Nyt vuorostaan lentoemoilla on lakko-kiima. Kuka muistaa mistä kreikan kriisi johtui? Mielipuolisista palkoista ja kaikenmaailman eduista, joloin tehdyn työtunnin kokonaishinta oli jotain tähtitieteellistä. Lentoemoille samankaltaiset ehdot kuin rekkakuskeille, eli vain tietty tuntimäärä per viikko, joista maksetaan palkka, muu ajasta palkattomaksi vapaa-ajaksi. Yrityksen taloudellinen menestys takaa varmat työpaikat, AY-terrorilla saa lentoyhtiöt lähtemään suomesta, samoinkuin paperin kanssa kävi. Siellä yritetään missä sille on mahdollisuudet. Laadukasta työvoimaa, se on tärkeää, puolalainen lentoemo tekee varmasti saman mitä suomalainenkin. Ja mielellään.
Lakko-kiima
37
760
Vastaukset
- neljäs-nainen
Perkale taasko täällä väännetään kuinka ihania, tuottavia ja HALPOJA ulkomaalaiset työntekijät ovat!! Suomalaisista duunareista tulee niitä pitkäaikaistyöttömiä joista tällä palstalla on huolta kannettu! Luulisi fiksujen kansankynnttilöiden arvostavan edes omaa työtään jos ei muita arvostaisikaan! Se mikä minua hiertää näissä pitkäaikaistyöttömistä kirjoitettaessa on se, että nyt KATSOTAAN työttömyys joidenkin kohdalla PYSYVÄKSI olotilaksi, enää kukaan ei edes kirjoita työllistymisestä!
Pistetään kaikki suomalaiset saman tien kilometritehtaalle niin herrat ja kuin duunaritkin! Mitä tässä kippuroidaan kun kerran halvalla ja hyvin tehtynä muualta saa! Kaikki suomalaiset nostamaan ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa kyllä sillä kotimaista kysyntää jotenkin yllä pidetään ja kun suomessa on HELKATIN halpoja ja hyviä ulkolaisia duunareita niin kaikki yritykset KIINASTAKIN tulee takaisin!
Mikäs meidän on ollessa ja ihmetellessä!! EIKÄ TARVITSE LAKKOILLA!!Ja maataloustuotantokin olisi syytä lopettaa välittömästi. Keskieuroopasta va tuonti ruoka, suomen pellot kasvamaan bioenergiaa!
Ja edelleenkin, aivan kohtuuttomat ne lentoemojen edut, palkallisia pitkiä vapaita, lyhyitä työaikoja, tuntihinta jotain käsittämätöntä. Vastaavasta syystä Kreikan kriisinkin johti juurensa. Toivottavasti lentoemot käsittävät tilanteen vakavuuden, ja pyrkivät toimimaan yhteisen edun nimissä. Kilpailu on kovaa maailmalla, sen tiedät mitä tapahtuu jos kaikki ei osallistu talkoisiin. Verrattuna tavalliseen palkansaajaan, noidenkin olisi parempi pitää suunsa kiinni. Vuodessa tienaavat tuplan mitä pienyrittäjä tienaa kolmin-nelinkertaisella työtunti määrällä. Jos pienyrittäjä saa 7€ tunti käteen menojen jälkeen niin tyytyväinen saapi olla. Jos tuntipalkka on huono niin tehdään sitte lisää tunteja. Tai sitte pistetään hanskat tiskiin ja mennään pulsujen kanssa sossujonoon, saa sieltäkin elantonsa. Mutta kaikkien luonto ei anna myöden olla työtävieroksuvana yhteiskunnan elättinä.- työaika minimaalinen
ravenlored kirjoitti:
Ja maataloustuotantokin olisi syytä lopettaa välittömästi. Keskieuroopasta va tuonti ruoka, suomen pellot kasvamaan bioenergiaa!
Ja edelleenkin, aivan kohtuuttomat ne lentoemojen edut, palkallisia pitkiä vapaita, lyhyitä työaikoja, tuntihinta jotain käsittämätöntä. Vastaavasta syystä Kreikan kriisinkin johti juurensa. Toivottavasti lentoemot käsittävät tilanteen vakavuuden, ja pyrkivät toimimaan yhteisen edun nimissä. Kilpailu on kovaa maailmalla, sen tiedät mitä tapahtuu jos kaikki ei osallistu talkoisiin. Verrattuna tavalliseen palkansaajaan, noidenkin olisi parempi pitää suunsa kiinni. Vuodessa tienaavat tuplan mitä pienyrittäjä tienaa kolmin-nelinkertaisella työtunti määrällä. Jos pienyrittäjä saa 7€ tunti käteen menojen jälkeen niin tyytyväinen saapi olla. Jos tuntipalkka on huono niin tehdään sitte lisää tunteja. Tai sitte pistetään hanskat tiskiin ja mennään pulsujen kanssa sossujonoon, saa sieltäkin elantonsa. Mutta kaikkien luonto ei anna myöden olla työtävieroksuvana yhteiskunnan elättinä."Lentoemäntien ja stuerttien keskiansiot ovat korkeammat kuin palkansaajilla keskimäärin (3 032 euroa), mutta tehtyjen työtuntien määrä kokoaikaisilla on keskimäärin vain 90-95 tuntia kuukaudessa.
Palkansaajien keskimääräiset työtunnit ovat Suomessa 160 tuntia kuukaudessa.
Vuoden 2010 vuosiansiot lentoemännillä ja stuerteilla ovat 41 500 euroa. Summa sisältää peruspalkan, lomarahat ja erilaiset lisät, mutta ei päivärahoja.
Matkustamohenkilöstön työpäivän pituus on keskimäärin 5,7 tuntia, kun pituus palkansaajilla keskimäärin on 7,5 tuntia ".
Tämä lainaus iltasanomista. Alle 100 tuntia kuukaudessa, palkka kuitenkin keskimäärin 3320€/kk. Todennäköissesti lentomatkustajat eivät tue tälläistä lakkoahneutta. - iziv
ravenlored kirjoitti:
Ja maataloustuotantokin olisi syytä lopettaa välittömästi. Keskieuroopasta va tuonti ruoka, suomen pellot kasvamaan bioenergiaa!
Ja edelleenkin, aivan kohtuuttomat ne lentoemojen edut, palkallisia pitkiä vapaita, lyhyitä työaikoja, tuntihinta jotain käsittämätöntä. Vastaavasta syystä Kreikan kriisinkin johti juurensa. Toivottavasti lentoemot käsittävät tilanteen vakavuuden, ja pyrkivät toimimaan yhteisen edun nimissä. Kilpailu on kovaa maailmalla, sen tiedät mitä tapahtuu jos kaikki ei osallistu talkoisiin. Verrattuna tavalliseen palkansaajaan, noidenkin olisi parempi pitää suunsa kiinni. Vuodessa tienaavat tuplan mitä pienyrittäjä tienaa kolmin-nelinkertaisella työtunti määrällä. Jos pienyrittäjä saa 7€ tunti käteen menojen jälkeen niin tyytyväinen saapi olla. Jos tuntipalkka on huono niin tehdään sitte lisää tunteja. Tai sitte pistetään hanskat tiskiin ja mennään pulsujen kanssa sossujonoon, saa sieltäkin elantonsa. Mutta kaikkien luonto ei anna myöden olla työtävieroksuvana yhteiskunnan elättinä.Taas on pitkäaikaistyöttömilla liikaa aikaa ajatella ???
Ei siinä lakossa ole kyse palkoista !!! työaika minimaalinen kirjoitti:
"Lentoemäntien ja stuerttien keskiansiot ovat korkeammat kuin palkansaajilla keskimäärin (3 032 euroa), mutta tehtyjen työtuntien määrä kokoaikaisilla on keskimäärin vain 90-95 tuntia kuukaudessa.
Palkansaajien keskimääräiset työtunnit ovat Suomessa 160 tuntia kuukaudessa.
Vuoden 2010 vuosiansiot lentoemännillä ja stuerteilla ovat 41 500 euroa. Summa sisältää peruspalkan, lomarahat ja erilaiset lisät, mutta ei päivärahoja.
Matkustamohenkilöstön työpäivän pituus on keskimäärin 5,7 tuntia, kun pituus palkansaajilla keskimäärin on 7,5 tuntia ".
Tämä lainaus iltasanomista. Alle 100 tuntia kuukaudessa, palkka kuitenkin keskimäärin 3320€/kk. Todennäköissesti lentomatkustajat eivät tue tälläistä lakkoahneutta.Ihmiset suomen maassa tekevät paljon tärkeämpää työtä, paljon huonommissa olosuhteissa, ja saavat puolet tuosta palkasta! Ja jos esitetään pieniä muutoksia etuihin, niin sitten on semmonen lakko-kiima päällä että. Miten aiheuttamalla yritykselle tulonmenetyksiä parannetaan omaa asemaa yrityksessä? Omaan pesään paskantamista se on.....
- Ei ay
iziv kirjoitti:
Taas on pitkäaikaistyöttömilla liikaa aikaa ajatella ???
Ei siinä lakossa ole kyse palkoista !!!Jos työnantaja haluaa parempaa tuottoa maksamilleen palkoille, niin kyllä siinä on palkasta kyse.
- ryänäiri
Ei ay kirjoitti:
Jos työnantaja haluaa parempaa tuottoa maksamilleen palkoille, niin kyllä siinä on palkasta kyse.
Peginkin lennon jälkeen saada viikon huili ja täydellä palkalla vielä!!!!
Mikähän Suomalaista työntekijää vaivaa kunnei jaksa ei vaan jaksa??
Liikaa harrastuksia? liikaa roskaruokaa? liikaa viinaa? liikaa vapaa-aikaa jolloin ongelmat kärjistyy? - sopima sopimus?
ryänäiri kirjoitti:
Peginkin lennon jälkeen saada viikon huili ja täydellä palkalla vielä!!!!
Mikähän Suomalaista työntekijää vaivaa kunnei jaksa ei vaan jaksa??
Liikaa harrastuksia? liikaa roskaruokaa? liikaa viinaa? liikaa vapaa-aikaa jolloin ongelmat kärjistyy?Finnair Blue1:n sovusta:
"Olisi kelvannut meillekin"
Keskiviikko 1.12.2010 klo 19.20
- Tuo sopimus olisi kelvannut meillekin, totesi Finnairin talousviestinnästä vastaava johtaja Taneli Hassinen kuultuaan Blue1:n hyväksyneen Esa Lonkan sovintoesityksen!
Yli 10 000 matkustajaa jää kentälle lakon takia
Sopimus on Hassisen mukaan noin kaksikymmentä prosenttia edullisempi kuin se, minkä Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY olisi valmis hyväksymään Finnairin kanssa.
Lakkoilevien lentoemäntien ja stuerttien on nyt turha odottaa suurta ymmärrystä ja vastaantuloa Finnairin johdolta.
Päinvastoin. Johto katsoo tuoneensa neuvottelupöytään paketin, joka olisi ottanut huomioon sekä henkilökunnan jaksamisen, että yhtiön kilpailukyvyn.
- Edunvalvonnan vaatimukset eivät valitettavasti osoita nykyisen toimintaympäristön lukutaitoa, sanoo Taneli Hassinen Iltalehdelle.
Neuvottelujen kariuduttua lakko voi pitkittyä epämääräiseen tulevaisuuteen.
- Meillä ei ole heille nyt mitään annettavaa, Hassinen kuvaa tilannetta.
- Jos ei henkilöstön puolelta tule uutta avausta, lakko jatkuu.
Finnairin johto näkee lentoemäntien ja stuerttien olevan Ilmailualan Unionin ja AKT:n "lyhytnäköisen valtapolitiikan välikappaleita".
Johto ilmoitti tiistaina tutkivansa myös, mitä toimintoja se voisi siirtää yhteistyökumppaneilleen esimerkiksi Euroopan syöttöliikenteessä.
Ja AKT:n Räty ilmoittaa jo mahdollisista tukilakoista. IAU ja AKT ovat valmiita vaikka mihin, saadakseen edes jotain näyttöjä hampaistaan. IAU:n lakkoilevat matkalaukkujen nakkelijat muistetaan, AKT:n edellinen lentokenttien "polttoaineboikotti" muistetaan, kaikki nämä häiriköinnit tulivat omaan nilkkaan. Niinhän se käy nytkin, Finnairin lentoemot pääsevät kortistoon, tai ulkoistetulle firmalle töihin huonommin ehdoin kuin nyt Blue1 hyväksyi. Näinhän kävi myös näille IAU:n matkalukkujen nakkelijoille.
- tekivät virheen..
"Parhaillaan lakkoilevat lentoemännät ja stuertit ovat neuvotteluprosessin ajan saaneet konsulttiapua kokeneemmilta työtaistelijoilta.
LUE MYÖS
Lentolakko alkoi - tästä riidellään
Lentolakko alkaa tänään klo 13
Finnair tutkii ulkoistamista halpoihin maihin
Mitä tehdä, jos oma lento on vaarassa lakon takia?
Finnair: Lakko painaa yhtiön tappiolle
Yli sata lentoa peruttu - katso mitkä
Finnair ehdottaa työajan pidentämistä 5-10 prosenttia
Maanantain ja tiistain välisen yön lentoemäntien kanssa valvoivat aamuun asti muun muassa Ilmailualan unionin puheenjohtaja Juhani Haapasaari ja Barona Handlingin pääluottamusmies Pekka Kähkönen. Heidän roolinsa oli tarjota konsulttiapua ja -neuvoja Lentoemäntä ja -stuerttiyhdistykselle SLSY:lle, joka työkiistaneuvotteluita kävi.
Työnantajapuoli valitteli jo ennen lakon alkua, että SLSY on kokematon neuvottelija ja tuo liikaa liian keskeneräisiä asioita neuvottelupöytään.
Ilmailualan unionilla ja Baronalla on sen sijaan rutkasti kokemusta työkiistoista ja lakoista: esimerkiksi Barona lakkoili aiemmin tänä ja viime vuonna matkatavaroiden ulkoistuksen takia. Lentoemännät eivät ole lakkoilleet pitkään aikaan".
Nyt nämä avustavat lakkohäiriköt ovat saaneet jo lentoemäntiä rikkureiksi. Töihin palanneiden lentoemäntien määrä kasvaa kokoajan. Onneksi olkoon SLSY! Kannattaa opetella valitsemaan oikeat avustajat.- tuntipalkka mieletön
SLSY tiedottaa lentoemäntien ja stuerttien työajasta Lentoemäntien ja stuerttien kuukausittainen työaika Finnairilla
Finnairin kokoaikaisille lentoemännille ja stuerteille joulukuulle 2010 suunniteltu poissaoloilla jyvitetty työaika on keskimäärin 109 h 58 min. Tiedon on julkistanut Finnairin miehistönkäytön suunnittelu torstaina 25.11.2010.
Laajempi tiedote työajasta julkaistaan myöhemmin".
Keskiansio kuukaudessa 3360€ näillä työtunneilla. Kaikki pihalle nämä eliiytikanat! - der45555
tuntipalkka mieletön kirjoitti:
SLSY tiedottaa lentoemäntien ja stuerttien työajasta Lentoemäntien ja stuerttien kuukausittainen työaika Finnairilla
Finnairin kokoaikaisille lentoemännille ja stuerteille joulukuulle 2010 suunniteltu poissaoloilla jyvitetty työaika on keskimäärin 109 h 58 min. Tiedon on julkistanut Finnairin miehistönkäytön suunnittelu torstaina 25.11.2010.
Laajempi tiedote työajasta julkaistaan myöhemmin".
Keskiansio kuukaudessa 3360€ näillä työtunneilla. Kaikki pihalle nämä eliiytikanat!näillä lentoemoilla kovat kulut kun pitää näyttää hyvältä: kampaukset, hajuvedet, kultakorut......
Taitaa Finnairilla olla lähtölaskenta menossa?
Nehän vois palkata Jouko Ahosen liittonsa puheenjohtajaks se kun tuhos jo paperiteollisuuden. tuntipalkka mieletön kirjoitti:
SLSY tiedottaa lentoemäntien ja stuerttien työajasta Lentoemäntien ja stuerttien kuukausittainen työaika Finnairilla
Finnairin kokoaikaisille lentoemännille ja stuerteille joulukuulle 2010 suunniteltu poissaoloilla jyvitetty työaika on keskimäärin 109 h 58 min. Tiedon on julkistanut Finnairin miehistönkäytön suunnittelu torstaina 25.11.2010.
Laajempi tiedote työajasta julkaistaan myöhemmin".
Keskiansio kuukaudessa 3360€ näillä työtunneilla. Kaikki pihalle nämä eliiytikanat!reilun viikon työtunnit, keskimäärin. Meikäläisen tuloilla se tarkoittas 700€.
Eivätkä edes häpeä!- talkoo-taavetti
ravenlored kirjoitti:
reilun viikon työtunnit, keskimäärin. Meikäläisen tuloilla se tarkoittas 700€.
Eivätkä edes häpeä!Tsemppiä vaan lakkolaiset ! Älkää antako periksi ja eiköhän toisiltakin ammattialoilta tukea heru joten kovat piippuun vaan .
- katsotaan lopputulos
Finnairillahan on uusi korkein johto, joka saa tahtonsa läpi, lakosta huolimatta. Onhan se nähty Ahosen paperiliiton mahalasku, Rädyn AKT jäi viimeksi haaveilemaan muutosturvastaan, lentokentän matkalaukkujen nakkelijat ulkoistettiin jne. Sak on joku neuvontajärjestö, ay-liitot taistelevat keskenään ja EK nauraa partaansa. Lentoemot hyväksyvät heikennetyn entisen tessin pakon edessä, kuten Blue1:sen lentoemot tekivät. Ensiviikolla nähdään UUSI NEUVOTTELUTULOS, jossa lentoemot saavat kiittää IAU:n rasvalettiä perseelleen menneestä lakkoilusta. Tervetuloa kiinalaiset lentoemännät, thaimaalaiset kelpaa!
- neljäs-nainen
katsotaan lopputulos kirjoitti:
Finnairillahan on uusi korkein johto, joka saa tahtonsa läpi, lakosta huolimatta. Onhan se nähty Ahosen paperiliiton mahalasku, Rädyn AKT jäi viimeksi haaveilemaan muutosturvastaan, lentokentän matkalaukkujen nakkelijat ulkoistettiin jne. Sak on joku neuvontajärjestö, ay-liitot taistelevat keskenään ja EK nauraa partaansa. Lentoemot hyväksyvät heikennetyn entisen tessin pakon edessä, kuten Blue1:sen lentoemot tekivät. Ensiviikolla nähdään UUSI NEUVOTTELUTULOS, jossa lentoemot saavat kiittää IAU:n rasvalettiä perseelleen menneestä lakkoilusta. Tervetuloa kiinalaiset lentoemännät, thaimaalaiset kelpaa!
Uusi johto töpeksii siinä missä vanhakin! Jos Finnairin uusi johto osaisi, tekisi jotain paremmin kuin entinen ei lakkoa OLSI tullut! Suomen yritys-johto on vuodelta kivi ja keppi, mitään uutta heillä ei ole esittää, samaa kyykytystä kuin aikojen alussa!
Mitä uutta siinä on, että duunari JOUSTAA???? Aina työntekijöitä on irtisanottu. lomautettu, duunari on AINA kantanut sen raskaimman vastuun niin nuosukaudesta kuin lamastakin! Nousukaudella pitää asua työmaalla, vain taivas on rajana kun duunari haluasi juhannuksena ja jouluna olla kotona vähän aikaa sängyn vierellä kontallaan! Pomot lupaavat IHAN mitä vain JOS duunari tekee ympäripyöreitä päviä, mutta kun lama tulee niin parutaan suureen ääneen niin, että kantapäät näkyy!!!
Pomoilla tahtoo olla sitä nousukauden euro-kiimaa ja niin hirveänä, että lama ei käy edes mielessä!! - Ei ay
neljäs-nainen kirjoitti:
Uusi johto töpeksii siinä missä vanhakin! Jos Finnairin uusi johto osaisi, tekisi jotain paremmin kuin entinen ei lakkoa OLSI tullut! Suomen yritys-johto on vuodelta kivi ja keppi, mitään uutta heillä ei ole esittää, samaa kyykytystä kuin aikojen alussa!
Mitä uutta siinä on, että duunari JOUSTAA???? Aina työntekijöitä on irtisanottu. lomautettu, duunari on AINA kantanut sen raskaimman vastuun niin nuosukaudesta kuin lamastakin! Nousukaudella pitää asua työmaalla, vain taivas on rajana kun duunari haluasi juhannuksena ja jouluna olla kotona vähän aikaa sängyn vierellä kontallaan! Pomot lupaavat IHAN mitä vain JOS duunari tekee ympäripyöreitä päviä, mutta kun lama tulee niin parutaan suureen ääneen niin, että kantapäät näkyy!!!
Pomoilla tahtoo olla sitä nousukauden euro-kiimaa ja niin hirveänä, että lama ei käy edes mielessä!!Jos "duunarit" olisivat joustaneet edes vähän, niin ei olisi mitään lakkoa.
- neljäs-nainen
Ei ay kirjoitti:
Jos "duunarit" olisivat joustaneet edes vähän, niin ei olisi mitään lakkoa.
..pitää tehdä KALLISPALKKAISTEN ekonomien ja johtajienkin duuni!!!! Duunariko on AINOA jolla aivot ja laskutaitoa jolla lamoista selvitään??? Perkale, mitä halvattua ne herran plantut istuu koulussa jos siellä ei mitään opita, vaikka laskemaan vähän pitemmälle kuin seuraava osavuosikatsaus??
Minun kokemukseni näistä OPPINEISTA on se, että opitaan välttämään VASTUUTA, kiertämään lakeja ja sopimuksia sekä selittämään musta valkoiseksi! Duunari on se joka tekee, joka ajattelee ja kantaa vastuun KAIKESTA! talkoo-taavetti kirjoitti:
Tsemppiä vaan lakkolaiset ! Älkää antako periksi ja eiköhän toisiltakin ammattialoilta tukea heru joten kovat piippuun vaan .
Yhteiskunnan talebaaneja, yhterisen hyvän tuhoajia nuo ay-aktiivit ovat. Ei mikää ihme että työnantaja edellyttää että ytk on ainut liitto...
- ammu ittes
ravenlored kirjoitti:
Yhteiskunnan talebaaneja, yhterisen hyvän tuhoajia nuo ay-aktiivit ovat. Ei mikää ihme että työnantaja edellyttää että ytk on ainut liitto...
Eihän "loimaan kassa" ole ikinä ollut mikään ammattiliitto.
- SDP:n vaalikampanjan
Valtionyhtiö Finnairin romuttamiseksi ovat SDP johtoiset pienet avainliitot käynnistäneet vaalikampanjan. Finnairin vahingoittamiseksi ovat nämä SDP:n etujoukot valmiit tekemään mitä tahansa. Sata tuntia kuukaudessa töitä tekevät lentoemot, PALKKA keskimäärin 33€/tunti, ovat näiden SDP:n johtamien ay-pomojen mielestä niin surkeassa asemassa, että kansallista omaisuuttamme, Finnairia voidaan vahingoittaa keinolla millä hyvänsä. Ohessa SLSY:n tiedote:
"Kuljetusliitot päättävät
tukitoimista SLSY:lle tiistaina
Kuljetusliitot AKT, IAU, PAU, SMU ja VML päättävät ensi tiistaina 7.12. tarvittavista tukitoimista Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY:n työtaistelulle.
Kuljetusliitot eivät hyväksy Finnairin pyrkimyksiä heikentää lentoemäntien ja stuerttien työehtoja. Liitot myös tuomitsevat Finnairin rikkurityövoiman käytön työtaistelun aikana.
Tähän mennessä kuljetusliitot ovat jo päättäneet seuraavista tukitoimista:
Ilmailualan Unioni IAU on julistanut ylityökiellon Finnairin maapalveluihin.
Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU seisauttaa Helsinki-Vantaan ulkomaanpostin purkauksen, lastauksen ja käsittelyn tiistaina 7.12. klo 7 alkaen.
Veturimiesten liitto ei aja lisäjunia pohjoiseen 7.12. alkaen.
Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto lopettaa polttoainekuljetukset Finnairin lennoille tiistaina 7.12. klo 6 alkaen.
AKT, IAU, PAU, SLSY, SMU ja VML neuvottelevat parhaillaan yhteisen yli 100 000 jäsenen kuljetusalan ammattiliiton perustamisesta.
Lisätietoja kuljetusliittojen puheenjohtajilta
AKT Timo Räty p. 0400 508 214 SDP
IAU Juhani Haapasaari p. 050 505 8865 Kommunisti
PAU Esa Vilkuna p. 0400 607 946 SDP
SMU Simo Zitting p. 0400 8130 79 SDP
VML Risto Elonen p. 0400 657 589 SDP- näillämennäänn
hätää Rynair Tre-Lontoo 55eur meno-paluu!!
Siinon vinnairilla rypistämistä. - Air Berlin,Norwegian
näillämennäänn kirjoitti:
hätää Rynair Tre-Lontoo 55eur meno-paluu!!
Siinon vinnairilla rypistämistä.Lentoemot haluavat näitä halpisyhtiöitä:
Onko Norwegian
mallina Finnairille?
Vehviläinen mainitsi muun muassa Norwegian-yhtiön, joka on alkanut palkata matkustamohenkilökuntaa tallinnalaisen vuokratyöyrityksen kautta. Hän ei sanonut, suunnitteleeko Finnair jotain vastaavaa.
– Sitä pitää katsoa sitten rauhassa.
Hän sanoi, että Norwegian on yksi esimerkki mahdollisesta kumppanuudesta.
Myös yhtiön investoinnit voivat olla vaarassa, jos kustannuksia ei saada alennettua.
– On selvää, että kannattavuuden on yrityksessä pakko kääntyä kasvuun, jos meinaamme jatkaa investointisuunnitelmiamme.
Kun Vehviläiseltä kysyttiin, tarkoittaako rakenneuudistus sitä, että Finnair voisi perustaa halpalentotytäryhtiön, hän ei halunnut tarkemmin kommentoida.
– Mutta emme sulje pois mitään vaihtoehtoa, hän sanoi.
"Nyt ei puhuta enää
työehdoista, vaan työpaikoista"
Vehviläinen soimasi tiedotustilaisuudessa kovin sanoin ammattiliittojen toimintaa.
– Nyt ei puhuta enää työehdoista, vaan nyt puhutaan työpaikoista.
Vehviläinen kuvaili liittojen toimintaa jääräpäiseksi vanhoihin asioihin juuttumiseksi ja kertoi pettyneensä viimeksi Ilmailualan unionin kanssa sorvattuun sopimukseen. Hän rinnasti lentoliikenteen laivaliikenteeseen, jossa ei ”kovin monta laivaa Suomen lipun alla enää purjehdi”.
– MERIMIESUNIONI sai pidettyä kiinni saavutetuista eduista, mutta ei sillä taida monta jäsentä enää olla. Tässä on vähän samanlaiset ainekset olemassa".
Ja nämä yhdistymisestään neuvottelevat avainliitot ovat näiden tukilakkojen takana, KOSKA PALKANMAKSU LOPPUU monelta näiden liittojen jäseneltä TIISTAINA mikäli lentoemojen lakko jatkuu.
AKT, IAU, PAU, SLSY, SuomenMerimiesUnioni ja VML neuvottelevat parhaillaan yhteisen yli 100 000 jäsenen kuljetusalan ammattiliiton perustamisesta. - lfinnt
Air Berlin,Norwegian kirjoitti:
Lentoemot haluavat näitä halpisyhtiöitä:
Onko Norwegian
mallina Finnairille?
Vehviläinen mainitsi muun muassa Norwegian-yhtiön, joka on alkanut palkata matkustamohenkilökuntaa tallinnalaisen vuokratyöyrityksen kautta. Hän ei sanonut, suunnitteleeko Finnair jotain vastaavaa.
– Sitä pitää katsoa sitten rauhassa.
Hän sanoi, että Norwegian on yksi esimerkki mahdollisesta kumppanuudesta.
Myös yhtiön investoinnit voivat olla vaarassa, jos kustannuksia ei saada alennettua.
– On selvää, että kannattavuuden on yrityksessä pakko kääntyä kasvuun, jos meinaamme jatkaa investointisuunnitelmiamme.
Kun Vehviläiseltä kysyttiin, tarkoittaako rakenneuudistus sitä, että Finnair voisi perustaa halpalentotytäryhtiön, hän ei halunnut tarkemmin kommentoida.
– Mutta emme sulje pois mitään vaihtoehtoa, hän sanoi.
"Nyt ei puhuta enää
työehdoista, vaan työpaikoista"
Vehviläinen soimasi tiedotustilaisuudessa kovin sanoin ammattiliittojen toimintaa.
– Nyt ei puhuta enää työehdoista, vaan nyt puhutaan työpaikoista.
Vehviläinen kuvaili liittojen toimintaa jääräpäiseksi vanhoihin asioihin juuttumiseksi ja kertoi pettyneensä viimeksi Ilmailualan unionin kanssa sorvattuun sopimukseen. Hän rinnasti lentoliikenteen laivaliikenteeseen, jossa ei ”kovin monta laivaa Suomen lipun alla enää purjehdi”.
– MERIMIESUNIONI sai pidettyä kiinni saavutetuista eduista, mutta ei sillä taida monta jäsentä enää olla. Tässä on vähän samanlaiset ainekset olemassa".
Ja nämä yhdistymisestään neuvottelevat avainliitot ovat näiden tukilakkojen takana, KOSKA PALKANMAKSU LOPPUU monelta näiden liittojen jäseneltä TIISTAINA mikäli lentoemojen lakko jatkuu.
AKT, IAU, PAU, SLSY, SuomenMerimiesUnioni ja VML neuvottelevat parhaillaan yhteisen yli 100 000 jäsenen kuljetusalan ammattiliiton perustamisesta....kaivaa omaa hautaansa lausunnoillaan.
Maaliskuusta asti on asioista neuvoteltu ja silti ollaan lakossa, ei helvetti:))
Vehviläinen saattaa olla pian työtön.
"Hän rinnasti lentoliikenteen laivaliikenteeseen, jossa ei ”kovin monta laivaa Suomen lipun alla enää purjehdi”.
Ei kovin montaa, n.600 laivaa;) - laivaliikenteestä..
lfinnt kirjoitti:
...kaivaa omaa hautaansa lausunnoillaan.
Maaliskuusta asti on asioista neuvoteltu ja silti ollaan lakossa, ei helvetti:))
Vehviläinen saattaa olla pian työtön.
"Hän rinnasti lentoliikenteen laivaliikenteeseen, jossa ei ”kovin monta laivaa Suomen lipun alla enää purjehdi”.
Ei kovin montaa, n.600 laivaa;)Merimiesunioni sai aikoinaan pidettyä kiinni saavutetuista eduistaan. Hintana oli sitten työpaikkojen meno halpamaihin. Mieluummin nämä kuljetusunioinilaiset ovat ilmeisesti työttöminä. Nyt IAU:n rasvaletti opastaa työttömiksi näitä keskimäärin 33€/tunti tienaavia lentoemoja
12.2010
Suomalaisten laivojen ulosliputtaminen on yksi isoimmista uhkista kansalliselle huoltovarmuudelle.
Suomalaisten alusten osuus Suomen ja ulkomaiden välisessä tavaraliikenteessä oli 30,4 prosenttia tammi–lokakuussa tänä vuonna, kun vielä 1990-luvun lopussa suomalaislaivojen osuus oli liki 44 prosenttia.
”Kotimainen omistus on elintärkeää poikkeusoloissa, sillä Suomella ei ole laillista määräysvaltaa ulkomaan lipun alla kulkeviin aluksiin”, Huoltovarmuuskeskuksen toimitusjohtaja Ilkka Kananen sanoo.
”Yli 80 prosenttia Suomen ulkomaankaupasta kulkee meritse. Suurten volyymien vuoksi merikuljetuksia ei voida syrjäisessä maassa korvata millään muulla kuljetusmuodolla.”
Huoltovarmuusneuvosto vaatii merenkulun kilpailukyvyn turvaamista mukaan seuraavaan hallitusohjelmaan.
Myös ikääntyvä kauppalaivasto ja suomalaisten osaajien kato vaarantavat osaltaan kansallista huoltovarmuutta.
Suomalaisen tonniston keski-ikä on huomattavasti korkeampi kuin kilpailijamaissa.
Suomessa keski-ikä on liki 20 vuotta, kun EU:ssa se on 12 ja muualla maailmassa 13 vuotta, kertoo Huoltovarmuuskeskuksen vesikuljetuspoolin puheenjohtaja, asiantuntija Jukka Kantola Suomen Varustamot ry:stä.
Laiva-ammattilaisten lisäksi Suomessa on pulaa myös alusten vaatimista tukitoimista. Koko maassa toimii tällä hetkellä esimerkiksi vain yksi ainoa korjaustelakka. - der45433
laivaliikenteestä.. kirjoitti:
Merimiesunioni sai aikoinaan pidettyä kiinni saavutetuista eduistaan. Hintana oli sitten työpaikkojen meno halpamaihin. Mieluummin nämä kuljetusunioinilaiset ovat ilmeisesti työttöminä. Nyt IAU:n rasvaletti opastaa työttömiksi näitä keskimäärin 33€/tunti tienaavia lentoemoja
12.2010
Suomalaisten laivojen ulosliputtaminen on yksi isoimmista uhkista kansalliselle huoltovarmuudelle.
Suomalaisten alusten osuus Suomen ja ulkomaiden välisessä tavaraliikenteessä oli 30,4 prosenttia tammi–lokakuussa tänä vuonna, kun vielä 1990-luvun lopussa suomalaislaivojen osuus oli liki 44 prosenttia.
”Kotimainen omistus on elintärkeää poikkeusoloissa, sillä Suomella ei ole laillista määräysvaltaa ulkomaan lipun alla kulkeviin aluksiin”, Huoltovarmuuskeskuksen toimitusjohtaja Ilkka Kananen sanoo.
”Yli 80 prosenttia Suomen ulkomaankaupasta kulkee meritse. Suurten volyymien vuoksi merikuljetuksia ei voida syrjäisessä maassa korvata millään muulla kuljetusmuodolla.”
Huoltovarmuusneuvosto vaatii merenkulun kilpailukyvyn turvaamista mukaan seuraavaan hallitusohjelmaan.
Myös ikääntyvä kauppalaivasto ja suomalaisten osaajien kato vaarantavat osaltaan kansallista huoltovarmuutta.
Suomalaisen tonniston keski-ikä on huomattavasti korkeampi kuin kilpailijamaissa.
Suomessa keski-ikä on liki 20 vuotta, kun EU:ssa se on 12 ja muualla maailmassa 13 vuotta, kertoo Huoltovarmuuskeskuksen vesikuljetuspoolin puheenjohtaja, asiantuntija Jukka Kantola Suomen Varustamot ry:stä.
Laiva-ammattilaisten lisäksi Suomessa on pulaa myös alusten vaatimista tukitoimista. Koko maassa toimii tällä hetkellä esimerkiksi vain yksi ainoa korjaustelakka.sillä ei ole merkitystä jos firma kaatuu pääasia mulle heti ja nopeesti.
Finnairilaiset elää neuvostoliiton aikaa käydään veronmaksajien kukkarolla rahahan ei lopu?
Tollanen lento toimi on helvetin helppo liputtaa ulos kuten merimiehet, paperiteollisuus, telakat...
Suomessa on tällä hetkellä enemmän terveys ja sosiaalialalla väkee kuin teollisuudessa!
Apinakin näkee että homma ei kauvaa pyöri, ehkä myös nämä lakkoilijat1 - l.e.vanki
laivaliikenteestä.. kirjoitti:
Merimiesunioni sai aikoinaan pidettyä kiinni saavutetuista eduistaan. Hintana oli sitten työpaikkojen meno halpamaihin. Mieluummin nämä kuljetusunioinilaiset ovat ilmeisesti työttöminä. Nyt IAU:n rasvaletti opastaa työttömiksi näitä keskimäärin 33€/tunti tienaavia lentoemoja
12.2010
Suomalaisten laivojen ulosliputtaminen on yksi isoimmista uhkista kansalliselle huoltovarmuudelle.
Suomalaisten alusten osuus Suomen ja ulkomaiden välisessä tavaraliikenteessä oli 30,4 prosenttia tammi–lokakuussa tänä vuonna, kun vielä 1990-luvun lopussa suomalaislaivojen osuus oli liki 44 prosenttia.
”Kotimainen omistus on elintärkeää poikkeusoloissa, sillä Suomella ei ole laillista määräysvaltaa ulkomaan lipun alla kulkeviin aluksiin”, Huoltovarmuuskeskuksen toimitusjohtaja Ilkka Kananen sanoo.
”Yli 80 prosenttia Suomen ulkomaankaupasta kulkee meritse. Suurten volyymien vuoksi merikuljetuksia ei voida syrjäisessä maassa korvata millään muulla kuljetusmuodolla.”
Huoltovarmuusneuvosto vaatii merenkulun kilpailukyvyn turvaamista mukaan seuraavaan hallitusohjelmaan.
Myös ikääntyvä kauppalaivasto ja suomalaisten osaajien kato vaarantavat osaltaan kansallista huoltovarmuutta.
Suomalaisen tonniston keski-ikä on huomattavasti korkeampi kuin kilpailijamaissa.
Suomessa keski-ikä on liki 20 vuotta, kun EU:ssa se on 12 ja muualla maailmassa 13 vuotta, kertoo Huoltovarmuuskeskuksen vesikuljetuspoolin puheenjohtaja, asiantuntija Jukka Kantola Suomen Varustamot ry:stä.
Laiva-ammattilaisten lisäksi Suomessa on pulaa myös alusten vaatimista tukitoimista. Koko maassa toimii tällä hetkellä esimerkiksi vain yksi ainoa korjaustelakka."Merimiesunioni sai aikoinaan pidettyä kiinni saavutetuista eduistaan. Hintana oli sitten työpaikkojen meno halpamaihin. "
Ei ne työpaikat kadonneet, lippu vaihtui laivan ahterissa. Merimies sai ehkä hieman pienempää palkkaa
kuin aikaisemmin, mutta verottomana käteen.
Merimiesunioni antoi aikoinaan periksi, syntyi ns.pientonnistosopimus.
Pienet laivat, pieni palkka, perkeleesti töitä;) Moni merenkulkuammattilainen on todellakin mieluummin kortistossa kuin pikkutonnistossa.
"Myös ikääntyvä kauppalaivasto ja suomalaisten osaajien kato vaarantavat osaltaan kansallista huoltovarmuutta......Suomessa keski-ikä on liki 20 vuotta, kun... "
Kuka kukaan nuori halua niin epävarmaan ja huonosti palkattuun työhön ???
Suomalaisvarustamoiden aluksia miehistö huoltaa, muualla aluksia käytetään niin kauan kuin toimivat.
Suomesta voi myydä "deeguille" sen 20 vuotta vanhan kiulun, se niille kuin uusi;)) - toinen on laatu lent
näillämennäänn kirjoitti:
hätää Rynair Tre-Lontoo 55eur meno-paluu!!
Siinon vinnairilla rypistämistä.yhtiö!.
mun mielestä ei mersua voi saada laran hinnalla
- Töihin työläiset
Sama kuten sairaanhoitajat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä se on nyt syytä hoitaa nämä johtjat linnan juhliin yhteiskunna rahoilla!!!!!!!!!!!!!- emolento
Missä olet talkoo-taavetti !!! ???
Näköjään ovat antamassa periksi eikä se semmoinen passaa. Nyt ruutat laulamaan ettei rikkurit ja muut mielistelijät ja taivastelijat pääse myymään liian halvalla meitä!!! - loskee omia jäseniä
emolento kirjoitti:
Missä olet talkoo-taavetti !!! ???
Näköjään ovat antamassa periksi eikä se semmoinen passaa. Nyt ruutat laulamaan ettei rikkurit ja muut mielistelijät ja taivastelijat pääse myymään liian halvalla meitä!!!1.2.2005
SAK - STTK - AKAVA
Palkansaajakeskusjärjestöjen yhteiset periaatteet työtaistelutilanteissa
Sopimusneuvottelujen tavoitteena on työ- ja virkaehtosopimusten solmiminen. Työtaistelutoimiin turvaudutaan, jos neuvottelut osoittautuvat tuloksettomiksi. Laillisessa järjestyksessä ja sääntöjen mukaisesti syntyneiden työtaistelutoimien vaikutusten ulottuessa yli keskusjärjestörajojen noudatetaan niiden osalta seuraavia periaatteita:
Lähtökohdat
Keskusjärjestöt ja ammattiliitot ovat sopimustoiminnassaan ja työtaistelupäätöksissään itsenäisiä.
Työtaistelun tavoitteet ja lakkorajat määritetään siten, etteivät ne kohdistu muita keskusjärjestöjä ja/tai ammattiliittoja vastaan eivätkä suuntaudu järjestörajoihin.
Järjestöt eivät ota kantaa toistensa tekemiin tai suunnitteilla oleviin työtaistelupäätöksiin. Solidaarisuuden osoittamista yli järjestörajojen pidetään toivottavana.
Lakkorajat
Lakkorajat määritellään koskemaan oman sopimusalan töitä ja omia jäseniä.
Lakon ulkopuolisilla työpaikoilla omissa työtehtävissään työskenteleville ei aiheuteta tarpeetonta haittaa.
Alan ainoan työehtosopimuksen tekevä liitto voi ilmoittaa lakkoon toiseen ammattiliittoon kuuluvan työntekijän tai toimihenkilön työn asianomaisen liiton luvalla.
Toiseen järjestöön kuuluvien työtekijöiden ja toimihenkilöiden tulee tehdä pelkästään omat tavanomaiset työtehtävänsä.
Lakon ulkopuolisissa töissä olevia edustavat järjestöt antavat yhtenäiset ohjeet lakonalaisesta työstä kieltäytymisestä.
JÄRJESTÖT VALVOVAT, ETTÄ NIIDEN JÄSENET EIVÄT TEE LAKONALAISTA TYÖTÄ.
Lakkorajojen muutoksista ilmoitetaan niitä suunniteltaessa tai viimeistään heti päätöksenteon jälkeen.
Tiedottaminen
Työtaistelua valmisteleva keskusjärjestö tai ammattiliitto tiedottaa mm. lakon tavoitteista ja lakkorajoista riittävän ajoissa.
Tiedot työtaistelun tavoitteista ja lakkorajoista toimitetaan kirjallisesti asianomaisille ammattiliitoille ja keskusjärjestöille viimeistään silloin, kun työtaistelua koskeva ilmoitus jätetään valtakunnansovittelijalle.
Poliittisesta tai myötätuntotaistelutoimenpiteestä sekä muista mielenilmauksista ilmoitetaan suosituksen mukaan neljä päivää ennen valtakunnansovittelijalle sekä ao. työnantaja- tai työntekijäliitolle. Ilmoituksessa mainitaan aiotun tukitoimenpiteen syyt, alkamishetki ja laajuus. Edellä todettuja toimenpiteitä koskevat aloitteet ja haasteet tiedotetaan keskusjärjestöille sekä asianomaisille ammattiliitoille.
Tiedotusvelvollisuus koskee niitä ammattiliittoja ja keskusjärjestöjä, joiden jäsenten työntekoon lakolla on suoranaista vaikutusta.
Tiedottamisvelvollisuus ulottuu työpaikkatasolle saakka.
Ammattijärjestö työnantajana
Mikäli ammattijärjestö toimii työnantajana työtaistelun piiriin kuuluvalla työpaikalla se huolehtii siitä, ettei lakon alaisia töitä teetetä.
Eli rikkureita voivat olla ainoastaan LIITON OMAT JÄSENET. Nyt lentoemot YTK:hon, pieni lentoemojen eliittiryhmä, joka lentää kaukolentoja, lakkoiluttaa turhaan 80% euroopassa lentäviä lentoemoja.
http://www.osasto47.net/keskusjarjestojen_lakko-ohjeet.php
- Katkera Åkers.....
"Lentoyhtiö Finnair on sopinut Suomen lentoemäntä- ja stuerttiyhdistyksen (SLSY:n) kanssa määräaikaisen vakautussopimuksen, jolla katetaan matkustamohenkilökunnan 12,3 miljoonan euron säästötavoite. Tavoite on osa aiemmin julkaistua säästöohjelmaa.
Säästöjä saadaan muun muassa leikkaamalla peruspalkkoja viidellä prosentilla sopimuskauden ajan. Lisäksi tämän vuoden kollektiivisia kannustinpalkkioita ei makseta ja yleiskorotus siirretään sopimuskauden jälkeiselle ajalle.
Sopimuksella vältetään Finnairin mukaan irtisanomiset. Sopimus alkaa lokakuun alussa ja kestää ensi vuoden loppuun asti.
Sopimuksen mukaan säästöt on mahdollista saada takaisin, mikäli Finnairin tulos on riittävän hyvä vuosina 2010 ja 2011. Matkustamopalveluosaston johtajan Kati Lehesmaan mukaan säästetyt rahat voi saada parhaimmassa tapauksessa puolitoistakertaisena takaisin.
Lehesmaa kiittelee työntekijäpuolta yhteisen sävelen löytymisestä ja siitä, että sieltä löytyy vastuunkantajia hankalassa tilanteessa.
– Tämä on äärettömän hyvän yhteistyön tulosta, Lehesmaa sanoo.
Lehesmaa ei paljasta, kuinka moni olisi saanut lähteä, jos sopimukseen ei olisi päästy. Hänen mukaansa määrä olisi kuitenkin ollut merkittävä".
Näin lentoemot taipuivat 2009 Finnairin edessä. Tällä juuri päättyneellä lakolla tuhottiin mahdollisuus saada 2009 sovittuja säästöjä takaisin. Lentoemoille sovittiin nyt irtisanomissuoja 2011 loppuun. Finnair sopi hakevansa säästöt" RAKENTEELLISILLA UUDISTUKSILLA", joka tarkoittaa lentoemoille yt-neuvotteluja 2012. Palkat nousevat 1.12. 0,6 %, joka tekee 3360€:n keskipalkalla 20€ kuukaudessa. Lakossa menetetty palkka on n. 1500 euroa.
Vuoden 2011 aikana lentoemot ehtivät tienata korotuksilla 250 euroa, ja sitten odottavat yt-neuvottelut. Mitään parannuksia lentoemot eivät tessiinsä saaneet, vaikka yhdistymisestään neuvottelevat kuljetusalan liitot PAMin ja SELlin kanssa yrittivät pullistella. Pieni osa SLSY:n emoista yleensä lentää näitä kaukolentoja. Åkerssissa ei ole päällikköainesta, Finnair on sen jo aiemmin testannut. Nytkin SLSY otti turpiin 100-0 , kiitos IAU:n liehuletin ja muiden lakkoänkyröiden.- neljäs-nainen
..ja pitkään! Kun kenttähenkilöstö ulkoistettiin, yhtiöitettiin niin pelkästään se kertoo, että palkanmaksuvaraa on, halua ei!!!!! Barona ei tappiolla palvalujaan myy ja määritää ihan omista voiton/osingonjaon määristä/tavoitteista! Matkatavarat nykyisin kulkevat eir aikaan, eri reittiä kuin matkustajat, mutta sehän ei koske köyhää vaan taksilla toimitetaan matkatavaroita milloin mihinkin päin Suomea ja on halpaa!!!!
Finnairin johto on valiinut säästölinjan jolle ei loppua näy jos lentohenkilökuntakin ulkoistetaan! Enää Finnair ei neuvottele työntekijöidensä kanssa suoraan, määrittele henkilökunnan määrää lentoa kohden tai henkilökunnan osaamista vaan neuvottelee henkilöstövuokrausyhtiöiden kanssa ja on niin helkatin turhaa kuvitella, että henkilöstövuokrausyhtiöt tekevät Finnairin tulosta yhtään sen kannattavammaksi kuin se tänä päivänä on!
Finnarin vahvuus on tänäkin päivänä osaava motivoitunut henkilökunta jos asialle ei osata arvoa antaa ja sillä bisnestä tehdä niin ennen pitkää sinivalkoiset siivet katoavat taivaalta! Silloin kun on lama, kilpailu kovaa niin silloin pitää satsata palveluun, luotettavuuteen, osaamiseen! Se on se joka pikässä juoksussa tuo parhaan tuloksen!
Lakkoänkyrät voittivat ja tulevat voittamaan kun oikeasti otetaan yhteen! Kun ajatellaan sitä kuinka vähistä euroista tässä lakossa oli kyse niin ohjuksella kärpästä jahdattiin ja niillä säästöillä joita tavoiteltiin/tavoitellaan niin Finnair ei pelastu! Koko lentäminen pitää ajatella uusiksi, uudella tavalla, millä kalustolla, mihin kannattaa oikeasti satsata voisi antaa säästöjä prempia vastauksia! - jäkätijäkätijäk
neljäs-nainen kirjoitti:
..ja pitkään! Kun kenttähenkilöstö ulkoistettiin, yhtiöitettiin niin pelkästään se kertoo, että palkanmaksuvaraa on, halua ei!!!!! Barona ei tappiolla palvalujaan myy ja määritää ihan omista voiton/osingonjaon määristä/tavoitteista! Matkatavarat nykyisin kulkevat eir aikaan, eri reittiä kuin matkustajat, mutta sehän ei koske köyhää vaan taksilla toimitetaan matkatavaroita milloin mihinkin päin Suomea ja on halpaa!!!!
Finnairin johto on valiinut säästölinjan jolle ei loppua näy jos lentohenkilökuntakin ulkoistetaan! Enää Finnair ei neuvottele työntekijöidensä kanssa suoraan, määrittele henkilökunnan määrää lentoa kohden tai henkilökunnan osaamista vaan neuvottelee henkilöstövuokrausyhtiöiden kanssa ja on niin helkatin turhaa kuvitella, että henkilöstövuokrausyhtiöt tekevät Finnairin tulosta yhtään sen kannattavammaksi kuin se tänä päivänä on!
Finnarin vahvuus on tänäkin päivänä osaava motivoitunut henkilökunta jos asialle ei osata arvoa antaa ja sillä bisnestä tehdä niin ennen pitkää sinivalkoiset siivet katoavat taivaalta! Silloin kun on lama, kilpailu kovaa niin silloin pitää satsata palveluun, luotettavuuteen, osaamiseen! Se on se joka pikässä juoksussa tuo parhaan tuloksen!
Lakkoänkyrät voittivat ja tulevat voittamaan kun oikeasti otetaan yhteen! Kun ajatellaan sitä kuinka vähistä euroista tässä lakossa oli kyse niin ohjuksella kärpästä jahdattiin ja niillä säästöillä joita tavoiteltiin/tavoitellaan niin Finnair ei pelastu! Koko lentäminen pitää ajatella uusiksi, uudella tavalla, millä kalustolla, mihin kannattaa oikeasti satsata voisi antaa säästöjä prempia vastauksia!" Kun kenttähenkilöstö ulkoistettiin, yhtiöitettiin niin pelkästään se kertoo, että palkanmaksuvaraa on, halua ei!!!!! Barona ei tappiolla palvalujaan myy ja määritää ihan omista voiton/osingonjaon määristä/tavoitteista! Matkatavarat nykyisin kulkevat eir aikaan, eri reittiä kuin matkustajat, mutta sehän ei koske köyhää vaan taksilla toimitetaan matkatavaroita milloin mihinkin päin Suomea ja on halpaa!!!! "
Ay-tollo ei ymmärrä ulkoistamista. Finnair KILPAILUTTAA aina ulkoistamansa toiminnan, vaikkapa Baronan matkalaukkujen nakkelijat. Jos ulkoistetulla firmalla ei hommat toimi, sopimus puretaan ja matkalaukkujen nakkelijat muuttuvat työttömiksi pulujen nakkelijoiksi. Ei Finnairia kiinnosta Baronan voitto/osingonjako, Barona repii voittonsa itse näiden matkalaukkujen nakkelijoiden selkänahasta ja käyttää omia konstejaan tuloksen saamiseksi, vaikkapa vuokratyövoimaa. Finnair on OSTANUT palvelut sopimallaan hinnalla ja sillä sipuli. Lentoemotkin ovat pari pienentäneet palkkojaan itse näin Finnairin kanssa sopimalla, ja nyt sitten Åkersin johdolla, IAU:n liehuletin avustuksella hömöilivät lisää palkanalennuksia itselleen. Ja lentoemojen IRTISANOMISSUOJA on voimassa ainoastaan vuoden 2011 loppuun. YT, ulkoistus....2012. - neljäs-nainen
jäkätijäkätijäk kirjoitti:
" Kun kenttähenkilöstö ulkoistettiin, yhtiöitettiin niin pelkästään se kertoo, että palkanmaksuvaraa on, halua ei!!!!! Barona ei tappiolla palvalujaan myy ja määritää ihan omista voiton/osingonjaon määristä/tavoitteista! Matkatavarat nykyisin kulkevat eir aikaan, eri reittiä kuin matkustajat, mutta sehän ei koske köyhää vaan taksilla toimitetaan matkatavaroita milloin mihinkin päin Suomea ja on halpaa!!!! "
Ay-tollo ei ymmärrä ulkoistamista. Finnair KILPAILUTTAA aina ulkoistamansa toiminnan, vaikkapa Baronan matkalaukkujen nakkelijat. Jos ulkoistetulla firmalla ei hommat toimi, sopimus puretaan ja matkalaukkujen nakkelijat muuttuvat työttömiksi pulujen nakkelijoiksi. Ei Finnairia kiinnosta Baronan voitto/osingonjako, Barona repii voittonsa itse näiden matkalaukkujen nakkelijoiden selkänahasta ja käyttää omia konstejaan tuloksen saamiseksi, vaikkapa vuokratyövoimaa. Finnair on OSTANUT palvelut sopimallaan hinnalla ja sillä sipuli. Lentoemotkin ovat pari pienentäneet palkkojaan itse näin Finnairin kanssa sopimalla, ja nyt sitten Åkersin johdolla, IAU:n liehuletin avustuksella hömöilivät lisää palkanalennuksia itselleen. Ja lentoemojen IRTISANOMISSUOJA on voimassa ainoastaan vuoden 2011 loppuun. YT, ulkoistus....2012.Itse et ymmärrä edes kirjoittamaasi saati sitten muiden kirjoituksia! Finnair kilpailuttaa, niin hän se tekee, mutta sielläkin tulee pää vetävän käteen, mitä sitten tehdään kun on kilpailutettu niin ettei enää ole mitä kilpailuttaa!!!!!!!!!!!!!! Mitä järkeä on kilpailuttaa ja roudata takseilla matkatavarat perille, taksit eivät ilmaiseksi tee mitään ja sinne "säästöt" katoaa!!
Joukkoliikenne on hyvin haavoittuvaa siitä olemme saaneet lukea kuinka junia, busseja ja lentokoneita on räjäytetty, mutta sen sijaan, että panostettaisiin henkilökuntaan sen sitoutumiseen ja osaamiseen niin väheksytään, kiristetään!!! Kirjoiti hyvin osuvasti: "Barona repii voittonsa itse näiden matkalaukkujen nakkelijoiden selkänahasta ja käyttää omia konstejaan tuloksen saamiseksi, vaikkapa vuokratyövoimaa."
Eikö kenenkään teidän harmaissa aivosoluissa, jos niitä on käy, että se mikä voidaan tehdä yhdelle/yksille voidaan tehdä kaikille, sinullekkin? Tuo kuinka duunarin selkänahasta sanojesi mukaan revitään tulos on varmaakin varmempi merkki siitä, että ay-liike on hyvin, hyvin, hyvin tarpeellinen, suorastaan välttämätön! - nimimerkkiinsä...
neljäs-nainen kirjoitti:
Itse et ymmärrä edes kirjoittamaasi saati sitten muiden kirjoituksia! Finnair kilpailuttaa, niin hän se tekee, mutta sielläkin tulee pää vetävän käteen, mitä sitten tehdään kun on kilpailutettu niin ettei enää ole mitä kilpailuttaa!!!!!!!!!!!!!! Mitä järkeä on kilpailuttaa ja roudata takseilla matkatavarat perille, taksit eivät ilmaiseksi tee mitään ja sinne "säästöt" katoaa!!
Joukkoliikenne on hyvin haavoittuvaa siitä olemme saaneet lukea kuinka junia, busseja ja lentokoneita on räjäytetty, mutta sen sijaan, että panostettaisiin henkilökuntaan sen sitoutumiseen ja osaamiseen niin väheksytään, kiristetään!!! Kirjoiti hyvin osuvasti: "Barona repii voittonsa itse näiden matkalaukkujen nakkelijoiden selkänahasta ja käyttää omia konstejaan tuloksen saamiseksi, vaikkapa vuokratyövoimaa."
Eikö kenenkään teidän harmaissa aivosoluissa, jos niitä on käy, että se mikä voidaan tehdä yhdelle/yksille voidaan tehdä kaikille, sinullekkin? Tuo kuinka duunarin selkänahasta sanojesi mukaan revitään tulos on varmaakin varmempi merkki siitä, että ay-liike on hyvin, hyvin, hyvin tarpeellinen, suorastaan välttämätön!Se sopii hänelle paremmin. Onko Finnair rikkonut ulkoistuksia tehdessään joitakin lakeja?
Ovatko lentoemot olleet hölmöjä sopiessaan 2009 mittavista palkanalennuksista?
Ovatko lentoemot olleet hölmöjä sopiessaan nyt Åkerssin johdolla huonon tessin, joka heikentää edelleen heidän ansiotasoaan ja mahdollistaa myös lentoemojen ulkoistuksen 2012?
Onko Finnairin vika jos Baronan laukun nakkelijat lakkoilivat laittomasti sen takia että joutuivat pois Finnairin palkkalistoilta? Saivathan he takuun työpaikastaan yli vuodeksi.
Kaikille laukun nakkelijoille maksetaan jatkossakin tessin mukaan, ei enempää. Näinhän se ay-liike on halunnut, kaikki aina minimipalkalla. En minä ainakaan rupea Finnairin lentolipusta maksamaan sen takia enempää, että siellä on töissä joitakin laukun nakkelijoita tuplapalkalla jonkun vanhan perinteen vuoksi. Tehokkuutta kaivataan Finnairissakin, ei se ole enää mikään vasurien suojatyöpaikka. - neljäs-nainen
nimimerkkiinsä... kirjoitti:
Se sopii hänelle paremmin. Onko Finnair rikkonut ulkoistuksia tehdessään joitakin lakeja?
Ovatko lentoemot olleet hölmöjä sopiessaan 2009 mittavista palkanalennuksista?
Ovatko lentoemot olleet hölmöjä sopiessaan nyt Åkerssin johdolla huonon tessin, joka heikentää edelleen heidän ansiotasoaan ja mahdollistaa myös lentoemojen ulkoistuksen 2012?
Onko Finnairin vika jos Baronan laukun nakkelijat lakkoilivat laittomasti sen takia että joutuivat pois Finnairin palkkalistoilta? Saivathan he takuun työpaikastaan yli vuodeksi.
Kaikille laukun nakkelijoille maksetaan jatkossakin tessin mukaan, ei enempää. Näinhän se ay-liike on halunnut, kaikki aina minimipalkalla. En minä ainakaan rupea Finnairin lentolipusta maksamaan sen takia enempää, että siellä on töissä joitakin laukun nakkelijoita tuplapalkalla jonkun vanhan perinteen vuoksi. Tehokkuutta kaivataan Finnairissakin, ei se ole enää mikään vasurien suojatyöpaikka.Sopia palkanalennuksista??????????????? Täällä ei ole muuta tahty kuin parjattu lentoemäntien huikeita palkkoja, jos he ovat sopineet palkanalennuksista niin mikä mättää, mistä tässäkin lakossa oikeasti oli kyse??????????????? Se on näin, että tekipä työntekijä mitä tahansa, äänesti Kokoomusta tai Kristillisiä sekään ei meinaa mitään, kaikki on A_I_N_A duunarin vika!!!!!!!!!!!!!!!
Koska tässä maassa ryhdytään kyselemään johdon/omistajien MOKIEN perään???????????? Ne eivät mitään pikku kupruja ole ja maksajaa etsitään työntekijäpuolelta! Jos Finnairilla on v_a_r_a_a maksaa matkatavaroiden taksikuljetuksista maltaita vain saadakseen kyykyttää työntekijöitään niin on eksytty sivuraiteelle jos yritys-/liikeideasta on kyse? Jos todellista tehokkuutta/säästöjä haetaan niin silloin pitää katsoa, että verkko pitää eikä ole reikiä täynnä!
Minkään perinteen mukaan Finnairilla ei todellakaan toimita ja lippujen hinnat EIVÄT laske vaikka siellä ei olisi ensimmäistäkään laukkujen nakkelijaa vaan matkustajat, sinäkin heittäisit laukun ihan omin pikku kätösin koneen lastiruumaan!! On aina nämä hyväntekijä/osakkeenomistajat joille pitää sitä VOITTOA olla ja sinäkin voit kantaa kortesi siihen kekoon!
Ay-liike ei ole koskaan halunnut eikä pyrkinyt mihinkään minimi palkkaan kaikille, nämäkin lentoemännät kuuluvat liittoon ja kirjoitusten mukaan ovat saaneet helvetin, sairaan hyvää palkkaa!!!
- Pysytään tosiasioiss
Mistä toi paperi aina vedetään mukaan näihin vertailuihin. Eihän siellä ole käytännössä edes lakkoiltu. Nyt vain näyttää olevan niin, että nämä perättömien kirjoittelijat luulevat saavansa kirjoituksilleen jotain vastakaikua, kun iskevät isojen liittojen kimppuun niitä koskevilla perättömillä väitteillään. Eivät tajua sitä että perättömillä väitteillään menee viimeinenkin uskottavuus kirjoittelustaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606954- 1003552
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262910- 212608
- 272193
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3601875- 251810
- 121738
- 321698
- 511576