä ei välty kukaan. Kysymys onkin siitä, pitääkö ostajan saada hyvityksenä puuttuva varuste liikkeen piikkiin. Ostajahan on voinut puutteen huomata ennen kaupantekoa, mutta jättänyt mainitsematta. Arvio kai tapahtuu kokonaisuuden kannalta, olisiko kyseinen puute vaikuttanut ostopäätökseen, olisiko ostajan pitänyt tarkastaa asia ennen kaupantekoa, jne...! Mitään automaattia ei ole, että jos on ilmoitettu väärin, sen saa myyjältä täysimääräisesti jälkikäteen.


    • ypålåtion

      =olet hyväksynyt auton sellaisena ja niillä varusteilla, kuin se myyntihetkellä on.

      Kyllä ostopäätöstä ennen pitää autosta tarkastaa, mitä se sisältää ja missä kunnossa se on.
      Turha näistä on jälkikäteen itkeskellä ja yrittääkään saada liikettä maksajaksi.

      Ilmoituksiin tulee tahattomia virheitä näin nettiaikana (klikkaillaan varustelistaa joka on mm. nettiautossa pitkä kuin nälkävuosi) ja joskus joku lohkolämmitin, penkinlämmittimet, vetokoukku, monitoimiratti tmsv. saattaa lipsahtaa ilmoitukseen vaikka sellaista ei kyseisessä autossa ole.
      Jokainen liike kyllä korjaa ilmoituksiaan, jos huomauttamista on, toki tarkkuutta pitää liikkeenkin ilmoituksia laittaessaan noudattaa, mutta inhimillisiä olentoja ovat autokauppiaatkin.

      (Juuri tuossa aamulla korjasin yhden liikkeemme auton ilmoituksesta sumuvalot pois, kun niitä ei tuossa mallissa ollutkaan... tosin auto ollut myynnissäkin vasta päivän.)

    • völpopppponhes

      "Ostaja ei voi jälkikäteen vedota vikaan tai virheeseen, joka olisi pitänyt ostohetkellä havaita."
      (...tämä nyt näin ulkomuistista ladeltuna, kuluttajasuojalaista, virhevastuu käytetyn auton kaupassa.)

    • liike myy autoja

      Onneksi kuluttaja-asiamies on tänäpäivänä kohtuullisen valistunut ja asiansa osaava. Kaikkien teidän itkupillien ansiosta, jotka mitä pöllömpiä valittelette ja yritätte sysätä liikkeen maksettavaksi, ovat perin leipiintyneet itkuihinne.
      Kuuntelevat tarkasti ja tasapuolisesti myös liikkeen kannan asiaan ja tulkitsevat vasta sitten, mitä todella on luvattu/sanottu/sovittu/myyty/ostettu ja useinmiten asiansa osaava/oikeutensa tunteva liike on oikeassa myös kuluttaja-asiamiehen mielestä.
      Yrittäjä/autokauppias kun on kuitenkin alansa ammattilainen ja tietää niin velvoitteensa, samoin kuin oikeutensakin.
      Yksittäinen autonostaja usein ei tiedä mitään, vaan ainoastaan luulee. Luulo ei ole tietoa.

      Tässäkin tapauksessa asia on päivänselvä.
      Ostajalla on tarkastusvelvollisuus ja jos ei tuollaista tuotetta kuin lohkolämmitin osaa tarkastaa että onko sitä vai ei, niin ei autoliikkeellä ole mitään velvollisuutta sitä monen kuukauden jälkeen ostosta myöskään asennella.

      Autoliike myy/lataa nettiin satoja, ehkäpä tuhansiakin autoja vuodessa (tai automaattijärjestelmä tekee sen!) ja joskus virheitä ilmoituksiin lipsahtaa, inhimillisiä tai em. automaattijärjestelmän tekemiä / tahattomia virheitä.
      "Tarkasta tietojen oikeellisuus myyjältä" ei ole mikään "turvakoodi" myyjäliikkeelle, vaan ihan reilu kehoitus ostajalle huolehtia omista tarkastusvelvollisuuksistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe