Oon ollu maatilalla töissä 4 vuotta, ensin harjoittelussa ja sitten oppisopimuksella maaseutuyrittäjäksi. Nyt tuntuu, että työpaikalla kaikki laskee kuin lehmän häntä. Työvuorolista tulee myöhässä, joulukuun listan näin vasta tänä iltana (1.12) ja minulta ei kysytty asiaan mitään. Kaikki pyhät töitä. Jouluaatto sentään vapaa, itsenäisyyspäivä, joulupäivät, uudenvuodenaatto ja -päivä töitä...Tilalla on toinenkin työntekijä ja hänellä kaikki pyhät vapaita, itse olen sinkku ja hän perheellinen, syrjintääkö?? Suostumustani ei kysytty. Palkkaennakkoa minulle on maksettu puolen kuun maissa, 15. päivä oli alkuperäinen suullinen sopimus. Nyt sekin tulee millon mitenkin, kerrankin 22. päivä. Minulle ei ilmoiteta myöhästymisestä, itse oon kyselly millon tulee ja vastaus: "sitten ku on rahaa". Eli ei varsin hyvin mene. Rikkovatko he lakia, voinko vedota mihinkään perusteisiin, en todellakaan halua olla kaikkia pyhiä töissä. Työehtosopimukseni kai on Maaseutuelinkeinojen työehtosopimus, vai?? Siellä sanotaan tuosta työvuorolistastakin, että pitää olla työntekijän näkyvillä 4 päivää, ennen ajanjakson alkua. He siis rikkovat työehtosopimusta, voinko tehdä mitään? Neuvokaa tyhmää.
Vastaukset 1
- Liity liittoon!
Liity liittoon! Saat sieltä apua. http://www.puuliitto.fi/index.php?m=1&s=5&id=17
Ensiavuksi lueskele työsuojelun nettisivuja http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyosuhdeasiat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901643
- 851382
- 1041068
- 48919
Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..15905Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su43821Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.114670Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83666Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30651Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45597