Lemmikit ja suhde

Tassuitellen

Hetipsan
Olen tehnyt tietoisen valinnan elämässäni ja hankkinut lemmikkieläimiä. Tiesin, etten tulisi paljoakaan matkustelemaan ratkaisuni jälkeen. Sitäpä en tiennyt naisena, että niin moni mies ei ymmärrä lemmikeistä pitävää naista.
Yllätys, yllätys; hyväksymättömien mielestä lemmikit ovat likaisia.
Vaikken aijokkaan muuttaa omasta kodistani kenenkään kanssa yhteen, niin silti ajatus siitä, että minun kodissani on lemmikkieläimiä, on heistä liikaa.
Toki allergian ymmärtää. Sillehän ei kukaan voi mitään.
Lähestyn 50 vuotta ja monella ikäiselläni miehellä on lapsia, lapsen lapsiakin. Itse ajattelen, että tässä iässä on jo valmis hyväksymään se , että on muutakin elämää, kuin "vain me kaksi".
Toinen ryhmä näitten "siistien" miesten lisäksi, jotka eivät lemmikkien pitoa ymmärrä ovat metsästäjät, joitten koirat ova häkeissä. Eivät siis sisällä. Ne, kun ovat metsäkoiria.
Olisi mukava kuulla muiden lemmikkien omistajien ajatuksia siitä, onko sitä , minun siis parasta olla vain sinkku vai voiko löytää miehen, joka ymmärtää minun elämääni.

28

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ne lemmikit haittaa mitään ainakaan omalla kohdallani. Mutta ikäeroa on sen verran paljon että se on todellinen haitta, jos vertaa itseensä.

      Kyllä on vanhempiakin miehiä jotka hyväksyvät nuo lemmikit, mutta taitavat olla jo varattuja? Ja jos eivät niin ainakin eronneita ja he yleensä löytävät hyvin äkkiä jonkun vierelleen. Eli eikun pistämään ilmoitusta jollekin deittipalstalle, niin etköhän löydä jonkun.

    • Tazzumies

      Siis niinkun täh?
      Mikä lemmikki se on? Koirako?

      Vähän omituista koska ainakin itse jos olisin 20 vuotta vanhempi tästä vanhempi niin voisin mielelläni olla suhteessa naiseen jolla on koira.
      Tuossa iässä lemmikki pitää myös liikkeellä ja senhän kanssa olisi loistava käydä vaikkapa yhdessä lenkilllä.

      Ihmemiehiä ovat tuollaiset.

    • laiskimus kattimus

      Mielestäni lemmikki on loistava tapa pikatestata sulhokandidaatti - mikäli mies ei hyväksy kissojani, hän löytänee kyllä ovelle... Olen muuten huomannut yllättävän monen miehen pitävän kissoista, monella itselläänkin olevan kissan. Vaikka, kissoillahan ei ole omistajaa, on vain henkilökuntaa :)

      Siisti mies ei tosin muutenkaan ryhtyisi kanssani suhteisiin, siivoan vain pakon edessä. Ellei löydy ahkeraa siistiä miestä, joka siivoaisi minunkin kämppäni.

      • joo olen sinkku

        Olen kohta 26-vuotias sinkkunainen ja minulla on kani ja hamsteri joita rakastan aivan suunnattomasti. Joskus tuntuu että miehet eivät ymmärrä sitä, että lemmikki ei ole koriste vaan elävä olento joka kaipaa seuraa ja huolenpitoa.
        Tapailin kesällä yhtä miestä ja kerran kun hän tuli luokseni ja avasin oven kani sylissäni niin hän katsoi minua vähän kummasti. Mahtoiko pelätä tuota pörröistä kilttiä kaniani, vai mikä mahtoi olla koska tiesin ettei hänellä ainakaan allergiaa ole...
        Lemmikkiin sitoudutaan ja jos kumppani ei sitä ymmärrä niin se on kiitos hei.
        En todellakaan jätä lemmikkiäni yli kahdeksi päiväksi yksin. Rassukalta loppuisi ruoka, juoma ja alkaisi jo kylpeä pipanoissaankin.


      • Täplä-Tassu

        "Olen muuten huomannut yllättävän monen miehen pitävän kissoista, monella itselläänkin olevan kissan. Vaikka, kissoillahan ei ole omistajaa, on vain henkilökuntaa :)"

        Miksipä ei pitäisi :) Tuo kuvauksesi kissoista pitää muuten paikkansa, vaikka itsellä niitä ei vielä ole, mutta on hoitokokemusta kuitenkin...


      • kiinnostunut pilke;)
        Täplä-Tassu kirjoitti:

        "Olen muuten huomannut yllättävän monen miehen pitävän kissoista, monella itselläänkin olevan kissan. Vaikka, kissoillahan ei ole omistajaa, on vain henkilökuntaa :)"

        Miksipä ei pitäisi :) Tuo kuvauksesi kissoista pitää muuten paikkansa, vaikka itsellä niitä ei vielä ole, mutta on hoitokokemusta kuitenkin...

        Oih, oletko sinkkumies, keski-ikäinen :)


      • Täplä-Tassu
        kiinnostunut pilke;) kirjoitti:

        Oih, oletko sinkkumies, keski-ikäinen :)

        Nooh, en tiedä missä raja itse kullakin menee. 37-v, aito sinkku (vielä poikamies). Jonkun mielestä ikäloppu, toisen mielestä jotakin muuta. Kissoissa vain on sitä jotain, ja niiden touhuja on mukava seurata. No, joskus kissoillakin on "huonoja päiviä" tai ainakin outoja päähänpistoja, hehe !

        Toki koirakin passaa, jos vain asumismuoto ja ympäristö antaa sen pitämiseen mahdollisuuden. Kerrostalossa kissa on ainakin helpompi pitää, kun se ei osaa haukkua naapureiden iloksi :)


    • kiitoksix

      On mukava kuulla mielipiteitänne ihan oikeasti tästä asiasta. Koiraa ei ole. Kissoja ja "muita" lemmikkieläimiä, mitkä sitten ehkä enemmänkin tekee kodistani "ei niin tavanomaisen".
      Omasta mielestäni erilaisuus on rikkaus. Kotini on siisti ja viihtyisä. Tuoksuu ihan normille eläimistä huolimatta. Kissat tulee viereen nukkumaan kylläkin, mutta antavat tilaa miehenkin olla samassa sängyssä.
      Minua lohduttaa tieto siitä, että jopa yksi koira voi jonkun mielestä olla liikaa...

    • koiranainen 47

      kysymykseesi. Luulisi, että eläinrakkaita miehiäkin on olemassa, mutta...

      Itse törmäsin nuorena mieheen, joka kyllä piti (luullakseni) eläimistä, mutta ei hyväksynyt minun koiraani, koska olin hankkinut sen entisen poikaystäväni vanhemmilta. Mustasukkaisuutta eläintä kohtaan on mahdoton ymmärtää, mutta sitä esiintyy paljon.

      Nyt minulla on kaksi koiraa ja mieleeni on jäänyt jännä tilanne. Olin ulkoiluttamassa koiriani kun vastaan tuli vanhempi mieshenkilö, jota en tuntenut. Ohitimme miehen nätisti ja samassa hän alkoi huutaa perääni jotain, että riittääkö kaksi koiraa... En jäänyt kuuntelemaan enempää, mutta huuto jatkui vielä kun minä olin jo kaukana.

      Olen eronnut vuosia sitten ja olisi kiva vielä joskus löytää joku rinnalleen kun itsekin olen vielä alle viisikymppinen. Jotenkin vaan tuntuu, että alkaisiko uusi kumppani kuitenkin esittää vaatimuksia koirien suhteen. Tuntuisi todella pahalta joutua valitsemaa koirien ja ihmisen välillä. En minä edes harkitsisi koirista luopumista, mutta en haluaisi joutua edes sellaisten vaatimusten eteen.
      Ehkä on parempi jatkaa elämäänsä näin. Olen ollut lapsesta saakka erittäin eläinrakas ja haluan jatkossakin pitää vähintään yhtä koiraa. Elämä ilman lemmikkiä ei olisi minun elämääni.

    • --------------------

      Yksikään mies ei mene lemmikkieni edelle, ei yksikään. Ja minulle se, jos mies pitää eläimistä, on todella suuri merkitys koska taloudessani tulee aina olemaan niitä ja miehen pitäisi olla täydestä sydämmestä siinä menossa mukana, koska nämä ovat perheenjäseniä sekä elämäntyyli.

      • 2+3

        Sellaista ihmemiestä ei ole olemassakaan, jonka takia edes harkitsisin lemmikeistäni luopumista.


      • Totuuden Torvi
        2+3 kirjoitti:

        Sellaista ihmemiestä ei ole olemassakaan, jonka takia edes harkitsisin lemmikeistäni luopumista.

        että on varmaan suuri menetys.


      • koirilla kiitos

        Sama juttu. Koirat ensin. Jos mies ei hyväksy lemmikkejäni ja ole siinä hommassa täysillä mukana, mies on väärä. Mies sopeutuu (tai on sopeutumatta ilman minua) muuta vaihtoehtoa ei ole.


    • eläimet <3

      Aoittajalta;
      Niin olen itsekkin ajatellut, että jos pitää valita eläimet/mies, niin sitten eläimet.
      Niin se vain menee.
      Samanhenkinen eläintenystävä olisi toiveitten täyttymys.
      Jotkin ystävistäni (eläin ihmisiä hekin) ovat onnistuneet löytämään tällaisen miehen rinnalleen.
      Hiukan toivoa siis on.
      Tuntuu, että olen vielä liian nuori ihan yksin olemaan. Lemmikit antavat paljon, mutta eivät kaikkea.
      Mutta paljon , paljon enemmän, kuin huono mies-seuralainen

    • Täplä-Tassu

      Lemmikit eivät haittaa, kunhan pysytään kohtuudessa ja koti ei muistuta sikolättiä (sikoja halveeraamatta).

      Parisuhteeseen kuuluu taas olennaisena osana saman katon alla asuminen, joten ei kauheesti motivoi elää susiparina kummankin eläessä vain omassa taloudessaan. Miksi yleensä mennä suhteeseen, jos ei kykene asumaan samassa taloudessa ? Ei ymmärrä...

      • kahden kissan kanssa

        Riippuu iästä ja elämäntilanteesta. Kunhan pääset tähän ikään (tai niin, minkä ikäinen olet, eihän se käy ilmi) niin yhä enemmän arvostaa tilaisuutta pitää sekä yksityisyys että parisuhde. Kaikkeen kai tottuu, nyt ajatus asuinkumppanista tuntuu ahdistavalta, vaikka toivoisin suhdetta elämääni. Ikää on noin 50.


      • xxxx xxxx xxxx

        Ei muuten kuulu. Parisuhteessa voi olla ihan hyvin vaikka ei saman katon alla asukkaan. Kyllä aikuinen ihminen tarvitsee omaa tilaansa ja aikaansa.
        nim. koekemusta on


      • Ei se satu

        Samaa olisi halunnut pitkäaikainen eksäni ja jokunen muukin menneisyydessä. Jos hankitaan yhdessä lapsia, niin he varmaan kaipaavat myös yhtä, yhteistä kotia. Mutta kun kahdesta seurustelevasta, lapsettomasta aikuisesta on kyse, niin ei ole mitään sääntöä että _pitää_ asua yhdessä.


      • Täplä-Tassu
        xxxx xxxx xxxx kirjoitti:

        Ei muuten kuulu. Parisuhteessa voi olla ihan hyvin vaikka ei saman katon alla asukkaan. Kyllä aikuinen ihminen tarvitsee omaa tilaansa ja aikaansa.
        nim. koekemusta on

        "Parisuhteessa voi olla ihan hyvin vaikka ei saman katon alla asukkaan"

        Jokainen tyylillään. Itse olen sen verran perinteitä kannattava, että parisuhteessa eletään saman katon alla. Eri talouksissa eläminen tarkoittaa sitä, että molemmat ovat vapaat jatkamaan matkaansa eri suuntiin.

        "Riippuu iästä ja elämäntilanteesta"

        Mitään järkevää selitystä tälle ei tule mieleen. Parisuhde ei ole mikään vankila, jossa toisen kanssa on nyhjättävä 24/7. Kyllä siihen kuuluu myös "yksityisyyttä" alkaen siitä, että molemmilla on myös omia harrastuksia. Nykyisin tosin on tullut huomattua se, kuinka osa naisista korostaa sitä, että miehellä pitäisi olla samat harrastukset kuin naisella. Herää vain epäilys, miksi ? Siksikö, ettei nainen luota miehiin, jolloin yhteiset harrastukset ovat pikemminkin tapa valvoa siipan tekemisiä. Mustasukkaisuutta kenties ?!


    • Eewuli

      Minulla on pari vuotias kissa ja nelikuinen koira.
      Minulla on yksi kriteeri miehelle, hänen on tykättävä kissoista ja koirista.
      Jos ei pidä, ei astu kotini kynnyksen yli. Rakastan kissaani ja koiraani mielettömästi ja ne ovat aina ykkösenä elämässäni. En luopuisi niistä miehen takia ikinä. Mutta jos mies on yhtä eläinrakas kuin minä,on se iso plussa. Vielä isompi plussa on jos eläimeni pitävät miehestä.
      Eivät kaikki metsästäjät ajattele koiraansa vain käyttöesineenä ja pidä niitä vain häkissä.
      Mutta toki noitaki on olemassa :) Metsästän itsekkin mutten käytä koiraani metsästyksessä, se on vain seurakoirana. Olen ollu tilanteissa joissa olen maininnut omistavani lemmikkejä niin kiinnostus lopahtaa siihen vaikka muuten kiva tyyppi olisikin.

    • Kovaa vain arvot

      tulikin jo se suurin syy, miksi kartan koiran-/kissanomistajia ja muita, joiden elämänarvot ovat täysin vinksallaan:

      "Koirat ensin."

      Ihminen on ihminen. Elukka on elukka. Ihminen aina ensin, elukka vasta sitten. Eikai tässä voi muuta toivoa kuin että nämä koira- ja kissaihmiset synnyttäisivät lapsen, joka on heidän lemmikeilleen allerginen, että nuo epäinhimilliset arvot saataisiin oikeaan järjestykseen.

      Joskus tuntuu, että tarvittaisiin kolmas maailmansota, että tämä hemmoteltu ja arvoiltaan sairas kansa saataisiin ymmärtämään aivan elämän peruskysymyksiä. Itsestäänselvää varmaan on, etten koskaan voisi harkita suhdetta tuolla tavalla ajattelevan naisen kanssa.

      • Eewuli

        No siet varmaan voisi. Mutta lemmikit on ollu mulla kauemmin niin on ne vähän tärkeämpiä kuin uusi mies.
        Eihän ne ihmistä korvaa mutta jäävät aina vierelle jos mies ottaa ja lähtee.
        Tottakai sitten suhteessa osaan laittaa toisen eläinten edelle, mutta näin sinkkuna asia on toinen. Varsinkin kun koira on vielä pentu, eli jos tähän viel mies tulis niin se jäisi kakkoseksi tässä vaiheessa kun aikani menee koiran kouluttamiseen.


      • Eewuli
        Eewuli kirjoitti:

        No siet varmaan voisi. Mutta lemmikit on ollu mulla kauemmin niin on ne vähän tärkeämpiä kuin uusi mies.
        Eihän ne ihmistä korvaa mutta jäävät aina vierelle jos mies ottaa ja lähtee.
        Tottakai sitten suhteessa osaan laittaa toisen eläinten edelle, mutta näin sinkkuna asia on toinen. Varsinkin kun koira on vielä pentu, eli jos tähän viel mies tulis niin se jäisi kakkoseksi tässä vaiheessa kun aikani menee koiran kouluttamiseen.

        edelliseen lisäten, eli ei tähän elämäntilanteeseen mies sopisikaan koska aikani menisi vain koiran koulutukseen. Mutta jos ei ees sitä ymmärretä niin sit on miehessäki vikaa.


      • koiratartar

        En sanoisi, että asettaisin eläimet miehen edelle. Mutta sanosin, että hyvän (=minulle sopivan eläinrakkaan) miehen kanssa tuskin edes joutuisin sellaisen valintatilanteen eteen.


      • Kovaa vain arvot
        koiratartar kirjoitti:

        En sanoisi, että asettaisin eläimet miehen edelle. Mutta sanosin, että hyvän (=minulle sopivan eläinrakkaan) miehen kanssa tuskin edes joutuisin sellaisen valintatilanteen eteen.

        tosiaan synnyttäisit lapsen, joka olisi allerginen lemmikeillesi? Koirat ensin ja lapsi mäkeen!


      • Kovaa vain arvot
        Eewuli kirjoitti:

        No siet varmaan voisi. Mutta lemmikit on ollu mulla kauemmin niin on ne vähän tärkeämpiä kuin uusi mies.
        Eihän ne ihmistä korvaa mutta jäävät aina vierelle jos mies ottaa ja lähtee.
        Tottakai sitten suhteessa osaan laittaa toisen eläinten edelle, mutta näin sinkkuna asia on toinen. Varsinkin kun koira on vielä pentu, eli jos tähän viel mies tulis niin se jäisi kakkoseksi tässä vaiheessa kun aikani menee koiran kouluttamiseen.

        taitaa läheisriippuvaisia viehättää, kun ne ovat niin auttamattoman riippuvaisi emännästään. Mies taas ei ole.


      • koiratartar
        Kovaa vain arvot kirjoitti:

        tosiaan synnyttäisit lapsen, joka olisi allerginen lemmikeillesi? Koirat ensin ja lapsi mäkeen!

        Jos siedätyksellä ei lapsen allergia menisi ohitse, niin sitten etsisin lemmikilleni uuden kodin. Ei sen ihmeellisempää.

        Eivät rakkaus eläimiin ja rakkaus ihmisiin ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita.


      • koiranainen 47
        Kovaa vain arvot kirjoitti:

        tosiaan synnyttäisit lapsen, joka olisi allerginen lemmikeillesi? Koirat ensin ja lapsi mäkeen!

        Jokainen järjellä varustettu ihminen luopuu lemmikistään, jos perheessä ilmenee allergiaa.

        Kun puhutaan uudesta suhteesta ja jo olemassa olevista lemmikeistä, niin miksi siinä tilanteessa ei voi vaatia, että tämä uusi kumppani hyväksyy ne lemmikit tai etsii parempaa seuraa, jos ei kelpaa. Minusta vastuullinen ihminen toimii nimenomaan niin. Se on todella julmaa, että ensin eläimet ei muka haittaa, mutta sitten kun ollaan jo yhdessä ja tunteitakin on pelissä, toinen alkaakin vaatia lemmikkien hävittämistä. Sellainen satuttaa loppupeleissä molempia.

        Kenenkään ei ole pakko pitää lemmikkiä, mutta kukaan ei voi vaatia, että joku luopuu sen takia omistaan, kun toinen ei niitä halua. En minä luopuisi lapsestanikaan sen takia, että mahdollinen seurustelukumppanini niin vaatisi!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe